abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191739912
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 19:55 schreef Ronzz het volgende:

[..]

Echt he. "Het is pas besmettelijk als je ziek bent.."

Wat een onzin.
Gisteren tijdens de grote corona-show, werd uiteindelijk aarzelend een nuance aangebracht dat het al besmettelijk is voordat er symptomen optreden.

Men is bang voor paniek en die angst denk ik te begrijpen. Wat men volgens mij probeert te zeggen, is dat er wel kans op besmetting is maar dat deze kans klein is.

Alleen veel van ons hoort de nuance niet. Als er een kans op besmetting is, denken we al snel dat we sowieso ziek worden. Terwijl er een groot verschil is of iemand op 500 meter van je niest of op 5 centimer afstand tien keer in je gezicht.

Zo heeft een mondkapje natuurlijk wel toegevoegde waarde. Alleen is de toegevoegde waarde voor 99% van de gevallen klein. Zo denken veel mensen dat het mondkapje het ultieme preventie middel is en dan houden we ons voor de gek.

En als veel mensen met mondkapjes gaat rondlopen, ontstaat er nog meer angst. En ik geloof wel dat die paniek voor niemand wenselijk is
pi_191739920
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:02 schreef Felixa het volgende:

[..]

In het zuiden. Vorige week in het noorden van het land.
oh, dus ze heeft de hele week daar gestaan begrijp ik?
pi_191739951
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 19:55 schreef Gia het volgende:
Heb nog niet de behoefte te gaan hamsteren. Denk dat het voldoende is om kassa-rijen te mijden, dus handscanner en voldoende hygiëne, ontsmetten voor je weer in de auto stapt.
Thuis laten bezorgen heeft ook zo zijn risico's...je weet niet wie met zijn besmette handen je spullen ingepakt heeft.

Zit zelf ook in de risico-groep als hartpatiënt en ex-kankerpatiënt, maar heb een redelijke conditie, rook niet, ga dat wel overleven.... afkloppen.
Je weet ook niet wie er allemaal aan die handscanner heeft gezeten......
pi_191739953
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 18:29 schreef KingRadler het volgende:
Ik ga zo de grens over wish me luck
Blijf daar dan ook maar
pi_191739969
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Gisteren tijdens de grote corona-show, werd uiteindelijk aarzelend een nuance aangebracht dat het al besmettelijk is voordat er symptomen optreden.

Men is bang voor paniek en die angst denk ik te begrijpen. Wat men volgens mij probeert te zeggen, is dat er wel kans op besmetting is maar dat deze kans klein is.

Alleen veel van ons hoort de nuance niet. Als er een kans op besmetting is, denken we al snel dat we sowieso ziek worden. Terwijl er een groot verschil is of iemand op 500 meter van je biedt of op 5 centimer afstand tien keer in je gezicht.

Zo heeft een mondkapje natuurlijk wel toegevoegde waarde. Alleen is de toegevoegde waarde voor 99% van de gevallen klein. Zo denken veel mensen dat het mondkapje het ultieme preventie middel is
Dat denk ik ook, die engelse superspreader, die zat in zo'n huisje met nog meer mensen, misschien was het wel zo'n kleffe plakkert die elke keer met iedereen wil knuffelen.... die types bestaan...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2020 20:05:39 ]
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:06:03 #206
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191739994
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Was toch vakantie?
Kinderdagverblijf en de school waren blijkbaar open.

Ik heb het niet helemaal gezien, maar van wat ik meekreeg:
Een kinderdagverblijf in Amsterdam Zuidoost en een basisschool op IJburg gaan dicht, omdat de vrouw daar zelf aanwezig is geweest (om haar kinderen te brengen en op te halen, wrs).
Ze heeft 3 kinderen waarvan er 2 ziekteverschijnselen hebben. Het basisschoolkind is niet ziek, het kinderdagverblijfkind wel. Dan is er nog een 3e kind dat ziek is, maar de moeder is niet op die school geweest (weer een andere school blijkbaar), dus die school wordt nog niet gesloten en blijft nog anoniem.

Ik heb de namen van de scholen die nu wel gesloten zijn niet meegekregen, btw.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191739997
quote:

[..]

Alleen veel van ons hoort de nuance niet. Als er een kans op besmetting is, denken we al snel dat we sowieso ziek worden. Terwijl er een groot verschil is of iemand op 500 meter van je biedt of op 5 centimer afstand tien keer in je gezicht.

Zo heeft een mondkapje natuurlijk wel toegevoegde waarde. Alleen is de toegevoegde waarde voor 99% van de gevallen klein. Zo denken veel mensen dat het mondkapje het ultieme preventie middel is
Het is veel ernstiger dat die man uit Loon op Zand waarschijnlijk een hele kroegentocht heeft gehouden met Carnaval en misschien ook nog wel bij de optocht is geweest.

Nou degene die uit kan vinden met wie die man allemaal contact heeft gehad verdient wat mij betreft een lintje.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191740013
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 18:29 schreef KingRadler het volgende:
Ik ga zo de grens over wish me luck
Stuur je, als je aangekomen bent, ons een kaartje?
pi_191740017
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 19:49 schreef kilon het volgende:
Wauw. De GGD in die persconferentie zegt gewoon dat het geen erg besmettelijke ziekte is.
Godverdomme, zitten we hier voor jan lul 100 topics vol te lullen :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191740038
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:06 schreef Jane het volgende:

[..]

Kinderdagverblijf en de school waren blijkbaar open.

Ik heb het niet helemaal gezien, maar van wat ik meekreeg:
Een kinderdagverblijf in Amsterdam Zuidoost en een basisschool op IJburg gaan dicht, omdat de vrouw daar zelf aanwezig is geweest (om haar kinderen te brengen en op te halen, wrs).
Ze heeft 3 kinderen waarvan er 2 ziekteverschijnselen hebben. Het basisschoolkind is niet ziek, het kinderdagverblijfkind wel. Dan is er nog een 3e kind dat ziek is, maar de moeder is niet op die school geweest, dus die school wordt nog niet gesloten en blijft nog anoniem.

Ik heb de namen van de scholen die nu wel gesloten zijn niet meegekregen, btw.
Ah ok... niet zo mooi, die kleintjes smetten alles van elkaar over... zoals het eigenlijk hoort
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:07:57 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191740044
50 landen en 150 manieren om het virus te bestrijden

Het is dus volledig uit de box

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191740055
Kinderdagverblijf is CompaNanny Atlas Arena in Amsterdam Zuidoost en Laterna Magica is de basisschool op IJburg.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_191740057
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik voel me ook lichtelijk opgelicht inderdaad

:(
pi_191740062
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

[..]

Het is veel ernistiger dat die man uit Loon op Zand waarschijnlijk een hele kroegentocht heeft gehouden met Carnaval en misschien ook nog wel bij de optocht is geweest.

Nou degene die uit kan vinden met wie die man allemaal contact heeft gehad verdient wat mij betreft een lintje.
Zeker waar. Niet te doen.

Dus een aanpak zou zijn, heel Loon op Zand afsluiten. Allen we begrijpen allemaal, dat de mensen die hij heeft besmet, allang weg zijn uit Loon op Zand.

Ik wens de GGD heel veel succes. Dit is niet te doen (meer).
En ik hoorde op het werk een roddel dat die patiënt in Amsterdam een arts was. Klopt?
  Spellchecker vrijdag 28 februari 2020 @ 20:08:34 #215
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191740064
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 19:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar de voetbalwedstrijden waar familie van deze mevrouw aan mee zou doen worden afgelast.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:09:10 #216
3542 Gia
User under construction
pi_191740082
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:04 schreef NedKelly het volgende:

Je weet ook niet wie er allemaal aan die handscanner heeft gezeten......
Het gaat niet door de huid. Van je gezicht afblijven en na het boodschappen doen je handen ontsmetten.

Zou fijn zijn als bij de in/uitgang van supermarkten van die desinfectiepompjes komen te staan, net als in ziekenhuizen.

Heb de gel wel standaard in de auto liggen.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:10:00 #217
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191740095
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_191740099
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat is 'erg besmettelijk'?
We praten gewoon met een andere definitie dan de expert hanteren.
pi_191740101
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus een aanpak zou zijn, heel Loon op Zand afsluiten. Allen we begrijpen allemaal, dat de mensen die hij heeft besmet, allang weg zijn uit Loon op Zand.

En ik hoorde op het werk een roddel dat die patiënt in Amsterdam een arts was. Klopt?
Ik had gelezen dat ze wel in het ziekenhuis werkte, maar niet direct met patienten in contact stond.

Haar functie werd niet vermeld.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:10:48 #220
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191740112
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De kroegentocht heeft hij gehouden in Tilburg. De mensen die daar Carnaval vieren komen uit de hele regio.

Dit zijn alleen al de bussen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_191740114
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik had gelezen dat ze wel in het ziekenhuis werkte, maar niet direct met patienten in contact stond.

Ah dat is een geruststelling
pi_191740127
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze heeft een kantoorfunctie, zei Femke Halsema net in de persconferentie.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Spellchecker vrijdag 28 februari 2020 @ 20:12:06 #223
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:12:10 #224
1986 Jane
pi_191740146
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:08 schreef Felixa het volgende:
Kinderdagverblijf is CompaNanny Atlas Arena in Amsterdam Zuidoost en Laterna Magica is de basisschool op IJburg.
Ah! ^O^

En dan is er blijkbaar nog een 3e school dus, waar het 3e kind op zit, die zelf ook ziek is, maar waar de moeder niet is geweest.

Een middelbare school misschien? Nou ja, zodra dat kind natuurlijk ook positief test voor corona, dan zal die school ook wel dichtgaan, neem ik aan.
pi_191740195
Ik begin mij er steeds meer van bewust te raken dat dit een grote hoax is.
pi_191740206
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 18:56 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ja, dat mag en ik hoop dat het je ouders niet zal treffen.
Maar als je niet tot de risicogroep behoort, dan zou ik me absoluut nergens zorgen maken...
_O-
jij denkt dat dit alleen gevolgen heeft voor de volksgezondheid?

de grootste leverancier van de wereld (china) moet hierdoor allerlei maatregelen sluiten en gaat minder leveren
het gaat ook grote economische gevolgen hebben, áls het doorzet en nog veel langer een probleem blijft
pi_191740207
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:10 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

De kroegentocht heeft hij gehouden in Tilburg. De mensen die daar Carnaval vieren komen uit de hele regio.

[ afbeelding ]

Dit zijn alleen al de bussen.
Ja, ik werk in Tilburg. Ik vier ook wel eens Carnaval. Die contacten opsporen is een "mission impossible"

Tijdens Carnaval is het zo druk dat je eigenlijk nog niet kan omvallen, al doe je heel erg je best. Lukt gewoon niet.
pi_191740210
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:13 schreef VersKers het volgende:
Vertel?
pi_191740217
Hebben we een dood primeurtje?
pi_191740224
Iemand een klein overzicht van vandaag?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191740236
quote:

[..]

Alleen veel van ons hoort de nuance niet. Als er een kans op besmetting is, denken we al snel dat we sowieso ziek worden. Terwijl er een groot verschil is of iemand op 500 meter van je niest of op 5 centimer afstand tien keer in je gezicht.

Zo heeft een mondkapje natuurlijk wel toegevoegde waarde. Alleen is de toegevoegde waarde voor 99% van de gevallen klein. Zo denken veel mensen dat het mondkapje het ultieme preventie middel is en dan houden we ons voor de gek.

En als veel mensen met mondkapjes gaat rondlopen, ontstaat er nog meer angst. En ik geloof wel dat die paniek voor niemand wenselijk is
Spijker en kop! 👍
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:15:06 #232
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191740239
quote:
marsmannetjes ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191740245
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_191740256
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:08 schreef Felixa het volgende:
Laterna Magica is een leer- en leefgemeenschap. Kinderen kunnen onder meer koken, eten, sporten, dansen, muziek maken, naar het theater gaan, werken in een werkplaats of atelier, lezen, rekenen, spellen en in de moestuin werken. Wij maken ruimte voor creatieve ideeën. Kinderen, onderzoekers en leerkrachten leren en werken samen met bewoners, ondernemers en overheden.
We creëren een gemeenschap waar kinderen, professionals en ouders experimenteren met samen leren, samen leven en samen werken. Een oefenplaats waarin je leert hoe het leven mooi is en wat het leven de moeite waard maakt. Oefenen met verantwoordelijkheid, eigenaarschap, leiding geven aan jezelf, op weg naar mooiere wereld: duurzaam, sociaal en democratisch. Onzekerheid, onvoorspelbaarheid, complexiteit en de leidende toekomst als kansen om te groeien.
Laterna Magica biedt kinderen, studenten en professionals bij uitstek een prikkelende speel-leeromgeving en levensechte ervaringen.

What kind of new age crap is this? We kregen normale vakken vroeger en wij zijn ook goed terecht gekomen... En voordat iemand begint te zeggen dat ik een boomer ben enzo, ben pas 35. Zo oud is dat nou ook weer niet..
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:15:32 #235
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191740259
quote:
En dat al die mensen die nu dood zijn ineens weer opstaan en 'sliep uit' roepen?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_191740264
quote:
Een prank?
pi_191740271
quote:
Zutphen! :') Ik dacht dat Gelderlanders toch wat nuchterder waren.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:16:09 #238
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191740280
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:15 schreef hole1988 het volgende:
_O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:17:37 #240
1986 Jane
pi_191740322
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:15 schreef MichaelPallada het volgende:

[..]

Laterna Magica is een leer- en leefgemeenschap. Kinderen kunnen onder meer koken, eten, sporten, dansen, muziek maken, naar het theater gaan, werken in een werkplaats of atelier, lezen, rekenen, spellen en in de moestuin werken. Wij maken ruimte voor creatieve ideeën. Kinderen, onderzoekers en leerkrachten leren en werken samen met bewoners, ondernemers en overheden.
We creëren een gemeenschap waar kinderen, professionals en ouders experimenteren met samen leren, samen leven en samen werken. Een oefenplaats waarin je leert hoe het leven mooi is en wat het leven de moeite waard maakt. Oefenen met verantwoordelijkheid, eigenaarschap, leiding geven aan jezelf, op weg naar mooiere wereld: duurzaam, sociaal en democratisch. Onzekerheid, onvoorspelbaarheid, complexiteit en de leidende toekomst als kansen om te groeien.
Laterna Magica biedt kinderen, studenten en professionals bij uitstek een prikkelende speel-leeromgeving en levensechte ervaringen.

What kind of new age crap is this? We kregen normale vakken vroeger en wij zijn ook goed terecht gekomen... En voordat iemand begint te zeggen dat ik een boomer ben enzo, ben pas 35. Zo oud is dat nou ook weer niet..
:D :'( :D _O-
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 28 februari 2020 @ 20:21:22 #241
284411 crew  heywoodu
pi_191740426
Ah, de vriendin van Kroatië's eerste positieve test (die naar een CL-wedstrijd in Italië waren geweest) heeft na drie negatieve tests nu toch ook maar positief getest.
pi_191740449
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:21 schreef heywoodu het volgende:
Ah, de vriendin van Kroatië's eerste positieve test (die naar een CL-wedstrijd in Italië waren geweest) heeft na drie negatieve tests nu toch ook maar positief getest.
Goed bezig, niet opgeven en gewoon doorgaan tot je een positief resultaat krijgt! Chapeau ^O^
pi_191740450
quote:
Wel aardig van haar.
pi_191740469
Was zeker 1 van deze testen:

BNODesk twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 20:21:07 New York City says it is unable to reliably test for coronavirus: "The kits that were sent to us have demonstrated performance issues and cannot be relied upon to provide an accurate result" - ProPublica reageer retweet
pi_191740500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Was zeker 1 van deze testen:

BNODesk twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 20:21:07 New York City says it is unable to reliably test for coronavirus: "The kits that were sent to us have demonstrated performance issues and cannot be relied upon to provide an accurate result" - ProPublica reageer retweet
Owh, als ze maar niet dezelfde in China hebben, dan.
pi_191740527
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Owh, als ze maar niet dezelfde in China hebben, dan.
Denk dat ze daar vandaan komen
  Redactie Frontpage vrijdag 28 februari 2020 @ 20:26:45 #247
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191740551
quote:
Die vrouwen moeten ook altijd moeilijk doen he met hun 'nee er is niks'.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191740599
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Denk dat ze daar vandaan komen
Dan wordt het mischien toch wel tijd om in paniek te raken.
pi_191740617
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

trek net een zak zoute sticks uit mijn prepvoorrad van 2 zakjes open

;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2020 20:29:58 ]
pi_191740633
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:26 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die vrouwen moeten ook altijd moeilijk doen he met hun 'nee er is niks'.
:') :D
pi_191740645
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Omdat de mortaliteit lager is dan verwacht dan?
pi_191740687
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zou je dat nog een keer op een andere manier willen formuleren?
pi_191740700
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

dat is ook een punt

Zou wel de herbesmettingen verklaren
pi_191740755
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

dat is ook een punt

Zou wel de herbesmettingen verklaren
Als je nog een keer besmet wordt krijg je dan de ziekte weer in dezelfde vorm als de vorige keer?
pi_191740762
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:32 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Zou je dat nog een keer op een andere manier willen formuleren?
Nou, als er in werkelijkheid veel meer mensen besmet zijn dan nu gedacht wordt, maar buiten de bekende besmettingen niet veel meer mensen dood gaan dan normaal, betekent dat dat het virus minder dodelijk is dan men nu denkt.
pi_191740772
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nou, als er in werkelijkheid veel meer mensen besmet zijn dan nu gedacht wordt, maar buiten de bekende besmettingen niet veel meer mensen dood gaan dan normaal, betekent dat dat het virus minder dodelijk is dan men nu denkt.
Als het aantal doden klopt, wel.
pi_191740800
Vergissing.
pi_191740829
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]

_O-
jij denkt dat dit alleen gevolgen heeft voor de volksgezondheid?

de grootste leverancier van de wereld (china) moet hierdoor allerlei maatregelen sluiten en gaat minder leveren
het gaat ook grote economische gevolgen hebben, áls het doorzet en nog veel langer een probleem blijft
Muh bitcoin store of value

Ik ga stuk _O-

Weten we ook weer wat dat waard is

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2020 20:39:11 ]
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:39:12 #259
1986 Jane
pi_191740831
BNODesk twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 20:24:48 BREAKING: England reports 1 new case of coronavirus in UK's first known instance of human-to-human transmission https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
In de UK is er nu ook een geval van iemand die het niet via buitenlands contact heeft opgelopen.
pi_191740855
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:39 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Muh bitcoin store of value

Ik ga stuk _O-

Weten we ook weer wat dat waard is
:?
pi_191740856
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
50 landen en 150 manieren om het virus te bestrijden

Het is dus volledig uit de box

Zorgwekkend hoe ze daar bezig zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Frontpage vrijdag 28 februari 2020 @ 20:40:35 #262
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191740872
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:39 schreef Jane het volgende:
BNODesk twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 20:24:48 BREAKING: England reports 1 new case of coronavirus in UK's first known instance of human-to-human transmission https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
In de UK is er nu ook een geval van iemand die het niet via buitenlands contact heeft opgelopen.
Maar de GGD heeft net gezegd dat het niet besmettelijk is -O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:42:15 #263
1986 Jane
pi_191740908
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:40 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Oh ja, da's waar ook. Jammer dat Italië die memo niet gekregen heeft. B-)
pi_191740912
Ergens een lijst met de nieuwe cases etc?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191740914
quote:

[..]

Als je iemand vol in het gezicht hoest van 20cm afstand, ja dan gaat het fout. Het virus is minder besmettelijk dan de normale griep lees ik overal
pi_191740928
quote:

[..]

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)avond-of-morgen.html

"WHO: verspreidingsrisico virus "zeer hoog"
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO noemt het verspreidingsrisico en de gevolgen van het coronavirus "zeer hoog", maar de VN-organisatie denkt dat het nog wel mogelijk is om de uitbraak van het virus onder controle te krijgen. WHO-chef Tedros Adhanom Ghebreyesus zegt dat het een grote fout zou zijn om te stoppen met het proberen in te dammen van het virus.

"Onze epidemiologen volgen deze ontwikkeling doorlopend", zei hij. "We zien nu geen bewijs dat het virus zich vrij kan verspreiden in gemeenschappen. Zolang dat het geval is, hebben we kans om het virus in te dammen."

De WHO heeft het coronavirus ingeschaald in de hoogste alarmcategorie die er bij de organisatie bestaat. Volgens WHO-functionaris Mike Ryan is er geen sprake van een pandemie. "Als we zeggen dat het een pandemie is, dan betekent dat in feite dat ieder mens wordt blootgesteld aan het virus. Dat blijkt niet uit onze data."
pi_191740932
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als je nog een keer besmet wordt krijg je dan de ziekte weer in dezelfde vorm als de vorige keer?
Geen idee, ik ben op bijna elk vlak een leek, maar als ik dit lees denk ik hemellief

https://nypost.com/2020/0(...)ction-even-deadlier/
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:44:21 #268
1986 Jane
pi_191740956

Amsterdamse vrouw was actief als luizenmoeder
De Amsterdamse vrouw die het coronavirus heeft opgelopen, was op een basisschool actief als luizenmoeder. Dat blijkt uit de brief die de gemeente heeft verstuurd aan ouders van basisschool Laterna Magica in de wijk IJburg. De vrouw was afgelopen woensdag nog op de school en onderzocht kinderen die dag op luizen.

In de brief raadt de gemeente ouders aan om de gezondheid in de gaten te houden van kinderen tot veertien dagen na het laatste contact met de vrouw.

https://nos.nl/liveblog/2(...)aan-en-omgeving.html
pi_191740968
Was ze nog luizenmoeder ook. Haha, knock down is uitgedeeld.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:45:16 #270
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_191740978
Coronamoeder _O_
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_191740994
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:45 schreef Rodgrod het volgende:
Coronamoeder _O_
Zo'n slanke uit Zuid-Korona
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:45:55 #272
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191740997
quote:

[..]

Niet zo heel besmettelijk. Dat klopt ook.
AZ
ALKMAAR
pi_191741013
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben op bijna elk vlak een leek, maar als ik dit lees denk ik hemellief

Grote korrel zout! Anonieme dokter, ehum proest.
pi_191741022
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)avond-of-morgen.html

"WHO: verspreidingsrisico virus "zeer hoog"
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO noemt het verspreidingsrisico en de gevolgen van het coronavirus "zeer hoog", maar de VN-organisatie denkt dat het nog wel mogelijk is om de uitbraak van het virus onder controle te krijgen. WHO-chef Tedros Adhanom Ghebreyesus zegt dat het een grote fout zou zijn om te stoppen met het proberen in te dammen van het virus.

"Onze epidemiologen volgen deze ontwikkeling doorlopend", zei hij. "We zien nu geen bewijs dat het virus zich vrij kan verspreiden in gemeenschappen. Zolang dat het geval is, hebben we kans om het virus in te dammen."

De WHO heeft het coronavirus ingeschaald in de hoogste alarmcategorie die er bij de organisatie bestaat. Volgens WHO-functionaris Mike Ryan is er geen sprake van een pandemie. "Als we zeggen dat het een pandemie is, dan betekent dat in feite dat ieder mens wordt blootgesteld aan het virus. Dat blijkt niet uit onze data."
En zo blijft de discussie nog wel even in stand tussen de paniekzaaiers en de griepjes-roepers.

Valt toch geen koers op te varen met al die tegenstrijdige berichten.
pi_191741032
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Als Chinese dokoren zoiets zeggen dan denk ik drie keer " hemeltjelief"
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:47:32 #276
1986 Jane
pi_191741041
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:44 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Was ze nog luizenmoeder ook. Haha, knock down is uitgedeeld.
Nou ja, je kind heeft iig geen luizen meer, zullen we maar zeggen... :')
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:47:36 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191741043
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zorgwekkend hoe ze daar bezig zijn.
China krijgt het gewoon weer terug dus

een echte pandemie
pi_191741044
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:45 schreef Durmada het volgende:

[..]

Niet zo heel besmettelijk. Dat klopt ook.
De normale griep die wij kennen is besmettelijker. Dat heeft te maken omdat de normale griep kleinere druppels zijn
pi_191741051
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:46 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Grote korrel zout!
Uiteraard, maar toch, er zijn veel m eer bronnen uit het begin van de paniek, toen er nog niet louter jubelberichten uit China kwamen die hierover berichten

Zusters die bij een tweed einfectie aan hartfalen sterven, hele verhalen kwamen er toen uit, en ineens niets meer... vloggers offline

gewoon... raar

en daar wordt die korrel niet groter van
pi_191741084
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En zo blijft de discussie nog wel even in stand tussen de paniekzaaiers en de griepjes-roepers.

Valt toch geen koers op te varen met al die tegenstrijdige berichten.
Hoe meer je over dit virus leest, hoe minder je er eigenlijk van snapt.
pi_191741114
Lekker man. Morgen de dubbele cijfers in.
pi_191741129
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou voor mij is het meer dat wat ik zie, lockdown, China plat, Mekka geen hadj, Italië steden in lockdown, Duitse dorpjes lockdown, minister Bruins die bij elke vraag bang wegduikt, het RIVM die het CDC en de WHO tegenspreekt en meer van dat soort dingen

waardoor ik denk

om een griepje?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2020 20:52:30 ]
pi_191741145
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja ook op de telegraaf.

Een kop: Microbioloog: kans op grote epidimie aanwezig.

Andere kop: Virloloog: Heisa rondom coronavirus enorm overdreven.

Dat is best tegenstrijdig
pi_191741153
Zal de toekomst een toekomst worden waarbij we altijd op onze hoede moeten zijn?
  vrijdag 28 februari 2020 @ 20:53:15 #285
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_191741162
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:45 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Zo'n slanke uit Zuid-Korona
kut ik moest lachen even een paar vrienden taggen die dit ook grappig zullen vinden

@Doublepain
@JanCees
@Lenny_Leonard
@Zipportal
@Wereldgozer
@De_Kraam
@Caland
@Coco.
graag op anoniem
pi_191741204
Zijn er al coronaterroristen?
Even in Wuhan of Lombardije het virus oppikken en dan zoveel mogelijk feestjes af.
pi_191741208
Maar het is geen griepje. Covid-19 is een Corona virus zoals Mers, Sars. Het is gewoon pure shit dat in je lichaam komt en uiteindelijk weten we gewoon niet wat het op de langere termijn met ons lichaam doet i.t.t. de normale griep.
pi_191741231
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nou voor mij is het meer dat wat ik zie, lockdown, China plat, Mekka geen hadj, Italië steden in lockdown, Duitse dorpjes lockdown, minister Bruins die bij elke vraag bang wegduikt, het RIVM die het CDC en de WHO tegenspreekt en meer van dat soort dingen

waardoor ik denk

om een griepje?
quote:

[..]

waardoor ik denk

om een griepje?
Een griepje inderdaad.
pi_191741240
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:54 schreef VacaLoca het volgende:
Zijn er al coronaterroristen?
Even in Wuhan of Lombardije het virus oppikken en dan zoveel mogelijk feestjes af.
Wie weet. Ziek als een hond een training van Ajax bezoeken ofzo. En dan met de spelers op de foto
pi_191741255
quote:

[..]

waardoor ik denk

om een griepje?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja ook op de telegraaf.

Het komt een beetje over als " laten we er vooral zo onduidelijk over zijn dat er geen paniek kan ontstaan omdat niemand er een touw aan vast kan knopen."
pi_191741265
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:54 schreef Xenorium het volgende:
Maar het is geen griepje. Covid-19 is een Corona virus zoals Mers, Sars. Het is gewoon pure shit dat in je lichaam komt en uiteindelijk weten we gewoon niet wat het op de langere termijn met ons lichaam doet i.t.t. de normale griep.
Net als designerdrugs dus.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 28 februari 2020 @ 20:57:43 #292
284411 crew  heywoodu
pi_191741280
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:54 schreef Xenorium het volgende:
Maar COVID-19 is geen virus, het is een ziekte. SARS-CoV-2 is een coronavirus, net zoals de virussen die MERS en SARS veroorzaken.
pi_191741281
quote:
om een griepje?
Sommige beleidsmakers maken zich zorgen om een Spaanse griep scenario:
- Bevolking: 1,9 miljard
- Besmettingen: 500 miljoen
- Doden: 30-50 miljoen

Uiteraard willen ze, met de huidige medische kennis, het aantal gevallen zoveel mogelijk beperken. Maar hoe minder het pijn doet hoe meer "louter een koortsje" mensen opgang maken.

Eerst moeten er veel dood en dan gaan diezelfde mensen zeggen "niemand wil ons beschermen". Je kan niet beide "doelen" bereiken.
pi_191741284
quote:

[..]

waardoor ik denk

om een griepje?
Ja dit dus. Op een gegeven moment zat 10% (!!!) van de wereldbevolking in een meer of mindere mate van quarantaine. Om een griepje. Juist ja. 8)7
vosss is de naam,
pi_191741308
Ben bezig met een zakje noodels uit mijn prepcollectie.
pi_191741320
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja dit dus. Op een gegeven moment zat 10% (!!!) van de wereldbevolking in een meer of mindere mate van quarantaine. Om een griepje. Juist ja. 8)7
780 miljoen man

ongekend
pi_191741368
En het is geen paniek, meer een heel ongemakkelijk gevoel
pi_191741380
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:59 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

780 miljoen man

ongekend
Ik bedoel maar. Dat is 10%. Waanzin.
vosss is de naam,
pi_191741406
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 20:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja ook op de telegraaf.

Ja, bijzonder. En dan spreek ik mijn vader ofzo, "JA DIE VIROLOOG ZEI DIT EN ZUS, GEWOON EEN GRIEPJE HOOR!". Ja maar pa... ACH KRIJG TOCH DE GRIEP ZOON!

Irritant.

Ik ga liever van het slechte uit, kan je je beter voorbereiden en als het dan alsnog mee valt is dat alleen maar mooi meegenomen.
pi_191741412
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik bedoel maar. Dat is 10%. Waanzin.
Nou is het wel, dat kan gewoon in China, hier is dat onmogelijk. We hebben sowieso niet zo'n fijnmazig controlemechanisme als de Chinezen, met drones en hele gelaagde gestapo achtige veiligheidsdiensten.

Ook de aard van bevolking is geheel anders

Dat gaat in het westen nooit lukken, en of dat in ons voordeel is laat ik dan in het midden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2020 21:03:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')