Gisteren tijdens de grote corona-show, werd uiteindelijk aarzelend een nuance aangebracht dat het al besmettelijk is voordat er symptomen optreden.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:55 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Echt he. "Het is pas besmettelijk als je ziek bent.."
Wat een onzin.
oh, dus ze heeft de hele week daar gestaan begrijp ik?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:02 schreef Felixa het volgende:
[..]
In het zuiden. Vorige week in het noorden van het land.
Je weet ook niet wie er allemaal aan die handscanner heeft gezeten......quote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:55 schreef Gia het volgende:
Heb nog niet de behoefte te gaan hamsteren. Denk dat het voldoende is om kassa-rijen te mijden, dus handscanner en voldoende hygiëne, ontsmetten voor je weer in de auto stapt.
Thuis laten bezorgen heeft ook zo zijn risico's...je weet niet wie met zijn besmette handen je spullen ingepakt heeft.
Zit zelf ook in de risico-groep als hartpatiënt en ex-kankerpatiënt, maar heb een redelijke conditie, rook niet, ga dat wel overleven.... afkloppen.
Blijf daar dan ook maarquote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:29 schreef KingRadler het volgende:
Ik ga zo de grens over wish me luck
Dat denk ik ook, die engelse superspreader, die zat in zo'n huisje met nog meer mensen, misschien was het wel zo'n kleffe plakkert die elke keer met iedereen wil knuffelen.... die types bestaan...quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gisteren tijdens de grote corona-show, werd uiteindelijk aarzelend een nuance aangebracht dat het al besmettelijk is voordat er symptomen optreden.
Men is bang voor paniek en die angst denk ik te begrijpen. Wat men volgens mij probeert te zeggen, is dat er wel kans op besmetting is maar dat deze kans klein is.
Alleen veel van ons hoort de nuance niet. Als er een kans op besmetting is, denken we al snel dat we sowieso ziek worden. Terwijl er een groot verschil is of iemand op 500 meter van je biedt of op 5 centimer afstand tien keer in je gezicht.
Zo heeft een mondkapje natuurlijk wel toegevoegde waarde. Alleen is de toegevoegde waarde voor 99% van de gevallen klein. Zo denken veel mensen dat het mondkapje het ultieme preventie middel is
Kinderdagverblijf en de school waren blijkbaar open.quote:
Het is veel ernstiger dat die man uit Loon op Zand waarschijnlijk een hele kroegentocht heeft gehouden met Carnaval en misschien ook nog wel bij de optocht is geweest.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gisteren tijdens de grote corona-show, werd uiteindelijk aarzelend een nuance aangebracht dat het al besmettelijk is voordat er symptomen optreden.
Men is bang voor paniek en die angst denk ik te begrijpen. Wat men volgens mij probeert te zeggen, is dat er wel kans op besmetting is maar dat deze kans klein is.
Alleen veel van ons hoort de nuance niet. Als er een kans op besmetting is, denken we al snel dat we sowieso ziek worden. Terwijl er een groot verschil is of iemand op 500 meter van je biedt of op 5 centimer afstand tien keer in je gezicht.
Zo heeft een mondkapje natuurlijk wel toegevoegde waarde. Alleen is de toegevoegde waarde voor 99% van de gevallen klein. Zo denken veel mensen dat het mondkapje het ultieme preventie middel is
Stuur je, als je aangekomen bent, ons een kaartje?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:29 schreef KingRadler het volgende:
Ik ga zo de grens over wish me luck
Godverdomme, zitten we hier voor jan lul 100 topics vol te lullenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 19:49 schreef kilon het volgende:
Wauw. De GGD in die persconferentie zegt gewoon dat het geen erg besmettelijke ziekte is.
Ah ok... niet zo mooi, die kleintjes smetten alles van elkaar over... zoals het eigenlijk hoortquote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:06 schreef Jane het volgende:
[..]
Kinderdagverblijf en de school waren blijkbaar open.
Ik heb het niet helemaal gezien, maar van wat ik meekreeg:
Een kinderdagverblijf in Amsterdam Zuidoost en een basisschool op IJburg gaan dicht, omdat de vrouw daar zelf aanwezig is geweest (om haar kinderen te brengen en op te halen, wrs).
Ze heeft 3 kinderen waarvan er 2 ziekteverschijnselen hebben. Het basisschoolkind is niet ziek, het kinderdagverblijfkind wel. Dan is er nog een 3e kind dat ziek is, maar de moeder is niet op die school geweest, dus die school wordt nog niet gesloten en blijft nog anoniem.
Ik heb de namen van de scholen die nu wel gesloten zijn niet meegekregen, btw.
Ik voel me ook lichtelijk opgelicht inderdaadquote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Godverdomme, zitten we hier voor jan lul 100 topics vol te lullen
Zeker waar. Niet te doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Het is veel ernistiger dat die man uit Loon op Zand waarschijnlijk een hele kroegentocht heeft gehouden met Carnaval en misschien ook nog wel bij de optocht is geweest.
Nou degene die uit kan vinden met wie die man allemaal contact heeft gehad verdient wat mij betreft een lintje.
Het gaat niet door de huid. Van je gezicht afblijven en na het boodschappen doen je handen ontsmetten.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:04 schreef NedKelly het volgende:
Je weet ook niet wie er allemaal aan die handscanner heeft gezeten......
Wat is 'erg besmettelijk'?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Godverdomme, zitten we hier voor jan lul 100 topics vol te lullen
Ik had gelezen dat ze wel in het ziekenhuis werkte, maar niet direct met patienten in contact stond.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker waar. Niet te doen.
Dus een aanpak zou zijn, heel Loon op Zand afsluiten. Allen we begrijpen allemaal, dat de mensen die hij heeft besmet, allang weg zijn uit Loon op Zand.
Ik wens de GGD heel veel succes. Dit is niet te doen (meer).
En ik hoorde op het werk een roddel dat die patiënt in Amsterdam een arts was. Klopt?
De kroegentocht heeft hij gehouden in Tilburg. De mensen die daar Carnaval vieren komen uit de hele regio.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker waar. Niet te doen.
Dus een aanpak zou zijn, heel Loon op Zand afsluiten. Allen we begrijpen allemaal, dat de mensen die hij heeft besmet, allang weg zijn uit Loon op Zand.
Ik wens de GGD heel veel succes. Dit is niet te doen (meer).
En ik hoorde op het werk een roddel dat die patiënt in Amsterdam een arts was. Klopt?
Ah dat is een geruststellingquote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat ze wel in het ziekenhuis werkte, maar niet direct met patienten in contact stond.
Haar functie werd niet vermeld.
Ze heeft een kantoorfunctie, zei Femke Halsema net in de persconferentie.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat ze wel in het ziekenhuis werkte, maar niet direct met patienten in contact stond.
Haar functie werd niet vermeld.
Ah!quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:08 schreef Felixa het volgende:
Kinderdagverblijf is CompaNanny Atlas Arena in Amsterdam Zuidoost en Laterna Magica is de basisschool op IJburg.
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat mag en ik hoop dat het je ouders niet zal treffen.
Maar als je niet tot de risicogroep behoort, dan zou ik me absoluut nergens zorgen maken...
Ja, ik werk in Tilburg. Ik vier ook wel eens Carnaval. Die contacten opsporen is een "mission impossible"quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:10 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De kroegentocht heeft hij gehouden in Tilburg. De mensen die daar Carnaval vieren komen uit de hele regio.
[ afbeelding ]
Dit zijn alleen al de bussen.
Vertel?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:13 schreef VersKers het volgende:
Ik begin mij er steeds meer van bewust te raken dat dit een grote hoax is.
Spijker en kop! 👍quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen veel van ons hoort de nuance niet. Als er een kans op besmetting is, denken we al snel dat we sowieso ziek worden. Terwijl er een groot verschil is of iemand op 500 meter van je niest of op 5 centimer afstand tien keer in je gezicht.
Zo heeft een mondkapje natuurlijk wel toegevoegde waarde. Alleen is de toegevoegde waarde voor 99% van de gevallen klein. Zo denken veel mensen dat het mondkapje het ultieme preventie middel is en dan houden we ons voor de gek.
En als veel mensen met mondkapjes gaat rondlopen, ontstaat er nog meer angst. En ik geloof wel dat die paniek voor niemand wenselijk is
marsmannetjes ?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:13 schreef VersKers het volgende:
twitter:
Laterna Magica is een leer- en leefgemeenschap. Kinderen kunnen onder meer koken, eten, sporten, dansen, muziek maken, naar het theater gaan, werken in een werkplaats of atelier, lezen, rekenen, spellen en in de moestuin werken. Wij maken ruimte voor creatieve ideeën. Kinderen, onderzoekers en leerkrachten leren en werken samen met bewoners, ondernemers en overheden.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:08 schreef Felixa het volgende:
Kinderdagverblijf is CompaNanny Atlas Arena in Amsterdam Zuidoost en Laterna Magica is de basisschool op IJburg.
En dat al die mensen die nu dood zijn ineens weer opstaan en 'sliep uit' roepen?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:13 schreef VersKers het volgende:
Een prank?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:13 schreef VersKers het volgende:
Zutphen!quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:12 schreef maily het volgende:
Preppers voorbereid op ramp; blikvoer en bijlen
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:15 schreef hole1988 het volgende:
twitter:msteeman twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:44:43Whahahaha [ link | afbeelding ] reageer retweet
ik zag hetquote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:12 schreef maily het volgende:
Preppers voorbereid op ramp; blikvoer en bijlen
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:15 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Laterna Magica is een leer- en leefgemeenschap. Kinderen kunnen onder meer koken, eten, sporten, dansen, muziek maken, naar het theater gaan, werken in een werkplaats of atelier, lezen, rekenen, spellen en in de moestuin werken. Wij maken ruimte voor creatieve ideeën. Kinderen, onderzoekers en leerkrachten leren en werken samen met bewoners, ondernemers en overheden.
We creëren een gemeenschap waar kinderen, professionals en ouders experimenteren met samen leren, samen leven en samen werken. Een oefenplaats waarin je leert hoe het leven mooi is en wat het leven de moeite waard maakt. Oefenen met verantwoordelijkheid, eigenaarschap, leiding geven aan jezelf, op weg naar mooiere wereld: duurzaam, sociaal en democratisch. Onzekerheid, onvoorspelbaarheid, complexiteit en de leidende toekomst als kansen om te groeien.
Laterna Magica biedt kinderen, studenten en professionals bij uitstek een prikkelende speel-leeromgeving en levensechte ervaringen.
What kind of new age crap is this? We kregen normale vakken vroeger en wij zijn ook goed terecht gekomen... En voordat iemand begint te zeggen dat ik een boomer ben enzo, ben pas 35. Zo oud is dat nou ook weer niet..
Goed bezig, niet opgeven en gewoon doorgaan tot je een positief resultaat krijgt! Chapeauquote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:21 schreef heywoodu het volgende:
Ah, de vriendin van Kroatië's eerste positieve test (die naar een CL-wedstrijd in Italië waren geweest) heeft na drie negatieve tests nu toch ook maar positief getest.
Wel aardig van haar.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:21 schreef heywoodu het volgende:
Ah, de vriendin van Kroatië's eerste positieve test (die naar een CL-wedstrijd in Italië waren geweest) heeft na drie negatieve tests nu toch ook maar positief getest.
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 20:21:07New York City says it is unable to reliably test for coronavirus: "The kits that were sent to us have demonstrated performance issues and cannot be relied upon to provide an accurate result" - ProPublica reageer retweet
Owh, als ze maar niet dezelfde in China hebben, dan.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Was zeker 1 van deze testen:twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 20:21:07New York City says it is unable to reliably test for coronavirus: "The kits that were sent to us have demonstrated performance issues and cannot be relied upon to provide an accurate result" - ProPublica reageer retweet
Denk dat ze daar vandaan komenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Owh, als ze maar niet dezelfde in China hebben, dan.
Die vrouwen moeten ook altijd moeilijk doen he met hun 'nee er is niks'.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:21 schreef heywoodu het volgende:
Dan wordt het mischien toch wel tijd om in paniek te raken.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Denk dat ze daar vandaan komen
trek net een zak zoute sticks uit mijn prepvoorrad van 2 zakjes openquote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan wordt het mischien toch wel tijd om in paniek te raken.
quote:Op vrijdag 28 februari 2020 20:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die vrouwen moeten ook altijd moeilijk doen he met hun 'nee er is niks'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |