De FIA mag sowieso niet de details van de door de teams gebruikte technieken openbaar maken of delen met de teams. Zelfs als het niet zou mogen. Dat is het intellectuele eigendom van de teams.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel, want de andere teams moeten ook op de hoogte gebracht worden van wat er niet mag imo. Bovendien is dit niet het statement wat FIA naar buiten heeft gebracht, en is er idd waarschijnlijk wat anders aan de hand/
Nouja dat is door RBR en MB dan anders aangepakt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 18:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De FIA mag sowieso niet de details van de door de teams gebruikte technieken openbaar maken of delen met de teams. Zelfs als het niet zou mogen. Dat is het intellectuele eigendom van de teams.
Ik denk niet dat beide teams blij zullen zijn als de FIA details over hun techniek (zoals bijvoorbeeld DAS) bekend maakt. Dus daar zijn ze niet op uit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nouja dat is door RBR en MB dan anders aangepakt.
MB en RBR hebben bij de FIA gevraagd hoe het zat met leidingen die een sensor kunnen verstoren. Dat is toen door de FIA verboden en bekend gemaakt aan alle teams.quote:Op woensdag 4 maart 2020 19:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat beide teams blij zullen zijn als de FIA details over hun techniek (zoals bijvoorbeeld DAS) bekend maakt. Dus daar zijn ze niet op uit.
Wat ze willen weten is waarom er een settlement is (het wel/niet illegaal zijn van de motor of toch gebruik gemaaktvan een loophole) en wat die settlement inhoudt.
Sowieso voldoet het proces van de FIA aan regels die al uit 2010 stammen.
https://www.motorsport.co(...)ement-rules/4716688/
Dat ze in de F1 blijven rijden...quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:35 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt details over de schikking zelf bekend maken zonder technische details over de motor naar buiten te brengen bedoel ik.
Dat er iets met die motor was wat niet volgens de regels was, lijkt me duidelijk. Anders hoef je niet te schikken.
En wat is er nu geschikt? De FIA disqualificeert Ferrari niet, en de tegenprestatie van Ferrari is nu... ?
Weltschmerz zou wel een prima co-commentator zijn aangezien hij alles toch beter weet dan de rest van deze aardkloot...quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:09 schreef Cryothic het volgende:
Maar wie zou er uberhaubt kunnen co-commentatorren? (mooi woord zo).
Ik heb me vorige keren groen en geel zitten ergeren aan Van De Garde... die moeten ze echt niet meer uitnodigen.
Misschien dat je uit de doeken kunt doen hoe je dat precies voor je had gezien? Er is geen ruimte om het rechte stuk te verlengen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 21:48 schreef Sunri5e het volgende:
Zojuist dat filmpje van een volledige ronde van Max op Zandvoort gezien.... Eigenlijk zijn er naast wat overtakes in de pits geen inhaalmogelijkheden. Waarom hebben ze dat bij de aanpassing van het circuit niet geregeld?
Top interview. Weer een stukje volwassener, en toch pas 22. En hij lijkt idd positief gestemd.quote:
Technisch onderlegd zijn beide heren niet hoor. Ja als ze wat voorgekauwd krijgen, wat vroeger nog wel eens lukte vanwege Nederlandse monteurs bij diverse pitcrews, maar tegenwoordig zit dat contractueel dichtgetimmerd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk echt dat het niet zo heel makkelijk is. Je moet ook serieus genomen worden in het wereldje. Je moet een prettige stem hebben, snel kunnen schakelen, verstand hebben van de sport, historisch besef, liefst nog een beetje technisch onderlegd zijn.. Doordat we in NL altijd aan Ollie hebben vastgezeten is er nauwelijks een alternatief voorhanden. Ik denk dan aan vooral aan journalisten die de sport al jaren volgen, een podcast hebben of zoiets. Of wellicht een oud medewerker van een team dat tevens journalistieke affiniteit heeft.
Probleem is ook nog eens dat de club rondom Mol he-le-maal niks is (Plooij). Als Mol wegvalt heb je eigenlijk niks meer.
daarom de kerkhoven liggen vol met onmisbare mensen, er komen vanzelf weer mensen bovendrijven die het beter kunnenquote:Op donderdag 5 maart 2020 11:53 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Technisch onderlegd zijn beide heren niet hoor. Ja als ze wat voorgekauwd krijgen, wat vroeger nog wel eens lukte vanwege Nederlandse monteurs bij diverse pitcrews, maar tegenwoordig zit dat contractueel dichtgetimmerd.
Daarom zijn dat soort "weetjes" nu nergens meer te vinden en raden ze maar wat als het om veranderingen op auto's en wat ze doen gaat.
Ferrari kennende zal dat ongetwijfeld zijn gebeurd. Iedere keer wanneer er ook maar over iets onderhandeld moet worden met de FIA (ieder nieuw Concorde Agreement bijvoorbeeld) dreigt Ferrari standaard met vertrek uit de F1 en het opstarten van een eigen serie.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:59 schreef StretchingKoala het volgende:
Zou Ferrari hebben gedreigd de F1 te verlaten als de schikking bekend zou worden gemaakt, dat dat de reden is dat FIA het onder de tafel wil houden gezien er al gebrek aan concurrentie en teams is?
Zou me niets verbazen eigenlijk...
Bier en nootjes al ingeslagen?quote:
Ja maar die zijn tegen die tijd al op denk ik, dus ik moet dan wel nieuwe kopenquote:
Coronabier en nootjes dan voor @vosssquote:
De vervanger van Ollie zit al jaren bij Ziggo en becommentarieert de vrijdag trainingen, nascar en indy.quote:Op woensdag 4 maart 2020 15:09 schreef Cryothic het volgende:
Maar wie zou er uberhaubt kunnen co-commentatorren? (mooi woord zo).
Ik heb me vorige keren groen en geel zitten ergeren aan Van De Garde... die moeten ze echt niet meer uitnodigen.
Verder sluit ik me aan bij @:Sunri5e, Olaf maakt z'n foutjes, mist soms dingen, maar het luistert prettig weg. En dingen die hij mist vallen me alleen op als ik ze niet mis, dus dan mis ik niksVoor het overige nieuws heb ik dan wel weer 2 weken ofzo om het weer online allemaal te lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |