abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191760621
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 21:13 schreef Henno het volgende:

[..]

Aflevering 8: - o -
Dus tot nu toe: o - - o o - - - o o - - o - o o o o o o o - o -
En komt het overeen?
pi_191760761
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 21:34 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

En komt het overeen?
De U is er dan ook, maar daarna kan je met . - niet meer een N of S maken of je moet en andere volgorde vinden misschien...
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_191761852
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 21:39 schreef Henno het volgende:

[..]

De U is er dan ook, maar daarna kan je met . - niet meer een N of S maken of je moet en andere volgorde vinden misschien...
Er moeten trouwens 28 opdrachten zijn, niet 27 :')
pi_191762349
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:12 schreef Poepz0r het volgende:
Nog een sterke hint richting Nathan:

Het valt me al een aantal afleveringen lang op dat opdrachttitels soms rare spaties hebben. Vak Werk, Kleur Rijk, etc. Dit heeft me aan het denken gezet, want Wie Is De Mol? zou Wie Is De Mol? niet zijn als er geen addertje onder het gras zit (of de productie moet net als half Nederland niet weten wanneer je wel of geen spatie moet plaatsen).

Wanneer je alle opdrachttitels bestaande uit één woord (d.w.z. zonder spatie) rekent als een streepje, alle titels bestaande uit meerdere woorden (d.w.z. inclusief spaties) als een punt, krijg je het volgende:

Aflevering 1
Wijsheid en geluk (•)
Beltegoed (-)
Parkeertarief (-)

Aflevering 2
Kleur werk (•)
Afhaal Chinees (•)
Wereldbeeld (-)

Aflevering 3
Lijn(ver)diensten (-)
Beeldig (-)
Thee Pot (•)

Aflevering 4
Porseleinen Kamer (•)
Verkeer(d) (-)
Vrijstellingsroute (-)

Aflevering 5
Beeld & Geluid (•)
Lettergreep (-)
Lezen & Schrijven (•)

Aflevering 6
Voice Mol (•)
Vak Werk (•)
Alles Kenners (•)

Aflevering 7
Kleur Rijk (•)
Mol Laser (•)
Scherp Stellen (•)

Dat levert tot nu toe de volgende reeks op:

• - - • • - - - • • - - • - • • • • • • •

Hiermee kun je maken:

ANJEATRH

Wanneer je dit een beetje door elkaar husselt, ontstaat er:

N A T H A . R . T J E .

De nog ontbrekende letters zijn dus nog:

-. = N
..- = U
... = S

Echter, aan het einde van de morsereeks houden we op dit moment nog twee puntjes over. Deze kan dus voor de U of de S gebruikt worden. Dat betekent tevens dat we nog 6 opdrachttitels nodig hebben om de code te kraken, precies genoeg voor het resterende aantal opdrachten in aflevering 8 en 9.
We misten dus ook nog een T, want als je ANJEATRH door elkaar husselt krijg je nooit twee T's.

Deze aflevering had als code "-.-". En dan is "-." de N, en "-" is T. Zowel de U en de S bestaan beiden uit drie tekens, we hebben nog twee afleveringen met 3 opdrachten elk. Zou dus precies uitkomen.

Edit: De letters die we missen zijn U (..-) en S (...), dus voor deze theorie moeten we 5 opdrachten met spaties gaan zien, en 1 zonder (en die zonder moet de laatste zijn van een aflevering).

[ Bericht 3% gewijzigd door Bot13 op 29-02-2020 22:44:19 ]
pi_191762435
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:36 schreef Bot13 het volgende:
we hebben nog twee afleveringen met 3 opdrachten elk.
Dit is niet waar denk ik, 14 maart is de live finale vanuit het Vondelpark, daar gaan denk ik geen 3 opdrachten plaatsvinden. Normaal is dat de aflevering waarin enkel teruggeblikt wordt.
pi_191762571
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:40 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Dit is niet waar denk ik, 14 maart is de live finale vanuit het Vondelpark, daar gaan denk ik geen 3 opdrachten plaatsvinden. Normaal is dat de aflevering waarin enkel teruggeblikt wordt.
Maar de terugblikaflevering is altijd een eigen aflevering. Dus dan zou de finale komende week al zijn. Dat is volgens mij niet zo?
pi_191762620
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:36 schreef Bot13 het volgende:

[..]

We misten dus ook nog een T, want als je ANJEATRH door elkaar husselt krijg je nooit twee T's.

Deze aflevering had als code "-.-". En dan is "-." de N, en "-" is T. Zowel de U en de S bestaan beiden uit drie tekens, we hebben nog twee afleveringen met 3 opdrachten elk. Zou dus precies uitkomen.

Edit: De letters die we missen zijn U (..-) en S (...), dus voor deze theorie moeten we 5 opdrachten met spaties gaan zien, en 1 zonder (en die zonder moet de laatste zijn van een aflevering).
Wat als er niet "Nathan Rutjes" moet komen te staan maar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191762648
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:45 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Maar de terugblikaflevering is altijd een eigen aflevering. Dus dan zou de finale komende week al zijn. Dat is volgens mij niet zo?
Avrotros geeft zelf aan dat de 'live-finale' (de ontknoping in het Vondelpark dus) op 14 maart is. Zie:

https://www.avrotros.nl/w(...)-wie-is-de-mol-2020/
pi_191762919
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:48 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Avrotros geeft zelf aan dat de 'live-finale' (de ontknoping in het Vondelpark dus) op 14 maart is. Zie:

https://www.avrotros.nl/w(...)-wie-is-de-mol-2020/
Dat zou toch betekenen dat volgende week de finale moet zijn? Dat kan niet lijkt me..
  MOL-held zaterdag 29 februari 2020 @ 23:01:36 #85
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191762987
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:58 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Dat zou toch betekenen dat volgende week de finale moet zijn? Dat kan niet lijkt me..
Aflevering 9 = finale in China
Aflevering 10 = ontknoping in Nederland
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_191762997
Ik denk niet dat de avrotros ons hier om de tuin wil leiden :P
pi_191763154
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:01 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Aflevering 9 = finale in China
Aflevering 10 = ontknoping in Nederland
Finale volgende week dus met 4 spelers?
pi_191763286
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:58 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

2 mollen, 1 winnaar, 1 verliezer :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191763297
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

2 mollen, 1 winnaar, 1 verliezer :)
Kan het me bijna niet voorstellen. Zou wél echt uniek zijn
pi_191763541
Shit, ik was nog iets vergeten met de morse-code hint. De morse code maakte tot nu toe dus wel ANJEATRH, maar we hielden 2 extra dots aan het einde over, die moeten we niet vergeten. Er zou een U of een S uit gevormd kunnen worden. S kan niet meer. (".." + "-.-" geeft geen 3 puntjes voor de S)

Deze aflevering was "-.-" dus we hebben nu:
.- -. .--- . .- - .-. .... ..-.-

En dat kun je splitsen als:
.- -. .--- . .- - .-. .... ..- .-

(ANJEATRHU). NTS ontbreken nog. Dat krijg ik niet meer gefabriceerd van die laatste ".-" (wat losstaand ook al A is, klopt ook al niet)

[ Bericht 7% gewijzigd door Bot13 op 29-02-2020 23:51:30 ]
pi_191763745
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:15 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Kan het me bijna niet voorstellen. Zou wél echt uniek zijn
Nee, is al eens eerder geweest.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  MOL-held zaterdag 29 februari 2020 @ 23:35:33 #92
44635 XMN8R
mag dat?
pi_191763775
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:08 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Finale volgende week dus met 4 spelers?
yep, maar dan is het afwachten of er in die aflevering toch nog iemand naar huis gaat, of dat die aflevering ook eindigt met vier deelnemers.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_191763838
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:33 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee, is al eens eerder geweest.
wanneer dan?
pi_191763892
2007, met Inge Iepenburg als mol in Thailand.
pi_191764007
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:40 schreef MMunkun het volgende:
2007, met Inge Iepenburg als mol in Thailand.
Daar was toch gewoon maar één mol?
pi_191764023
O my fault, ik dacht dat je op zoek was naar een finale met 4 personen :@

Twee mollen is nog nooit voorgekomen inderdaad.
pi_191764720
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:36 schreef Bot13 het volgende:

Ik kan me vergissen hoor, maar NATHAN RUTJES in morse zijn sowieso 28 puntjes / streepjes, dus niet precies 9 afleveringen met 3 opdrachten? Bij NATHAN DE MOL zijn het er 26.
Kan je husselen wat je wil, maar komt dan toch nooit uit? :')
pi_191764721
Is het iemand opgevallen dat Rob in zijn hotelkamer 5 witte rolletjes had liggen (de punten die je kon verdienen bij het spel met de grote, ronde draaitafel)? Of heb ik dat verkeerd gezien? Rob eindigde het spel met 4 punten... Misschien een hint om aan te geven dat hij als mol ook 5 punten / vrijstelling had om door te gaan naar de volgende aflevering?
pi_191764961
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 23:38 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

wanneer dan?
Sorry verkeerd gelezen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_191765021
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 00:22 schreef Erbo79 het volgende:
Is het iemand opgevallen dat Rob in zijn hotelkamer 5 witte rolletjes had liggen (de punten die je kon verdienen bij het spel met de grote, ronde draaitafel)? Of heb ik dat verkeerd gezien? Rob eindigde het spel met 4 punten... Misschien een hint om aan te geven dat hij als mol ook 5 punten / vrijstelling had om door te gaan naar de volgende aflevering?
Ik vond dit inderdaad ook een interessante opstelling op zijn hotelkamer. Hij lijjkt een hele verzameling aan mol-rekwisieten aan te leggen :) . Zou dat vijfde rolletje niet het rolletje aan het begin van het spel zijn? Dan krijgen ze allemaal een rolletje om de startende deelnemer aan te wijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')