abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191763970
Ben je bang voor het COVID-19 virus, zo ja waarom?
pi_191763978
Nee niet echt
  Spellchecker zaterdag 29 februari 2020 @ 23:44:54 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191763989
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:43 schreef DoggerMike8 het volgende:
Ben je bang voor het COVID-19 virus, zo ja waarom?
TS begint.
pi_191764020
MadJack don't back down...

Maar nee niet echt, eerder voor m'n bejaarde familieleden
  zaterdag 29 februari 2020 @ 23:47:44 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191764036
Nee, want ik ga er niet dood aan en het dooft wel weer uit.
pi_191764056
Niet voor het virus, maar wel voor de gevolgen van de economie :N
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_191764070
Helemaal niet, vind het vooral interessant eigenlijk
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 29 februari 2020 @ 23:52:39 #8
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_191764136
Nee :') zelfs de griep is nog dodelijker

Paniekzaaiers ook altijd :')
#KICKOUTZP
pi_191764735
Erg matige OP en vooral met @Fukushima eens. :'(
Gino ♥
  zondag 1 maart 2020 @ 00:24:25 #10
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191764754
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:49 schreef Durmada het volgende:
Helemaal niet, vind het vooral interessant eigenlijk
Ik ook, wat is de dubbele agenda? Er gaan zoveel mensen dood aan zoveel virussen, ziektes. Waarom is dit ineens interessant?

*waiting
pi_191765038
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 00:24 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik ook, wat is de dubbele agenda? Er gaan zoveel mensen dood aan zoveel virussen, ziektes. Waarom is dit ineens interessant?

*waiting
Afleidingsmanoeuvre
  zondag 1 maart 2020 @ 00:50:12 #12
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191765249
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 00:39 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Afleidingsmanoeuvre
Van wat? Syrie/Turkije? Asielzoekers?
pi_191765571
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:52 schreef wollah het volgende:
Nee :') zelfs de griep is nog dodelijker
Echt hè! Al ligt de besmettingskans van Covid-19 hoger!
pi_191765844
Nee, maar wel voor de sociale gevolgen, nu al, ik heb een eigen bedrijf en ik vrees voor onze sector, ik denk dat als mensen nerveus worden dingen als horeca, retail, recreatie als eerste geschrapt worden uit de agenda en portemonnee en dan zou ik zelf wel een probleem krijgen.

Verder hoop ik dat mijn (schoon)ouders het virus bespaard wordt.
pi_191766240
quote:
12s.gif Op zondag 1 maart 2020 00:50 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Van wat? Syrie/Turkije? Asielzoekers?
Denk het wel ja
pi_191766427
Nee tuurlijk niet, het chinese regime legt voor de lol miljoenen chinezen een quarantaine op en brengt het land voor de grap enorme economische schade toe, al die ontsmettingsnoodgrepen zijn hun tegenhanger van onze confettikanonen en een uiting van feestelijkheid. Gewoon een griepje dat alleen zwakken en ouderen treft, dat zie je zo!
pi_191766445
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:24 schreef cemeteryslut het volgende:
Nee, maar wel voor de sociale gevolgen, nu al, ik heb een eigen bedrijf en ik vrees voor onze sector, ik denk dat als mensen nerveus worden dingen als horeca, retail, recreatie als eerste geschrapt worden uit de agenda en portemonnee en dan zou ik zelf wel een probleem krijgen.

Verder hoop ik dat mijn (schoon)ouders het virus bespaard wordt.
Ik heb hetzelfde. :') ging zo lekker afgelopen maand
Gino ♥
pi_191766488
Hoe verhoud het zich met griep?
pi_191766502
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:43 schreef osodevo het volgende:
Hoe verhoud het zich met griep?
Geen idee

Vertel ons alles!
Gino ♥
pi_191767439
Ik ben niet in paniek maar ik maak me zeker wel zorgen.
Ik werk in Delft (ja ik weet het, Delft is groot en het is er maar eentje), heb collega's die recentelijk in Noord-Italië en China waren. Ik zie dagelijks veel mensen, zowel op m'n werk als thuis. Mijn zoon gaat naar Italië aankomende week ('want kan m'n ticket niet annuleren').

Ik heb zwakke longen, als ik het krijg vermoed ik zomaar dat ik een groot probleem heb. En ja, dat zou ik ook hebben als ik griep krijg.

Beetje frappant ook dat mensen hier schrijven 'nee want griep is erger en ik ga er niet dood aan'. Dan geef je echt geen fuck om andere mensen, die er wél dood aan kunnen gaan. Dat geldt overigens ook voor mijn zoon, die zich toch wel even achter de oren krabde toen ik hem er fijntjes aan hielp herinneren dat de longen van z'n moeder weinig kunnen hebben.

Ik ken iemand in China wiens familie Corona kreeg. Die mensen zijn er niet aan overleden maar je wordt er echt heel erg ziek van.
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:24 schreef cemeteryslut het volgende:
Nee, maar wel voor de sociale gevolgen, nu al, ik heb een eigen bedrijf en ik vrees voor onze sector, ik denk dat als mensen nerveus worden dingen als horeca, retail, recreatie als eerste geschrapt worden uit de agenda en portemonnee en dan zou ik zelf wel een probleem krijgen.

Verder hoop ik dat mijn (schoon)ouders het virus bespaard wordt.
En dit, dit kost mijn werkgever, al is dat een hele andere sector, nu al heel veel geld. Mensen die beweren dat er niks aan de hand is zijn denk ik van die typische Nederlanders die zo nodig nuchter moeten doen.
Dit kost bakken en bakken met geld, voor iedereen. De economie krijgt een dreun waar je eng van wordt.
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 08:47:52 #22
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_191767452
Nee.
F.K.A. SuperwormJim
pi_191777899
Nee, maar ik heb wel een bovengemiddelde (voor mijn doen) behoefte aan het Nederlandse coronanieuws volgen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 maart 2020 @ 17:59:41 #24
163650 Greys
pi_191777916
Ja.
Voor m'n ouders voornamelijk. (70+ waarvan eentje levenslang longproblemen).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze zondag 1 maart 2020 @ 18:01:08 #25
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_191777953
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:47 schreef SuperwormJim het volgende:
Nee.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 1 maart 2020 @ 18:03:14 #26
47102 Elvi
miemkwien
pi_191777996
Ja, vooral voor m'n ouders. En voor de gevolgen voor mijn werk. En voor het hamsteren :')
  zondag 1 maart 2020 @ 18:04:23 #27
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_191778021
Natuurlijk niet.
pi_191778185
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:46 schreef Granqvist het volgende:
Ik ben niet in paniek maar ik maak me zeker wel zorgen.
Ik werk in Delft (ja ik weet het, Delft is groot en het is er maar eentje), heb collega's die recentelijk in Noord-Italië en China waren. Ik zie dagelijks veel mensen, zowel op m'n werk als thuis. Mijn zoon gaat naar Italië aankomende week ('want kan m'n ticket niet annuleren').

Ik heb zwakke longen, als ik het krijg vermoed ik zomaar dat ik een groot probleem heb. En ja, dat zou ik ook hebben als ik griep krijg.

Beetje frappant ook dat mensen hier schrijven 'nee want griep is erger en ik ga er niet dood aan'. Dan geef je echt geen fuck om andere mensen, die er wél dood aan kunnen gaan. Dat geldt overigens ook voor mijn zoon, die zich toch wel even achter de oren krabde toen ik hem er fijntjes aan hielp herinneren dat de longen van z'n moeder weinig kunnen hebben.

Ik ken iemand in China wiens familie Corona kreeg. Die mensen zijn er niet aan overleden maar je wordt er echt heel erg ziek van.
[..]

En dit, dit kost mijn werkgever, al is dat een hele andere sector, nu al heel veel geld. Mensen die beweren dat er niks aan de hand is zijn denk ik van die typische Nederlanders die zo nodig nuchter moeten doen.
Dit kost bakken en bakken met geld, voor iedereen. De economie krijgt een dreun waar je eng van wordt.
Wat een kolder, die mensen stellen er niet bang voor te zijn ze zeggen niet het boet mij geen fuck als Granqvist dood gaat. Zoals eerder geschreven er gaan meer mensen dood aan de griep.


Ik hoop verder dat mijn opa en oma wat voorzichtig doen maar hen kennende gaat dat niet gebeuren. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 1 maart 2020 @ 18:15:35 #29
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191778203
Nope, voel me best goed voorbereid, lamaar komen nu.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 1 maart 2020 @ 18:15:36 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191778204
Neee.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191778228
En economische gevolgen... Tja dat is deels klote maar aan de andere kant zal het misschien eens wat doen aan die debiele huizenprijzen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191778407
Jawel,ik heb astma. Ook al heb ik al sinds mijn kindertijd geen aanval meer gehad en in het dagelijks leven geen last van is het toch verontrustend wetende dat het op je longen slaat.
Ook heb ik een aantal familieleden waar ik me zorgen om maak.

Nog los van de economische en maatschappelijke gevolgen.
  zondag 1 maart 2020 @ 18:38:57 #33
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191778644
Totaal niet. Ik verbaas me eerder over de lichtelijke paniek die nu al door de samenleving lijkt te gaan. Wordt nog wat als de zaak straks echt inslaat.
pi_191779066
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:38 schreef Twiitch het volgende:
Totaal niet. Ik verbaas me eerder over de lichtelijke paniek die nu al door de samenleving lijkt te gaan. Wordt nog wat als de zaak straks echt inslaat.
Het is al een tijdje erg veel in de media, en bangmakend materiaal wordt veel gelezen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 1 maart 2020 @ 19:00:55 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191779077
quote:
16s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is al een tijdje erg veel in de media, en bangmakend materiaal wordt veel gelezen.
Ik heb al een tijd lang niks over het klimaat gelezen. Verfrissend.
pi_191779155
quote:
17s.gif Op zondag 1 maart 2020 19:00 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik heb al een tijd lang niks over het klimaat gelezen. Verfrissend.
En wat was die daarvoor ook alweer? Vast iets met Baudet of zo. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 1 maart 2020 @ 20:08:08 #37
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191780506
ja, het is een virus dus het blijft gaan, krijg je het niet dit jaar, dan wel in 2021.
het is een soort airborne HIV, het valt je immuun systeem aan en je longen
pi_191781348
Ja, mijn gezondheid is niet optimaal. Een gewone griep zorgt al voor longproblemen, daarom krijg ik ook de griepprik. Ik zit er niet op de wachten om met een dubbele longontsteking in een overvol ziekenhuis te belanden.
En ik vrees ook een flinke impact op de economie met alles gevolgen van dien.

Ik snap niet dat je er zo van overtuigd kunt zijn dat het niks voorstelt.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191783381
Ik maak me vooral zorgen om de gevolgen voor de maatschappij. Zowel economisch als maatschappelijk.
  zondag 1 maart 2020 @ 21:31:43 #40
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_191783414
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 21:30 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik maak me vooral zorgen om de gevolgen voor de maatschappij. Zowel economisch als maatschappelijk.
Mag wel een keer weer.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191783531
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 20:34 schreef Injetta het volgende:
Ja, mijn gezondheid is niet optimaal. Een gewone griep zorgt al voor longproblemen, daarom krijg ik ook de griepprik. Ik zit er niet op de wachten om met een dubbele longontsteking in een overvol ziekenhuis te belanden.
En ik vrees ook een flinke impact op de economie met alles gevolgen van dien.

Ik snap niet dat je er zo van overtuigd kunt zijn dat het niks voorstelt.
Omdat dit bij de mexicaanse griep en sars ook zo was. En ebola was ook aardige hysterie.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 1 maart 2020 @ 23:37:56 #42
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_191786237
quote:
16s.gif Op zondag 1 maart 2020 21:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Omdat dit bij de mexicaanse griep en sars ook zo was. En ebola was ook aardige hysterie.
Ebola is meestal lokaal en vrij goed te beheersen. En ik heb nog geen globale Ebola-uitbraak gezien.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 1 maart 2020 @ 23:42:02 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191786297
Ebola moet je sowieso je best voor doen om het op te lopen. Dat is hiermee iets minder het geval.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191787006
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:46 schreef Granqvist het volgende:
Ik ben niet in paniek maar ik maak me zeker wel zorgen.
Ik werk in Delft (ja ik weet het, Delft is groot en het is er maar eentje), heb collega's die recentelijk in Noord-Italië en China waren. Ik zie dagelijks veel mensen, zowel op m'n werk als thuis. Mijn zoon gaat naar Italië aankomende week ('want kan m'n ticket niet annuleren').

Ik heb zwakke longen, als ik het krijg vermoed ik zomaar dat ik een groot probleem heb. En ja, dat zou ik ook hebben als ik griep krijg.

Beetje frappant ook dat mensen hier schrijven 'nee want griep is erger en ik ga er niet dood aan'. Dan geef je echt geen fuck om andere mensen, die er wél dood aan kunnen gaan. Dat geldt overigens ook voor mijn zoon, die zich toch wel even achter de oren krabde toen ik hem er fijntjes aan hielp herinneren dat de longen van z'n moeder weinig kunnen hebben.

Ik ken iemand in China wiens familie Corona kreeg. Die mensen zijn er niet aan overleden maar je wordt er echt heel erg ziek van.
[..]

En dit, dit kost mijn werkgever, al is dat een hele andere sector, nu al heel veel geld. Mensen die beweren dat er niks aan de hand is zijn denk ik van die typische Nederlanders die zo nodig nuchter moeten doen.
Dit kost bakken en bakken met geld, voor iedereen. De economie krijgt een dreun waar je eng van wordt.
Ik ben geboren met een hartafwijking en dus hartpatiënt en ik moet zeggen dat dit virus mij ook aan het denken houd. Heb in het verleden de ziekte van Pfeiffer gehad (wat bij de meeste mensen als een verkoudheid of mild griepje voorbij gaat, ze merken vaak niet eens dat het Pfeiffer was) en lag 6 maanden op bed. Ontzettend verrot gevoeld de eerste 2 weken. Hoge koorts, lever functioneerde nog maar voor 20% (urine had de kleur van cola) en viel vele kilo's af. Dit soort dingen komen net even wat harder binnen bij mensen met long- of hartklachten. Ik begrijp je bezorgdheid.
  maandag 2 maart 2020 @ 00:42:50 #45
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191787055
Bij mij is het alweer bijna over. Met een beetje geluk ben ik nu imuun :)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 2 maart 2020 @ 00:44:09 #46
332107 laracroftonline
laracroftonline
pi_191787067
Ja want mijn pa is diabeet en rijd vrachtwagen dus komt op veel plaatsen 🥺
  maandag 2 maart 2020 @ 05:50:37 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191788221
quote:
16s.gif Op zondag 1 maart 2020 21:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Omdat dit bij de mexicaanse griep en sars ook zo was. En ebola was ook aardige hysterie.
Maar ebolapatienten kunnen tijdens de besmettelijke fase nog maar moeilijk rondlopen aangezien er vloeistoffen uit iedere lichaamsopening lopen. En je moet zowat ondergescheten worden door zo'n patiënt om het ook te krijgen. Ebola is met basale hygiëne kansloos om zich te verspreiden, griep is wel het even wat anders.
pi_191788743
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:43 schreef DoggerMike8 het volgende:
Ben je bang voor het COVID-19 virus, zo ja waarom?
Ja, want ik ben bang dat oudere en zieke mensen waar ik heel veel van hou gaan sterven.

Ik heb eigenlijk liever dat niemand eraan sterft.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191789572
Ja, want ik ben hartpatiënt. Vorig jaar 2 maanden op de intensive care waren me genoeg.
Ik kan contacten zelf nog wel vermijden maar heb 2 jonge kinderen waarvan er 1 naar de basisschool gaat. Die neemt dus alles mee naar huis.
pi_191792456
Mwaaah ik word liever natuurlijk niet ziek, maar zit absoluut niet in een risicogroep. Zou niet graag in isolatie gaan en het idee dat er vanalles plat komt te liggen en winkels leeg etc.. dat is wat anders :X

Voor mijn vader is het wel gevaarlijk. Heeft een paar jaar geleden een orgaantransplantatie ondergaan en gebruikt afweerremmende medicatie. Hij heeft ook al jaren problemen met zijn longen :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 2 maart 2020 @ 12:29:19 #51
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191792508
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 20:34 schreef Injetta het volgende:
Ja, mijn gezondheid is niet optimaal. Een gewone griep zorgt al voor longproblemen, daarom krijg ik ook de griepprik. Ik zit er niet op de wachten om met een dubbele longontsteking in een overvol ziekenhuis te belanden.
En ik vrees ook een flinke impact op de economie met alles gevolgen van dien.

Ik snap niet dat je er zo van overtuigd kunt zijn dat het niks voorstelt.
Ik snap dat jij bezorgt bent over je gezondheid, als je echter vitaal en gezond bent is er weinig reden tot zorg.

Ik maak mij meer zorgen over de overreactie en de gevolgen die dat heeft op onze economie en maatschappij
  maandag 2 maart 2020 @ 12:53:35 #52
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_191792843
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 12:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik snap dat jij bezorgt bent over je gezondheid, als je echter vitaal en gezond bent is er weinig reden tot zorg.
Mag is je er dan toch even op wijzen dat bij een veel groter deel dan menigeen denkt de vitaliteit en gezondheid niet top is.
Sowieso iedereen die in een ziekenhuis ligt, in een verzorgings of verpleeghuis, mensen met hart en vaatziekten, kanker, suikerziekte en astma. Om maar eens wat te noemen.
Wie dit leest is gek
  maandag 2 maart 2020 @ 13:49:37 #53
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191793938
Nee. Het is veel makkelijker om artikelen te lezen waarin allerlei doem scenario's voorbij komen (de headlines alleen al), waarin het aantal besmettingen (en aantal doden) genoemd wordt. Over genezingen hoor je veel minder (toch minder clickbait), maar persoonlijk focus ik me vooral daar op.

Maak me vooral zorgen om de paniek online. Iedereen helpt weer andere verhalen de wereld in, waardoor het steeds moeilijker wordt om echt goed geïnformeerd te blijven. Maar sensatie en fake news verspreiden is voor velen nou eenmaal aantrekkelijk om de een of andere reden.

Uiteraard vind ik het wel eng voor de risico groepen. Maar dat heb ik bij normale griepjes (en nee, daarmee zeg ik niet dat dit een ordinair griepje is) ook. Het is altijd kut als er mensen dood gaan en elke dood is er een te veel. Economisch en maatschappelijk zal het ook echt gevolgen gaan hebben. En ik vrees dat er door de paniek een punt komt dat je zelf al moet gaan hamsteren, puur omdat andere mensen in paniek zijn en anders de hele supermarkt leeg kopen (bij wijze van spreken).

Het enige wat ik kan doen is gewoon hygiënisch handelen, maar dat deed ik sowieso al. Verder leef ik gewoon mijn leven, en ik hoop dat de paniek langzaam aan minder wordt de komende weken. Zit namelijk een groot verschil tussen waakzaam zijn en goed op de hoogte blijven & meteen van het ergste uitgaan, paniek de wereld in helpen. Moet iedereen zelf weten, maar dat helpt niemand. Ik focus me zelf liever op info van deskundigen, en officiele instanties, ook al ben ik het niet altijd eens met hun manier van handelen. Maar liever dat dan alle info aangrijpen die door paniek de wereld in is geholpen...om mijn eigen paniek te ondersteunen.

Zelfs in het meest negatieve geval...en ik er aan zou bezwijken..vind ik het alsnog fijner om die laatste dagen gewoon met plezier te vullen (en hoop) dan dat ik aan niks anders meer denk dan het virus, en mijn laatste dagen vul met angst en paniek. Als het echt los gaat dan krijg je het toch wel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_191805281
Bang is een groot woord, maar ik vind het maar niks. Dat klotevirus moet gewoon optiefen! Sorry!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 00:46:00 #55
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191805350
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2020 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nee. Het is veel makkelijker om artikelen te lezen waarin allerlei doem scenario's voorbij komen (de headlines alleen al), waarin het aantal besmettingen (en aantal doden) genoemd wordt. Over genezingen hoor je veel minder (toch minder clickbait), maar persoonlijk focus ik me vooral daar op.

Maak me vooral zorgen om de paniek online. Iedereen helpt weer andere verhalen de wereld in, waardoor het steeds moeilijker wordt om echt goed geïnformeerd te blijven. Maar sensatie en fake news verspreiden is voor velen nou eenmaal aantrekkelijk om de een of andere reden.

Uiteraard vind ik het wel eng voor de risico groepen. Maar dat heb ik bij normale griepjes (en nee, daarmee zeg ik niet dat dit een ordinair griepje is) ook. Het is altijd kut als er mensen dood gaan en elke dood is er een te veel. Economisch en maatschappelijk zal het ook echt gevolgen gaan hebben. En ik vrees dat er door de paniek een punt komt dat je zelf al moet gaan hamsteren, puur omdat andere mensen in paniek zijn en anders de hele supermarkt leeg kopen (bij wijze van spreken).

Het enige wat ik kan doen is gewoon hygiënisch handelen, maar dat deed ik sowieso al. Verder leef ik gewoon mijn leven, en ik hoop dat de paniek langzaam aan minder wordt de komende weken. Zit namelijk een groot verschil tussen waakzaam zijn en goed op de hoogte blijven & meteen van het ergste uitgaan, paniek de wereld in helpen. Moet iedereen zelf weten, maar dat helpt niemand. Ik focus me zelf liever op info van deskundigen, en officiele instanties, ook al ben ik het niet altijd eens met hun manier van handelen. Maar liever dat dan alle info aangrijpen die door paniek de wereld in is geholpen...om mijn eigen paniek te ondersteunen.

Zelfs in het meest negatieve geval...en ik er aan zou bezwijken..vind ik het alsnog fijner om die laatste dagen gewoon met plezier te vullen (en hoop) dan dat ik aan niks anders meer denk dan het virus, en mijn laatste dagen vul met angst en paniek. Als het echt los gaat dan krijg je het toch wel.
je bent een brave burger, hopen dat je wat meer zelf gaat nadenken ipv vertrouwen op NL instanties, want de historie heeft uitgewezen dat ze er dus niks van kunnen als het echt erg is.
de paniek is terecht, China sluit niet zomaar 700 miljoen mensen op, ten koste van de economie.
pi_191805439
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 00:46 schreef THEFXR het volgende:
de paniek is terecht, China sluit niet zomaar 700 miljoen mensen op, ten koste van de economie.
Dat denk ik dus ook. En wij hier blijven maar volhouden dat het gewoon een griepje is. Met 18% die medische zorg nodig heeft loopt ons zorgapparaat binnen nu en anderhalve week compleet vast. Met extra doden ten gevolge.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 01:01:56 #57
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191805479
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 00:36 schreef vosss het volgende:
Bang is een groot woord, maar ik vind het maar niks. Dat klotevirus moet gewoon optiefen! Sorry!
In en uit, komt goed, schatje
pi_191806103
In China was het nog compleet nieuw, alle alarmbellen af, quarantaine, alles.

maandje of wat later en Duitsland doet zelfs geen contactonderzoek meer.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 04:54:24 #59
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191806368
Diabetes type 1 + Graves (hoewel ik nu in de fase zit waarin onderzocht wordt of het wel/niet gezezen is - maar echt top zal m'n immuunsysteem niet zijn), en ouders van rond de 70.

Ja, dus. :{
pi_191806732
nee, want het is sars/mers gecombineerd en alleen orientals en mensen uit midden oosten sterven eraan. Dat is ook de reden dat bij alle slachtoffers buiten china nooit afkomst wordt genoemd. Die dode in de VS. Een blanken, neger, chinees? Wordt niks over gemeld en daarom doet het CDC ook zo laconiek, ze weten meer dan ze vertellen.

Is niet voor niks dat de wetenschappers dit keer niet de vrijheden heeft zoals tijdens SARS, bij MERS werd het al ingeperkt. Enige bruikbare MERS sample is in Rotterdam en gepatenteerd. En toevallig dit sample wat in Winnipeg, Canada was waar de Chineze wetenschapper is ontslagen.

Wetenschappers klagen zelfs dat ze beperkt worden in hun onderzoek op dit gebied.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:06:52 #61
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191809522
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 00:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je bent een brave burger, hopen dat je wat meer zelf gaat nadenken ipv vertrouwen op NL instanties, want de historie heeft uitgewezen dat ze er dus niks van kunnen als het echt erg is.
de paniek is terecht, China sluit niet zomaar 700 miljoen mensen op, ten koste van de economie.
Schattig dat als iemand een andere mening heeft dan pure paniek je meteen iemand bent die niet zelf kan nadenken. Ik ga gewoon niet uit van het ergste en focus me op positieve dingen, ieder zo z’n ding. Sorry dat niet iedereen mee gaat in de negativiteit :*

En dat laatste argument hoor ik zo vaak. Joh, het was nieuw, serieuzer dan de normale griep. Preventie heet zoiets. Voor hetzelfde geld was het nog erger dan nu. Logisch dat ze er dan bovenop zitten, ze wisten er nog te weinig vanaf.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_191810032
Ik ben niet bang voor het virus. Wel voor de eventuele gevolgen, dus heb wel wat extra houdbare boodschappen en drinken gehaald. De berichtgeving vind ik wel vreemd in Nederland. Je moet pas contact opnemen als je half dood ligt te gaan. Anders hoef je niet langs te komen en moet je thuis uitzieken.

Hoe kan je dan nog geloofwaardige cijfers erover publiceren? Ook de 'nuchtere' instelling van de gemiddelde Nederlander vind ik storend. We hadden best meer voorzorg maatregelen kunnen treffen. Nu steekt iedereen ook elkaar maar aan want voor een 'griepje' blijf je natuurlijk niet thuis.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_191810139
Zolang het geen captain trips is ben ik niet zo bang.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_191810169
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 03:36 schreef havanagila het volgende:
maandje of wat later en Duitsland doet zelfs geen contactonderzoek meer.
Niet omdat ze het niet willen, maar omdat ze het niet meer kunnen. Dat was bij 68 besmettingen overigens.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 11:56:51 #65
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191810242
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:42 schreef Kiid het volgende:
Ik ben niet bang voor het virus. Wel voor de eventuele gevolgen, dus heb wel wat extra houdbare boodschappen en drinken gehaald. De berichtgeving vind ik wel vreemd in Nederland. Je moet pas contact opnemen als je half dood ligt te gaan. Anders hoef je niet langs te komen en moet je thuis uitzieken.

Hoe kan je dan nog geloofwaardige cijfers erover publiceren? Ook de 'nuchtere' instelling van de gemiddelde Nederlander vind ik storend. We hadden best meer voorzorg maatregelen kunnen treffen. Nu steekt iedereen ook elkaar maar aan want voor een 'griepje' blijf je natuurlijk niet thuis.
Logisch ook wel. Iedereen met een verkoudheid gaat er momenteel (online velen in ieder geval) van uit dat ze Corona hebben. Dan snap ik dat ze de eisen om te bellen iets hoger leggen, ze worden helemaal plat gebeld met de huidige paniek bij velen. En ja, bij die groep met milde klachten zullen ook mensen zitten die het virus hebben, maar zolang de klachten mild blijven kan je ook voor jezelf bepalen om voor de zekerheid binnen te blijven en je huisgenoten in te lichten (je eigen verantwoordelijkheid nemen en zo). Zolang het blijft bij milde klachten kan je gewoon thuis uitzieken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_191810337
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Logisch ook wel. Iedereen met een verkoudheid gaat er momenteel (online velen in ieder geval) van uit dat ze Corona hebben. Dan snap ik dat ze de eisen om te bellen iets hoger leggen, ze worden helemaal plat gebeld met de huidige paniek bij velen. En ja, bij die groep met milde klachten zullen ook mensen zitten die het virus hebben, maar zolang de klachten mild blijven kan je ook voor jezelf bepalen om voor de zekerheid binnen te blijven en je huisgenoten in te lichten (je eigen verantwoordelijkheid nemen en zo). Zolang het blijft bij milde klachten kan je gewoon thuis uitzieken.
Het gaat mij er meer om dat ze cijfers publiceren die gebaseerd zijn op niets. Je proeft aan alles dat ze willen doen alsof het allemaal nog niet zo erg is. Maar als zoveel ziekte gevallen niet geregistreerd worden dan is de kans op verspreidingen gigantisch. Want mensen gaan zichzelf niet vrijwillig twee weken lang in quarantaine zetten.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  dinsdag 3 maart 2020 @ 12:12:36 #67
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191810473
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:03 schreef Kiid het volgende:

[..]

Het gaat mij er meer om dat ze cijfers publiceren die gebaseerd zijn op niets. Je proeft aan alles dat ze willen doen alsof het allemaal nog niet zo erg is. Maar als zoveel ziekte gevallen niet geregistreerd worden dan is de kans op verspreidingen gigantisch. Want mensen gaan zichzelf niet vrijwillig twee weken lang in quarantaine zetten.
En dat laatste is raar. Wel verwachten dat het RIVM mensen in quarantine stopt, maar zelf (niet jij in het bijzonder, in t algemeen) niet de verantwoordelijkheid willen nemen om voor de zekerheid in thuis quarantaine te gaan bij beginnende milde klachten. Makkelijk om te klagen, maar we zijn niet afhankelijk van hun, je kan ook voor jezelf kijken wat het beste is.

En tja, cijfers die niet kloppen...dat heb je overal. Echt niet alleen hier. Lang niet iedereen trekt aan de bel als ze ziek zijn, sommigen zieken gewoon uit en gaan daarna door met hun leven, voor de meeste mensen geeft het geen andere symptomen dan een normale griep. Kortom; wereldwijd zijn er veel meer besmet. Gaan ze sowieso niet meer stoppen verwacht ik. Enige wat je kan doen is je eigen verantwoordelijkheid nemen (hygiëne, voor jezelf denken) en bij serieuzere klachten je huisarts bellen; vooral niet naar buiten blijven gaan totdat het RIVM je aanraad om binnen te blijven.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_191810609
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En dat laatste is raar. Wel verwachten dat het RIVM mensen in quarantine stopt, maar zelf (niet jij in het bijzonder, in t algemeen) niet de verantwoordelijkheid willen nemen om voor de zekerheid in thuis quarantaine te gaan bij beginnende milde klachten. Makkelijk om te klagen, maar we zijn niet afhankelijk van hun, je kan ook voor jezelf kijken wat het beste is.

En tja, cijfers die niet kloppen...dat heb je overal. Echt niet alleen hier. Lang niet iedereen trekt aan de bel als ze ziek zijn, sommigen zieken gewoon uit en gaan daarna door met hun leven, voor de meeste mensen geeft het geen andere symptomen dan een normale griep. Kortom; wereldwijd zijn er veel meer besmet. Gaan ze sowieso niet meer stoppen verwacht ik. Enige wat je kan doen is je eigen verantwoordelijkheid nemen (hygiëne, voor jezelf denken) en bij serieuzere klachten je huisarts bellen; vooral niet naar buiten blijven gaan totdat het RIVM je aanraad om binnen te blijven.
Dat is de Nederlandse nuchterheid waar ik het over had. Je gaat immers niet voor een griepje thuis zitten. Ik heb heel erg het gevoel dat we vooral bezig zijn om de ernst van de situatie te bagatelliseren. Het is maar een griepje en we houden de cijfers zo laag mogelijk door te adviseren door geen contact op te nemen.

Tja, ik vraag me af of dat de juiste manier is. Ik vermoed zo dat mensen daardoor ook niet het belang inzien en daarom dus niet die verantwoordelijkheid nemen zoals jij aangeeft. Werkgevers hebben hier ook een rol in, maar dat gaat ongetwijfeld pas komen als mensen uitvallen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  dinsdag 3 maart 2020 @ 12:30:29 #69
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191810763
Ja, omdat ouders, zwager, schoonzussen, man, zoon in de risico groepen vallen.
Ja, voor mezelf, omdat ik ademhalingsproblemen eng vind (al loop ik weinig risico vermoed ik).
Ja, vanwege de impact op de economie (al komt die er wel weer bovenop)
Ja, omdat er altijd de kans bestaat dat er paniek optreedt (in Duitsland serieus lege schappen gezien)
Ja, omdat ik denk dat ons gezondheidssysteem grote aantallen zieken helemaal niet aankan.
Nee, omdat ook dit weer voorbij gaat
Nee, omdat ik het vermoeden heb dat een veel groter deel van de mensen ziek is geworden, en er dus een lager percentage sterft.

Dubbel gevoel dus
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 12:31:48 #70
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191810789
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:22 schreef Kiid het volgende:

[..]

Dat is de Nederlandse nuchterheid waar ik het over had. Je gaat immers niet voor een griepje thuis zitten. Ik heb heel erg het gevoel dat we vooral bezig zijn om de ernst van de situatie te bagatelliseren. Het is maar een griepje en we houden de cijfers zo laag mogelijk door te adviseren door geen contact op te nemen.

Tja, ik vraag me af of dat de juiste manier is. Ik vermoed zo dat mensen daardoor ook niet het belang inzien en daarom dus niet die verantwoordelijkheid nemen zoals jij aangeeft. Werkgevers hebben hier ook een rol in, maar dat gaat ongetwijfeld pas komen als mensen uitvallen.
Volgens mij zegt niemand daar dat je geen contact mag opnemen; alleen dat je dat pas moet doen bij wat serieuzere klachten. Anders, zoals ik al eerder zei, krijg je ook vele mensen die bellen vanwege een simpele verkoudheid. Moet je je die drukte voorstellen.

Met de nuchterheid valt het wel mee heb ik het idee. Of nou ja, er zijn twee kampen. Online lees ik toch vooral paniek verhalen, in het echte leven zie ik dat mensen er wat realistischer in staan. Beetje middenweg tussen paniek en compleet nuchter zijn zeg maar.

En ja, sommige mensen blijven niet thuis vanwege een griepje. Maar het is dan wel een beetje triest dat die groep dan wel roept dat het RIVM zo weinig doet. Joh, je kan ook voor jezelf denken en je niet afhankelijk opstellen. We moeten het toch echt samen doen. Dus dat betekent dat mensen ook zelf na moeten denken. Als ze dat niet willen moeten ze ook niet gaan miepen richting een RIVM.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_191811059
Nee niet voor mijzelf. Wel voor de wat oudere mensjes in mijn leven.
The waves you made will always be
  dinsdag 3 maart 2020 @ 12:52:55 #72
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191811087
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Schattig dat als iemand een andere mening heeft dan pure paniek je meteen iemand bent die niet zelf kan nadenken. Ik ga gewoon niet uit van het ergste en focus me op positieve dingen, ieder zo z’n ding. Sorry dat niet iedereen mee gaat in de negativiteit :*

En dat laatste argument hoor ik zo vaak. Joh, het was nieuw, serieuzer dan de normale griep. Preventie heet zoiets. Voor hetzelfde geld was het nog erger dan nu. Logisch dat ze er dan bovenop zitten, ze wisten er nog te weinig vanaf.
snap niet dat je aan die paniek komt, het is gewoon een serieuze zaak.
anders krijgen we de discussie, positievo of realistisch
  dinsdag 3 maart 2020 @ 13:35:29 #73
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191811583
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 08:46 schreef Granqvist het volgende:
Mijn zoon gaat naar Italië aankomende week ('want kan m'n ticket niet annuleren').
Dan betaal jij die ticket voor hem.
(aan de andere kant voor volgende week zal er wel een negatief reisadvies zijn mag ik hopen)
pi_191899457
Neuh. Ben geen bitch
  zondag 8 maart 2020 @ 12:22:40 #75
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_191899577
Mijn pa woont in Brabant, hoest en heeft griep. Ze willen toch langskomen dinsdag...

Eerste ronde geprobeerd om hem thuis in bed te houden, maar nee niets aan de hand. We komen.

Morgen bel ik ze op dat ze thuis moeten blijven, ik heb geen zin in risico. Niet voor mijn gezin of het dorp hier.

Heel veel eigenwijze mensen, waaronder mijn eigen familie, het bezoek is namelijk voor de gezelligheid, dat kan ook via de telefoon. Ze wonen op 1,5 uur rijden.
pi_191899602
Mocht ik het zelf krijgen, dan zullen de gevolgen minimaal zijn (25 jaar en gezond).

Maar ik kan het doorgeven aan mensen die kwetsbaar zijn, die het misschien niet zullen overleven of er permanente longschade aan overhouden. Ik zou het mijzelf nooit vergeven als dat gebeurd.
  zondag 8 maart 2020 @ 12:24:36 #77
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_191899603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:35 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Dan betaal jij die ticket voor hem.
(aan de andere kant voor volgende week zal er wel een negatief reisadvies zijn mag ik hopen)
Is nu toch al zo, wat wil hij er gaan doen dan? Zo gezellig is het daar niet, en waar gaat hij in quarantaine als hij toch verkeerd gegokt heeft?
  zondag 8 maart 2020 @ 12:25:43 #78
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_191899621
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:24 schreef Brede_meneer het volgende:
Mocht ik het zelf krijgen, dan zullen de gevolgen minimaal zijn (25 jaar en gezond).

Maar ik kan het doorgeven aan mensen die minder kwetsbaar zijn, die het misschien niet zullen overleven of er permanente longschade aan overhouden. Ik zou het mijzelf nooit vergeven als dat gebeurd.
Dit, mijn pa denkt er zelf anders over. Is maar een griepje, want dat zeggen ze op tv...
pi_191899781
Normaal gezien zou ik niet bang zijn. Nu ik zwanger ben ben ik nog steeds niet bang, maar denk wel meer na over dingen. Zo wil ik zo met mijn dochter met de tram naar de stad (Rotterdam) rijden, en ik vraag me af of dat een goed idee is.
  Spellchecker zondag 8 maart 2020 @ 12:56:26 #80
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191900157
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Normaal gezien zou ik niet bang zijn. Nu ik zwanger ben ben ik nog steeds niet bang, maar denk wel meer na over dingen. Zo wil ik zo met mijn dochter met de tram naar de stad (Rotterdam) rijden, en ik vraag me af of dat een goed idee is.
Hmm .... ligt er ook een beetje aan hoe vol die tram is, en waar je heen gaat in Rotterdam ....
pi_191900266
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:56 schreef maily het volgende:

[..]

Hmm .... ligt er ook een beetje aan hoe vol die tram is, en waar je heen gaat in Rotterdam ....
Plan is om tram naar het centrum te pakken. Die stopt hier op loopafstand, dus dat is gewoon gemakkelijk. Met de auto naar het centrum op een zondag ga ik niet doen, dat is sowieso slecht voor mijn hart :')

Ik heb mijn dochter een horloge beloofd en dat horloge verkopen ze alleen bij een winkel in de stad...
Maar ik kan ook gewoon online bestellen bedenk ik me nu :) Nogal tegen mijn principes aangezien ik nooit wat online bestel, maar voor nu misschien het handigst.
pi_191900402
Ja ik ben best wel bang geworden. Omdat de info niet goed is.
Ze laten ook alles afhangen van het rivm.
Nu mag je alleen een dokter bellen bij ernstige klachten. Maar in Brabant mogen ze thuis blijven met een verkoudheid.

Ik mag nu dus nog niet thuis blijven met mn verkoudheid, dan doe ik werkweigering. Maar als de rivm zegt dat een hele provincie thuis moet blijven dan is t goed.

We krijgen niet echt de kans om meer te doen dan handen wassen en in je elleboog te hoesten.
En geef elkaar geen hand, maar raak elkaars elleboog even aan.
pi_191900423
Eerst dacht ik, boeien het is maar in China, ver van mijn bed show . Maar nu....
  Spellchecker zondag 8 maart 2020 @ 13:15:24 #84
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191900458
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Plan is om tram naar het centrum te pakken. Die stopt hier op loopafstand, dus dat is gewoon gemakkelijk. Met de auto naar het centrum op een zondag ga ik niet doen, dat is sowieso slecht voor mijn hart :')

Ik heb mijn dochter een horloge beloofd en dat horloge verkopen ze alleen bij een winkel in de stad...
Maar ik kan ook gewoon online bestellen bedenk ik me nu :) Nogal tegen mijn principes aangezien ik nooit wat online bestel, maar voor nu misschien het handigst.
Kan me voorstellen dat je het als gezellig uitje gepland had .... maar ik zou nu ook voor online bestellen gaan ....
pi_191900460
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:13 schreef Belg het volgende:
Eerst dacht ik, boeien het is maar in China, ver van mijn bed show . Maar nu....
Maggie zegt dat het allemaal onder controle is! :')
pi_191900472
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Maggie zegt dat het allemaal onder controle is! :')
Net zoals haar lichaamsgewicht :')
pi_191900502
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:16 schreef Belg het volgende:

[..]

Net zoals haar lichaamsgewicht :')
:D Ik vind het wel om te gieren hoor. Minister van volksgezondheid, die morbide obesitas heeft :D
pi_191900536
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:D Ik vind het wel om te gieren hoor. Minister van volksgezondheid, die morbide obesitas heeft :D
Ze hebben haar gekozen omdat ze huisarts is, maar inderdaad het staat niet :')
pi_191900575
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 12:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Normaal gezien zou ik niet bang zijn. Nu ik zwanger ben ben ik nog steeds niet bang, maar denk wel meer na over dingen. Zo wil ik zo met mijn dochter met de tram naar de stad (Rotterdam) rijden, en ik vraag me af of dat een goed idee is.
Ik wist niet dat je zwanger bent! Wat leuk! Gefeliciteerd :*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_191900612
Nee. Misschien komt dat nog wel als er echt een uitbraak volgt in NL.
pi_191900724
Ja, voor de gevolgen van de zorg en economie.. Partner heeft ziekte van Crohn en MS (laatste in zeer lichte vorm), maar ben ook bang voor de oudere mensen in mijn omgeving..

En nee het is niet gewoon een griepje, mensen onderschatten het, maar dit roep ik al weken..
pi_191900735
Ja, aangeboren hartafwijking
  zondag 8 maart 2020 @ 14:23:17 #93
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_191901662
Niet bang voor de ziekte maar wel voor de hysterie er omheen en de maatregelen.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:25:06 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_191902914
Het is toch een beetje als de postcodeloterij maar dan anders. Valt de straatprijs hier of gelukkig niet.
  zondag 8 maart 2020 @ 15:31:14 #95
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_191903024
Ikzelf ben overigens niet bang. Ik vape dus dan worden eventuele bacterien en virussen gelijk gedood
  zondag 8 maart 2020 @ 15:44:07 #96
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_191903194
Bang zijn we hier zeker niet. Echter blijft het wel een verontrustende ontwikkeling, waarover flauwe grappen niet door iedereen even goed gewaardeerd kunnen worden.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_191903708
Voor mijzelf zal het hopelijk meevallen, maar heb zoals iedereen oudere familieleden en ook ook vrienden die net uit chemo zijn gekomen.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:16:02 #98
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191903718
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 15:31 schreef the-eye het volgende:
Ikzelf ben overigens niet bang. Ik vape dus dan worden eventuele bacterien en virussen gelijk gedood
Rokers zijn kwetsbaarder dan niet-rokers. Vapers zullen daar tussenin vallen.
pi_191903747
Eerder ongerust omdat ik asthma en bijnierinsufficiëntie heb. Vooral wil ik oudere familieleden niet aansteken.
  zondag 8 maart 2020 @ 16:28:46 #100
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191903925
Ik ben niet bang.
Hierna ook komt covid-20 en 21.
Als ik bank voor 19 moet zijn ben ik het de komende jaren ook voor de opvolgers.

Het helpt mogelijk ook door mijn lichaam blood te stellen aan deze relatief milde covid.
Tot nooit .......
pi_191904369
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:D Ik vind het wel om te gieren hoor. Minister van volksgezondheid, die morbide obesitas heeft :D
Wij hadden Erica Terpstra.
pi_191908013
Ik vind het akelig omdat we dit nog nooit hebben meegemaakt en ik geen idee heb van wat er gaat gebeuren. Dan heb ik het niet eens over het ziek zijn zelf, maar wat het betekent voor het dagelijks leven. Wat er nu gebeurt in Italië hadden we ook niet kunnen vermoeden.

Ik vind de hamsterende en smetvrezende mensen verontrustend. Ik vraag me af wat die doen als ze gaan panikeren.
pi_191908060
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind het akelig omdat we dit nog nooit hebben meegemaakt en ik geen idee heb van wat er gaat gebeuren. Dan heb ik het niet eens over het ziek zijn zelf, maar wat het betekent voor het dagelijks leven. Wat er nu gebeurt in Italië hadden we ook niet kunnen vermoeden.

Ik vind de hamsterende en smetvrezende mensen verontrustend. Ik vraag me af wat die doen als ze gaan panikeren.
ik denk eerder dat de mensen die niet gehamsterd hebben gaan panikeren, denk je niet.
pi_191908115
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:49 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ik denk eerder dat de mensen die niet gehamsterd hebben gaan panikeren, denk je niet.
Precies. Iedereen in paniek door de supermarkt en ik heb nu al genoeg in huis om een maand door te komen. Lekker rustig dagje dan.
pi_191908159
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:49 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ik denk eerder dat de mensen die niet gehamsterd hebben gaan panikeren, denk je niet.
Ja dat is ook nog een scenario! :X Ik heb altijd wat basics in huis, nu niet anders dan normaal.
pi_191908206
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:53 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ja dat is ook nog een scenario! :X Ik heb altijd wat basics in huis, nu niet anders dan normaal.
wat ga je doen als we zo'n situatie als in Italie krijgen en niet gehamsterd hebt?
pi_191908367
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:55 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

wat ga je doen als we zo'n situatie als in Italie krijgen en niet gehamsterd hebt?
Ik heb ook niet gehamsterd hoor en kan sowieso 4 weken zonder boodschappen te doen en dan heb ik nog gevarieerd te eten ook.

Scheelt dat koken/bakken wel een hobby van me is ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_191908446
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:03 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gehamsterd hoor en kan sowieso 4 weken zonder boodschappen te doen en dan heb ik nog gevarieerd te eten ook.

Scheelt dat koken/bakken wel een hobby van me is ;)
das op zich best veel.
pi_191908474
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:55 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

wat ga je doen als we zo'n situatie als in Italie krijgen en niet gehamsterd hebt?
Ik overleef het wel even op mijn voorraadkast. Heb ook altijd water in huis (sinds ik een keer flink ziek alleen thuis was en er plots geen water meer uit de kraan kwam).
pi_191908663
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:07 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

das op zich best veel.
Valt mee hoor, ik ben alleen en ik ben geen grote eter. Heb wel een gigantische koelvriescombinatie die redelijk vol ligt. Heb 3 soorten rijst, kikkererwten, 2 soorten linzen en bonen gedroogd.
Tig kilo bloem, zelfrijzend bakmeel, ik denk iets van 6 verschillende soorten suikers ook standaard in huis, als ik nu trek heb in cake/taart/koekjes dan wil ik die ook gelijk kunnen bakken :+
Dan ook nog echt bergen verschillende soorten kruiden/specerijen, bouillonblokjes etc.

Maargoed, voor een gezin van bijvoorbeeld 4 lijkt me het een stuk lastiger hoor.

Standaard diepvriesgroenten ook in de vriezer want met die deelblokjes hoef ik niks weg te gooien. En ga zo maar door ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_191908733
Bang niet, maar ben wel bezorgd over de gevolgen.. Ik ga over een week op vakantie, en ben benieuwd of dat allemaal wel doorgaat. Of het aantal besmettingen in NL niet door de roof gaat en dat mijn vakantieland van bestemming de grens dichtgooit of zo..
Dit is een Signature....
pi_191908746
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:21 schreef virl3 het volgende:
Bang niet, maar ben wel bezorgd over de gevolgen.. Ik ga over een week op vakantie, en ben benieuwd of dat allemaal wel doorgaat. Of het aantal besmettingen in NL niet door de roof gaat en dat mijn vakantieland van bestemming de grens dichtgooit of zo..
welk land?
pi_191908802
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

welk land?
9 dagen tourtje Libanon
Dit is een Signature....
  zondag 8 maart 2020 @ 21:56:28 #114
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191911347
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:47 schreef _Arual_ het volgende:

Ik vind de hamsterende en smetvrezende mensen verontrustend. Ik vraag me af wat die doen als ze gaan panikeren.
vooral die smetvrezende mensen.
Ik was gister in een wokrestaurant.

Ik gaf een ongebruikt schaaltje terug. Hij wilde hem voor een ander opscheppen. Die mensen reageerde of ik melaats was.

Sommige mensen staan echt te twijfelen of ze een opscheplepel durven te pakken. Leuk om even te kuchen naast dat volk.
Tot nooit .......
  maandag 9 maart 2020 @ 02:04:21 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_191915151
Nee, ik ben totaal niet bang. Ik ga dat wel overleven. Verder denk ik dat virussen gewoon een fact of life zijn, en dat dit nu een nieuwe is waar we over een jaar of wat gewoon aan gewend zijn (en het virus aan ons). Net zoals alle andere virussen die af en toe voorbijkomen.

Ik hoop wel dat m'n pa niet ziek wordt, want die is 83, hartpatiënt, heeft diabetes en is stronteigenwijs. Zijn fysieke conditie is verder goed, maar op die leeftijd weet je het nooit natuurlijk.
Huilen dan.
pi_191915175
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind de hamsterende en smetvrezende mensen verontrustend. Ik vraag me af wat die doen als ze gaan panikeren.
Waarschijnlijk de deur op slot en interen op de voorraad die ze hebben aangelegd terwijl jij black friday taferelen moet trotseren voor een beetje eten.

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 21:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

vooral die smetvrezende mensen.
Ik was gister in een wokrestaurant.

Ik gaf een ongebruikt schaaltje terug. Hij wilde hem voor een ander opscheppen. Die mensen reageerde of ik melaats was.

Sommige mensen staan echt te twijfelen of ze een opscheplepel durven te pakken. Leuk om even te kuchen naast dat volk.
Als ze echt bang geweest waren voor besmetting hadden ze zo'n gelegenheid niet opgezocht.
pi_191915269
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind het akelig omdat we dit nog nooit hebben meegemaakt en ik geen idee heb van wat er gaat gebeuren. Dan heb ik het niet eens over het ziek zijn zelf, maar wat het betekent voor het dagelijks leven. Wat er nu gebeurt in Italië hadden we ook niet kunnen vermoeden.

Ik vind de hamsterende en smetvrezende mensen verontrustend. Ik vraag me af wat die doen als ze gaan panikeren.
Ik denk dat de mensen die gehamsterd hebben dan gaan beginnen met alles opeten.

Mijn vrees is meer als landen gaan hamsteren. Of landen elkaar dingen gaan verwijten. Zondebokken zoeken (Iran richting USA, USA richting China?)

Maar wat jij terecht zegt: Dit is compleet onvoorspelbaar. We hebben geen patronen of referentiekaders uit het verleden die we hier kunnen gebruiken om onszelf gerust te stellen. En dat geeft wel wat onrust.
pi_191915278
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 02:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat de mensen die gehamsterd hebben dan gaan beginnen met alles opeten.

Mijn vrees is meer als landen gaan hamsteren. Of landen elkaar dingen gaan verwijten. Zondebokken zoeken (Iran richting USA, USA richting China?)

Maar wat jij terecht zegt: Dit is compleet onvoorspelbaar. We hebben geen patronen of referentiekaders uit het verleden die we hier kunnen gebruiken om onszelf gerust te stellen. En dat geeft wel wat onrust.
Waarom zou china een zondebok zijn? Die hebben toch enorm geblunderd in de initiele signalering, de quarantaine van wuhan en het niet afgelasten van Chinees nieuwjaar behalve dan voor een heel klein deel op het allerlaatste moment?

China treft daadwerkelijk de nodige blaam, al dient daarbij vermeld te worden dat het wel de chinese overheid was die afgedwongen heeft dat de Europese evacuees uit Wuhan hier in quarantaine moesten. Vanaf dat punt hebben onze eigen autoriteiten eigenlijk alles verder verprutst.
pi_191915279
quote:
14s.gif Op maandag 9 maart 2020 02:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Waarom zou china een zondebok zijn? Die hebben toch enorm geblunderd in de initiele signalering, de quarantaine van wuhan en het niet afgelasten van Chinees nieuwjaar behalve dan voor een heel klein deel op het allerlaatste moment?

China treft daadwerkelijk de nodige blaam, al dient daarbij vermeld te worden dat het wel de chinese overheid was die afgedwongen heeft dat de Europese evacuees uit Wuhan hier in quarantaine moesten. Vanaf dat punt hebben onze eigen autoriteiten eigenlijk alles verder verprutst.
Ehhhh bedoel je niet "waarom zou China geen zondebok zijn"? :P
pi_191915432
bang is een groot woord maar we vrezen het wel, het is een zekerheid dat mijn vrouw opgenomen moet worden aangezien ze een ernstige spierziekte heeft...en het dodelijk kan zijn voor haar.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191915713
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 19:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind het akelig omdat we dit nog nooit hebben meegemaakt en ik geen idee heb van wat er gaat gebeuren. Dan heb ik het niet eens over het ziek zijn zelf, maar wat het betekent voor het dagelijks leven. Wat er nu gebeurt in Italië hadden we ook niet kunnen vermoeden.

Ik vind de hamsterende en smetvrezende mensen verontrustend. Ik vraag me af wat die doen als ze gaan panikeren.
Ik kan me SARS nog vaag herinneren (waarschijnlijk omdat de lekkerste milkshakes kwamen van de Sars in Waalwijk en ik dat toen grappig vond dat het dezelfde naam had als een enge ziekte... ik was jong ok?), maar de Mexicaanse griep totaal weer niet (daar zijn ze op een gegeven moment mee gestopt met testen). Mijn zus heeft die toen gehad en is daar flink ziek van geweest.

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 03:34 schreef Predator40 het volgende:
bang is een groot woord maar we vrezen het wel, het is een zekerheid dat mijn vrouw opgenomen moet worden aangezien ze een ernstige spierziekte heeft...en het dodelijk kan zijn voor haar.
Laten we hopen dat niemand hier er mee in aanraking komt op die manier. En dat het jullie ook bespaard mag blijven.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  maandag 9 maart 2020 @ 07:41:57 #122
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_191916419
Bang om het virus te krijgen of het virus zelf niet. Meer spannend voor eventueel gedoe, economische crisis, onnodige paniekvoetbal etc.
pi_191917985
Aangezien ik nooit ziek ben, ben ik niet bang om het zelf te krijgen, maar we moeten het wel serieus nemen. Het is een virus waarvoor geen vaccin is en dat makkelijk overdraagbaar is. En dan heb ik het nog niet over alle economische gevolgen. Het grootste gevaar ligt in de gezondheidszorg, als ze daar te weinig personeel hebben om de besmette patiënten te behandelen, dan kan het veel langer gaan duren dan het hoeft te duren.

Belangrijkste is dat we ons richten op de feiten en cijfers en niet gaan paniekzaaien. Veel mensen gaan zich door alle berichtgevingen (of het nou genuanceerd of overtrokken is) onnodig te veel zorgen maken. Positief is dat de situatie bij de "aanstichter" China de laatste dagen stabieler wordt (steeds minder besmettingen en doden erbij), plus als het de komende maanden wat warmer wordt dan heeft dat ook een positief effect.

Het is dus wat meer op je hoede zijn, maar om extra boodschappen te gaan inslaan o.i.d, nee...
The only way you can be original, is to be yourself.
  maandag 9 maart 2020 @ 11:27:41 #124
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_191919109
Nee
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_191928517
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 02:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ehhhh bedoel je niet "waarom zou China geen zondebok zijn"? :P
Nee, bij een zondebok wordt blaam onterecht neergelegd, bij china zou dat voor een groot deel terecht zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:04 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Aangezien ik nooit ziek ben, ben ik niet bang om het zelf te krijgen, maar we moeten het wel serieus nemen. Het is een virus waarvoor geen vaccin is en dat makkelijk overdraagbaar is. En dan heb ik het nog niet over alle economische gevolgen. Het grootste gevaar ligt in de gezondheidszorg, als ze daar te weinig personeel hebben om de besmette patiënten te behandelen, dan kan het veel langer gaan duren dan het hoeft te duren.

Belangrijkste is dat we ons richten op de feiten en cijfers en niet gaan paniekzaaien. Veel mensen gaan zich door alle berichtgevingen (of het nou genuanceerd of overtrokken is) onnodig te veel zorgen maken. Positief is dat de situatie bij de "aanstichter" China de laatste dagen stabieler wordt (steeds minder besmettingen en doden erbij), plus als het de komende maanden wat warmer wordt dan heeft dat ook een positief effect.

Het is dus wat meer op je hoede zijn, maar om extra boodschappen te gaan inslaan o.i.d, nee...
Je weet (als de Chinese cijfers al kloppen) wat voor noodgrepen China daartoe heeft moeten toepassen hè én dat het zijdelings gerelateerde MERS zelfs in de saoedische zomer flink om zich heen heeft gegrepen? ;) Dergelijke maatregelen nemen wij hier niet en zo warm/zonnig wordt het hier al evenmin. ;)
pi_191935282
Ik vind het moeilijk om niet in paniek te raken. Behoor tot de risicogroep. Ik wil het lot niet tarten.
Tegelijkertijd als je rekent dat zijn 90.000 zieken op een bevolking van 1.3 miljard eigenlijk niet veel. (China)

Maar in Europa lijkt het heftiger en is er geen centrale regie.

Ik vind het al met al erg eng.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  Spellchecker dinsdag 10 maart 2020 @ 08:56:08 #127
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191935376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 08:48 schreef Injetta het volgende:
Ik vind het moeilijk om niet in paniek te raken. Behoor tot de risicogroep. Ik wil het lot niet tarten.
Tegelijkertijd als je rekent dat zijn 90.000 zieken op een bevolking van 1.3 miljard eigenlijk niet veel. (China)

Maar in Europa lijkt het heftiger en is er geen centrale regie.

Ik vind het al met al erg eng.
Sterkte daarmee.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 09:06:43 #128
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191935501
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 08:48 schreef Injetta het volgende:
Ik vind het moeilijk om niet in paniek te raken. Behoor tot de risicogroep. Ik wil het lot niet tarten.
Tegelijkertijd als je rekent dat zijn 90.000 zieken op een bevolking van 1.3 miljard eigenlijk niet veel. (China)

Maar in Europa lijkt het heftiger en is er geen centrale regie.

Ik vind het al met al erg eng.
Ik had het er gisteren nog over met mijn arts en ook met een vriend die hartpatiënt is. Voorop staat dat je goed moet opletten met de hygiëne. Voor tips en dergelijke kijk op de site van de RIVM. Verder is het best slim om plekken te mijden waar mogelijk mensen komen die besmet zijn.

Grappig voorbeeld vond ik wel de sportschool waar mogelijk ook mensen komen die aan de ski en bergbeklimmen doen en dus mogelijk in gebieden geweest zijn zoals de Italiaanse alpen.

Al met al is er zeker een probleem. Maar angst is een slechte raadgever. Ik denk informeer je zelf goed. En volg de adviezen van met name je arts en de adviezen vanuit het RIVM en de GGD. Ondanks wat sommige (idioten) denken doorgaans betrouwbare informatie bronnen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191937102
1.5 week terug van Amsterdam naar London en van London naar Dubai en 4 dagen later naar Adelaide gereisd, in Dubai kreeg ik een zere keel en werd ik ziek....2 dagen mijn vrouw ook.
en dat blijft een beetje door zeuren met hoofdpijn, hoesten, verstopte neus etc.

vandaag hebben we ons toch maar laten testen voordat we iedereen besmetten ( we zijn al zoveel mogelijk thuis ( we hebben een huis voor een maand in Adelaide ) gebleven.

we voldoen aan de criteria in Australië ( reizen vanuit het buitenland en symptomen = test ) en we kregen zonder eng probleem een test
ze hebben speciale Covid-19 test klinieken opgezet, we liepen in 45 minuten weer naar buiten.

uitslag in 24-48 uur

p.s mijn vrouw heeft een vrij ernstige spierziekte dus dat telt ook wel mee dat we ons hebben laten testen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191939049
Voor degenen die het vergelijken met een griepje, van een griepje worden je longen niet slechter. Van het Covid virus op den duur wel, en een goed medicijn is er (nog) niet.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  dinsdag 10 maart 2020 @ 14:52:48 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191940930
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:03 schreef Koral het volgende:
Voor degenen die het vergelijken met een griepje, van een griepje worden je longen niet slechter. Van het Covid virus op den duur wel, en een goed medicijn is er (nog) niet.
Volgens mij geldt dat in sommige gevallen, lang niet bij iedereen.
pi_191941011
quote:
4s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:03 schreef Koral het volgende:
Voor degenen die het vergelijken met een griepje, van een griepje worden je longen niet slechter. Van het Covid virus op den duur wel, en een goed medicijn is er (nog) niet.
Alleen voor de zware of zelfs kritieke gevallen.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 15:46:41 #133
273885 m0j0
01101000 01101111 01101001
pi_191941711
Mwoah.. beetje wel.

Quote uit mijn alarmbrief "De heer heeft niet functionerende bijnieren ten gevolge van Craniopharyngeoom met Panhypopituarisme".

Eh, ik heb geen hypofyse, en dat zorgt er onder andere voor dat ik meer vatbaar ben voor virussen en dergelijke dan de gewone persoon.

Vandaar dat ik ook 2 jaar geleden 1 1/2 week in het ziekenhuis heb gelegen i.v.m. het Norovirus,een virus waar een normaal persoon 1-2 dagen zich van leeg schijt, wat ik dan ook deed, alleen bij mij duurde het 5 dagen, en was ik dus nog al uitgedroogd en hield na 5 dagen nog steeds niets binnen.

Dus..mocht ik het te pakken krijgen dan vermoed ik dat dit weer een tripje richting het hospitaal wordt, met hopelijk een paar kut dagen en dan weer beter, maar wie weet ook niet.

Dus nu probeer ik te voorkomen, weg bij groepen mensen, handen vaak wassen, en m`n dosering meds iets vehogen.
The humans are dead, The humans are dead, We used poisonous gases
And we poisoned their asses,It had to be done, So that we could have fun
pi_191979597
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:25 schreef virl3 het volgende:

[..]

9 dagen tourtje Libanon
En zojuist geannuleerd door de reisorganisatie omdat in Libanon alle musea en archologische sites met ingang van vandaag dicht zijn. Tyfus tering kut virus.. :(
Dit is een Signature....
pi_191979696
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:00 schreef Predator40 het volgende:
1.5 week terug van Amsterdam naar London en van London naar Dubai en 4 dagen later naar Adelaide gereisd, in Dubai kreeg ik een zere keel en werd ik ziek....2 dagen mijn vrouw ook.
en dat blijft een beetje door zeuren met hoofdpijn, hoesten, verstopte neus etc.

vandaag hebben we ons toch maar laten testen voordat we iedereen besmetten ( we zijn al zoveel mogelijk thuis ( we hebben een huis voor een maand in Adelaide ) gebleven.

we voldoen aan de criteria in Australië ( reizen vanuit het buitenland en symptomen = test ) en we kregen zonder eng probleem een test
ze hebben speciale Covid-19 test klinieken opgezet, we liepen in 45 minuten weer naar buiten.

uitslag in 24-48 uur

p.s mijn vrouw heeft een vrij ernstige spierziekte dus dat telt ook wel mee dat we ons hebben laten testen.
Inmiddels al de uitslag gehad?
pi_191979725
Nee, het is maar een griep. uitzitten en door gaan
Love is in the air!
pi_191979764
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 13:45 schreef Landgeld het volgende:
Nee, het is maar een griep. uitzitten en door gaan
wel even bij de feiten blijven, het is geen griep
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191980093
Ik en niet bang voor een griepje ,maar helaas heb ik copd ,ik zoek het dus iet op , heb dan ook een nu geen fisio gedaan ,en ga zaterdag niet werken bij de kledingbank , ik vind het erg ego dat er mensen zijn die denken van het is maar , het gaat juist om de ouderen en snelle vatbare mensen ,zieke , als heel Nederland zo nongeland over zou denken , dan wort er wel gezijkt dat wij niks er aan doen , je wil niet op je geweten hebben dat een fam of kennis die al ziek was ,besmet wort door jouw ego , doe wat je hoort te doen.
pi_191980602
Niet heel erg bang, maar zit er ook niet te wachten om mijn longen uit mijn lijf te hoesten. meestal na de griep moet ik altijd al hoesten. dus weg met dat virus.
Waar ik wel bang voor ben is dat mijn 94 jarige oma het krijgt. die is fysiek niet erg fit meer.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_191984120
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 14:25 schreef JediMasterLucia het volgende:
Niet heel erg bang, maar zit er ook niet te wachten om mijn longen uit mijn lijf te hoesten. meestal na de griep moet ik altijd al hoesten. dus weg met dat virus.
Waar ik wel bang voor ben is dat mijn 94 jarige oma het krijgt. die is fysiek niet erg fit meer.
Ben ik allemaal mee eens
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:01:50 #141
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_191990792
Ja risico groep.
  donderdag 12 maart 2020 @ 21:07:20 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_191990977
Zo matig dat je je in zoveel landen gewoon kan laten testen, maar hier weer letterlijk half dood op de brancard moet liggen voordat ze het eens gaan proberen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191994761
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:07 schreef speknek het volgende:
Zo matig dat je je in zoveel landen gewoon kan laten testen, maar hier weer letterlijk half dood op de brancard moet liggen voordat ze het eens gaan proberen.
Alsof een test je beter zal maken.
  donderdag 12 maart 2020 @ 23:40:59 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_191994851
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:37 schreef woxxel het volgende:

[..]

Alsof een test je beter zal maken.
Nee maar ik zou dan wel mijn kinderen thuis houden van school 🤷‍♂️
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191995060
Daar heb je toch geen test voor nodig nu.
Vanaf morgen zullen de klassen steeds leger worden.
Wie stuurt zn kind naar een ruimte waar meer dan 100 kinderen rondlopen, terwijl de rest van Nederland drukke gelegenheden moet vermijden.
Juist kinderen zijn virusverspreiders.
pi_191995512
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 23:37 schreef woxxel het volgende:

[..]

Alsof een test je beter zal maken.
wel meer kans om op tijd in te grijpen met bijvoorbeeld zuurstof voor je longen, anti biotics etc.....en om minder mensen te besmetten, 14 dagen thuis blijven doe je ook niet zomaar even en tevens blijkt iemand zelfs nog langer besmettelijk te zijn tot wel 37 dagen !
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_191995587
Als je nu ziek wordt, koorts luchwegklachten, dan kan je er wel van uitgaan dat je het hebt.
Je mag nu met een verkoudheid al thuis blijven. T is juist de bedoeling dat je dan thuisblijft.
Een test is niet nodig
pi_191995620
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 21:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

vooral die smetvrezende mensen.
Ik was gister in een wokrestaurant.

Ik gaf een ongebruikt schaaltje terug. Hij wilde hem voor een ander opscheppen. Die mensen reageerde of ik melaats was.

Sommige mensen staan echt te twijfelen of ze een opscheplepel durven te pakken. Leuk om even te kuchen naast dat volk.
Triest kneusje :')
pi_192083349
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 08:48 schreef Injetta het volgende:
Ik vind het moeilijk om niet in paniek te raken. Behoor tot de risicogroep. Ik wil het lot niet tarten.
Tegelijkertijd als je rekent dat zijn 90.000 zieken op een bevolking van 1.3 miljard eigenlijk niet veel. (China)

Maar in Europa lijkt het heftiger en is er geen centrale regie.

Ik vind het al met al erg eng.
Sterkte
  maandag 16 maart 2020 @ 22:45:46 #150
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192083444
quote:
16s.gif Op zondag 1 maart 2020 18:16 schreef FlippingCoin het volgende:
En economische gevolgen... Tja dat is deels klote maar aan de andere kant zal het misschien eens wat doen aan die debiele huizenprijzen.
Dat denk jij

Er zullen.misschien mensen gedwongen moeten verkopen.
Maar grotendeels niet en als prijzen zakken verkoopt niemand want verliezen en zolang ze hun baan hebben kunnen ze de hypotheek betalen.

Dus ja mis zakken de prijzen maar dit zal weinig verkopers op brengen alleen maar dat het op slot gaat.

Die paar dode bejaarde lost niet het huis probleem op
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 16 maart 2020 @ 22:46:45 #151
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192083465
Niet. Je kunt het beter maar gehad hebben
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_192083638
Had vorige week al zware koorts door 10x diarree. Dat is inderdaad geen pretje om te hebben. Maar bang om dood te gaan door een vleermuisvretende poepchinees?? Dat nooit.
Facts don't care about your feelings
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')