abonnement Unibet Coolblue
pi_194386931
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:17 schreef Aure het volgende:

[..]

We hebben zelf 3 balkons, waarvan eentje is ingericht voor Jip. Maar voor echt lekker buiten spelen ga ik met hem naar de Eendrachtstuin, wijkpark het oude westen, het park of speeltuin weena. En we hebben ook een abo op de dierentuin dus daar komen we ook geregeld en daar hebben ze ook een leuke buitenspeeltuin.

Achter ons huis zit wel een speeltuintje maar die vind ik stom. Ik ging ook nog wel eens naar de jacobustuin maar die is momenteel alleen open voor sleutelhouders ;(
Ahja.. je kunt als zuiderling niet zien of er nog iets binnentuin-achtig is.. vandaar de vraag eigenlijk.

Ik woonde eerst in hilligersberg met brak speeltuintje aan de overkant..
maar ook op rol afstand van de bergse plassen, kralingerplas etc

Hier is veel meer.. maar wordt er vervolgens maar weinig buiten gespeeld.
Dus dat schiet lekker op :)

En ik geloof inderdaad dat ik met mn blijdorp abbo minstens zo veel tijd in beide speeltuinen heb doorgebracht dan dat ik naar dieren heb gekeken.

Behalve de tijgers... daar kon ze uren blijven kijken.
pi_194386952
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:28 schreef Breuls het volgende:
Dat is precies wat ik heb ontdekt toen ik dankzij het fietsen een groter bereik kreeg. :P
Van kop van zuid naar centrum is een kippeeindje ja :)

Wel mooie plek om te wonen tegenwoordig :)
pi_194386969
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:43 schreef Breuls het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van alle anti-auto-vergroeningsprojecten in de stad, zoals nu op de Coolsingel of dit plan voor de (West)blaak?

Ik ben daar eigenlijk ook wel blij mee. Net als het Masterplan Rijnhaven of het park in de Maashaven, bijvoorbeeld.
Hmm en laten we dan meteen het grote plan voor de pleinweg meenemen.

1 rijstrook minder in de hoop dat er dan ook vanzelf minder verkeer door de maastunnel wil.
  Admin maandag 3 augustus 2020 @ 17:02:12 #104
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_194387164
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:47 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Van kop van zuid naar centrum is een kippeeindje ja :)
Precies. Je bent er echt zo. :)
quote:
Wel mooie plek om te wonen tegenwoordig :)
En het wordt steeds beter.
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:48 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm en laten we dan meteen het grote plan voor de pleinweg meenemen.

1 rijstrook minder in de hoop dat er dan ook vanzelf minder verkeer door de maastunnel wil.
Ja, dat vraag ik me ook een beetje af; overal de capaciteit voor auto's verminderen heeft natuurlijk een vertraagd effect: het aantal auto's wordt niet ineens minder (want iedereen meent recht te hebben op de ideale route door de stad, natuurlijk), dus dat komt pas als het besef indaalt dat het niet handig meer is om door de stad te rijden. En dan moet er voldoende capaciteit overblijven voor auto's van bewoners in het centrum, en dergelijke.

Maar minder auto's, meer groen, meer lopen, meer ruimte voor fietsen vind ik allemaal top. ^O^
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_194387422
Mja mensen gaan alleen anders rijden... als dat sneller is.
Dus als je langer voor de tunnel stil staat dan het omrijden is.

Maarja zoveel toegangswegen van/naar centrum heb je niet.

Maar het hele idee is vooral ook dat het beter moet worden voor de bewoners van de pleinweg.

En dat vraag ik me dus oprecht af of dat wel zo is.
pi_194388213
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:43 schreef Breuls het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van alle anti-auto-vergroeningsprojecten in de stad, zoals nu op de Coolsingel of dit plan voor de (West)blaak?

Ik ben daar eigenlijk ook wel blij mee. Net als het Masterplan Rijnhaven of het park in de Maashaven, bijvoorbeeld.
Ik snap het wel als je daar woont (zelf in een binnenstad opgegroeid), maar ik denk ook altijd aan de winkeliers. Bijv. Koekela, bij een beetje trakteren op werk of voor verjaardag kun je dat niet op de fiets meenemen. Ik zou er dan niet meer heen gaan door al die verkeersafsluitingen / niet even snel kort kunnen parkeren. Zoek ik wel ergens een bakker op waar dat wel kan.
En ja waarschijnlijk kan je bij Koekela bezorging regelen, maar genoeg ondernemers waarbij dat niet kan en die het ook echt niet alleen moeten hebben van bewoners in het centrum of fietsers. Leuk een vloerlamp bij Metz kopen en dan op de fiets meenemen.....

Ik zag foto's van de Hoogstraat met die vlonders, oa voor Maddogs. Daar heb ik weleens mijn iMac gebracht voor onderhoud en ik was toen blij dat ik voor de deur kon parkeren. Fietstas gaat hem niet houden en een stuk mee lopen vanuit de parkeergarage gaat mij ook niet lukken (zal niet voor iedereen gelden).

Daar gaan ze wel vaak aan voorbij vind ik. Je zou dan ook kunnen kijken naar parkeerplaatsen waar je maar kort mag parkeren (bijv. 30 min of 1 uur), zodat het de winkeliers toch mogelijkheden biedt.
pi_194388258
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:48 schreef Aure het volgende:

[..]

Beter :P

Zal wel even wennen zijn en met die hitte heb ik er weinig zin in, maar het moet maar. Het had de gemeente wel gesierd als ze de bewoners in het verplichte gebied een gratis uitwasbaar mondkapje hadden aangeboden :+
Linksom of rechtsom betaal je hem toch, als de gemeente het uitdeelt komt het uit je gemeentebelastingen :+
  Admin maandag 3 augustus 2020 @ 18:34:41 #108
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_194388481
Je maakt goede punten NedKelly, maar ik denk dat het (uiteindelijk, en ik denk dus dat dat wel even gaat duren) de bedoeling is dat er door de vermindering van niet-bestemmingsverkeer (ik ben ook wel eens van de Stadhoudersweg naar de Erasmusbrug gegaan, over de Coolsingel, omdat een andere route te verstopt zat, waarmee ik het dus op de Coolsingel zelf weer 1 auto erger maakte) juist ruimte overblijft voor het bestemmingsverkeer.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_194390239
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:34 schreef Breuls het volgende:
Je maakt goede punten NedKelly, maar ik denk dat het (uiteindelijk, en ik denk dus dat dat wel even gaat duren) de bedoeling is dat er door de vermindering van niet-bestemmingsverkeer (ik ben ook wel eens van de Stadhoudersweg naar de Erasmusbrug gegaan, over de Coolsingel, omdat een andere route te verstopt zat, waarmee ik het dus op de Coolsingel zelf weer 1 auto erger maakte) juist ruimte overblijft voor het bestemmingsverkeer.
Ja daar heb je zeker een goed punt! Als ze dan niet tig parkeerplaatsen laten vervallen. Veel mensen willen dat wel op Hoogstraat en Witte de With.

Ik woon in Liskwartier, ik vermijd al jaren Coolsingel om naar Zuid te gaan. Ik rij dus over 's-Gravendijkwal naar Maastunnel om op Zuid te komen. Het is me nog niet helemaal duidelijk of ze dat dan ook proberen te weren of dat het meer gaat om mensen van buiten de stad die iets in de stad moeten, dat die dan de Maastunnel mijden. Of toen die dicht was, via Noordsingel naar Mariniersweg en over Willemsbrug.

Ik ben wel voor meer op de fiets hoor, zeker dichtbij. Maar niet alles kan met de fiets. Heb zelf door ziekte beperkte energie en kijk er ook wel beetje naar van: straks kun je echt geen boodschappen meer doen met de auto. Ik doe niet elke dag boodschappen maar 1x per week. Niet te doen met de fiets. Elke dag kost me teveel energie / moeite. Grote dingen halen kan ook niet met de fiets. Hoe je dat soort praktische dingen dan aan zou moeten pakken mis ik altijd een beetje in die plannen.
pi_194391445
Ik vind het hele plan van minder auto's, meer fietsers en meer groen in de binnenstad wel heel tof. Overigens hebben wij geen rijbewijs en dus ook geen auto, dus ook geen last van die plannen :P

Het is ook maar net wat je gewend bent. Boodschappen deden wij voorheen bijv elke dag lopend (maar er zit zo ongeveer op elke hoek van de straat een albert heijn :') ). En sinds kind laten we 1 x in de zoveel tijd bezorgen en dan daarnaast dus af en toe nog een losse boodschap.
  Admin dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:58:33 #111
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_194393999
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:38 schreef NedKelly het volgende:

Ik ben wel voor meer op de fiets hoor, zeker dichtbij. Maar niet alles kan met de fiets. Heb zelf door ziekte beperkte energie en kijk er ook wel beetje naar van: straks kun je echt geen boodschappen meer doen met de auto. Ik doe niet elke dag boodschappen maar 1x per week. Niet te doen met de fiets. Elke dag kost me teveel energie / moeite. Grote dingen halen kan ook niet met de fiets. Hoe je dat soort praktische dingen dan aan zou moeten pakken mis ik altijd een beetje in die plannen.
Dit is een budgetafhankelijke tip: maar is een e-bike een idee? Dat scheelt toch trappen. :)
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 21:51 schreef Aure het volgende:

Het is ook maar net wat je gewend bent. Boodschappen deden wij voorheen bijv elke dag lopend (maar er zit zo ongeveer op elke hoek van de straat een albert heijn :') ). En sinds kind laten we 1 x in de zoveel tijd bezorgen en dan daarnaast dus af en toe nog een losse boodschap.
Laten bezorgen is ook fijn. Heb ik vorige week toevallig voor het eerst gedaan, omdat ik potentieel in quarantaine moest blijven (coronatest was negatief, dus dat bleek niet nodig). Maar wel dus een flinke berg boodschappen thuis laten komen. Doe ik normaal gesproken niet, want ik woon echt zo dichtbij mijn Albert Heijn dat er letterlijk niemand anders dichterbij die winkel woont. :P

Maar het is wel fijn dat het gewoon allemaal voor je uitgezocht en overhandigd wordt. Ik zou het bijna vaker doen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_194395823
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 07:58 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dit is een budgetafhankelijke tip: maar is een e-bike een idee? Dat scheelt toch trappen. :)
[..]

Laten bezorgen is ook fijn. Heb ik vorige week toevallig voor het eerst gedaan, omdat ik potentieel in quarantaine moest blijven (coronatest was negatief, dus dat bleek niet nodig). Maar wel dus een flinke berg boodschappen thuis laten komen. Doe ik normaal gesproken niet, want ik woon echt zo dichtbij mijn Albert Heijn dat er letterlijk niemand anders dichterbij die winkel woont. :P

Maar het is wel fijn dat het gewoon allemaal voor je uitgezocht en overhandigd wordt. Ik zou het bijna vaker doen.
Die e-bike heb ik al, en is heel fijn (al word ik nog gewoon ingehaald door mensen zonder e-bike haha, zo rustig fiets ik er mee kennelijk).

Boodschappen worden nu tijdelijk ook bezorgd, sinds eind maart. Vanwege diabetes type 1 kom ik niet meer in winkels voorlopig.
Voelde voor mezelf altijd een beetje als onzin dat online bestellen, maar het bevalt me beter dan ik vooraf gedacht had.

En fijn dat je test negatief was!
pi_194400860
Ik vind online bestellen wel echt heel fijn.

En als ik dit dan weer lees... bestel ik volgende keer maar gewoon weer.

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-nodig-is~a0a80047/

Nahja en vandaag boodschappen gedaan bij mijn lief in delft.
Kleinere winkel, jumbo en vriendelijk volk dat gewoon even opzij stapt indien nodig.

En geen gedoe vooral dus.

En gezien ik op het moment ongeveer nul sociale contacten heb in rotterdam behalve lief, dochter en de picnic bezorger... voel ik me ook niet bij voorbaat schuldig dat ik het probleem verplaats naar delft.
pi_194410506
In mijn zoektocht naar een woning maar een aankoopmakelaar genomen. 3k voor wat lichte werkzaamheden. :')
  Admin woensdag 5 augustus 2020 @ 11:53:04 #115
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_194410548
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:50 schreef Duiveltja het volgende:
In mijn zoektocht naar een woning maar een aankoopmakelaar genomen. 3k voor wat lichte werkzaamheden. :')
Ik had ook een aankoopmakelaar toen ik bezig was met mijn huizenjacht en dat vond ik echt geweldig. Ik ben er ook van overtuigd dat zijn inmenging in het contact met de verkopende makelaar ervoor heeft gezorgd dat ik de woning heb kunnen kopen. Dat was me in m'n eentje, naar mijn idee, niet gelukt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_194410615
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:53 schreef Breuls het volgende:
Ik had ook een aankoopmakelaar toen ik bezig was met mijn huizenjacht en dat vond ik echt geweldig. Ik ben er ook van overtuigd dat zijn inmenging in het contact met de verkopende makelaar ervoor heeft gezorgd dat ik de woning heb kunnen kopen. Dat was me in m'n eentje, naar mijn idee, niet gelukt.
Ja, ik ben al een paar maanden bezig en die 3k is dan maar zo. Anders kom je er gewoon niet tussen. Heb zelfs een keer het hoogste bod gedaan, maar toch verloren. :')
  Admin woensdag 5 augustus 2020 @ 12:40:25 #117
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_194411280
Op deze markt (hoewel, ik weet alleen hoe het twee jaar geleden was...) kun je alle hulp gebruiken. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_194411891
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:40 schreef Breuls het volgende:
Op deze markt (hoewel, ik weet alleen hoe het twee jaar geleden was...) kun je alle hulp gebruiken. :P
Deze markt is 30k overbieden voor een kans.
pi_194412092
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:53 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik had ook een aankoopmakelaar toen ik bezig was met mijn huizenjacht en dat vond ik echt geweldig. Ik ben er ook van overtuigd dat zijn inmenging in het contact met de verkopende makelaar ervoor heeft gezorgd dat ik de woning heb kunnen kopen. Dat was me in m'n eentje, naar mijn idee, niet gelukt.
Wij kijken buiten rotterdam in een wat kleinere gemeente waar alle huizen effectief verdeeld zijn over 3 makelaars..
de ene vinden we niks.
De andere 2 wisselen.. want tja.. ze zijn net zo makkelijk de verkopende partij :)

Enige voordeel is dat ze nu wel weten dat we niet zo maar alles gaan betalen wat er gevraagd word.
Maar dat we ALS we gaan kijken wel een serieuze partij zijn.
pi_195002628
https://www.nu.nl/coronav(...)ffect-op-gedrag.html

Ik ben op zich wel blij dat die plicht niet heringevoerd gaat worden :P
pi_195002720
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:08 schreef Aure het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ffect-op-gedrag.html

Ik ben op zich wel blij dat die plicht niet heringevoerd gaat worden :P
Die hele mondkapjesplicht was op Zuidplein een lachertje. Zat mensen die er geen één op hadden en van die beveiligers liepen er gewoon langs en trokken gewoon hun waffel niet open. Meermaals gezien.
pi_195002976
Ja dat gebeurde denk ik overal wel. Maar ik heb op zuidplein ook wel beveiligers gezien die er wel iets van hebben gezegd, alleen zodra die beveiligers uit het zicht zijn trekken de mensen de mondkapjes toch weer naar beneden.
pi_195005390
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Die hele mondkapjesplicht was op Zuidplein een lachertje. Zat mensen die er geen één op hadden en van die beveiligers liepen er gewoon langs en trokken gewoon hun waffel niet open. Meermaals gezien.
Hmm sowieso toen al bekend werd dat het niet werd verlengd... liepen de beveiligers OOK niet meer met mondkapjes.

Enige was dat het wel serieus rustiger was op zuidplein toen.
En nu weer net zo druk als PC.
pi_195007319
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Die hele mondkapjesplicht was op Zuidplein een lachertje. Zat mensen die er geen één op hadden en van die beveiligers liepen er gewoon langs en trokken gewoon hun waffel niet open. Meermaals gezien.
Grappig, ik was er soort van verdwaald en kon er gelukkig bij de klantenservice 1 kopen want ik schaamde me dood als enige zónder kapje!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_195007425
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Grappig, ik was er soort van verdwaald en kon er gelukkig bij de klantenservice 1 kopen want ik schaamde me dood als enige zónder kapje!
Kopen? Je kon ze gewoon gratis krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')