Qua oppervlakte of qua inwoners?quote:Op zondag 1 maart 2020 22:31 schreef Maver24 het volgende:
italie is hoeveel x groter dan nederland?
quote:Op zondag 1 maart 2020 22:32 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Moet je nu niet naar het andere topic?
Niet waar.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:31 schreef Maver24 het volgende:
Hoe groter je land is hoe meer besmettingen, logisch want meer inwoners, italie is hoeveel x groter dan nederland?
Hoe moet je er anders naar kijken dan?quote:
Het UMC? Leiden, Utrecht?quote:Op zondag 1 maart 2020 22:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hij is uit voorzorg in quarantaine geplaatst in het UMC. Hij kwam uit het ziekenhuis in Gorinchem
Ah oke, ik begin het geloof ik te begrijpen. Hij is wellicht besmet geraakt door de falende detectie in het zkh in Gorinchem.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hij is uit voorzorg in quarantaine geplaatst in het UMC. Hij kwam uit het ziekenhuis in Gorinchem
Is hij naar het ziekenhuis gegaan vanwege een longontsteking of heeft hij het daar opgelopen?quote:Op zondag 1 maart 2020 22:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dan gaat de mortaliteit flink omhoog doordat men niet langer kan behandelen.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
bijna 700 (een derde van alle cases) in het ziekenhuis. 140 op de Intensive Care.
En dat pas bij minder dan 0,1%. Hoe denk je dat de situatie gaat zijn bij 10% dan?
Nou ben ik toch benieuwd. Wat zijn de bedragen die bijvoorbeeld Noorwegen, Denemarken, België en Zweden hierin gestopt hebben wat wij niet hebben gedaan?quote:Op zondag 1 maart 2020 22:31 schreef Tengano het volgende:
Als je die andere landen vergelijkt valt mij nog het meeste op dat wij hier 0,0 extra geld hebben uitgegeven aan voorzieningen oid. Waar hier vooral in geinvesteerd is, zijn woorden in de trant van: wij zijn goed voorbereid
Er zijn acht UMC's in Nederland.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
LUMC is Leiden! Dus wat denk je van Utrecht?
Amerika, Sauodi Arabie, China die geven allemaal klauwen met geld uit alsof het hun wel iets waard is. Iets waar wij absoluut geen last van hebben.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nou ben ik toch benieuwd. Wat zijn de bedragen die bijvoorbeeld Noorwegen, Denemarken, België en Zweden hierin gestopt hebben wat wij niet hebben gedaan?
700 zieken op een aantal van kleine 3000 personen valt ook wel mee.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe moet je er anders naar kijken dan?
Het geval van de Diamond Princess is waarschijnlijk de beste casus.
Diamond Princess 705 gevallen met 6 dodelijke slachtoffers - 0,85%
- 36 serious, 10 recovered
Aantal dodelijke slachtoffers kan dus nog wat omhoog. Maar 0,85% is bekend en dit gaat om een boot vol ouderen. Dan is een mortaliteit van 2 á 3% toch niet vol te houden.
De overige mensen aan boord van het schip zullen waarschijnlijk niet ontvankelijk geweest zijn voor het virus of uit zichzelf al genezen - met 700 besmette lieden aan boord is het namelijk nogal onwaarschijnlijk dat je niet besmet raakt.
voorzorg wat ik al tig keer getypt hebquote:Op zondag 1 maart 2020 22:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Ah oke, ik begin het geloof ik te begrijpen. Hij is wellicht besmet geraakt door de falende detectie in het zkh in Gorinchem.
Ik help het ze hopen. Ik denk dat we het kritische punt al voorbij zijn eigenlijk. Of we het dan wel hadden kunnen voorkomen met strengere maatregelen zullen we dan nooit meer zeker weten.quote:Virologen: uitbraken nu nog beheersbaar
Een wijdverspreide uitbraak in Nederland is nog te voorkomen, zegt viroloog Mariet Feltkamp van het LUMC. Dat denkt hoogleraar Ira Helsloot ook, maar hij verwacht dat dat snel gaat veranderen. "Als er meer besmettingen plaatsvinden die niet meer gekoppeld zijn aan reizen, zoals aan Noord-Italië, dan is de kans verkeken dat je het virus kunt beheersen. Dat moment is heel erg dichtbij." Volgens Helsloot moet in dat geval de focus komen te liggen op behandelen en niet op het indammen van bestrijding.
Op zich, als we alle gevallen noemen die het af kunnen met thuis uitzieken valt een hoger aantal geïnfecteerden nog wel weer mee.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:35 schreef matthijst het volgende:
11?
Een vierde inwoner van Loon op Zand is besmet met het coronavirus. Het gaat om de broer van de man die als eerste Nederlander werd geveld. De broer moet twee weken thuis in quarantaine, afgezonderd van de rest van zijn gezin. Dat meldt het Brabants Dagblad.
Tel alvast de rest van dat gezin er ook maar bij.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:35 schreef matthijst het volgende:
11?
Een vierde inwoner van Loon op Zand is besmet met het coronavirus. Het gaat om de broer van de man die als eerste Nederlander werd geveld. De broer moet twee weken thuis in quarantaine, afgezonderd van de rest van zijn gezin. Dat meldt het Brabants Dagblad.
Dat hoor ik nu al 2 weken, maar maatregelen ho maar.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:37 schreef Jane het volgende:
NOS:
[..]
Ik help het ze hopen. Ik denk dat we het kritische punt al voorbij zijn eigenlijk. Of we het dan wel hadden kunnen voorkomen met strengere maatregelen zullen we dan nooit meer zeker weten.
Dan is er inmiddels wel een vaccin.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:10 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel ja, begint die hele ellende weer opnieuw
Al zijn kennisen, vrienden en bekenden die hij nog gesproken heeft bij terugkomst op het Carnaval.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:39 schreef _I het volgende:
[..]
Tel alvast de rest van dat gezin er ook maar bij.
Totdat je een bejaardentehuis of ziekenhuis treft, dan heb je gelijk veel ellende, want dan loopt het verplegend personeel ook risico.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:38 schreef kilon het volgende:
[..]
Op zich, als we alle gevallen noemen die het af kunnen met thuis uitzieken valt een hoger aantal geïnfecteerden nog wel weer mee.
Maar laat ook maar weer eens zien hoe ongelooflijk makkelijk het is dit virus te verspreiden.
Amerika? Ik weet niet waar ze hun geld aan uitgeven, enkele dagen geleden stond het totaal aantal geteste personen op 460...quote:Op zondag 1 maart 2020 22:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Amerika, Sauodi Arabie, China die geven allemaal klauwen met geld uit alsof het hun wel iets waard is. Iets waar wij absoluut geen last van hebben.
En als het echte familiemensen zijn hebben ze vast in spanning met zn allen de uitslag van hun oom, tante en aanhang af gewacht.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Al zijn kennisen en vrienden en bekenden die hij nog gesproken heeft bij terugkomst op het Carnaval.
In van die situaties waarin je met een biertje nog harder gaat schreeuwen en spetterend dichterbij komt om jezelf verstaanbaar te willen maken. Gezellig hoor carnaval
Ik vind dit toch ook een opmerkelijke uitspraak. Ik denk dat ik wel snap wat ze ermee probeert te zeggen, maar het lijkt me toch alsnog belangrijk om de zorgverlening niet te overstelpen met (ernstige) patienten. En dus blijft het belangrijk om verspreiding te vertragen. Lijkt mij, als leek.quote:Volgens Helsloot moet in dat geval de focus komen te liggen op behandelen en niet op het indammen
Bron naar de link aubquote:Op zondag 1 maart 2020 22:35 schreef matthijst het volgende:
11?
quote:Vierde coronabesmetting in Loon op Zand: broer van eerste patiënt test positief
LOON OP ZAND - Een vierde inwoner van Loon op Zand is besmet met het coronavirus. Het gaat om de broer van de man die als eerste Nederlander werd geveld. De broer moet twee weken thuis in quarantaine, afgezonderd van de rest van zijn gezin. Dat blijkt uit informatie die het Brabants Dagblad zondagavond heeft verkregen.
De 56-jarige inwoner van Loon op Zand was donderdag de eerste coronapatiënt van Nederland. Hij is herstellende in het Elisabeth-TweeSteden ziekenhuis in Tilburg. Zaterdag werd al duidelijk dat ook zijn vrouw en dochter besmet zijn door het virus. Zij zitten thuis in quarantaine.
Nu komt daar een volgend familielid bij: de broer van. De jongste besmetting is nog niet officieel bevestigd door het RIVM. Die instantie maakte zondag bekend dat er al zeker tien mensen in Nederland besmet zijn met het wereldwijd gevreesde virus.
Hiermee komt het aantal besmetting in Nederland op elf.
https://www.bd.nl/tilburg(...)t-positief~a3ebe704/
Trump wilde een klauw geld uitgeven en Nancy vond dat te weinig dus die heeft er een factor vier of iets van gemaakt. Gaat allemaal richting de strijd tegen het virus.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Amerika? Ik weet niet waar ze hun geld aan uitgeven, enkele dagen geleden stond het totaal aantal geteste personen op 460...
Super Sunday eerst rustig voorbij laten gaan. Ze zouden pas over 1,5 week flink gaan testen. De eerste batch was “corrupt”.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Amerika? Ik weet niet waar ze hun geld aan uitgeven, enkele dagen geleden stond het totaal aantal geteste personen op 460...
Deze kaart is het meest gedetailleerd.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:33 schreef capricia het volgende:
Hoeveel besmettingen zijn er in Verona?
Ik vraag dit (serieus) voor een vriend die daar heen wil.
Ook geen nieuwe patiënten die eerder in het beatrix ofzo hebben gelegen?quote:Op zondag 1 maart 2020 22:44 schreef Maver24 het volgende:
Mijn vriendin werkt in een verpleegafdeling met mensen met khorzakov. Die zit daar wel veilig. Komen bijna nooit mensen van buitenaf
Nopequote:Op zondag 1 maart 2020 22:45 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ook geen nieuwe patiënten die eerder in het beatrix ofzo hebben gelegen?
Lees: en dan gaan we gewoon dweilen met de kraan openquote:Volgens Helsloot moet in dat geval de focus komen te liggen op behandelen en niet op het indammen
Zij heeft de geschiedenis mbt CNY en het recente carnaval hier temidden van bekende besmettingen gemist?quote:Op zondag 1 maart 2020 22:37 schreef Jane het volgende:
Virologen: uitbraken nu nog beheersbaar
Een wijdverspreide uitbraak in Nederland is nog te voorkomen, zegt viroloog Mariet Feltkamp van het LUMC. Dat denkt hoogleraar Ira Helsloot ook, maar hij verwacht dat dat snel gaat veranderen. "Als er meer besmettingen plaatsvinden die niet meer gekoppeld zijn aan reizen, zoals aan Noord-Italië, dan is de kans verkeken dat je het virus kunt beheersen. Dat moment is heel erg dichtbij." Volgens Helsloot moet in dat geval de focus komen te liggen op behandelen en niet op het indammen van bestrijding.
Wanneer jij dan op je zolderkamer blijft loop je weinig risico.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:44 schreef Maver24 het volgende:
Mijn vriendin werkt in een verpleegafdeling met mensen met khorzakov. Die zit daar wel veilig. Komen bijna nooit mensen van buitenaf
Maar niet iedereen die het heeft gaat naar de dokter.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:43 schreef Drugshond het volgende:
Simple math. 1700 gevallen in Italie. 170 op de IC. Is dit een simpel griepje. Hell No.
Met een simpel griepje nog minder.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:47 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Maar niet iedereen die het heeft gaat naar de dokter.
Veel belangrijkere vragen: is het er mooi vakantieweer en zitten de speeltuinen vol spelende kinderen?quote:Op zondag 1 maart 2020 22:33 schreef capricia het volgende:
Hoeveel besmettingen zijn er in Verona?
Ik vraag dit (serieus) voor een vriend die daar heen wil.
Inmiddels verhuisd naar Google Maps:quote:Op zondag 1 maart 2020 22:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Deze kaart is het meest gedetailleerd.
https://maphub.net/Fuuuuuuu/map
Hoe meer mensen het hebben, hoe minder zorgen we ons hoeven te maken. Want dan is het blijkbaar niet zo gevaarlijk.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:47 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Maar niet iedereen die het heeft gaat naar de dokter.
Zegt ze ook. Tot het niet meer tegen te houden is en als een golf over Nederland knalt.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:44 schreef Jane het volgende:
Uit dat stukje uit de NOS-blog:
[..]
Ik vind dit toch ook een opmerkelijke uitspraak. Ik denk dat ik wel snap wat ze ermee probeert te zeggen, maar het lijkt me toch alsnog belangrijk om de zorgverlening niet te overstelpen met (ernstige) patienten. En dus blijft het belangrijk om verspreiding te vertragen. Lijkt mij, als leek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |