Mag je in Zwitserland nog steeds ronder reden de straat op?quote:Op zondag 15 maart 2020 11:19 schreef Jed1Gam het volgende:
Het is super mooi weer, hier in Zwitserland. En lekker rustig op straat.
Ja en er zijn hier 2x zoveel corona gevallen (1200 op 8.5milj inwoners).quote:Op zondag 15 maart 2020 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..] aa
Mag je in Zwitserland nog steeds ronder reden de straat op?
Ik twijfel even of dat positief is of niet 😅quote:Op zondag 15 maart 2020 12:14 schreef Digi2 het volgende:
Vandaag zullen er in China minder doden en geïnfecteerden door het coronavirus zijn dan buiten China.
Voor de chinezen wel en bovendien is het dus mogelijk een uitbraak flink terug te dringen mits men drastische maatregelen treft. Zachte heel meesters, stinkende wonden gaat hierbij zeker op.quote:Op zondag 15 maart 2020 12:15 schreef XDo het volgende:
[..]
Ik twijfel even of dat positief is of niet 😅
Ik hoop dat je van opera houdtquote:Op zondag 15 maart 2020 11:16 schreef XDo het volgende:
Kick! Iemand nog goed nieuws te melden?
Zonder goed nieuws, terwijl we bijna volledig binnen zitten, zonder uitjes in het verschiet, zonder vakantie om naar uit te kijken, zou je er anders bijna depressief van worden.
Dus graag MEER goed nieuws! Even een luchtige positieve kijk op de zaak graag.
https://www.omroepwest.nl(...)en-handen-uit-mouwenquote:ZONDAG 15 MAART 2020, 18:54
DEEL DIT ARTIKEL:
Positiviteit in corona-crisis: 500 helpers steken handen uit mouwen
Boodschappen doen voor we niet naar buiten kan of durft.Boodschappen doen voor we niet naar buiten kan of durft.
DEN HAAG - Je kunt bevangen worden door angst voor het coronavirus of je kunt in actie komen en iets voor iemand willen betekenen. Dat is de gedachte achter Facebookgroep The Hague Help Corona Virus Isolation.
'Hey Shelby! Shel-byyy!', roept Andrea Holwerda-Gavrila naar het hondje dat ze uitlaat. Het beestje reageert niet, want Andrea is niet zijn baasje. Het is even wennen, een hond van een ander uitlaten. Maar het is wel één van de klusjes die Yvonne, Elena en Andrea aanbieden voor wie niet meer naar buiten kan of durft.
'In deze bange tijd van corona en negativiteit wil ik wat positiefs doen', zegt Yvonne Wierenga uit Loosduinen die oorspronkelijk uit de zorg komt. Via social media komt Yvonne in contact met Elena en Andrea die inmiddels een Facebook-hulpgroep hebben opgericht.
'Blij dat ik een handje kan helpen'
'Iedereen zegt dat je je handen moet wassen, maar je moet niet je hersenen wassen met negativiteit en paniek', zegt Andrea Holwerda-Gavril, expat in Den Haag. 'Ik haal mezelf uit de paniekmodus door in actie te komen en te denken aan aan wat anderen nodig hebben. Ik ben heel blij dat ik een handje kan helpen.'
Honderden helpers sluiten zich aan op de Facebookgroep The Hague Help Corona Virus Isolation. 'Tot mijn grote verbazing liep het storm met reacties', zegt Elena Mertel die nog maar net als expat in Den Haag woont. Al bijna 500 mensen hebben zich aangeboden om hulp te bieden.
Hulpvragen mogen binnen stromen
De hulpvragen van ouderen of mensen die niet naar buiten kunnen of durven mogen nu binnen stromen. De groep is te vinden op Facebook via The Hague Help Corona Virus Isolation.
quote:Op maandag 9 maart 2020 20:29 schreef babylon het volgende:
Nog altijd ruim 17 miljoen Nederlanders niet besmet.
De vissen zijn weer te zien in het water van de kanalen.quote:Ondertussen in Venetië
Het stilvallen van de vele rondvaartboten in Venetië heeft grote gevolgen voor het water in de kanalen, ziet Italië-correspondent Jarl van der Ploeg van de Volkskrant:
Tijdelijke afname. Maar het is ietsquote:Op maandag 16 maart 2020 10:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
- Dankzij Corona een einde aan het stikstofprobleem
Gaat heenquote:Op maandag 16 maart 2020 13:56 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)angen-vanwege-corona
quote:Op maandag 16 maart 2020 14:56 schreef Granqvist het volgende:
Wekker ging vanmorgen een uur later, nu ik verplicht thuis werk heb ik geen reistijd
quote:Beide providers laten klanten een maand lang gratis kijken naar Film1, waarop de hele dag speelfilms worden gedraaid. Bij beide loopt de actie tot 13 april, aldus KPN en VodafoneZiggo.
Daarnaast belooft VodafoneZiggo de zenders uit het Kids & Comedy-pakket tijdens dezelfde periode open te stellen. Ook worden bij Ziggo op kanaal 13 extra programma's uitgezonden voor kinderen. Op andere momenten wordt op diezelfde zender cabaret voor oudere klanten getoond.
De kabelaars staan daarmee op een groeiende lijst van bedrijven die tegemoetkomingen bieden tijdens het coronavirus. Morgen verschijnt in Nederland bijvoorbeeld Frozen 2 op Disney+, maanden eerder dan de filmmaker origineel gepland had. Bron
quote:Op maandag 9 maart 2020 20:29 schreef babylon het volgende:
Nog altijd ruim 17 miljoen Nederlanders niet besmet.
Is dat positief? Denk niet dat je het zo bedoelt, dus verkeerde topic. Movenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:15 schreef Digi2 het volgende:
Nog altijd 17 miljoen Nederlanders niet getest.
We doen aan herd immunity dus daar hoeven we gelukkig geen geld meer aan te verkwistenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 12:27 schreef babylon het volgende:
[..]
Is dat positief? Denk niet dat je het zo bedoelt, dus verkeerde topic. Moven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |