Moet je nu niet naar het andere topic?quote:Op zondag 1 maart 2020 22:27 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik hou echt van mijn vriend met zijn morbide humor: als het goed is ben ik morgen in het nieuws want het RIVM is verplicht om dit te melden.
Verder gaat alles volgens de RIVM-richtlijnen. Geen reden voor zorgen dus

Op zondag 1 maart 2020 22:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
 Op zondag 1 maart 2020 22:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: 

Qua oppervlakte of qua inwoners?quote:Op zondag 1 maart 2020 22:31 schreef Maver24 het volgende:
italie is hoeveel x groter dan nederland?

quote:Op zondag 1 maart 2020 22:32 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Moet je nu niet naar het andere topic?

Niet waar.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:31 schreef Maver24 het volgende:
Hoe groter je land is hoe meer besmettingen, logisch want meer inwoners, italie is hoeveel x groter dan nederland?

Hoe moet je er anders naar kijken dan?quote:

Het UMC? Leiden, Utrecht?quote:Op zondag 1 maart 2020 22:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hij is uit voorzorg in quarantaine geplaatst in het UMC. Hij kwam uit het ziekenhuis in Gorinchem

Ah oke, ik begin het geloof ik te begrijpen. Hij is wellicht besmet geraakt door de falende detectie in het zkh in Gorinchem.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hij is uit voorzorg in quarantaine geplaatst in het UMC. Hij kwam uit het ziekenhuis in Gorinchem

Is hij naar het ziekenhuis gegaan vanwege een longontsteking of heeft hij het daar opgelopen?quote:Op zondag 1 maart 2020 22:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]

Dan gaat de mortaliteit flink omhoog doordat men niet langer kan behandelen.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
bijna 700 (een derde van alle cases) in het ziekenhuis. 140 op de Intensive Care.
En dat pas bij minder dan 0,1%. Hoe denk je dat de situatie gaat zijn bij 10% dan?

Nou ben ik toch benieuwd. Wat zijn de bedragen die bijvoorbeeld Noorwegen, Denemarken, België en Zweden hierin gestopt hebben wat wij niet hebben gedaan?quote:Op zondag 1 maart 2020 22:31 schreef Tengano het volgende:
Als je die andere landen vergelijkt valt mij nog het meeste op dat wij hier 0,0 extra geld hebben uitgegeven aan voorzieningen oid. Waar hier vooral in geinvesteerd is, zijn woorden in de trant van: wij zijn goed voorbereid

Er zijn acht UMC's in Nederland.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
LUMC is Leiden! Dus wat denk je van Utrecht?

Amerika, Sauodi Arabie, China die geven allemaal klauwen met geld uit alsof het hun wel iets waard is. Iets waar wij absoluut geen last van hebben.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nou ben ik toch benieuwd. Wat zijn de bedragen die bijvoorbeeld Noorwegen, Denemarken, België en Zweden hierin gestopt hebben wat wij niet hebben gedaan?

700 zieken op een aantal van kleine 3000 personen valt ook wel mee.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe moet je er anders naar kijken dan?
Het geval van de Diamond Princess is waarschijnlijk de beste casus.
Diamond Princess 705 gevallen met 6 dodelijke slachtoffers - 0,85%
- 36 serious, 10 recovered
Aantal dodelijke slachtoffers kan dus nog wat omhoog. Maar 0,85% is bekend en dit gaat om een boot vol ouderen. Dan is een mortaliteit van 2 á 3% toch niet vol te houden.
De overige mensen aan boord van het schip zullen waarschijnlijk niet ontvankelijk geweest zijn voor het virus of uit zichzelf al genezen - met 700 besmette lieden aan boord is het namelijk nogal onwaarschijnlijk dat je niet besmet raakt.

voorzorg wat ik al tig keer getypt hebquote:Op zondag 1 maart 2020 22:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Ah oke, ik begin het geloof ik te begrijpen. Hij is wellicht besmet geraakt door de falende detectie in het zkh in Gorinchem.

Ik help het ze hopen. Ik denk dat we het kritische punt al voorbij zijn eigenlijk. Of we het dan wel hadden kunnen voorkomen met strengere maatregelen zullen we dan nooit meer zeker weten.quote:Virologen: uitbraken nu nog beheersbaar
Een wijdverspreide uitbraak in Nederland is nog te voorkomen, zegt viroloog Mariet Feltkamp van het LUMC. Dat denkt hoogleraar Ira Helsloot ook, maar hij verwacht dat dat snel gaat veranderen. "Als er meer besmettingen plaatsvinden die niet meer gekoppeld zijn aan reizen, zoals aan Noord-Italië, dan is de kans verkeken dat je het virus kunt beheersen. Dat moment is heel erg dichtbij." Volgens Helsloot moet in dat geval de focus komen te liggen op behandelen en niet op het indammen van bestrijding.

Op zich, als we alle gevallen noemen die het af kunnen met thuis uitzieken valt een hoger aantal geïnfecteerden nog wel weer mee.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:35 schreef matthijst het volgende:
11?
Een vierde inwoner van Loon op Zand is besmet met het coronavirus. Het gaat om de broer van de man die als eerste Nederlander werd geveld. De broer moet twee weken thuis in quarantaine, afgezonderd van de rest van zijn gezin. Dat meldt het Brabants Dagblad.

Tel alvast de rest van dat gezin er ook maar bij.quote:Op zondag 1 maart 2020 22:35 schreef matthijst het volgende:
11?
Een vierde inwoner van Loon op Zand is besmet met het coronavirus. Het gaat om de broer van de man die als eerste Nederlander werd geveld. De broer moet twee weken thuis in quarantaine, afgezonderd van de rest van zijn gezin. Dat meldt het Brabants Dagblad.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |