abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:22:22 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_191808916
Vooral alleenstaanden en ouderen kloppen aan bij voedselbank.
quote:
DEN HAAG - Het aantal mensen dat een beroep doet op de voedselbank is vorig jaar met 8 procent toegenomen tot 151.000. Vooral ouderen en alleenstaanden deden in 2019 deden vaker een beroep op voedselhulp. Eenpersoonshuishoudens zijn met 44 procent de grootste groep klanten.

quote:
Wekelijks meldden zich vorig jaar 35.000 huishoudens die voor een korte of langere periode afhankelijk zijn van de voedselbank. Schaamte is nog steeds de meest genoemde reden om niet aan te kloppen voor hulp. Meer dan de helft van de klanten doet binnen een jaar geen beroep meer op de voedselbank.

Voedselbanken Nederland is ervan overtuigd dat het aantal mensen dat niet in staat is om voldoende eten te kopen en regelmatig honger heeft, veel groter is dan de groep die nu wordt geholpen.

Vandaag de dag zetten 12.000 mensen zich parttime of fulltime in als vrijwilliger voor een voedselbank. Die zijn te vinden in vrijwel alle (96 procent) Nederlandse gemeenten.
Bron: De Telegraaf
==========================================================
8% stijging... Dit moeten haast wel mensen zijn met schulden ofwat...
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:23:31 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_191808928
En water is nat.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_191808939
Voedselbanken zijn asociaal, ze zouden verboden moeten worden.
pi_191808996
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Voedselbanken zijn asociaal, ze zouden verboden moeten worden niet nodig moeten zijn.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:31:32 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191809034
Maar het gaat heel goed met Nederland hoor!
pi_191809080
Ik vind dat altijd zo'n dooddoener om bij zoiets als dit Nederland erbij te halen.

Ja, er zijn mensen die door pech in de financiële problemen zijn beland. En ja, er lopen ook zat mensen bij de voedselbank rond die hun financiële prioriteiten niet op orde hebben en die materiële zaken belangrijker vinden dan een huur betalen. Om maar even een voorbeeld te geven.
pi_191809195
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee, verboden. Dit is van het kaliber 'shelter-suits'. Je lost een probleem niet op maar houdt het op een zeer matige manier in stand waardoor beleidsmakers zich erachter kunnen verschuilen. "Armoede? Ach, er is altijd nog de voedselbank. In Nederland hoef je geen honger te hebben."
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:43:16 #8
136343 BasEnAad
pi_191809210
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n dooddoener om bij zoiets als dit Nederland erbij te halen.

Ja, er zijn mensen die door pech in de financiële problemen zijn beland. En ja, er lopen ook zat mensen bij de voedselbank rond die hun financiële prioriteiten niet op orde hebben en die materiële zaken belangrijker vinden dan een huur betalen. Om maar even een voorbeeld te geven.
Dit vind ik dan weer een dooddoener. Het is wegkijken voor grote problemen die steeds groter worden.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:50:50 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191809315
Als je met een bijstandsuitkering zelfs geen eten kan kopen dan doe je echt iets verkeerds hoor.
pi_191809434
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:50 schreef Twiitch het volgende:
Als je met een bijstandsuitkering zelfs geen eten kan kopen dan doe je echt iets verkeerds hoor.
Het gaat juist niet alleen om mensen in een bijstandsuitkering die gebruik maken van de voedselbank.

Maar op zich, als je moet rondkomen van de bijstand en je hebt een tegenvaller als "eigen risico zorg + ¤300 bijbetalen door te laat voorschot energie + wasmachine stuk" dan lig je al een hele maand achter qua inkomsten. En dat kost 12 maand om er weer op in te lopen...
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:02:41 #11
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_191809469
quote:
Op een gegeven moment zien mensen door de bomen het bos niet meer. Zelfs werkende mensen, ze vervallen in achterstand en kunnen diverse rekeningen niet meer betalen.

Om de een of andere manier bezuinigen die mensen op alles behalve roken. :?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_191809511
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:02 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Op een gegeven moment zien mensen door de bomen het bos niet meer. Zelfs werkende mensen, ze vervallen in achterstand en kunnen diverse rekeningen niet meer betalen.

En huisdieren.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:14:56 #13
136343 BasEnAad
pi_191809662
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

En huisdieren.
Hilarisch.
Het is gewoon de omgekeerde wereld. Mensen mogen geen huisdieren meer hebben, om multinationals geen belasting te hoeven laten betalen? Waar houdt voor jou de race to the bottom op? Roken is overigens meer een symptoom dan een oorzaak van armoede.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:15:01 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191809663
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:02 schreef MPC60 het volgende:

[..]

JA dat doet zich in alle landen voor , mensen moeten soms twee baantjes nemen om de lasten te kunnen dragen en een gezin te onderhouden , beter geen kinderen nemen
quote:
Nou roken dat leer je wel af als je geld tekort komt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:16:01 #15
323876 michaelmoore
pi_191809679
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

En huisdieren.
en schone onderbroeken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:20:44 #16
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_191809739
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

JA dat doet zich in alle landen voor , mensen moeten soms twee baantjes nemen om de lasten te kunnen dragen en een gezin te onderhouden , beter geen kinderen nemen
[..]

Nou roken dat leer je wel af als je geld tekort komt
Dat is dus niet wat ik hier bij de voedselbank zag toen hij nog in het centrum zat. Hele rijen blonde bimbos en donkere mannen met snorren die aan het roken waren.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:22:36 #17
323876 michaelmoore
pi_191809760
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:20 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Dat is dus niet wat ik hier bij de voedselbank zag toen hij nog in het centrum zat. Hele rijen blonde bimbos en donkere mannen met snorren die aan het roken waren.
Die blonde Bimbos die gaan naar de voedselbank om te voorkomen dat ze een aanslag krijgen van de belastingdienst voor bijverdiensten, die blijven wel roken ja

het is een compensatie voor het pijpen
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:23:14 #18
117098 Hathor
Effe niet
pi_191809771
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en schone onderbroeken
Niet commando gaan. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_191810106
De eenverdiener van jaren terug onderhield zijn gezin met alleen zijn inkomen. Thans is het inkomen van de tweeverdiener nodig om rond te kunnen komen voor zijn gezin.

What happened ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_191810168
quote:
Kijk voor de gein eens naar Paleis voor een Prikkie. Verwaarloosd huis, hooguit 60 euro per week te besteden. Ja medelijden. Totdat je ziet wat er allemaal rondloopt: honden, katten, vogels.
Arme mensen hebben vaak een complete dierentuin en bij de ergsten ploppen er baby's uit elk jaar.

Dan denk ik: als je het dan zo moeilijk hebt en zo weinig geld hebt, waarom neem je dan dieren en fok je zelf maar raak?
Dat snap ik dus niet.

Ik vind het eerder een kwestie van slecht financieel plannen. Ik ken zelf ook mensen die altijd klagen dat ze geen geld hebben, maar wel in twee auto's rijden. Ja he he, heb je het dan zelf niet helemaal door?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 12:03:56 #21
138438 crew  Pizzakoppo
pi_191810344
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:51 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Kijk voor de gein eens naar Paleis voor een Prikkie. Verwaarloosd huis, hooguit 60 euro per week te besteden. Ja medelijden. Totdat je ziet wat er allemaal rondloopt: honden, katten, vogels.
Arme mensen hebben vaak een complete dierentuin en bij de ergsten ploppen er baby's uit elk jaar.

Dan denk ik: als je het dan zo moeilijk hebt en zo weinig geld hebt, waarom neem je dan dieren en fok je zelf maar raak?
Dat snap ik dus niet.

Ik vind het eerder een kwestie van slecht financieel plannen. Ik ken zelf ook mensen die altijd klagen dat ze geen geld hebben, maar wel in twee auto's rijden. Ja he he, heb je het dan zelf niet helemaal door?
Precies, een televisieprogramma zoekt niet de grootste tokkies uit maar juist mensen die representatief zijn voor een groep.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 12:10:31 #22
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_191810444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

Er zal altijd een groep zijn die niet meekomt, zowel qua armoede als qua psychische gesteldheid, als qua criminaliteit. "Dat dit kan bestaan in een land als Nederland" vind ik dan ook inderdaad een dooddoener. Als er echter een toename plaatsvindt, dan kunnen we ons als samenleving wel gaan afvragen of dat niet wordt veroorzaakt door beleid.
pi_191810485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:47 schreef cempexo het volgende:
De eenverdiener van jaren terug onderhield zijn gezin met alleen zijn inkomen. Thans is het inkomen van de tweeverdiener nodig om rond te kunnen komen voor zijn gezin.

What happened ?
Neoliberalisme.
pi_191810488
quote:

[..]

Dat snap ik dus niet.

Precies. En dat geldt niet voor iedereen maar wel een groot gedeelte. Amper rondkomen maar wel een derde kind erbij. Amper rondkomen maar wel drank en roken en manicures erbij houden.
Waar liggen de prioriteiten van deze mensen?
Tablet kapot? Jammer dan.
En ja ik krijg ook een rekening van 385 euro eigen risico. Je weet dat het eraan komt. Dan hou je daar rekening mee en schaf je geen nieuwe kat aan of nepwimpers die je iedere maand moet bijhouden.
The secret of getting ahead is getting started
  dinsdag 3 maart 2020 @ 12:15:51 #25
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_191810518
quote:

[..]

Dat snap ik dus niet.

Zolang als ongelijkheid bestaat, bestaat dit soort entertainment al om de benadeelden belachelijk te maken en maatschappelijk het beeld in stand te houden dat het hun eigen schuld is.
pi_191811300
"Nog nooit op vakantie geweest", maar door het huis lopen wel rashondjes en meneer staat stijf van de tatoeages.
En pakjes sigaretten op tafel.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 13:36:21 #27
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_191811592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:47 schreef cempexo het volgende:

What happened ?
Klopt, in de jaren 70, 80 en 90 was je spekkoper als je ouders tweeverdieners waren.
In het Eurotijdperk was dat snel afgelopen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_191811601
Er zijn altijd mensen die domweg niet goed in de financieel kan omgaan.
Moeten ze daarvoor gestraft?..

Ik weet het niet.. Maar ik vind ook dat mensen die geen geld heeft, ook niet moet gaan roken of dierentuin gaan houden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 3 maart 2020 @ 13:45:22 #29
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_191811711
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:13 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Neoliberalisme.
Euro, huizenmarktgekte,.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_191813472
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Euro niet eens zo zeer. Huizenprijzen stegen doordat er een tekort aan huizen is en was, tweeverdieners konden hoger bieden waardoor eenverdieners achter het net visten en de prijzen dus stegen.. beetje kip ei verhaal
pi_191814625
quote:
Probeer jij dan maar eens een netwerk van sociale mensen op te bouwen, met slechts een bijstandsuitkering als inkomen. Om er representatief en netjes uit te zien heeft men veel geld nodig. Huur, elektriciteit, wasmachine, droger, zeep, shampoo, openbaar vervoer, schoon water, waspoeder, wasverzachter, kam of borstel. spiegel, geld om kadootjes te kunnen geven, leesvoer. Voordat men het beseft heeft men dus geen geld meer om eten te kopen, terwijl men niets geks doet.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 17:11:33 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191814735
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Om er representatief en netjes uit te zien heeft men veel geld nodig.
Onzin.
pi_191815608
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Onzin.
Dan ga eens leven met slechts een bijstandsuitkering. Dan zie jij vanzelf dat je geld voor eten tekort komt als jij gewassen en netjes gekleed met gewassen kleding regelmatig het openbaar vervoer neemt om visites af te leggen.
pi_191815632
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:03 schreef torentje het volgende:

[..]

Probeer jij dan maar eens een netwerk van sociale mensen op te bouwen, met slechts een bijstandsuitkering als inkomen. Om er representatief en netjes uit te zien heeft men veel geld nodig. Huur, elektriciteit, wasmachine, droger, zeep, shampoo, openbaar vervoer, schoon water, waspoeder, wasverzachter, kam of borstel. spiegel, geld om kadootjes te kunnen geven, leesvoer. Voordat men het beseft heeft men dus geen geld meer om eten te kopen, terwijl men niets geks doet.
_O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191815650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Kapitalisme
pi_191815697
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:03 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Precies, een televisieprogramma zoekt niet de grootste tokkies uit maar juist mensen die representatief zijn voor een groep.
Dat zag je ook bij het programma 'Een Dubbeltje Op Zijn Kant'. Ze gaven zelf ook toe dat ze bepaalde mensen kozen. Families die daadwerkelijk buiten hun schulden om in de finaciele problemen zijn geraakt, kun je met zo'n programma niet helpen. Plus het levert geen erger-tv op.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 3 maart 2020 @ 18:31:05 #37
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191815818
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 18:14 schreef torentje het volgende:

[..]

Dan ga eens leven met slechts een bijstandsuitkering. Dan zie jij vanzelf dat je geld voor eten tekort komt als jij gewassen en netjes gekleed met gewassen kleding regelmatig het openbaar vervoer neemt om visites af te leggen.
Toen ik student was deed ik het met veel minder dan een bijstandsuitkering en dat ging prima. Bulkinkopen, waspoeder is helemaal niet zo duur en bezoekjes kun je ook op de fiets doen. Ik heb vijf jaar in een kansenwijk gewoond, die mensen krijgen helemaal niet te weinig geld, veel van hen zijn gewoon ontzettend fucking dom en de meeste planning die ze doen gaat over het bepalen van het avondeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twiitch op 03-03-2020 18:39:24 ]
pi_191816298
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 18:31 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Toen ik student was deed ik het met veel minder dan een bijstandsuitkering en dat ging prima. Bulkinkopen, waspoeder is helemaal niet zo duur en bezoekjes kun je ook op de fiets doen. Ik heb vijf jaar in een kansenwijk gewoond, die mensen krijgen helemaal niet te weinig geld, veel van hen zijn gewoon ontzettend fucking dom en de meeste planning die ze doen gaat over het bepalen van het avondeten.
Heeft met domheid niets te doen, als de mensen met veel geld, de boel saboteren zodat mensen met geen geld een te lage bijstandsuitkering krijgen.
pi_191816496
Het probleem ligt bij de hebberigheid van mensen, of het nou om de hoge of lage klasse gaat van de maatschappij. Iedereen denkt overal recht op te hebben.
pi_191816792
quote:

[..]

_O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191817246
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:10 schreef Cockwhale het volgende:
Het probleem ligt bij de hebberigheid van mensen, of het nou om de hoge of lage klasse gaat van de maatschappij. Iedereen denkt overal recht op te hebben.
Verwendheid door decennia aan luxe

En dat is gewoon menselijk, we raken snel gewend aan luxe. En als het dan minder gaat gaan we klagen.
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_191817378
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 18:14 schreef torentje het volgende:

[..]

Kleding haal je dan bij de kringloop. Of je gaat gratis kleding halen bij de kledingbank.

Er is tegenwoordig overal wat waarmee arme mensen geholpen kunnen worden. Alleen de aanvraag van sommige zaken (toeslagen e.d.) kan wat mij betreft efficiënter. Het verwerken duurt vaak te lang waardoor mensen van de regen in de drup raken.

Wat mij betreft moeten toeslagen ook gewoon niet naar de mensen zelf gestort worden, naar naar de instanties waarvoor de toeslagen bedoeld zijn.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:04:12 #43
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_191817553
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat mij betreft moeten toeslagen ook gewoon niet naar de mensen zelf gestort worden, naar naar de instanties waarvoor de toeslagen bedoeld zijn.
Dat heb ik altijd al gezegd waarom geven we mensen 850 euro aan een uitkering , zegt gewoon dat die mensen 50 euro per week eten krijgen en de rest gaat gewoon direct door naar de andere dingen , zo als huur en gas water en licht

zal bij een hoop mensen een voordeel wezen omdat ze dan geen achterstanden kunnen opbouwen of betalingen kunnen vergeten ...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:06:12 #44
323876 michaelmoore
pi_191817590
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:04 schreef RAVW het volgende:

[..]

Dat heb ik altijd al gezegd waarom geven we mensen 850 euro aan een uitkering , zegt gewoon dat die mensen 50 euro per week eten krijgen en de rest gaat gewoon direct door naar de andere dingen , zo als huur en gas water en licht

zal bij een hoop mensen een voordeel wezen omdat ze dan geen achterstanden kunnen opbouwen of betalingen kunnen vergeten ...
en het geld voor de vuilnisophaal gewoon direct van je salaris naar de vuilniswagenmensen
pi_191817601
quote:

[..]

Klopt, ik denk dat meer dan 99% van de mensen die in financiële problemen komen, het aan zich zelf te wijten hebben. Deze mensen zijn ook niet te helpen, ze tikken anders.
Op de Duitse TV was er een programma waarbij ze Harz4 (uitkering) trekkers een kans boden op (zelfstandig) werk door ze 30.000 euro te geven. De meesten hadden het binnen de kortste keren doorheen gedraaid. Het werkt niet, deze mensen zijn niet te helpen.
Besteed het geld liever aan ouderen met een laagpensioen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191817835
Uitkeringen moeten gewoon omhoog.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_191817913
Wat je met een bepaalde uitkering te besteden hebt hangt ook nogal sterk af van je woonlasten. En alleenstaanden zijn kwetsbaarder bij een terugval in inkomen.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 20:23:28 ]
  dinsdag 3 maart 2020 @ 21:23:46 #48
323876 michaelmoore
pi_191819199
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:18 schreef superniger het volgende:
Uitkeringen moeten gewoon omhoog.
alle uitkeringen moeten omhoog, dat is goed voor de economie
  Forum Admin dinsdag 3 maart 2020 @ 21:32:33 #49
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_191819361
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:04 schreef RAVW het volgende:

[..]

In de praktijk komt het hier toch wel op neer. Diegenen die dat niet kunnen komen vanzelf in bewindvoering/schuldsanering terecht en dan heb je hetzelfde resultaat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 3 maart 2020 @ 21:43:58 #50
136343 BasEnAad
pi_191819537
Tja waarom niet gewoon 1 miljoen gezinnen onder curatele stellen en enkel nog voedselbonnen uitdelen als loon :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')