Ik ga er dan altijd maar van uit dat er van alles gaande is achter de schermen. Men kan ook weer niet al te veel delen want een regering moet ook aan economische gevolgen denken en voorkomen dat iedereen als een gek gaat hamsteren.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:51 schreef Arizona het volgende:
Ik vind het RIVM niet alleen maar kut, vind wel dat ze betere keuzes hadden kunnen maken maar besef me ook wel dat dat (deels) achteraf makkelijk praten is.
Die tweet van Rutte vind ik vreselijk nietszeggend, haast net alsof dit niet echt het pakkie aan is van de overheid. Ik vind Rutte wel kutter dan vroeger, dat dan weer wel, maar staat verder los van dit virus
Ja, vind ik ook. De huidige cijfers zijn ook gewoon iets om voorzichtig positief over te zijn, kan me voorstellen dat hij daar alvast lichtelijk opgelucht over is.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:51 schreef Strani het volgende:
Vandaag klinkt de WHO-baas eigenlijk best positief, vind je niet? Of kijk je niet?
Zeker!quote:Op maandag 2 maart 2020 16:56 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. De huidige cijfers zijn ook gewoon iets om voorzichtig positief over te zijn, kan me voorstellen dat hij daar alvast lichtelijk opgelucht over is.
Dat je niet iedereen met griepsverschijnselen wil testen, vind ik superlogisch, zeker in deze tijd van het jaar. Maar op het moment dat iemand op een plek is geweest waar best een aantal besmettingen zijn, kan het best handig zijn om het zeker voor het onzekere te nemen. En dan vind ik wel dat het beperken tot de risicogebieden wat magertjes is. Dat kan er juist wel voor gaan zorgen dat je straks echt achter de feiten aan gaat lopen als mensen besmet raken in nog-net-geen-risicogebieden, maar je die mensen weigert te testen.twitter:TvanGroningen twitterde op maandag 02-03-2020 om 13:15:39Afgelopen week was ik in Gangelt, in Duitsland. Daar zijn heel wat mensen die besmet zijn met het nieuwe coronavirus. Ik sprak daar ook met mensen.Sindsdien voel ik me ziekjes. Koorts gehad. Kortademig. Hoesten. Hoofdpijn. Dat werk. reageer retweet
Mee eens, maar heeft deze man ook al bij de autoriteiten aangegeven dat hij zich slecht voelt, of alleen via Twitter?quote:Op maandag 2 maart 2020 17:09 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik vind dat heel veel van de keuzes van het RIVM best te verdedigen zijn. Duidelijk gericht op het tegengaan van paniek en tegelijk zo goed mogelijk verspreiding in proberen te dammen. Waarbij het ook zomaar kan zijn dat er achter de schermen ook nog wat beperkingen zijn waarmee ze moeten dealen.
Wat ik dan wel weer wat minder begrijp, is bijvoorbeeld het volgende:Dat je niet iedereen met griepsverschijnselen wil testen, vind ik superlogisch, zeker in deze tijd van het jaar. Maar op het moment dat iemand op een plek is geweest waar best een aantal besmettingen zijn, kan het best handig zijn om het zeker voor het onzekere te nemen. En dan vind ik wel dat het beperken tot de risicogebieden wat magertjes is. Dat kan er juist wel voor gaan zorgen dat je straks echt achter de feiten aan gaat lopen als mensen besmet raken in nog-net-geen-risicogebieden, maar je die mensen weigert te testen.twitter:TvanGroningen twitterde op maandag 02-03-2020 om 13:15:39Afgelopen week was ik in Gangelt, in Duitsland. Daar zijn heel wat mensen die besmet zijn met het nieuwe coronavirus. Ik sprak daar ook met mensen.Sindsdien voel ik me ziekjes. Koorts gehad. Kortademig. Hoesten. Hoofdpijn. Dat werk. reageer retweet
Nou je het zegt, een hoofddoekje. Dat was me niet eens opgevallenquote:Op maandag 2 maart 2020 17:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[sarcasm] Gelukkig laten de reacties op Rutte's tweet zien dat niet iedereen zich zorgen maakt over dit virus. Sommige mensen maken zich liever druk over het feit dat er blijkbaar bij de GGD Hollands Midden iemand met een hoofddoekje werkt.![]()
Een ander die laat weten dat Trump door de media in slecht licht gezet is maar eigenlijk geweldig is en herkozen zal worden. Want dat is een logische reactie onder een tweet van de Nederlandse premier die bij een GGD kantoor op bezoek is.[/sarcasm]
* Roger_Epiales gaat op zoek naar een hutje op de hei.
Hij had de GGD gebeldquote:Op maandag 2 maart 2020 17:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Mee eens, maar heeft deze man ook al bij de autoriteiten aangegeven dat hij zich slecht voelt, of alleen via Twitter?
Ja, ik zag die reacties op die tweet later pas, "tuurlijk weer een hoofddoekje op de foto"quote:Op maandag 2 maart 2020 17:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[sarcasm] Gelukkig laten de reacties op Rutte's tweet zien dat niet iedereen zich zorgen maakt over dit virus. Sommige mensen maken zich liever druk over het feit dat er blijkbaar bij de GGD Hollands Midden iemand met een hoofddoekje werkt.![]()
Een ander die laat weten dat Trump door de media in slecht licht gezet is maar eigenlijk geweldig is en herkozen zal worden. Want dat is een logische reactie onder een tweet van de Nederlandse premier die bij een GGD kantoor op bezoek is.[/sarcasm]
* Roger_Epiales gaat op zoek naar een hutje op de hei.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:Het advies niet zomaar de huisarts te bellen betekent dat er besmettingen met het virus ongeregistreerd voorbij zullen gaan. Volgens het RIVM is dat geen probleem.
Ah okay, ja da's wel wat raar.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Hij had de GGD gebeld
Maar die gaven aan alleen de richtlijnen te volgen en dus alleen bij de aangewezen risicogebieden te testen.
Ik heb nog een tijdje gedacht/gehoopt dat dit soort reacties van die 'trollen' waren waar je wel eens over hoort, maar helaas ben ik er na verloop van tijd van overtuigd geraakt dat er echt zat mensen zijn die zo denken.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, ik zag die reacties op die tweet later pas, "tuurlijk weer een hoofddoekje op de foto"
Echt zo ontzettend erg... Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zó kortzichtig zijn.
Die cijfers kloppen toch al niet. Immers, niet iedereen wordt ziek, of maar lichtjes. Dan ga je je niet laten testen.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:13 schreef Guanabana het volgende:
Ik las ergens een bericht met de strekking van 'als je klachten hebt, blijf thuis en ziek uit, we missen dan wel gevallen omdat we niet iedereen gaan testen maar dat is dan maar zo'.
Tja.
Stel ik vermoed morgen dat ik het heb dan gaan ze mij niet testen omdat ik niet uit risicogebied kom en dan zal ik nooit weten of ik het heb gehad. Ik zou dat wel willen weten.
Plus de cijfers kloppen dan van geen kanten meer en dat is toch iets dat je wel helder wil hebben uiteindelijk.
Toch begrijp ik dat wel, dat ze liever hebben dat die mensen gewoon stil thuis blijven zitten en daarmee het risico op verdere verspreiding limiteren en dat er tegelijkertijd geen testkits en manuren worden verspild aan negatieve tests, met ook die normale griep die momentel heerst.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:13 schreef Guanabana het volgende:
Ik las ergens een bericht met de strekking van 'als je klachten hebt, blijf thuis en ziek uit, we missen dan wel gevallen omdat we niet iedereen gaan testen maar dat is dan maar zo'.
Tja.
Stel ik vermoed morgen dat ik het heb dan gaan ze mij niet testen omdat ik niet uit risicogebied kom en dan zal ik nooit weten of ik het heb gehad. Ik zou dat wel willen weten.
Plus de cijfers kloppen dan van geen kanten meer en dat is toch iets dat je wel helder wil hebben uiteindelijk.
Ik neem ook aan dat het WHO en anderen ook wel formules hebben liggen om uit te kunnen rekenen hoeveel mensen nou écht ziek zijn (geweest). Maar uiteindelijk is die informatie nou ook weer niet zo relevant; het enige effect dat de echte data zouden hebben als het grote publiek er kennis van heeft, is dat men dan minder voorzichtig wordt.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die cijfers kloppen toch al niet. Immers, niet iedereen wordt ziek, of maar lichtjes. Dan ga je je niet laten testen.
quote:Op maandag 2 maart 2020 17:17 schreef Arizona het volgende:
Ok, het Coronavirus is vastgesteld bij de Engie medewerkster in Zwolle.Carnaval wordt in Sassendonk ook groots gevierd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C’est Davie :o)
Als heel Brabant nog niet besmet is..quote:Op maandag 2 maart 2020 17:35 schreef Dave het volgende:
[..]
Carnaval wordt in Sassendonk ook groots gevierd.
Dan kunnen ze allemaal naar Sassendonk?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |