Die van het plaatje herken ik zeker! Indisch koken kenden wij niet thuis.quote:Op zondag 19 april 2020 17:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hadden altijd dit merk kruiden thuis staan.
Dat, en kleine glazen potjes met een kurk, waarop een klein stickertje zat met de naam van de specerij die er in zat. Dit was vooral voor het Indisch koken.
De Plompertquote:Op zondag 19 april 2020 04:42 schreef Braindead2000 het volgende:
Tien meter hoge duiktorens in openbare zwembaden, die zal je tegenwoordig ook weinig tegenkomen vermoed ik, zoals je die vroeger had In het mooiste zwembad van Nederland en de wereld, de Plompertin Rotterdam Zuid.
[ afbeelding ]
https://stadsarchief.rott(...)APlompert%2C%20De%20(zwembad)&miview=ff
Je had dus kennelijk naast de Barbie-poppen ook de Barbie-poppen Haagse stijlquote:
GEWELDIGE STEM!!quote:
Ik zocht daar vaak met mijn duikbrilletje onder water naar geld en sieraden. Van elk bad onderzocht ik de bodem, van bad naar bad, je had daar geloof ik 5 baden, en als ik elk bad onderzocht had begon ik weer van voor af aan.quote:Op zondag 19 april 2020 18:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
De Plompert
Dat vond ik wel een heel spannend zwembad.
Ik zat wat gedigitaliseerde dia's te bekijken. Die foto stamt uit 1983.quote:Op maandag 20 april 2020 05:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Deze ken ik zelfs(geen 40+)
quote:Op maandag 20 april 2020 05:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zat wat gedigitaliseerde dia's te bekijken. Die foto stamt uit 1983.
Leuk.quote:Op maandag 20 april 2020 05:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zat wat gedigitaliseerde dia's te bekijken. Die foto stamt uit 1983.
Ik dacht dat ik daar geen beeld meer van had maar kwam die lampen ook tegen.quote:Op donderdag 28 november 2019 01:30 schreef liesje1979 het volgende:
Heel stom misschien maar hebben jullie dit ook?
Dat wanneer je een topic als deze leest je gekke dingen herinnert zoals bijvoorbeeld de geur van dingen of hoe het voelde.
Die lamp van Brain bijvoorbeeld, overal waar ik ze tegen kwam hadden ze een soort specifieke geur. En het voelde fijn om met je handen door die draadjes onderaan te gaan.
Maar bijvoorbeeld hoe fotorolletjes roken kan ik me ook nog wel herinneren, of cassettebandjes wanneer ze net uit de verpakking kwamen. De geur van zo'n pistool met een rolletje klappertjes, In mijn hoofd kwam er zelfs rook uit.Zou nu ondenkbaar zijn.
En deze?quote:
quote:Op donderdag 23 april 2020 14:46 schreef Shakkara het volgende:
Iedereen met een computer toentertijd:
Hier, in de net gerenoveerde speeltuin staat hij nog. Wat ik nooit meer zie zijn glijbanen van 5 meter hoog waar je vanaf kan vallen.quote:
Chinese gelukspoppetjes. Die waren helemaal nergens voorquote:Op vrijdag 17 april 2020 17:18 schreef chufi het volgende:
Geen idee meer waar deze voor waren, maar ze komen me wel bekend voor
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |