Daar doen ze alleen tests.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:38 schreef Tris het volgende:
Wat is er toch zo vreselijk mis met Italië? Klinkt haast nog enger dan verblijven in China.
Ah grenzen sluiten is zeker een mogelijkheid (aanname, dat is een mega operatie). Me dunkt dat men daar het virus niet erg genoeg voor vinden.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou wie denk je? De mensen met longinfecties die nu gewoon tussen de andere patiënten op de IC zijn gelegd.
Of wat dacht je van de mensen die uit besmet gebied kwamen maar gewoon naar huis zijn gestuurd?
[..]
Sluit die grens dan of zet ze on quarantaine.
veel oudjesquote:Op maandag 2 maart 2020 10:38 schreef Tris het volgende:
Wat is er toch zo vreselijk mis met Italië? Klinkt haast nog enger dan verblijven in China.
dus het virus protocol heeft nooit bestaan bij het RIVM en ook nooit geoefendquote:Op maandag 2 maart 2020 10:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo ver ik begrijp, hebben de Nederlandse ziekenhuizen het al heel (te) druk. Dus even honderden patiënten testen en dus alle kamers voor een dag afsluiten. Dat lijkt mij al snel 'te grote aantallen'.
Als ik er naast zit. Hoor ik dat graag, maar ik ben er 100% van overtuigd dat hier alleen maar stuurlui staan
En terecht.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
Verwarring is totaal nu
’Stop met het ontsmetten van je bureau en je handen!’
https://www.telegraaf.nl/(...)-bureau-en-je-handen
Ja laten we idd kappen met dat soort onzin.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
Verwarring is totaal nu
Ja dan kun je inderdaad beter maar niet testen, even de andere kant op kijken, ze gewoon tussen de andere patiënten leggen en er maar het beste van hopen.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo ver ik begrijp, hebben de Nederlandse ziekenhuizen het al heel (te) druk. Dus even honderden patiënten testen en dus alle kamers voor een dag afsluiten. Dat lijkt mij al snel 'te grote aantallen'.
Als ik er naast zit. Hoor ik dat graag, maar ik ben er 100% van overtuigd dat hier alleen maar stuurlui staan
de telegraf weerquote:Op maandag 2 maart 2020 10:43 schreef riazop het volgende:
Verwarring is totaal nu
Kans dat ik onzin lul is groter.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus het virus protocol heeft nooit bestaan bij het RIVM en ook nooit geoefend
@GGMM en ik denken erover om deze op een tegeltje te laten plaatsen en in ons FOK! kantoor te hangenquote:
was toch de RIVM strategie? Vooral GEEN paniekquote:Op maandag 2 maart 2020 10:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dan kun je inderdaad beter maar niet testen, even de andere kant op kijken, ze gewoon tussen de andere patiënten leggen en er maar het beste van hopen.
Niet zoveel naar die percentages kijken, het is logisch dat dat in de loop der tijd minder wordt natuurlijk.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:49 schreef riazop het volgende:
Vanavond wordt interessant
Niets doen lijkt voorlopig te leiden tot verdubbeling van aantal gevallen in 24 uur
Een beetje doen (Italie) leidt tot +60%
En draconisch doen (China) leidt tot + 4% (na 2 weken dan)
@GGMM is meerdere mensen?quote:Op maandag 2 maart 2020 10:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
@:GGMM denken erover om deze op een tegeltje te laten plaatsen en in ons FOK! kantoor te hangen
Hoeveel clicks zou een rapper nu krijgen met een nummer over corona?quote:Op maandag 2 maart 2020 10:49 schreef riazop het volgende:
Vanavond wordt interessant
Niets doen lijkt voorlopig te leiden tot verdubbeling van aantal gevallen in 24 uur
Een beetje doen (Italie) leidt tot +60%
En draconisch doen (China) leidt tot + 4% (na 2 weken dan)
Exact! Dus hoe denk je dan een hausse op te vangen door je testprotocollen heen stringent te houden. Je kan mij niet wijsmaken dat wij hier allemaal al de rekensom konden maken dat het hier al moest zijn toen ItaIië op slot ging en het RIVM geen idee had.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je nu weet dat als je NIX doet (NL) en het verdubbelt elke 24 uur, zou je misschien eens conclusies moeten trekken?quote:Op maandag 2 maart 2020 10:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet zoveel naar die percentages kijken, het is logisch dat dat in de loop der tijd minder wordt natuurlijk.
En daar zit op zijn minst 1 arts bij. Vriend van ons moest vanmorgen naar het ziekenhuis maar afspraak is afgezegd omdat zijn arts (onlangs uit Italië teruggekeerd) Corona heeft.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:37 schreef LTVDK het volgende:
6 nieuwe besmettingen in België
Er zijn zes nieuwe besmettingen met het nieuwe coronavirus in ons land. Dat heeft minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) gezegd op een persmoment. Het zijn allemaal patiënten die teruggekeerd zijn uit Italië. Sommigen blijven thuis in quarantaine, anderen zijn opgenomen in het ziekenhuis.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/02/liveblog-corona/
als je iedereen gaat testen en in quarantaine zet, heb je het al snel over duizenden mensen die allemaal minimaal twee weken in quarantaine moeten.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dan kun je inderdaad beter maar niet testen, even de andere kant op kijken, ze gewoon tussen de andere patiënten leggen en er maar het beste van hopen.
Dat er dan nu nog geen week na het eerste geval 2 ziekenhuizen reeds zijn gesloten is vast een stuk goedkoper en efficiënter dan een paar honderd mensen een test afnemen.
Dit soort draconische maatregelen in ons land: hoe lang denken jullie dat dit nog op zich laat wachten?quote:Op maandag 2 maart 2020 10:55 schreef riazop het volgende:
Frankrijk verbiedt alle schoolreizen vanaf morgen
Te lang, gezien onze incompetente, besluiteloze bestuurders. Elke dag is te lang.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit soort draconische maatregelen in ons land: hoe lang denken jullie dat dit nog op zich laat wachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |