En komt het overeen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:13 schreef Henno het volgende:
[..]
Aflevering 8: - o -
Dus tot nu toe: o - - o o - - - o o - - o - o o o o o o o - o -
De U is er dan ook, maar daarna kan je met . - niet meer een N of S maken of je moet en andere volgorde vinden misschien...quote:
Er moeten trouwens 28 opdrachten zijn, niet 27quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:39 schreef Henno het volgende:
[..]
De U is er dan ook, maar daarna kan je met . - niet meer een N of S maken of je moet en andere volgorde vinden misschien...
We misten dus ook nog een T, want als je ANJEATRH door elkaar husselt krijg je nooit twee T's.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 21:12 schreef Poepz0r het volgende:
Nog een sterke hint richting Nathan:
Het valt me al een aantal afleveringen lang op dat opdrachttitels soms rare spaties hebben. Vak Werk, Kleur Rijk, etc. Dit heeft me aan het denken gezet, want Wie Is De Mol? zou Wie Is De Mol? niet zijn als er geen addertje onder het gras zit (of de productie moet net als half Nederland niet weten wanneer je wel of geen spatie moet plaatsen).
Wanneer je alle opdrachttitels bestaande uit één woord (d.w.z. zonder spatie) rekent als een streepje, alle titels bestaande uit meerdere woorden (d.w.z. inclusief spaties) als een punt, krijg je het volgende:
Aflevering 1
Wijsheid en geluk (•)
Beltegoed (-)
Parkeertarief (-)
Aflevering 2
Kleur werk (•)
Afhaal Chinees (•)
Wereldbeeld (-)
Aflevering 3
Lijn(ver)diensten (-)
Beeldig (-)
Thee Pot (•)
Aflevering 4
Porseleinen Kamer (•)
Verkeer(d) (-)
Vrijstellingsroute (-)
Aflevering 5
Beeld & Geluid (•)
Lettergreep (-)
Lezen & Schrijven (•)
Aflevering 6
Voice Mol (•)
Vak Werk (•)
Alles Kenners (•)
Aflevering 7
Kleur Rijk (•)
Mol Laser (•)
Scherp Stellen (•)
Dat levert tot nu toe de volgende reeks op:
• - - • • - - - • • - - • - • • • • • • •
Hiermee kun je maken:
ANJEATRH
Wanneer je dit een beetje door elkaar husselt, ontstaat er:
N A T H A . R . T J E .
De nog ontbrekende letters zijn dus nog:
-. = N
..- = U
... = S
Echter, aan het einde van de morsereeks houden we op dit moment nog twee puntjes over. Deze kan dus voor de U of de S gebruikt worden. Dat betekent tevens dat we nog 6 opdrachttitels nodig hebben om de code te kraken, precies genoeg voor het resterende aantal opdrachten in aflevering 8 en 9.
Dit is niet waar denk ik, 14 maart is de live finale vanuit het Vondelpark, daar gaan denk ik geen 3 opdrachten plaatsvinden. Normaal is dat de aflevering waarin enkel teruggeblikt wordt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:36 schreef Bot13 het volgende:
we hebben nog twee afleveringen met 3 opdrachten elk.
Maar de terugblikaflevering is altijd een eigen aflevering. Dus dan zou de finale komende week al zijn. Dat is volgens mij niet zo?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:40 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Dit is niet waar denk ik, 14 maart is de live finale vanuit het Vondelpark, daar gaan denk ik geen 3 opdrachten plaatsvinden. Normaal is dat de aflevering waarin enkel teruggeblikt wordt.
Wat als er niet "Nathan Rutjes" moet komen te staan maar:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:36 schreef Bot13 het volgende:
[..]
We misten dus ook nog een T, want als je ANJEATRH door elkaar husselt krijg je nooit twee T's.
Deze aflevering had als code "-.-". En dan is "-." de N, en "-" is T. Zowel de U en de S bestaan beiden uit drie tekens, we hebben nog twee afleveringen met 3 opdrachten elk. Zou dus precies uitkomen.
Edit: De letters die we missen zijn U (..-) en S (...), dus voor deze theorie moeten we 5 opdrachten met spaties gaan zien, en 1 zonder (en die zonder moet de laatste zijn van een aflevering).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Avrotros geeft zelf aan dat de 'live-finale' (de ontknoping in het Vondelpark dus) op 14 maart is. Zie:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:45 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Maar de terugblikaflevering is altijd een eigen aflevering. Dus dan zou de finale komende week al zijn. Dat is volgens mij niet zo?
Dat zou toch betekenen dat volgende week de finale moet zijn? Dat kan niet lijkt me..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:48 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Avrotros geeft zelf aan dat de 'live-finale' (de ontknoping in het Vondelpark dus) op 14 maart is. Zie:
https://www.avrotros.nl/w(...)-wie-is-de-mol-2020/
Aflevering 9 = finale in Chinaquote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:58 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dat zou toch betekenen dat volgende week de finale moet zijn? Dat kan niet lijkt me..
Finale volgende week dus met 4 spelers?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:01 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Aflevering 9 = finale in China
Aflevering 10 = ontknoping in Nederland
2 mollen, 1 winnaar, 1 verliezerquote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:58 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dat zou toch betekenen dat volgende week de finale moet zijn? Dat kan niet lijkt me..
Kan het me bijna niet voorstellen. Zou wél echt uniek zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
2 mollen, 1 winnaar, 1 verliezer
Nee, is al eens eerder geweest.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:15 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Kan het me bijna niet voorstellen. Zou wél echt uniek zijn
yep, maar dan is het afwachten of er in die aflevering toch nog iemand naar huis gaat, of dat die aflevering ook eindigt met vier deelnemers.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:08 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Finale volgende week dus met 4 spelers?
wanneer dan?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:33 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee, is al eens eerder geweest.
Daar was toch gewoon maar één mol?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 23:40 schreef MMunkun het volgende:
2007, met Inge Iepenburg als mol in Thailand.
Ik kan me vergissen hoor, maar NATHAN RUTJES in morse zijn sowieso 28 puntjes / streepjes, dus niet precies 9 afleveringen met 3 opdrachten? Bij NATHAN DE MOL zijn het er 26.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:36 schreef Bot13 het volgende:
Deze aflevering had als code "-.-". En dan is "-." de N, en "-" is T. Zowel de U en de S bestaan beiden uit drie tekens, we hebben nog twee afleveringen met 3 opdrachten elk. Zou dus precies uitkomen.
Sorry verkeerd gelezen...quote:
Ik vond dit inderdaad ook een interessante opstelling op zijn hotelkamer. Hij lijjkt een hele verzameling aan mol-rekwisieten aan te leggenquote:Op zondag 1 maart 2020 00:22 schreef Erbo79 het volgende:
Is het iemand opgevallen dat Rob in zijn hotelkamer 5 witte rolletjes had liggen (de punten die je kon verdienen bij het spel met de grote, ronde draaitafel)? Of heb ik dat verkeerd gezien? Rob eindigde het spel met 4 punten... Misschien een hint om aan te geven dat hij als mol ook 5 punten / vrijstelling had om door te gaan naar de volgende aflevering?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |