Na Hanau wil ik wel eens weten wat zijn achterliggende gedachte was om een carnavalsoptocht uit te kiezen. De links naar rechts-extremisme werd meteen gelegd bij de aanslagen op de shisha lounge, dus is dit misschien iemand met een wat linksere opvatting? Iemand die zich de laatste weken de discussie heeft aangetrokken dat het carnavalsfeest racistisch is. Ik ben bang dat we het zullen moeten houden op een "verwarde man" en daarover niets zullen horen.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, Pim werd ook afgeknald door een dierenactivist
Tsja, je hint in dit topic meerdere malen naar een bepaald type aanslagpleger en jankt weer verongelijkt over uitlatingen van politici, die anders zijn dan tijdens de nasleep van dat gedoe in Hanau.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Hoi Koos, wat leuk je weer eens te zien in een topic! Zeg zou je eens een keer inhoudelijk kunnen reageren ipv. weer azen op reacties waarover je kunt vallen om vervolgens weer met de noorderzon te vertrekken? En waarom zo selectief keer op keer met je reacties? Al die reacties waarin ik neutraal ben negeer je altijd? Waarom doe je dat eigenlijk?
Wat vindt jij eigenlijk van deze aanslag Koos? Heb je daar nog een mening over? Erg he van die kinderen! Verschrikkelijk!!
Doei Koos.
EDIT: ow en Koos, kijk eens wie een blanke blonde dader wat geen moslim is heeft gepost, die verdomme racistische Jarvis wat alleen maar over moslims kan klagen en natuurlijk hoopt dat het een moslim is. Nog even de beschuldiging dat zodra het geen moslim is bepaalde users niet meer reageren en je bingokaart is ook weer vol.
Op je oorspronkelijke reactie heb ik inderdaad weinig aan te merken. Het is alleen jammer dat je zo snel weer vervalt in tendensen die dit forum zo vermoeiend maken.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Bron
Hmm hoe anders was dat bij Hanau, volgens mij stond het CDU vooraan te roepen.
Volgens mij ben je per definitie in de war als je dit type acties maakt,quote:Op maandag 24 februari 2020 18:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Na Hanau wil ik wel eens weten wat zijn achterliggende gedachte was om een carnavalsoptocht uit te kiezen. De links naar rechts-extremisme werd meteen gelegd bij de aanslagen op de shisha lounge, dus is dit misschien iemand met een wat linksere opvatting? Iemand die zich de laatste weken de discussie heeft aangetrokken dat het carnavalsfeest racistisch is. Ik ben bang dat we het zullen moeten houden op een "verwarde man" en daarover niets zullen horen.
Tel daarbij de drank op en je hebt een tikkende tijdbom. Hopelijk blijft die gast de rest van zijn leven vastzitten.quote:Op maandag 24 februari 2020 18:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij ben je per definitie in de war als je dit type acties maakt,
ongeacht je IQ, afkomst, achtergrond of keuze Godsbeeld.
Klopt, de angst begint nu overal toe te slaan idd.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:10 schreef Scarface88 het volgende:
Geen idee waarom mijn reactie weg is. Maargoed nogmaals triest dat je in Europa geen carnaval of kerstmarkt meer kunt bezoeken zonder angst overreden te worden door een debiel.
Verwarrend al die verschillende berichten. Dit van BILD zal wel het betrouwbaarste zijn denk ik.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ah nvm de drank opmerking, BILD:
Procureur-generaal Alexander Badle op BILD: "Hij was niet dronken en kon niet worden gehoord vanwege zijn verwondingen." De bestuurder raakte daarom gewond tijdens zijn rit in de menigte.
Ik had hem van ADquote:Op maandag 24 februari 2020 19:18 schreef Ludachrist het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt mij er niet de dader, die zit volgens mij nog in de auto.
Het is altijd na een aanslag/ongeluk, zoveel informatie vliegt je om de oren. Gevaren van het internet he, media willen allemaal als eerste zijn met het laatste nieuws en dan is meer dan de helft die erdoor slipt onzin.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Verwarrend al die verschillende berichten. Dit van BILD zal wel het betrouwbaarste zijn denk ik.
twitter:Polizei_NH twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 08:19:29#VolkmarsenAktuell befinden sich noch 35 Personen in stationärer Behandlung im KH.Weitere 17 wurden ambulant behandelt & konnten das KH bereits verlassen.Unter den Opfern befinden sich auch 18 Kinder.Das Motiv des Täters ist noch unklar. Die Ermittlungen laufen weiterhin. reageer retweet
quote:8.28 Uhr: Die Generalstaatsanwaltschaft Frankfurt wird voraussichtlich am Vormittag Details zum Zwischenfall in Volkmarsen nennen. Dies werde man in Absprache mit der Polizei tun, sagte ein Sprecher der Ermittlungsbehörde der Nachrichtenagentur dpa. Zum Motiv des 29-Jährigen, der in der nordhessischen Stadt bei einem Rosenmontagszug mit einem Auto in eine Menschenmenge gefahren ist, werde es keine Angaben geben. Es gehe um eine Bestandsaufnahme des Zwischenfalls.
https://www.hessenschau.d(...)-volkmarsen-100.html
52 gewonden, waaronder 18 kinderen.quote:Op maandag 24 februari 2020 19:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Valt een beetje stil met het nieuws, over de slachtoffers vind ik bijna niets buiten 30 gewonden waarvan 7 zwaar is de laatste update. Straks of morgen nog maar eens kijken, tijd voor een filmpje.
Was het net aan het lezenquote:Op dinsdag 25 februari 2020 10:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
52 gewonden, waaronder 18 kinderen.
Toch knap dat hier geen doden bij zijn gevallen.
Je wil dus gaan speculeren?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kunnen we stellen dat het dus 'gewoon' een verwarde man was?
Is de dader nog niet bekend?quote:
Jawel, maar het motief nog niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is de dader nog niet bekend?
Nja, motief is altijd wel een lastig iets, natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Jawel, maar het motief nog niet.
In de Duitse media vind ik ook niet veel meer. Hier en daar een klein artikeltje achter een paywall, maar het is al "oud" nieuws.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:12 schreef Nikonlover het volgende:
Is de persconferentie al geweest? Ik zie niets in de NL talige media. En mijn Duits is niet al te best dus Duitse artikelen schieten niet op
Bizar. Kan zeker niet voor poletiek gewin gebruikt worden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
In de Duitse media vind ik ook niet veel meer. Hier en daar een klein artikeltje achter een paywall, maar het is al "oud" nieuws.
Tja aanslag Hanau: 22 berichten van de NOSquote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Bizar. Kan zeker niet voor poletiek gewin gebruikt worden.
Tien mensen op meerdere locaties doodschieten of een auto die inrijdt met een groot aantal gewonden als gevolg.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Tja aanslag Hanau: 22 berichten van de NOS
Your point being?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Het heeft weinig nut om persconferenties te geven, de verdachte is vanwege verwondingen niet in staat een verklaring af te leggen, dus is het gewoon wachten op het moment dat hij daar wel toe in staat is. het enige dat wel bekend is, is dat er volgens de politie geen alcohol in het spel was, en dat alle opties wat betreft motief nog aanwezig zijn. Verder zou verdachte geen verleden hebben van extremisme, maar is het wel een bekende van de politie vanwege wat mindere vergrijpen.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:12 schreef Nikonlover het volgende:
Is de persconferentie al geweest? Ik zie niets in de NL talige media. En mijn Duits is niet al te best dus Duitse artikelen schieten niet op
Appels en peren.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Maar gisteravond zeiden ze dat er deze middag een persconferentie zou komenquote:Op dinsdag 25 februari 2020 18:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het heeft weinig nut om persconferenties te geven, de verdachte is vanwege verwondingen niet in staat een verklaring af te leggen, dus is het gewoon wachten op het moment dat hij daar wel toe in staat is. het enige dat wel bekend is, is dat er volgens de politie geen alcohol in het spel was, en dat alle opties wat betreft motief nog aanwezig zijn. Verder zou verdachte geen verleden hebben van extremisme, maar is het wel een bekende van de politie vanwege wat mindere vergrijpen.
Tweet van Baudet 380 berichten en counting.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Hopelijk leidt dit dan niet tot een lagere straf. Geef de man maar een paar decennia Duitse TBS. Want dit was echt knettergek.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:14 schreef marcb1974 het volgende:
Hij is ontoerekeningsvatbaar verklaard door artsen.
Beetje tegenstrijdig weer, hij weigert vooralsnog een verklaring af te leggen, maar voorlopig verklaren ze hem wel koekoek. Dat is wel DE dooddoener voor dit soort gebeurtenissen de laatste jaren.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:14 schreef marcb1974 het volgende:
Hij is ontoerekeningsvatbaar verklaard door artsen.
Je hebt geen verklaring over een bepaalde daad te hebben om iemand in het geheel als 'koekoek' te kunnen bestempelen he. Niets tegenstrijdig aan en absoluut geen dooddoener, ook al probeer jij het erg hard in die richting te duwen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig weer, hij weigert vooralsnog een verklaring af te leggen, maar voorlopig verklaren ze hem wel koekoek. Dat is wel DE dooddoener voor dit soort gebeurtenissen de laatste jaren.
Waarschijnlijk wel, in de eerste paar posts over dit onderwerp ongetwijfeld.quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:24 schreef SwaPore het volgende:
Is er al allahoe akbar en moslim genoemd?
En ook "rechts-extremist".quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:24 schreef SwaPore het volgende:
Het was Karst Tatort.quote:Op woensdag 26 februari 2020 15:23 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En ook "rechts-extremist".
Wat we weten is dat de politie heeft gezegd dat er geen drank in het spel was. Verder is het idd stil.
Hele kleine kans dat het een bekeerling betreft natuurlijk.....quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:24 schreef SwaPore het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |