Wij hebben een paar weken terug nog een complete extra jaarvoorraad besteld.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:19 schreef LTVDK het volgende:
Ik had net de thuiszorg hier, die zijn qua verzorgingsmateriaal en dergelijke vooral afhankelijk van wat de patiënt zelf heeft. Een van de weinige dingen die ze zelf regelen zijn de desinfecterende handgels voor de verzorgers, maar die kunnen ze nu dus al nergens meer krijgen ...
Iedereen die met griepsymptomen een ic op kwam vanaf januari?quote:Op maandag 2 maart 2020 10:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat had het RIVM moeten doen, wie hadden ze moeten testen?
Hier niet hoor, hier heb ik de handschoenen zelf moeten regelen omdat dat niet wordt aangeleverd door de thuiszorg.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wondzorg is altijd met handschoenen, van het bedrijf
Alle wegen ...twitter:BNODesk twitterde op maandag 02-03-2020 om 10:34:45NEW: Rome reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ok daar wil ik wel in meegaan, maar blijkbaar is dat niet te doen. Zijn het te grote aantallen?quote:Op maandag 2 maart 2020 10:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Iedereen die met griepsymptomen een ic op kwam vanaf januari?
Nou wie denk je? De mensen met longinfecties die nu gewoon tussen de andere patiënten op de IC zijn gelegd.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wat een kut bedrijf heb je, kan je niet wisselen?quote:Op maandag 2 maart 2020 10:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier niet hoor, hier heb ik de handschoenen zelf moeten regelen omdat dat niet wordt aangeleverd door de thuiszorg.
Niet als je alleen de onverklaarbare neemt. We hebben de mogelijkheid om te testen op de bekende versies; uitsluiten was ook een mogelijkheid.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok daar wil ik wel in meegaan, maar blijkbaar is dat niet te doen. Zijn het te grote aantallen?
Eerste groep ok maar je had het over de duizenden mensen die dagelijks Nederland binnenkomen. Dat is niet te testenquote:Op maandag 2 maart 2020 10:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou wie denk je? De mensen met longinfecties die nu gewoon tussen de andere patiënten op de IC zijn gelegd.
Of wat dacht je van de mensen die uit besmet gebied kwamen maar gewoon naar huis zijn gestuurd?
dat wisten ze al langer, heb gisteren die show niet gezien, maar ik herken het draaiboekquote:Op maandag 2 maart 2020 10:37 schreef LTVDK het volgende:
6 nieuwe besmettingen in België
Er zijn zes nieuwe besmettingen met het nieuwe coronavirus in ons land. Dat heeft minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) gezegd op een persmoment. Het zijn allemaal patiënten die teruggekeerd zijn uit Italië. Sommigen blijven thuis in quarantaine, anderen zijn opgenomen in het ziekenhuis.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/02/liveblog-corona/
Wat/waar lees je?quote:Op maandag 2 maart 2020 10:38 schreef Tris het volgende:
Wat is er toch zo vreselijk mis met Italië? Klinkt haast nog enger dan verblijven in China.
In Brussel sturen de scholen leerlingen die in besmette gebieden zijn geweest (vooral italie) terug vanaf vandaagquote:Op maandag 2 maart 2020 10:37 schreef LTVDK het volgende:
6 nieuwe besmettingen in België
Er zijn zes nieuwe besmettingen met het nieuwe coronavirus in ons land. Dat heeft minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) gezegd op een persmoment. Het zijn allemaal patiënten die teruggekeerd zijn uit Italië. Sommigen blijven thuis in quarantaine, anderen zijn opgenomen in het ziekenhuis.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/02/liveblog-corona/
Op het moment dat een longziekte woekert is het misschien slim om mensen die in het ziekenhuis komen met een longziekte te testen?quote:Op maandag 2 maart 2020 10:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eerste groep ok maar je had het over de duizenden mensen die dagelijks Nederland binnenkomen. Dat is niet te testen
WHO richtlijnen moeten volgen, anders heeft die WHO geen nut als elk land zijn eigen ding doet.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Protocollen aanpassen op basis van empirische waarnemingen in het buitenland misschien?
Nou wie denk je? De mensen met longinfecties die nu gewoon tussen de andere patiënten op de IC zijn gelegd.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sluit die grens dan of zet ze on quarantaine.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eerste groep ok maar je had het over de duizenden mensen die dagelijks Nederland binnenkomen. Dat is niet te testen
Weken tegenspraak met WHO en CDCquote:Op maandag 2 maart 2020 10:40 schreef THEFXR het volgende:
WHO richtlijnen moeten volgen, anders heeft die WHO geen nut als elk land zijn eigen ding doet.
Zo ver ik begrijp, hebben de Nederlandse ziekenhuizen het al heel (te) druk. Dus even honderden patiënten testen en dus alle kamers voor een dag afsluiten. Dat lijkt mij al snel 'te grote aantallen'.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:38 schreef _I het volgende:
[..]
Niet als je alleen de onverklaarbare neemt. We hebben de mogelijkheid om te testen op de bekende versies; uitsluiten was ook een mogelijkheid.
Extra testen zijn altijd goedkoper en efficiënter dan een afdeling sluiten of alles moeten ontsmetten.
Hoezo wat/waar lees je? Heb nog nergens gehoord dat er mensen vanuit China hier de diagnose corona hebben gekregen. Italië is een ander verhaal.quote:
En Italianen/Chinezen/whatever die alleen een overstap hadden op Schiphol moesten ook getest wordenquote:Op maandag 2 maart 2020 10:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou wie denk je? De mensen met longinfecties die nu gewoon tussen de andere patiënten op de IC zijn gelegd.
Of wat dacht je van de mensen die uit besmet gebied kwamen maar gewoon naar huis zijn gestuurd?
[..]
Sluit die grens dan of zet ze on quarantaine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |