Oepsquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:38 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Op dit moment staat de paling echter op de Rode Lijst van de IUCN als ‘ernstig bedreigd’. Daarmee heeft het dezelfde status als de berggorilla, de tijger en de panda. Ook de wetenschappers van ICES geven aan dat de status van het palingbestand kritiek blijft. Het palingbestand is de afgelopen 50 jaar met 95% gedaald. De intrek van glasaal was dit jaar historisch laag. Dit onderstreept de kritieke staat waarin het bestand zich bevindt. Hoe komt dit?
De grootste bedreigingen voor paling zijn de visserij, ziektes en de schroeven van gemalen en waterkrachtcentrales. Ook de terugweg naar zee is door de vele hindernissen moeilijk. We willen dan ook graag samenwerken met de sector om de bedreigingen aan te pakken. Dat betekent onder meer visvriendelijke gemalen en de gevangen paling over de dijk te zetten in plaats van te consumeren, zodat ze hun weg naar de Sargasso zee kunnen beginnen.
als je bij je lieffie thuis komtquote:
Ja, als het lekker vindt waarom niet.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:41 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ik wel hoor, want de viskraam staat er maar 1 x in de week, en als bij de aldi haalt kan er twee keer van eten wanneer je wilt..
Ok.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:43 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
als je bij je lieffie thuis komt
Geeft nog steeds aan dat hij te groot is. Tegen de tijd dat ik mijn UI heb ingesteld is het corona virus alweer voorbijquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:37 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Kijk nood heeft de naam al korter gemaakt
Daar zit ook weer verschil in, maar ieder zijn smaakquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja, als het lekker vindt waarom niet.
Ik hou der niet van. Net als vissticks, zo veel paneer meel
Ja gaat top.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:45 schreef Limoentjuh het volgende:
[..]
Zalm ?
Hoe gaat het trouwens met je voornemen gezonder te leven ?
Ja, dat is zeker waar.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:44 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Daar zit ook weer verschil in, maar ieder zijn smaak
Komt omdat het teveel kb heeftquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:44 schreef Limoentjuh het volgende:
[..]
Geeft nog steeds aan dat hij te groot is. Tegen de tijd dat ik mijn UI heb ingesteld is het corona virus alweer voorbij
We krijgen in maart nog een flinke laag sneeuw gok ikquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Regen - zon - hagel - zon - regen
Ik haal geen lunch meer in de kantine. Tot mijn grote spijt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:46 schreef Limoentjuh het volgende:
[..]Netjes
Heb je iets opgegeven qua eten/drinken?
Nee dankjequote:Op woensdag 26 februari 2020 15:47 schreef Limoentjuh het volgende:
[..]
We krijgen in maart nog een flinke laag sneeuw gok ik
Oke. Even wachten ermee danquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:46 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Komt omdat het teveel kb heeft
Zeggen ze wel, maar het zou in Gelderland vandaag ook sneeuwen. nou heb niets gezienquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:47 schreef Limoentjuh het volgende:
[..]
We krijgen in maart nog een flinke laag sneeuw gok ik
Daar was je een jaartje geleden nog blij mee kan ik me herinnerenquote:Op woensdag 26 februari 2020 15:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik haal geen lunch meer in de kantine. Tot mijn grote spijt.
Het ging me niet om het geld. Al scheelt dat ook zo'n 60-70 euro per maand wel ja.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:49 schreef Limoentjuh het volgende:
[..]
Daar was je een jaartje geleden nog blij mee kan ik me herinnerenTikt toch aan om iedere keer lunch te bestellen en echt gezond zal het ook niet zijn.
Maar je kan toch ook af en toe (1x in de maand) lunch halen uit de kantine
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |