Sterkte daarmee.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:48 schreef Injetta het volgende:
Ik vind het moeilijk om niet in paniek te raken. Behoor tot de risicogroep. Ik wil het lot niet tarten.
Tegelijkertijd als je rekent dat zijn 90.000 zieken op een bevolking van 1.3 miljard eigenlijk niet veel. (China)
Maar in Europa lijkt het heftiger en is er geen centrale regie.
Ik vind het al met al erg eng.
Ik had het er gisteren nog over met mijn arts en ook met een vriend die hartpatiënt is. Voorop staat dat je goed moet opletten met de hygiëne. Voor tips en dergelijke kijk op de site van de RIVM. Verder is het best slim om plekken te mijden waar mogelijk mensen komen die besmet zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:48 schreef Injetta het volgende:
Ik vind het moeilijk om niet in paniek te raken. Behoor tot de risicogroep. Ik wil het lot niet tarten.
Tegelijkertijd als je rekent dat zijn 90.000 zieken op een bevolking van 1.3 miljard eigenlijk niet veel. (China)
Volgens mij geldt dat in sommige gevallen, lang niet bij iedereen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:03 schreef Koral het volgende:
Voor degenen die het vergelijken met een griepje, van een griepje worden je longen niet slechter. Van het Covid virus op den duur wel, en een goed medicijn is er (nog) niet.
Alleen voor de zware of zelfs kritieke gevallen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:03 schreef Koral het volgende:
Voor degenen die het vergelijken met een griepje, van een griepje worden je longen niet slechter. Van het Covid virus op den duur wel, en een goed medicijn is er (nog) niet.
En zojuist geannuleerd door de reisorganisatie omdat in Libanon alle musea en archologische sites met ingang van vandaag dicht zijn. Tyfus tering kut virus..quote:
Inmiddels al de uitslag gehad?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 11:00 schreef Predator40 het volgende:
1.5 week terug van Amsterdam naar London en van London naar Dubai en 4 dagen later naar Adelaide gereisd, in Dubai kreeg ik een zere keel en werd ik ziek....2 dagen mijn vrouw ook.
en dat blijft een beetje door zeuren met hoofdpijn, hoesten, verstopte neus etc.
vandaag hebben we ons toch maar laten testen voordat we iedereen besmetten ( we zijn al zoveel mogelijk thuis ( we hebben een huis voor een maand in Adelaide ) gebleven.
we voldoen aan de criteria in Australië ( reizen vanuit het buitenland en symptomen = test ) en we kregen zonder eng probleem een test
ze hebben speciale Covid-19 test klinieken opgezet, we liepen in 45 minuten weer naar buiten.
uitslag in 24-48 uur
p.s mijn vrouw heeft een vrij ernstige spierziekte dus dat telt ook wel mee dat we ons hebben laten testen.
wel even bij de feiten blijven, het is geen griepquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:45 schreef Landgeld het volgende:
Nee, het is maar een griep. uitzitten en door gaan
Ben ik allemaal mee eensquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:25 schreef JediMasterLucia het volgende:
Niet heel erg bang, maar zit er ook niet te wachten om mijn longen uit mijn lijf te hoesten. meestal na de griep moet ik altijd al hoesten. dus weg met dat virus.
Waar ik wel bang voor ben is dat mijn 94 jarige oma het krijgt. die is fysiek niet erg fit meer.
Alsof een test je beter zal maken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:07 schreef speknek het volgende:
Zo matig dat je je in zoveel landen gewoon kan laten testen, maar hier weer letterlijk half dood op de brancard moet liggen voordat ze het eens gaan proberen.
Nee maar ik zou dan wel mijn kinderen thuis houden van school 🤷♂️quote:
wel meer kans om op tijd in te grijpen met bijvoorbeeld zuurstof voor je longen, anti biotics etc.....en om minder mensen te besmetten, 14 dagen thuis blijven doe je ook niet zomaar even en tevens blijkt iemand zelfs nog langer besmettelijk te zijn tot wel 37 dagen !quote:
Triest kneusjequote:Op zondag 8 maart 2020 21:56 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
vooral die smetvrezende mensen.
Ik was gister in een wokrestaurant.
Ik gaf een ongebruikt schaaltje terug. Hij wilde hem voor een ander opscheppen. Die mensen reageerde of ik melaats was.
Sommige mensen staan echt te twijfelen of ze een opscheplepel durven te pakken. Leuk om even te kuchen naast dat volk.
Sterktequote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:48 schreef Injetta het volgende:
Dat denk jijquote:Op zondag 1 maart 2020 18:16 schreef FlippingCoin het volgende:
En economische gevolgen... Tja dat is deels klote maar aan de andere kant zal het misschien eens wat doen aan die debiele huizenprijzen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |