Klinkt alsof die nu preventief aan het testen zijn. Dat is verstandig.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:27 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.ad.nl/amersfo(...)-in-totaal~a1166ab1/
Ziekenhuis Amersfoort...Meander 3 medewerkers getest
Inkomstendervingquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:26 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:PatrickWMJansen twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 19:46:41Collega (milde klachten) mogelijk besmet met #corona. GGD heeft door vertraging na 2 dagen nog geen uitslag. Overvolle praktijk nu op halve kracht. Mag de rekening van inkomstenderving naar @:MinVWS @:bruno_bruins? reageer retweet
Het ging mij ook alleen om het eerste deel van de tweet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inkomstendervingen als de collega van meneer een gewone luchtweginfectie (griep) had gehad moet het volk daar dan ook maar voor betalen? Shit happens in life, Patrick, ook ziek worden.
We gaan het zien. Ik stel het nogmaals voor en anders maar beste ervan hopen.. zijn vrouw ligt met longproblemen om de haverklap in het ziekenhuis. Wij zijn gezonde twintigers (collega's, ik en mijn vriendin. Ken verder niemand die verzwakt is in mijn nabije omgeving (iedereen heeft er een handje van om dan maar direct om te kiepenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:24 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al. Ik wer bij een groot bedrijf en iedereen die uit een risicogebied komt, moet verplicht thuiswerken. Het wordt best wel serieus genomen.
We kunnen wel 19 miljoen voor 100km per uur borden aftikkenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Het ging mij ook alleen om het eerste deel van de tweet.
Respect trouwens hoe je hier steeds weer als eerste de nieuwsberichten brengtquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Het ging mij ook alleen om het eerste deel van de tweet.
Tegen de gewone griep krijgen risicogroepen een griepvaccin. Dat kan bij deze ziekte niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inkomstendervingen als de collega van meneer een gewone luchtweginfectie (griep) had gehad moet het volk daar dan ook maar voor betalen? Shit happens in life, Patrick, ook ziek worden.
Ja, dat biedt wel echt vertrouwen in de toekomst....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:34 schreef Jane het volgende:
De klacht over de inkomstenderving is natuurlijk kul. Rustig maar doktertje, je zult het de komende maanden nog druk genoeg krijgen.
Maar wel verontrustend dat het 'apparaat' nu al vastgelopen lijkt te zijn. Huisartsen, GGD, laboratoria, ziekenhuizen, ze kunnen het nu al niet meer aan. En wat is het? Dag 5?
Ja, en dan laatst Trump zo mooi verkondigen dat Nederland zo goed voorbereid was.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:34 schreef Jane het volgende:
De klacht over de inkomstenderving is natuurlijk kul. Rustig maar doktertje, je zult het de komende maanden nog druk genoeg krijgen.
Maar wel verontrustend dat het 'apparaat' nu al vastgelopen lijkt te zijn. Huisartsen, GGD, laboratoria, ziekenhuizen, ze kunnen het nu al niet meer aan. En wat is het? Dag 5?
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Respect trouwens hoe je hier steeds weer als eerste de nieuwsberichten brengt
Mensen die dachten dat verantwoordelijke autoriteiten naar buiten maar een act opvoerden maar achter de schermen druk voorbereidingen aan het treffen waren, voorraden PPE aan het aanleggen, etc. komen bedrogen uit.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:34 schreef Jane het volgende:
Ja, de protocollen lagen klaar, dus.....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:36 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ja, en dan laatst Trump zo mooi verkondigen dat Nederland zo goed voorbereid was.
Het gaat om het automatische houdinkje dat iedereen maar zijn risico's moet dragen. Kan ook zijn een gebroken been door sneeuwsport. Auto-ongeluk. Burn out.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Tegen de gewone griep krijgen risicogroepen een griepvaccin. Dat kan bij deze ziekte niet.
Kan niet zeggen dat ik blij ben dat mijn opa en oma al overleden zijn, maar het scheelt wel stress.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Tegen de gewone griep krijgen risicogroepen een griepvaccin. Dat kan bij deze ziekte niet.
Volgens mij riepen hier een dag of twee geleden nog heel wat mensen dat de Nederlandse gezondheidszorg echt wel goed voorbereid was op een epidemie. Die geluiden verstommen met de dag.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:34 schreef Jane het volgende:
Ja dat is inderdaad heel erg verontrustend en heel erg slecht.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:34 schreef Jane het volgende:
Voor zijn cliënten misschien wel!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het gaat om het automatische houdinkje dat iedereen maar zijn risico's moet dragen. Kan ook zijn een gebroken been door sneeuwsport. Auto-ongeluk. Burn out.
Dat de ggd 2 dagen over zo'n test doet is natuurlijk apart maar de beste collega was dan toch al ziek dus daar maakt het niks voor uit
Hebben nu 16 personeelsleden getest. Als je verkouden bent of het risicogebied hebt bezocht , kom je het ziekenhuis niet meer in.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Klinkt alsof die nu preventief aan het testen zijn. Dat is verstandig.
Diezelfde mensen bejubelden ook de professionaliteit van het RIVM. Tja.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:39 schreef mazaru het volgende:
Volgens mij riepen hier een dag of twee geleden nog heel wat mensen dat de Nederlandse gezondheidszorg echt wel goed voorbereid was op een epidemie.
Zal wel minder worden de komende dagen, het wordt weer drukker op het werk en de uni.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Respect trouwens hoe je hier steeds weer als eerste de nieuwsberichten brengt
Mijn vrouw is arts in het Meander medisch centrum.... :,(quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:27 schreef Nadelspiel het volgende:
https://www.ad.nl/amersfo(...)-in-totaal~a1166ab1/
Ziekenhuis Amersfoort...Meander 3 medewerkers getest
Verstandig, zeker als zij dat risicogebied niet laten specificeren door het RIVM maar zelf de cijfers door een stagair oid laten bijhouden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:39 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Hebben nu 16 personeelsleden getest. Als je verkouden bent of het risicogebied hebt bezocht , kom je het ziekenhuis niet meer in.
Je zou eigenlijk ook wel verwachten dat dat werkelijk het geval zou zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij riepen hier een dag of twee geleden nog heel wat mensen dat de Nederlandse gezondheidszorg echt wel goed voorbereid was op een epidemie. Die geluiden verstommen met de dag.
Virussen verspreiden snel hoor via de airco in het vliegtuig.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:40 schreef ZwangerPetro het volgende:
2 new cases in Ontario, Canada. One patient recently returned from Egypt and the other returned from Iran.
3 new cases in Santa Clara County, California, United States. Two of them recently returned from Egypt.
En Egypte heeft zelf maar 2 cases...
Dat kunnen natuurlijk ook mensen zijn met allergieën hè? Zij weten zelf dat dat niet besmettelijk is, maar dat kun je niet zien vanaf de buitenkant...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs toen er geen Corona rond ging ergerde ik me al aan mensen die luidkeels aan het hoesten (of luid neus ophalen, duidelijke verkoudheid symptomen in ieder geval) waren in openbare ruimte. Heb altijd de pech dat die net naast me zitten in de bios, of in het vliegtuig. Als ik me zo voel dat ik alleen maar aan het hoesten ben dan heb ik helemaal geen behoefte om naar buiten te gaan; energie ook niet. En ik wil ook niet anderen aansteken.
En nog stommer dat ze niet aangevuld worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:42 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk ook wel verwachten dat dat werkelijk het geval zou zijn.
Heb gelukkig al viesvrees van mezelf dus heb altijd wel flesjes desinfect rondslingeren overal. Scheelt weer.
Wel een beetje stom dat die in winkels op zijn.
Dat zal best. Maar dan ligt het aantal cases in Egypte alsnog waarschijnlijk veel hoger.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:42 schreef quirina het volgende:
[..]
Virussen verspreiden snel hoor via de airco in het vliegtuig.
Heb je met een urenlange vlucht niet eens gerecycleerde lucht voor nodig hoor. Nabijheid in een kleine ruimte is genoeg.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:42 schreef quirina het volgende:
[..]
Virussen verspreiden snel hoor via de airco in het vliegtuig.
twitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 22:38:49Patiënt met coronavirus opgenomen in ziekenhuis Den Bosch https://t.co/UGcvxjGvdm reageer retweet
quote:Patiënt uit Kerkwijk met coronavirus opgenomen in ziekenhuis Den Bosch
DEN BOSCH - In het ziekenhuis in Den Bosch ligt een patiënt met het coronavirus. De zieke man meldde zich vrijdagavond met griepverschijnselen. Het gaat om een man uit Kerkwijk.
De patiënt testte negatief op influenza en hoefde volgens de richtlijnen van het RIVM niet getest te worden op het coronavirus. Maar vanwege de risico's heeft het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) toch besloten om alle patiënten met luchtwegklachten voor de zekerheid op het coronavirus te testen.
Maandag bleek de eerste test positief uit te vallen. De man werd in isolatie geplaatst en het Erasmusziekenhuis in Rotterdam deed een tweede test.
Kamergenoten getest
Het is de eerste coronapatiënt in het Bossche ziekenhuis. De man lag eerst in een gedeelde kamer. Zijn kamergenoten hebben volgens het ziekenhuis geen klachten maar worden voor de zekerheid getest. Zij worden ook in isolatie verpleegd.
Medewerkers die intensief contact hebben gehad met de patiënt én verkouden zijn of griepachtige verschijnselen hebben worden ook getest.
De GGD Gelderland-Zuid brengt in kaart met wie de man contact heeft gehad. Zij moeten twee keer per dag hun temperatuur opnemen. Als ze griepklachten krijgen, worden zij ook in isolatie geplaatst en getest.
https://www.omroepbrabant(...)ziekenhuis-Den-Bosch
Op is op. Maargoed, gewoon goed je handen wassen is ook prima.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:43 schreef quirina het volgende:
[..]
En nog stommer dat ze niet aangevuld worden.
twitter:Ninecomau twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 22:30:07In order to prevent the spread of the coronavirus through prisons, Iran is set to free 54,000 prisoners temporarily. https://t.co/lQV2IFOVVP reageer retweet
Lekker eerst 3 dagen op een gedeelde kamer alles en iedereen laten onderhoesten en dan toch maar eens een keertje testen, goed bezigquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:43 schreef mijntjexx het volgende:
Den Bosch
https://www.omroepbrabant(...)ziekenhuis-Den-Bosch
Straks over een paar dagen komt de carnaval wave nog...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 22:38:49Patiënt met coronavirus opgenomen in ziekenhuis Den Bosch https://t.co/UGcvxjGvdm reageer retweet
"Als het RIVM een beetje stout kan zijn, dan kunnen wij dat ook"quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:43 schreef d.k. het volgende:
Het Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch was 'eigenwijs' en besloot iedereen met luchtwegklachten na influenza ook op corona te testen. En dat levert nu 1 geval op.
Hoe duur zijn de testen eigenlijk? En hoeveel zijn er beschikbaar? En waar worden die gemaakt, China?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:46 schreef Jane het volgende:
[..]
"Als het RIVM een beetje stout kan zijn, dan kunnen wij dat ook"
Goed zo, Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch
PCR testen hoeven niet te worden gemaakt. Die kunnen ze onbeperkt uitvoeren in hun lab.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe duur zijn de testen eigenlijk? En hoeveel zijn er beschikbaar? En waar worden die gemaakt, China?
Ik ben wel blij dat ik desinfectant in huis heb. Gebruik het vooral in de supermarkt. Denk maar aan vieze winkelwagentjes die nooit schoongemaakt worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:45 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Op is op. Maargoed, gewoon goed je handen wassen is ook prima.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-studenten-tandartsquote:
"Kan gebeuren"quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lekker eerst 3 dagen op een gedeelde kamer alles en iedereen laten onderhoesten en dan toch maar eens een keertje testen, goed bezig[ afbeelding ]
Ik heb het sterke vermoeden dat Egypte binnenkort een nieuwe corona brandhaard wordt na, China, ZK, Iran en Italie. In Egypte wonen de mensen op een kluitje lang de Nijl, de rest van het land is grotendeels woestijn. Als het daar los gaat dan gaat het snel.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:43 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar dan ligt het aantal cases in Egypte alsnog waarschijnlijk veel hoger.
Nederland is de nieuwe brandhaardquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:49 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb het sterke vermoeden dat Egypte binnenkort een nieuwe corona brandhaard wordt na, China, ZK, Iran en Italie. In Egypte wonen de mensen op een kluitje lang de Nijl, de rest van het land is grotendeels woestijn. Als het daar los gaat dan gaat het snel.
Dankuquote:
Maar het RIVM had toch donderdag al gezegd dat ziekenhuizen iedereen moeten testen met onverklaarbare luchtwegklachten? Dat bericht is dus wel een beetje raar.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:46 schreef Jane het volgende:
[..]
"Als het RIVM een beetje stout kan zijn, dan kunnen wij dat ook"
Goed zo, Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch
Volgende keer misschien wel iets sneller.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |