Niks doen, het virus z'n gang laten gaan en straks met duizenden zieken zitten, is ook niet echt goedkoop, he.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
als je iedereen gaat testen en in quarantaine zet, heb je het al snel over duizenden mensen die allemaal minimaal twee weken in quarantaine moeten.
Dat is een enorme maatregel die jij noemt. Daarnaast moet er ook voorkomen worden dat er nieuwe besmettingen plaatsvinden. In een wereld waar even naar de andere kant van de wereld vliegen heel normaal is, is dat een enorme operatie. En deze operatie moet voor heel lange tijd uitgevoerd worden, want als dit virus überhaupt al uitsterft, moet je dit vasthouden totdat bijna alle landen het onder controle hebben.
En wellicht kan dit allemaal. Maar is dit virus dat waard? Ik loop het liever ook niet op, maar weegt het op tegen de 'baten'?
Dit moeten ze in Nederland ook doen / RIVM zag het weer als een griepje ze nemen het niet serieusquote:Op maandag 2 maart 2020 10:55 schreef riazop het volgende:
Frankrijk verbiedt alle schoolreizen vanaf morgen
Je hoeft niet iedereen te testen. Maar nu worden mensen met longklachten niet getest en behandeld als andere patiënten.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
als je iedereen gaat testen en in quarantaine zet, heb je het al snel over duizenden mensen die allemaal minimaal twee weken in quarantaine moeten.
Dat is een enorme maatregel die jij noemt. Daarnaast moet er ook voorkomen worden dat er nieuwe besmettingen plaatsvinden. In een wereld waar even naar de andere kant van de wereld vliegen heel normaal is, is dat een enorme operatie. En deze operatie moet voor heel lange tijd uitgevoerd worden, want als dit virus überhaupt al uitsterft, moet je dit vasthouden totdat bijna alle landen het onder controle hebben.
En wellicht kan dit allemaal. Maar is dit virus dat waard? Ik loop het liever ook niet op, maar weegt het op tegen de 'baten'?
Dat gebeurt gelukkig ook nietquote:Op maandag 2 maart 2020 10:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niks doen, het virus z'n gang laten gaan en straks met duizenden zieken zitten, is ook niet echt goedkoop, he.
wij wonen te dicht op elkaar om maatregelen te nemenquote:Op maandag 2 maart 2020 10:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je niets doet verdubbelt het zo lijkt hetquote:Op maandag 2 maart 2020 10:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat we doen is allemaal reactief. Er zijn bijna geen preventieve maatregelen, dus dat virus verspreid zich vrolijk verder.quote:
ik hoop juist dat dit uberhaupt niet gaat gebeuren. te drastisch en te veel paniek. hele economie zal instorten als alle landen dit soort maatregelen gaan treffen.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Te lang, gezien onze incompetente, besluiteloze bestuurders. Elke dag is te lang.
Gequote om over anderhalf a twee weken op terug te komen.quote:
Economieën zijn al aan het instorten as we speak.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:01 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ik hoop juist dat dit uberhaupt niet gaat gebeuren. te drastisch en te veel paniek. hele economie zal instorten als alle landen dit soort maatregelen gaan treffen.
omdat er alleen maar reactief gehandeld wordt. er moeten preventieve maatregelen zodat het sneller onder controle kan worden gebracht. nu loop je met een zakdoekje achter het virus aan, om een ieders neus te vegen.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Economieën zijn al aan het instorten as we speak.
dat valt wel mee de beursen zijn weer aan het stijgenquote:Op maandag 2 maart 2020 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Economieën zijn al aan het instorten as we speak.
In het buitenland zijn 'twee steden' afgesloten. In die twee gebieden zijn enorm veel besmettingen.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je hoeft niet iedereen te testen. Maar nu worden mensen met longklachten niet getest en behandeld als andere patiënten.
In het buitenland kan men ook complete steden afsluiten maar een paar testjes afnemen zouden we hier niet kunnen.
Het probleem is dat we hier eerst kijken wat het kost en zo'n testje is toch wel erg duur.
De vraag is of het middel (bestrijding) niet erger is dan de kwaal (een virus wat een fractie dodelijker is dan de griep)quote:Op maandag 2 maart 2020 11:03 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
omdat er alleen maar reactief gehandeld wordt. er moeten preventieve maatregelen zodat het sneller onder controle kan worden gebracht. nu loop je met een zakdoekje achter het virus aan, om een ieders neus te vegen.
En daarbij zijn nog niet de gevallen in het Maasstad ziekenhuis en Nike Hilversum meegerekend.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:05 schreef miss_sly het volgende:
11e besmetting bevestigd, broer van man in Loon op Zand.
Hele economie gaat instorten als er een paar schoolreizen worden afgelast/verboden, scholieren en studenten een week (of twee) thuis moeten blijven, een paar evenementen worden afgelast en sportwedstrijden zonder publiek worden gespeeld?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:01 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ik hoop juist dat dit uberhaupt niet gaat gebeuren. te drastisch en te veel paniek. hele economie zal instorten als alle landen dit soort maatregelen gaan treffen.
Dit was 3 uur geleden al bevestigd op de NOS.... gek genoeg nog niet veel over gelezen in het nieuws.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:05 schreef miss_sly het volgende:
11e besmetting bevestigd, broer van man in Loon op Zand.
Volgens mij vergeten veel mensen dat hier in Europa pas een week of 2 echt om zich heen slaat, dit is pas het begin..quote:Op maandag 2 maart 2020 11:04 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dat valt wel mee de beursen zijn weer aan het stijgen
Ik doe het met mijn sleutel.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:58 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Je zal maar in een flat wonen en op liftknopjes moeten drukken
Maakt niks uitquote:Op maandag 2 maart 2020 11:07 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik doe het met mijn sleutel.
Late reactie, maar oke.
Die 80.000 heeft een nul teveel toch?quote:Op maandag 2 maart 2020 11:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je niets doet verdubbelt het zo lijkt het
Nederland
1 feb: 10 gevallen
14 feb : 80.000 gevallen
Wil je dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |