Al sinds heel lang ben ik helemaal gek van Jeff Wayne's musical version of "The War of the Worlds". Vroeger had ik de dubbel lp thuis en heb hem helemaal grijs gedraaid. De stem van Richard Burton, de zang van Justin Hayward, Chris Thompson, Julie Covington, David Essex, Jo Partridge en Phil Lynnot.... ik vond en vind het een meesterwerkje. Zijn er meer mensen die graag nog eens luisteren naar dit stukje geschiedenis?
Het begin is prachtig. Geen muziek.. alleen Richard Burton's stem:
"No one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space. No one could have dreamed that we were being scrutinized as someone with a microscope studies creatures that swarm and multiply in a drop of water. Few men even considered the possibility of life on other planets. And yet, across the gulf of space, minds immeasurably superior to ours regarded this earth with envious eyes, and slowly and surely, they drew their plans against us."
En dan keihard "The Eve of the War"....
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 15-01-2003 01:41]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 15-01-2003 01:41]
quote:Ik ook! Mijn favoriete stuk is 'The spirit of Men", met Julie Covington. Duurt wel een kwartier geloof ik, maar echt prachtig!
Op woensdag 15 januari 2003 01:38 schreef bluebellyfluff het volgende:
Ik ben helemaal fan van deze muziek! ik kan harstochtelijk meebleeerren en ken alle noten uit mn kop...heerlijk!
kheb hem hier als mp3tje liggen! draai hem elke maand minstens 1 keertje
quote:Ik heb me trouwens al die jaren afgevraagd of er geen film is van deze musical. Die schijnt er helaas niet te zijn. Wel is er een oude 'War of the worlds' film, maar die bedoel ik dus niet. Ik hoopte op een film met de zangers en zangeressen en Richard Burton ook in de hoofdrol. Jammer dat die nooit is gemaakt!
Op woensdag 15 januari 2003 01:43 schreef bluebellyfluff het volgende:
kheb hem hier als mp3tje liggen! draai hem elke maand minstens 1 keertje
"We're going to build a whole new world for ourselves... you know where? Underground!"
Prachtig!
Inderdaad heb ik ook eens heeeel enthousiast die films gehuurd (het eerste deel dan) en toen bleek het een heeeeel erge slechte B-film te zijn. niet eens cult! nergens de muziek te bekennen, stop, band eruit en terug naar de videotheek.
[Dit bericht is gewijzigd door bluebellyfluff op 15-01-2003 02:02]
quote:Ik weet het, maar ik heb de orginele cd gekocht. Deze wilde ik gewoon orgineel hebben, met songteksten en alles erbij.
Op woensdag 15 januari 2003 01:54 schreef bluebellyfluff het volgende:
ff snel voor de mods het zien, je kan bij kazaa of emule binnen een nachtje de hele zooi binnenhalen! superkwaliteit.
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 15-01-2003 01:59]
Erg lang niet meer gehoord daardoor. Ik ga het weer eens opzoeken. Het is een klassieker and I dig those...
Overigens is het verhaal ietsjes anders, qua personages, en uiteraard de setting (Amerika ipv Engeland)
Ik heb de film ook gezien, wel grappig, maar idd, een B SF film
Waar ik trouwens benieuwd naar ben, het radio-hoorspel van Orson Welles, die blijkbaar zo overtuigend moet zijn geweest dat er Amerikanen de straat op vluchtten omdat de Martians geland waren
*gooit de cd in de cd-speler*
[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 15-01-2003 02:03]
quote:Die had ik er ook bij inderdaad. En ik had zelfs het boek erbij van HG Wells in een knal rode suede kaft. Tijdens een verhuizing ben ik die ooit kwijt geraakt. Alleen het boek van HG Wells heb ik nog over.
Op woensdag 15 januari 2003 01:59 schreef ViLNiuS het volgende:
Ik wist niet eens wat ze zeiden maar ik bekeek de plaatjes uit het boek bij de lp.
quote:Dat boek heb ik dus ook
Op woensdag 15 januari 2003 02:02 schreef scanman01 het volgende:[..]
Die had ik er ook bij inderdaad. En ik had zelfs het boek erbij van HG Wells in een knal rode suede kaft. Tijdens een verhuizing ben ik die ooit kwijt geraakt. Alleen het boek van HG Wells heb ik nog over.
"I scrambled up to the crest of Primrose hill, the Martian's camp was below me. A mighty space it was, and scattered about it, in their overturned machines, were the Martians, slain after all man's devices had failed by the humblest creatures on the earth: bacteria. Minute, invisible, bacteria. Directly the invaders arrived and drank and fed, our microscopic allies attacked them. From that moment, they were doomed."
quote:hij is al foetsie
Mod heeft het gezien hoor
quote:Die heb ik eens gevonden maar dat duurde om te beginnen zo een 2 uur en was niet te vergelijken met jeff wayne's versie...ook om de paar minuten reclame die er dan heel slecht uit waren ge-edit.
Waar ik trouwens benieuwd naar ben, het radio-hoorspel van Orson Welles, die blijkbaar zo voertuigend moet zijn geweest dat er Amerikanen de straat op vluchtten omdat de Martians geland waren
quote:Lees hier hoe de radioshow is verlopen
Op woensdag 15 januari 2003 02:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:Waar ik trouwens benieuwd naar ben, het radio-hoorspel van Orson Welles, die blijkbaar zo overtuigend moet zijn geweest dat er Amerikanen de straat op vluchtten omdat de Martians geland waren
quote:Dat boek is een van mijn favoriete boeken die ik gelezen heb(en ik ben absoluut geen boekenworm) maar het verhaal sleept je echt mee, en idd de dubbele LP met boek gaf je ook een goed visueel beeld van het verhaal.. en de muziek? Ik kon al vroeg engels mentaal verstaan,en was misschien een jaartje of 6/7 en ik had de LP's op cassettes gezet.. en heb heb amper iets anders geluisterd.. klasse.. (pakt de cd versie uit het rack en laad um in de drive
Op woensdag 15 januari 2003 02:02 schreef scanman01 het volgende:[..]
Die had ik er ook bij inderdaad. En ik had zelfs het boek erbij van HG Wells in een knal rode suede kaft. Tijdens een verhuizing ben ik die ooit kwijt geraakt. Alleen het boek van HG Wells heb ik nog over.
quote:Dat heb ik ook gehoord ja. Het schijnt dat vele mensen op dat moment echt geloofden dat er een attack van Mars gaande was. Dan moet het wel een heel goed hoorspel zijn geweest!
Op woensdag 15 januari 2003 02:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Waar ik trouwens benieuwd naar ben, het radio-hoorspel van Orson Welles, die blijkbaar zo overtuigend moet zijn geweest dat er Amerikanen de straat op vluchtten omdat de Martians geland waren
quote:Klopt... Dat is echt het laatste stukje... een soort van epiloog. Eigenlijk een beetje een open einde!
Op woensdag 15 januari 2003 02:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Oh, de cd had ook nog zo'n NASA einde dacht ik
quote:Ze brachten het toch net als een nieuwsuitzending, met echte reclame ertussendoor en met zogenaamde verslagen van ooggetuigen??
Dan moet het wel een heel goed hoorspel zijn geweest!
quote:Zo'n bizar verhaal & muziek ontkomt bijna niemand, maar bedankt om mij iig er weer aan te herinneren.. 2003 is al zo'n nostalgisch jaar geworden..
Op woensdag 15 januari 2003 02:15 schreef scanman01 het volgende:
Ik sta trouwens best versteld van de reacties in dit topic. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er toch wel aardig wat mensen die cd ook prachtig vinden. Ik was al bang dat dit topic zou eindigen zonder reacties of hooguit 1 of 2 ....
quote:Zie de link gegeven in dit topic
Op woensdag 15 januari 2003 02:14 schreef bluebellyfluff het volgende:[..]
Ze brachten het toch net als een nieuwsuitzending, met echte reclame ertussendoor en met zogenaamde verslagen van ooggetuigen??
quote:De luistersessie van War of the Worlds stond hier zelfs ooit eens in de planning. Of het er ooit van gekomen is weet ik niet.
Op woensdag 15 januari 2003 02:15 schreef scanman01 het volgende:
Ik sta trouwens best versteld van de reacties in dit topic. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er toch wel aardig wat mensen die cd ook prachtig vinden. Ik was al bang dat dit topic zou eindigen zonder reacties of hooguit 1 of 2 ....
quote:Ik moest laatst ongeveer 200 kilometer rijden en heb de cd's in de auto gedraaid. Normaal hou ik niet zo van rijden, maar dit keer vond ik het bijna zonde toen ik aankwam. En het wonderlijke is dat die teksten echt voor altijd in m'n geheugen gegrift zitten.... echt woordelijk.
Op woensdag 15 januari 2003 02:22 schreef Maleh het volgende:
Zo'n bizar verhaal & muziek ontkomt bijna niemand, maar bedankt om mij iig er weer aan te herinneren.. 2003 is al zo'n nostalgisch jaar geworden..
quote:damn, express rustiger rijden zeker?
Op woensdag 15 januari 2003 02:28 schreef scanman01 het volgende:[..]
Ik moest laatst ongeveer 200 kilometer rijden en heb de cd's in de auto gedraaid. Normaal hou ik niet zo van rijden, maar dit keer vond ik het bijna zonde toen ik aankwam. En het wonderlijke is dat die teksten echt voor altijd in m'n geheugen gegrift zitten.... echt woordelijk.
quote:Ik had ze eigenlijk nooit vergeleken (heb hier de totale serie van Ayreon), is ook een andere muziekstijl. Maar het heeft inderdaad de nodige overeenkomsten, die beiden 'iets' geven.
Op woensdag 15 januari 2003 02:33 schreef BDisOKE het volgende:
Ik ga maar is wat luisteren!
Klinkt leuk!De concept CD's van Ayreon vind ook erg koel!
quote:Ja vind ik ook wel!
Op woensdag 15 januari 2003 02:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Maar albums als deze moet je gewoon van voor naar achter beluisteren. En niet als losse nummers.
Zo zal ik een cd ook niet zoo snel op shuffle zetten, speel het liever af in de volgorde die de muzikant bedoeld heeft...
Later heb de originele van iemand op tape gekregen, toen ik een jaar 12 was. Heerlijk luisteren en er allemaal beelden bij fantaseren.
Jammer dat er nooit een goede film van is gemaakt. En als ze het ooit doen dan hopenlijk wel precies volgens originele verhaal!
quote:Mee eens! Dat vind ik ook van bv The Wall van Pink Floyd. Maar met The War of the worlds is dat nog duidelijker inderdaad. Hoewel nummers als Eve of the War en Forever Autumn volgens mij op singel zijn geweest in korte versies.
Op woensdag 15 januari 2003 02:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Maar albums als deze moet je gewoon van voor naar achter beluisteren. En niet als losse nummers.
quote:Klopt die zijn op single uitgekomen. Forever Autumn is nog een klein hitje geweest.
Op woensdag 15 januari 2003 02:49 schreef scanman01 het volgende:[..]
Mee eens! Dat vind ik ook van bv The Wall van Pink Floyd. Maar met The War of the worlds is dat nog duidelijker inderdaad. Hoewel nummers als Eve of the War en Forever Autumn volgens mij op singel zijn geweest in korte versies.
quote:Die zit ik nu voor het eerst te luisteren
Op woensdag 15 januari 2003 02:49 schreef scanman01 het volgende:[..]
The Wall van Pink Floyd.
quote:Even checken...
Op woensdag 15 januari 2003 02:52 schreef BDisOKE het volgende:
Die zit ik nu voor het eerst te luisteren
Heee scanman heb je mijn mail nog gehad
quote:En wat noem je dan het originele verhaal?
Op woensdag 15 januari 2003 02:48 schreef NorthernStar het volgende:
Jammer dat er nooit een goede film van is gemaakt. En als ze het ooit doen dan hopenlijk wel precies volgens originele verhaal!
quote:Jeff Wayne is een interpretatie, maar die pakt de sfeer wel geweldig goed. Die film die er ooit van is gemaakt komt niet eens in de buurt. Ik bedoel meer de setting en de tijd (Engeland aan het eind van de 19e eeuw) en dat soort. Zoals het boek dus.
Op woensdag 15 januari 2003 03:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
En wat noem je dan het originele verhaal?
H.G. Wells of Jeff Wayne?
Dit lijkt toch nergens op!
quote:Zal HG Wells dan denk ik wel zijn.. dat wordt dan leuk, visueel maar zowiezo reuze tripods die mensen verzamelen, en omzetten in brandstof
Op woensdag 15 januari 2003 03:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
En wat noem je dan het originele verhaal?
H.G. Wells of Jeff Wayne?
quote:Ik vond die film idd erg lachwekkend
Op woensdag 15 januari 2003 03:10 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Jeff Wayne is een interpretatie, maar die pakt de sfeer wel geweldig goed. Die film die er ooit van is gemaakt komt niet eens in de buurt. Ik bedoel meer de setting en de tijd (Engeland aan het eind van de 19e eeuw) en dat soort. Zoals het boek dus.
En dan met echte Tripods!
Oh en dan een beter verfilming dan die van The Time Machine van vorig jaar
quote:Hmmm... klinkt misschien wel leuk, maar past toch niet echt in het beeld wat ik heb bij The war of the worlds. Misschien is het wel een actie verhaal, maar het verhaal van de mensen er omheen vind ik toch wat boeiender. Je moet wel de machines zien, maar niet te veel.
Op woensdag 15 januari 2003 03:11 schreef Maleh het volgende:[..]
Zal HG Wells dan denk ik wel zijn.. dat wordt dan leuk, visueel maar zowiezo reuze tripods die mensen verzamelen, en omzetten in brandstof
Matrix eat your hart out!
H.G.Wells - War Of The Worlds - Original Broadcast 10.30.1938.mp3
54,2 mb
nu sharing in k...
[Dit bericht is gewijzigd door Netanyahu op 15-01-2003 03:25]
quote:Ja dat zou top zijn!
Op woensdag 15 januari 2003 03:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Ik vond die film idd erg lachwekkend
Maar Wells originele verhaal, muziek van Wayne, de ontwerpen die op de hoezen en in de boekjes van het album van de musical staan. zoiets?
Ik zie net dat er al wel een obscure low-budget film is gemaakt.
grappig
quote:Ja, sorry maar dat komt door mn grafische knobbel.. en dat deel in het boek bleef me lang bij zitten.. misschien maar eens een tripod met een 3d proggie modeleren
Op woensdag 15 januari 2003 03:15 schreef scanman01 het volgende:[..]
Hmmm... klinkt misschien wel leuk, maar past toch niet echt in het beeld wat ik heb bij The war of the worlds. Misschien is het wel een actie verhaal, maar het verhaal van de mensen er omheen vind ik toch wat boeiender. Je moet wel de machines zien, maar niet te veel.
Toch denk ik dat het vooral de muziek is wat het voor mij zo geweldig maakt. Dus een film zonder de muziek erbij kan ik me ook niet goed voorstellen. Brave new world, Thunderchild, The spirit of men ... het hoort er allemaal bij voor mij!
en nee, niet de actie van matrix.. maar het concept van de functie van de mens voor de martians.. en agz de matrix ook zo'n soort concept gebruikte.. en visueel gezien kan war of the worlds, met hedendaagse technieken mooi in beeld/geluid gezet worden.. en dat geld voor vele onderdelen v/h verhaal..
quote:Dat is het Orson Welles hoorspel
Op woensdag 15 januari 2003 03:18 schreef Netanyahu het volgende:
Jullie bedoelen deze ?H.G.Wells - War Of The Worlds - Original Broadcast 10.30.1938.mp3
54,2 mb
En over die laatste hebben we het, hoewel alle andere inmiddels zijn aangehaald
1967 waarschijnlijk een remake, in de tijd van de Apollo's
quote:Jouw versie is dus die van Orson Welles, zie het jaartal en ja, die staat er ook tussen, 53.nog iets Mb
Op woensdag 15 januari 2003 03:30 schreef Netanyahu het volgende:
Zie je ook de versie die ik heb ?1967 waarschijnlijk een remake, in de tijd van de Apollo's
quote:Ik laat em staan tot morgenavond
Op woensdag 15 januari 2003 03:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Jouw versie is dus die van Orson Welles, zie het jaartal en ja, die staat er ook tussen, 53.nog iets Mb
quote:mee eens
Op woensdag 15 januari 2003 03:46 schreef scanman01 het volgende:
Ikhou het voorlopig maar lekker bij de muziek van Jeff Wayne. Trouwens wel een cd die je niet heel vaak moet draaien vind ik. Zo eens in de maand ofzo, dan blijft het echt geweldig!
(overigens viel Mijnheer Wayne's versie van Spartacus weer heel erg tegen)
toch?
quote:Schitterend.
*heeft de CD ook maar weer eens uit de kast getrokken
[Dit bericht is gewijzigd door lee_scratch op 15-01-2003 05:05]
Ik vond die film best aardig. Overigens... op IMDB staat een nieuwe versie voor 2004 aangekondigd (in production) met Tom Cruise als Producer. Nog wel erg onzeker allemaal.
Maar natuurlijk ook veel respect voor de Jeff Wayne versie...
Die Red Weed basslijn...
Ik kan horror films makkelijk trekken, maar Jeff Wayne's War of the Worlds geeft me nog steed een "unheimisch" gevoel...
Voor de onwetende:
Vroeger hebben het verhaal op de radio uitgezonden een soort toneelstuk, maar iedereen dacht dat het echt was en rende in paniek de straat op.
Raad eens wie die orginele uitzending heeft? Inderdaad, ik ja.
En een SF-b film? dacht het niet he...
quote:Daar hadden we het vannacht over. Hier staat ook het een en ander daarover:
Op woensdag 15 januari 2003 12:08 schreef Gunsmoke het volgende:
Vroeger hebben het verhaal op de radio uitgezonden een soort toneelstuk, maar iedereen dacht dat het echt was en rende in paniek de straat op.
http://www.waroftheworlds.info/wotw.html
WOW!!!!!
http://www.earthstation1.com/WOTW/War_of_the_Worlds.ram
I suddenly noticed the body of a parson lying on the ground in a ruined churchyard. I felt unable to leave him to the mercy of the red week, and decided to bury him, decently.
Beth: Nathaniel! Nathaniel!
(The parson's eyes flickered open. He was alive!)
Beth: Nathaniel, I saw the church burst into flame, are you all right?
Nathaniel: Don't touch me!
Beth: But it's me, Beth! Your wife!
Nathaniel: No! You're one of them- a devil!
Beth: He's delirious!
Nathaniel: Lies! I saw the devil's sign!
Beth: What are you saying?
Nathaniel: The green flash in the sky. His demons were here all along, in our hearts and souls, just waiting for a sign from Him. And now they're destroying our world!
Beth: But they're not devils, they're Martians.
Journalist: We must leave here.
Beth: Look, a house still standing, come Nathaniel, quickly.
(We took shelter in a cottage, and black smoke spread, hemming us in. Then a fighting machine came across the field spraying jets of steam that turned the smoke into thick, black dust.)
Martians: Ulla!
Beth: Dear God, help us!
Nathaniel: The voice of the Devil is heard in our land!
Listen, do you hear them drawing near In their search for the sinners?
Feeding on the power of our fear And the evil within us?
In carnation of Satan's creation of all that we dread
When the demons arrive those alive will be better off dead
Beth: There must be something worth living for
There must be something worth trying for
Even something worth dying for
And if one man can stand tall There must be hope for us all
Somewhere, somewhere in the spirit of man
Nathaniel: Once, there was a time when I believed Without hesitation
That the power of love and truth could conquer all In the name of salvation
Tell me what kind of weapon is love when it comes to the fight?
And just how much protection is truth against all Satan's might?
There must be something worth trying for
Even some things worth dying for
And if one man could stand tall There must be some hope for us all
Beth: People loved you, and trusted you, came to you for help...
Nathaniel: Didn't I warn them this would happen? Be on your guard, I said, for the Evil One never rests... I said exorcise the devil! But no, they wouldn't listen, the demons inside them grew and grew, until Satan gave his signal and destroyed the world we knew!
Beth No Nathaniel, oh no Nathaniel,
No Nathaniel, no, there must be more to life,
There has to be a way that we can Restore to life the love we used to know
(No,) Nathaniel, no, there must be more to life,
There has to be a way that we can Restore to life the light that we have lost
Nathaniel: Now darkness has descended on our land And all your prayers cannot save us
Like fools we've let the devil take command Of the souls that God gave us
To the altar of evil like lambs to the slaughter were led
When the demons arrive the survivors will envy the dead!
Nathaniel: No, there is nothing!
Beth: There must be something worth trying for
Nathaniel: I don't believe it's so!
Beth: Even something worth dying for
If just one man could stand tall There would be some hope for us all,
Nathaniel: Forget about goodness and mercy, they're gone! Didn't I warn them? Pray, I said! Destroy the devil, I said! They wouldn't listen! I could have saved the world! But now it's too late... too late!
Beth: No Nathaniel, oh no Nathaniel, No Nathaniel, no, there must be more to life,
There has to be a way that we can Restore to life the love we used to know
(No,) Nathaniel, no, there must be more to life,
There has to be a way that we can Restore to life the light that we have lost...
Nathaniel: Dear God! A cylinder's landed on the house, and we are underneath it, in the pit!
quote:Ga ik zeker (weer) kijken!
Op woensdag 15 januari 2003 13:00 schreef Luka het volgende:
Nice avatar btw........morgen op net5: REDRUM REDRUM, Here's Johnny!!!!!!!!!
quote:OMG, shit shit shit shit.. had ik het eerder geweten, dan had ik er misschien voor kunnen sparen.. en nu mis je dit?!? damnnn.. hoe ze het event beschrijven is echt meesterlijk.. can't wait to see those 80ft martians for real!
Op woensdag 15 januari 2003 12:48 schreef scanman01 het volgende:
Trouwens, er staat iets heel bijzonder op stapel:http://www.waroftheworlds.info/wotw.html
WOW!!!!!
... but still...
they come
Geweldige zin blijft het. ( Kep m ook nog op LP liggen )
quote:Zeker weten... trouwens, een beetje flauw, maar de volledige zin is:
Op woensdag 15 januari 2003 14:43 schreef Frozen het volgende:
The chances of them coming is a million to one he said....... but still...
they come
Geweldige zin blijft het. ( Kep m ook nog op LP liggen )
Ik zag er trouwens van de week ergens een liggen, ik weet niet meer waar maar daar stond deze tracklist op. Is dit dezelfde als die jullie bedoelen?
1. War of the worlds - Main title: film version
2. The meteor
3. Interlude
4. The martian heat-ray
5. Heat-ray aftermath
6. The morning after the attack
7. Escape from the farm house
8. Exodus from Los Angeles/ Finale
9. When worlds collide - Prelude headlines
10. The building of the ship begins
11. The buiding cont...
12. Work faster
13. Save the ship
14. The eve of destruction
15. Finale
16. War of the worlds (Alternate version)
[Als ik mij goed herinner stond er bij de release datum iets van 1995]
quote:Nee, dat is hem niet, en nog een misvatting, het is geen soundtrack (als van een film/musical oid)
Op woensdag 15 januari 2003 15:59 schreef IsaacD het volgende:
Aangezien er heel wat mensen hier behoorlijk positief [understatement] op War of the Worlds hebben gereageerd, is mijn interesse zodanig geprikkeld dat ik ook maar eens deze soundtrack ga "uitchecken"Ik zag er trouwens van de week ergens een liggen, ik weet niet meer waar maar daar stond deze tracklist op. Is dit dezelfde als die jullie bedoelen?
1. War of the worlds - Main title: film version
2. The meteor
3. Interlude
4. The martian heat-ray
5. Heat-ray aftermath
6. The morning after the attack
7. Escape from the farm house
8. Exodus from Los Angeles/ Finale
9. When worlds collide - Prelude headlines
10. The building of the ship begins
11. The buiding cont...
12. Work faster
13. Save the ship
14. The eve of destruction
15. Finale
16. War of the worlds (Alternate version)[Als ik mij goed herinner stond er bij de release datum iets van 1995]
Tracklisting:
CD1:
1. The Eve Of The War
2. Horsell Common and The Heat Ray
3. The Artilleryman and The Fighting Machine
4. Forever Autumn
5. Thunder Child
CD2:
1. The Red Weed (Part 1)
2. The Spirit Of Man
3. The Red Weed (Part 2)
4. Brave New World
5. Dead London
6. Epilogue (Part 1)
7. Epilogue (Part 2) (NASA)
quote:Die listing is de soundtrack van de film ergens uit de middeleeuwen (
Op woensdag 15 januari 2003 15:59 schreef IsaacD het volgende:
Ik zag er trouwens van de week ergens een liggen, ik weet niet meer waar maar daar stond deze tracklist op. Is dit dezelfde als die jullie bedoelen?
quote:Die film is geweldig. Op een gegeven moment besluiten ze de A-bomb te gebruiken. En iedereen kijkt toe met alleen een zonnenbrilletje als gescherming... Maar ja, straling is toch niet gevaarlijk?
Jeff Wayne is een interpretatie, maar die pakt de sfeer wel geweldig goed. Die film die er ooit van is gemaakt komt niet eens in de buurt. Ik bedoel meer de setting en de tijd (Engeland aan het eind van de 19e eeuw) en dat soort. Zoals het boek dus.
Goed album, ik kan me nog herinneren dat ik hem samen kocht met mijn broer. Ik heb hem hier in de kast staan en heel af en toe draai ik hem met veel plezier.
quote:Jep komen die yanks erachter dat ze door een Martian Cilinder gespot zijn.
Op woensdag 15 januari 2003 02:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Oh, de cd had ook nog zo'n NASA einde dacht ik
quote:Er gaan op het net geruchten dat er een nieuwe WOTW film komt met Tripod Fighting Machines
quote:http://us.imdb.com/Title?0324497
Op woensdag 15 januari 2003 19:28 schreef Stormblast het volgende:
Er gaan op het net geruchten dat er een nieuwe WOTW film komt met Tripod Fighting Machines![]()
quote:Als film uit die tijd an sich kraak ik hem niet af, heeft zelfs een oscar voor special effects gekregen toen, maar het verhaal speelt zich niet af in het Amerika van de jaren 50. En een a-bom had Wells nog nooit van gehoord.
Op woensdag 15 januari 2003 07:49 schreef ric0 het volgende:
Ik snap niet waarom de War of the Worlds film zo afgekraakt wordt. Het is een goede film uit 1953. Een Sci-Fi classic. Mischien een tegenvaller dat het iets heel anders is dan de Jeff Wayne versie? Daarnaast was alle Sci-Fi voor 2001: A Space Odyssee, van dezelfde kwaliteit.Ik kan horror films makkelijk trekken, maar Jeff Wayne's War of the Worlds geeft me nog steed een "unheimisch" gevoel...
Dat "unheimisch" gevoel herken ik heel sterk, maar daar horen de stoomschepen, de stoet vluchtelingen in 19eeuwse dracht en de traditionele soldaatjes met hun opgesierde kostuums onlosmakelijk bij.
Het verhaal heeft (voor mij iig) ook heel sterk de lading van Techniek die een einde aan de wereld maakt zoals die toen bestond. De victoriaanse wereld die medogenloos kapot wordt gemaakt door machines die zo ver van de mensen van toen afstonden dat ze wel buitenaards leken, en erg beangstigend waren.
En dan de briljante uitkomst dat de technische wereld uiteindelijk moet buigen voor de natuur.
[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 15-01-2003 20:59]
quote:Wat is het dan precies? Een stuk muziek met een verhaallijn? Een verhaallijn met muziek?
Op woensdag 15 januari 2003 17:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Nee, dat is hem niet, en nog een misvatting, het is geen soundtrack (als van een film/musical oid)
quote:Een verhaallijn met muziek zou ik zeggen...
Op woensdag 15 januari 2003 20:59 schreef IsaacD het volgende:[..]
Wat is het dan precies? Een stuk muziek met een verhaallijn? Een verhaallijn met muziek?
![]()
quote:Aha thanks ... Maar ehh ik heb eens even zitten kijken maar ik zie twee platen van Jeff Wayne
Op woensdag 15 januari 2003 21:00 schreef MuadDib het volgende:[..]
Een verhaallijn met muziek zou ik zeggen...
The war of the worlds (2)
1. Eve of war, the 9:06
2. Horsell common and the heat ray 11:36
3. Artilleryman and the fighting machine, the 10:36
4. Forever autumn 7:43
5. Thunder child 6:07
6. Red weed, the 5:55
7. Spirit of man, the 11:40
8. Red weed, the 6:51
9. Brave new world 12:12
10. Dead London 8:37
11. Epilogue 1 2:45
12. Epilogue 2 1:50
H.l.from the war of the worlds
1. Burton, Richard
Hayward, Justin The eve of the war 5:04
2. Wayne, Jeff Horsell common and the heat ray 4:44
3. Hayward, Justin Forever autumn 4:33
4. Wayne, Jeff The fighting machine 4:26
5. Thompson, Chris Thunderchild 5:09
6. Burton, Richard The red weed 6:07
7. Lynott, Phil
Covington, Julie The spirit of man 6:45
8. Burton, Richard Dead London 5:33
9. Essex, David Brave new world 5:19
Deze laatste is een stuk korter [60 minuten ipv 90] en er spelen allerlei andere muzikanten op ipv alleen Jeff Wayne.
Die eerste is zeker met tekst erbij?
De tekst die je er tussendoor hoort, is dat zeg maar gewoon letterlijk
overgenomen van Wells boek?
quote:volgens de credits: "Written by Doreen Wayne, adapted from the H.G. Wells novel The war of The Worlds"
Op woensdag 15 januari 2003 21:08 schreef IsaacD het volgende:
De tekst die je er tussendoor hoort, is dat zeg maar gewoon letterlijk
nee dus.
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 15-01-2003 21:15]
quote:Ongeveer wel. Iets ingekort hier en daar.
Op woensdag 15 januari 2003 21:08 schreef IsaacD het volgende:De tekst die je er tussendoor hoort, is dat zeg maar gewoon letterlijk
Hier kun je het hele boek lezen: The war of the Worlds E-book
quote:Het is wat aangepast en bondiger gemaakt, maar de inhoud is vrijwel gelijk.
Op woensdag 15 januari 2003 21:14 schreef MuadDib het volgende:[..]
volgens de credits: "Written by Doreen Wayne, adapted from the H.G. Wells novel The war of The Worlds"
nee dus.
quote:
Jeff WayneNo one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space. No one could have dreamed we were being scrutinized, as someone with a microscope studies creatures that swarm and multiply in a drop of water.
quote:
H.G.WellsNo one would have believed in the last years of the nineteenth century that this world was being watched keenly and closely by intelligences greater than man's and yet as mortal as his own; that as men busied themselves about their various concerns they were scrutinised and studied, perhaps almost as narrowly as a man with a microscope might scru- tinise the transient creatures that swarm and multiply in a drop of water.
quote:Nee dus, er zitten aardig wat verschillen in.
Op woensdag 15 januari 2003 21:15 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Ongeveer wel. Iets ingekort hier en daar.
Hier kun je het hele boek lezen: The war of the Worlds E-book
quote:Ja, de intro ja
Op woensdag 15 januari 2003 21:24 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Het is wat aangepast en bondiger gemaakt, maar de inhoud is vrijwel gelijk.
quote:ok, ok niet letterlijk nee. Je kunt ook geen heel hoofdstuk vertellen in een paar zinnen. Maar als je het hoort herken je de passages uit het boek.
Op woensdag 15 januari 2003 21:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Ja, de intro ja
Maar de rest echt niet!
De pc-game War of the Worlds is overigens ook nog niet aan de orde geweest.
Het is zo dat je bepaalde stukken uit de musical versie wel terug kan vinden in het boek, soms in andere vorm. Maar het is wel helemaal herschreven en heeft aardig wat verschillen.
quote:Een popmusical gebaseerd op een boek van H.G. Wells
Op woensdag 15 januari 2003 20:59 schreef IsaacD het volgende:[..]
Wat is het dan precies? Een stuk muziek met een verhaallijn? Een verhaallijn met muziek?
![]()
quote:Die tweede is zeer goedkoop, maar moet je dus NIET hebben. Daar ontbreekt de verhaallijn totaal!
Op woensdag 15 januari 2003 21:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De eerste is de volledige versie, de tweede is een compilatie van de beste nummers van de 2 cd's.
quote:Ik dacht dat ze op het eind wonnen van de aliens door tot god te bidden
Op woensdag 15 januari 2003 20:57 schreef NorthernStar het volgende:
En dan de briljante uitkomst dat de technische wereld uiteindelijk moet buigen voor de natuur.
quote:Highlights cd's zuigen in het algemeen
Op woensdag 15 januari 2003 21:45 schreef scanman01 het volgende:[..]
Die tweede is zeer goedkoop, maar moet je dus NIET hebben. Daar ontbreekt de verhaallijn totaal!
quote:Uit het einde van de plaat:
Op woensdag 15 januari 2003 21:51 schreef MadScientist het volgende:[..]
Ik dacht dat ze op het eind wonnen van de aliens door tot god te bidden
(dat vond ik een bijzonder moralistisch einde namelijk
)
"I scrambled up to the crest of Primrose hill, the Martian's camp was below me. A mighty space it was, and scattered about it, in their overturned machines, were the Martians, slain after all man's devices had failed by the humblest creatures on the earth: bacteria. Minute, invisible, bacteria. Directly the invaders arrived and drank and fed, our microscopic allies attacked them. From that moment, they were doomed."
quote:En dat is ook de conclusie van het boek
Op woensdag 15 januari 2003 21:54 schreef scanman01 het volgende:[..]
Uit het einde van de plaat:
[Ik heb trouwens ook wel eens een film gezien, die hier ook in het topic wordt genoemd. Is er naast deze zeer goedkope B-film ook wel eens een A-flim gemaakt van War of the Worlds?
quote:Bijna alle verhalen van Wells zijn wereldberoemd, dat ten eerste.
Op woensdag 15 januari 2003 22:06 schreef IsaacD het volgende:
Waardoor is War of the Worlds eigenlijk zo'n fenomeen geworden? Door het verhaal? Door het beroemde en beruchte realistische hoorspel? Door deze "geweldige" popmusical van Jeff Wayne? [geweldige staat tussen haakjes omdat ik de plaat nog niet beluisterd heb]
quote:Als je het topic goed had gelezen is de genoemde B-film uit 1953 wel eentje die een oscar kreeg voor Special Effects. En wat betreft de A-film, die is dus in de maak.
[Ik heb trouwens ook wel eens een film gezien, die hier ook in het topic wordt genoemd. Is er naast deze zeer goedkope B-film ook wel eens een A-flim gemaakt van War of the Worlds?
quote:Uhhh, ik heb altijd gedacht dat het hoorspel juist in Groot-britannie een chaos werdt?
Op woensdag 15 januari 2003 22:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Ik denk dat Orson Welles hoorspel ook lang niet zo'n bekendheid had gehad als het zo overtuigend was geweest en tig amerikanen op de vlucht sloegen.
quote:Nee, in tegenstelling tot het boek en Wayne's versie die in Engeland afspelen, speelt die van Orson Welles zich af in Amerika. De eerste komeet komt neer in New Jersey
Op donderdag 16 januari 2003 17:11 schreef Maleh het volgende:[..]
Uhhh, ik heb altijd gedacht dat het hoorspel juist in Groot-britannie een chaos werdt?
[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 17-01-2003 00:21]
quote:Het gekke is dat het niet eens overtuigend was. Er kwam notabene reclame tussendoor en dan de boodschap: "En dan gaan we nu verder met het hoorspel" of iets in die trant.
Op woensdag 15 januari 2003 22:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Bijna alle verhalen van Wells zijn wereldberoemd, dat ten eerste.
(Evenals Jules Verne trouwens)
Ik denk dat Orson Welles hoorspel ook lang niet zo'n bekendheid had gehad als het zo overtuigend was geweest en tig amerikanen op de vlucht sloegen. Dat gegeven draagt natuurlijk ook zeker bij. En dan doet Wayne er een schepje bovenop, eigenlijk een fenomeen op zich.
Met een goed uitgevoerde "nieuwsuitzending" op TV zou je het nu best kunnen herhalen btw. Tijdens de eerste uitzending van dat programma crissis van de vara belden er al mensen in paniek met de politie!
Hoewel het natuurlijk niet de bedoeling moet zijn mensen te laten geloven dat het echt is
Voor de liefhebbers: bij Demonfuzz Records op de nieuwe binnenweg in Rotterdam ligt volgens mij nog een 2LP versie (zelfs als je geen platenspeler hebt zou je die moeten hebben omdat het artwork veel beter uitkomt in groot formaat).
quote:Ulla! Ulla! (volgens het boekje)
Op vrijdag 17 januari 2003 14:46 schreef Maleh het volgende:de vocoderstem in Jeff Wayne's versie zegt weer(een gokje) "Oela" dus een beetje geswitched..
quote:damn, wat zet ik mezelf weer voor lul
Op vrijdag 17 januari 2003 15:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
Ulla! Ulla! (volgens het boekje)
Maargoed, het hele zooitje is met photoshop in elkaar gefranst en de tripods had ik een enkele rendering(3dsmax) van gemaakt.. het originele plaatje v/d achtergrond is totaal aangepast.. was nml half in avond genomen..
quote:Zoals BNN United nu doet op radio 1
Op donderdag 16 januari 2003 23:59 schreef NorthernStar het volgende:Met een goed uitgevoerde "nieuwsuitzending" op TV zou je het nu best kunnen herhalen btw.
AAAAAAAAAARCH, EEN KOOR
ok de lange versie is nu voor mij verpest, ik ga wat knippen zodat ik alleen dat eerste stuk van +/- 3-5 minuten overhoud
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 24-01-2003 23:02]
quote:Als kind al grijs gedraaid
Op woensdag 15 januari 2003 01:37 schreef scanman01 het volgende:
[afbeelding]Al sinds heel lang ben ik helemaal gek van Jeff Wayne's musical version of "The War of the Worlds". Vroeger had ik de dubbel lp thuis en heb hem helemaal grijs gedraaid. De stem van Richard Burton, de zang van Justin Hayward, Chris Thompson, Julie Covington, David Essex, Jo Partridge en Phil Lynnot.... ik vond en vind het een meesterwerkje. Zijn er meer mensen die graag nog eens luisteren naar dit stukje geschiedenis?
Het begin is prachtig. Geen muziek.. alleen Richard Burton's stem:
"No one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space. No one could have dreamed that we were being scrutinized as someone with a microscope studies creatures that swarm and multiply in a drop of water. Few men even considered the possibility of life on other planets. And yet, across the gulf of space, minds immeasurably superior to ours regarded this earth with envious eyes, and slowly and surely, they drew their plans against us."
En dan keihard "The Eve of the War"....
nostalgie
Toen had ik alleen een gedeelte, op bandje, dat heb ik echt helemaal grijs gedraaid. Kzal de CD weer eens uit de kast trekken!
quote:ik jatte m altijd van moeders cds
Op maandag 27 januari 2003 12:13 schreef Luigi het volgende:
Ik vond het vroeger ook heel eng!.
Toen had ik alleen een gedeelte, op bandje, dat heb ik echt helemaal grijs gedraaid. Kzal de CD weer eens uit de kast trekken!
- edit - en al weer afgelopen
samengevat: er komt waarschijnlijk een nieuwe film
quote:Waren de marsmannetjes duitstalig?
Op zaterdag 8 februari 2003 20:10 schreef scanman01 het volgende:
Voor het geval iemand nog zin heeft de oude film The War of the Worlds te kijken (uit 1953). Vanavond op de ZDF om 01:20 uur!
quote:
Op zondag 9 februari 2003 10:37 schreef MuadDib het volgende:
Waren de marsmannetjes duitstalig?
quote:Dat om de invasie aannemelijker te maken?
Op zondag 9 februari 2003 10:37 schreef MuadDib het volgende:[..]
Waren de marsmannetjes duitstalig?
Een "modern" hoorspel dus? ik zag wel op bol.com iets staan van luister cassettes?
Weet iemand hier iets van?
quote:Dat beginstukje is de introductietekst van het orginele hoorspel van WOTW. Het gaat uiteraard verder. Door 'The Eve Of War' hoor je die gast ook praten en op het einde gaat ie weer verder met het verhaal....
Op maandag 12 mei 2003 23:48 schreef Gunsmoke het volgende:
In het begin hoor je toch dat stukje verhaal...
Waar is dat van? hebben ze dat special ingesproken voor de CD of is er een orgineel hoorspel dat verder gaat dan:"they drey their plans against us"?
"It seems totally incredible to me now that everyone spend that evening as it were just like any other"
quote:Dit is het originele hoorspel, al eerder dit topic gepost door Scanman01 maar bij deze:
Op dinsdag 13 mei 2003 09:17 schreef Lone_Gunman het volgende:[..]
Dat beginstukje is de introductietekst van het orginele hoorspel van WOTW. Het gaat uiteraard verder. Door 'The Eve Of War' hoor je die gast ook praten en op het einde gaat ie weer verder met het verhaal....
"It seems totally incredible to me now that everyone spend that evening as it were just like any other"
Mijn broer had vroeger de elpee en ik weet nog wel dat ik als klein meisje met de mond open uren naar de hoes kon kijken. Ik verzon er zelf hele verhalen bij en soms zo erg dat ik bang werd dat de wezen ook naar Nederland zouden komen.
Zelfs als ik hem nu hoor komen die gevoelens/herinneringen weer terug
Ik moet echt de CD kopen en eens kijken of het nog steeds zo mooi is
EN.................heeft WotW op Vinyl!
jipie!
Ik vind 't echt een meesterwerk... tijdloos goed...
Toen ik er voor 't eerst kennis mee maakte tijdens engelse les vond ik 't maar stom, maar ik ben nu erg blij dat ik dit prachtige werkje heb mogen leren kennen
Dit vond ik destijds wel weer een erg smeuig detail:
Voor de liefhebbers: Een paar jaar geleden is er een computerspel uitgebracht over de Jeff Wayne versie van WotW. Een beetje in RTS stijl. Heb em helaas in Nederland nooit kunnen vinden
Ook grappig om te weten : Een paar jaar geleden was ik in Woking, Engeland. Dat is in het gebied waar Jeff Wayne's versie speelt. Er stond dus ook een hele stoere Tripod voor ons hotel
Ik zal de foto nog eens opzoeken...
[Dit bericht is gewijzigd door ulaa op 16-07-2003 20:18]
quote:Patricia Paay
Op woensdag 16 juli 2003 19:08 schreef ulaa het volgende:
Ik weet enkel niet de namen van iedere persoon die er aan meegewerkt hebben.
Wel Jan Veen/ Peter Coelewijn/ ...?
verder geen idee.
wie kan mij helpen.
E mail ( info@free-floating.com)
En die film is best oke... Koele aliens.
quote:Heb jij de game ?
Op donderdag 17 juli 2003 13:20 schreef Shedfire het volgende:
Ik wil graag weten wat de namen zijn van de vier nummers die op Disc 2 (Alien) staan van het spel/game war of the worlds uit 1999.. het zijn allemaal remixen van de originele, alleen het vervelende is dat ze niet zeggen in het boekje welke...
Die van Disc 1 (Human) staan wel op internet, (fdb)
Mijn favoriet: farewell thunderchild.
mooiste muziekstuk in de geschiedenis, Jeff Wayne's War off the worlds
[Dit bericht is gewijzigd door EdjeScoupe op 17-07-2003 14:19]
quote:De film is vrij recentelijk op de DVD uitgebracht, althans, ik zag 'm op DVD. Zwart wit ja.
Op donderdag 17 juli 2003 14:05 schreef EdjeScoupe het volgende:
er is wel een film van het hoorpel wat in Amerika gespeeld is, heb deze film 1 keer gezien, en vondt hetm geweldig!, was wel zwart wit voor zover ik me herriner, ik hoop nog steeds deze film tegen te komen...
is die inmiddels ook uit op cd ofzo? lijkt me wel? : D
quote:In ieder geval speelt de musical van Jeff Wayne gewoon in Engeland hoor...
Daar heb ik nooit iets over gehoord. Misschien dat iemand inderdaad meer weet?quote:Op zondag 6 juni 2004 02:14 schreef MikeScott het volgende:
hoi alllemaal ik weet niet of dit forum nog actief is maar dat merk ik van zelf wel
ik ben een groot liefhebber van de war of the worlds ik heb de lp en master cd
en wat ik ook weet en dat is voor veel mensen een lichtpuntje dat er een echte film van is gebaserd op het album war of the worlds.
hij is ooit uitgezonde op veronica-tv toen nog op nederland 1 of 2 dat weet ik niet meer
het jaartaal weet ik wel 1978 op zondag midag
ik hoor wel of er iemand dat nog weet
ik ben benieuwd???????????/![]()
![]()
![]()
Dat is wel bekend ja. Maar ik begreep dat hij bedoelde dat er ook een tv versie van het album van Jeff Wayne is gemaakt. Dát lijkt me dus zeer interessant!quote:Op zondag 6 juni 2004 11:14 schreef fripper het volgende:
[afbeelding]
Er is in 1953 een film van gemaakt, maar ik heb hem nooit gezien.
(linkje)
De film draait sinds vandaag in de nederlandse bioscoop!quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Er word nu ook een Film van gemaakt![]()
2 euro? Jammer dat je het niet had gedaan. Vind het nogal goedkoop!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:20 schreef fokkersdelight het volgende:
Heb vorig jaar de kans gehad het album op vinyl te kopen voor 2 euro. Heb het toen niet gedaan en heb daar nu toch een spijt van![]()
![]()
Heeft weinig met een misser te maken. Meer met rechten...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:50 schreef DrMarten het volgende:
Geweldige muziek en een enorme misser van Spielberg dat deze muziek niet in de film gebruikt wordt.
En met het feit dat de film het boek/de cd niet precies volgt. Volgens de review die in de krant stond blijft het zelfs onduidelijk van welke planeet ze komen (mars is in de huidige tijd niet echt meer geloofwaardig).quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:55 schreef Sunjammer het volgende:
[..]
Heeft weinig met een misser te maken. Meer met rechten...
SACD is dus echt een samenzwering van de muziekmaatschappijen om je je hele collectie weer opnieuw te laten kopen!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:48 schreef Sunjammer het volgende:
Er is een 5.1 surround SACD van War of the Worlds uitgebracht. Compleet geremastered, originele artwork, boekje van 8 pagina's...
Vind je dat ook van DVD-Audio?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:02 schreef Anton het volgende:
[..]
En met het feit dat de film het boek/de cd niet precies volgt. Volgens de review die in de krant stond blijft het zelfs onduidelijk van welke planeet ze komen (mars is in de huidige tijd niet echt meer geloofwaardig).
[..]
SACD is dus echt een samenzwering van de muziekmaatschappijen om je je hele collectie weer opnieuw te laten kopen!![]()
Ik heb wat gemist. Wat gaan ze precies opvoeren dan?quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:26 schreef PimD het volgende:
* kick
Afgelopen week de 6 CD + 1 DVD Box gekocht... Super om al die alternatieve versies te horen met andere zangers, teksten en muziek ;w
Deze week gaat in Engeland de tour beginnen, met Jeff Wayne die de boel dirigeert en Justin Hayward als speciale gast. Ze hebben een tripod van (ik geloof) 25 meter hoog, Richard Burton hologrammen etc ;w Komt in het najaar ook een dvd/tv-special van uit. Ben benieuwd, zou erg gaaf zijn als ze ook naar Nederland ofzo komen, maar dat zal er wel niet in zitten. Ben bang dat we het met de DVD zullen moeten doen
Ik heb nooit geweten dat zoiets is uitgebracht, dus ik ga meteen op zoek. Thanksquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:26 schreef PimD het volgende:
* kick
Afgelopen week de 6 CD + 1 DVD Box gekocht... Super om al die alternatieve versies te horen met andere zangers, teksten en muziek ;w
Deze week gaat in Engeland de tour beginnen, met Jeff Wayne die de boel dirigeert en Justin Hayward als speciale gast. Ze hebben een tripod van (ik geloof) 25 meter hoog, Richard Burton hologrammen etc ;w Komt in het najaar ook een dvd/tv-special van uit. Ben benieuwd, zou erg gaaf zijn als ze ook naar Nederland ofzo komen, maar dat zal er wel niet in zitten. Ben bang dat we het met de DVD zullen moeten doen
Misschien interessant?quote:Wikipedia schreef het volgende:
In 2004, Jeff Wayne and Ollie Record Productions began work on an animated CGI film version of his Musical Version of The War of the Worlds, scheduled for release in 2007.
volgens bol.com moet de DVD op 25 januari verkrijgbaar zijnquote:Op vrijdag 29 december 2006 22:22 schreef PimD het volgende:
Is de moeite waard, die box! Ik denk dat je 'm voor rond de 70/80 euro wel moet kunnen vinden.
De DVD van de toer is inmiddels ook uit in Engeland, maar is voor zover ik weet nog niet te krijgen in Nederland.... Binnenkort maar eens online bestellen
Wie zingen eigenlijk The Spirit of Man? Julie Covington zag ik niet op de lijst staan van medewerkers.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:49 schreef PimD het volgende:
Ik heb de DVD ook gedownload, en moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel aan vindt. Het is allemaal perfect gespeeld en gezongen, en het ziet er allemaal super uit. Maar het is me net iets té perfect.
Tara Blaise vervangt Julie, en ze schijnt dat errug goed te doenquote:Op zondag 7 januari 2007 13:08 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wie zingen eigenlijk The Spirit of Man? Julie Covington zag ik niet op de lijst staan van medewerkers.
Kom je terug?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 18:15 schreef scanman01 het volgende:
Ik heb de dvd in huis en ook al gekeken. Het klinkt geweldig.... Misschien wel té geweldig, waardoor ik me afvraag of het allemaal wel live is of dat er een band meeloopt. Chris Thompson zingt net nog zo als 30 jaar geleden. Ook dat is enigszins verdacht. Zijn stem is nog bijna exact zo als op de plaat, zelfs de hoge tonen enzo.
Al met al een indrukwekkende dvd.
Misschien als ie z'n hotmail eens leest.quote:
Ik vind die 120 euro ook veel te gortig (bijna 2 x de standaard prijs) dus doe het maar met m'n balkon plekje.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:58 schreef DrDurden het volgende:
Kaarten voor de eerste en tweede categorie zijn ook nog beschikbaar. Wel ontzettend duur, 120 euro, wat ik een beetje teveel geld vind, eerlijk gezegd. Heb bovendien de dvd al. Voor iedereen die die overigens nog niet heeft, bestel de 2-disc SE, die heeft een documentaire die behoorlijk diep op de tour in gaat (ook alle problemen komen aan bod). Helaas is in Nederland alleen de 1-disc uitgebracht. Importeren dus.
2 july is nog niet uitverkocht, volgens de War of the worlds site.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
TVP, zijn er nog kaarten beschikbaar, volgens mij niet
Daar staat ook dat 2 july nog niet is uitverkocht. Ik zit ook te twijfelen. Misschien toch ook maar een kaartje kopen, al vraag ik me af hoe groot de show kan zijn in de HMH.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
ah, gevonden, livenation.nl
quote:The War of the Worlds live op Radio 2
The War of the Worlds live op Radio 2Radio 2 gaat het concert 'The War of the Worlds' live uitzenden. Dinsdag-, woensdag- en donderdagavond zal het muzikale hoorspel worden opgevoerd in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Op de laatste dag zendt het publieke radiostation het concert live uit tussen 20:00 en 22:00 uur
Vanaf 19:00 uur blikken Stefan Stasse en Marc Stakenburg vooruit op de show in een extra lange aflevering het 'Theater van het Sentiment'. Om 22:00 uur volgt een nabeschouwing waarin de presentatoren tot 23:00 uur met de cast en de hoofdpersonen rondom het project spreken.
Het dubbelalbum en muziekproject The War of the Worlds is geïnspireerd op het gelijknamige boek van H.G. Wells uit 1898 over een invasie op aarde door buitenaardse wezens. Legendarisch werd het hoorspel, onder regie van Orson Welles, dat in 1938 op de Amerikaanse radio te horen was. Het hoorspel was zo levensecht, dat veel Amerikanen in paniek raakten en dachten dat Amerika écht door buitenaardse wezens werd binnengevallen. In 1978 bedacht en produceerde Jeff Wayne het dubbelalbum ‘The War of The Worlds’, een muzikale versie van het verhaal. Talloze grote namen verleenden hun medewerking, onder wie acteur Richard Burton, Justin Hayward (Moody Blues) , Phil - Old Town - Lynott en musicalster Julie Covington. Wereldwijd werden 15 miljoen albums verkocht, waarmee het één van de best verkochte albums wereldwijd is. De bekendste ‘hits’ werden ‘the Eve of War’ en ‘Forever Autumn’. Nu, ruim 30 jaar later, is er een podiumversie van het project. Zelf willen de makers het geen musical noemen, toch komt dat nog het dichtst in de buurt van dit muzikale spektakel.
Ah, ok, dan gooi ik mijn review hier ook gewoon even in :-)quote:Op woensdag 1 juli 2009 07:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Sakura, die gaat over die specifieke versie van de cd als ik de titel zo lees. Dit gaat over alles, de cd's, de concerten, de LP. Daarbij is dit topic eentje die langer loopt (sinds 2003).
quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:37 schreef Sakura het volgende:
[..]
En een leuk extra wat ik nog niet eerder meegemaakt heb, je kon bij aanvang een soort tegoed bon kopen voor 25 euro van de 3 CD box van de tour. En het speciale was dat het de opname was van het concert zelf. Ik weet niet wat voor CD persen ze hebben staan in de coulisen, maar er stond echt een mega lange rij mensen die allemaal de 3 CD box gekocht hadden en die rij was in no-time verdwenen.
Wel heel speciaal om een 3cd/dvd box te hebben van het concert waar je net geweest bent. Als je een keer hard gefloten hebt, kan je jezelf later op de opnames terug horen
=====
In de gids bij radio las ik een ander tijdsstip. 19:05 stond er. Beetje vaag.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:37 schreef borisz het volgende:
Donderdag ook het concert live op radio 2
[..]
Dat is het juist dus wel, ik heb de technici met spindels vers geperste CD's tussen het publiek door naar het uitgifte punt zien lopen, en daar waren ze met man en macht de CD doosjes aan het vullenquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:13 schreef rihago het volgende:
[..]
Denk niet dat dat de live cd van de show is geweest waar je net geweest bent. Maar van een eerdere opname.
Heb zelf de dvd ook... echt van genoten...
Het staat iig niet op de originele LP ( en remix versies heb ik mij nooit aan gewaagd.)quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb de DVD van de live uitvoering, maar kon door andere verplichtingen helaas niet bij de concerten aanwezig zijn.
Overigens, het begin, wat je aanhaalt Sakura, deze komt op het ULLAdubULLA remixalbum voor. En ik weet het niet zeker, maar kon ook wel eens bij de recordingsessies erbij zitten (die 7 disc cd-box). Het hoort er dus ergens wel bij en is zeker niet speciaal voor de live versie geschreven. Alleen komt het niet voor op de normale versies van het album.
Nee, even opgezocht, en de intro (geluid althans) was gemaakt voor de videogame uit 1988quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:56 schreef Sakura het volgende:
[..]
Het staat iig niet op de originele LP ( en remix versies heb ik mij nooit aan gewaagd.)
vind ik wel knap idd...quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:55 schreef Sakura het volgende:
[..]
Dat is het juist dus wel, ik heb de technici met spindels vers geperste CD's tussen het publiek door naar het uitgifte punt zien lopen, en daar waren ze met man en macht de CD doosjes aan het vullen.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Super!! Ik ga zeker luisteren
Hopelijk later ook nog terug te luisteren via hun site
Ik beaam dat.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:43 schreef OutOfThisWorld het volgende:
Vanavond bij de show geweest: wat een fantastisch mooi spektakel
nee, ik was ook al aan het kijken van wtfquote:Op donderdag 2 juli 2009 02:48 schreef Treinhomo het volgende:
Heeft iemand gezien hoe de overgang ging van de dode vrouw van de dominee naar de pop die omhoog werd gehesen ?
Kloptquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:55 schreef Sakura het volgende:
[..]
Dat is het juist dus wel, ik heb de technici met spindels vers geperste CD's tussen het publiek door naar het uitgifte punt zien lopen, en daar waren ze met man en macht de CD doosjes aan het vullen.
Was idd geen pop, maar de zangeres zelf, wel heel knap gedaan, ik heb er speciaal op gelet, maar geen draden te zien. Heel knap gedaan.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 03:40 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
pop? Ze droeg gewoon een harnas onder haar gewaad. Ze is in het podium verdwenen en het harnas met gewaad ging omhoog. Toch?
Ik was er woensdag bij. Volume vond ik ook wel ok. 2e rij. Het vuurwerk was ook goed voelbaar. Een enorme hitte kwam er van af. 1e helft vond ik mooier dan de 2e helft.
Dat lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:07 schreef Sakura het volgende:
Was idd geen pop, maar de zangeres zelf, wel heel knap gedaan, ik heb er speciaal op gelet, maar geen draden te zien. Heel knap gedaan.
Ondanks doorgestreept, toch even hier op reageren.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:47 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk.
Daarvoor ging het, vooral de laatste paar meters, veel te snel.
Daarbij lijkt het me schier onmogelijk om vantussen de belichting weer ongezien in de coulissen te komen.
Van de verlichting kom je niet zomaar 1,2,3 naar de catwalk.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:07 schreef Sakura het volgende:
Ondanks doorgestreept, toch even hier op reageren.
Er zijn hoog boven in de zaal meerdere catwalks, (daarvandaan werden ook de bladeren gestrooid door mensen die daar liepen tijdens Forever Autumn)
Ook zijn er waarschijnlijk daar weer boven loop paden.
Ik weet iig dat er bij Carré een beloopbare ruimte is boven het plafond, met meerdere luiken die open kunnen om onder het plafond te kunnen komen. Ben zelf namelijk in Carré op dat plafond geweest.
Daar werd bijvoorbeeld tijdens Cats een grote schoen door naar beneden gegooid op het podium
En als een concert gebouw als Carré dat al heeft, kan ik me niet voorstellen dat een nagenoeg nieuw gebouw (tov Carré) als HMH dat niet zou hebben.
Naar het podium bedoel je denk ik, de catwalk is er juist voor de verlichting, en het uitlichten. De tracks waar de lampen aan hangen zitten juist bij/naast de catwalks.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 04:18 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Van de verlichting kom je niet zomaar 1,2,3 naar de catwalk.
't is niet voor niks dat je voor een concert de mensen die de richtspots bedienen, met een touwladdertje omhoog ziet klimmen.
geen geld meerquote:Op woensdag 24 november 2010 19:32 schreef beertenderrr het volgende:
het is nog niet uitverkochten overmorgen is er ook een voorstelling
En nu voor het eerst zal The Journalist dus ook als hologram tussen de andere karakters lopen op het podium. Kaarten in de pocket voor Ahoy. Ben wel benieuwd hoe de hernieuwde versie zal klinken. Van deze versie zal trouwens ook een dubbel cd worden uitgebracht.quote:Kaiser Chiefs frontman Ricky Wilson has signed on to star in the stage adaptation of The War Of The Worlds later this year.
The singer, whose band released their fourth studio album 'The Future Is Medieval' last year, will play the part of The Artillery Man in Jeff Wayne's alien invasion epic. The part was played by David Essex in the original stage adaptation.
Wilson will star alongside former We Will Rock You star Kerry Ellis and a hologram of actor Liam Neeson, who plays The Journalist.
Speaking about the show, Wilson said: "Jeff Wayne's The War Of The Worlds is part of the musical landscape and I have always been a fan. It has long been held up as a fantastic piece of music and it is close to so many people's hearts. It is daunting to do because people love it so much. But I want to start doing things that scare me. I got the email from Jeff Wayne inviting me to be a part of it and that is not something you can say 'no' to."
Wilson will tour with the production across the UK and Ireland throughout December, playing 16 shows in all. He will then tour across Europe with the show.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |