abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191815001
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:14 schreef jroz het volgende:

[..]

Wat een onzin praat jij. Ja, er is een opnamestop, maar zodra er een coronapatient daarheen moet, dan laten ze dat echt wel gebeuren. Als je toch al besmet bent....
Daarnaast hebben wij een calamiteitenziekenhuis, en dan nog hulp van defensie. Ruimte zat.

En ook, heb je wel eens gezien hoe Chinezen in die steden leven? Alles op elkaar, tegen elkaar. Hygiëne kennen ze amper, poepen, pissen en spugen overal. Ons dieptepunt zal een fractie van Wuhan zijn.
Helemaal mee eens. Ik verwacht wel dat we een dieptepunt gaan bereiken, maar dat zal niet in de buurt komen van het dieptepunt van Wuhan!
pi_191815223
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 17:24 schreef Earless het volgende:

[..]

Denk je serieus dat het hier erger gaat worden dan in Wuhan? Of je overschat de situatie hier of je onderschat de situatie in Wuhan. Het was, en is, daar echt erg.
Ik extrapoleer gewoon de huidige ontwikkelingen. Zolang de overheid geen maatregelen neemt zal het virus zich blijven verspreiden. Bij ongewijzigd beleid wordt het hier erger dan in Wuhan.
pi_191828901
quote:
5s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:32 schreef Za het volgende:
Daar waar in Italië al het vliegverkeer met China een maand geleden stopgezet werd, gebeurde dit in Nederland niet.
En hoe heeft die maatregel uitgepakt voor Italië? Nederland heeft geaccepteerd dat het buitenhouden van het virus een onrealistische aanpak is. Daarom is de focus gelegd op het vroeg opsporen van besmettingen om mogelijke uitbraken zoals in Italië in de kiem te smoren. Vanaf 7 februari worden bij patiënten die met griepverschijnselen naar de huisarts gaan monsters afgenomen om te testen op corona. Dit was twee weken voordat de uitbraak in Italië werd opgemerkt. In deze periode heeft niemand positief getest wat de kans op een interne uitbraak tussen 7 en 21 februari kleiner maakt.

quote:
5s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:32 schreef Za het volgende:
Nog niet zo lang geleden beweerde het RIVM dat het virus niet erg besmettelijk was, ondanks dat 1 persoon 700 mensen op een cruiseschip besmette.
Zullen we voortaan dan maar R0 = 700 gebruiken?

Ik zie veel negatieve berichten over het RIVM, maar ik ben niet van mening dat zij op dit moment de schuldige zijn. Nederlanders reizen veel, werken in het buitenland en nemen veel buitenlanders in dienst. Je moet dan ook maatregelen nemen die daarmee rekening houden.
pi_191829042
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:35 schreef ulghh het volgende:

En hoe heeft die maatregel uitgepakt voor Italië?
Wellicht is nog erger daarmee voorkomen.

quote:
Nederland heeft geaccepteerd dat het buitenhouden van het virus een onrealistische aanpak is.
Is dat een reden om de deuren wagenwijd open te zetten?

Heden vliegen er dagelijks 33 vliegtuigen van Milaan naar Schiphol, waarvan 17 van de KLM. Vind je dat een realistische manier om het virus proberen buiten te houden?

quote:
Vanaf 7 februari worden bij patiënten die met griepverschijnselen naar de huisarts gaan monsters afgenomen om te testen op corona.
Deze informatie is incorrect.

quote:
Zullen we voortaan dan maar R0 = 700 gebruiken?
Laten we het er op houden dat de uitspraak "het virus is niet erg besmettelijk" tamelijk onzinnig is.
pi_191829332
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:46 schreef Za het volgende:
Is dat een reden om de deuren wagenwijd open te zetten?

Heden vliegen er dagelijks 33 vliegtuigen van Milaan naar Schiphol, waarvan 17 van de KLM. Vind je dat een realistische manier om het virus proberen buiten te houden?
Jouw prioriteit lijkt op het buitenhouden te zijn, acht je dit echt realistisch? Doen alle andere 80 landen waar corono patiënten zijn het dan ook fout?

quote:
Deze informatie is incorrect.
https://www.nivel.nl/nl/n(...)-van-het-coronavirus

quote:
Laten we het er op houden dat de uitspraak "het virus is niet erg besmettelijk" tamelijk onzinnig is.
Ja, eens. Bij het vertonen van de symptomen lijkt het beschrijven van corona als "niet erg besmettelijk" onjuist.
pi_191829668
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 15:12 schreef ulghh het volgende:

Jouw prioriteit lijkt op het buitenhouden te zijn, acht je dit echt realistisch?
Waarom zou je maandelijks 200.000+ mensen uit uitbraak gebieden toegang geven tot het land?

Is het realistisch dat je daarmee verspreiding van het virus aan het voorkomen bent?

quote:
Dat betreft 40 huisartspraktijken, Nederland heeft er meer dan 5.000.
pi_191830635
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 15:36 schreef Za het volgende:
Waarom zou je maandelijks 200.000+ mensen uit uitbraak gebieden toegang geven tot het land?

Is het realistisch dat je daarmee verspreiding van het virus aan het voorkomen bent?

Maar wil je dan al deze mensen weren? Het lijkt mij echt geen geschikte aanpak om van Nederland een fort te maken en daarmee het probleem proberen op te lossen. Er zijn ook geen landen (die qua mensenrechten enigszins op Nederland lijken) die zulke grote maatregelen nemen.

Het aantal patiënten in Europa stijgt nu vrijwel overal vrij rap.
Moeten we dan nu iedereen uit heel Europa gaan weren?

quote:
Dat betreft 40 huisartspraktijken, Nederland heeft er meer dan 5.000.
De 40 huisartspraktijken zijn natuurlijk wel representatief voor Nederland waardoor een accuraat beeld geschetst kan worden, maar dit wist je vast ook wel. Het is niet waterdicht, maar wel een goede indicatie.

En in die periode (7 - 21 februari) is niemand gevonden die corona heeft. Gezien je beweringen over de hoge mate van besmetting zouden niet gedetecteerde besmettingen toch allang voor een brandhaard in Nederland hebben gezorgd?
pi_191836469
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 16:32 schreef ulghh het volgende:

Maar wil je dan al deze mensen weren? Het lijkt mij echt geen geschikte aanpak om van Nederland een fort te maken en daarmee het probleem proberen op te lossen. Er zijn ook geen landen (die qua mensenrechten enigszins op Nederland lijken) die zulke grote maatregelen nemen.
Er komen nog genoeg andere vluchten binnen.

quote:
De 40 huisartspraktijken zijn natuurlijk wel representatief voor Nederland waardoor een accuraat beeld geschetst kan worden, maar dit wist je vast ook wel. Het is niet waterdicht, maar wel een goede indicatie.

En in die periode (7 - 21 februari) is niemand gevonden die corona heeft. Gezien je beweringen over de hoge mate van besmetting zouden niet gedetecteerde besmettingen toch allang voor een brandhaard in Nederland hebben gezorgd?
Ik weerspreek slechts de bewering dat mensen standaard getest worden.
pi_191837348
In Italië is situatie erger omdat
-In Noord-Italië is de lucht erg droog, virussen verspreiden zich dan makkelijk.
-Noord Italië moet t van de winter hebben kwa inkomsten,
Ze konden zich niet permiteren om tijdelijk te sluiten vanwege het nieuwe virus.
-Ze zagen niet aankomen dat eventueel ziek geworden hotelgasten hun ziekte verborgen zouden houden, De lafbekken, bang om een mondkapje te moeten dragen, bang om straks niet mee terug te mogen vliegen. Maar geen probleem om zoveel hardwerkende, gastvrije Italiën te besmetten....
Allemaal zijn ze 'op de terugreis ziek geworden'.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191847607
Ik zie het zo:
Fase 1:
Waar we in Nederland bij de eerste gevallen (voor zover het gecommuniceerd werd) konden traceren waar ze het opgelopen hebben.

Fase 2 (nu):
Situatie is aan het veranderen, de herkomst van een besmetting is niet altijd meer te achterhalen.
Als dit eenmaal met genoeg gevallen gebeurd is de ziekte "los" en zal het verspreiden versnellen.
Er is nog voldoende capaciteit om alle mogelijke gevallen te testen.

Fase 3:
Er komen meer gevallen bij dan dat er te testen zijn, Ziekenhuizen zijn overvol en soms gesloten. Dit is een beetje de situatie waar Italië in verkeerd nu. Om het enigszins in te perken zal de regering moeten besluiten om grote gebieden in quarantaine te zetten.

In Nederland lopen er veel mensen die nogal nonchalant tegen het de hele Corona situatie aan kijken. Mensen gaan gewoon een weekendje weg naar grote steden, ook Italië. Bij ons zijn de schappen in de supermarkten nog vol. Ik denk echter dat de situatie niet meer te stoppen is. Ik ben niet bang voor het virus zelf aangezien ik zelf niet echt tot een risicocategorie behoor maar ik heb voor geval van quarantaine al wat extra voorraad ingeslagen. Ook hoop ik dat het meevalt voor de kwetsbaren in ons landje.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 14:52:01 #61
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191881656
Ik moet binnenkort voor mijn werk 2x 3 dagen naar Lecco, noord-italie. Oranje, ver van de rode gebieden. Tussendoor ben ik 4 dagen vrij en kan de omgeving verkennen.

Is er nog wat te beleven daar of het het openbare leven zo stil gevallen dat er niks meer te doen is?
Tot nooit .......
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 7 maart 2020 @ 14:58:25 #62
357044 Budapestenaar
pi_191881752
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:52 schreef Speekselklier het volgende:
Ik moet binnenkort voor mijn werk 2x 3 dagen naar Lecco, noord-italie. Oranje, ver van de rode gebieden. Tussendoor ben ik 4 dagen vrij en kan de omgeving verkennen.

Is er nog wat te beleven daar of het het openbare leven zo stil gevallen dat er niks meer te doen is?
Het hele Comomeer voor jezelf hebben lijkt me geen straf O+
  zaterdag 7 maart 2020 @ 15:03:54 #63
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191881842
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 14:58 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Het hele Comomeer voor jezelf hebben lijkt me geen straf O+
op zich niet, maar lege/gesloten restaurants is weer wat minder.
En varen de veerdiensten nog?
Tot nooit .......
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 7 maart 2020 @ 15:11:29 #64
357044 Budapestenaar
pi_191882008
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 15:03 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

op zich niet, maar lege/gesloten restaurants is weer wat minder.
En varen de veerdiensten nog?
Volgens de officiële website wel.

https://www.navigazionelaghi.it/
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:27:31 #65
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191891799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 15:11 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Volgens de officiële website wel.

https://www.navigazionelaghi.it/
Hmmm volgens mij ligt Lecco in Lombardije. Maandag eens informeren of de klus nog door gaat. Daar gaat mijn tripje.
Tot nooit .......
pi_191893634
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 22:05 schreef wcborstel het volgende:

[..]

De eerste patient is donderdag officieel gediagnostiseerd. Dus laten we zeggen dat als wij zondag ofzo onder de 2000 besmettingen zitten, en onder de 52 doden dan doen wij het beter.

En ik denk dat we dat gaan halen. Vergeet niet dat de zorg in Nederland uitmuntend is. En dat ondanks al het gezeik van de mensen hier in COR dat wij bij de toplanden horen als het gaat om omgaan met dit soort gevallen mede door het RIVM. Italie schat ik qua organisatie en gezondheidszorg toch een behoorlijk stuk lager in.
Zorg in Nederland uitmuntend _O- _O-
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_191893720
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 23:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dus zou het verstandig zijn nu al een noodziekenhuis uit de grond te stampen puur op corona gericht. Zodat we de aantallen over 6 weken aankunnen.

Maar dit is wat ik typisch Nederlands vind. Men denkt er niet aan of wil er niet aan, gewoon normaal doen.
Als er dan volop mensen thuis sterven komt er met de kennis van nu alsnog zo'n oplossing.

Waarom nooit eens pro-actief te werk gaan?
Dat doen we nooit en hebben we nooit gedaan. We halen wel meer ellende binnen.Er lopen altijd achter de feiten aan. Niet alleen Nederland goor. Je hebt meer europese landen zelfde laken een pak
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_191893843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:49 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

De uit de grond gestampte ziekenhuizen in China zouden wij eerder hospices noemen. Of gevangenissen omdat de deuren van de kamers van binnenuit niet open kunnen en de ramen van tralies zijn voorzien.

Maar, ja, misschien moeten wij ook maar massa-hospices gaan bouwen. Dat is wellicht beter dan mensen thuis laten sterven. Dan ook maar vast heel veel sedatieve medicijnen inslaan. Misschien is dat het beste dat ze dan nog voor ons kunnen doen.
Probleem is ook dat we te weinig handen aan bed hebben.We hebben al jaren tekort aan personeel en nu gaat dat zichtbaar worden.
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_191902620
Nederland is vandaag opgeklommen tot plaats 11 op de wereldranglijst m.b.t. het aantal besmettingen van BNO. Italië staat op plaats 4.

https://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 8 maart 2020 @ 15:14:59 #70
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_191902711
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 23:46 schreef Stance het volgende:

[..]

Zorg in Nederland uitmuntend _O- _O-
Uh ja? In zo'n beetje ieder wereldwijd onderzoek naar de kwaliteit van zorg eindigt Nederland in de top 10.
pi_191902755
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:14 schreef beantherio het volgende:

[..]

Uh ja? In ieder wereldwijd onderzoek naar de kwaliteit van zorg eindigt Nederland in de top 10.
Een groot deel van de nederlandse bevolking lijdt collectief aan een Stockholm syndroom, met name t.a.v. de zorg :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 8 maart 2020 @ 15:19:30 #72
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191902802
quote:
5s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:32 schreef Za het volgende:
Persoonlijk denk ik dat we in Nederland meer corona gevallen hebben dan in Italië, ik hoor heel graag de mening van anderen en hoop ook op de input van hen die dit alles al vanaf het begin intensief volgen.
Ik zou me eerder op de feiten richten als ik bijvoorbeeld bij de GGD of het RIVM zou werken. En het (niet) denken en mening gebeuren verder achterwege laten. En aan de mensen op FOK, Twitter en Facebook overlaten. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 08-03-2020 15:24:45 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:22:54 #73
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_191902866
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Een groot deel van de nederlandse bevolking lijdt collectief aan een Stockholm syndroom, met name t.a.v. de zorg :Y
De rest van de wereld blijkbaar ook dan. Ze vinden onze zorg nogal goed.
pi_191902948
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

De rest van de wereld blijkbaar ook dan. Ze vinden onze zorg nogal goed.
Veel landen hebben de middelen niet voor kwalitatief goede zorg maar vergeleken met onze relatief hoge inkomens doen we het niet zo best.

https://en.wikipedia.org/(...)uality_of_healthcare
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191903123
Vanwaar scoort Zuid-Korea zo hoog? Niet dat het me enorm verbaasd, maar toch :).

Om verder in te haken om de vraag, is de situatie in NL erger dan in Italië? Nee en ja. Ik denk dat het buiten kijf staat dat de zorg hier vooral organisatorisch veel beter is geregeld. Helaas is Nederland natuurlijk wel enorm dichtbevolkt en nemen veel mensen het niet zo serieus, alleen ligt dat dus meer aan de gemiddelde burger dan aan de zorg an sich. Het gaat hier zich zeker nog verder uitbreiden, dat kan niet anders. Ik verwacht binnen een dat of vijf a zeven toch wel meer dan 1000 besmettingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2020 15:39:37 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')