abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191796918
Waarom zou de electriciteit het niet meer doen? Ik zie niet in waaprom dat of water afgesloten zou worden?

Gebeurde in wuhan geeneens.
pi_191796971
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom zou de electriciteit het niet meer doen? Ik zie niet in waaprom dat of water afgesloten zou worden?

hij is bang voor een apocalypse
  maandag 2 maart 2020 @ 16:45:34 #228
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191796973
Je weet het niet. Ik niet en jij ook niet. Als er echt een grote uitbraak komt en het lichtnet valt uit (wat hier sowieso een paar keer per jaar gebeurt!), dan moet je maar afwachten of er nog iemand is die het komt maken. Wat ze in Wuhan allemaal wel of niet hebben gedaan zegt me helemaal niets.
  maandag 2 maart 2020 @ 16:47:29 #229
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191797012
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:45 schreef amp25 het volgende:

[..]

hij is bang voor een apocalypse
Nee hoor. Sterker, ik ben niet eens bang dat ik het krijg. Kan me niet eens meer heugen wanneer ik voor het laatst 'gewone' griep heb gehad, dat kan goed 25 jaar geleden zijn geweest. Waar ik me meer zorgen over maak is dat de hele boel op slot gaat en we zonder bevoorrading komen te zitten.
pi_191797259
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:47 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Nee hoor. Sterker, ik ben niet eens bang dat ik het krijg. Kan me niet eens meer heugen wanneer ik voor het laatst 'gewone' griep heb gehad, dat kan goed 25 jaar geleden zijn geweest. Waar ik me meer zorgen over maak is dat de hele boel op slot gaat en we zonder bevoorrading komen te zitten.
Wat ook wel vertaald kan worden als 'de apocalyps'. Relatief weliswaar, maar daar hoef je het niet zelf voor te krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2020 17:02:42 ]
  maandag 2 maart 2020 @ 17:03:16 #231
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191797281
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat ook wel vertaald kan worden als 'de apocalyps'. Daar hoef je het niet zelf voor te krijgen
Whatever, ik zie het wel. Maar doe jij lekker stoer, ieder z'n ding. No problemo.
  maandag 2 maart 2020 @ 17:07:09 #232
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191797349
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:47 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Dat dus. Dan ben je niet ziek, maar ga je dood van de honger; dat moet je niet hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2020 @ 17:12:09 #233
163650 Greys
pi_191797452
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 15:43 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag bij de Kruidvat geweest en schetst mijn verbazing: de paracetamol daar serieus nagenoeg op.
In de AH in m'n durp nul doosjes paracetamol meer en de ibu was ook leeg.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 2 maart 2020 @ 17:17:29 #234
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191797564
edit; ik vergis mij.
pi_191797610
Supermarkt hier wonen weinig fokkers in de buurt geloof ik. Alles was nog ruim op voorraad. Zelfs het blikvoer en de rijst welke in de actie zijn.
  maandag 2 maart 2020 @ 17:27:51 #236
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191797791
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:19 schreef -0- het volgende:
Zelfs het blikvoer en de rijst welke in de actie zijn.
Kekke supermarkt! Hadden ze borden met Corona-special of zo?
pi_191797832
Ik was net bij de Lidl, die had voldoende paracetamol, maar de cetrizine (tegen hooikoorts) was helemaal op :')

Gelukkig vorige week al 3 doosjes (van 7 pilletjes) gehaald voor het geval dat het weer omslaat en alles in bloei springt, maar ik wilde er nog wat bij om te verdelen over de auto en toilettas.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 maart 2020 @ 17:42:23 #238
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191798041
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 16:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Als er geen stromend water meer is dan is een land al HEEL VEER heen. Dat gebeurt echt niet zomaar. Water en in mindere mate elektriciteit zal altijd prioriteit nummer één zijn.

Heb verder geen water ingeslagen. Gewoon wat meer eten, voor als de bevoorrading stokt.
  maandag 2 maart 2020 @ 17:51:53 #239
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_191798206
Mensen die extra inkopen doen omdat er een griepje heerst :')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_191798284
Water wordt echt niet afgesloten, al moeten ze mensen in maanpakken erbij zetten zal dat nog doorgaan. Dan krijg je echt total chaos....elektriciteit idem..

Heb wel iets extra eten in geslagen, niet zozeer omdat ik bang ben dat er niks meer is maar stel je krijgt het zelf en "iedereen" heeft het in je omgeving hoe kom je dan aan voedsel.

Of als iedereen het heeft en de voorraden worden niet meer volledig aangevuld maar dat is nog een tweede.
pi_191798359
Weet je wat ik me net bedenk. Ik heb geen lichaamsthermometer in huis. Die had ik tijdelijk aan een vriend gegeven die uit huis ging en zich toen niet lekker voelde. En die heb ik nooit terug gehad. Ook nooit nodig gehad trouwens.

Misschien toch handig om er een aan te schaffen :+
  maandag 2 maart 2020 @ 18:01:25 #242
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191798399
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:51 schreef Mikeytt het volgende:
Mensen die extra inkopen doen omdat er een griepje heerst
Denk je dat de Chinese overheid zo'n snowflake is dat ze voor een 'griepje' een hele provincie ter grootte van Nederland al 2 maanden afsluiten en de burgers opsluiten in hun huizen?

Denk je dat een 'griepje' ervoor zorgt dat zoveel van de Chinese industrie stilligt dat de (enorme) luchtvervuiling boven dat land geheel is opgeklaard?

Denk je dan echt niet: Hee, daar moet iets meer aan de hand zijn. Of: Misschien is er wel een heel ernstige epidemie? Ooit meegemaakt dat drie leden van een regering stierven aan een 'griepje' zoals in Iran. Ik niet.

Misschien moet je je wat meer zorgen maken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 maart 2020 @ 18:03:34 #243
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191798427
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:01 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Denk je dat de Chinese overheid zo'n snowflake is dat ze voor een 'griepje' een hele provincie ter grootte van Nederland al 2 maanden afsluiten en de burgers opsluiten in hun huizen?

Denk je dat een 'griepje' ervoor zorgt dat zoveel van de Chinese industrie stilligt dat de (enorme) luchtvervuiling boven dat land geheel is opgeklaard?

Denk je dan echt niet: Hee, daar moet iets meer aan de hand zijn. Of: Misschien is er wel een heel ernstige epidemie? Ooit meegemaakt dat drie leden van een regering stierven aan een 'griepje' zoals in Iran. Ik niet.

Eigenlijk is wat er in China gebeurt het bewijs dat het wel serieus genomen moet worden.

Het is freaking China man. Die lui gaan over lijken als het op hun economie aankomt. Een paar levens meer of minder maakt ze echt geen kut uit. als juist die lui zulke maatregelen treffen en hun economie naar de klote helpen dan moeten er toch op z'n minst een paar alarmbellen gaan rinkelen in de Westerse landen?
  maandag 2 maart 2020 @ 18:05:43 #244
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_191798467
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:01 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Jawel hoor. Het equivalent van een griepje is waarom het land stil staat.

Het probleem is vooral dat het een nieuw virus is waar nog geen vaccin voor is en je bij verdere verspreiding wellicht een nieuwe griep hebt ieder jaar.

Het RIVM met deskundigen: Rustig aan, het is niet heel erg, kinderen gewoon naar school en geen zorgen als je niet in risicogebied bent geweest.
Tokkies: DE APOCALYPS KOMT ERAAN, BLIKVOER INSLAAN, MONDKAPPEN BESTELLEN, OVER EEN PAAR MAANDEN IS HEEL NEDERLAND EEN WASTELAND ZONDER LEVEN.

Alleen zwakke en oude mensen hebben risico. Zelfde als influenza
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
  maandag 2 maart 2020 @ 18:06:36 #245
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_191798474
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Eigenlijk is wat er in China gebeurt het bewijs dat het wel serieus genomen moet worden.

Het is freaking China man. Die lui gaan over lijken als het op hun economie aankomt. Een paar levens meer of minder maakt ze echt geen kut uit. als juist die lui zulke maatregelen treffen en hun economie naar de klote helpen dan moeten er toch op z'n minst een paar alarmbellen gaan rinkelen in de Westerse landen?
Ze volgen gewoon prima protocol. Vooral na kritiek na SARS.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
  maandag 2 maart 2020 @ 18:08:42 #246
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191798508
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 17:55 schreef smeerpijp. het volgende:
Water wordt echt niet afgesloten, al moeten ze mensen in maanpakken erbij zetten zal dat nog doorgaan. Dan krijg je echt total chaos....elektriciteit idem..

Wie heeft het over afsluiten? Ik heb het over storingen.

Weet echt niet in welk deel van het land jullie wonen, maar wij hebben hier in N-Holland zeker een paar keer per jaar een stroomstoring. Afgelopen zomer nog een van ruim anderhalve dag. Dan kun je dus wel de inhoud van je vriezer weg mieteren. Water zitten we ook zeker een paar keer per jaar een halve dag zonder. Nu word dat allemaal nog relatief snel gefixed, maar je weet helemaal niet of dat in de nabije toekomst ook zo zal zijn.

En ik heb trouwens ook geen water ingeslagen, ik heb gewoon een filter (geen Britta meuk natuurlijk), zodat ik als het echt nodig is water uit een bron kan halen wat anders niet drinkbaar zou zijn. Kleine moeite verder.
pi_191798548
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:08 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Wie heeft het over afsluiten? Ik heb het over storingen.

Weet echt niet in welk deel van het land jullie wonen, maar wij hebben hier in N-Holland zeker een paar keer per jaar een stroomstoring. Afgelopen zomer nog een van ruim anderhalve dag. Dan kun je dus wel de inhoud van je vriezer weg mieteren. Water zitten we ook zeker een paar keer per jaar een halve dag zonder. Nu word dat allemaal nog relatief snel gefixed, maar je weet helemaal niet of dat in de nabije toekomst ook zo zal zijn.

En ik heb trouwens ook geen water ingeslagen, ik heb gewoon een filter (geen Britta meuk natuurlijk), zodat ik als het echt nodig is water uit een bron kan halen wat anders niet drinkbaar zou zijn. Kleine moeite verder.
Maar dat is naar mijn idee wel echt een beetje paranoia, denken dat er geen stromend water meer zou zijn. En stel het is allemaal zo erg, dan gaan ze echt wel drinkwater uitdelen. Anders zou 99% van het land dood gaan.

Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat er geen stromend water meer was, preventief onderhoud aan het leidingsnetwerk uitgezonderd.
  maandag 2 maart 2020 @ 18:11:43 #248
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 2 maart 2020 @ 18:12:41 #249
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_191798574
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat er in China hoogstwaarschijnlijk is gebeurd is dat het aantal ernstige gevallen de capaciteit van de ziekenhuizen overschreed. Toen is er een enorme sterfte begonnen (ja, de cijfers zijn fake) waardoor ze zich helemaal de tyfus zijn geschrokken.

Die extreme lockdown heeft dat gestopt, na god weet hoeveel slachtofers.

De onvergeeflijke misdaad is dat ze dat voor hun eigen bevolking en voor de wereld hebben verzwegen, waardoor datzelfde zich herhaald heeft in Iran. Iran doet vervolgens hetzelfde, zwijgen, dus dat is waar we nu staan. Hetzelfde staat op het punt zich te herhalen in Europa en vrijwel niemand heeft daar een idee van.

Waarschijnlijk is eerst Italie aan de beurt, en daarna Nederland vanwege de enorm nonchalante reactie op de massaal geimporteerde besmettingen uit Italie.

Dat. Is. Het.
pi_191798579
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:10 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Anders zou 99% van het land dood gaan.
Lost wel het probleem van het tekort aan huisvesting op.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')