Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.SPOILER: handige linkjes en telefoonnummersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 02-03-2020 19:15:17 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
what the fuckquote:Op maandag 2 maart 2020 17:40 schreef _I het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)_app&utm_name=iossmf
Paniek bij Cotsco in NYNa 1 case....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Je kunt helaas geen rekening met iedereen houden.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Je bent er net zo één als die Chinese die Webasto in Duitsland besmet heeft dus..![]()
https://www.bloomberg.com(...)ent-who-had-symptoms
[..]
Echt iets om trots op te zijn.![]()
Het leven gaat door, ook met een mild griepje als deze.Zonder wrijving geen glans![]()
IS kijkt jaloers toe hoe een chinees en een gordeldier hen met 1 hand verslaatquote:Op maandag 2 maart 2020 17:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
what the fuckNa 1 case....
![]()
![]()
quote:Op maandag 2 maart 2020 17:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)
[ afbeelding ]Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
• Timelapse: Mapping the Outbreak
• RIVM Vragen en Antwoorden
• Wuhan Corona Virus Map
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
[/spoiler]Men weet nog steeds niet de exacte bron van SARS en MERS, men heeft wel ideeen en theorieen, maar exact nee helaas. Vogelgriep wel.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 2 maart 2020 17:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je kunt helaas geen rekening met iedereen houden.
Het leven gaat door, ook met een mild griepje als deze.![]()
Dus als er in Den Haag iemand met corona wordt geregistreerd ...![]()
![]()
Moest je je garderobe aan laten passen toen je grootheidswaanzin kreegquote:Op maandag 2 maart 2020 17:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je kunt helaas geen rekening met iedereen houden.![]()
Precies, het communistische horror regime van China legt vrijwel de gehele economie plat omwille van een mild griepje, want gewone burgerlevens daar is hen zoveel aan gelegen.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je kunt helaas geen rekening met iedereen houden.
Het leven gaat door, ook met een mild griepje als deze.![]()
![]()
Er is al een bekende besmetting in Delft.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:44 schreef maily het volgende:
[..]![]()
Dus als er in Den Haag iemand met corona wordt geregistreerd ...![]()
Dit !!!quote:Op maandag 2 maart 2020 14:57 schreef Jane het volgende:
Straks weten we pas waar de Nederlandse brandhaarden zich bevinden als China er een negatief reisadvies voor uitvaardigt.
Maar onze minister wel lekker neerbuigend over Italië praten. Die zijn tenminste wel transparant, lul, zodat jij weet dat het noorden het grootste probleem heeft en jij er je beleid op zou kunnen aanpassen. Als je zou willen, natuurlijk.
Ik kan slecht tegen die betuttelende geheimzinnigheid. Je hoeft echt de namen van de patienten niet te noemen, maar aantallen per gemeente zou toch niet zo'n probleem moeten zijn.
Wat ze nu doen is in feite een soort Lockdown,,,,want wie gaat er nu nog bijvoorbeeld rustig naar een andere plaats als je bv. een chronische ziekte hebt....
[ Bericht 8% gewijzigd door Nadelspiel op 02-03-2020 17:51:20 ]![]()
haags_kwartiertje = Stef Blok???!!!quote:Op maandag 2 maart 2020 17:44 schreef maily het volgende:
[..]![]()
Dus als er in Den Haag iemand met corona wordt geregistreerd ...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Zullen we gewoon niet meer met z'n allen op de 'mild griepje' posts duiken?
Help de COR-mods en zet een TR als je een post niet oké vindt, anders moeten ze niet alleen die post maar ook de hele discussie daarna verwijderen. Dank.
[ Bericht 64% gewijzigd door Greys op 02-03-2020 17:51:51 ]IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
RTL nieuws is teruggefloten zo te zien? Nu staat er weer 18.![]()
quote:Op maandag 2 maart 2020 17:46 schreef Greys het volgende:
Zullen we gewoon niet meer met z'n allen op de 'mild griepje' posts duiken?Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Als blijkt dat de dubbele test ook altijd positief is, dan zouden ze de tweede test moeten inzetten voor nieuwe gevallen. Beetje onnodig anders.![]()
Saudie arabie toch wel een besmettingtwitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 17:40:37BREAKING: Saudi Arabia reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Het probleem is meer de capaciteit van ziekenhuizen dan dat het zo dodelijk is op zichzelf. Dat hangt dan weer nauw samen met de makkelijke overdraagbaarheid i.c.m. de lange incubatietijd. Begrijp ik dat goed?quote:Op maandag 2 maart 2020 17:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies, het communistische horror regime van China legt vrijwel de gehele economie plat omwille van een mild griepje, want gewone burgerlevens daar is hen zoveel aan gelegen.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2020 17:51:09 ]![]()
Lijkt erop ja, was zeer specifieke informatie (5e persoon in Loon op Zand en diegene in het ziekenhuis van maastricht)quote:Op maandag 2 maart 2020 17:47 schreef Kyran het volgende:
RTL nieuws is teruggefloten zo te zien? Nu staat er weer 18.![]()
binnen enkele weken start ook het festival seizoen weer. Met vele mensen die er naar toe gaan ook vanuit het buitenland komen ze weer met grote getalen naar nederland. Eind van de maand Masters of hardcore ook een event van 20.000 bezoekers waar velen uit italie en spanje komen.![]()
Senegal..twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 17:51:19BREAKING: Latvia and Senegal report first cases of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Ze zullen wel koorts gaan meten anders kom je niet binnenquote:Op maandag 2 maart 2020 17:51 schreef dewaal het volgende:
binnen enkele weken start ook het festival seizoen weer. Met vele mensen die er naar toe gaan ook vanuit het buitenland komen ze weer met grote getalen naar nederland. Eind van de maand Masters of hardcore ook een event van 20.000 bezoekers waar velen uit italie en spanje komen.![]()
Gelukkig kom ik nooit buiten behalve als ik naar werk ga.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:51 schreef dewaal het volgende:
Evenstar
![]()
Kort door de bocht klopt dat inderdaad.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het probleem is meer de capaciteit van ziekenhuizen dan dat het zo dodelijk is op zichzelf. Begrijp ik dat goed?
Het verschil tussen Nederland en China is echter dat ze in China binnen tien dagen een ziekenhuis uit de grond kunnen stampen. Hier sluiten wij twee ziekenhuizen na 18 gevallen.
Daarnaast durven ze in China maatregelen te treffen om verdere verspreiding te voorkomen, terwijl ze tienduizenden besmettingen hebben. Hier geeft het RIVM het na een paar dagen en 18 besmetting op en roept juist iedereen op om vooral niet te bellen naar de huisarts, zolang je niet hele ernstige klachten hebt.
Dat ze dan niet meer in kaart kunnen brengen waar besmettingen kunnen plaatsvinden boeite ze niet.![]()
Als het überhaupt doorgaatquote:Op maandag 2 maart 2020 17:51 schreef dewaal het volgende:
![]()
Ze zijn vrijdag al begonnen met iedereen te testen die een dubbele longontsteking heeft. Er moeten al meer uitslagen zijn, maar ze komen gedoseerd naar buiten.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:48 schreef Jojoke het volgende:
Als blijkt dat de dubbele test ook altijd positief is, dan zouden ze de tweede test moeten inzetten voor nieuwe gevallen. Beetje onnodig anders.
Geloof niet dat het gebrek aan testen een probleem is (op dit moment).![]()
In ieder geval dat, daarnaast schijnt het snel te muteren (wat zeker bij een enorm wijde verspreiding zo maar eens in een nieuwe variant met heel andere eigenschappen zou kunnen resulteren) en herbesmetting in ieder geval onder bepaalde omstandigheden mogelijk te zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het probleem is meer de capaciteit van ziekenhuizen dan dat het zo dodelijk is op zichzelf. Begrijp ik dat goed?![]()
![]()
Dat is bijzonder te noemen.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kort door de bocht klopt dat inderdaad.
Het verschil tussen Nederland en China is echter dat ze in China binnen tien dagen een ziekenhuis uit de grond kunnen stampen. Hier sluiten wij twee ziekenhuizen na 18 gevallen.
Daarnaast durven ze in China maatregelen te treffen om verdere verspreiding te voorkomen, terwijl ze tienduizenden besmettingen hebben. Hier geeft het RIVM het na een paar dagen en 18 besmetting op en roept juist iedereen op om vooral niet te bellen naar de huisarts, zolang je niet hele ernstige klachten hebt.
Dat ze dan niet meer in kaart kunnen brengen waar besmettingen kunnen plaatsvinden boeite ze niet.![]()
Lach me dood als Zandvoort niet door gaatquote:Op maandag 2 maart 2020 17:51 schreef dewaal het volgende:
binnen enkele weken start ook het festival seizoen weer. Met vele mensen die er naar toe gaan ook vanuit het buitenland komen ze weer met grote getalen naar nederland. Eind van de maand Masters of hardcore ook een event van 20.000 bezoekers waar velen uit italie en spanje komen.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen![]()
Zolang niemand uit een risicogebied komt en mensen geen klachten hebben zou alles door moeten kunnen gaan.quote:![]()
Zojuist een arts gesproken die in mijn vriendenkring zit. Ze gaf aan dat we echt alles aan het opblazen zijn in dit land en dat de media daar een hele grote invloed op heeft.![]()
En misschien zegt een andere arts weer iets andersquote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Sunri5e het volgende:
Zojuist een arts gesproken die in mijn vriendenkring zit. Ze gaf aan dat we echt alles aan het opblazen zijn in dit land en dat de media daar een hele grote invloed op heeft.Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are![]()
Ik haal er even een expert bij: @Lenny_Leonardquote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Sunri5e het volgende:
Zojuist een arts gesproken die in mijn vriendenkring zit. Ze gaf aan dat we echt alles aan het opblazen zijn in dit land en dat de media daar een hele grote invloed op heeft.![]()
Media is 1 grote sensatie maker, die leven op views en clicks.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Sunri5e het volgende:
Tja, heeft ze kennisgenomen van de situatie in Wuhan of baseert ze zich op het beetje stoute RIVM en het WHO dat naar CCP pijpen danst?quote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Sunri5e het volgende:
dat is ook zo. Het is maar een simpel griepje.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Sunri5e het volgende:
Maar ze vindt dus ook dat de WHO poep praat dan?quote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Sunri5e het volgende:
Zojuist een arts gesproken die in mijn vriendenkring zit. Ze gaf aan dat we echt alles aan het opblazen zijn in dit land en dat de media daar een hele grote invloed op heeft.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Evenstar
![]()
Ja, ziekenhuizen bereiden zich voor omdat de media het aan het opblazen is. Er worden crisis- en coordinatieteams opgezet, puur omdat de media het aan het opblazen is.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Sunri5e het volgende:
Zojuist een arts gesproken die in mijn vriendenkring zit. Ze gaf aan dat we echt alles aan het opblazen zijn in dit land en dat de media daar een hele grote invloed op heeft.
China legt economie plat, omdat de media (in de handen van de staat) het allemaal erger laat lijken dan het is.
x 100000000
WHO is ook in de handen van de media natuurlijk ....![]()
De media heeft het in de weken dat dat nog kon en er tegelijkertijd nog verschil te maken viel alleen maar gedownplayed.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:56 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Media is 1 grote sensatie maker, die leven op views en clicks.![]()
![]()
twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 17:51:19BREAKING: Latvia and Senegal report first cases of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Nou niet echt hoorquote:Op maandag 2 maart 2020 17:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
De media heeft het in de weken dat dat nog kon en er tegelijkertijd nog verschil te maken viel alleen maar gedownplayed.![]()
Terwijl de kans op besmetting en kans op overlijden groter zijn dan de standaard griep en er dorpen/steden/schepen in quarantaine worden gezet.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Sunri5e het volgende:
Zojuist een arts gesproken die in mijn vriendenkring zit. Ze gaf aan dat we echt alles aan het opblazen zijn in dit land en dat de media daar een hele grote invloed op heeft.
De media zijn inderdaad sensatiebelust, maar dit zijn acties van landen zelf"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Moest lachenquote:Op maandag 2 maart 2020 17:58 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik heb zojuist een courgette gekocht en zonder zakje op de kassarolbank gelegd.
#yolo![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ja en ESF enzo, altijd hilarisch als dingen die duizenden mensen leuk vinden niet door kunnen gaan, vind ik ookquote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Lach me dood als Zandvoort niet door gaat
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
@Houtenbeen
Ok, heb ik. Maar er was toch ook nog een nr 20?Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.![]()
Ik heb nu wel de indruk dat veel burgers snel het vertrouwen in het RIVM kwijt raken. Het is ook tekenend dat bijvoorbeeld Radboud nu andere criteria gaat aanhouden voor de tests, dan het RIVM van hen vraagt. Hopelijk neemt het kabinet morgen maatregelen, want het RIVM heeft duidelijk geen kaas gegeten van crisisbeheersing. Wat een warrige communicatie komt van hun kant![]()
![]()
2000 mensen die op een bed in het ziekenhuis moet wachten. In een land waar de gezondheidszorg bij de top van de wereld hoort.twitter:carlzimmer twitterde op maandag 02-03-2020 om 17:05:51"About 2,000 coronavirus patients were waiting for hospital beds in Daegu as of Monday morning, according to the city authorities.” https://t.co/6mslVK1UPn reageer retweet
![]()
Ontkracht. Dit is niet het geval.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:55 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik haal er even een expert bij: @:lenny_leonard![]()
En waarschijnlijk ook nog 21. Maar dat moet je aan het RIVM vragen.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:58 schreef Tengano het volgende:
Kan iemand nog even helpen:
19? Vrouw uit Drenthe/Dalen
20?
[..]
Ok, heb ik. Maar er was toch ook nog een nr 20?![]()
Evenstar
![]()
Ze zijn zo krampachtig bezig om geen paniek te creëren dat het juist paniek gaat creëren. Als ze gewoon open, duidelijk en zonder gedoe zouden communiceren zou het zoveel beter werken.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:58 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb nu wel de indruk dat veel burgers snel het vertrouwen in het RIVM kwijt raken. Het is ook tekenend dat bijvoorbeeld Radboud nu andere criteria gaat aanhouden voor de tests, dan het RIVM van hen vraagt. Hopelijk neemt het kabinet morgen maatregelen, want het RIVM heeft duidelijk geen kaas gegeten van crisisbeheersing. Wat een warrige communicatie komt van hun kant
Radboud, UMCU, Amphia, allemaal luisteren ze al lang niet meer wat het RIVM zegt. Het is toch volkomen belachelijk dat het RIVM na een paar dagen en maar 18 bevestigde gevallen de handdoek in de ring gooit.![]()
Evenstar
![]()
Zal niet zo heel snel meer gaan denk ik als het RIVM het niet eens meer wil weten.quote:![]()
Ik heb het over Zandvoort ja. Waar die oranje prins veel geld in heeft gestoken. Ja vind ik lachen als het niet door gaat.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja en ESF enzo, altijd hilarisch als dingen die duizenden mensen leuk vinden niet door kunnen gaan, vind ik ookWem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen![]()
hoeveel heeft duitsland nu?quote:Op maandag 2 maart 2020 18:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zal niet zo heel snel meer gaan denk ik als het RIVM het niet eens meer wil weten.
Las vandaag eerste geval berlijn?![]()
Uiteindelijk zijn er ongetwijfeld honderden mensen die het virus al in Nederland hebben. Maar niet naar een arts gaan of niet in het nieuws willen komen. Je weet dat je daarna toch anders nagekeken wordt.
Simply is that. Je houdt het niet tegen.
Mensen zieken uit en gaan door met het leven...Love is in the air!![]()
Zou handig zijn als de woordvoerder van 't rivm Nederlands praat.
Wat een mompelwijf.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Eerst de rest van vandaag afwachten. Maar 36 totaal lijkt me wel heel laag ingezet. 36 erbij komt dichter in de buurt.quote:
Zijn we al bijna het snelst groeiende land als we naar de eerste dagen sinds besmetting kijken?![]()
Het bathje misschien. Staat nu op 35,07. Zo'n 5,6% lager dan toen ik op vakantie ging. Leuk nieuws voor jouquote:![]()
![]()
RIVM update zijn eigen website niet meer.![]()
Nog steeds 10 gevallen.
https://www.rivm.nl/coron(...)tie%20in%20Nederlandquote:Hoeveel patiënten zijn er in Nederland bekend?
Op dit moment zijn er 10 patiënten met COVID-19 bekend in Nederland. Er zijn al veel meer mensen getest, maar bij de rest was de test negatief.
Werken voor je sjeld.![]()
heywoodu
![]()
Nee inderdaad. Vele duizenden mensen die plezier hebben vind ik ook kut.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:02 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb het over Zandvoort ja. Waar die oranje prins veel geld in heeft gestoken. Ja vind ik lachen als het niet door gaat.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Zeepfabrikanten kunnen vraag door coronavirus niet aan
OSS - Fabrikanten van zeep en desinfectiemiddelen kunnen niet voldoen aan de enorme vraag die door het coronavirus veroorzaakt wordt. Steeds meer bedrijven moeten ‘nee’ verkopen, zo laat brancheorganisatie NVZ weten. Onder meer in Oss draaien fabrieken op volle toeren.
De grondstoffen voor reinigingsmiddelen en handgels zijn schaars, zegt Hans Razenberg directeur van brancheorganisatie NVZ Schoon Hygiënisch Duurzaam. ,,Dat geldt voor de basisgrondstoffen, zoals ethanol, maar ook voor verpakkingsmaterialen.” Volgens Razenberg is onder meer de hoeveelheid ethanol die een bedrijf op voorraad mag hebben bovendien aan regels gebonden. Het is dus onmogelijk de productie plotseling drastisch op te schroeven.
https://www.bd.nl/dossier(...)s-niet-aan~a7b4e1a2/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 2 maart 2020 18:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het bathje misschien. Staat nu op 35,07. Zo'n 5,6% lager dan toen ik op vakantie ging. Leuk nieuws voor jou
Maar ben confused nu. De baht moet juist omhoog![]()
Is die 60+ toevallig?quote:Op maandag 2 maart 2020 17:54 schreef Sunri5e het volgende:
Anders misschien ff naar Lombardije sturen voor een skivakantie. Of is dat dan volgens die arts weer geen goed idee.Haters everywhere but I don't really care.![]()
De afdeling webcare/webredactie is vast even te druk bezig met snedig doen tegen bezorgde twitteraars.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:04 schreef Zipportal het volgende:
Nog steeds 10 gevallen.
[..]
https://www.rivm.nl/coron(...)tie%20in%20Nederland
Werken voor je sjeld.![]()
![]()
Dat vind ik ook. Als je het gevoel had dat er transparent en adequaat werd gerapporteerd, zou dat meer rust brengen dan stil te blijven en te zeggen dat het niet uitmaakt of alle gevallen wel geteld worden.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze zijn zo krampachtig bezig om geen paniek te creëren dat het juist paniek gaat creëren.![]()
Op zich snap ik dat je 1 keer per dag met een update komt, als je praat over 50+ cases per dag. Maar daar zijn we nog een dag of 2 van verwijders.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:04 schreef Zipportal het volgende:
Nog steeds 10 gevallen.
[..]
https://www.rivm.nl/coron(...)tie%20in%20Nederland
Werken voor je sjeld.
Als het allemaal voorbij is zullen ze bij het RIVM wel een lintje krijgen voor hun inzet. En alle verpleegkundigen moeten het doen met een schouderklopje.![]()
Hoorn? Die is nieuw voor mijquote:"The greatest distance in the universe is that between two minds"![]()
Dat ziekenhuizen zich voorbereiden prima. Ja er worden crisis- en coördinatieteams opgezet mede door de druk van de media. In China zijn ze juist weer fabrieken en winkels aan het openen en worden noodziekenhuizen weer afgebroken.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, ziekenhuizen bereiden zich voor omdat de media het aan het opblazen is. Er worden crisis- en coordinatieteams opgezet, puur omdat de media het aan het opblazen is.
China legt economie plat, omdat de media (in de handen van de staat) het allemaal erger laat lijken dan het is.
x 100000000
WHO is ook in de handen van de media natuurlijk ....
Als je dit topic mag geloven sterven we allemaal uit als je niet snel in een schuilkelder jezelf opsluiten. Man man man wat een aanstellerij zeg.![]()
Nee, ze is 32.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Is die 60+ toevallig?
Anders misschien ff naar Lombardije sturen voor een skivakantie. Of is dat dan volgens die arts weer geen goed idee.
Geen idee of ze het een goed idee vindt. Ze vindt wel dat alles zwaar overdreven wordt en dat we onszelf veel te bang maken.![]()
Dat is prima, zolang ze maar binnen blijven.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:03 schreef Landgeld het volgende:
Uiteindelijk zijn er ongetwijfeld honderden mensen die het virus al in Nederland hebben. Maar niet naar een arts gaan of niet in het nieuws willen komen. Je weet dat je daarna toch anders nagekeken wordt.
Simply is that. Je houdt het niet tegen.
Mensen zieken uit en gaan door met het leven...![]()
heywoodu
![]()
Dan lees je wel heel erg selectief hier, maar dat kan.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat ziekenhuizen zich voorbereiden prima. Ja er worden crisis- en coördinatieteams opgezet mede door de druk van de media. In China zijn ze juist weer fabrieken en winkels aan het openen en worden noodziekenhuizen weer afgebroken.
Als je dit topic mag geloven sterven we allemaal uit als je niet snel in een schuilkelder jezelf opsluiten. Man man man wat een aanstellerij zeg.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Inmiddels ook een geval in Nijmegen en een tweede wordt getest.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Complete bullshit. Als dat hier al geroepen is is dat door een trol.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:08 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Als je dit topic mag geloven sterven we allemaal uit als je niet snel in een schuilkelder jezelf opsluiten. Man man man wat een aanstellerij zeg.![]()
Oh wouw. Wat een mooi overzicht.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Deel het met ons? Wat schrijven ze zoal?quote:Op maandag 2 maart 2020 18:10 schreef iBenny het volgende:
https://forum.preppers.nl(...)en/page/18/#comments
Het draadje op Preppers"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zo te zien niet: https://twitter.com/cardio_jaccoquote:Op maandag 2 maart 2020 18:08 schreef bitterbal het volgende:
Den Haag een gerucht? Via die gast Jaco die tweet?
cardio_jacco![]()
Maar als @haags_kwartiertje 't krijg zijn jullie de lul: COR / Het grote COVID-19 topic #123 20![]()
![]()
Dag vriendquote:Op maandag 2 maart 2020 18:10 schreef Caland het volgende:
Inmiddels ook een geval in Nijmegen en een tweede wordt getest.![]()
![]()
quote:Op maandag 2 maart 2020 18:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zo te zien niet: https://twitter.com/cardio_jacco
cardio_jacco![]()
Maar als @:haags_kwartiertje 't krijg zijn jullie de lul: COR / Het grote COVID-19 topic #123 20![]()
Wuhan_kwartiertje![]()
quote:Op maandag 2 maart 2020 18:09 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
WTF? Wat zijn die geruchten uit Groningen dan?
Misschien van dit maffe wijf?twitter:mayaabdin twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:59:16@umcg Een verpleegkundige uit het UMCG heeft gelekt dat er 5 geïnfecteerde patiënten met het Corona🦠 zijn in een afgesloten afdeling in het UMCG! Klopt dat? reageer retweet
![]()
Ging ze daar eerder wel thuis in "quarantaine" dan?quote:Op maandag 2 maart 2020 18:10 schreef bitterbal het volgende:
Die in delft mag niet meer thuis in quarantaine.
ze woonden in een studentenhuis![]()
![]()
![]()
Ja ze is met ambu weg gehaaldquote:Op maandag 2 maart 2020 18:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ging ze daar eerder wel thuis in "quarantaine" dan?![]()
17:43
De Delftse studente die besmet is met het coronavirus, mag niet langer thuis in quarantaine. Ze is vanmiddag naar een andere locatie verhuisd, omdat haar studio in een studentenhuis niet voldeed aan de richtlijnen voor isolatie van het RIVM.
Hoewel de vrouw per ambulance naar haar nieuwe tijdelijke onderkomen is verhuisd, maakt ze het goed, aldus een woordvoerder. ,,Dit vervoer is alleen gebruikt om te voorkomen dat ze anderen kan besmetten, je kan natuurlijk niet even met de bus
Ad![]()
quote:Op maandag 2 maart 2020 18:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Deel het met ons? Wat schrijven ze zoal?Gestopt met lezen.quote:Binnenkort wordt ik trouwens werkloos.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: