abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2020 @ 17:53:08 #126
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191831777
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Met de hoeveelheid geld die hij uit heeft gegeven lijkt het me juist dat heel veel mensen daar rouwig om zijn. Denk aan staffers mensen in de reclamewereld etcetera.
Dacht dat ik gelezen had dat zijn mensen betaald werden tot november, ongeacht of hij de nominatie binnen zou slepen.
En hij gaat ook geld geven voor reclame aan Biden straks, dus de reclamewereld hoeft niet op een houtje te bijten. Ze doen uitermate hun best om de overwinning te kopen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_191831811
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dacht dat ik gelezen had dat zijn mensen betaald werden tot november, ongeacht of hij de nominatie binnen zou slepen.
En hij gaat ook geld geven voor reclame aan Biden straks, dus de reclamewereld hoeft niet op een houtje te bijten. Ze doen uitermate hun best om de overwinning te kopen.
Het is in ieder geval positief dat hij niet fluitend de nominatie kreeg. Anders had je vanaf nu daar alleen nog maar miljardairs als president. Ik bedoel stel ze zien dat Bloomberg zo laat in stapt en het haalt met zo weinig appeal en alleen geld moet dat wel lui op ideeën brengen. Misschien ook wel leuk in plaats van een sportclubje kopen en uitbaten een politiek prestige projectje opstarten :P
  woensdag 4 maart 2020 @ 17:56:35 #128
133321 Burner82
Speedo fan
pi_191831824
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nu moeten ze alleen ¨Senile Joe¨ Biden overeind zien te houden.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_191831882
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:56 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Het wordt nog interessant denk ik. Er staan nu veel mensen achter Biden, maar als de focus echt op hem gaat vraag ik me net als jij af of hij dat aankan. Die heeft véél coaching nodig om er redelijk vanaf te komen in debatten, als hij weer over platenspelers wil beginnen en dergelijke.
Misschien maakt het niet meer uit met alle steun en het narratief dat hij vanaf nu de wind mee heeft. Misschien wel.
  woensdag 4 maart 2020 @ 18:03:01 #130
133321 Burner82
Speedo fan
pi_191831917
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het wordt nog interessant denk ik. Er staan nu veel mensen achter Biden, maar als de focus echt op hem gaat vraag ik me net als jij af of hij dat aankan. Die heeft véél coaching nodig om er redelijk vanaf te komen in debatten, als hij weer over platenspelers wil beginnen en dergelijke.
Misschien maakt het niet meer uit met alle steun en het narratief dat hij vanaf nu de wind mee heeft. Misschien wel.
Volgens mij is er helaas pas weer een debat na 10 maart (dan gaan 10 staten stemmen), want meer spreektijd voor hem, gaat hem echt geen doen.
  woensdag 4 maart 2020 @ 18:04:58 #131
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191831940
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het is in ieder geval positief dat hij niet fluitend de nominatie kreeg. Anders had je vanaf nu daar alleen nog maar miljardairs als president. Ik bedoel stel ze zien dat Bloomberg zo laat in stapt en het haalt met zo weinig appeal en alleen geld moet dat wel lui op ideeën brengen. Misschien ook wel leuk in plaats van een sportclubje kopen en uitbaten een politiek prestige projectje opstarten :P
Zit wat in natuurlijk, maar alleen Bloomberg zou natuurlijk geen trend zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:56 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Wordt even afwachten straks met de echte campagne. Denk dat Trump zijn staf overuren aan het maken is om manieren te vinden om Biden af te kraken.
  woensdag 4 maart 2020 @ 18:08:50 #132
133321 Burner82
Speedo fan
pi_191831991
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:04 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

[..]

Wordt even afwachten straks met de echte campagne. Denk dat Trump zijn staf overuren aan het maken is om manieren te vinden om Biden af te kraken.
Dan zullen ze Biden toch wat experimentele anti-alzheimer medicatie moeten geven...

Blijft ook wel apart, zoveel mensen zonder zorgverzekering, met corona dat steeds verder om zich heen grijpt. Die mensen MOETEN door blijven werken, waardoor het nog sneller gaat. En dan nog tegen healthcare-for-all zijn...
pi_191832014
Ik las gisteren ergens dat Sanders nu al zijn VP kandidaat zou voorstellen, heeft iemand daar al iets over gehoord?
  woensdag 4 maart 2020 @ 18:11:29 #134
133321 Burner82
Speedo fan
pi_191832021
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ik las gisteren ergens dat Sanders nu al zijn VP kandidaat zou voorstellen, heeft iemand daar al iets over gehoord?
Ik heb het nog nergens gelezen iig.
pi_191832951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:04 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Trump en dan Bloomberg zou het begin van een trend kunnen zijn. Maar Trump heeft dan nog niet alleen op zijn geld gewonnen. Als Bloomberg iets zou klaarspelen zou dat wel alléén met geld zijn de man was een ramp in debatten.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:03 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Volgens mij is er helaas pas weer een debat na 10 maart (dan gaan 10 staten stemmen), want meer spreektijd voor hem, gaat hem echt geen doen.
Een weekje is niet zo lang natuurlijk. Voornaamste probleem voor Sanders is nu het narratief dat Joe meer electable is en blijkbaar stemmen democratische primary stemmers nog op iemand in een coma als ze denken dan van Trump te kunnen winnen. Daarbij als Sanders niet van Biden kan winnen heeft hij toch geen kans in de general denk ik. Misschien hebben de democraten in plaats van 4 jaar, 8 jaar Trump nodig om een les te leren.
pi_191833042
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Misschien hebben de democraten in plaats van 4 jaar, 8 jaar Trump nodig om een les te leren.
Wat bedoel je hier mee? Voor Biden kiezen zou toch prima 'een les geleerd' kunnen zijn. Hij is het tegenovergestelde van Trump: degelijk, betrouwbaar en zelfs een beetje saai. Sanders lijkt wat dat betreft meer op Trump, een populist aan de andere kant van het spectrum.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 4 maart 2020 @ 19:12:17 #137
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191833054
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Trump en dan Bloomberg zou het begin van een trend kunnen zijn. Maar Trump heeft dan nog niet alleen op zijn geld gewonnen. Als Bloomberg iets zou klaarspelen zou dat wel alléén met geld zijn de man was een ramp in debatten.
Trump had een kleiner budget dan Clinton, vandaar dat ik het zeg.
En Bloomberg had het geld niet opgehaald, maar kwam allemaal uit "eigen" zak.
pi_191833104
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 18:08 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Dan zullen ze Biden toch wat experimentele anti-alzheimer medicatie moeten geven...

Hmmm, toch redelijk wat contact met demente mensen hier en ik zie het beginstadium niet bij Biden. Al is een diagnose stellen van alleen wat beelden die tot je komen natuurlijk onmogelijk. Maar die paar knipsels op youtube zeggen me in elk geval niks.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191833309
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier mee? Voor Biden kiezen zou toch prima 'een les geleerd' kunnen zijn. Hij is het tegenovergestelde van Trump: degelijk, betrouwbaar en zelfs een beetje saai. Sanders lijkt wat dat betreft meer op Trump, een populist aan de andere kant van het spectrum.
Clinton 2.0 zijn campagne is gebouwd op het feit dat hij dingen heeft gedaan in het verleden. Als je moet drinken elke keer dat hij Obama noemt ben je elke toespraak aardig aangeschoten. Net als Clinton is hij zeer gekwalificeerd maar hij ovetuigd in mijn optiek geen nieuwe stemmers. Daarbij komt hij op mij nog veel minder scherp over dan Clinton deed. Natuurlijk ik heb een kristallen bol misschien is Joe het antwoord maar ik zie het niet.
pi_191833328
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

...maar hij ovetuigd in mijn optiek geen nieuwe stemmers...
En dat bleek gister heel anders. Sanders kreeg geen nieuwe stemmers, Biden wel.
pi_191833855
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Clinton 2.0 zijn campagne is gebouwd op het feit dat hij dingen heeft gedaan in het verleden. Als je moet drinken elke keer dat hij Obama noemt ben je elke toespraak aardig aangeschoten. Net als Clinton is hij zeer gekwalificeerd maar hij ovetuigd in mijn optiek geen nieuwe stemmers. Daarbij komt hij op mij nog veel minder scherp over dan Clinton deed. Natuurlijk ik heb een kristallen bol misschien is Joe het antwoord maar ik zie het niet.
En datzelfde is van toepassing op Sanders met de aantekening dat Sanders in meer dan 30 jaar zo goed als niets bereikt heeft en er is een hele goede reden dat zwarte stemmers niet voor Sanders kiezen, zoek maar eens op wat dat is.

PS: Biden trok wel nieuwe stemmers gisteren, Sanders' niet.
pi_191833865
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

En dat bleek gister heel anders. Sanders kreeg geen nieuwe stemmers, Biden wel.
Nee Sanders heeft blijkbaar veel potentie in thuisblijvers. Maar als je kijkt naar de demographics van Biden stemmers zijn dat toch echt meer ouderen en dergelijke. Ik zou 65+ ers nou niet bepaald nieuwe stemmers noemen. Daarbij blijft dit een primary, het zijn toch vooral de fanatiekere stemmers die hier meedoen. Ik denk dat in een general election het voordeel dat Biden heeft met zijn bejaarde base een stuk minder groot is.
Maar jij bent het dus niet eens dat Biden als kandidaat veel op Clinton lijkt?
pi_191834041
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En datzelfde is van toepassing op Sanders met de aantekening dat Sanders in meer dan 30 jaar zo goed als niets bereikt heeft en er is een hele goede reden dat zwarte stemmers niet voor Sanders kiezen, zoek maar eens op wat dat is.

PS: Biden trok wel nieuwe stemmers gisteren, Sanders' niet.
Hebben we de fantast weer hoor. Sanders heeft meer bereikt dan Biden ooit zal doen. Kijk maar op wat voor platforms democraten nu runnen. Veel progressiever dan het geval zou zijn zonder Sanders die nu al twee presidentscampagnes het establishment op zijn minst een beetje bang maakt. Waarom wordt er nu over medicare for all gepraat, Sanders. Daarbij als je het hebt over zaken als minimumloon naar 15 dollar en dat soort zaken hebt moeten mensen als Sanders het daar tijden over hebben voordat de Bidens dit co-opteren.
pi_191834049
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nee Sanders heeft blijkbaar veel potentie in thuisblijvers. Maar als je kijkt naar de demographics van Biden stemmers zijn dat toch echt meer ouderen en dergelijke. Ik zou 65+ ers nou niet bepaald nieuwe stemmers noemen. Daarbij blijft dit een primary, het zijn toch vooral de fanatiekere stemmers die hier meedoen. Ik denk dat in een general election het voordeel dat Biden heeft met zijn bejaarde base een stuk minder groot is.
Maar jij bent het dus niet eens dat Biden als kandidaat veel op Clinton lijkt?
Nee, Biden lijkt niet veel op Clinton.

En het waren toch juist op de plekken waar de opkomst hoger was dan ooit, waar Biden de stemmen won. Dus mensen die eerder niet stemden. Of die 20 of 70 zijn, als ze eerder niet stemden zijn het nieuwe stemmers.
pi_191834206
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, Biden lijkt niet veel op Clinton.

En het waren toch juist op de plekken waar de opkomst hoger was dan ooit, waar Biden de stemmen won. Dus mensen die eerder niet stemden. Of die 20 of 70 zijn, als ze eerder niet stemden zijn het nieuwe stemmers.
Ik weet niet als ik dit soort quotes lees in de media moet ik toch echt aan Clinton denken
quote:
Het is een van de meest kleurloze maar ook een van de meest efficiënte verkiezingscampagnes in de moderne geschiedenis: zonder veel geld, zonder veel vrijwilligers en zonder een duidelijke agenda heeft Biden zich opgeworpen tot waarschijnlijk de belangrijkste kandidaat voor het presidentschap.
https://www.volkskrant.nl(...)n-tactiek~b085ca1b8/

Daarbij het kan allemaal verkeren een paar dagen geleden was Sanders nog duidelijke frontrunner. Ik verwacht eigenlijk niet dat het nog een keer zo sterk draait maar het is wel een mogelijkheid. Zeker nu er dus meer focus op de kandidaten en hun ideeën zal komen. En ideeën daar moet Biden het niet van hebben. Meer van zijn track-record.
pi_191834284
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 19:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hebben we de fantast weer hoor. Sanders heeft meer bereikt dan Biden ooit zal doen. Kijk maar op wat voor platforms democraten nu runnen. Veel progressiever dan het geval zou zijn zonder Sanders die nu al twee presidentscampagnes het establishment op zijn minst een beetje bang maakt. Waarom wordt er nu over medicare for all gepraat, Sanders. Daarbij als je het hebt over zaken als minimumloon naar 15 dollar en dat soort zaken hebt moeten mensen als Sanders het daar tijden over hebben voordat de Bidens dit co-opteren.
Het erover hebben is geen wapenfeit. Stemmen en wetgeving is wat telt.

"Het establishment bang maken" klinkt heel mooi tot je beseft dat de meeste stemmers zichzelf als establishment zien en al helemaal de stemmer die het verschil maken namelijk de Indepedents wat een grotere groep is dan Republikeinen of Democraten.
pi_191834403
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het erover hebben is geen wapenfeit. Stemmen en wetgeving is wat telt.
Tja als je het belang van discours niet wil onderschrijven jouw probleem. Verklaart wel waarom je zo'n beperkte blik hebt op politiek. Stemmingen en wetgeving komen totaal voort uit het politieke en maatschappelijke discours over zaken. Een partij als PVV kan door langs de zijlijn te schreeuwen soms meer bereiken dan door zelf te regeren. Als ze zelf moeten regeren zijn ze incapabel. Maar bijvoorbeeld de VVD ziet kiezers weglopen en denkt dan hey dit gat moeten we dichten en neemt dus zaken over die ze niet over hadden genomen zonder PVV. Blijkbaar geef jij dan alle credits aan VVD, kun je doen ik zie dat wat breder.

quote:
"Het establishment bang maken" klinkt heel mooi tot je beseft dat de meeste stemmers zichzelf als establishment zien en al helemaal de stemmer die het verschil maken namelijk de Indepedents wat een grotere groep is dan Republikeinen of Democraten.
Nee de meeste stemmers zien zich niet als establishment. Waarom denk je dat kreten als drain the swamp zo populair waren. Omdat mensen zichzelf als swamp zien?
pi_191834408
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik weet niet als ik dit soort quotes lees in de media moet ik toch echt aan Clinton denken

Clinton was alles behalve kleurloos en saai. Niet voor niets dat Clinton zo'n sterke weerstand op riep en roept, bij Biden is dat veel minder het geval.
pi_191834473
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 20:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Tja als je het belang van discours niet wil onderschrijven jouw probleem. Verklaart wel waarom je zo'n beperkte blik hebt op politiek. Stemmingen en wetgeving komen totaal voort uit het politieke en maatschappelijke discours over zaken. Een partij als PVV kan door langs de zijlijn te schreeuwen soms meer bereiken dan door zelf te regeren. Als ze zelf moeten regeren zijn ze incapabel. Maar bijvoorbeeld de VVD ziet kiezers weglopen en denkt dan hey dit gat moeten we dichten en neemt dus zaken over die ze niet over hadden genomen zonder PVV. Blijkbaar geef jij dan alle credits aan VVD, kun je doen ik zie dat wat breder.
Totdat Sanders zich als Democraat kandidaat stelde was er helemaal niemand die naar zijn discours luisterde. Dat weet je hopelijk toch wel?

quote:
Nee de meeste stemmers zien zich niet als establishment. Waarom denk je dat kreten als drain the swamp zo populair waren. Omdat mensen zichzelf als swamp zien?
Nee, daar zijn ze te dom voor. Ze snappen inderdaad totaal niet dat ze dit systeem zelf geschapen hebben en in stand houden en met name het volk wat "Drain the swamp" scandeert, net als "Lock her up" zal nooit toegeven zelf schuldig te zijn.

Ga nou eens wat demographische cijfers bekijken wie er in de VS gaat stemmen, mischien dat je dan begrijpt waarom ik die stelling aanga.
pi_191834671
Ben opzich wel optimistisch bij de gedachte dat al die kansloze kandidaten er nu uit zijn (Warren bijna) en alle aandacht zal gaan naar Biden vs Bernie. Juist als je ze tegen elkaar afzet is het contrast in het voordeel van Bernie extra duidelijk. Geen kamikaze kandidaten meer die de boel kunnen verpesten, die hail mary is maandag al in paniek volledig ingezet en nu uitgespeeld. Biden heeft alleen een eventuele endorsement van Obama nog als joker.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')