hij is bang voor een apocalypsequote:Op maandag 2 maart 2020 16:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom zou de electriciteit het niet meer doen? Ik zie niet in waaprom dat of water afgesloten zou worden?
Gebeurde in wuhan geeneens.
Nee hoor. Sterker, ik ben niet eens bang dat ik het krijg. Kan me niet eens meer heugen wanneer ik voor het laatst 'gewone' griep heb gehad, dat kan goed 25 jaar geleden zijn geweest. Waar ik me meer zorgen over maak is dat de hele boel op slot gaat en we zonder bevoorrading komen te zitten.quote:
Wat ook wel vertaald kan worden als 'de apocalyps'. Relatief weliswaar, maar daar hoef je het niet zelf voor te krijgen.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:47 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nee hoor. Sterker, ik ben niet eens bang dat ik het krijg. Kan me niet eens meer heugen wanneer ik voor het laatst 'gewone' griep heb gehad, dat kan goed 25 jaar geleden zijn geweest. Waar ik me meer zorgen over maak is dat de hele boel op slot gaat en we zonder bevoorrading komen te zitten.
Whatever, ik zie het wel. Maar doe jij lekker stoer, ieder z'n ding. No problemo.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat ook wel vertaald kan worden als 'de apocalyps'. Daar hoef je het niet zelf voor te krijgen
Dat dus. Dan ben je niet ziek, maar ga je dood van de honger; dat moet je niet hebben.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:47 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Nee hoor. Sterker, ik ben niet eens bang dat ik het krijg. Kan me niet eens meer heugen wanneer ik voor het laatst 'gewone' griep heb gehad, dat kan goed 25 jaar geleden zijn geweest. Waar ik me meer zorgen over maak is dat de hele boel op slot gaat en we zonder bevoorrading komen te zitten.
In de AH in m'n durp nul doosjes paracetamol meer en de ibu was ook leeg.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:43 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag bij de Kruidvat geweest en schetst mijn verbazing: de paracetamol daar serieus nagenoeg op.
Kekke supermarkt! Hadden ze borden met Corona-special of zo?quote:Op maandag 2 maart 2020 17:19 schreef -0- het volgende:
Zelfs het blikvoer en de rijst welke in de actie zijn.
Als er geen stromend water meer is dan is een land al HEEL VEER heen. Dat gebeurt echt niet zomaar. Water en in mindere mate elektriciteit zal altijd prioriteit nummer één zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom zou de electriciteit het niet meer doen? Ik zie niet in waaprom dat of water afgesloten zou worden?
Gebeurde in wuhan geeneens.
Denk je dat de Chinese overheid zo'n snowflake is dat ze voor een 'griepje' een hele provincie ter grootte van Nederland al 2 maanden afsluiten en de burgers opsluiten in hun huizen?quote:Op maandag 2 maart 2020 17:51 schreef Mikeytt het volgende:
Mensen die extra inkopen doen omdat er een griepje heerst
Eigenlijk is wat er in China gebeurt het bewijs dat het wel serieus genomen moet worden.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:01 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Denk je dat de Chinese overheid zo'n snowflake is dat ze voor een 'griepje' een hele provincie ter grootte van Nederland al 2 maanden afsluiten en de burgers opsluiten in hun huizen?
Denk je dat een 'griepje' ervoor zorgt dat zoveel van de Chinese industrie stilligt dat de (enorme) luchtvervuiling boven dat land geheel is opgeklaard?
Denk je dan echt niet: Hee, daar moet iets meer aan de hand zijn. Of: Misschien is er wel een heel ernstige epidemie? Ooit meegemaakt dat drie leden van een regering stierven aan een 'griepje' zoals in Iran. Ik niet.
Misschien moet je je wat meer zorgen maken.
Jawel hoor. Het equivalent van een griepje is waarom het land stil staat.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:01 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Denk je dat de Chinese overheid zo'n snowflake is dat ze voor een 'griepje' een hele provincie ter grootte van Nederland al 2 maanden afsluiten en de burgers opsluiten in hun huizen?
Denk je dat een 'griepje' ervoor zorgt dat zoveel van de Chinese industrie stilligt dat de (enorme) luchtvervuiling boven dat land geheel is opgeklaard?
Denk je dan echt niet: Hee, daar moet iets meer aan de hand zijn. Of: Misschien is er wel een heel ernstige epidemie? Ooit meegemaakt dat drie leden van een regering stierven aan een 'griepje' zoals in Iran. Ik niet.
Misschien moet je je wat meer zorgen maken.
Ze volgen gewoon prima protocol. Vooral na kritiek na SARS.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eigenlijk is wat er in China gebeurt het bewijs dat het wel serieus genomen moet worden.
Het is freaking China man. Die lui gaan over lijken als het op hun economie aankomt. Een paar levens meer of minder maakt ze echt geen kut uit. als juist die lui zulke maatregelen treffen en hun economie naar de klote helpen dan moeten er toch op z'n minst een paar alarmbellen gaan rinkelen in de Westerse landen?
Wie heeft het over afsluiten? Ik heb het over storingen.quote:Op maandag 2 maart 2020 17:55 schreef smeerpijp. het volgende:
Water wordt echt niet afgesloten, al moeten ze mensen in maanpakken erbij zetten zal dat nog doorgaan. Dan krijg je echt total chaos....elektriciteit idem..
Maar dat is naar mijn idee wel echt een beetje paranoia, denken dat er geen stromend water meer zou zijn. En stel het is allemaal zo erg, dan gaan ze echt wel drinkwater uitdelen. Anders zou 99% van het land dood gaan.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:08 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Wie heeft het over afsluiten? Ik heb het over storingen.
Weet echt niet in welk deel van het land jullie wonen, maar wij hebben hier in N-Holland zeker een paar keer per jaar een stroomstoring. Afgelopen zomer nog een van ruim anderhalve dag. Dan kun je dus wel de inhoud van je vriezer weg mieteren. Water zitten we ook zeker een paar keer per jaar een halve dag zonder. Nu word dat allemaal nog relatief snel gefixed, maar je weet helemaal niet of dat in de nabije toekomst ook zo zal zijn.
En ik heb trouwens ook geen water ingeslagen, ik heb gewoon een filter (geen Britta meuk natuurlijk), zodat ik als het echt nodig is water uit een bron kan halen wat anders niet drinkbaar zou zijn. Kleine moeite verder.
Wat er in China hoogstwaarschijnlijk is gebeurd is dat het aantal ernstige gevallen de capaciteit van de ziekenhuizen overschreed. Toen is er een enorme sterfte begonnen (ja, de cijfers zijn fake) waardoor ze zich helemaal de tyfus zijn geschrokken.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eigenlijk is wat er in China gebeurt het bewijs dat het wel serieus genomen moet worden.
Het is freaking China man. Die lui gaan over lijken als het op hun economie aankomt. Een paar levens meer of minder maakt ze echt geen kut uit. als juist die lui zulke maatregelen treffen en hun economie naar de klote helpen dan moeten er toch op z'n minst een paar alarmbellen gaan rinkelen in de Westerse landen?
Lost wel het probleem van het tekort aan huisvesting op.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:10 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Anders zou 99% van het land dood gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |