twitter:LightsOutF1Blog twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 18:12:30After week one of #F1Testing, Mercedes lead the lap count, four teams have completed upward of 400 laps, and Haas have lapped the fewest times. #F1 https://t.co/cDR5FigHik reageer retweet
quote:Raikkonen throwing a little shade at Racing Point (at the end of an interview yesterday, as they left, he looked at the screen where Bottas was quickest and Perez was second): he smiled and said "somethings never change, eh? Two Mercedes leading the way "
Het wordt toch dat dat de fia dit soort fratsen eens stopt.quote:
Innovatie in de F1 moet je niet willen nee.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 10:33 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het wordt toch dat dat de fia dit soort fratsen eens stopt.
juistem. Elk ander team zou r voor toegejuicht worden omdat ze dan iets gevonden hadden wat Mercedes wellicht zou kunnen verslaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 10:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Het is even kut dat het weer Mercedes is maar laten we gewoon een even afwachten wat het werkelijk brengt.
Ik hoop hetquote:Op zaterdag 22 februari 2020 10:54 schreef DKUp het volgende:
De voorwielen die er allebei af knallen
Ik hoop dat laatste maar ik vrees dat ze dit jaar meer met McLaren en RP te maken hebben dan met Mercedes en RB.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:19 schreef Tarado het volgende:
maar Ferrari die het nu eigenlijk al opgeven of is dat gewoon sandbaggen op z'n Italiaans?
zo erg zal het niet worden denk ik, die 3 zitten toch wel in een andere leaguequote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik hoop dat laatste maar ik vrees dat ze dit jaar meer met McLaren en RP te maken hebben dan met Mercedes en RB.
Vooralsnog lijkt dat er niet op. Maar we wachten de tweede testweek wel af om definitieve conclusies te trekken.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo erg zal het niet worden denk ik, die 3 zitten toch wel in een andere league
op basis van deze week denken dat RP en McLaren een bedreiging kunnen vormen voor Ferrari, dat lijkt me toch heel stug.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt dat er niet op. Maar we wachten de tweede testweek wel af om definitieve conclusies te trekken.
Het betere knip werk gewoonquote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:41 schreef vosss het volgende:
Wiezo staat Albon niet op de foto in de OP? Is die bij voorbaat al afgeschreven?
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:41 schreef vosss het volgende:
Wiezo staat Albon niet op de foto in de OP? Is die bij voorbaat al afgeschreven?
Innovatie mag best maar van dit soort dingen wordt het gewoon niet leuker. Als teams zelf niet voor zulke dingen kunnen of willen zorgen moet er vanuit die fia dus een regel komen dit is de auto waar je het mee moet doen al het andere is verboden. Zou de sport een stuk leuker maken als de teams met het meeste geld niet steeds miljoenen uitgeven om maar een maas in de regels te vinden.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 10:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Innovatie in de F1 moet je niet willen nee..
Het is even kut dat het weer Mercedes is maar laten we gewoon een even afwachten wat het werkelijk brengt.
Het zou wel lachen zijn, Vettel en Leclerc viesmad als ze met Sainz, Perez en Norris moeten vechten om top 5 plaatsenquote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
op basis van deze week denken dat RP en McLaren een bedreiging kunnen vormen voor Ferrari, dat lijkt me toch heel stug.
Dit.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
Innovatie mag best maar van dit soort dingen wordt het gewoon niet leuker. Als teams zelf niet voor zulke dingen kunnen of willen zorgen moet er vanuit die fia dus een regel komen dit is de auto waar je het mee moet doen al het andere is verboden. Zou de sport een stuk leuker maken als de teams met het meeste geld niet steeds miljoenen uitgeven om maar een maas in de regels te vinden.
Even de banden in ogenschouw nemend en het lijkt toch allemaal minder somber.quote:
Begrijp je wel wat de basis is van de Formule 1? Het is de bedoeling dat ze dingen ontwikkelen die in de toekomst wellicht ook toegepast kunnen worden in personenauto's. Jammer dat het net Mercedes is (als het überhaupt gaat werken) die dit uitvind en niet RBR waar Max bij zit. En ja, als het werkt en ze worden er nog dominanter van dan is dat jammer voor het kampioenschap maar dit is wel wat F1 is. Als je het anders wilt zien kun je net zo goed zoals in de Formule 2 alle auto's hetzelfde maken. Maar dat is dus niet waar F1 om draait.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
Innovatie mag best maar van dit soort dingen wordt het gewoon niet leuker. Als teams zelf niet voor zulke dingen kunnen of willen zorgen moet er vanuit die fia dus een regel komen dit is de auto waar je het mee moet doen al het andere is verboden. Zou de sport een stuk leuker maken als de teams met het meeste geld niet steeds miljoenen uitgeven om maar een maas in de regels te vinden.
Formule 1: Teams maken hun eigen chassis binnen de regels.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 12:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
Innovatie mag best maar van dit soort dingen wordt het gewoon niet leuker. Als teams zelf niet voor zulke dingen kunnen of willen zorgen moet er vanuit die fia dus een regel komen dit is de auto waar je het mee moet doen al het andere is verboden. Zou de sport een stuk leuker maken als de teams met het meeste geld niet steeds miljoenen uitgeven om maar een maas in de regels te vinden.
Precies.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:22 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Begrijp je wel wat de basis is van de Formule 1? Het is de bedoeling dat ze dingen ontwikkelen die in de toekomst wellicht ook toegepast kunnen worden in personenauto's. Jammer dat het net Mercedes is (als het überhaupt gaat werken) die dit uitvind en niet RBR waar Max bij zit. En ja, als het werkt en ze worden er nog dominanter van dan is dat jammer voor het kampioenschap maar dit is wel wat F1 is. Als je het anders wilt zien kun je net zo goed zoals in de Formule 2 alle auto's hetzelfde maken. Maar dat is dus niet waar F1 om draait.
En ja "human powered" is ook "powered".quote:10.2.2 Any powered device which is capable of altering the configuration or affecting the performance of any part of any suspension system is forbidden.
Powered is heel simpel bekrachtigd en dus geen handbeweging.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 18:55 schreef beantherio het volgende:
Het is me nog steeds een raadsel waarom het legaal zou zijn. Artikel 10.2.2 van de technische regels is er vrij duidelijk over:
[..]
En ja "human powered" is ook "powered".
Het is de vraag of het onderdeel van de ophanging is. Daar schijnen wat interpretatie verschillen over te ontstaan.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 18:55 schreef beantherio het volgende:
Het is me nog steeds een raadsel waarom het legaal zou zijn. Artikel 10.2.2 van de technische regels is er vrij duidelijk over:
[..]
En ja "human powered" is ook "powered".
Wielbekrachtiging is in het Engels wheel steering en da's dus iets anders. "powered device" is een apparaat dat aangedreven wordt. Er staat niet bij dat dit mechanisch moet zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Powered is heel simpel bekrachtigd en dus geen handbeweging.
Die wielen hangen niet in de lucht en ze bewegen ook niet vanzelf. Als je regels over de ophanging afspreekt dan lijkt het me logisch dat je dan niet kan negeren wat die ophanging met de wielen doet.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het is de vraag of het onderdeel van de ophanging is. Daar schijnen wat interpretatie verschillen over te ontstaan.
Stuurbekrachtiging is power steering.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wielbekrachtiging is in het Engels wheel steering en da's dus iets anders. "powered device" is een apparaat dat aangedreven wordt. Er staat niet bij dat dit mechanisch moet zijn.
Krijg meer het idee dat de FIA tegen het systeem is, maar dat nergens in de regels staat opgenomen dat het niet mag, dus het maasje in de wet. Vandaar ook direct het bericht dat het in 2021 niet meer mag. De FIA kon het voor 2020 niet meer dichttimmeren? Wat trouwens een gigantisch voordeel is voor Mercedes, het namaken van dit systeem gaat veel tijd kosten (min 7 maanden zei Binotto?) en als het per 2021 alweer verboden is gaat niemand innoveren met dit systeem, kortom enkel voordeel voor Mercedes.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wielbekrachtiging is in het Engels wheel steering en da's dus iets anders. "powered device" is een apparaat dat aangedreven wordt. Er staat niet bij dat dit mechanisch moet zijn.
[..]
Die wielen hangen niet in de lucht en ze bewegen ook niet vanzelf. Als je regels over de ophanging afspreekt dan lijkt het me logisch dat je dan niet kan negeren wat die ophanging met de wielen doet.
Maar goed: ik ben nog steeds benieuwd naar een echte reactie van de FIA. Mercedes zegt dat FIA het goed vond, maar FIA zelf heeft nog niets laten weten.
Ik denk dat je pas echt conclusies kunt trekken na de eerste kwalificatie over beter zelfs na de eerste race.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 11:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt dat er niet op. Maar we wachten de tweede testweek wel af om definitieve conclusies te trekken.
maar dan nog, het is niet iets wat je uit moet bouwen of zo en ze zijn zonder dat systeem ook wel de snelstequote:Op zondag 23 februari 2020 10:00 schreef aesop het volgende:
Reken maar dat er protest komt in Melbourne, en dan kan het zomaar dat de stewards het verbieden.
Ja als de volgers en de gelovers van de volgers een ding geleerd hebben van vorig jaar is dat de volgers er ook geen reet van kunnen en de gelovers dat je ze dus niet moet geloven.quote:Op zondag 23 februari 2020 10:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik ben wel blij dat we dit jaar geen conclusies trekken na 1 week testen..
het is een evolutiejaar dus verwacht geen revolutiesquote:Op zondag 23 februari 2020 12:17 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja als de volgers en de gelovers van de volgers een ding geleerd hebben van vorig jaar is dat de volgers er ook geen reet van kunnen en de gelovers dat je ze dus niet moet geloven.
Op een loszittend stuur na dan.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is een evolutiejaar dus verwacht geen revoluties
Het gaat me er om dat journalisten en deskundigen die er voor betaald worden om zinnige uitspraken te doen over de krachtsverhoudingen vorig jaar hebben laten zien geen flauw benul te hebben hoe de zaken er daadwerkelijk voor staan.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is een evolutiejaar dus verwacht geen revoluties
Ah, dus daarom heeft MB een promofilmpje gemaakt waarin ze uitleggen dat ze het pad van evolutie maar niet hebben bewandeld.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is een evolutiejaar dus verwacht geen revoluties
Bizar. Hamilton WK 2020 met minimaal 100 punten verschil van nummer 2 incoming😍quote:Op zondag 23 februari 2020 22:33 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ah, dus daarom heeft MB een promofilmpje gemaakt waarin ze uitleggen dat ze het pad van evolutie maar niet hebben bewandeld.
https://www.motorsport.co(...)-aggressive/4693379/
ze zijn wel committed maar bij een regelverandering heb je wat meer kans op nieuwe vindingen die veel opleveren dan als ze hetzelfde blijven al vind ik dat DAS dan wel weer leuk.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:33 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ah, dus daarom heeft MB een promofilmpje gemaakt waarin ze uitleggen dat ze het pad van evolutie maar niet hebben bewandeld.
https://www.motorsport.co(...)-aggressive/4693379/
https://the-race.com/form(...)rraris-holding-back/quote:MARK HUGHES: THE FIRST SIGN OF HOW MUCH FERRARI’S HOLDING BACK
twitter:AlbertFabrega twitterde op maandag 24-02-2020 om 13:34:07Mercedes and Ferrari had engine problems during the tests. Honda increased power and reliability and plan 2020 with 3 PU. Renault doesn't bring big upgrades but improves reliability. Now, to find CV and advantage is more difficult. Convergence?It will never be 100%, but is closer reageer retweet
https://www.autobild.de/a(...)ldkurs-16403445.htmlquote:Bei Red Bull ist man davon überzeugt, dass das DAS-System die zwei Zehntelsekunden bringt, die Mercedes nach internen Berechnungen derzeit vorne ist. Chefberater Helmut Marko zu AUTO BILD MOTORSPORT: "Sie holen die Zeit gegen uns, weil sie kein Untersteuern beim Einlenken in engen Kurven haben. Das erreichen sie durch DAS."
Als het zijn laatste seizoen (voor Ferrari) zou zijn, kondigen ze dat toch niet nu al aan? (hoop ik).quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:01 schreef Mothzor het volgende:
Last minute pressco vanmiddag om 15.00 uur met Binotto en Vettel.
Zal het dan toch zijn laatste seizoen worden.....
En het werd zojuist alweer minder spannend gamaakt. Gewone pressco zoals Hamilton die vorige week had en vrijdag is het de beurt aan Max met Horner.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het zijn laatste seizoen (voor Ferrari) zou zijn, kondigen ze dat toch niet nu al aan? (hoop ik).
Spannend!
Meestal in Monza... maar ja in deze tijden weet je niet of die GP gereden gaat worden...quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het zijn laatste seizoen (voor Ferrari) zou zijn, kondigen ze dat toch niet nu al aan? (hoop ik).
Spannend!
Oh, dat gebeurt wel hoor. Alonso maakte ook ooit al voor het seizoen bekend dat hij het jaar erop van Renault naar McLaren zou gaan. Montoya idem van Williams naar McLaren.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het zijn laatste seizoen (voor Ferrari) zou zijn, kondigen ze dat toch niet nu al aan? (hoop ik).
Spannend!
Geen idee. Wat wel is is dat die 4 titels van hem flink gedevalueerd zijn door sjarel dekerk afgelopen jaar.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:01 schreef Mothzor het volgende:
Last minute pressco vanmiddag om 15.00 uur met Binotto en Vettel.
Zal het dan toch zijn laatste seizoen worden.....
Nah dan zou hij Charles De La'eglise heten...quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee. Wat wel is is dat die 4 titels van hem flink gedevalueerd zijn door sjarel dekerk afgelopen jaar.
ja 20 vond ik ook wel weinigquote:Op woensdag 26 februari 2020 09:57 schreef Dauthi het volgende:
Bij F1/Sky ouwehoeren ze ook wel slap zeg.
"Vroeger met tanken reden auto's constant met 20 kilo brandstof"
Iemand is blijkbaar vergeten dat de auto's vroeger 3x zoveel brandstof verbruikten.
Denk dat de Ferrari-fabriek in quarantaine geplaatst wordt, minimaal de komende 2 weken in verband met een of ander Corona-virus.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:49 schreef franklop het volgende:
Denk dat Vettel er nog gewoon een jaar (of 2) aan vast plakt.
Ze moeten iets veranderen waardoor de vloer er af moetquote:Op woensdag 26 februari 2020 09:56 schreef franklop het volgende:
Albon heeft nog weinig gereden. Misschien dat ie straks gelijk race-sim gaat doen na de eerdere shakedown?
Fok F1 Manager materiaal zeg ik jequote:Op woensdag 26 februari 2020 10:46 schreef Lionheaad het volgende:
Die Racing Point - Mercedes kopie is helemaal niet verkeerd.
Jammer dat Stroll hem bestuurt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:46 schreef Lionheaad het volgende:
Die Racing Point - Mercedes kopie is helemaal niet verkeerd.
quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:32 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Denk dat de Ferrari-fabriek in quarantaine geplaatst wordt, minimaal de komende 2 weken in verband met een of ander Corona-virus.
quote:Ferrari neemt drastische maatregelen na uitbraak Coronavirus in Noord-Italië
Het Coronavirus eist ook in Italië zijn tol - in enkele dagen is het aantal besmettingen opgelopen tot enkele honderden en zijn er al tien mensen aan het virus overleden. Tijd voor Ferrari om maatregelen te nemen.
Met name in Noord-Italië is de uitbraak van het Coronavirus het grootste. Rondom Milaan zijn enkele honderden mensen besmet met het virus. Reden voor Ferrari om extra voorzichtig te zijn en voorzorgsmaatregelen te nemen.
"Ferrari heeft voorzorgsmaatregelen genomen na de uitbraak van het Coronavirus. Op verzoek van de autoriteiten zijn de beide Ferrari-musea in Maranello en Modena gesloten en heeft het bedrijf de toegang beperkt voor medewerkers die recent in de besmette gebieden zijn geweest."
De maatregelen hebben ook betrekking op externen die bij Ferrari op bezoek zouden komen. "We hebben alle bezoeken van externen tot nader order opgeschort. Dit houdt in dat de tour door de fabriek en alle niet urgente zakelijke meetings zijn afgelast."
"De situatie wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Nieuwe maatregelen worden onmiddellijk genomen en gecommuniceerd mocht dat noodzakelijk zijn."
Onduidelijk is nog hoe andere landen om gaan met het toelaten van reizigers uit de besmette gebieden. Met de Grand Prix van Australië die over enkele weken op het programma staat, wacht de Italiaanse teams van Scuderia Ferrari, Alpha Tauri en bandenleverancier Pirelli, allen gevestigd in Noord-Italië, mogelijk een uitdaging.
jaloers?quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jammer dat Stroll hem bestuurt.
Wat doet ie, ik zit niet te kijkenquote:
twitter:thomasmaheronf1 twitterde op woensdag 26-02-2020 om 11:22:54No problems for Alex Albon this morning, according to Red Bull. Plan was to do an outlap and then pit for suspension setup changes. He'll be back out on track shortly. #F1 #F1Testing reageer retweet
twitter:thomasmaheronf1 twitterde op woensdag 26-02-2020 om 11:29:22There was an issue on Gasly's Alpha Tauri. A loose pipe has prevented them from running, so the team are still working on fixing it. Power unit is currently disconnected and the team are expecting a delay of another half hour. #F1 #F1Testing reageer retweet
Hopelijk kan Verstappen wel flink wat kilometers maken vanmiddag.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:30 schreef Starflyer het volgende:
Red Bull problemen met de wielophanging.
Edit: Schijnt gepland te zijntwitter:thomasmaheronf1 twitterde op woensdag 26-02-2020 om 11:22:54No problems for Alex Albon this morning, according to Red Bull. Plan was to do an outlap and then pit for suspension setup changes. He'll be back out on track shortly. #F1 #F1Testing reageer retweet
Zonde van de testtijd wel om dit te plannen. Je mist toch al 3 uur zo.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:30 schreef Starflyer het volgende:
Red Bull problemen met de wielophanging.
Edit: Schijnt gepland te zijntwitter:thomasmaheronf1 twitterde op woensdag 26-02-2020 om 11:22:54No problems for Alex Albon this morning, according to Red Bull. Plan was to do an outlap and then pit for suspension setup changes. He'll be back out on track shortly. #F1 #F1Testing reageer retweet
Snap de nut ook niet echt. Rondje rijden en dan ophanging wisselen. Waarom kon dat niet voor dat rondje? Vraag me af wat voor belangrijke informatie uit zo'n rondje gehaald kan worden dat het waard maakt om zoveel tijd te missen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Zonde van de testtijd wel om dit te plannen. Je mist toch al 3 uur zo.
Overigens weer code rood, Latifi staat stil.
Nee, dat verklaard helemaal niets over waarom ze 3 uur daarna niets konden doen en de vloer uit de auto vandaan moest. Ze zijn er niet om 3 uur lang niets te doen, analyses doe je wanneer de auto niet mag rijden, niet wanneer die wel mag rijden.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:01 schreef vosss het volgende:
Of misschien wilde ze informatie vergaren die in hun optiek cruciaal zou (kunnen) zijn en dat het daarom absoluut getest moest worden.
Zegmaar precies waar testen voor zijn.
Hoezo nee?quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:04 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Nee, dat verklaard helemaal niets over waarom ze 3 uur daarna niets konden doen en de vloer uit de auto vandaan moest.
Lijkt mij raar dat ze uit 1 rondje zulk waardevolle informatie kunnen halen dat het waard is om daana drie uur aan de zijkant te staan.quote:
Of het was toch niet helemaal de bedoeling.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:06 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat de heren bij Red Bull toch best wel heel redelijk weten wat ze aan het doen zijn. Als zij er voor kiezen om 3 uur tijd te laten schieten op basis van 1 rondje dan zullen ze dat nodig achten om ergens achter te komen/data te vergaren die ze noodzakelijk achten.
Althans dat lijkt mij zo maar als leek.
Dan nog verklaart dat niet waarom ook de Alpha Tauri 3 uur stil stond en waarom ze 3 uur niets konden doen, 3 uur is in de F1 een idioot lange tijd voor iets anders dan een motorwissel. En ze gaan echt niet tijdens de test een 'geplande' motorwissel doen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:06 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat de heren bij Red Bull toch best wel heel redelijk weten wat ze aan het doen zijn. Als zij er voor kiezen om 3 uur tijd te laten schieten op basis van 1 rondje dan zullen ze dat nodig achten om ergens achter te komen/data te vergaren die ze noodzakelijk achten.
Althans dat lijkt mij zo maar als leek.
misschien iets met de zitpositie van Albonquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:04 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Nee, dat verklaard helemaal niets over waarom ze 3 uur daarna niets konden doen en de vloer uit de auto vandaan moest. Ze zijn er niet om 3 uur lang niets te doen, analyses doe je wanneer de auto niet mag rijden, niet wanneer die wel mag rijden.
Onderdelen van de DAS waren vanochtend pas ter plaatsen en hebben het nu ingebouwd?quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:18 schreef franklop het volgende:
Of het nou gepland of ongepland is, het is raar dat je voor beide teams 3 uur aan de kant staat tijdens de testsessies die al zo schaars zijn tegenwoordig.
zoiets zou je ook in de fabriek kunnen testen lijkt mij.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:18 schreef franklop het volgende:
Of het nou gepland of ongepland is, het is raar dat je voor beide teams 3 uur aan de kant staat tijdens de testsessies die al zo schaars zijn tegenwoordig.
Of daarvoor je 'film' kilometers inzetten.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:43 schreef WEST het volgende:
[..]
zoiets zou je ook in de fabriek kunnen testen lijkt mij.
Twee totaal niet aan elkaar gerelateerde oorzaken. De Alpha Tauri had wel een probleem. Er zat een pijp los waardoor ze een deel van de motor moesten demonteren.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:08 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dan nog verklaart dat niet waarom ook de Alpha Tauri 3 uur stil stond en waarom ze 3 uur niets konden doen, 3 uur is in de F1 een idioot lange tijd voor iets anders dan een motorwissel. En ze gaan echt niet tijdens de test een 'geplande' motorwissel doen.
Alles duidt juist op een ongepland iets en een probleem.
Alles duidt erop dat jij graag doet voorkomen dat je het allemaal wel weet maar wees gewoon eens eerlijk. Je hebt evenmin ook maar enig benul.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:08 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dan nog verklaart dat niet waarom ook de Alpha Tauri 3 uur stil stond en waarom ze 3 uur niets konden doen, 3 uur is in de F1 een idioot lange tijd voor iets anders dan een motorwissel. En ze gaan echt niet tijdens de test een 'geplande' motorwissel doen.
Alles duidt juist op een ongepland iets en een probleem.
Haha nee hoor.quote:
Hopen mag altijd.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
Onderdelen van de DAS waren vanochtend pas ter plaatsen en hebben het nu ingebouwd?
Wishful thinking
quote:Alex Albon, who will be replaced in the Red Bull by Max Verstappen this afternoon, confirms that it's prolonged spell in the garage this morning was caused by suspension problems.
https://streamable.com/jwpebquote:Op woensdag 26 februari 2020 17:56 schreef chufi het volgende:
Max stopt de training met een Red Flag 5 min voor het einde
Kvyat ook. Beide stonden stil een bocht van elkaar.quote:Op woensdag 26 februari 2020 17:56 schreef chufi het volgende:
Max stopt de training met een Red Flag 5 min voor het einde
Als je hier alleen maar iets mag roepen als je precies weet wat er gebeurt en waarom het gebeurt, wordt dit topic vrij stil, denk ikquote:Op woensdag 26 februari 2020 13:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Alles duidt erop dat jij graag doet voorkomen dat je het allemaal wel weet maar wees gewoon eens eerlijk. Je hebt evenmin ook maar enig benul.
Geen peut meerquote:Op woensdag 26 februari 2020 18:08 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
https://streamable.com/jwpeb
Stuk
Geelquote:Op woensdag 26 februari 2020 18:41 schreef nils7 het volgende:
Met welke band heeft Max z’n snelste tijd gereden.
Heb twee lijstjes gezien die allebei tegenstrijdig waren.
quote:Op woensdag 26 februari 2020 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha nee hoor.
Maar met Stroll ga je ook in een redelijke auto geen bijzondere resultaten halen. Misschien dat Perez er dit jaar weer een keer een podium uitperst.
C3.quote:Op woensdag 26 februari 2020 18:41 schreef nils7 het volgende:
Met welke band heeft Max z’n snelste tijd gereden.
Heb twee lijstjes gezien die allebei tegenstrijdig waren.
Haha hier moest ik wel om lachen.quote:Kleine veranderingen proberen
Na afloop van de testdag stond Verstappen de pers te woord en vertelde hij onder andere aan GPToday.net: "We zijn nog niet echt bezig geweest om stappen te maken. We proberen vooral veel rondjes te rijden, wat kleine veranderingen door te voeren en te kijken wat goed of slecht is. Dat is voor nu het belangrijkste."
Op de vraag van Ziggo-pitreporter Jack Plooij waarom Verstappen de hele tijd stints rijdt van 5 en 10 ronden antwoordde de 22-jarige coureur: "We rijden de hele tijd 2 snelle rondjes met een cool down ertussen en daarna een lange run. Die rijden we achter elkaar, door de pits, even snel wat vleugel veranderen en door. Dat is ook de manier waarop wij altijd willen testen."
Aan het einde van de dag spinde de Nederlander, wat zorgde voor een rode vlag met slechts enkele minuten te gaan. Wat gebeurde er? Verstappen: "Ik spinde en weet niet precies wat er gebeurde. Die spin was niet mijn fout, laten we het daarop houden."
Vrijwel tegelijkertijd stopte ook Daniil Kvyat. Het lijkt erop dat AlphaTauri en Red Bull Racing vandaag hetzelfde programma af wilde werken. Mogelijk stopten beide auto's tegelijk omdat er werd gekeken hoe ver de RB16 en AT01 door konden rijden tot de benzine op was, dit gebeurt namelijk vaker tijdens het testen. Kvyat viel stil in bocht 9, Max Verstappen in bocht 10.
https://www.gptoday.net/n(...)niet-wat-er-gebeurde
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 26-02-2020 om 20:24:00Morgenochtend schuif ik aan bij de Engelse commentaroren in Barcelona voor n uurtje. Te volgens via F1ProTv. Hoe laat precies volgt later reageer retweet
Gelukkig hoeft hij niet te zeggen hoeveel rondjes er nog gereden moeten wordenquote:Op woensdag 26 februari 2020 21:21 schreef hole1988 het volgende:
Topshow.twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 26-02-2020 om 20:24:00Morgenochtend schuif ik aan bij de Engelse commentaroren in Barcelona voor n uurtje. Te volgens via F1ProTv. Hoe laat precies volgt later reageer retweet
Ze zien de beelden ongeveer simultaan met ons hè. Die kamertjes waar ze in zitten hebben soms niet eens zicht op het circuit.quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:03 schreef chufi het volgende:
Vaak loopt zn commentaar wat achter op de beelden op TV, misschien kijkt ie online via een app ...
Krijgt hij bijles?quote:Op woensdag 26 februari 2020 21:21 schreef hole1988 het volgende:
Topshow.twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 26-02-2020 om 20:24:00Morgenochtend schuif ik aan bij de Engelse commentaroren in Barcelona voor n uurtje. Te volgens via F1ProTv. Hoe laat precies volgt later reageer retweet
Ideale omstandigheden voor het coronavirus heb ik begrepen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
twitter:Olav_Mol twitterde op donderdag 27-02-2020 om 09:56:23vanaf 10.15 uur schijf ik aan bij oa @wbuxtonofficial in de comm positie in Barcelona bij F1 TV live te volgens via de F1TV pro app reageer retweet
Voor de zesde keer deze weken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:44 schreef ondeugend het volgende:
Max spint net voor ingang pitlane
Dus?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:58 schreef dz5b604 het volgende:
Die spins van Max deze testdagen zijn wel een dingetje, by far de meeste spins van iedereen in het veld.
De rest kent de grenzen van de auto dus niet idd.quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:58 schreef dz5b604 het volgende:
Die spins van Max deze testdagen zijn wel een dingetje, by far de meeste spins van iedereen in het veld.
Niets, valt gewoon op.quote:
Alleen wil je ook geen schade rijden. Belangrijker dan de grenzen van de auto te testen, wat overigens ook niet kan aangezien niemand hier met vol motorvermogen rijdt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
De rest kent de grenzen van de auto dus niet idd.
dat dus..quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:39 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Je zag nu op de herhaling water opspatten vanaf de witte lijn.
Ik denk 2-3 meer dan de nummer 2 op die lijst. Uit mijn hoofd is dit spin 6-7.quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:43 schreef Tinos85 het volgende:
Nou de enige die spint in de Red Bull is Verstappen![]()
Heeft ondertussen de meeste spins van iedereen gok ik?
Maar het is niet de fout van Max hoor!!!!quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:43 schreef Tinos85 het volgende:
Nou de enige die spint in de Red Bull is Verstappen![]()
Heeft ondertussen de meeste spins van iedereen gok ik?
Niet als dat in de grindbak eindigt met potentiële schade. Spin is niet erg, spin en in de grindbak wel.quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:46 schreef ondeugend het volgende:
Nou ja hij rijdt kennelijk op de limits.
Prima toch....
deze wel denk ik maar wel normaal dat hij de limiet opzoekt, daar is testen voorquote:Op donderdag 27 februari 2020 11:44 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Maar het is niet de fout van Max hoor!!!!
je kan niet alles hebbenquote:Op donderdag 27 februari 2020 11:47 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Niet als dat in de grindbak eindigt met potentiële schade. Spin is niet erg, spin en in de grindbak wel.
Het is jammer... maar geen kind overboord hoorquote:Op donderdag 27 februari 2020 11:47 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Niet als dat in de grindbak eindigt met potentiële schade. Spin is niet erg, spin en in de grindbak wel.
Klopt. Alleen het is hilarisch dat veel mensen altijd beweren dat crashes of wat dan ook door externe factoren komenquote:Op donderdag 27 februari 2020 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
deze wel denk ik maar wel normaal dat hij de limiet opzoekt, daar is testen voor
die ene keer dat hij zei dat hij opeens heel veel power had was wel grappig jaquote:Op donderdag 27 februari 2020 11:49 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Klopt. Alleen het is hilarisch dat veel mensen altijd beweren dat crashes of wat dan ook door externe factoren komen
Kwalificatie in Bahrein was dat toch?quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
die ene keer dat hij zei dat hij opeens heel veel power had was wel grappig ja
ik weet niet meer waar het wasquote:Op donderdag 27 februari 2020 11:52 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Kwalificatie in Bahrein was dat toch?
Er wordt alleen gezegd dat hij op de limits rijdt. Dat kan idd stom zijn maar kan ook slim zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:49 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Klopt. Alleen het is hilarisch dat veel mensen altijd beweren dat crashes of wat dan ook door externe factoren komen
okquote:Op donderdag 27 februari 2020 11:49 schreef dz5b604 het volgende:
Comments hier zijn wel weer erg pro-Max, beetje onrealistisch om te denken dat Max de enige is die hier op de limits zou rijden (zou ook erg slecht zijn gezien de tijden die ze rijden, want die duiden niet op het rijden op de limit), dus zijn die spins opvallend ten opzichte van de andere rijders.
Sow, is er eentje goed wakkerquote:Op donderdag 27 februari 2020 11:54 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Er wordt alleen gezegd dat hij op de limits rijdt. Dat kan idd stom zijn maar kan ook slim zijn.
Beetje te vergelijken met het buitenspelval in jouw sport.
Ze gaan natuurlijk niet een heel rondje op de limiet rijden, omdat de competitie dan exact kan zien waar je wat doet en waar je sneller dan zij bent.quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:49 schreef dz5b604 het volgende:
Comments hier zijn wel weer erg pro-Max, beetje onrealistisch om te denken dat Max de enige is die hier op de limits zou rijden (zou ook erg slecht zijn gezien de tijden die ze rijden, want die duiden niet op het rijden op de limit), dus zijn die spins opvallend ten opzichte van de andere rijders.
Jij post ook alleen maar onzin he. Een "normale spin" kan net zo goed schade aan richten. De auto's zijn gelukkig vrij degelijk. Het enige probleem is uit de grind bak komen, wat lastig kan zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:47 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Niet als dat in de grindbak eindigt met potentiële schade. Spin is niet erg, spin en in de grindbak wel.
Vergelijk het eens met de comments hier als Stroll zou crashen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:54 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Er wordt alleen gezegd dat hij op de limits rijdt. Dat kan idd stom zijn maar kan ook slim zijn.
Beetje te vergelijken met het buitenspelval in jouw sport.
Ik heb even teruggelezen en ik zie niets van wat jij zegt. Soms zie je dingen als je ze graag wilt zien.quote:Op donderdag 27 februari 2020 12:10 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Vergelijk het eens met de comments hier als Stroll zou crashen.
"Haha,Stroll kan bij het testen niet eens op de baan blijven"
Het punt is dat Max bij sommigen per definitie niks fout kan doen. Zelfs als ie crasht is het slim (of de fout van anderen)
Als ie goed rijdt (meestal) moet dat benoemd worden. Als ie een foutje maakt ook.
Haha, Vettel kan bij het testen niet eens op de baan blijven!quote:Op donderdag 27 februari 2020 12:10 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Vergelijk het eens met de comments hier als Stroll zou crashen.
"Haha,Stroll kan bij het testen niet eens op de baan blijven"
Het punt is dat Max bij sommigen per definitie niks fout kan doen. Zelfs als ie crasht is het slim (of de fout van anderen)
Als ie goed rijdt (meestal) moet dat benoemd worden. Als ie een foutje maakt ook.
De man moet wel een hele slechte coureur zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2020 12:17 schreef TagForce het volgende:
[..]
Haha, Vettel kan bij het testen niet eens op de baan blijven!
Zover ik weet is een grindbak redelijk hoofdpijn voor de monteurs toch? Grind zit overal, bodemplaat luchtgeleiders kapot, zijwaartse krachten op ophanging en stuurinrichting, opspringend grind schade, etcquote:Op donderdag 27 februari 2020 12:10 schreef franske19 het volgende:
[..]
Jij post ook alleen maar onzin he. Een "normale spin" kan net zo goed schade aan richten. De auto's zijn gelukkig vrij degelijk. Het enige probleem is uit de grind bak komen, wat lastig kan zijn.
Je kan zelf op de limiet rijden met een volle tank en low engine mode.quote:Op donderdag 27 februari 2020 12:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ze gaan natuurlijk niet een heel rondje op de limiet rijden, omdat de competitie dan exact kan zien waar je wat doet en waar je sneller dan zij bent.
Want?quote:Op donderdag 27 februari 2020 11:47 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Niet als dat in de grindbak eindigt met potentiële schade. Spin is niet erg, spin en in de grindbak wel.
Dat is in strijd met de analyses van o.a. Ben en Gary Anderson die stelt dat in de bochten de Red Bull als op rails rijdt.quote:Op donderdag 27 februari 2020 13:09 schreef mikieu het volgende:
Ze proberen gewoon die bochten te hard te nemen met te weinig downforce. De voorkant kan dat al heel goed hebben maar achter nog niet; de balans klopt dan nog niet. De vleugel staat nog steeds vlak, dus daarmee de boel oplossen lukt nog.
Die in het grind was dom, band op de natte curb.
Heb nog nooit een trein zien spinnen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is in strijd met de analyses van o.a. Ben en Gary Anderson die stelt dat in de bochten de Red Bull als op rails rijdt.
Sowieso maakten Vettel en Bottas dezelfde fout in dezelfde bocht.
meeste nieuwe onderdelen hebben ze maar 1 stuk van, als het dan kapot gaat voor het goed getest is toch wel zondequote:Op donderdag 27 februari 2020 13:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Want?
Morgen moeten ze voor de race aantreden?
Maar hij is op eigen kracht er ook weer uitgekomenquote:Op donderdag 27 februari 2020 15:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stond Max nou in de grindbak?
Knappe jongen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar hij is op eigen kracht er ook weer uitgekomen
Ben Anderson gisteren:quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:18 schreef mikieu het volgende:
[..]
Heb nog nooit een trein zien spinnen.
En Gary Anderson vorige week:quote:"The Red Bull-Honda was arguably the standout car. Max Verstappen was braking insanely late for this section, noticeably later even than Valtteri Bottas in the Mercedes, and could pick up the throttle earlier than anyone else at the apex of 7. The most impressive thing was the car seemingly gave Max absolutely no trouble, lap after lap it looked like it was on rails. However, it also looked as though it was arriving at reduced speed compared to the other top cars, so perhaps is running in a detuned state engine-wise for now, which would also help explain why he was so late on the brakes and early back on the throttle."
Dus de beste in snelle bochten en iets minder in de langzame bochten.quote:The Red Bull is mighty through this section. Where the others are conscious of having to keep an eye on the front end there, Max Verstappen and Alex Albon can just nail it.
Going around the rest of the circuit, the story is very similar. The fast, blind Turn 9 Campsa right-hander is a confidence corner. You need to know you have the front end to make sure you don’t run wide and the drivers in the fast cars have that. The others are just that little bit more cautious on entry. Again, the Red Bull looks very good here.
In Turn 10, 12 and 13, which are all a little slower, the Red Bull doesn’t have quite as good a front end but all the others are more or less the same as in other parts of the circuit.
Nadat zijn auto met een bergingswagen naar de pitts is gebracht.quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar hij is op eigen kracht er ook weer uitgekomen
"Was ist das hier für Scheiße!"quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:48 schreef Newone82 het volgende:
Toto is boos aan het bellen met de motorafdeling.
ze hebben aardig wat aanpassingen gedaan qua temperatuur meen ikquote:Op donderdag 27 februari 2020 15:48 schreef Newone82 het volgende:
Toto is boos aan het bellen met de motorafdeling.
Dit kan niet meer fout.quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ben Anderson gisteren:
[..]
En Gary Anderson vorige week:
[..]
Dus de beste in snelle bochten en iets minder in de langzame bochten.
als Red Bull en/of Ferrari er niet meteen dichtbij zitten wordt het ook na de zomerstop moeilijkquote:Op donderdag 27 februari 2020 16:02 schreef Newone82 het volgende:
Zou mooi zijn.
Mercedes duidelijk de snelste, maar onbetrouwbaar in begin van het seizoen. En dan Red Bull na zomerstop dichterbij komen.
Nee..quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:48 schreef Newone82 het volgende:
Toto is boos aan het bellen met de motorafdeling.
twitter:AlbertFabrega twitterde op donderdag 27-02-2020 om 16:25:38Las diferencias estimadas entre compuestos @pirellisport aquí :Time difference between Pirelli compounds here:C2 a/to C3=0,2"/0,3"C3 a/to C4=0,3"/0,4"C4 a/to C5= 0,5"/0,6" reageer retweet
quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:48 schreef Newone82 het volgende:
Toto is boos aan het bellen met de motorafdeling.
quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:23 schreef DKUp het volgende:
Mercedes kapot JAAAA!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Melbourne 1-2 incoming.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:21 schreef Kyran het volgende:
Max WC confirmed! Mercedes kan er niks van, allemaal kapoet!!21!
Zonder gekheid, fijn dat er ook iets fout kan gaan bij Mercedes. Ben benieuwd hoever ze weer voorliggen over twee weken.
Ja precies dit eigenlijk hoor. Snelle bochten gaan beter doordat je daar je vleugels goed kan gebruiken.quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ben Anderson gisteren:
[..]
En Gary Anderson vorige week:
[..]
Dus de beste in snelle bochten en iets minder in de langzame bochten.
ook even niet vergeten dat Williams al aan hun 3e motor zit.quote:Op donderdag 27 februari 2020 17:21 schreef Kyran het volgende:
Max WC confirmed! Mercedes kan er niks van, allemaal kapoet!!21!
Zonder gekheid, fijn dat er ook iets fout kan gaan bij Mercedes. Ben benieuwd hoever ze weer voorliggen over twee weken.
Mercedes ook. Die hadden er vorige week ook al een gewisseld.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:37 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
ook even niet vergeten dat Williams al aan hun 3e motor zit.
Zat met een smile te luisteren toen het met Claire Williams over Rubens ging, of toch over die andere Braziliaan?quote:
Volgens mij niet maar heb de helft van de dagdelen gemistquote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heeft de roze Mercedes ook motorproblemen (gehad) eigenlijk?
Zijn snelste tijd op de harde band (1:16.8) is redelijk vergelijkbaar met de snelste tijd van Hamilton op de zachtste band vorige week (1:15.3).quote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:39 schreef ondeugend het volgende:
Nee vorige week ging het een stuk beter
Ik zie hem ook alleen maar op de harde band rijden
Ja volgens mij ook en de omstandigheden zijn niet te vergelijken met de ochtendsessiequote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:06 schreef franklop het volgende:
Als ik het goed zie heeft Verstappen wel de snelste tijd gereden nu op C2 banden.
Voor wat het waard is.
Yes. Min -1 seconde voor de C5 banden zou een 1.15.8 betekenen. Net rondje.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:07 schreef Pumpalov het volgende:
1.16.805 best een deftige tijd op C2.
Ja dat is keurig iddquote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zijn snelste tijd op de harde band (1:16.8) is redelijk vergelijkbaar met de snelste tijd van Hamilton op de zachtste band vorige week (1:15.3).
Had gelezen dat er bijna 0,5 sec per compound tussen zit, dus dan is het ca 1,5 seconde.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:08 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Yes. Min -1 seconde voor de C5 banden zou een 1.15.8 betekenen. Net rondje.
Omdat de harde band goed werkt met testen. De zachte banden verbergen/verbloemen problemen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 15:39 schreef ondeugend het volgende:
Nee vorige week ging het een stuk beter
Ik zie hem ook alleen maar op de harde band rijden
Ja dat kanquote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:22 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Omdat de harde band goed werkt met testen. De zachte banden verbergen/verbloemen problemen.
Ik hoorde het anders?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:24 schreef Newone82 het volgende:
Die commentatoren die Racing Point voor Red Bull zien.
Hou op.
Het is gewoon
1) Mercedes
2) Red Bull 0.4 seconde achterstand
3) Ferrari
4) Racing Point
5) McLaren
zegt allemaal nog zo weinig maar dat de Mercs nog steeds voor liggen lijkt me duidelijkquote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:33 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Zoals verwacht -0.4 seconde.
Mercedes motoren vandaag duidelijk in mindere modus vandaag.
twitter:SomersF1 twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 15:26:28Some interesting and extra ducts appearing on the @RedBullRacing RB16 today, just in the panel alongside the halo (red arrows). Expected to help with cooling...#TechF1 https://t.co/I2HKoN5yyd reageer retweet
Klopt.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 16:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
zegt allemaal nog zo weinig maar dat de Mercs nog steeds voor liggen lijkt me duidelijk
Meer kwalificatieruns dus.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:01 schreef Tinos85 het volgende:
Snelle rondjes van Verstappen maar wel weinig rondjes.
Niet op basis van de tijden, ook niet op basis van de motor.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:01 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt.
Mercedes duidelijk nummer 1.
Niemand heeft meer rondjes gereden en zo makkelijk. Mercedes veruit de snelste.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:04 schreef aesop het volgende:
[..]
Niet op basis van de tijden, ook niet op basis van de motor.
Hij ging te wijd en dus van het gas af.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:23 schreef aesop het volgende:
Laatste sector liet ie het al dan niet bewust lopen.
Is er dan een speciaal topic voor?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:39 schreef Mansjester het volgende:
Lekker nikszeggende tijden vergeleken in dit topic,ik ben trots op jullie.
Nee. Gaat er meer om dat iedereen vooraf roept dat tijden niks zeggen. En iedereen na afloop alsnog serieus tijden loopt te vergelijken. Blijft toch grappigquote:
Tijden zeggen niks nee, maar aan het einde van de wintertests zo'n lekkere pace kunnen rijden is hoe dan ook een goed teken.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:46 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Nee. Gaat er meer om dat iedereen vooraf roept dat tijden niks zeggen. En iedereen na afloop alsnog serieus tijden loopt te vergelijken. Blijft toch grappig
Het zegt ook niets over wie er goed is, wie uiteindelijk wint of wie er gaat falen.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:46 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Nee. Gaat er meer om dat iedereen vooraf roept dat tijden niks zeggen. En iedereen na afloop alsnog serieus tijden loopt te vergelijken. Blijft toch grappig
twitter:tgruener twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 17:51:58The FIA has concluded an analysis of last years Ferrari Power Unit and reached a settlement with the team. The specifics of the agreement will remain between the parties. That doesn't sound like everything was fine with the engine.#AMuS #F1 reageer retweet
lijkt er wel op inderdaadquote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:58 schreef Newone82 het volgende:
Had Max het toch goed. Ferrari, cheaters!
Vaag, dus een regeling betreffende de motor van vorig seizoen? Maar we doen er geen uitspraak over?quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:54 schreef Tarado het volgende:
twitter:tgruener twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 17:51:58The FIA has concluded an analysis of last years Ferrari Power Unit and reached a settlement with the team. The specifics of the agreement will remain between the parties. That doesn't sound like everything was fine with the engine.#AMuS #F1 reageer retweet
zit dit jaar een 2e fuelflow meter op iedere autoquote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:06 schreef ondeugend het volgende:
Fia houdt Ferarri hand boven het hoofd. Kijken hoe ze dit seizoen gaan presteren. Er van uit gaande dat ze dan 'clean' zijn
Daarom wordt Mercedes ook nooit hard aangepakt, zoals nu met dat DAS.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vaag, dus een regeling betreffende de motor van vorig seizoen? Maar we doen er geen uitspraak over?
Bang dat die pizzavreters uit de sport stappen?
er is nog geen race geweest met DASquote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:09 schreef Starflyer het volgende:
Daarom wordt Mercedes ook nooit hard aangepakt, zoals nu met dat DAS.
Nee, maar het is ook niet meteen verboden door de FIAquote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
er is nog geen race geweest met DAS
Mercedes heeft iig altijd overleg gehad met Fia. Itt Ferrari, de vuige valsspelers.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, maar het is ook niet meteen verboden door de FIA
Ik zag van de week een filmpje van Slipstream met Allard en Kees, van na de testweek in 2019. Daarin had Allard het er al over dat die sensor niet deugde.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 18:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
zit dit jaar een 2e fuelflow meter op iedere auto
Aldus de NOSquote:Vrijdagmiddag, aan het einde van de testweken, probeerde Verstappen nog wel de snelste tijd neer te zetten. De twee rondjes die hij daarvoor gebruikte op de een na zachtste band waren echter net niet goed genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |