Hoho, op het moment dat het het teveel werk werd was het nog 18.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:33 schreef Greys het volgende:
Te veel werk? Bij 19 al te veel werk om die plaatsnamen op hun site te zetten?
Ja maar aan de andere kant, ik ga nu nog gewoon elke dag na het werk ff door de supermarkt. Als ik zou weten dat er in m'n durp bijvoorbeeld meerdere bevestigingen waren, zou ik dat een stuk minder vaak doen. Je hebt toch (zeker in dit stadium nog) best recht op die info?quote:Op maandag 2 maart 2020 16:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Mijn gok: zinloos lokaal paniekzaaien, het is overal.
Ja want als je al de GGD's en gemeentes moet informeren is het heel logisch dat je dat niet gewoon in een excelletje hebt staanquote:Op maandag 2 maart 2020 16:33 schreef Greys het volgende:
Precies dit.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar aan de andere kant, ik ga nu nog gewoon elke dag na het werk ff door de supermarkt. Als ik zou weten dat er in m'n durp bijvoorbeeld meerdere bevestigingen waren, zou ik dat een stuk minder vaak doen. Je hebt toch (zeker in dit stadium nog) best recht op die info?
Ja....quote:Op maandag 2 maart 2020 16:33 schreef Greys het volgende:
Even pas op de plaatsquote:Op maandag 2 maart 2020 16:33 schreef Greys het volgende:
Die plaatsnamen geven niets dan een vals gevoel van (on)veiligheid, Nederland is zo klein en dichtbevolkt dat het inmiddels overal is. Al die besmetten zullen collega's, familie, etc. hebben. En als ze al niet zelf met het dichtgepakte OV reizen dan die contacten wel. Carnaval pas achter de rug. Plaatsnamenlijstjes hebben geen enkele zin meer. Het is klaar.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Yup.... ik moet er om lachen, maar het is om te janken.
Ik vind ook dat zeker de kwetsbare mensen goed geinformeerd moeten worden, zodat ze de keuze kunnen hebben om wat meer thuis te kunnen blijven...quote:Op maandag 2 maart 2020 16:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar aan de andere kant, ik ga nu nog gewoon elke dag na het werk ff door de supermarkt. Als ik zou weten dat er in m'n durp bijvoorbeeld meerdere bevestigingen waren, zou ik dat een stuk minder vaak doen. Je hebt toch (zeker in dit stadium nog) best recht op die info?
Apart hoor. Snappen ze nou echt niet dat dit alleen maar meer wantrouwen en misschien juist paniek geeft? Zet gewoon een linkje op de RIVM site naar je bijgewerkte lijstje dat er idd toch al ergens is.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja want als je al de GGD's en gemeentes moet informeren is het heel logisch dat je dat niet gewoon in een excelletje hebt staan
Ja, snap best dat ivm de privacywetgeving heel veel informatie niet mogen verstrekken. Hoe oud, man of vrouw, dat soort dingen. Dat interesseert me niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zitten we met dank aan zeer laks beleid wekenlang allemaal.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, snap best dat ivm de privacywetgeving heel veel informatie niet mogen verstrekken. Hoe oud, man of vrouw, dat soort dingen. Dat interesseert me niet.
Maar wil wel weten of ik in een brandhaard zit, of er naar toe ga.
Nou dat dus. Moet ik m'n ouders nou bellen dat ze in hun dorp beter even niet meer naar de winkel kunnen gaan? Geen idee, want je weet niet of er daar bevestigde gevallen zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind ook dat zeker de kwetsbare mensen goed geinformeerd moeten worden, zodat ze de keuze kunnen hebben om wat meer thuis te kunnen blijven...
Dat kan ook, dat ze de moed al hebben opgegeven het nog enigszins onder controle te hebbenquote:Op maandag 2 maart 2020 16:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die plaatsnamen geven niets dan een vals gevoel van (on)veiligheid, Nederland is zo klein en dichtbevolkt dat het inmiddels overal is. Al die besmetten zullen collega's, familie, etc. hebben. En als ze al niet zelf met het dichtgepakte OV reizen dan die contacten wel. Carnaval pas achter de rug. Plaatsnamenlijstjes hebben geen enkele zin meer. Het is klaar.
Er werkt volgens mij maar één persoon bij het RIVM en die werkt parttime.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja....
https://www.telegraaf.nl/(...)ngen-met-coronavirus
"De woonplaatsen van de patiënten heeft het RIVM niet bekendgemaakt. „Het aantal gevallen loopt op. Daarmee wordt het te veel om de woonplaats van iedere patiënt afzonderlijk bekend te maken”, licht een woordvoerder toe. Het instituut komt dagelijks met een nieuw overzicht van het aantal besmettingen.
Gemeentelijke gezondheidsdiensten (GGD’en) zijn bezig de contacten van de patiënten in kaart te brengen. Het is aan de GGD’en om inwoners te informeren over besmettingen in hun gebied, aldus de woordvoerder van het RIVM."
Want dat is suuuuperhandig, iedere GGD die zelf gaat informeren, in plaats van één overkoepelend orgaan. Dit is ook veel meer een lokaal probleem dan een landelijk probleem natuurlijk
Inderdaad. Ik hoef ook geen namen en adressen. Geef dan iig de gemeentes ofzo.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, snap best dat ivm de privacywetgeving heel veel informatie niet mogen verstrekken. Hoe oud, man of vrouw, dat soort dingen. Dat interesseert me niet.
Maar wil wel weten of ik in een brandhaard zit, of er naar toe ga.
Persoonlijk zou ik er veel geruster op zijn als ik het gevoel kreeg dat we gewoon open en eerlijk werden geïnformeerd.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Apart hoor. Snappen ze nou echt niet dat dit alleen maar meer wantrouwen en misschien juist paniek geeft? Zet gewoon een linkje op de RIVM site naar je bijgewerkte lijstje dat er idd toch al ergens is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |