Volgens mij zijn sommige mensen echt ranzig. Het is toch normaal om standaard 2/3 flacons handzeep te hebben...quote:Op maandag 2 maart 2020 17:55 schreef engine het volgende:
Het zal je maar gebeuren dat je zonder zeep komt te zitten
Voor China ja. Voor Nederland naar verwachting 0,5% minder groei.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:58 schreef BoneThugss het volgende:
Jij zal het beter weten zeker.
Voor China is dit de grootste economische shutdown ooit Hendrik.
Tsja, de meeste mensen willen voorkomen zonder zeep komen te zitten. In dit geval is het juist beter geen bad of douche meer te nemen. Je krijgt dan een dikke laag bacterien op je huid die virussen als een heerlijke maaltijd beschouwenquote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Mikeytt het volgende:
Van die mensen die dan zeep etc. in gaan slaan...
Jij gaat de komende tijd heel erg schrikken.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Mikeytt het volgende:
Tenzij je 70+ bent, zie ik geen reden om je zorgen te maken over dit griepje...
Eén is ook normaal, als je maar een nieuwe haalt voor de andere op isquote:Op maandag 2 maart 2020 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Volgens mij zijn sommige mensen echt ranzig. Het is toch normaal om standaard 2/3 flacons handzeep te hebben...
denk je dat NL een eiland is? en die voorspellingen kan je sowieso met een korreltje zout nemen.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:59 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Voor China ja. Voor Nederland naar verwachting 0,5% minder groei.
mooi zo,kutlandquote:Op maandag 2 maart 2020 17:58 schreef BoneThugss het volgende:
Jij zal het beter weten zeker.
Voor China is dit de grootste economische shutdown ooit Hendrik.
quote:Op maandag 2 maart 2020 18:05 schreef smeerpijp. het volgende:
Ik denk dat het virus veel erger is dan in de media wordt gepresenteerd, zeker met de cijfers vanuit china die ik eigenlijk al totaal niet vertrouw... Het enige belang dat er is is de massa kalm houden wat dat betreft.
Even voorbeeldje in italie zijn van alle afgeronde cases 41 doden vs 83 genezen.
Dat is 1/3e die doodgaat, lijkt me meer dan alleen een paar bejaarden.
En Zuid Korea dan? Veel gevallen, weinig doden. Daar testen ze wel heel actief.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:05 schreef smeerpijp. het volgende:
Ik denk dat het virus veel erger is dan in de media wordt gepresenteerd, zeker met de cijfers vanuit china die ik eigenlijk al totaal niet vertrouw... Het enige belang dat er is is de massa kalm houden wat dat betreft.
Even voorbeeldje in italie zijn van alle afgeronde cases 41 doden vs 83 genezen.
Een poging:quote:Op maandag 2 maart 2020 18:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En Zuid Korea dan? Veel gevallen, weinig doden. Daar testen ze wel heel actief.
Er schijnen lui te zijn die eten een dag laten liggen in huis.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Volgens mij zijn sommige mensen echt ranzig. Het is toch normaal om standaard 2/3 flacons handzeep te hebben...
Dat is inderdaad nogal kort voor een goed fermentatieprocesquote:Op maandag 2 maart 2020 18:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Er schijnen lui te zijn die eten een dag laten liggen in huis..
Net alsof je in een flath-earth discussie begeeft hier op fok. Elk nieuwsartikel dat enige rationaliteit heeft of zelfs wetenschappelijk onderzoek bevat, wordt weggezet als onbetrouwbaar, niet echt of met opzet zo gepresenteerd.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:05 schreef smeerpijp. het volgende:
beetje overdreven en naïef om alles klakkeloos te geloven wat ze in de media verkondigen.quote:Op maandag 2 maart 2020 19:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Net alsof je in een flath-earth discussie begeeft hier op fok. Elk nieuwsartikel dat enige rationaliteit heeft of zelfs wetenschappelijk onderzoek bevat, wordt weggezet als onbetrouwbaar, niet echt of met opzet zo gepresenteerd.
Doktoren zijn onnozel, en in het ziekenhuis werken enkel ongeïnteresseerde lanterfanters, die toch niks weten. Twee weken geleden hadden die stomme Chinezen nog maximaal gefaald, maar nu zijn het helden vanwege hun strenge aanpak.
Wat er als zoete koek ingaat is elke random twitter/reddit bericht van johnni73 of anita_corona_apocalypsenow met als titel
Breaking: De moeder van de vriend van de achterneef van m'n zus kent iemand die in het AMC werkt, de lijken liggen opgestapeld in de kelder.
quote:Op maandag 2 maart 2020 19:59 schreef spijkerbroek het volgende:
(dat mag ik natuurlijk niet zeggen van de alu-hoedjes en BNW-ers, maar die kunnen de pot op wat mij betreft)
Ditquote:Op maandag 2 maart 2020 20:26 schreef Fok-it het volgende:
Patiënten en bezoekers van ziekenhuizen lijken er massaal mondmaskers te ontvreemden. Hoogleraar medische microbiologie Heiman Wertheim van het Radboudumc roept mensen op daarmee op te houden.
Eerder was al bekend dat er uit ziekenhuizen in Japan, Spanje en Duitsland ook al mondkapjes werden gestolen.
De arts van het Nijmeegse ziekenhuis constateert dat dat nu ook hier gebeurt. ‘Blijf met uw poten van de mondneusmaskers in de ziekenhuizen af’, twittert hij met hoofdletters. ‘Deze verdwijnen in groten getale’.
En dit soort mafkezenInderdaad met je smerige tokkiepoten van medische uitrusting afblijven
Ja tuurlijk, maak er maar weer fake news vanquote:Op maandag 2 maart 2020 20:49 schreef Tengano het volgende:
Die mondkapjes in ziekenhuizen worden wss toch ontvreemd door het personeel zelf. Hoe moet je als buitenstaander nou weten waar die dingen liggen
Doe ik toch niet? Ze worden ontvreemd, maar personeel steelt ook van de baas en die weten waar het ligt. Als jij nu naar een willekeurig ziekenhuis gaat, weet jij dan wel waar je moet zijn om ze achterover te drukken?quote:Op maandag 2 maart 2020 20:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maak er maar weer fake news van
Ik ben al dusdanig lang niet in een ziekenhuis geweest om dat te weten. Maar mensen die zijn opgenomen of gasten die binnenkomen zijn ook gewoon aanwezig in ruimtes waar meer dingen beschikbaar zijn dan in de openbare kantinequote:Op maandag 2 maart 2020 20:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Doe ik toch niet? Ze worden ontvreemd, maar personeel steelt ook van de baas en die weten waar het ligt. Als jij nu naar een willekeurig ziekenhuis gaat, weet jij dan wel waar je moet zijn om ze achterover te drukken?
We ain't seen nothing yet.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:59 schreef Basp1 het volgende:
Passagier op luchthaven Eindhoven geweigerd omdat hij in het dorp Altena geweest is. Over overdrijven gesproken.
Donequote:Op maandag 2 maart 2020 21:06 schreef vosss het volgende:
[..]
We ain't seen nothing yet.
Volgende week wordt "lachen"; markeer mijn woorden..
quote:
Als je als patiënt of bezoek van een patiënt door de gangen loopt en je hebt er oog voor (en als je ze wilt hebben, dan heb je er wel oog voor), dan zie je ze overal.quote:Op maandag 2 maart 2020 20:49 schreef Tengano het volgende:
Die mondkapjes in ziekenhuizen worden wss toch ontvreemd door het personeel zelf. Hoe moet je als buitenstaander nou weten waar die dingen liggen
He he, de eerste zinnige reactie hier op het subforum!quote:Op maandag 2 maart 2020 19:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Net alsof je in een flath-earth discussie begeeft hier op fok. Elk nieuwsartikel dat enige rationaliteit heeft of zelfs wetenschappelijk onderzoek bevat, wordt weggezet als onbetrouwbaar, niet echt of met opzet zo gepresenteerd.
Doktoren zijn onnozel, en in het ziekenhuis werken enkel ongeïnteresseerde lanterfanters, die toch niks weten. Twee weken geleden hadden die stomme Chinezen nog maximaal gefaald, maar nu zijn het helden vanwege hun strenge aanpak.
Wat er als zoete koek ingaat is elke random twitter/reddit bericht van johnni73 of anita_corona_apocalypsenow met als titel
Breaking: De moeder van de vriend van de achterneef van m'n zus kent iemand die in het AMC werkt, de lijken liggen opgestapeld in de kelder.
Haha, echt? Na 18 jaar FOK!?quote:Op maandag 2 maart 2020 22:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
maar ik dacht dat de gemiddelde Fok!ker wat meer kon relativeren.
Nog nooit in TRU en BNW geweest?quote:Op maandag 2 maart 2020 22:01 schreef Metalfreak het volgende:
ik dacht dat de gemiddelde Fok!ker wat meer kon relativeren.
Klopt. Uiteindelijk is het vooral nieuw. In het dagelijks leven praat men er wel over, maar niet zo heel paniekerig hoorquote:Op maandag 2 maart 2020 22:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
He he, de eerste zinnige reactie hier op het subforum!
Wel vermakelijk om te lezen, maar ik dacht dat de gemiddelde Fok!ker wat meer kon relativeren. Ik merk van die hysterie in de normale wereld om me heen overigens echt helemaal niets.
Ik ook niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 22:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
He he, de eerste zinnige reactie hier op het subforum!
Wel vermakelijk om te lezen, maar ik dacht dat de gemiddelde Fok!ker wat meer kon relativeren. Ik merk van die hysterie in de normale wereld om me heen overigens echt helemaal niets.
Ik dacht al dat het rustig was op straat. Blijkt de hele stad gecoronaneerd te zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 22:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Volgens de doemdenkers die al sinds half januari in dat topic zitten hadden we intussen al op miljoenen doden moeten zitten.
Jij hebt 2/3 flacons handzeep? Eentje lijkt me meer dan voldoende, wel een beetje normaal blijven doen hè.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik koop ze vaak als ze in aanbieding dus zijnquote:Op maandag 2 maart 2020 23:05 schreef Durmada het volgende:
[..]
Jij hebt 2/3 flacons handzeep? Eentje lijkt me meer dan voldoende, wel een beetje normaal blijven doen hè.
Wat is de algemene opinie ?quote:Op maandag 2 maart 2020 22:09 schreef Fok-it het volgende:
FOK! staat dan ook lichtjaren verwijderd van de algemene opinie in de maatschappij.
Bedoelde het breder dan alleen met betrekking tot corona.quote:
Dat doe ik ook, maar als ik een keer een flacon heb thuis vind ik dat geen ramp. Het is voor mij in ieder geval geen standaard om 2/3 flacons in huis te hebben.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:07 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Ik koop ze vaak als ze in aanbieding dus zijn
2 halen 1 betalen, dan koop ik er meestal 4
Maar wat is de algemene opinie dan? Als die er überhaupt al is.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bedoelde het breder dan alleen met betrekking tot corona.
Ah. Okay.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bedoelde het breder dan alleen met betrekking tot corona.
Dat je het gemiddelde nieuwsartikel wat gewoon wetenschappelijk onderbouwd is nog wel gewoon kan vertrouwen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:20 schreef Durmada het volgende:
[..]
Maar wat is de algemene opinie dan? Als die er überhaupt al is.
Maar is dat de algemene opinie? Want er zijn genoeg mensen die dat niet doen. Dat jij of ik een artikel met wetenschappelijke onderbouwing voor waarheid aannemen, maakt natuurlijk nog niet dat dat de algemene opinie is toch?quote:Op maandag 2 maart 2020 23:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat je het gemiddelde nieuwsartikel wat gewoon wetenschappelijk onderbouwd is nog wel gewoon kan vertrouwen bijvoorbeeld.
Jawel. Het toont aan dat er in de buitenwereld minder in extremen wordt gedacht en er meer gerelativeerd wordt. Op FOK! en social media is de tendens meer dat negativiteit en paniekzaaierij kennelijk betrouwbaarder overkomen dan een nuchtere blik wat wordt gezien als naïef en deugend.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:24 schreef Durmada het volgende:
[..]
Maar is dat de algemene opinie? Want er zijn genoeg mensen die dat niet doen. Dat jij of ik een artikel met wetenschappelijke onderbouwing voor waarheid aannemen, maakt natuurlijk nog niet dat dat de algemene opinie is toch?
Dit verwoordt je goed.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jawel. Het toont aan dat er in de buitenwereld minder in extremen wordt gedacht en er meer gerelativeerd wordt. Op FOK! en social media is de tendens meer dat negativiteit en paniekzaaierij kennelijk betrouwbaarder overkomen dan een nuchtere blik wat wordt gezien als naïef en deugend.
De aanpak van Italie en China wordt verheerlijkt terwijl wij op wetenschappelijk niveau en medisch niveau globaal gezien hoog aangeschreven staan, maar dat telt op dat moment even niet gezien het te positief wordt bekeken.
Één in de keuken, één per toilet, één in de badkamer heb ik. Niet zo heel vreemd toch? Dat zijn plekken waar je je handen wast.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:05 schreef Durmada het volgende:
[..]
Jij hebt 2/3 flacons handzeep? Eentje lijkt me meer dan voldoende, wel een beetje normaal blijven doen hè.
Ik ben het wel met je eens, maar of dat de algemene opinie is weet ik niet zo zeker?quote:Op maandag 2 maart 2020 23:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jawel. Het toont aan dat er in de buitenwereld minder in extremen wordt gedacht en er meer gerelativeerd wordt. Op FOK! en social media is de tendens meer dat negativiteit en paniekzaaierij kennelijk betrouwbaarder overkomen dan een nuchtere blik wat wordt gezien als naïef en deugend.
De aanpak van Italie en China wordt verheerlijkt terwijl wij op wetenschappelijk niveau en medisch niveau globaal gezien hoog aangeschreven staan, maar dat telt op dat moment even niet gezien het te positief wordt bekeken.
Jaa daar heb je gelijk. Ik woon zelf in een studentenhuis, en na toiletbezoek ga ik altijd even naar de keuken voor het handen wassen. Niet aan gedacht.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:30 schreef kilon het volgende:
[..]
Één in de keuken, één per toilet, één in de badkamer heb ik. Niet zo heel vreemd toch? Dat zijn plekken waar je je handen wast.
Ik denk zelfs dat het een beetje gedownplayed wordt in Nederland. Niet qua aandacht (dat is er in overvloed) maar wel qua impactquote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Mikeytt het volgende:
Tenzij je 70+ bent, zie ik geen reden om je zorgen te maken over dit griepje...
Waarschijnlijk zijn de huidige getallen procentueel gezien hoog geschat omdat mensen zonder of weinig symptomen niet worden getest omdat ze toch weinig besmettingsgevaar hebben...
Van die mensen die dan zeep etc. in gaan slaan...
Nou ja, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen graadmeter. En ik ben zeker geen Maurice de Hond. Maar dit is hoe ik het ervaar in mijn eigen omgeving. Dit gecombineerd met de berichtgeving over bijvoorbeeld het preppen van voedsel wat niet tot nauwelijks gebeurd, en dat vergeleken met hoeveel mensen hier op FOK! en socials mee bezig zijn kan je daar wel een grote tegenstrijdigheid in zien.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:33 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens, maar of dat de algemene opinie is weet ik niet zo zeker?
Misschien peil jij dat soort dingen voor je werk, dan ga ik even flink de mist in. Maar hoe ben jij zo goed op de hoogte van de algemene opinie? Ik ga zelf de straten niet op om met mensen daarover in discussie te gaan.
Maar dan baseer je een algemene opinie dus op je eigen omgeving. Dat is in principe net zo'n slechte graadmeter als FOK!. En het neigt ook wat naar arrogantie, jouw omgeving is de graadmeter, de rest doet er niet toe. Zo werkt dat denk ik niet, maar als jij daar een andere mening over hebt, hoor ik dat graag.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen graadmeter. En ik ben zeker geen Maurice de Hond. Maar dit is hoe ik het ervaar in mijn eigen omgeving. Dit gecombineerd met de berichtgeving over bijvoorbeeld het preppen van voedsel wat niet tot nauwelijks gebeurd, en dat vergeleken met hoeveel mensen hier op FOK! en socials mee bezig zijn kan je daar wel een grote tegenstrijdigheid in zien.
Nee, ik baseer een algemene opinie op cijfers en nieuwsberichten. Lijkt me niet arrogantquote:Op maandag 2 maart 2020 23:44 schreef Durmada het volgende:
[..]
Maar dan baseer je een algemene opinie dus op je eigen omgeving. Dat is in principe net zo'n slechte graadmeter als FOK!. En het neigt ook wat naar arrogantie, jouw omgeving is de graadmeter, de rest doet er niet toe. Zo werkt dat denk ik niet, maar als jij daar een andere mening over hebt, hoor ik dat graag.
Jouw eigen omgeving bestaat uit cijfers en nieuwsberichten? Een algemene opinie moet wel het algemene karakter bevatten. De mening van jou is geen algemene opinie en ik vermoed zomaar dat jij ook niet de middelen hebt om zomaar even de algemene opinie van Nederland te peilen. Ik ben het verder met je eens hoor, alleen is je manier van discussiëren zo zwak omdat je verwijst naar een algemene opinie, maar vervolgens die algemene opinie totaal niet kunt aantonen. Dat wat nieuwsberichten ergens over informeren vind ik simpelweg geen algemene opinie.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, ik baseer een algemene opinie op cijfers en nieuwsberichten. Lijkt me niet arrogant
Je hebt me niet om nieuwsberichten gevraagd.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:53 schreef Durmada het volgende:
[..]
Jouw eigen omgeving bestaat uit cijfers en nieuwsberichten? Een algemene opinie moet wel het algemene karakter bevatten. De mening van jou is geen algemene opinie en ik vermoed zomaar dat jij ook niet de middelen hebt om zomaar even de algemene opinie van Nederland te peilen. Ik ben het verder met je eens hoor, alleen is je manier van discussiëren zo zwak omdat je verwijst naar een algemene opinie, maar vervolgens die algemene opinie totaal niet kunt aantonen. Dat wat nieuwsberichten ergens over informeren vind ik simpelweg geen algemene opinie.
Het nieuws is altijd algemeen en niet gekleurd? Prima johquote:Op maandag 2 maart 2020 23:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hebt me niet om nieuwsberichten gevraagd.
https://www.ad.nl/koken-e(...)t-het-toch~a9608eda/
https://www.distrifood.nl(...)n-nog-niet-101132225
https://www.dagelijksesta(...)stuk-optimistischer/
Beetje jammer dat ik de dagelijkse standaard als bron moet gebruiken maar oke.
Ah daar hebben we het al.Nou meissie. Ga jij lekker op de algemene opinie van FOK! af, hequote:Op maandag 2 maart 2020 23:59 schreef Durmada het volgende:
[..]
Het nieuws is altijd algemeen en niet gekleurd? Prima joh
Goeie rekensom chef.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:05 schreef smeerpijp. het volgende:
Ik ga op een geen enkele algemene opinie af, want die is er simpelweg niet. Dat jij denkt dat je gelijk hebt, is prima. Ik denk zelf ook dat jij gelijk hebt. Maar je eigen mening als algemene opinie gaan neerzetten is ronduit narcistisch. En als je ergens uitgeluld wordt, je uitdager maar even neerzetten als een meisje die alleen FOK! als bron heeft. Oké boomer, genoeg internet weer voor vandaag.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ah daar hebben we het al.Nou meissie. Ga jij lekker op de algemene opinie van FOK! af, he
Ik geef je 3 bronnen en ik gebruik mijn eigen mening? Uh oke?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:05 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik ga op een geen enkele algemene opinie af, want die is er simpelweg niet. Dat jij denkt dat je gelijk hebt, is prima. Ik denk zelf ook dat jij gelijk hebt. Maar je eigen mening als algemene opinie gaan neerzetten is ronduit narcistisch. En als je ergens uitgeluld wordt, je uitdager maar even neerzetten als een meisje die alleen FOK! als bron heeft. Oké boomer, genoeg internet weer voor vandaag.
Ook al brengen ze duidelijke cijfers naar buiten, zou je China op hun woord geloven?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:08 schreef the_BANDIT het volgende:
Zolang China geen duidelijke cijfers naar buiten brengt weet ik nog steeds niet wat ik ervan moet denken.
Het is wel opvallend dat er al ruim een week totaal geen nieuwe beelden uit Wuhan zijn opgedoken.
Sorryquote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:16 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Geen persoonlijke aanvallen.
[/modbreak]
Dat je die paar barakken een noodziekenhuis noemt. Veredelde quarantaine zonder zorg dat maar weinig met mensenwelzijn te maken heeft.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:07 schreef smeerpijp. het volgende:
China stampt niet voor niks binnen een week noodziekenhuizen uit de grond....
Het land dat bij uitstek al niet heel veel geeft om het welzijn van zń eigen bevolking
Precies. En de piek is daar geweest.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:37 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dat je die paar barakken een noodziekenhuis noemt. Veredelde quarantaine zonder zorg dat maar weinig met mensenwelzijn te maken heeft.
En het percentage overledenen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 04:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Precies. En de piek is daar geweest.
In de provincie Hubei wonen 58(!) miljoen mensen. Daarvan zijn er 80.000 besmet. Dat is 0.14% in een land waar de hygiëne en gezondheidszorg erbarmelijk is.
Hoe gaat het in China inderdaad, lees je weinig meer over.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 00:08 schreef the_BANDIT het volgende:
Zolang China geen duidelijke cijfers naar buiten brengt weet ik nog steeds niet wat ik ervan moet denken.
Het is wel opvallend dat er al ruim een week totaal geen nieuwe beelden uit Wuhan zijn opgedoken.
Ja, eigenlijk wel, normaal gesproken wordt er regelmatig redelijk verstandig met zaken omgegaan naar mijn mening. Maar wat ik nu lees, nee, elke nuance wordt met de grond gelijk gemaakt en zelfs mods doen daar zeer actief aan mee.quote:
Die subfora komen niet voor in mijn actieve topics lijst, dus die bestaan voor mij nietquote:Op maandag 2 maart 2020 22:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nog nooit in TRU en BNW geweest?
Geloof je echt die cijfers uit China? Zouden ze voor deze aantallen zo snoeihard hebben ingegrepen? Ligt hierom de hele industrie in dat land nog steeds plat?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 04:25 schreef DonDruiper het volgende:
In de provincie Hubei wonen 58(!) miljoen mensen. Daarvan zijn er 80.000 besmet. Dat is 0.14% in een land waar de hygiëne en gezondheidszorg erbarmelijk is.
Ik denk dat we allemaal hopen dat ze daar nog heel lang mee door kunnen gaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ook collega's lijkt het echt absoluut niets te schelen en er worden alleen maar hele foute grapjes over gemaakt.
Klopt toch... op een paar procent na zijn dat wel de cijfers van alle Afgesloten cases...degene die nog in omloop waren is de uitslag nog niet van bekendquote:
Dus als er bij de sociale werkplaats in de kantine grapjes over worden gemaakt is het wel een goede graadmeter over hoe erg de situatie is?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ook collega's lijkt het echt absoluut niets te schelen en er worden alleen maar hele foute grapjes over gemaakt.
BNW is een paar deuren verderop.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:58 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Geloof je echt die cijfers uit China? Zouden ze voor deze aantallen zo snoeihard hebben ingegrepen? Ligt hierom de hele industrie in dat land nog steeds plat?
Volgens mij zijn ze zich de pest geschrokken en hebben met extreem harde maatregelen de verspreiding weten te minimaliseren (als we dat mogen geloven). Nu zitten ze met een lockdown maatschappij en zoeken ze manieren om de boel weer op te starten zonder dat alles opnieuw begint. Fijn voor ons, want hopelijk kunnen we daar wel van leren.
Maar hoe gevaarlijk Corona echt is, dat geheim houden ze krampachtig voor zich. Om paniek te voorkomen, want als er iets is waar machthebber bang voor zijn is het paniek. Dat kan ze nl. de kop kosten.
41 van 83 is de helft. Min of meer.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:45 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Klopt toch... op een paar procent na zijn dat wel de cijfers van alle Afgesloten cases...degene die nog in omloop waren is de uitslag nog niet van bekend
JA dus er zijn er 41 dood, en 83 zijn hersteld... dus van de in totaal 124 AFGERONDE cases zijn er 41 mensen die dood zijn gegaan (op dat moment was dat dus ongeveer 1/3e).quote:
Ah, op die fiets.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:57 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
JA dus er zijn er 41 dood, en 83 zijn hersteld... dus van de in totaal 124 AFGERONDE cases zijn er 41 mensen die dood zijn gegaan (op dat moment was dat dus ongeveer 1/3e).
Je zegt toch ook niet: "van alle personen kwamen er 40 op de fiets en 20 lopend".... Dus de helft kwam lopend ?
Nee het slaat nergens op, je kan daar het sterftecijfer niet op berekenen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 17:45 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Klopt toch... op een paar procent na zijn dat wel de cijfers van alle Afgesloten cases...degene die nog in omloop waren is de uitslag nog niet van bekend
De tussentijdse stand van zaken in dat land op dat moment welquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:10 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee het slaat nergens op, je kan daar het sterftecijfer niet op berekenen.
Nee hoor, maar blijf vooral in die waan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:11 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
De tussentijdse stand van zaken in dat land op dat moment wel
Jawel hoor, je kan toch ook wel een gemiddelde ronde tijd berekenden als de race nog niet volledig uit is gereden. Oke.. ga nu maar terug naar je zolderkamerquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee hoor, maar blijf vooral in die waan.
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:14 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Jawel hoor, je kan toch ook wel een gemiddelde ronde tijd berekenden als de race nog niet volledig uit is gereden. Oke.. ga nu maar terug naar je zolderkamer
Feitelijk waren op dat moment van alle afgeronde cases in Italie, ongeveer 1/3 van de geregistreerde gevallen dood gegaan.... hoe moeilijk kan het zijn. Dat is is gewoon lagere school wiskunde pikquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:15 schreef illusions het volgende:
[..]
Gelukkig schakelen ze jou niet in voor de cijferberekening.
Onzin. Er zijn al 50.000 mensen genezen en slechts 3.000 doden. Nog niet eens 1/10 dusquote:Op dinsdag 3 maart 2020 18:17 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Feitelijk waren op dat moment van alle afgeronde cases in Italie, ongeveer 1/3 van de geregistreerde gevallen dood gegaan.... hoe moeilijk kan het zijn. Dat is is gewoon lagere school wiskunde pik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |