Wat zou jij doen als je nu minister-president was?quote:
De laatste zin klopt. Die doen nooit iets. De andere regels kunnen genuanceerd worden.quote:Op zondag 23 februari 2020 21:56 schreef Za het volgende:
De non info van de overheid heeft denk ik grotere gevolgen dan adequate voorlichting.
Op dit moment zijn mondkapjes en handgel bijna overal uitverkocht, dus het leeft heel erg bij de bevolking.
Mensen gaan geen of veel minder reizen naar Azië boeken, zelfde voor cruises, en straks ook voor all inclusive resorts waar ook ter wereld.
Sommige taxichauffeurs weigeren ritjes vanaf Schiphol, of zetten een mondkapje op en krijgen daardoor problemen, de media vermelden hierover niets.
Sommige post.nl bezorgers laten niet meer voor pakketten tekenen maar doen dat zelf.
Sommige mensen bestellen niets meer uit China.
Havenpersoneel is verplicht op vakantie wegens uitblijven containers uit China.
Chinese restaurants worden gemeden.
Aziatische landgenoten ondervinden problemen.
Sommige mensen slaan voorraden voedsel in, maar ook beschermend materiaal en medicatie.
Sommige winkelketens krijgen geen voorraden meer binnen.
De bevolking krijgt nauwelijks of verkeerde informatie.
10 procent van de wereldbevolking zit in lockdown.
En de Nederlandse overheid doet niets.
Ik vind de reacties op de financiele markten wel vreemd. Tenminste in het westen. Olie daalde 10% maar is weer omhoog geschoten met een aantal % een paar dagen op rij. AEX daalde tot rond de 600 maar staat er nu ook weer ruim boven.quote:Op zondag 23 februari 2020 21:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Edelmetalen stijgen in prijs, dat is volgens mij het enige wat op toenemende economische danwel geopolitieke onzekerheid wijst.
is dat zo? ik ga morgen even in de winkel kijken. hopelijk issie morgen niet dicht getimmerd.quote:Op zondag 23 februari 2020 21:56 schreef Za het volgende:
De non info van de overheid heeft denk ik grotere gevolgen dan adequate voorlichting.
Op dit moment zijn mondkapjes en handgel bijna overal uitverkocht, dus het leeft heel erg bij de bevolking.
Helemaal niks zichtbaars in ieder geval. Zorgen dat je klaar bent voor eventueel ingrijpen. Maar om nu paniek te creëren lijkt mij zinloos en contraproductief.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je nu minister-president was?
https://m.oe24.at/oesterr(...)ch-Italien/418513945quote:Op zondag 23 februari 2020 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van ?
Ben benieuwd of Nederland soortgelijke maatregelen gaat nemen als het er echt op aankomt
quote:Op zondag 23 februari 2020 22:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van ?
Ben benieuwd of Nederland soortgelijke maatregelen gaat nemen als het er echt op aankomt
quote:Grensafsluiting "zeer snel te implementeren"
Met betrekking tot de eis om de grenzen te sluiten, verwees de minister van Binnenlandse Zaken naar de beoordeling van de deskundigen: een dergelijke stap zou in principe "zeer snel worden uitgevoerd". Grenscontroles kunnen binnen enkele minuten of binnen een uur worden "opgevoerd", verklaarde Franz Lang, hoofd van de federale recherche (BKK) - afhankelijk van welke maatregelen, met name van gezondheidsgerelateerde aard, moesten worden uitgevoerd.
https://www.krone.at/2103517
Jij snapt hetquote:Op zondag 23 februari 2020 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Helemaal niks zichtbaars in ieder geval. Zorgen dat je klaar bent voor eventueel ingrijpen. Maar om nu paniek te creëren lijkt mij zinloos en contraproductief.
Waarschijnlijk met hoge pieten bij defensie allerlei scenario's doornemen.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies waarom ik die vraag stel aan Za. Wat voor zinnigs kun je doen behalve voorbereidingen treffen zonder paniek te zaaien?quote:Op zondag 23 februari 2020 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Helemaal niks zichtbaars in ieder geval. Zorgen dat je klaar bent voor eventueel ingrijpen. Maar om nu paniek te creëren lijkt mij zinloos en contraproductief.
Alle treinverkeer tussen Oostenrijk en Italië is inmiddels ook stil gelegd.quote:
quote:Op zondag 23 februari 2020 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
https://m.oe24.at/oesterr(...)ch-Italien/418513945
quote:
Teveel short posities...quote:Op zondag 23 februari 2020 22:00 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik vind de reacties op de financiele markten wel vreemd. Tenminste in het westen. Olie daalde 10% maar is weer omhoog geschoten met een aantal % een paar dagen op rij. AEX daalde tot rond de 600 maar staat er nu ook weer ruim boven.
Misschien nog op marktplaats voor heel veel geldquote:Op zondag 23 februari 2020 22:06 schreef Rabieluh het volgende:
Waar kan ik nog maskers en handgel kopen.
Goh, wat zou de overheid precies moeten doen dan? Net zo in de stress raken als sommige sneeuwvlokjes hier?quote:Op zondag 23 februari 2020 21:56 schreef Za het volgende:
Mensen gaan geen of veel minder reizen naar Azië boeken, zelfde voor cruisesen straks ook voor all inclusive resorts waar ook ter wereld.
Sommige taxichauffeurs weigeren ritjes vanaf Schiphol, of zetten een mondkapje op en krijgen daardoor problemen, de media vermelden hierover niets.
Sommige post.nl bezorgers laten niet meer voor pakketten tekenen maar doen dat zelf.
Sommige mensen bestellen niets meer uit China.
Havenpersoneel is verplicht op vakantie wegens uitblijven containers uit China.
Chinese restaurants worden gemeden.
Aziatische landgenoten ondervinden problemen.
Sommige mensen slaan voorraden voedsel in, maar ook beschermend materiaal en medicatie.
Sommige winkelketens krijgen geen voorraden meer binnen.
De bevolking krijgt nauwelijks of verkeerde informatie.
10 procent van de wereldbevolking zit in lockdown.
En de Nederlandse overheid doet niets.
Nou dat zal meevallen..dit is wat ik bedoelde: stukje van die fases...https://www.google.com/am(...)het-lichaam-doet/ampquote:Op zondag 23 februari 2020 21:45 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee. JIJ bent hier de maker van nepnieuws. Iemand noemt iets over de Spaanse griep n.a.v. een discussie of vraag van iemand. Vervolgens wacht je tot een nieuw topic en verspreid je deze desinformatie.
Zorgen dat ten alle tijden de juiste informatie up to date voor handen is, geregeld updates geven op een kalme en begrijpelijke manier, geen vluchten uit China tot nader order, gerepatrieerden of cruiseboot people testen en in quarantaine op een militaire basis.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:00 schreef Perrin het volgende:
waarom is ons land dan nog niet in lockdown? eerst wachten tot dat t hier is en dan pas actie ondernemenquote:Op zondag 23 februari 2020 22:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Goh, wat zou de overheid precies moeten doen dan? Net zo in de stress raken als sommige sneeuwvlokjes hier?
Corona gaat hier komen, dat weet iedereen, inclusief de overheid. Kan morgen zijn, kan ook nog twee weken duren. Geen enkele maatregel die de overheid neemt gaat dat voorkomen. Ons land is overigens prima voorbereid op een dergelijke uitbraak. Ongeveer zo goed als elk westers land. Gaan er mensen ziek worden? Jazeker? Gaan er doden vallen hier? Wellicht. Echter niet meer of anders dan in de rest van de westerse wereld.
Geen enkele reden dus om voor die tijd extreem zenuwachtig te doen. Het grootste gevaar bij die soort gebeurtenissen zijn namelijk burgers in paniek. Mensen die gaan lopen hamsteren of erger. Beetje eten en geld in huis is altijd goed, wordt ook door de overheid aanbevolen, en dat is het dan op dit moment.
Ik begrijp dat mensen als jij het liefst roadblocks rondom Schiphol zien en een landelijke avondklok. Ik zou daar nog even mee wachten.
Hier is nog gewoon voorraadquote:Op zondag 23 februari 2020 22:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien nog op marktplaats voor heel veel geld
Op de achtergond zorgen dat er voorzorgsmaatregelen getroffen worden, maar verder rustig blijven zodat er geen paniek ontstaat.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou nee hoor, zo testen andere landen teruggekeerde opvarenden van de Diamond Princess gewoon, bevinden die dan positief en zetten de hele groep in quarantaine. Hier laten we ze op eigen houtje terugkeren en doen we niets, niet eens thuis quarantaine. (Zelfs nadat elders de in Japan nog negatief geteste opvarenden later wel positief werden bevonden komt men hier niet in actie.)quote:Op zondag 23 februari 2020 22:07 schreef mcmlxiv het volgende:
Ons land is overigens prima voorbereid op een dergelijke uitbraak. Ongeveer zo goed als elk westers land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |