Denk ik ook. Nu is het zonder Ziyech al heel matig, maar als er straks nog meer vetrekken wordt het wel spannend.quote:Op zondag 23 februari 2020 18:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Volgend seizoen kun je wel flink in de problemen komen te zitten. Ik verwacht dat er toch wel veel kwaliteit weggekocht gaat worden (captain obvious) maar dan blijf je met enorm veel middelmaat zitten. Als je kijkt dat nu de selectie al matig is moet je dus én alle vertrekkende spelers opvangen en in de breedte aankopen doen. Dan praat je over flinke investeringen en ik vraag me af of Ajax dat gaan doen.
Als het allemaal een cyclus is zouden ze Dessers halen voor komend seizoenquote:Op zondag 23 februari 2020 22:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk ik ook. Nu is het zonder Ziyech al heel matig, maar als er straks nog meer vetrekken wordt het wel spannend.
Ook een gevalletje belasting denk ik... Traore 3 wedstrijden per week laten spelen is ook niet ideaal op zijn leeftijd, en Huntelaar is verder prima. Het probleem is echt de vleugels, zeker met Tadic die daar helemaal niks klaar speelt en Babel die te voorspelbaar en traag handelt...quote:Op zondag 23 februari 2020 21:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Traore had gewoon moeten spelen. Die doet het de laatste weken echt prima. Snap niet waarom je dan in hemelsnaam Huntelaar laat starten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhm 1996 was vooral een raciale kwestie veroorzaakt door het Ajax bestuur . Dat was helemaal geen 'pech'quote:Op zondag 23 februari 2020 22:49 schreef Landgeld het volgende:
Het was dan ook een dreamteam die was samengesteld vorig seizoen. Van Onana tot de Ligt, Frenkie, Schone en een iets jongere Huntelaar en Tadic. Hoogtepunt in de geschiedenis van afgelopen 50 jaar. Een unieke generatie, die fit, fruitig en onbezonnen was en nu langzaam allemaal door topclubs worden weggekocht. Chelsea, Barcelona en Juventus, interesse van Real.
Het loopt momenteel niet inderdaad. Minder fit, meer wisselingen, pech op veel momenten. Dat krijg je, brengt je in een negatievere spiraal en herken ik ook na het seizoen 1996.
Enorme uitdaging een op elkaar ingespeeld team zo weer te vervangen. En dan ook nog blessures, pijntjes van Promes, deels Blind en Neres.
Volgend jaar wordt een nóg grotere uitdaging in dat opzicht. Ook in wetenschap dat Ten Hag een keer gaat.
Loopt het, zit je in een flow. Heb je tegenslagen, trek je dat ook eerder aan en straal je uit. Tegenstanders ruiken dat.
Laten we positief blijven en trots zijn op dit team. Ajax heeft ons veel gegeven vorig jaar. Dat niveau kan je niet constant aantikken.
We staan nog eerste.
mwa werd raciaal gemaakt, was eerder gewoon domquote:Op zondag 23 februari 2020 23:00 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Uhm 1996 was vooral een raciale kwestie veroorzaakt door het Ajax bestuur . Dat was helemaal geen 'pech'
was hij in Londen dan?quote:Op zondag 23 februari 2020 22:31 schreef Caland het volgende:
Tot zover ‘niet wedstrijdfit’twitter:ADSportwereld twitterde op zondag 23-02-2020 om 22:27:23Hakim Ziyech rondt transfer naar Chelsea af: vijf jaar contract bij club uit Londen https://t.co/FRKnMI6B5J https://t.co/XGRlc6ppSj reageer retweet
Ik zou Blind gewoon lekker sparen. Ziyech ook als het met zondag zou bijten.quote:Op zondag 23 februari 2020 21:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Babel brengt echt helemaal niets, behalve het vertragen en verprutsen van aanvallen. Toch is er simpelweg geen alternatief. Lang weg, Kuhn weg, Neres en Promes geblesseerd. Tadic aan de zijkanten is ook helemaal niks en dan heb je ook nog mensen tekort op het middenveld.
Zoiets voor donderdag?
Onana
Dest Schuurs Blind Martinez
Alvarez Van de Beek Eiting
Ziyech Tadic Babel
quote:Op maandag 24 februari 2020 00:36 schreef wimderon het volgende:
Blijkt nu overigens wel dat Veltman toch wel beter is dan Alvarez en Schuurs, voor zover dat niet duidelijk was. Maar dit geheel terzijde.
Het was om te janken vandaag, we missen echt die diepgang die neres en promes brengenquote:Op maandag 24 februari 2020 01:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]![]()
![]()
Absoluut niet.
Het is wel jammer dat veel jonge spelers zoals Schuurs maar ook Gravenberch, Ekkelenkamp, Eiting, etc. niet hun kans pakken. Ze laten geen moment zien dat ze ook maar enigszins in de buurt komen van het gewenste Ajax-niveau. En Babel was weer bedroevend slecht, dit had niemand zien aankomen, ik had wel verwacht dat hij een bepaalde basiskwaliteit had waarmee hij nog een beetje nuttig zou kunnen zijn.
Tadic was ook niet best, maar die speelt op een positie waar je hem niet moet laten spelen.
Dat hadden heel veel mensen zien aankomen. Overgewaardeerde kutspeler.quote:Op maandag 24 februari 2020 01:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En Babel was weer bedroevend slecht, dit had niemand zien aankomen, ik had wel verwacht dat hij een bepaalde basiskwaliteit had waarmee hij nog een beetje nuttig zou kunnen zijn.
Veltman is aanzienlijk beter dan die twee, wat vrij droevig is.quote:Op maandag 24 februari 2020 00:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zou Blind gewoon lekker sparen. Ziyech ook als het met zondag zou bijten.
Blijkt nu overigens wel dat Veltman toch wel beter is dan Alvarez en Schuurs, voor zover dat niet duidelijk was. Maar dit geheel terzijde.
We hebben jaren kunnen zien dat jeugdspelers maar moeizaam doorbreken als er geen normaal draaiend team staat met ervaring. Dat is wat je nu ook ziet, er moeten er ineens een stuk of 3 ingepast worden in een team dat het totaal kwijt is. Als Schuurs of Gravenbergh eind vorig jaar ingebracht waren zouden ze makkelijk meegedraaid hebben.quote:Op maandag 24 februari 2020 04:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het was om te janken vandaag, we missen echt die diepgang die neres en promes brengen
Al die jonkies verdienen het ook gewoon niet om te spelen die bakken er vrij weinig van
Aanvallende spelers die het verschil maken zijn ook al jarenlang enorm spaarzaam in de Ajax-opleiding. Blijft me toch verbazen.quote:Op maandag 24 februari 2020 07:36 schreef TAV74 het volgende:
[..]
We hebben jaren kunnen zien dat jeugdspelers maar moeizaam doorbreken als er geen normaal draaiend team staat met ervaring. Dat is wat je nu ook ziet, er moeten er ineens een stuk of 3 ingepast worden in een team dat het totaal kwijt is. Als Schuurs of Gravenbergh eind vorig jaar ingebracht waren zouden ze makkelijk meegedraaid hebben.
het was wel slecht hoor maar je had nog moeten winnen, iig niet verliezenquote:Op maandag 24 februari 2020 04:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het was om te janken vandaag, we missen echt die diepgang die neres en promes brengen
Al die jonkies verdienen het ook gewoon niet om te spelen die bakken er vrij weinig van
Ik ga niet zeggen dat ik hier van op kijk. Vind het wel jammerquote:Op maandag 24 februari 2020 06:01 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Veltman is aanzienlijk beter dan die twee, wat vrij droevig is.
Juist hierom wist je vooraf al dat iedereen die zei dat de komende jaren de competitie niet meer spannend zou worden, het mis had. Dit overkomt elke club die in NL er bovenuit steekt. Dan worden je beste spelers weggeplukt en, niet arrogant bedoeld, zeker bij Ajax wordt er al vrij snel aan spelers getrokken.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Denk ik ook. Nu is het zonder Ziyech al heel matig, maar als er straks nog meer vetrekken wordt het wel spannend.
klinkt allemaal heel makkelijk maar het viel mij absoluut mee wie er vertrokken is en in oktober werd Ajax nog te goed voor de eredivisie geacht.quote:Op maandag 24 februari 2020 08:48 schreef KingRadler het volgende:
Ajax had naar de zomer meteen moeten doorselecteren nu zitten ze met minder spelers te spelen.
Als de selectie van Ajax dit seizoen fit was gebleven waren we denk ik ook veel te sterk geweest en hadden we nu misschien al wel 8 of 10 punten los gestaan.quote:Op maandag 24 februari 2020 08:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
klinkt allemaal heel makkelijk maar het viel mij absoluut mee wie er vertrokken is en in oktober werd Ajax nog te goed voor de eredivisie geacht.
Ik vind vooral het middenveld niet goed opgevangen, daar had Overmars wel meer kunnen/moeten doen, dat je al zolang zonder Neres zit en nu ook nog weer Promes blijft moeilijk te voorzien
plus dat op het moment dat het beste team "onstond" dit door blessures eigenlijk amper nog zo heeft gespeeld.quote:Op maandag 24 februari 2020 08:55 schreef Fargo het volgende:
[..]
Als de selectie van Ajax dit seizoen fit was gebleven waren we denk ik ook veel te sterk geweest en hadden we nu misschien al wel 8 of 10 punten los gestaan.
Verder eens. Vooral op het middenveld hebben we de plank misgeslagen. In de eredivisie kwam je er nog mee weg, op een ander toneel kwamen al vrij snel de zwaktes aan het licht en wist je eigenlijk al dat de prestaties van vorig seizoen een brug te ver zouden zijn.
Ja, uit bij Chelsea was wel de laatste grote wedstrijd waarin we onszelf hebben getoond. In de eredivisie daarna hooguit een handvol imponerende potjes, maar over het algemeen werd het niveau snel een stuk lager. En nog steeds drie punten voor, maak me nog niet echt zorgen. Maar dat komt meer omdat Ziyech en Promes weer dicht bij een terugkeer zijn. Was dat niet het geval, dan had ik het nog moeten zien.quote:Op maandag 24 februari 2020 08:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
plus dat op het moment dat het beste team "onstond" dit door blessures eigenlijk amper nog zo heeft gespeeld.
Neemt niet weg dat je dit soort potjes van Heracles gewoon moet winnen ook al ga je er met jong Ajax heen.
is vooral het scorende vermogen wat een probleem is, bijna alle goeie wedstrijden kwam Ajax snel op voorsprong en dan voetbalt het makkelijker, ruimtes worden groter. Gisteren ook, maak je die 0-1 die er echt wel inzat dan loop je er gewoon overheen, zelfs met die 11.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:00 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ja, uit bij Chelsea was wel de laatste grote wedstrijd waarin we onszelf hebben getoond. In de eredivisie daarna hooguit een handvol imponerende potjes, maar over het algemeen werd het niveau snel een stuk lager. En nog steeds drie punten voor, maak me nog niet echt zorgen. Maar dat komt meer omdat Ziyech en Promes weer dicht bij een terugkeer zijn. Was dat niet het geval, dan had ik het nog moeten zien.
Scorend vermogen is al best lang een probleem, dat eindeloze gecombineer om tot de meest uitgelezen doelkans te komen ipv gewoon maar een keer te schieten...quote:Op maandag 24 februari 2020 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
is vooral het scorende vermogen wat een probleem is, bijna alle goeie wedstrijden kwam Ajax snel op voorsprong en dan voetbalt het makkelijker, ruimtes worden groter. Gisteren ook, maak je die 0-1 die er echt wel inzat dan loop je er gewoon overheen, zelfs met die 11.
Babel die gisteren in de 16 zowat een kwartier nodig had om een bal onder controle te krijgen, Tadic die een paar keer egoistisch had moeten zijn ipv door combinerenquote:Op maandag 24 februari 2020 09:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Scorend vermogen is al best lang een probleem, dat eindeloze gecombineer om tot de meest uitgelezen doelkans te komen ipv gewoon maar een keer te schieten...
Tadic heeft dat echt tenenkrommend erg dit seizoen ja, we weten nu wel dat hij een enorme teamplayer is maar hij lijkt elke keer maar weer een ander een goal te gunnen ipv zelf wat meer te claimen... al mist ie zelf ook wel weer de kansen, hij speelt echt heel matig dit seizoen.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Babel die gisteren in de 16 zowat een kwartier nodig had om een bal onder controle te krijgen, Tadic die een paar keer egoistisch had moeten zijn ipv door combineren
hij blijft wel z'n waarde houden maar z'n beste positie is gewoon in de spitsquote:Op maandag 24 februari 2020 09:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tadic heeft dat echt tenenkrommend erg dit seizoen ja, we weten nu wel dat hij een enorme teamplayer is maar hij lijkt elke keer maar weer een ander een goal te gunnen ipv zelf wat meer te claimen... al mist ie zelf ook wel weer de kansen, hij speelt echt heel matig dit seizoen.
Hij heeft sowieso veel minder lopende mensen waar hij de bal kwijt kan, dat was zijn kracht in de spits.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:13 schreef Zocalo het volgende:
Voor mijn gevoel speelt Tadic ook een stuk minder goed omdat Donny verder naar achteren speelt. Die combinatie was vaak heerlijk vorig seizoen.
Waarom zet Ten Hag hem niet gewoon in de spits?quote:Op maandag 24 februari 2020 09:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij blijft wel z'n waarde houden maar z'n beste positie is gewoon in de spits
omdat er geen rechtsbuiten isquote:Op maandag 24 februari 2020 09:21 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Waarom zet Ten Hag hem niet gewoon in de spits?
Dat vraag je je ondertussen wel af ja, maar wie moet je dan op de vleugels kwijt als je Ziyech, Neres en Promes mist?quote:Op maandag 24 februari 2020 09:21 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Waarom zet Ten Hag hem niet gewoon in de spits?
Alles is beter dan de huidige samenstelling.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat vraag je je ondertussen wel af ja, maar wie moet je dan op de vleugels kwijt als je Ziyech, Neres en Promes mist?
Gewoon Huntelaar op rechtsbuiten.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat vraag je je ondertussen wel af ja, maar wie moet je dan op de vleugels kwijt als je Ziyech, Neres en Promes mist?
Dan nog gewoon Tadic in de spits houden. Zet desnoods Dest rechtsbuiten en Mazraoui op rechtsback.quote:
of dat nou oplossingen zijn, Mazraoui is geblesseerd dus dat kan momenteel ook nietquote:Op maandag 24 februari 2020 09:54 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dan nog gewoon Tadic in de spits houden. Zet desnoods Dest rechtsbuiten en Mazraoui op rechtsback.
Dest zou dramatisch zijn als rechtsbuiten, dat is echt een kip zonder kop.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:54 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dan nog gewoon Tadic in de spits houden. Zet desnoods Dest rechtsbuiten en Mazraoui op rechtsback.
Weet ik ook niet, maar ik zou de dragende spelers op hun sterkste positie houden. Wie staat er in jong rechtsbuiten momenteel?quote:Op maandag 24 februari 2020 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
of dat nou oplossingen zijn, Mazraoui is geblesseerd dus dat kan momenteel ook niet
Dat klinkt echt als een fantastisch plan.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:54 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Slechter dan Babel op links kan haast niet.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dest zou dramatisch zijn als rechtsbuiten, dat is echt een kip zonder kop.
nee, maar Babel, Huntelaar, Tadic is beter?quote:Op maandag 24 februari 2020 10:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat klinkt echt als een fantastisch plan.
Het past wel in het beeld dat in het verleden van 'm werd geschetst, dat ie erg laconiek en gemakzuchtig isquote:Op maandag 24 februari 2020 10:07 schreef Bugno3 het volgende:
In Gravenberch zie het echt nog helemaal niet. Prima balbehandeling met tijd, maar zooooo traag en laconiek. Geen enkele urgentie in z'n spel. Moet snel stappen gaan maken en nu absoluut niet geschikt voor Ajax 1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |