quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
Veel minderquote:Op zondag 1 maart 2020 00:21 schreef Momo het volgende:
Maar hoeveel infecties en doden waren er in NL door de Mexicaanse griep 10 jaar terug?
quote:In veel gevallen verloopt de infectie vrij mild en veel patiënten melden zich daarom niet. Er zijn in totaal 17.483 wereldwijd bevestigde sterfgevallen geweest in 2009.[10] In Nederland waren dit er 60.[11] Bij de 'gewone' Nederlandse seizoensgriep ligt dit tussen de 250 en de 2000.[12] De Wereldgezondheidsorganisatie was bezorgd, omdat bij eerdere pandemieën is gebleken dat de agressiviteit van griepvirussen kan veranderen.[13] Dit is bij de Mexicaanse griep niet gebeurd. Vanaf 11 augustus 2010 werd Mexicaanse griep niet langer een pandemie genoemd.
Vanmiddag, Italiequote:Op zondag 1 maart 2020 00:09 schreef Collide het volgende:
Aantal besmettingen in Italië moet haast wel hoger liggen dan 1000. Als je ziet hoeveel besmettingen in andere landen voortkomen door mensen die naar Italië zijn geweest. De kans dat je door 1 van die duizend mensen besmet word is heel klein er lopen daar miljoenen mensen rond.
Gewoon weer lekker vertrouwd hiërarchisch en bureaucratisch geneuzel daar dus.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Japan test heel slecht. Je moet aan allerlei criteria voldoen om getest te worden en zelfs dan is het nog aan de dokter. Denk dat ze nog niet eens 30% van alle cases daar vinden.
Q-koortsquote:Op zondag 1 maart 2020 00:22 schreef Momo het volgende:
Of was Mexicaanse griep minder besmettelijk en minder dodelijk?
quote:Op zondag 1 maart 2020 00:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oei. Dit is een hihaho post. Dit zou ik zomaar kunnen verwijderen hè?![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
Ja.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:22 schreef Momo het volgende:
Ja.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:22 schreef Momo het volgende:
Heb je Waves al verkocht, alles in BTC gegooid opzoek naar een safe heaven in deze barre tijdenquote:
Dus dat het voornamelijk 'gevaarlijk' is voor 50+'ers, that theory goes out the window...quote:Op zondag 1 maart 2020 00:23 schreef FritsFlits het volgende:
De vrouw uit Delft is 23 jaar:
https://www.omroepwest.nl(...)zit-in-thuisisolatie
Oei hier ging iets mis. Dat zegt het RIVM ook dat ze niks hebben verkeerds gedaan!!!quote:Op zondag 1 maart 2020 00:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]Aangezien ik dit vanaf het begin af aan meelees, niet heelveel reageer, alleen nu het wel heel dicht bijkomt even wat extra postjes, heb ik weinig verkeerds gedaan
We hadden gewoon wat lol en die gast blijft maar bezig.
Kusjekroel enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groot fan van User Wotte
Rechtstreeks naar de hemel is inderdaad wel een optie.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:24 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Heb je Waves al verkocht, alles in BTC gegooid opzoek naar een safe heaven in deze barre tijden
Nee, dat is niet zo. Ook jonge mensen kunnen besmet raken, maar de symptomen/gevolgen zijn minder erg (over het algemeen) dan bij 50+quote:Op zondag 1 maart 2020 00:25 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Dus dat het voornamelijk 'gevaarlijk' is voor 50+'ers, that theory goes out the window...
Universal jahahahbababahahahahahaaquote:Op zondag 1 maart 2020 00:24 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Heb je Waves al verkocht, alles in BTC gegooid opzoek naar een safe heaven in deze barre tijden
Die heeft zich in daar in Italië uit elkaar laten trekken door een paar Italiaanse mooi boysquote:Op zondag 1 maart 2020 00:23 schreef FritsFlits het volgende:
De vrouw uit Delft is 23 jaar:
https://www.omroepwest.nl(...)zit-in-thuisisolatie
Nope... ik hoorde dat de studentenvereniging van Vindicat ook vrolijk op skireis naar N-Italie is gegaan met 900 manquote:Op zondag 1 maart 2020 00:13 schreef proud_mami het volgende:
Collega van familielid is gisteren op wintersportvakantie gegaan naar Noord-Italië, een groepsreis nog wel. Bestemming is zo’n 195 km vd brandhaard. Ben benieuwd of die zich ook allemaal melden als ze terug zijn. Snap überhaupt niet waarom ze zijn gegaan, ik had niet gegaan iig. Jullie ook niet of wel?
Was die al ziek van te voren?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:26 schreef riazop het volgende:
39 jarige Spaanse vrouw die 5 dagen in Belgie was geweest ligt nu kritiek in een ziekenhuis in Pamplona
Dit dusquote:Op zondag 1 maart 2020 00:26 schreef Greys het volgende:
Ik kan er niet over uit dat het RIVM zei 'ga maar' tegen die 900 studenten die wilden skiën in Noord Italië. Gek he dat minder wordende vertrouwen.
Ze is besmet, nog niet dood.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:25 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Dus dat het voornamelijk 'gevaarlijk' is voor 50+'ers, that theory goes out the window...
quote:Op zondag 1 maart 2020 00:25 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Wel eerst even een paar uurtjes heel het vliegtuig onder gehoest zekerquote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Kwam met longklachten uit het vliegtuig
quote:Op zondag 1 maart 2020 00:25 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Nee hoor.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:25 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
En thuisquarantaine, dus dat lijkt me ook positiefquote:
Ik bedoel voordat ze naar België ging. Op zo'n jonge leeftijd zou het toch zo mild zijn enzo.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Kwam met longklachten uit het vliegtuig
Spanjaard die in Belgie rondloopt,quote:Op zondag 1 maart 2020 00:26 schreef riazop het volgende:
39 jarige Spaanse vrouw die 5 dagen in Belgie was geweest ligt nu kritiek in een ziekenhuis in Pamplona
Volgens mij is dat puur de abstracte overweging tussen besmettingen beperken en economische schade/onrust. Anders hadden ze in Milaan ook wel meer maatregelen genomen. Lijkt dat het risico meer geaccepteerd wordt. Sowieso lopen al die instanties inmiddels achter de feiten aan met een incubatietijd van 2-4 weken. Ik ben vorige week ook nog in Delft geweest, misschien ben ik wel langs haar gelopen op straat wie weet... Nu controleren ze alleen directe contacten van deze meid maar ze kan wel honderden mensen besmet hebben op straat/supermarkt/ov.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:26 schreef Greys het volgende:
Ik kan er niet over uit dat het RIVM zei 'ga maar' tegen die 900 studenten die wilden skiën in Noord Italië. Gek he dat minder wordende vertrouwen.
Liever COVID-19 krijgen dan op reis gaan met 900 (!) man van een studentenvereniging, allemachtig.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nope... ik hoorde dat de studentenvereniging van Vindicat ook vrolijk op skireis naar N-Italie is gegaan met 900 manMaar ze waren niet van plan het virus mee terug te nemen
Waarschijnlijk ook dus in Belgie ook wel meer besmettingen.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:26 schreef riazop het volgende:
tegen de tijd dat je mag plunderen is de MM wel leeg geplunderdquote:Op zondag 1 maart 2020 00:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
Weet iemand trouwens hoeveel besmettingen er ongeveer moeten zijn voordat je met goed fatsoen een Mediamarkt mag gaan plunderen?
Ga eens terug naar Stormfront.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:29 schreef Stance het volgende:
[..]
Denk dat tegen de tijd dat de kansenparels , die Turkije los heeft gelaten, hier arriveren, dat het dan wel mag.
Het is wel een verleidelijk aanbod jaquote:Op zondag 1 maart 2020 00:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Liever COVID-19 krijgen dan op reis gaan met 900 (!) man van een studentenvereniging, allemachtig.
Die lopen waarschijnlijk sowieso wel een hoop ziektes opquote:Op zondag 1 maart 2020 00:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Liever COVID-19 krijgen dan op reis gaan met 900 (!) man van een studentenvereniging, allemachtig.
Als je bewust zulke risico's gaat nemen als RIVM stop dan maar met roepen qua voorlichting aan mensen en testen enzo, want dat slaat dan ook nergens meer op voor mijn gevoel. Was je handen mensen, dan sturen wij even 900 studenten naar een risicogebied!quote:Op zondag 1 maart 2020 00:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij is dat puur de abstracte overweging tussen besmettingen beperken en economische schade/onrust. Anders hadden ze in Milaan ook wel meer maatregelen genomen. Lijkt dat het risico meer geaccepteerd wordt. Sowieso lopen al die instanties inmiddels achter de feiten aan met een incubatietijd van 2-4 weken. Ik ben vorige week ook nog in Delft geweest, misschien ben ik wel langs haar gelopen op straat wie weet... Nu controleren ze alleen directe contacten van deze meid maar ze kan wel honderden mensen besmet hebben op straat/supermarkt/ov.
Hoe lang gaat het duren voordat alle verloven van de hulpdiensten worden ingetrokken.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:29 schreef mschol het volgende:
[..]
tegen de tijd dat je mag plunderen is de MM wel leeg geplunderd
Je zegt het zelf. Voornamelijk. Uitzonderingen zijn er altijd.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:25 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook raar hoor. Dan maar geen ski trip voor 900 studenten, dat weegt niet op voor de kans dat ze massaal het virus meenemen en er mensen in NL aan gaan overlijden. Van mij mag de stroom tussen Noord-Italië en NL wel dicht nu voor niet noodzakelijke reizen.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je bewust zulke risico's gaat nemen als RIVM stop dan maar met roepen qua voorlichting aan mensen en testen enzo, want dat slaat dan ook nergens meer op voor mijn gevoel. Was je handen mensen, dan sturen wij even 900 studenten naar een risicogebied!
Het gaat dus binnenkort helemaal los bij de studentenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nope... ik hoorde dat de studentenvereniging van Vindicat ook vrolijk op skireis naar N-Italie is gegaan met 900 manMaar ze waren niet van plan het virus mee terug te nemen
200KM verder op een risico gebied noemen als je op "hoest afstand" moet staan van een besmet persoon.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je bewust zulke risico's gaat nemen als RIVM stop dan maar met roepen qua voorlichting aan mensen en testen enzo, want dat slaat dan ook nergens meer op voor mijn gevoel. Was je handen mensen, dan sturen wij even 900 studenten naar een risicogebied!
Chlamydia ft. Covid-19quote:Op zondag 1 maart 2020 00:33 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het gaat dus binnenkort helemaal los bij de studenten
Langer lijkt me, incubatietijd is meer dan 2 weken.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:33 schreef riazop het volgende:
Alle kinderen die afgelopen week in Italie hebben geskied, vanaf komende maandag maar een weekje thuishouden?
Of is dat teveel gevraagd?
Zit ook wel een stukje eigen verantwoordelijkheid bij mensen bij natuurlijk, maar het is denk ik wel de houding "ach het zal mij toch niet gebeuren" die een overheidsuitspraak wel noodzakelijk maakt ja...quote:Op zondag 1 maart 2020 00:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook raar hoor. Dan maar geen ski trip voor 900 studenten, dat weegt niet op voor de kans dat ze massaal het virus meenemen en er mensen in NL aan gaan overlijden. Van mij mag de stroom tussen Noord-Italië en NL wel dicht nu voor niet noodzakelijke reizen.
UIteraard, dat hoort bij Jinekquote:Op zondag 1 maart 2020 00:34 schreef riazop het volgende:
Op 30 januari gooide Trump de deur dicht voor reizigers uit China.
Ze noemden hem daarvoor op Jinek en op1 een "racist"
Daarna twee weken in quarantaine in hun studentensociëteit.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"We" zijn lekker voorbereid, aan de ene kant paniek zaaien en aan de andere kant niet kunnen annuleren.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:35 schreef Momo het volgende:
Mijn tante had volgend weekend een trip staan naar Milaan met vrienden. Maar ze wil niet meer mee nu met de kans op infectie en eventueel gedoe daar met quarantaine en ook algemeen dat je daar niet lekker rond loopt. Maar die vrienden gaan bijvoorbeeld nog wel want ze hadden al betaald en kunnen geen geld terug krijgen...
Die 200km lijkt me wel een wassen neus, de meldingen komen nu toch uit heel N-Italie... en daar lopen mensen ook al weken rond om het verder te verspreidenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:34 schreef mschol het volgende:
[..]
200KM verder op een risico gebied noemen als je op "hoest afstand" moet staan van een besmet persoon.
tja.. sorry maar logisch dat dat niet wordt tegen gehouden want dan kan je nu heel nederland in thuis quarantaine zetten
Strafrechtelijk vervolgen die vriendinnen van je tante, om voor ¤250 p.p. de volksgezondheid van een hele natie op het spel te zettenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:35 schreef Momo het volgende:
Mijn tante had volgend weekend een trip staan naar Milaan met vrienden. Maar ze wil niet meer mee nu met de kans op infectie en eventueel gedoe daar met quarantaine en ook algemeen dat je daar niet lekker rond loopt. Maar die vrienden gaan bijvoorbeeld nog wel want ze hadden al betaald en kunnen geen geld terug krijgen...
Logisch toch?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:35 schreef Momo het volgende:
Volgens 1 artikel zou hij COVID-19 patiënten rechtstreeks neerschieten. In een officieel persbericht staat dan weer dat hij "drastische en onmiddellijke maatregelen zou treffen". Doodschieten is dat zeker.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:37 schreef Byzantynixschii het volgende:
Trouwens, zou Noord-Korea nu echt nog Coronovrij zijn of vertellen ze het gewoon niet?
pokerspelletje tussen verzekeraars en reizigersquote:Op zondag 1 maart 2020 00:37 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
en aan de andere kant niet kunnen annuleren.
Krakau is nu nog wel een ander verhaal dan een gebied waar al 1000 man minimaal besmet is natuurlijk...quote:Op zondag 1 maart 2020 00:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Logisch toch?
Ik zou precies hetzelfde reageren. Ik ga volgende week naar Krakau en tja ik ga ook echt. Maakt mij niet zoveel uit wat daar aan de hand is binnen een week.
Je kunt het beter wel vertragen anders heb je straks op de piek grote problemen.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
ik denk dat quarantaine, of niet meer op reis gaan nu volkomen zinloos is inmiddels, dit gaan ze echt niet meer stoppen. Je gaat hoe dan ook een grote kans lopen het te krijgen.
Ik snap niet dat je het risico gaat nemen als we het hebben over een tripje naar Italië van een paar honderd euro.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:37 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
"We" zijn lekker voorbereid, aan de ene kant paniek zaaien en aan de andere kant niet kunnen annuleren.
Preventief ruimen noemen we dat in het "vrije westen" hebben we ook gedaan ten tijden van de mond- en klauwzeer, vogelgriep en q-koortsquote:Op zondag 1 maart 2020 00:38 schreef zipcon het volgende:
[..]
Volgens 1 artikel zou hij COVID-19 patiënten rechtstreeks neerschieten. In een officieel persbericht staat dan weer dat hij "drastische en onmiddellijke maatregelen zou treffen". Doodschieten is dat zeker.
Sterker nog: Polen lijkt momenteel veiliger dan Nederland.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Krakau is nu nog wel een ander verhaal dan een gebied waar al 1000 man minimaal besmet is natuurlijk...
Maar als ze alle mensen die besmet zijn in Nederland gewoon los laten lopen maakt het eigenlijk uberhaupt niet meer uit waar je naartoe gaat.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:37 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Strafrechtelijk vervolgen die vriendinnen van je tante, om voor ¤250 p.p. de volksgezondheid van een hele natie op het spel te zetten![]()
Die luizenmoeder uit Diemen is ook zo'n leipo
Gaat niet meer lukken, wat wil je doen? Het is hier geen China, geen drones, geen gestapo-veiligheidsdiensten...quote:Op zondag 1 maart 2020 00:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kunt het beter wel vertragen anders heb je straks op de piek grote problemen.
Nee snap ik ook.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je het risico gaat nemen als we het hebben over een tripje naar Italië van een paar honderd euro.
Als het nu om je droomvakantie naar Iran ging waar je jaren voor hebt gespaard ligt het nog anders. Maar dit zou ik niet doen.
Hier gaat het nog steeds niet om. Het probleem is dat als je het niet minstens probéért in te dammen, je binnen de kortste keren niet genoeg medische apparatuur en personeel meer hebt om de ernstig zieken te behandelen.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
ik denk dat quarantaine, of niet meer op reis gaan nu volkomen zinloos is inmiddels, dit gaan ze echt niet meer stoppen. Je gaat hoe dan ook een grote kans lopen het te krijgen.
quote:Op zondag 1 maart 2020 00:41 schreef trein2000 het volgende:
Als het nu om je droomvakantie naar Iran ging waar je jaren voor hebt gespaard
Dat was mijn puntquote:Op zondag 1 maart 2020 00:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als ze alle mensen die besmet zijn in Nederland gewoon los laten lopen maakt het eigenlijk uberhaupt niet meer uit waar je naartoe gaat.
Hangt ook wel van je portomonnee af.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je het risico gaat nemen als we het hebben over een tripje naar Italië van een paar honderd euro.
Als het nu om je droomvakantie naar Iran ging waar je jaren voor hebt gespaard ligt het nog anders. Maar dit zou ik niet doen.
De kans dat je op Groenland heel veel mensen tegen komt is ook weer niet zo groot natuurlijkquote:Op zondag 1 maart 2020 00:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee snap ik ook.
Ik heb voor mei een grote rondreis Groenland beboekt. Kan nu toch geen geld meer terug krijgen waarschijnlijk. Denk dat ik gewoon ga als het allemaal een beetje mee valt in de wereld.
Mja, als de shoe salesman uit Loon op Zand het vermoeden had besmet te zijn, maar toch ging carnavalleh, kan het zijn dat hij dalijk verantwoordelijk is voor dodelijke slachtoffers.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:37 schreef vuurbrood het volgende:
Strafrechtelijk vervolgen die vriendinnen van je tante, om voor ¤250 p.p. de volksgezondheid van een hele natie op het spel te zetten![]()
Die luizenmoeder uit Diemen is ook zo'n leipo
Die paar honderd euro is wel een hoop geld voor al die Nederlanders die niet eens 2000 euro aan reserve hebben en dat zijn er nogal wat.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.com/owillis/status/1233515515957665794quote:Op zondag 1 maart 2020 00:34 schreef riazop het volgende:
Op 30 januari gooide Trump de deur dicht voor reizigers uit China.
Ze noemden hem daarvoor op Jinek en op1 een "racist"
Ja dat weet ik, maar dat punt zijn we voorbijquote:Op zondag 1 maart 2020 00:42 schreef Jane het volgende:
[..]
Hier gaat het nog steeds niet om. Het probleem is dat als je het niet minstens probéért in te dammen, je binnen de kortste keren niet genoeg medische apparatuur en personeel meer hebt om de ernstig zieken te behandelen.
Jij kan in de portemonnee kijken van deze mensen? Knap.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee maar moet wel vliegen via Amsterdam en Kopenhagen, zie wel voor me dat ze daar problemen hebben dan.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De kans dat je op Groenland heel veel mensen tegen komt is ook weer niet zo groot natuurlijk
quote:Op zondag 1 maart 2020 00:42 schreef riazop het volgende:
psychologen beweren dat gemiddeld 1 op de 231 corona geinfecteerden in staat zal zijn om het virus BEWUST zoveel mogelijk te verspreiden (uit woede, frustratie)
Statistisch lopen er dus al een aantal gewetenloze superverspreiders rond op drukke plekken
Een paar honderd euro voor 3% kans te sterven is vooral heel weinigquote:Op zondag 1 maart 2020 00:43 schreef PirE het volgende:
[..]
Die paar honderd euro is wel een hoop geld voor al die Nederlanders die niet eens 2000 euro aan reserve hebben en dat zijn er nogal wat.
Dat klopt... wij willen begin juli ook een weekend naar Denemarken maar ik wacht nog wel even af met het oog op de verzekering...quote:Op zondag 1 maart 2020 00:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee maar moet wel vliegen via Amsterdam en Kopenhagen, zie wel voor me dat ze daar problemen hebben dan.
De EU gaat daar niet over grapjas.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:43 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Jij kan in de portemonnee kijken van deze mensen? Knap.
De oplossing moet komen van de EU, alles in lockdown of anders snuitje dicht.
Die mogen ze ook meteen aanpakkenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Mja, als de shoe salesman uit Loon op Zand het vermoeden had besmet te zijn, maar toch ging carnavalleh, kan het zijn dat hij dalijk verantwoordelijk is voor dodelijke slachtoffers.
De toekomst zal het leren.
quote:Op zondag 1 maart 2020 00:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Mja, als de shoe salesman uit Loon op Zand het vermoeden had besmet te zijn, maar toch ging carnavalleh, kan het zijn dat hij dalijk verantwoordelijk is voor dodelijke slachtoffers.
De toekomst zal het leren.
Ik heb uit voorzorg mijn lidmaatschap van de AA reeds opgezegd en zou dat een ieder willen adviseren. Proostquote:Op zondag 1 maart 2020 00:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Hij was er in januari al mee bezig.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:43 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar goed, heel soms doet ie misschien wel eens wat goeds per ongeluk.
Ik doe alvast het licht uit als we op de EU moeten wachten.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:43 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
De oplossing moet komen van de EU, alles in lockdown of anders snuitje dicht.
Idem hier, en naar goed Iraans gebruik een bolletje watten met olie in de anusquote:Op zondag 1 maart 2020 00:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb uit voorzorg mijn lidmaatschap van de AA reeds opgezegd en zou dat een ieder willen adviseren. Proost!
Ik dacht altijd dat het er 1 op de 232 was. Of is dat voor SARS?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:42 schreef riazop het volgende:
psychologen beweren dat gemiddeld 1 op de 231 corona geinfecteerden in staat zal zijn om het virus BEWUST zoveel mogelijk te verspreiden (uit woede, frustratie)
Statistisch lopen er dus al een aantal gewetenloze superverspreiders rond op drukke plekken
Ik mention @nogeenoudebekende even. Die tips zijn ook voor hem goud gezien zijn leeftijdquote:Op zondag 1 maart 2020 00:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Idem hier, en naar goed Iraans gebruik een bolletje watten met olie in de anus
wij gaan het redden vosss
ouwe bokken ftw
Meneer Bruins kreeg zojuist een briefje in zijn hand gedrukt met daar op geschreven dat de 8ste besmetting in Nederland een feit is.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij was er in januari al mee bezig.
Toen dacht Bruins nog dat het in Woehan zou blijven
voor sommige mensen is een tripje frankrijk al een droomreis als je kijkt naar financiënquote:Op zondag 1 maart 2020 00:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel een heel pak watten nodig heeftquote:Op zondag 1 maart 2020 00:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik mention @:nogeenoudebekende even. Die tips zijn ook voor hem goud gezien zijn leeftijd
Die vrienden zijn juist nuchter. Want het virus verspreid zich toch wel. En onder de 70 en gezond is de kans dat je overlijdt heel klein.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:35 schreef Momo het volgende:
En je handen wassen he!quote:Op zondag 1 maart 2020 00:50 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Meneer Bruins kreeg zojuist een briefje in zijn hand gedrukt met daar op geschreven dat de 8ste besmetting in Nederland een feit is.
Gelukkig hebben we in Utrecht een noodhospitaal met 200 bedden![]()
En volgens het RIVM kan je gerust nog op vakantie naar Noord Italië zo lang je maar in he elleboog hoest
Alleen mentionen bij tetten.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik mention @:nogeenoudebekende even. Die tips zijn ook voor hem goud gezien zijn leeftijd
Hoeveel procent van Nederland zou gezond en onder de 70 zijn?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die vrienden zijn juist nuchter. Want het virus verspreid zich toch wel. En onder de 70 en gezond is de kans dat je overlijdt heel klein.
Maar als die daarna op bezoek gaan bij hun moeder van 82 en die overlijdt eraan of iemand anders dan voel je je wel schuldigquote:Op zondag 1 maart 2020 00:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die vrienden zijn juist nuchter. Want het virus verspreid zich toch wel. En onder de 70 en gezond is de kans dat je overlijdt heel klein.
Hij is 3?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Ong 12%quote:Op zondag 1 maart 2020 00:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoeveel procent van Nederland zou gezond en onder de 70 zijn?
Niet aan komen kloppen als je straks de chinese blaftievus hebt hequote:Op zondag 1 maart 2020 00:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Alleen mentionen bij tetten..
Dat weet ik zo niet, maar wel de grote meerderheidquote:Op zondag 1 maart 2020 00:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
En wat is gezond? Bijvoorbeeld mensen met astma zijn die gezond?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien is het wel 1 op 500quote:Op zondag 1 maart 2020 00:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het er 1 op de 232 was. Of is dat voor SARS?
Wat een logisch getal ook voor zoietsquote:Op zondag 1 maart 2020 00:42 schreef riazop het volgende:
quote:Op zondag 1 maart 2020 00:53 schreef Jane het volgende:
Door dit virus kun je straks wel lekker ruim zitten in het OV. Een paar keer hoesten en een coupletje 'O sole mio' neuriën en iedereen maakt zich uit de voeten.
twitter:CGTNOfficial twitterde op zondag 01-03-2020 om 00:53:25573 new cases of #COVID19 reported on Chinese mainland on Saturday, 2,623 discharged and 35 more deaths. Latest figures:- 79,824 total confirmed cases, another 95 in HK, 10 in Macao and 39 in Taiwan- 2,870 deaths- 41,625 discharged https://t.co/5k4lNdPgTF reageer retweet
Naar mijn mening niet. Als je COPD hebt ben je helemaal euh......een risicogeval. Diabetes is ook niet zo heel goed, Al maakt die Brit met diabetes het naar omstandigheden nog goed. Die is nog aan het vloggen vanuit het ziekenhuis.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:52 schreef Momo het volgende:
[..]
En wat is gezond? Bijvoorbeeld mensen met astma zijn die gezond?
Tja. Die mensen kunnen beter even zichzelf isoleren. Vooral als ze ook nog ziek zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als die daarna op bezoek gaan bij hun moeder van 82 en die overlijdt eraan of iemand anders dan voel je je wel schuldig
#Ongeloofwaardigquote:
Veel AOWérs over 15/20 jaar.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:54 schreef Momo het volgende:
[ [url=https://images.populationpyramid.net/capture/?selector=%23pyramid-share-container&url=https%3A%2F%2Fwww.populationpyramid.net(...)re%3Dtrue]afbeelding[/url] ]
Of deze
Chinese en nu ook de Italiaanse restaurants hebben het nu zwaar te verduren.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:53 schreef Jane het volgende:
Door dit virus kun je straks wel lekker ruim zitten in het OV. Een paar keer hoesten en een coupletje 'O sole mio' neuriën en iedereen maakt zich uit de voeten.
Dan vallen best veel mensen alsnog uit die categorie. Best veel mensen hebben iets.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Naar mijn mening niet. Als je COPD hebt ben je helemaal euh......een risicogeval. Diabetes is ook niet zo heel goed, als maakt die Brit met diabetes het naar omstandigheden nog goed. Die is nog aan het vloggen vanuit het ziekenhuis.
quote:Op zondag 1 maart 2020 00:55 schreef Tengano het volgende:
Waar is het Fok! overzichtslijstje van de Nederlandse patienten in de OP
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:16 schreef Jane het volgende:
Overzicht van de Nederlandse patienten, aangezien er onduidelijkheid aan het ontstaan is:
1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
Tja. Ik geloof dat het niet zoveel uitmaakt. Het is niet meer te stoppen. Dit jaar zal hierdoor de bevolkingsgroei dichter bij de nul liggen. De komende jaren zal het sterftecijfer juist iets afnemen, omdat er al veel zwakkeren doodgegaan zijn. En dat is het dan.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:53 schreef riazop het volgende:
[..]
Misschien is het wel 1 op 500
Hoe dan ook, we hebben vanaf volgende week een besmette gek die driftig loopt te hoesten in de Bijenkorf
RIVM is niet zo goed in risico's inschatten. Maar we moeten er allemaal maar wel op vertrouwen want ze weten heus wat ze doen enzo.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook raar hoor. Dan maar geen ski trip voor 900 studenten, dat weegt niet op voor de kans dat ze massaal het virus meenemen en er mensen in NL aan gaan overlijden. Van mij mag de stroom tussen Noord-Italië en NL wel dicht nu voor niet noodzakelijke reizen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)or-verspreiding.htmlquote:Gezondheidsorganisatie WHO verwacht dat "het virus de komende dagen in andere delen van China zal opduiken en mogelijk in andere landen". Het RIVM laat desgevraagd weten dat het risico dat de ziekte in Nederland opduikt "vrij nihil" is, omdat er geen directe vluchten vanuit Nederland naar Wuhan gaan.
Dat vind ik ook.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan vallen best veel mensen alsnog uit die categorie. Best veel mensen hebben iets.
ga je die vrienden nu ook 2 weken niet meer fysiek spreken?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:55 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Chinese en nu ook de Italiaanse restaurants hebben het nu zwaar te verduren.
Mijn vrienden wilden vandaag bij Happy Italy gaan eten ik ben voor mijn eigen veiligheid maar niet meegegaan
Dit zou toch in de OP worden opgenomen?quote:
Als je een hoest fetish hebt....quote:Op zondag 1 maart 2020 00:58 schreef KingRadler het volgende:
Zouden jullie met iemand het bed induiken die Corona heeft?
Ja bedankt, maar ik woon wel in Brabant, dus ik weet niet hoelang ik nog online blijf, he?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:57 schreef Zipportal het volgende:
tesssssssss is gewoon online. Hoop in deze donkere dagen.
Alleen met mondkap en veiligheidsbril op met inachtneming van een gepaste afstand van minimaal 2 meter.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ga je die vrienden nu ook 2 weken niet meer fysiek spreken?
Ik vind een sterfte van 3 tot 6 % vd bevolking tamelijk hoogquote:Op zondag 1 maart 2020 00:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Ik geloof dat het niet zoveel uitmaakt. Het is niet meer te stoppen.
Dan moet ik jou helaas afstoten.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja bedankt, maar ik woon wel in Brabant, dus ik weet niet hoelang ik nog online blijf, he?
Nee, maar dat is voor mijn man ook niet zo heel leuk.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:58 schreef KingRadler het volgende:
Zoals iemand bezoeken die in thuis isolatie zit?quote:Op zondag 1 maart 2020 00:58 schreef KingRadler het volgende:
quote:Op zondag 1 maart 2020 00:55 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Chinese en nu ook de Italiaanse restaurants hebben het nu zwaar te verduren.
Mijn vrienden wilden vandaag bij Happy Italy gaan eten ik ben voor mijn eigen veiligheid maar niet meegegaan
Dan denk ik aan Brabant, want daar woont ....quote:Op zondag 1 maart 2020 00:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja bedankt, maar ik woon wel in Brabant, dus ik weet niet hoelang ik nog online blijf, he?
Bijvoorbeeldquote:Op zondag 1 maart 2020 00:59 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Zoals iemand bezoeken die in thuis isolatie zit?
Dat neuken we er zo weer bij die 3 tot 6%quote:Op zondag 1 maart 2020 00:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik vind een sterfte van 3 tot 6 % vd bevolking tamelijk hoog
De chinezen kozen voor radicale quarantaine.
Misschien hadden ze gelijjk?
Als ze Welmoed heetquote:Op zondag 1 maart 2020 00:58 schreef KingRadler het volgende:
quote:Op zondag 1 maart 2020 00:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar dat is voor mijn man ook niet zo heel leuk.
Het Cornoavirus....lalalallaaaaaa....quote:Op zondag 1 maart 2020 01:00 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dan denk ik aan Brabant, want daar woont ....
Was het maar waar.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:00 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Dat neuken we er zo weer bij die 3 tot 6%
Lekker 'isoleren'.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:58 schreef KingRadler het volgende:
Hmmmquote:Op zondag 1 maart 2020 01:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Was het maar waar.
Vooral autochtonen neuken nauwelijks meer.
Van achter neuken.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:58 schreef KingRadler het volgende:
Dat kan ik bevestigen.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Was het maar waar.
#ikbenblankquote:Op zondag 1 maart 2020 01:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Was het maar waar.
"Vrij nihil", dat is wel heel erg, inderdaad. Ze zijn gewoon echt niet voorbereid, dat is me wel duidelijk. Ze hebben het protocol gebruikt wat geldt als er bijvoorbeeld 1 ebolapatient uit Afrika wordt gehaald. Het scenario houdt helemaal geen rekening met een virus wat al in Europa rondwaart.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:56 schreef Greys het volgende:
[..]
RIVM is niet zo goed in risico's inschatten. Maar we moeten er allemaal maar wel op vertrouwen want ze weten heus wat ze doen enzo.Nog even ter herinnering:
[..]
https://www.nu.nl/buitenl(...)or-verspreiding.html
Maar toe maar hoor RIVM, jullie kunnen zo goed risico's en kansen inschatten, dus lekker 900 studenten naar Noord Italië sturen hoor. Lekker vluchten blijven laten aankomen. Hatseeee.
Genoeg, echter 'daalt' het Nederlandse percentage als er meer migranten bij komen.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Was het maar waar.
Cultuurbarbaar.quote:
Ik heb twee handen wassen gifjes.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:06 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Met chloor minimaal 20 seconden conform richtlijnen van het RIVM
Het is helemaal niet zo hoog.quote:Op zondag 1 maart 2020 00:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik vind een sterfte van 3 tot 6 % vd bevolking tamelijk hoog
De chinezen kozen voor radicale quarantaine.
Misschien hadden ze gelijjk?
nee dit is wat hij doetquote:Op zondag 1 maart 2020 01:05 schreef Momo het volgende:
Zou Steve ook nog een gewone baan hebben hiernaast?
Hij leeft van de donaties. Voor dat moet tie een paar uur per dag door het internet scrollen.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:05 schreef Momo het volgende:
Hij krijgt per besmet geval betaald dus dat zit wel goedquote:Op zondag 1 maart 2020 01:05 schreef Momo het volgende:
echt oookquote:Op zondag 1 maart 2020 01:06 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Hij leeft van de donaties. Voor dat moet tie een paar uur per dag door het internet scrollen.
Zit hij in thuis isolatie?quote:Op zondag 1 maart 2020 01:05 schreef Momo het volgende:
Die Steve jankt altijd over sources. Ript zelf het internet ook leeg.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:06 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Hij leeft van de donaties. Voor dat moet tie een paar uur per dag door het internet scrollen.
De gemiddelde Fokker is 51....quote:Op zondag 1 maart 2020 01:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo hoog.
confirmed cases
DEATH RATE
all cases
80+ years old
21.9%
14.8%
70-79 years old
8.0%
60-69 years old
3.6%
50-59 years old
1.3%
40-49 years old
0.4%
30-39 years old
0.2%
20-29 years old
0.2%
10-19 years old
0.2%
0-9 years old
no fatalities
En dan zijn er ook nog heel veel mensen die wel corona hadden maar zich niet gemeld hadden, dus de werkelijke percentages liggen nog lager.
Hij is wel eens buiten geweestquote:
Woohoo, ik haal het gemiddelde dik naar beneden!quote:
quote:
Ik rookquote:Op zondag 1 maart 2020 01:08 schreef LXIV het volgende:
En dit mbt de gezondheidstoestand:
PRE-EXISTING CONDITION
DEATH RATE
confirmed cases
DEATH RATE
all cases
Cardiovascular disease
13.2%
10.5%
Diabetes
9.2%
7.3%
Chronic respiratory disease
8.0%
6.3%
Hypertension
8.4%
6.0%
Cancer
7.6%
5.6%
no pre-existing conditions
0.9%
Dus als je niks hebt is je kans, ongeacht je leeftijd, 0,9%!! Dus gezonde mensen die niet roken onder de 50 hebben maar een kans van 0,5% of zo.
Kun je nagaan hou oud wij wel niet allemaal zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Woohoo, ik haal het gemiddelde dik naar beneden!
Steve niet kennen, ongelofelijkquote:
quote:Op zondag 1 maart 2020 01:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Omdat je gelovig bentquote:Op zondag 1 maart 2020 01:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
2 seconden die ondertitel, nu al een opmerking erover.quote:
Bij 20:11 weer uitgezetquote:
Doel bereiktquote:Op zondag 1 maart 2020 01:12 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
2 seconden die ondertitel, nu al een opmerking erover.
Steve is beroepsramptoeristquote:Op zondag 1 maart 2020 01:12 schreef Byzantynixschii het volgende:
En waarom is Steve de Corona guru? Ik vind hem in de 10 minuten dat ik nu naar hem kijk knap waardeloos eigenlijk.
Haha, ik zie die Steve dat nu in een Tweet schrijven.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:14 schreef tesssssssss het volgende:
Een baby van 45 dagen heeft de virus in Zuid-Korea.
Die vader was een lid van die sekte daar.
Complicaties i.v.m. obesitas?quote:Op zondag 1 maart 2020 01:13 schreef riazop het volgende:
De corona dode in de VS is een vrouw van in de 50
Wij zitten nog in de beginfasequote:Op zondag 1 maart 2020 01:15 schreef hollandia02 het volgende:
Bizar dat in sommige landen mensen zich druk maken om de overledenen. Wij daarentegen vinden het nieuws als überhaupt iemand het heeft.
Wij lopen 2 weken achter, binnenkort gaan we deaths in de OP uitsplitsenquote:Op zondag 1 maart 2020 01:15 schreef hollandia02 het volgende:
Bizar dat in sommige landen mensen zich druk maken om de overledenen. Wij daarentegen vinden het nieuws als überhaupt iemand het heeft.
https://twitter.com/lookner/status/1233908766099345410quote:Op zondag 1 maart 2020 01:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Haha, ik zie die Steve dat nu in een Tweet schrijven.
Is Stef Blok nog steeds de aangewezen designated survivor voor de regering?quote:Op zondag 1 maart 2020 01:18 schreef Byzantynixschii het volgende:
Het is wel een eng idee dat straks over een paar maanden alleen fok!zolderkamerbewoners nog in leven zijn vanwege jarenlange zelfisolatie.
Waarom is dat eng? Misschien hebben we wel een heel mooi draaiboek klaarliggen om Nederland straks weer in een gemoedelijk Anton Pieck schilderijtje te veranderen..!quote:Op zondag 1 maart 2020 01:18 schreef Byzantynixschii het volgende:
Het is wel een eng idee dat straks over een paar maanden alleen fok!zolderkamerbewoners nog in leven zijn vanwege jarenlange zelfisolatie.
https://mobile.twitter.co(...)996907683840/photo/1quote:Op zondag 1 maart 2020 01:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://twitter.com/lookner/status/1233908766099345410
Welk stuk bedoel je, dat wazig is?quote:Op zondag 1 maart 2020 01:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.co(...)996907683840/photo/1
Dit is wazig
Jaquote:Op zondag 1 maart 2020 01:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Is Stef Blok nog steeds de aangewezen designated survivor voor de regering?
Zie editquote:Op zondag 1 maart 2020 01:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Welk stuk bedoel je, dat wazig is?
Hoe lang is hij inmiddels terug?quote:Op zondag 1 maart 2020 01:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Is Stef Blok nog steeds de aangewezen designated survivor voor de regering?
Normaal gesproken vallen zwangeren ook in de risico-groepen.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:23 schreef Jane het volgende:
Wordt zwangerschap ook als een 'onderliggende medische aandoening' beschouwd in die statistieken?
Nee niet voor mezelf, maar wel iemand in m'n naaste omgeving en dan ben je er toch wat minder laconiek over.
Snap ikquote:Op zondag 1 maart 2020 01:23 schreef Jane het volgende:
Wordt zwangerschap ook als een 'onderliggende medische aandoening' beschouwd in die statistieken?
Nee niet voor mezelf, maar wel iemand in m'n naaste omgeving en dan ben je er toch wat minder laconiek over.
Wikipediaquote:Op zondag 1 maart 2020 00:21 schreef Momo het volgende:
Maar hoeveel infecties en doden waren er in NL door de Mexicaanse griep 10 jaar terug?
nr 8 wacht op de uitslag ondertussenquote:Op zondag 1 maart 2020 01:29 schreef Tailless het volgende:
7 toch nu? Geteld op RIVM echt lekker overzichtelijk
Gebruik Wikipedia.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:29 schreef Tailless het volgende:
7 inderdaad, ze houden Stef Blok nog ff achter de handquote:Op zondag 1 maart 2020 01:29 schreef Tailless het volgende:
1 Carnavalvierder uit Loon op Zandquote:Op zondag 1 maart 2020 01:29 schreef Tailless het volgende:
1. Kun je het coronavirus overdragen op je baby als je zwanger bent?quote:Op zondag 1 maart 2020 01:23 schreef Jane het volgende:
Ok.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
1. Kun je het coronavirus overdragen op je baby als je zwanger bent?
Het idee dat er een gevaarlijk virus rondwaart als je zwanger bent, is niet prettig. Sommige zwangere vrouwen vragen zich dan ook af of ze zich zorgen moeten maken over COVID-19.
In het medische vakblad The Lancet verscheen een kleinschalige studie over negen zwangere vrouwen met COVID-19. Ook het vruchtwater, de melk in hun borsten en het bloed in de navelstreng werden getest. De belangrijkste voorlopige conclusie is dat het erop lijkt dat het virus niet in de buik al overdraagbaar is (dat noem je verticale transmissie).
Wel is het als zwangere vrouw aan te raden om extra alert te zijn als je je niet goed voelt en je bij de huisarts te melden als je koorts hebt. SARS-virussen kunnen namelijk vervelende gevolgen hebben, zoals nierfalen, vroeggeboorte, miskramen en een verminderde groei van de baby in de baarmoeder. Klein lichtpuntje: de weinige en kleinschalige studies naar zwangere vrouwen met COVID-19 doen vermoeden dat dit virus minder complicaties met zich meebrengt dan zijn voorgangers.
2. Wat is het risico van het virus voor pasgeboren baby's?
Ondanks dit relatief positieve nieuws, zijn de onderzoekers voorzichtig met hun conclusies, want er is nog veel onduidelijk. Dat SARS-CoV-2 (waarschijnlijk) niet overdraagbaar is in de buik en minder gevaarlijk is voor zwangeren en foetussen, wil niet zeggen dat pasgeboren baby's niet ziek kunnen worden. De ziekte is namelijk overdraagbaar door lichamelijk contact. En moeders hebben wel eens de neiging om hun pasgeboren baby te knuffelen.
https://www.quest.nl/mens(...)anger-muggen-immuun/
Dus 7 Officieel. Nou ik verwacht maandag de 25quote:Op zondag 1 maart 2020 01:31 schreef Jane het volgende:
[..]
1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Luizenmoeder uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
De toeristen in Italie waren 34+ en lagen ook kritiek. Zijn er beide bovenop gekomen. Diverse, ook ouderen, zijn er bovenop gekomen. Kritiek is gelukkig niet meteen een doodsvonnis maar je lichaam moet sterk genoeg zijn (en toegang zuurstof ziekenhuis).quote:Op zondag 1 maart 2020 00:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook dus in Belgie ook wel meer besmettingen.
Wel zorgelijk dat iemand van 39 jaar in kritische toestand kan komen, ook al weet je niet of ze ziek was eerder.
Tja , zo blijf ik abonnementen afsluitenquote:Op zondag 1 maart 2020 01:33 schreef remlof het volgende:
Wel grappig hoe verschillend mensen reageren, ook in dit topic.
Dit artikel probeert dat te verklaren: https://www.volkskrant.nl(...)otaal-niet~b74b8ec7/
Klap gewoon dagelijks een multivitamine naar binnen en gaan met die banaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:33 schreef remlof het volgende:
Wel grappig hoe verschillend mensen reageren, ook in dit topic.
Dit artikel probeert dat te verklaren: https://www.volkskrant.nl(...)otaal-niet~b74b8ec7/
Incognito browserquote:Op zondag 1 maart 2020 01:34 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Tja , zo blijf ik abonnementen afsluiten.
Wie is Stef blok ?quote:Op zondag 1 maart 2020 01:30 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
7 inderdaad, ze houden Stef Blok nog ff achter de hand
Bruins komt zo met een papiertje in zijn hand te voorschijn op de nationale televisie
Die link van mij was van de Quest-site.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:34 schreef hollandia02 het volgende:
Ik ben zwanger, moet ik me extra zorgen maken?
Nee. We zien dat infectie met het virus hetzelfde verloop heeft als bij vrouwen die niet zwanger zijn. Voor zover bekend is er geen verhoogde kans op een miskraam of aangeboren afwijkingen door infectie met dit virus.
Volgens RIVM
En heeft een veldonderzoek gedaan in Iran om te kijken of het besmettelijk isquote:
https://news.naver.com/ma(...)sYeonhapFlash=Y&rc=Nquote:
Waarom zou een baby gevrijwaard blijven van dit virus?quote:Op zondag 1 maart 2020 01:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://news.naver.com/ma(...)sYeonhapFlash=Y&rc=N
45 dagen oude baby in korea heeft het virus wel....
geen rook, dus alles is goed toch?quote:Op zondag 1 maart 2020 01:41 schreef tesssssssss het volgende:
Heeft er iemand nog iets over de paus gehoord?
https://www.ad.nl/video/p(...)nde-mis-over~p131870
Ja, die ouders hadden het allebei. Die vader zit bij die Sekte in Zuid-Korea.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://news.naver.com/ma(...)sYeonhapFlash=Y&rc=N
45 dagen oude baby in korea heeft het virus wel....
Deze Paus gaat gewoon eigenhandig zorgen voor de uitroeiing van het Katholieke geloof. Zeker als 'ie dood gaat, aangezien de kardinalen dan gezellig op een kluitje in conclaaf gaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:41 schreef tesssssssss het volgende:
Heeft er iemand nog iets over de paus gehoord?
https://www.ad.nl/video/p(...)nde-mis-over~p131870
Paus Coronus Johannes de eerstequote:Op zondag 1 maart 2020 01:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn als de paus Corona zou hebben.
Aan Chinese kindertjes gezeten waarschijnlijk.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Deze Paus gaat gewoon eigenhandig zorgen voor de uitroeiing van het Katholieke geloof. Zeker als 'ie dood gaat, aangezien de kardinalen dan gezellig op een kluitje in conclaaf gaan.
Die gast schudt ook handjes met Jan en alleman de hele dag en vergeet ook niet dat hij een hoop kindjes kust op een dagquote:Op zondag 1 maart 2020 01:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn als de paus Corona zou hebben.
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Dat je dan gezegend wordt door de paus, en dan heb je Corona.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:46 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Die gast schudt ook handjes met Jan en alleman de hele dag en vergeet ook niet dat hij een hoop kindjes kust op een dag
Meneer Bruins en het RIVM fixen het wel ffquote:Op zondag 1 maart 2020 01:47 schreef Kyran het volgende:
Ben niet iemand die zich snel zorgen maakt. Had misschien ook iets teveel vertrouwen in alle kennis en kunde die wij in dit land hebben. Als ik nu zie hoe zwak en zonder enige vorm van daadkracht de overheid handelt beginnen de zorgen toch wel te komen hoor.
Ongelovelijk hoe slap er gehandeld wordt.
Hij is nu al vanaf woensdag niet meer in het openbaar geweest en ik lees dat hij maar 1 long heeft?quote:Op zondag 1 maart 2020 01:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Dat je dan gezegend wordt door de paus, en dan heb je Corona.
Zou hij de eerste paus zijn die voor vrijwillige euthanasie kiest gewoon om het taboo daarover binnen de kerk te doorbreken?quote:Op zondag 1 maart 2020 01:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Hij is nu al vanaf woensdag niet meer in het openbaar geweest en ik lees dat hij maar 1 long heeft?
Precies zoals het hoort en typisch nuchter op zijn Nederlands, genoeg landen waar de maatregelen volkomen paniekerig zijn, rust en geen paniek veroorzaken als overheid.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:47 schreef Kyran het volgende:
Ben niet iemand die zich snel zorgen maakt. Had misschien ook iets teveel vertrouwen in alle kennis en kunde die wij in dit land hebben. Als ik nu zie hoe zwak en zonder enige vorm van daadkracht de overheid handelt beginnen de zorgen toch wel te komen hoor.
Allemaal gebaseerd op de cijfers uit China die normaal niemand geloofd. Maar recoveries dan opeens weer wel.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:45 schreef joyvke het volgende:
Meer recovered dan active
41,308 vs 42,326 *\o/*
Ja, hij heeft een longziekte gehad.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Hij is nu al vanaf woensdag niet meer in het openbaar geweest en ik lees dat hij maar 1 long heeft?
Ik ken het gevoel. Ik ben ook geen alu-hoedje, alt-right freak of iemand die overal rampen ziet, maar ik begrijp de slappe aanpak helemaal niet. En dan nog een soort van 'trots' zijn dat ze de WHO-aanbevelingen niet opvolgen.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:47 schreef Kyran het volgende:
Ik denk niet dat de wereld sneller of langzamer gaat draaien als paus de zoveelste sterft.quote:Op zondag 1 maart 2020 01:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, hij heeft een longziekte gehad.
Dus dat zou voor iedereen heel slecht nieuws zijn als hij Corona heeft. Voor hemzelf ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |