abonnementen ibood.com bol.com
pi_191671940
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

Timelapse: Mapping the Outbreak

Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6

Wiki:
https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak

Worldmeters:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Op zondag 22 maart 2020 14:59 schreef Fernweh het volgende:
Als mijn ouders me mogen slaan, waarom niet mijn vriendin, een vriendin is zo goed als familie.
pi_191671951
Sorry, had niet door dat ik de laatste was :D
Als mijn ouders me mogen slaan, waarom niet mijn vriendin, een vriendin is zo goed als familie.
pi_191671961
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zit bij mij om de hoek, je weet de ophef nog?

Homo geen stage de Boer Drachten
Fucking based _O_
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191671969
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:13 schreef crystal_meth het volgende:
Dit was al gepost neem ik aan:
BNODesk twitterde op maandag 24-02-2020 om 13:31:50 NEW: WHO says it no longer has a process to declare a pandemic, says old system with 6 phases is no longer being used - Reuters reageer retweet
Ja, grappig hè. Heel erg bizarre timing ook.

Iedereen staat te wachten tot dit uitgeroepen wordt tot wereldwijde pandemie, en nèt op dat moment verklaard de WHO doodleuk dat het proces om iets tot pandemie uit te roepen niet meer gebruikt wordt. Heel erg toevallig.

Het zal wel aan mij liggen zeker.
pi_191671976
In It gaan juist de kankerpatiënten met Corona er als eerst aan. :{
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_191671979
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:20 schreef capricia het volgende:
In It gaan juist de kankerpatiënten met Corona er als eerst aan. :{
Maar sterven ze dan aan Corona of aan de kanker?
pi_191671983
quote:
17s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:19 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Fucking based _O_
Niks mis mee zolang geloven nog speciale rechten hebben in NL. Geef ze groot gelijk
pi_191671995
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:16 schreef Perrin het volgende:

Yup. Binnenkort waarschijnlijk ook deze taferelen dichter bij huis.
Koude Oorlog protocol en noodziekenhuizen, niet zo heel ingewikkeld.
pi_191672001
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:21 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Corona, behandeling van kanker tast het immuun-systeem sterk aan geloof ik (kan ook andersom zijn)
pi_191672012
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:21 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Sterven aan Corona, is sterven aan longontsteking alwaar je hart het vaak begeeft.
Dus wie zal het zeggen?
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_191672022
Vergissing.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191672023
Is er al iets bekend over blijvende schade, zoals aan longen, bij mensen die hersteld zijn van dit virus?
Bescherm de natuur en teken de petitie https://beweging.groenlinks.nl/natuur
pi_191672032
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:20 schreef Salina het volgende:

[..]

Iedereen staat te wachten tot dit uitgeroepen wordt tot wereldwijde pandemie, en nèt op dat moment verklaard de WHO doodleuk dat het proces om iets tot pandemie uit te roepen niet meer gebruikt wordt. Heel erg toevallig.

Ze moeten het nog even rekken anders kost het teveel

https://www.google.com/am(...)ronavirus/index.html
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_191672036
quote:
17s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:19 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Fucking based _O_
Homohater!
pi_191672040
quote:

[..]

Dat 6 fasen gedoe werkte alleen maar panikerend, zonder verder iets toe te voegen
pi_191672043
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Sterven aan Corona, is sterven aan longontsteking alwaar je hart het vaak begeeft.
Dus wie zal het zeggen?
Ik denk dat dat Corona-virus harder gaat als de kanker.

Hoe wreed deze zin ook mag klinken.
pi_191672053
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Corona, behandeling van kanker tast het immuun-systeem sterk aan geloof ik (kan ook andersom zijn)
Met chemo maak je van alles kapot, niet alleen de kanker.
  maandag 24 februari 2020 @ 22:25:31 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191672056
Ik ben trouwens bang dat Nederland weer zo naief is om dat songfestival wel door te laten gaan en dat vervolgens ook hier de pleuris uitbreekt.
  maandag 24 februari 2020 @ 22:25:36 #19
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_191672059
quote:
Viroloog: “Coronavirus kan bedreiging vormen voor het Eurovisiesongfestival”

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Het coronavirus kan een bedreiging vormen voor het Eurovisiesongfestival in Rotterdam. Dat zegt de Nederlandse viroloog Ab Osterhaus. Hij sluit niet uit dat het evenement niet door kan gaan als het virus zich verder verspreidt in Europa.

Als de verspreiding van het coronavirus over een paar maanden nog niet onder controle is, is het onverstandig om zoveel mensen uit de hele wereld in Rotterdam bij elkaar te brengen.

“Je moet rekening houden met het scenario dat evenementen als het Eurovisiesongfestival niet door kunnen gaan, maar dat is afhankelijk van hoe het coronavirus zich de komende tijd ontwikkelt’’, aldus Osterhaus, die jarenlang voor het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu, red.) en het Erasmus University Medical Center in Rotterdam werkte en zich bezighoudt met het voorkomen van infectieziekten die van dieren op mensen overgaan.

Zo langzaam mogelijk
Op dit moment is het moeilijk om een voorspelling te doen over hoe het virus zich zal verspreiden. “Maar het ziet er niet erg hoopvol uit door de verschillende plaatsen waar het nu opduikt. De volgende stap is de verspreiding zo langzaam mogelijk te laten gaan.”

Het is waarschijnlijk dat ook Nederland en België te maken krijgen met coronabesmettingen. In Italië zijn inmiddels doden gevallen en zijn honderden mensen geïnfecteerd. Een oplossing lijkt nog ver weg. “Het kan nog steeds dat het virus uiteindelijk de kop wordt ingedrukt’’, zegt Osterhaus. “Bij Sars is dat gelukt, maar dat virus verspreidde zich minder snel.”

Factoren
Hoe het virus zich verspreidt, hangt samen met een heleboel factoren. Zo kan het weer van invloed zijn. “Het coronavirus is mogelijk als een verkoudheidsvirus dat goed gedijt in de winter. Het kan zijn dat de verspreiding in de maand mei al is afgezwakt. Tegelijkertijd wordt het op het zuidelijk halfrond dan juist winter.”

Het Eurovisiesongfestival vindt in mei plaats. Een woordvoerder van het RIVM laat weten dat er nu nog geen maatregelen genomen worden. “Er zijn iedere dag nieuwe ontwikkelingen. We zijn verre van zeker hoe het zich zal verspreiden.”

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Antistoffen
Het is nu bijvoorbeeld ook niet duidelijk hoeveel mensen wereldwijd met het coronavirus geïnfecteerd zijn, zonder noemenswaardige symptomen gehad te hebben. Dat is volgens Osterhaus belangrijk om te weten. Er worden op dit moment bloedtesten ontwikkeld, zodat bij mensen getest kan worden of er antistoffen tegen het virus zijn aangemaakt. Dat geeft aan hoeveel mensen er al afweer tegen het virus hebben opgebouwd.

Monitoren
De verspreiding en het aantal nieuwe gevallen in de komende maanden zullen van invloed zijn op grootschalige evenementen als het songfestival. De organisatie van het songfestival staat in nauw contact met het RIVM en de GGD (Gemeentelijke Gezondheidsdienst, red.).

“We monitoren alles goed en zijn voorbereid op alle mogelijke risico’s en bedreigingen. Op basis daarvan wordt gekeken of extra maatregelen nodig zijn’’, aldus Ingrid Adriaanse van de gemeente Rotterdam. “Het is op dit moment echter te vroeg om in te gaan op eventuele scenario’s.’’

https://www.hln.be/nieuws(...)ngfestival~a9d31742/
Ik ben een Nikon :-)
pi_191672078
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:25 schreef Tengano het volgende:
Ik ben trouwens bang dat Nederland weer zo naief is om dat songfestival wel door te laten gaan en dat vervolgens ook hier de pleuris uitbreekt.
Dit zie ik eerlijk gezegd ook wel gebeuren ja.
  maandag 24 februari 2020 @ 22:28:14 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191672093
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:26 schreef Zopiclon het volgende:

[..]

Dit zie ik eerlijk gezegd ook wel gebeuren ja.
Daar zit zoveel commercie, goodwill en imagebuilding aan vast, no way dat ze dat gaan cancelen.

Dat risico hebben ze er vast voor over en zullen ze wel minimaliseren (in woorden dan).
pi_191672097
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:21 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Niks mis mee zolang geloven nog speciale rechten hebben in NL. Geef ze groot gelijk
Zou zon relnicht niet in mijn beschrijf willen hebben , ik snap die keuze wel
quote:
8s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Homohater!
:+
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191672099
Op het gebied van dit soort dingen is Nederland toch niet naief?
pi_191672107
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:23 schreef rutger05 het volgende:
Is er al iets bekend over blijvende schade, zoals aan longen, bij mensen die hersteld zijn van dit virus?
ja
pi_191672108
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou ik had het nog niet gelezen, Wat gebruiken ze nu voor systeem dan?
Op 30 januari werd het officieel een Public Health Emergency of International Concern.
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
  maandag 24 februari 2020 @ 22:29:11 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191672110
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:28 schreef bitterbal het volgende:
Op het gebied van dit soort dingen is Nederland toch niet naief?
Zullen we een wedje doen?
pi_191672113
quote:

[..]

Niemand zit te wachten, Jezus :')
pi_191672115
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:29 schreef Tengano het volgende:

[..]

Zullen we een wedje doen?
Liever niet :P

Wanneer is Nederland naief geweest dan op dit onderwerp?
pi_191672120
quote:
Ja. Wel wat:
https://www.google.com/am(...)rus-does-to-the-body

Scar tissue als ik het zo lees.

"During the third phase, lung damage continues to build—which can result in respiratory failure. Even if death doesn’t occur, some patients survive with permanent lung damage. According to the WHO, SARS punched holes in the lungs, giving them “a honeycomb-like appearance”—and these lesions are present in those afflicted by novel coronavirus, too."
  maandag 24 februari 2020 @ 22:29:55 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191672121
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:29 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Officieel een pandemie betekend wel dat er geld vrij komt uit een speciaal fonds.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191672135
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Op 30 januari werd het officieel een Public Health Emergency of International Concern.
Owh omdat die Dr. John Campell zei " De WHO kan het beter een pandemie gaan noemen, dan wordt iedereen tenminste wakker."
  maandag 24 februari 2020 @ 22:31:08 #32
38496 Perrin
road warrior
pi_191672138
quote:
Als je er een zware longontsteking door oploopt kunnen je longen idd permanente schade oplopen.
It’s Pox-Eclipse, full of pain! And out of it were birthed crackling dust and fearsome time. It were full-on winter, and Mr. Dead chasing them all. But one he couldn’t catch, that were Captain Walker.
  maandag 24 februari 2020 @ 22:31:26 #33
434098 Harlekien
Trotse narcist
pi_191672143
Amsterdam volgende week:
0b291eff1714a55174361452a07e1fac.jpg
  maandag 24 februari 2020 @ 22:31:30 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191672144
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:29 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Heb je wel eens gehoord van huizen die in Groningen spontaan :+ verzakten?

Of van mensen die in Tilburg aan treinen moesten schuren of meer van dat soort verhalen.
pi_191672153
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik denk dat dat Corona-virus harder gaat als de kanker.

Hoe wreed deze zin ook mag klinken.
Patiënt 0 is nog steeds niet gevonden. Dus ik vraag me af waar deze kankerpatiënten dit virus opgelopen hebben. Hopelijk niet in het ziekenhuis. :{
pi_191672162
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:31 schreef Tengano het volgende:

[..]

Heb je wel eens gehoord van huizen die in Groningen spontaan :+ verzakten?

Of van mensen die in Tilburg aan treinen moesten schuren of meer van dat soort verhalen.
Hmm ja oke maar bedoelde op dit gebied :P
pi_191672175
NijlandBas twitterde op maandag 24-02-2020 om 21:09:54 @ministerBlok is direct bloot gesteld aan het corona virus En dient samen met iedereen wie hij contact heeft gehad in quarantaine geplaatst te worden @wierdduk @LavieJanRoos @jndkgrf https://t.co/T1kToXxACo reageer retweet
pi_191672182
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Patiënt 0 is nog steeds niet gevonden. Dus ik vraag me af waar deze kankerpatiënten dit virus opgelopen hebben. Hopelijk niet in het ziekenhuis. :{
Maar dat zou toch zomaar kunnen.
  maandag 24 februari 2020 @ 22:34:35 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191672184
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:33 schreef Donderjagers het volgende:
NijlandBas twitterde op maandag 24-02-2020 om 21:09:54 @:ministerBlok is direct bloot gesteld aan het corona virus En dient samen met iedereen wie hij contact heeft gehad in quarantaine geplaatst te worden @:wierdduk @:LavieJanRoos @:jndkgrf https://t.co/T1kToXxACo reageer retweet
Die UI erbij _O-
pi_191672190
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Wel wat:
https://www.google.com/am(...)rus-does-to-the-body

Scar tissue als ik het zo lees.
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je er een zware longontsteking door oploopt kunnen je longen idd permanente schade oplopen.
Bedankt voor de reacties.
Bescherm de natuur en teken de petitie https://beweging.groenlinks.nl/natuur
pi_191672195
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:29 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Met teruggekeerde cruisegangers van de westerdam (bleek achteraf loos alarm) en de Diamond Princess, in japan nog negatief getest maar in Israel, Australie en de VS later gewoon positief. De Nederlandse worden door RIVM niet eens getest, mochten op eigen houtje terugreizen en zijn vrij te gaan en staan waar ze willen.

Oh en met een dreigende pandemie om de hoek (wetende van de geschiedenis rond chinees nieuwjaar) is carnaval gewoon doorgegaan. :') Daarnaast onverminderd verkeer van personen via Schiphol uit landen met bekende (grote) besmettingshaarden.
pi_191672209
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:35 schreef rutger05 het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de reacties.
Heb hem nog geedit:
"During the third phase, lung damage continues to build—which can result in respiratory failure. Even if death doesn’t occur, some patients survive with permanent lung damage. According to the WHO, SARS punched holes in the lungs, giving them “a honeycomb-like appearance”—and these lesions are present in those afflicted by novel coronavirus, too."

Heftig.
pi_191672215
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Met teruggekeerde cruisegangers van de westerdam (bleek achteraf loos alarm) en de Diamond Princess, in japan nog negatief getest maar in Israel, Australie en de VS later gewoon positief. De Nederlandse worden door RIVM niet eens getest, mochten op eigen houtje terugreizen en zijn vrij te gaan en staan waar ze willen.

Oh en met een dreigende pandemie om de hoek (wetende van de geschiedenis rond chinees nieuwjaar) is carnaval gewoon doorgegaan. :')
Is er gezegd waarom die Nederlanders niet zijn getest?
  maandag 24 februari 2020 @ 22:38:05 #44
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191672224
Al die mensen die straks naar het eurovisiesongfestival komen gaan hier echt niet allemaal 2 weken in quarantaine :')
Waar zou je die mensen moeten laten :D
pi_191672244
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:37 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat Nederland zowel op de quarantaine aan boord vertrouwt (door een japanse viroloog die betrokken is geweest bij de bestrijding van ebola gefileerd voor deze opvarenden van boord gingen) als op de japanse negatieve tests. Daarnaast meent het RIVM dat besmetting pas kan optreden bij symptomen terwijl daar in de rest van de wereld heel anders over gedacht wordt.
pi_191672247
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:38 schreef Tengano het volgende:
Al die mensen die straks naar het eurovisiesongfestival komen gaan hier echt niet allemaal 2 weken in quarantaine :')
Ik denk dat ze er daarom over na denken om al dat soort dingen te cancellen.

EK voetbal ook.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 24 februari 2020 @ 22:39:35 #47
408813 crew  trein2000
Klein gemeen ettertje
pi_191672250
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:38 schreef Tengano het volgende:
Hun hotelkamers? Dat is niet perse problematisch.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_191672259
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:29 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik bedoel niet "zit te wachten" in de zin van "likkebaardend", maar uit interesse: wordt het nu een pandemie of niet?

Rustig maar hoor. Je zus. ;)
pi_191672263
quote:
14s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat Nederland zowel op de quarantaine aan boord vertrouwd (door een japanse viroloog die betrokken is geweest bij de bestrijding van ebola gefileerd voor deze opvarenden van boord gingen) als op de japanse negatieve tests. Daarnaast meent het RIVM dat besmetting pas kan optreden bij symptomen terwijl daar in de rest van de wereld heel anders over gedacht wordt.
Oke.

*zoekt naar mondkapjes en hazmatpak*
pi_191672270
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:37 schreef bitterbal het volgende:

[..]

quote:
Zijn de opvarenden die het schip verlaten getest?
Ja. Alle mensen, dus ook de Nederlanders, zijn getest. Geen van de Nederlanders draagt het virus bij zich.

Wat is er gebeurd met de Nederlandse passagiers van de Diamond Princess
Alle Nederlanders zijn gezond, uit de test blijkt dat ze het virus niet bij zich dragen. Daarom kunnen zij – samen met hun reisorganisatie – op eigen gelegenheid terug naar huis reizen.
Als de passagiers in Nederland zijn, neemt de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst uit voorzorg contact met hen op. De GGD zal inventariseren of de passagiers contact hebben gehad met zieke personen. Uit voorzorg moeten alle mensen die op de het cruiseschip hebben gezeten de komende twee weken hun gezondheid doorgeven aan de GGD.
https://www.rivm.nl/coron(...)20DIamond%20Princess
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')