Als je in een volgepakte tram of bus naar het stadion moet dan is dat wel spannend.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:52 schreef zatoichi het volgende:
Is Utrecht al een brandhaard?
naar het lijkt nu 4 patienten + 1 in Houten.
Vanavond ga ik naar FC Utrecht - Ajax. Stijf uitverkocht: 22.000 supporters op loopafstand van het diakonessehuis....
quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou me meer zorgen maken of Wamberto staat opgestelt.
spelers mogen geen handen geven vanavondquote:Op woensdag 4 maart 2020 09:52 schreef zatoichi het volgende:
Vanavond ga ik naar FC Utrecht - Ajax. Stijf uitverkocht: 22.000 supporters op loopafstand van het diakonessehuis....
twitter:Joeryy twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 17:13:14Bij het Trappistenklooster in Tilburg nemen ze geen halve maatregelen. Ik vind het nogal wat. #corona #Tilburg https://t.co/f3zgzwZTWc reageer retweet
quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
We gaan sowieso over de 30quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:09 schreef KingRadler het volgende:
hoeveel gaan we aantikken vandaag
ik gok op 28
Komt goed,quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:52 schreef zatoichi het volgende:
quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:58 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
Komt goed,
2 meter afstand houden,
Niet in de buurt komen van schreeuwende mensen
Goed je handen wassen
@GGMM en ik moeten lachen om dit grapje.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lekker, heb elke dag wel paar duizend cash wat door mijn handen gaat. Maar goed handen wassen voordat ik een broodje eet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:55 schreef _I het volgende:
WHO adviseert geld met aandacht te benaderen
https://metro.co.uk/2020/(...)-warns-12344199/amp/
Ik denk dat dat niet op de agenda van de WHO staat.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Lekker, heb elke dag wel paar duizend cash wat door mijn handen gaat. Maar goed handen wassen voordat ik een broodje eet.
Of is dit gewoon extra paniekzaaierij om mensen sneller van contant geld af te krijgen.
Dit doen ze dan toch wel goed. Informatie is sinds gisteren beschikbaar. Misschien voor zorgverleners al langer, dat weet ik niet. Mooi. Opgelost. Hehe, kan iedereen gelukkig rustig ademhalen. Ik werd even ongerust, maar onze RIVM Goden hebben het nu dus onder controlequote:Op woensdag 4 maart 2020 10:00 schreef vosss het volgende:
https://lci.rivm.nl/sites(...)20behandeladvies.pdf
Richtlijnen mbt behandeling, waarbij zelfs een niet geregistreerd geneesmiddel genoemd wordt dat mogelijk gegeven kan worden:
Remdesivir is een nog niet geregistreerd geneesmiddel, alleen verkrijgbaar via contact met het RIVM (LCI 030-2747000), die de behandelend arts de contactgegevens van Gilead doorgeeft, die de indicatie mede beoordeeld. Na accoord is geautoriseerde import via RIVM mogelijk van dit niet-geregistreerde middel.
RIVM Goden
Dus jij ook niet?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:04 schreef SeLang het volgende:
Wat zit iedereen toch steeds over WC-papier. Echt één van de minst belangrijke dingen. De helft van de wereldbevolking gebruikt dat niet eens.
https://www.ad.nl/binnenl(...)door-griep~ae9c3a30/quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Wanneer houdt die waanzin eens op. 25 besmettingen in Nederland met een mild griepje. Waar maak je je druk over
Super!quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:53 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:1e keuze: chloroquine base
Volwassenen: oplaaddosis
600 mg (6 tabletten A-CQ
100 mg), 2e dosis op dag 1
daarna 300 mg (tabletten ACQ 100 mg), gevolgd door 2dd
300 mg per os op dag 2-5
Kinderen >10 kg: dosering
oplaaddosis 10 mg/kg, 2e
dosis op dag 1 is 5 mg/kg,
gevolgd door 2dd 5 mg/kg op
dag 2-5
Voor kinderen <10 kg is
lopinavir/ritonavir 1e keuze.
2e keuze: lopinavir/ritonavir
Volwassenen: 2dd 400/100 mg
per os gedurende 14 dagen.
Kinderen: dosering: zie
www.kinderformularium.nl.
Nee, het is onzekerheid. Geen paniek, wel zorgen dat mensen actie nemen. Het lijkt wel koorddansen voor al die instanties.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Lekker, heb elke dag wel paar duizend cash wat door mijn handen gaat. Maar goed handen wassen voordat ik een broodje eet.
Of is dit gewoon extra paniekzaaierij om mensen sneller van contant geld af te krijgen.
In landen als Egypte of zo heb je ontzettend ranzig geld wat helemaal bruin en vet is. De WHO is natuurlijk een wereldwijde organisatie en niet alleen voor Nederland waar het briefgeld onberispelijk schoon er uitziet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Per os = via de mond (oraal)quote:
We zitten op dag 7, laten we over 140 dagen nog eens kijken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:05 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)door-griep~ae9c3a30/
In 2014/2015 heerste de langste griepepidemie die ooit in Nederland is gemeten. Dat griepvirus eiste in de 21 weken dat die door het land raasde 8.600 extra doden.
Dat is een post-orkaan dingetje. Als er geen stromend (schoon) water is , is wc papier erg belangrijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:04 schreef SeLang het volgende:
Wat zit iedereen toch steeds over WC-papier. Echt één van de minst belangrijke dingen. De helft van de wereldbevolking gebruikt dat niet eens.
Onbegrijpelijk inderdaad.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Wanneer houdt die waanzin eens op. 25 besmettingen in Nederland met een mild griepje. Waar maak je je druk over
En volgens mij had ik het specifiek over reizigers die uit een risicogebied in Italië komen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde hij dat je niet over risicogebieden in andere landen kunt spreken als de ziekte ook in eigen land te vinden is?
Da's zo'n beetje het zelfde als roepen dat in een kooi vol leeuwen niks gevaarlijker is dan in een stad rondlopen waar eentje uit de dierentuin ontsnapt is.
Bis de die. Tweemaal daags in Nederlands ja.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:07 schreef vosss het volgende:
En ik gok dat 2dd staat voor 2x daags of 2 dagdagelijks of iets?
quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:04 schreef Pleun2011 het volgende:
mee eensquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is een post-orkaan dingetje. Als er geen stromend (schoon) water is , is wc papier erg belangrijk.
Zonder water en wc papier gaan hygiene heel hard achteruit.
Maar het deel dat wel tp gebruikt kan dat anders zien. Ikzelf overleef ook wel een tp tekort. Het dient hier in huis alleen voor androgen. Zo'n voordeelpakket gaat hier maanden mee.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:04 schreef SeLang het volgende:
Ja als vooruit denken niet je sterkste kant is lekker niets van aantrekken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik denk dat veel mensen nog in de incubatietijd zitten. Over een week of 2 weten we meer denk ik.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
Als het vermoeden juist is dat er ondertussen veel meer besmettingen zijn, maar dat deze niet gedetecteerd worden door een gebrek aan testen betekent dat dat het virus minder vaak ernstige gezondheidsproblemem oplevert dan gedacht.
Hebben wij even geluk dat één van de weinige chloroquine fabrikanten in Nederland zit. Hopelijk helpt het.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe staat het met het sterfgeval bij je vriendin in UMCN? Was dit Corona?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
Iedereen leest over miijn post heen mbt behandeling opgesteld door het RIVM?
Crosspost dan maar even:
[..]
Dit doen ze dan toch wel goed. Informatie is sinds gisteren beschikbaar. Misschien voor zorgverleners al langer, dat weet ik niet. Mooi. Opgelost. Hehe, kan iedereen gelukkig rustig ademhalen. Ik werd even ongerust, maar onze RIVM Goden hebben het nu dus onder controle
Ajax adviseert spelers twee meter afstand te houden; dat wordt een leuke wedstrijdquote:Op woensdag 4 maart 2020 09:57 schreef KingRadler het volgende:
[..]
spelers mogen geen handen geven vanavond
Lange passes.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:11 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ajax adviseert spelers twee meter afstand te houden; dat wordt een leuke wedstrijd
Dat deden ze tegen Getafe en AZ ook al, dus daar hebben ze goed op getraindquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:11 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ajax adviseert spelers twee meter afstand te houden; dat wordt een leuke wedstrijd
Hier betaalde ik mee in Uganda. Egypte was inderdaad hetzelfde. Bruin, klam en plakkerig. En het stinktquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In landen als Egypte of zo heb je ontzettend ranzig geld wat helemaal bruin en vet is. De WHO is natuurlijk een wereldwijde organisatie en niet alleen voor Nederland waar het briefgeld onberispelijk schoon er uitziet.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:11 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Niks meer over gehoord. Misschien vandaag in de statistieken erbij en misschien ook niet. Was UMC overigens.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:11 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Hoe staat het met het sterfgeval bij je vriendin in UMCN? Was dit Corona?
Als de tegenstander te dichtbij komt, een keer flink kuchen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:11 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. En handen wassen en desinfecteren deed ik sowieso altijd al nadat ik met contant geld bezig was geweest. Dus gewoon daar mee doorgaan, dan zal het wel meevallen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In landen als Egypte of zo heb je ontzettend ranzig geld wat helemaal bruin en vet is. De WHO is natuurlijk een wereldwijde organisatie en niet alleen voor Nederland waar het briefgeld onberispelijk schoon er uitziet.
Iets meer, maar zelfs in Italië en Zuid-Korea word je alleen getest als je echt minimaal koortsig bent toch?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen nog in de incubatietijd zitten. Over een week of 2 weten we meer denk ik.
Deze postquote:Op woensdag 4 maart 2020 09:45 schreef Salina het volgende:
[..]
Godver, ik heb een collega uit die regio.
En een ex-collega uit Nieuwendijk, en collega's uit Tilburg.
Woon en werk in Breda.
Goddamn virus is overal.
Wil er nu wel een wedje omleggen dat we dit seizoen de minste griepgevallen zullen krijgen van de bekende virussen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:10 schreef KingRadler het volgende:
dus als ik het goed lees hebben Nederlanders Corona gekregen in Italie door slechte Hygiëne.
Hoe heeft het dan kunnen verspreiden
Ja dat komt natuurlijk omdat ze daar geen WC papier gebruiken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier betaalde ik mee in Uganda. Egypte was inderdaad hetzelfde. Bruin, klam en plakkerig. En het stinkt
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja dat komt natuurlijk omdat ze daar geen WC papier gebruiken.
Die weet ik niet.quote:
20 procent van ons team is al in quaraine of geweest, ik maak me nergens druk om.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:45 schreef Salina het volgende:
[..]
Godver, ik heb een collega uit die regio.
En een ex-collega uit Nieuwendijk, en collega's uit Tilburg.
Woon en werk in Breda.
Goddamn virus is overal.
Dat RIVM kaartje is prima. Zien we gelijk de verspreiding van de gevallen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:18 schreef capricia het volgende:
RIVM-kaartje staat via een link in de OP.
Niemand overleeft dit virusquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
EIndelijk desinfecterende gel op het werk.
Ik ga het dus overleven
Hier vochtige doekjes, kennelijk voor mijn toetsenbord, want het prikt nogalquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga het dus overleven
Als het alleen antibacteriëel is heb je er niet zo veel aanquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga het dus overleven
Ach het is geen Spaanse Griep he..waar vooral jongvolwassenen slachtoffer waren en de ziekteverschijnselen heftig. Als de kans op overlijden groot was zou ik mij pas zorgen maken, maar zo groot is die kans bij dit virus dus niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:09 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja als vooruit denken niet je sterkste kant is lekker niets van aantrekken.
team van 3 mensen en iemand bleef een ochtend thuis?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
20 procent van ons team is al in quaraine of geweest, ik maak me nergens druk om.
Als je doorklikt zie je de cijfers per gemeente.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:21 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat RIVM kaartje is prima. Zien we gelijk de verspreiding van de gevallen.
3,4% is toch best aardig. Niet heel hoog, maar ook niet zo laag als met gewone griep, 0,1%quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:24 schreef Pleun2011 het volgende:
maar zo groot is die kans bij dit virus dus niet.
Spaanse griep was tenslotte ook maar een griepquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach het is geen Spaanse Griep he..waar vooral jongvolwassenen slachtoffer waren en de ziekteverschijnselen heftig. Als de kans op overlijden groot was zou ik mij pas zorgen maken, maar zo groot is die kans bij dit virus dus niet.
Voor bejaarden en mensen met een chronische aandoening loopt die kans flink op.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:25 schreef vosss het volgende:
[..]
3,4% is toch best aardig. Niet heel hoog, maar ook niet zo laag als met gewone griep, 0,1%
Voor jou niet. Dan kun je nog wel rekening houden met wel kwetsbare mensen me dunkt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach het is geen Spaanse Griep he..waar vooral jongvolwassenen slachtoffer waren en de ziekteverschijnselen heftig. Als de kans op overlijden groot was zou ik mij pas zorgen maken, maar zo groot is die kans bij dit virus dus niet.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
team van 3 mensen en iemand bleef een ochtend thuis?
Met jouw rekentalent kun je prima solliciteren bij het RIVM.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nee hoor, de ziekteverschijnselen waren veel zwaarder dan bij de griepjes die wij kennen. Uitgezonderd SARS misschienquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Spaanse griep was tenslotte ook maar een griep
Tel ik nu 6 mensen en twee dagdelen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:28 schreef Tris het volgende:
[..]
[..]
Met jouw rekentalent kun je prima solliciteren bij het RIVM.
Het zit goddomme in de naamquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee hoor, de ziekteverschijnselen waren veel zwaarder dan bij de griepjes die wij kennen. Uitgezonderd SARS misschien
Dat hoeft niet. Je ziet dat mensen die in het ziekenhuis belanden ook niet of pas zeer laat getest worden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
Als het vermoeden juist is dat er ondertussen veel meer besmettingen zijn, maar dat deze niet gedetecteerd worden door een gebrek aan testen betekent dat dat het virus minder vaak ernstige gezondheidsproblemem oplevert dan gedacht.
Voorheen wel. Denk dat dit nu een stuk minder voorkomtquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:29 schreef Benger het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Je ziet dat mensen die in het ziekenhuis belanden ook niet of pas zeer laat getest worden.
Dat schijnen de meesten niet te bevattenquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:29 schreef 00wildchild het volgende:
Daarnaast te weinig bedden, te weinig personeel. Het is gewoon beter als het niet uit de hand loopt.
Ow, hihi ik deed een dubbele quote. Goeie inkopper wel.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Tel ik nu 6 mensen en twee dagdelen?
Dat krijg je met veel mensen met een IQ van 100 en lager. Die denken niet verder dan hun neus lang is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:31 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Dat schijnen de meesten niet te bevatten
Pak je liever corona bij een dagje Beekse Bergen? Dan geef mij maar lekker weerquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:32 schreef KingRadler het volgende:
ik blijf lekker in Nederland dit jaar met vakantie
Tja het is wel fijn als de mensen in witte pakken om je heen Nederlands praten natuurlijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Pak je liever corona bij een dagje Beekse Bergen? Dan geef mij maar lekker weer
Ja dat is ook weer zo. Hoewel Engels gaat ook wel.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja het is wel fijn als de mensen in witte pakken om je heen Nederlands praten natuurlijk.
Nee jouw vriendinquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:32 schreef Tailless het volgende:
[..]
Geen idee hoe het met je vriendin is
Neequote:Op woensdag 4 maart 2020 10:36 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Nee jouw vriendin
Die is toch ernstig ziek
Die worden tenminste (en nu steeds vaker) getest. Als je met een kuchje thuis bent word je dus never nooit getest.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:29 schreef Benger het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Je ziet dat mensen die in het ziekenhuis belanden ook niet of pas zeer laat getest worden.
RIVMquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:38 schreef LTVDK het volgende:
Duitsland van 198 naar 240 besmettingen: https://www.rki.de/DE/Con(...)irus/Fallzahlen.html
Ben je werkelijk zo bang?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:32 schreef KingRadler het volgende:
ik blijf lekker in Nederland dit jaar met vakantie, ik ga wel alle riscogebieden die RIVM aangeeft vermijden.
Die begrijp ik nietquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:33 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Dat krijg je met veel mensen met een IQ van 100 en lager. Die denken niet verder dan hun neus lang is.
Als het bij een kuchje blijft, maakt dat niet uit toch. Gewoon binnen blijven.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:39 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die worden tenminste (en nu steeds vaker) getest. Als je met een kuchje thuis bent word je dus never nooit getest.
Team van 10quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit virus heet officieel SARS-CoV-2quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee hoor, de ziekteverschijnselen waren veel zwaarder dan bij de griepjes die wij kennen. Uitgezonderd SARS misschien
Met een kuchje ook binnen blijven?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:43 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Als het bij een kuchje blijft, maakt dat niet uit toch. Gewoon binnen blijven.
Geen roker meer op straatquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:47 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Met een kuchje ook binnen blijven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |