Greta blij.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Straks zit de hele wereld een half jaar thuis en zijn alle bedrijven failliet
Jawel hoor. Wegens gebrek aan grondstoffen, omdat alle toeleveranciers gesloten zijn.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Niet de bedrijven die mondkapjes produceren
Ja dat gebeurde ook alleen omdat china dat vergde.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:19 schreef opgebaarde het volgende:
De eerste groep, werd in quarantaine geplaatst. In hun eigen huis. Daar deden bijzonder veel mensen enorm lacherig om, als ik mij goed herinner jij ook. Ben je dit echt vergeten ja?
Ja, maar als je jouw redenering volgt, kunnen er dus wel mensen die het virus dragen in Nederland zijn.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De eerste groep, werd in quarantaine geplaatst. In hun eigen huis. Daar deden bijzonder veel mensen enorm lacherig om, als ik mij goed herinner jij ook. Ben je dit echt vergeten ja?
Die groep Nederlanders, dat waren dezelfde mensen die bij aankomst hier in Nederland niet nogmaals getest werden. Dat begrepen veel fokkers ook al niet. Alsof dezelfde onbetrouwbare test een paar uur later ineens informatie geeft waar wat mee gedaan kan worden.
Dus Nederland doet wel wat.
En nu we het over dom testen hebben. In de UK nu vier nieuwe besmettingen, van Diamond Princess gangers, die dus tig keer getest zijn. Toch besmet. En getest. Meerdere keren.
Echt enorm belangrijk dat testen. Heeft alleen bijzonder weinig uitgehaald
Dat gaat zich dan toch wel openbaren. Kwestie van tijd. Besmettingen blijven toch doorgaan.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar als je jouw redenering volgt, kunnen er dus wel mensen die het virus dragen in Nederland zijn.
Alleen, we weten het niet.
Je spreekt jezelf tegen. Aan de ene kant wil je testen aan de andere kant geef je aan dat die testen valse negatieven geven. Dat slaat nergens op.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Veel geinfecteerden hebben initieel slecht lichte symptomen en zelfs na twee weken op die horrorboot kwamen deze passagiers tussen wie nu dus wel besmettingen blijken te zitten er ogenschijnlijk gezond vanaf, werden in Japan zelfs negatief getest.
Jouw redenering slaat nergens op.
Ik verwacht dit ook. Zolang je alleen zieke mensen test én de test niet 100% betrouwbaar is ga je ook hoop besmettingen missen.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar als je jouw redenering volgt, kunnen er dus wel mensen die het virus dragen in Nederland zijn.
Flip weet daar vast het antwoord op alleen wil hij die in zijn Facebook postings niet geven. Want als hij om een test vraagt en die wordt geweigerd, krijgt hij vast en zeker een uitleg over het waarom de rest geweigerd is en anders had hij daar vast naar gevraagd.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar komt nog bij dat die Flip Knibbe van " De Westerdam" achteraf nog om een Corona-test had gevraagd en die werd geweigerd door de GGD.
Ja, maar op het moment dat je symptomen hebt ben je al erg besmettelijk.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Aan de ene kant wil je testen aan de andere kant geef je aan dat die testen valse negatieven geven. Dat slaat nergens op.
Die testen zijn pas betrouwbaar bij symptomen.
Joh. Maar eerder testen heeft ook geen zin. Dat is een loterij. Met zowel valse positieven als negatieven.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar op het moment dat je symptomen hebt ben je al erg besmettelijk.
quote:Op zondag 23 februari 2020 22:02 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
is dat zo? ik ga morgen even in de winkel kijken. hopelijk issie morgen niet dicht getimmerd.
Ik heb het Flip gevraagd op Facebook, maar Flip is ineens van de aardbodem verdwenen.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Flip weet daar vast het antwoord op alleen wil hij die in zijn Facebook postings niet geven. Want als hij om een test vraagt en die wordt geweigerd, krijgt hij vast en zeker een uitleg over het waarom de rest geweigerd is en anders had hij daar vast naar gevraagd.
Dus dat flip geweigerd wordt, zegt mij niks
Klopt.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 februari 2020 22:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb het Flip gevraagd op Facebook, maar Flip is ineens van de aardbodem verdwenen.
Nee, hij woont boven de rivieren.quote:
Hij heeft les gekregen van Bassie&Adriaanquote:Op zondag 23 februari 2020 22:29 schreef BoonDockSaint het volgende:
Van deze drol hoeven we niks te verwachten die lacht al jaren lang alles weg
[ afbeelding ]
Niet echt nodig. Een paar dijken opblazen voldoet om de randstad onder water te zetten.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:32 schreef hjansen82 het volgende:
Wellicht wordt er ook een muur gebouwd net als in de film Doomsday. Of wordt de Hollandse waterlinie in werking gezet om de infectiehaarden buiten west Nederland te houden.
Ja das wel veel meer werk als wat Putin doet.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Niet echt nodig. Een paar dijken opblazen voldoet om de randstad onder water te zetten.
Nu je dit zegt krijg ik bijna de neiging om een bug catcher te worden, om daarna meteen in een gift giver te veranderen.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Niet echt nodig. Een paar dijken opblazen voldoet om de randstad onder water te zetten.
Wat stel je voor Viroloog Prof. dr. Ir. BoonDockSaint?quote:Op zondag 23 februari 2020 22:30 schreef BoonDockSaint het volgende:
Mensen moeten zelf voorbereidingen treffen is mijn advies
Voorraden inslaan en binnen blijvenquote:Op zondag 23 februari 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat stel je voor Viroloog Prof. dr. Ir. BoonDockSaint?
twitter:CarlHerberger twitterde op zondag 23-02-2020 om 18:13:49Wow! I heard about this but seeing it is amazingly creepy and dystopian to see! #coronavirus https://t.co/6nmetL33wM reageer retweet
Dit.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Verder zijn we hier niet corona vrij, we hebben hier slechts geen bevestigde gevallen.
Nou nee, ik zou willen dat dit soort hoge risico gevallen hier in daadwerkelijke quarantaine gaan en met intervals getest worden omdat enkelvoudige testen inderdaad weinig waarde heeft.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:23 schreef trein2000 het volgende:
Je spreekt jezelf tegen. Aan de ene kant wil je testen aan de andere kant geef je aan dat die testen valse negatieven geven. Dat slaat nergens op.
Je kan inderdaad niet met zekerheid zeggen dat we op dit moment corona vrij zijn, maar het tegenovergestelde, dat we op dit moment gegarandeerd een besmetting hebben, kan evengoed nietquote:
https://tg24.sky.it/crona(...)otizie-diretta.html#quote:Frankrijk neemt geen maatregelen tegen Italië
De grens met Italië sluiten vanwege het coronavirus "zou niet logisch zijn", zei de Franse minister van Volksgezondheid Olivier Ve'ran 's avonds een vraag aan Frankrijk 2 beantwoorden. "Het zou niet logisch zijn omdat een virus niet stopt bij frontier ", zei hij, eraan toevoegend dat hij met zijn Italiaanse en Duitse collega's had gesproken en had ingestemd met een vergadering," waarschijnlijk volgende week ".
Dit is een oefening? Ziet er vrij geacteerd uit. Ik moest wel lachen om dat schepnet.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:41 schreef Ali_boo het volgende:
twitter:CarlHerberger twitterde op zondag 23-02-2020 om 18:13:49Wow! I heard about this but seeing it is amazingly creepy and dystopian to see! #coronavirus https://t.co/6nmetL33wM reageer retweet
Voor Oostenrijk is het sluiten van de Italiaanse grens dan ook een stuk eenvoudiger dan voor Frankrijk gok ik.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
https://tg24.sky.it/crona(...)otizie-diretta.html#
Oostenrijk stopt al het treinverkeer. Frankrijk vindt dat onzin.
iets bekend over autoverkeer in oostenrijk?quote:Op zondag 23 februari 2020 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Lol sickquote:Op zondag 23 februari 2020 22:41 schreef Ali_boo het volgende:
Oefening ja.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:48 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Dit is een oefening? Ziet er vrij geacteerd uit. Ik moest wel lachen om dat schepnet.
Ja het is een oefening maar waarom denk je dat ze dit doen? Om wat calorien te verbranden ?quote:Op zondag 23 februari 2020 22:48 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Dit is een oefening? Ziet er vrij geacteerd uit. Ik moest wel lachen om dat schepnet.
quote:Op zondag 23 februari 2020 22:49 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
iets bekend over autoverkeer in oostenrijk?
Gaat tot nu toe enkel om treinverkeer.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:48 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Voor Oostenrijk is het sluiten van de Italiaanse grens dan ook een stuk eenvoudiger dan voor Frankrijk gok ik.
Dan zouden ze beter eerst nog een tijdje achter die man aan moeten rennen.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ja het is een oefening maar waarom denk je dat ze dit doen? Om wat calorien te verbranden ?
in China kost een kogel 5 centquote:Op zondag 23 februari 2020 22:51 schreef Remco het volgende:
Achteraf heb je natuurlijk geluk dat de uitbraak begon in zo'n gestructureerd en strikt land als China. Die kunnen met gemak al die maatregelen invoeren. Hier in Europa is daar natuurlijk geen beginnen aan. In China durft niemand ergens tegen in te gaan vanuit de overheid hoe anders is dst hier.
Wat haalt het uit om treinverkeer te stoppen maar alles per as gewoon door kan gaan?quote:Op zondag 23 februari 2020 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat haalt een quarantaine nog uit als velen de bui al zien hangen en het gebied van te voren ontvluchten zoals de 5 miljoen uit Wuhan?quote:Op zondag 23 februari 2020 22:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat haalt het uit om treinverkeer te stoppen maar alles per as gewoon door kan gaan?
450 Maanden, dat is echt fantastisch.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:59 schreef VersKers het volgende:
Zijn er al mensen een beetje aan het prepperen geslagen?
Hoeveel dagen zou jij nog door kunnen eten met het eten wat je nu in huis hebt?
1 week, 2 weken, 1 maand?
In hoeverre is dit virus nou echt gevaarlijk?
als jij verteld waar jij woont dan kom ik gewoon bij jou boodschappen doen als appie dicht getimmerd is.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:59 schreef VersKers het volgende:
3 dagen? Max.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:59 schreef VersKers het volgende:
Ik bestel gewoon online en blijf zodoende binnenquote:Op zondag 23 februari 2020 22:59 schreef VersKers het volgende:
Toch wel bij de plaatselijke chinees he?quote:Op zondag 23 februari 2020 23:02 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ik bestel gewoon online en blijf zodoende binnen
Het virus is niet gevaarlijk, die lockdowns zijn alleen oefening.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:59 schreef VersKers het volgende:
Ik heb best wel wat pasta in huis dus houd het wel even vol :”)quote:Op zondag 23 februari 2020 22:59 schreef VersKers het volgende:
Er staan inmiddels 2 treinen stil. En ze krijgen eten aan boord. Maar verder?quote:Op zondag 23 februari 2020 23:01 schreef TLC het volgende:
De trein die stil staat op de Brennerpas wat doen ze daarmee ? en met die 2 vrouwen erin ?
twitter:Justaguy2727 twitterde op zondag 23-02-2020 om 22:57:59Passenger aboard Air Canada flight to Vancouver from Montreal tests positive for COVID-19Canada's turn !!#China #coronavirus #CoronavirusOutbreak #Covid_19 reageer retweet
En vervolgens neem je het eten aan van een hoestende bezorger?quote:Op zondag 23 februari 2020 23:02 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ik bestel gewoon online en blijf zodoende binnen
Hoe kunnen ze dit nu zeggen. Het virus heeft zich al verspreidt voordat het gedetecteerd isquote:Op zondag 23 februari 2020 23:03 schreef THEFXR het volgende:
World is approaching coronavirus tipping point, experts say
https://www.theguardian.c(...)_app&utm_name=iossmf
quote:In totaal 500 passagiers zitten vast aan de Brenner
Ongeveer 500 passagiers (voorheen was er sprake van ongeveer 300 passagiers) - meestal Oostenrijkers en Duitsers - zitten vast aan de Brenner op twee Italiaanse treinen. De Zuid-Tiroolse civiele verdediging werd ingezet om de reizigers te voorzien van dekens en warme dranken, meldde de politie van Bolzano zondagavond laat. Het is nog onduidelijk of en wanneer de treinen kunnen doorrijden.
"Het treinverkeer naar Oostenrijk is volledig gestopt", zei een politiefunctionaris. De EC86- en EC1288-treinen staan momenteel op het Brenner-station. De Express Nice-Moskou D408 wordt ook beïnvloed. Volgens onbevestigde rapporten wordt van een Oostenrijks medisch team verwacht dat het de gezondheid van de passagiers controleert.
De beslissing om de treinen te stoppen veroorzaakte op zondag wrok bij de Italiaanse autoriteiten. Hier is geen reden voor, omdat aan boord geen vermoeden van een coronavirus is bevestigd. De twee Duitse passagiers met koorts zijn in het ziekenhuis van Verona, maar er zijn geen aanwijzingen voor coronavirus.
https://www.oe24.at/oeste(...)ch-Italien/418513945
De bezorger zet het voor de deur, en ik desinfecteer het eten. Probleem opgelostquote:Op zondag 23 februari 2020 23:07 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
En vervolgens neem je het eten aan van een hoestende bezorger?
Goede aanbiedingen daar zeker.quote:Op zondag 23 februari 2020 23:07 schreef VersKers het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze dit nu zeggen. Het virus heeft zich al verspreidt voordat het gedetecteerd is
[ afbeelding ]
niet bij een drone bestellenquote:Op zondag 23 februari 2020 23:09 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
De bezorger zet het voor de deur, en ik desinfecteer het eten. Probleem opgelost
Mjah. En dan vergeet je 1 vierkante cm verpakking met een chloordoek af te nemen en je bent besmet.quote:Op zondag 23 februari 2020 23:09 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
De bezorger zet het voor de deur, en ik desinfecteer het eten. Probleem opgelost
foto uit milaanquote:Op zondag 23 februari 2020 23:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Goede aanbiedingen daar zeker.
Schiphol heeft al enthousiast aangegeven vluchten uit MIlaan met open armen te ontvangen.quote:Op zondag 23 februari 2020 23:12 schreef TLC het volgende:
Luchthavens in Milaan blijven wel gewoon open ?
Tja, wel weer goed voor de obesitasepidemie.quote:Op zondag 23 februari 2020 23:07 schreef VersKers het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze dit nu zeggen. Het virus heeft zich al verspreidt voordat het gedetecteerd is
[ afbeelding ]
Of er heeft iemand over het eten zelf gehoest of geniest.quote:Op zondag 23 februari 2020 23:11 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mjah. En dan vergeet je 1 vierkante cm verpakking met een chloordoek af te nemen en je bent besmet.
Tja, ik noemde het deel dat ik opende gisteravond niet voor niets: 'In maart wordt het knallen'.quote:Op zondag 23 februari 2020 23:13 schreef weetjewel5 het volgende:
in dit tempo is volgende week europa gewoon afgesloten.
Van goed houdbare dingen wat extra aantallen in een kast gooien kan sowieso nooit kwaad. Dan kan je het even uitzingen als er een run op boodschappen zou komen in het begin.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:59 schreef VersKers het volgende:
denk dat al het personenverkeer stil moet liggen en de grenzen tijdelijk gesloten moeten wordenquote:Op zondag 23 februari 2020 23:13 schreef weetjewel5 het volgende:
in dit tempo is volgende week europa gewoon afgesloten.
Hey vrindquote:Op zondag 23 februari 2020 23:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Goede aanbiedingen daar zeker.
gaan ze dat ooit nog hernoemen denk je, als het echt een pandemie wordtquote:Op zondag 23 februari 2020 23:16 schreef hjansen82 het volgende:
En er blijft een overschot aan Corona bier.
Pandemie-bier.quote:Op zondag 23 februari 2020 23:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
gaan ze dat ooit nog hernoemen denk je, als het echt een pandemie wordt
En als dat op 14 feb was, wie weet waar al die mensen in de afgelopen 9 dagen al geweest zijn.quote:Op zondag 23 februari 2020 23:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Daar gaan een hoop mensen in quarantaine moeten...
[ afbeelding ]
goed idee. je wilt niet in de rij gaan staan terwijl al weken bekend is dat de schappen leeg kunnen ralen.quote:Op zondag 23 februari 2020 23:17 schreef VersKers het volgende:
Denk dat ik morgen toch maar eens wat extra's ga inslaan
het kan nooit kwaad
Paar honderd man op de vlucht, met ieder zo weer 10 of meer contacten in die 9 dagen... reken maar uit hoeveel man je moet checken...quote:Op zondag 23 februari 2020 23:18 schreef Greys het volgende:
[..]
En als dat op 14 feb was, wie weet waar al die mensen in de afgelopen 9 dagen al geweest zijn.
Precies. Mij geeft het iig een prettig gevoel als er meer dan een zakje pasta als voorraad ligt.quote:Op zondag 23 februari 2020 23:17 schreef VersKers het volgende:
Denk dat ik morgen toch maar eens wat extra's ga inslaan
het kan nooit kwaad
Die zitten er warmpjes bij terend op hun inwendige noodvoorraad terwijl jij vergaat van de honger! Lichaamsvet zal weer een teken van welva welzijn worden!quote:Op zondag 23 februari 2020 23:14 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Tja, wel weer goed voor de obesitasepidemie.
quote:Ministerie van Binnenlandse Zaken geeft alles vrij
"We kunnen alles duidelijk maken. De twee corona-verdachten werden negatief getest. De trein gaat daarom binnenkort verder. Identiteitscontroles worden uitgevoerd voor alle passagiers die uitstappen in Oostenrijk. In dit geval hebben alle autoriteiten snel en met grote voorzichtigheid gehandeld. De rapportageketen werkte onmiddellijk, ”zei minister van Binnenlandse Zaken Nehammer op zondagavond.
wil ook niet teveel blikvoer, anders kijken ze je zo raar aan bij de kassaquote:Op zondag 23 februari 2020 23:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies. Mij geeft het iig een prettig gevoel als er meer dan een zakje pasta als voorraad ligt.
nog tips? soep sowieso (was ook in de aanbieding vandaag).quote:Op zondag 23 februari 2020 23:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies. Mij geeft het iig een prettig gevoel als er meer dan een zakje pasta als voorraad ligt.
Zelfscan kassa's? Heb je ook niet de kans dat de kassiere lekker al je producten besmetquote:Op zondag 23 februari 2020 23:20 schreef VersKers het volgende:
[..]
wil ook niet teveel blikvoer, anders kijken ze je zo raar aan bij de kassa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |