abonnement Unibet Coolblue
pi_191595413


Er is heel weinig tijd over voor het begin van het MH17-proces. Er zijn in de afgelopen vijf jaar veel meer vragen dan antwoorden in het JIT-onderzoek ontstaan. De MH17-ramp is nu vijf jaar onderzocht, zoals het soms lijkt door de dilettanten. Dit feit wordt zelfs door de president van Oekraïne erkend. In Oekraïne zijn alle officieren van justitie die de vliegramp onderzochten uit hun functie ontheven. Onder hen zijn ook de twee officieren die namens Oekraïne zitting hadden in het Joint Investigation Team.

Het ontslag van de MH17-officieren is het gevolg van een grote hervorming van het Oekraïense openbaar ministerie onder de vlag van corruptiebestrijding – een speerpunt van de regering-Zelensky. Van de 1.339 officieren van justitie in de Heneralna Prokoeratoera, het Oekraïense parket-generaal, zijn er inmiddels 710 afgevloeid.

Over wat voor eerlijk en onafhankelijk onderzoek kunnen we spreken wanneer zelfs de president van Oekraïne toegeeft dat zijn aanklagers en deelnemers aan het onderzoek corrupt zijn? Welke sporen konden ze achterlaten in het onderzoekdossier, welke nieuwe niet-bestaande feiten konden ontstaan en hoeveel belangrijke bewijzen werden vernietigd? Vijf jaar lang stinkt het JIT-onderzoek aan alle kanten en waarschijnlijk kan niemand de waarheid vinden. Er is de enige manier om deze situatie te veranderen, onderzoek opnieuw te starten met de betrokkenheid van onafhankelijke internationale deskundigen en burgerjournalisten.

Hier zijn een aantal vragen die nog steeds onbeantwoord blijven:


1. De "zwarte dozen" zijn niet gedecodeerd. We hebben nog steeds geen informatie ontvangen over de laatste minuten van de levensduur van het vliegtuig.

2. De belangrijkste getuigen zijn niet verhoord. Dat zijn vluchtverkeersleider Anna Petrenko en Oekraïense militaire piloot van Soe-25 vliegtuig Vladislav Voloshin.

3. Gedurende vijf jaar waren er een groot aantal rapporten dat de Boeing MH17 door de BUK-installatie was neergeschoten, maar noch de separatisten, noch Oekraïne - hebben hun BUK-installaties niet ter onderzoek aangeboden. Als Oekraïne meewerkt aan het JIT-onderzoek, waarom heeft het dan geen informatie verstrekt over zijn eigen complexen? Het is mogelijk dat ze hun luchtverdedigingssystemen al lang opnieuw hebben geverfd of zelfs hebben vernietigd om de sporen van de misdaad te verbergen. Vijf jaar later zal het moeilijk zijn om het gevechtsvoertuig te vinden dat de Boeing MH17 heeft neergehaald.

4. National Air and Space Intelligence Center (NASIC) (Amerikaanse kosmische verkenning) heeft bewezen dat men met satellieten alles kunt vinden wat je wilt. Maar hier is de vraag. Waarom kan ze tijdens de lancering geen foto's van het BUK M1-raket presenteren? Dit is tenslotte een direct bewijs van de Russische schuld. We hebben trouwens objectief bewijs van de schuld van Teheran, die onlangs de Boeing van Ukraine International Airlines per ongeluk neerschoot, bijna enkele dagen na deze aanslag, maar met Boeing MH17 zijn ze er al zes jaar niet geweest.

5. Waarom heeft niemand zo lang het wrak van het vliegtuig genomen? Met hen zou alles kunnen worden gedaan. Enkele maanden lang lagen fragmenten van MH17 in het veld voordat ze door de OVSE werden opgepakt.

6. Oekraïne was verplicht om de lucht boven het oorlogsgebied te sluiten, maar deed dat niet. Dergelijke acties zijn in principe crimineel, maar niemand geeft Oekraïne de schuld. Er zijn geen en waarschijnlijk zullen er niet die mensen op de beklaagdebank zijn die de lucht boven het oorlogsgebied niet hebben gesloten. Wie is hiervoor verantwoordelijk?

In deze lange politieke dossier is het moeilijk om de waarheid te vinden. Er is te veel tijd verstreken. Veel belangrijk bewijs is verloren of vervalst. Alleen een eerlijk en onafhankelijk onderzoek kan echte misdadigers vinden. Alleen op deze manier weten de nabestaanders wie werkelijk verantwoordelijk is voor de dood van hun naasten.
  donderdag 20 februari 2020 @ 08:18:11 #2
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191595497
Barbertje moet hangen. :Y
Dat heb ik vrij snel begrepen. Het maakt niet uit wat er echt heeft plaats gevonden. Rusland moet gewoon de schuld krijgen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 20 februari 2020 @ 08:21:14 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191595519
Ik denk niet dat Rusland het was.

[ Bericht 68% gewijzigd door Starhopper op 20-02-2020 08:47:09 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191595661
Nr vijf is snel te beantwoorden: Het loodniveau in de lucht was te hoog. De meeste andere antwoorden moet je ook in die richting gaan zoeken.

btw: In drie staat een onzorgvuldige taalfout. Net als in de afsluitende alinea. En dan ben ik nog niet eens een taalnazi.

Je kan je beter afvragen waarom Rusland het onderzoek en het proces zo frustreert.
  donderdag 20 februari 2020 @ 08:42:54 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191595697
Goed topic weer voor nikonlover en de andere Fvd’ers Putinverstehers. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191595798
Stap 3 in de post van de TS is al raar waarom zou je de raketinstallaties van Oekraïne onderzoeken terwijl de installatie die de MH17 neerschoot uit Rusland komt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191595842
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 08:56 schreef Megumi het volgende:
Stap 3 in de post van de TS is al raar waarom zou je de raketinstallaties van Oekraïne onderzoeken terwijl de installatie die de MH17 neerschoot uit Rusland komt?
Omdat dat helemaal niet zeker is.

Rusland beweerd van niet, zij kunnen natuurlijk liegen, maar dat blijven volhouden als er echt bewijs zou zijn is ook wel wat vreemd.

Van meet af aan is deze hele zaak vreemd.
Van de Oekraïnse geheime dienst wat alles meteen in beslag nam qua info wat er wel was, tot het zogenaamd alle radarstions die geheel toevallig uitstonden voor onderhoud incl Op de burger vliegvelden.. Logisch ook midden in een burgeroorlog waar nog wel eens op vliegtuigen geschoten werd.

Er klopt iets niet.
pi_191595850
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat dat helemaal niet zeker is.

Rusland beweerd van niet, zij kunnen natuurlijk liegen, maar dat blijven volhouden als er echt bewijs zou zijn is ook wel wat vreemd.

Van meet af aan is deze hele zaak vreemd.
Van de Oekraïnse geheime dienst wat alles meteen in beslag nam qua info wat er wel was, tot het zogenaamd alle radarstions die geheel toevallig uitstonden voor onderhoud incl Op de burger vliegvelden.. Logisch ook midden in een burgeroorlog waar nog wel eens op vliegtuigen geschoten werd.

Er klopt iets niet.
Dat er Russen bij betrokken zijn mag nu wel duidelijk zijn. Verder is het afwachten wat er uit de rechtszaak gaat komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 20 februari 2020 @ 09:07:47 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_191595886
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 08:56 schreef Megumi het volgende:
Stap 3 in de post van de TS is al raar waarom zou je de raketinstallaties van Oekraïne onderzoeken terwijl de installatie die de MH17 neerschoot uit Rusland komt?
Omdat er veel mensen zijn die niet willen dar Rusland / Putin de schuld krijgt, en die mensen doen er alles aan om toch maar vooral de blaam bij Oekraïne neer te leggen.

Vergeet niet dat Putin ervoor heeft gezorgd dat Trump gekozen werd en de enige kans is op herverkiezing. Die wil je, als Trump adept, dus niet boos maken op het Westen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 20 februari 2020 @ 09:12:21 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191595921
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Omdat er veel mensen zijn die niet willen dar Rusland / Putin de schuld krijgt, en die mensen doen er alles aan om toch maar vooral de blaam bij Oekraïne neer te leggen.

Vergeet niet dat Putin ervoor heeft gezorgd dat Trump gekozen werd en de enige kans is op herverkiezing. Die wil je, als Trump adept, dus niet boos maken op het Westen.
Dat de politiek van de VS tot op het bot verrot is en kijk daarbij ook naar de democraten is naar mijn mening duidelijk. Wat de MH17 aangaat wachten op de rechtszaak maar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_191596162
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2020 08:21 schreef Nikonlover het volgende:
Ik denk niet dat Rusland het was.
Jeetje, wát een verrassing! Dat had ik nou écht niet verwacht! De wereld op zijn kop!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 20 februari 2020 @ 09:42:36 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191596202
Het was Rusland. Het was een Russische installatie uit een Russische basis vanuit Rusland overgereden naar het grensgebied. Er waren officiële Russische officieren aanwezig bij de operatie. Het is bijna ondenkbaar dat zoiets zonder Russische orders gebeurt.

Dat Rusland niet de bedoeling had om een airliner neer te knallen, soit.. zal ongetwijfeld per ongeluk zijn gegaan. Maar het zijn hun spullen, onder hun verantwoordelijkheid.

Dood door schuld, zeg maar
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 20 februari 2020 @ 09:55:33 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191596336
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:42 schreef SpecialK het volgende:
Het was Rusland. Het was een Russische installatie uit een Russische basis vanuit Rusland overgereden naar het grensgebied. Er waren officiële Russische officieren aanwezig bij de operatie. Het is bijna ondenkbaar dat zoiets zonder Russische orders gebeurt.

Dat Rusland niet de bedoeling had om een airliner neer te knallen, soit.. zal ongetwijfeld per ongeluk zijn gegaan. Maar het zijn hun spullen, onder hun verantwoordelijkheid.

Dood door schuld, zeg maar
:') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191596620
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:42 schreef SpecialK het volgende:
Het was Rusland. Het was een Russische installatie uit een Russische basis vanuit Rusland overgereden naar het grensgebied. Er waren officiële Russische officieren aanwezig bij de operatie. Het is bijna ondenkbaar dat zoiets zonder Russische orders gebeurt.

Dat Rusland niet de bedoeling had om een airliner neer te knallen, soit.. zal ongetwijfeld per ongeluk zijn gegaan. Maar het zijn hun spullen, onder hun verantwoordelijkheid.

Dood door schuld, zeg maar
lol
en jij gelooft klakkeloos alles wat ze je voeren met die fotos?
Hm waar was de rest dan van het konvooi?

Ik zou zelf eerder denken aan het per ongeluk neerhalen van het toestel en dat zou idd gedaan kunnen zijn door de separatisten , maar dat zou wel heel erg toevallig zijn.
vergeet niet dat de US onder obama miljarden heeft gespendeerd aan oekraine en dat pelosi,kerry,biden,en nog enkele top dems en enkele reps gewoon belangen hebben in oekraine.

En waar in een telefoongesprek duidelijk is dat de US de regering omver wilde gooien en natuurlijk wil de wapenindustrie een oorlog met rusland, zeker omdat het ver van huis is voor de US , is het nogal winstgevend met weinig risico aangezien iedereen elkaar dekt.

Overigens voor een groot deel gesponsord door jullie vriend soros die nu ook in opspraak is dat hij obama iemand heeft laten onderzoeken (waar de dems daar nu zo op tegen zijn)
pi_191596628
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Omdat er veel mensen zijn die niet willen dar Rusland / Putin de schuld krijgt, en die mensen doen er alles aan om toch maar vooral de blaam bij Oekraïne neer te leggen.

Vergeet niet dat Putin ervoor heeft gezorgd dat Trump gekozen werd en de enige kans is op herverkiezing. Die wil je, als Trump adept, dus niet boos maken op het Westen.
putin heeft helemaal nergens voor gezorgd , trap toch niet in die domme leugens
  donderdag 20 februari 2020 @ 10:32:01 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191596743
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:22 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

lol
en jij gelooft klakkeloos alles wat ze je voeren met die fotos?
Als ik moet kiezen tussen 1 kant die met dashcam footage een volledig pad van een moordwapen kan reconstrueren en een andere kant die armen over elkaar zit en stilletjes zit te mokken en verder geen fuck bijdraagt aan het achterhalen van de gebeurtenissen.

Dan is die keuze al snel gemaakt, ja.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191596814
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als ik moet kiezen tussen 1 kant die met dashcam footage een volledig pad van een moordwapen kan reconstrueren en een andere kant die armen over elkaar zit en stilletjes zit te mokken en verder geen fuck bijdraagt aan het achterhalen van de gebeurtenissen.

Dan is die keuze al snel gemaakt, ja.
Dan ben je wel heel snel te beinvloeden.
Ik geloof niet zo snel een propaganda kanaal en wacht liever op echt bewijs ipv door een organisatie die al vaker gelogen heeft te vertrouwen en gesponsord wordt door soros die ook zo ongeveer de baas is van de democratic party in de us en die geld verdiend over leed.

Dat rusland er achter zit is in feite gewoon niet logisch, zeker als het gaat om een bewuste actie.
  donderdag 20 februari 2020 @ 10:40:46 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191596862
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:37 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Dan ben je wel heel snel te beinvloeden.
Ik ben te beïnvloeden door bewijs. Ja.

quote:
Ik geloof niet zo snel een propaganda kanaal en wacht liever op echt bewijs ipv door een organisatie die al vaker gelogen heeft te vertrouwen en gesponsord wordt door soros die ook zo ongeveer de baas is van de democratic party in de us en die geld verdiend over leed.
Ik krijg een sterke nine-eleven-was-an-inside-job vibe bij dit verhaal.

quote:
Dat rusland er achter zit is in feite gewoon niet logisch, zeker als het gaat om een bewuste actie.
Waarom zou het niet logisch zijn dat Rusland materieel en personeel uitleent aan separatisten in een regio wat Rusland graag weer wil inlijven?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191597084
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:37 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Dan ben je wel heel snel te beinvloeden.
Ik geloof niet zo snel een propaganda kanaal en wacht liever op echt bewijs ipv door een organisatie die al vaker gelogen heeft te vertrouwen en gesponsord wordt door soros die ook zo ongeveer de baas is van de democratic party in de us en die geld verdiend over leed.

Dat rusland er achter zit is in feite gewoon niet logisch, zeker als het gaat om een bewuste actie.
Vertel ons eens jouw alternatieve theorie. Hoe is het dan wel gegaan?
Definitely not CIA
pi_191597092
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben te beïnvloeden door bewijs. Ja.
[..]

Ik krijg een sterke nine-eleven-was-an-inside-job vibe bij dit verhaal.
[..]

Waarom zou het niet logisch zijn dat Rusland materieel en personeel uitleent aan separatisten in een regio wat Rusland graag weer wil inlijven?
Ik zeg niet dat het niet logisch is dat er matriaal en personeel wordt uitgeleend het gaat om als het een bewust iets was , dat het niet logisch is dat rusland er achter zou zitten, en daarvoor hebben de us veel te snel met de vinger gewezen en dus geen bewijs geleverd.

Dat bellingcat gebeuren kan je amper bewijs noemen en zeker omdat er in die streek gevochten werd .
en dus veel meer onduidelijk is op hoe en wat er gebeurt is.

Maar goed daarvoor moet je dieper in gaan op de gegevens van het onderzoek en de gegevens die bellingcat heeft aangeleverd.
het is vrij duidelijk dat het een onderzoek is dat gemaakt is vanuit het oogpunt dat men de gewilde dader al op het oog heeft en dat men alleen maar ondersteunende zaken zoekt.

in feite net zon BS zoals het rusland onderzoek in de US naar aanleiding van een hack die geen hack was omdat het theoretisch niet kan aangezien de bestanden sneller gingen dan mogelijk was met die internet snelheid op die locatie
pi_191597135
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Vertel ons eens jouw alternatieve theorie. Hoe is het dan wel gegaan?
dat is voor mij open, aangezien er geen bewijs is geleverd wat echt betrouwbaar is.
Het kunnen de seperatisten zijn geweest maar ook een false flag sluit ik niet uit en vind ik net iets meer logisch aangezien men rusland in een oorlog wilde betrekken en niet voor niets dat de US zoveel geld in oekriane gepompt heeft.

Maar het kan beide kanten op met wie de daders zijn, totdat er keihard bewijs is.
En niet een foto van 1 buk voertuig met 1 missende raket terwijl je niet de andere wagens op de foto hebt aangezien het een konvooi zou moeten zijn om zon ding af te vuren
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:08:14 #22
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191597271
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:42 schreef SpecialK het volgende:
Het was Rusland. Het was een Russische installatie uit een Russische basis vanuit Rusland overgereden naar het grensgebied. Er waren officiële Russische officieren aanwezig bij de operatie. Het is bijna ondenkbaar dat zoiets zonder Russische orders gebeurt.

Dat Rusland niet de bedoeling had om een airliner neer te knallen, soit.. zal ongetwijfeld per ongeluk zijn gegaan. Maar het zijn hun spullen, onder hun verantwoordelijkheid.

Dood door schuld, zeg maar
Dit dus. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:09:26 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191597293
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:22 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

lol
en jij gelooft klakkeloos alles wat ze je voeren met die fotos?
Hm waar was de rest dan van het konvooi?

Ik zou zelf eerder denken aan het per ongeluk neerhalen van het toestel en dat zou idd gedaan kunnen zijn door de separatisten , maar dat zou wel heel erg toevallig zijn.
vergeet niet dat de US onder obama miljarden heeft gespendeerd aan oekraine en dat pelosi,kerry,biden,en nog enkele top dems en enkele reps gewoon belangen hebben in oekraine.

En waar in een telefoongesprek duidelijk is dat de US de regering omver wilde gooien en natuurlijk wil de wapenindustrie een oorlog met rusland, zeker omdat het ver van huis is voor de US , is het nogal winstgevend met weinig risico aangezien iedereen elkaar dekt.

Overigens voor een groot deel gesponsord door jullie vriend soros die nu ook in opspraak is dat hij obama iemand heeft laten onderzoeken (waar de dems daar nu zo op tegen zijn)
Diverse bronnen bevestigen dat de gebruikte installatie uit Rusland komt. Met beelden uit diverse bronnen waaronder die van burgers zelf. Ik zie geen reden om daar aan te twijfelen. Tenzij je een Putin fan bent natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:10:27 #24
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191597308
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:00 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

dat is voor mij open, aangezien er geen bewijs is geleverd wat echt betrouwbaar is.
Het kunnen de seperatisten zijn geweest maar ook een false flag sluit ik niet uit en vind ik net iets meer logisch aangezien men rusland in een oorlog wilde betrekken en niet voor niets dat de US zoveel geld in oekriane gepompt heeft.

Maar het kan beide kanten op met wie de daders zijn, totdat er keihard bewijs is.
En niet een foto van 1 buk voertuig met 1 missende raket terwijl je niet de andere wagens op de foto hebt aangezien het een konvooi zou moeten zijn om zon ding af te vuren
Wie lijkt je dan betrouwbaarder? Een partij die moeite doet informatie en bewijs te achterhalen en dit deelt met de gehele wereld, of een partij die elke paar maand een verschillende theorie over de oorzaak en daders naar buiten brengt en elk onderzoek om een oorzaak te achterhalen zoveel mogelijk frustreert?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191597437
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2020 08:21 schreef Nikonlover het volgende:
Ik denk niet dat Rusland het was.
Ik ook niet.

Bijna direct na de aanslag werd er gewezen naar Rusland terwijl Rusland in het eerste jaar alleen al een stuk of 12 verschillende theorieën heeft verspreid en meerdere daders heeft aangewezen.

Kans dat Rusland het een keer goed heeft gehad, zou toch groter moeten zijn dan die ene keer dat wij wijzen.
pi_191609569
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ook niet.

Bijna direct na de aanslag werd er gewezen naar Rusland terwijl Rusland in het eerste jaar alleen al een stuk of 12 verschillende theorieën heeft verspreid en meerdere daders heeft aangewezen.

Kans dat Rusland het een keer goed heeft gehad, zou toch groter moeten zijn dan die ene keer dat wij wijzen.
bij assad was het ook zeker dat hij gasaanvallen op zn volk deed, en ook dat werd door diverse getuigen beweert , en toch was dat achteraf ook niet waar.
Ook iets wat net zo onlogisch was, en voor oekraine was het op dat moment heel erg gewenst om meer landen te betrekken tegen rusland en dus is een false flag perfect op dat moment.

Toevallig was een dag vantevoren nog op het nos journaal dat oekriane zo trots was op zn buk installaties.
pi_191609599
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:42 schreef SpecialK het volgende:
Het was Rusland. Het was een Russische installatie uit een Russische basis vanuit Rusland overgereden naar het grensgebied. Er waren officiële Russische officieren aanwezig bij de operatie. Het is bijna ondenkbaar dat zoiets zonder Russische orders gebeurt.

Dat Rusland niet de bedoeling had om een airliner neer te knallen, soit.. zal ongetwijfeld per ongeluk zijn gegaan. Maar het zijn hun spullen, onder hun verantwoordelijkheid.

Dood door schuld, zeg maar
pi_191645616

Heerlijk dit. Al vraag ik me wel af van wie die nieuwe bewijzen dan komen. Ik kon dit zonet niet 1 2 3 horen.

Edit: er echo'd wat door mijn hoofd. De Nederlandse MIVD heeft alle plaatsen met 'Boeks' in kaaart gebracht en komen tot de conclusie dat geen van de Boeks op die dag op dat tijdstip het vliegtuig kunnen hebben geraakt.

CIA en Oekrainse geheime dienst in 1 gebouw. Verbaast me weer niets :')
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191686748
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:03 schreef imgoddamnugly het volgende:

Heerlijk dit. Al vraag ik me wel af van wie die nieuwe bewijzen dan komen. Ik kon dit zonet niet 1 2 3 horen.

Edit: er echo'd wat door mijn hoofd. De Nederlandse MIVD heeft alle plaatsen met 'Boeks' in kaaart gebracht en komen tot de conclusie dat geen van de Boeks op die dag op dat tijdstip het vliegtuig kunnen hebben geraakt.

CIA en Oekrainse geheime dienst in 1 gebouw. Verbaast me weer niets :')
Daar zit veel vuiligheid.
De US heeft in oekraine de toenmalige regering mede omver geworpen, en in feite alle topstukken onder obama hebben banden met oekraine of het nu gaat om shiff of pelosi, kerry etc allemaal hebben ze wel ergens een band.
En diegene die goed helpen krijgen een mooie boek aanbieding voor het schrijven van een boek wat niemand ooit zal lezen .
Boeken en goede doel organisaties zoals de clinton foundation en ook speeches tegen abnormale vergoedingen is niets anders dan smeergeld
pi_191860206
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 21:54 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Daar zit veel vuiligheid.
De US heeft in oekraine de toenmalige regering mede omver geworpen, en in feite alle topstukken onder obama hebben banden met oekraine of het nu gaat om shiff of pelosi, kerry etc allemaal hebben ze wel ergens een band.
En diegene die goed helpen krijgen een mooie boek aanbieding voor het schrijven van een boek wat niemand ooit zal lezen .
Boeken en goede doel organisaties zoals de clinton foundation en ook speeches tegen abnormale vergoedingen is niets anders dan smeergeld
Ach in Europa zijn wij niet veel beter met Balkenende, Bos en ook Timmermans. De enige die er niet super van af gekomen is misschien Teeven en Opstelten, maar ja vervroegd pensioen is ook lekker.
Gino ♥
pi_192160315
Als alle ontkenners hier zich nu eens zouden verdiepen in de onderzoeksresultaten van het JIT (samenwerking tussen Nederland, Oekraine, Belgie, Australie en Maleisie), dan zou je zien dat je niet om de bewezen feiten heen kunt lullen hier op een forum, in een domme en zwakke poging de publieke opinie hier te beinvloeden.

Het Russische legeronderdeel waaruit de BUK installatie naar de Oekraine is gereden is inmiddels bekend. Ook is bekend dat het afvuren van een BUK uit een commandowagen vraagt om zwaar gespecialiseerd opgeleid (Russisch) actief dienend legerpersoneel, dat de opstandelingen steunde (steunt) in de regio Donetsk. Het afvuren van een BUK kan alleen gebeuren door speciaal hiertoe opgeleide en gemachtigde bemanningen. In Donetsk waren dat illegaal opererende actief dienende Russische militairen en Oekrainse opstandelingen.

Hoewel Rusland nog steeds weigert eigen radarbeelden aan te leveren uit die periode, heeft het JIT die wel uit andere bronnen gehad. Tevens bandopnamen van geluiden en gesprekken tussen Russen en opstandelingen die herleid zijn naar bron en namen.

Dat Rusland zijn regering zijn eigen fouten en missers niet direct durft te erkennen, net als Iran met het neerhalen van dat burgertoestel afgelopen januari bij Teheran, toont de ontploffing en afhandeling van het ongeluk met de torpedo op de nucleaire Russische kernonderzeeer Koersk wel aan.

Uit de inslag van de metalen t-vormige shrapnel in de lichamen van de piloten valt af te leiden hoe de BUK raket buiten links voor de cockpit is ontploft. Op een vlieghoogte in het Oekrainse luchtruim die niet voor oorlogshandelingen open stond. De MI17 vloog ruim 1.000 meter boven de veilig geachte ondergrens.
286 onschuldige passagiers en bemanningsleden, waaronder 196 Nederlanders, vonden op gruwelijke wijze de dood. Dat maakt het neerhalen van het vliegtuig een oorlogsmisdaad die niet onbestraft kan blijven.

Per ongeluk of niet. Ook Rusland heeft zich te houden aan internationale afspraken die vallen onder het oorlogsrecht en de individuele rechten van de mens. Het feit dat Rusland in de Tweede Wereldoorlog als land het schofterigst behandeld is door de Nazi's en de internationale wereld, ja, het zwaarst getroffen is van allemaal (20 miljoen doden), geeft haar geen vrijbrief nu in de huidige wereld op te treden met een attitude van "wij hebben voortdurend schijt aan alles en iedereen".

Net zoals in Syrie in de situatie met misdadiger Assad, die inmiddels 25.000 doden in eigen gevangenissen, 345.000 burgerslachtoffers, 5 miljoen gevluchtte Syriers op zijn geweten heeft - en gesteund wordt door Rusland - een Rusland dat meegeholpen heeft IS definitief te verslaan, zijn er altijd voor- en tegens te bedenken als je partijen steunt.

De situatie in Syrie (maar bv ook Afghanistan) toont aan dat meedoen in een oorlog altijd betekent dat je vroeg of laat (ongewild) ook besmeurd raakt door rondvliegend stront. Een van de altijd meest militair agressief opererende landen ter wereld, USA, ondervind EN beseft dit maar al te goed door stelselmatig en pertinent te weigeren mee te werken aan onderzoeken door het Internationaal Gerechtshof in Den Haag.

Dat allemaal maakt individuele missers en misdaden an sich echter niet minder misdadig. Rusland en de Donetsk opstandelingen hebben hier misgepiest, dat is inmiddels juridisch overtuigend vast komen te staan.

Laat Rusland zijn betrokkenheid erkennen, 150 miljoen schadevergoeding betalen, en dan kan iedereen weer verder met zijn leven!

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 20-03-2020 11:21:59 ]
pi_192226777
Heeft het strafrechtelijke MH17-proces zin?

De MH17-ramp was van tevoren gepland. Dit wordt bewezen door vele feiten. Laten we vanaf het begin beginnen.

In 2014 brak er een burgeroorlog uit in het oosten van Oekraïne. De door Rusland gesteunde gebieden Donetsk en Loegansk zijn van plan zich af te scheiden van Oekraïne en soevereiniteit te verkrijgen. De relaties tussen eens vriendelijke landen werden tot een staat van haat verhit door annexatie van de Krim.

Na de val van de USSR groeide een nieuwe generatie in Oekraïne op die verandering wilde. De VS steunden actief de wens van Oekraïne om westerse normen en waarden te accepteren en de oude regering te veranderen, die geen hervormingen in het land wil doorvoeren.

Na de revolutie in Oekraïne kwam de partij van Petro Porosjenko (Europese Solidariteit) aan de macht, die in alles overleg pleegde met Washington. Men zou zelfs kunnen zeggen dat de Oekraïense overheid de nodige instructies van de Verenigde Staten heeft ontvangen.

In slechts enkele maanden veranderden Rusland en Oekraïne van hun naaste bondgenoten en economische partners in gezworen vijanden.

Rusland bood enorme financiële hulp aan de pro-Russische regering van Donetsk en Loegansk, daarom ontstond de dreiging van de ineenstorting van Oekraïne in verschillende staten, die uiteindelijk een deel van Polen of Rusland zouden kunnen worden.

Oekraïne moest buitenlandse steun ontvangen, omdat Kiev zelf niet kon omgaan met gewapende conflicten en crises in het oosten van het land. Maar de Europese Unie stond onverschillig tegenover het gewapende conflict en was niet van plan financiële bijstand te verlenen. De situatie veranderde op het moment dat de Maleisische Boeing Oekraïne werd neergehaald.

De strijd van de Europese Unie tegen "de Russische dreiging" was nuttig voor zowel Oekraïne als de Verenigde Staten. Enerzijds ontving Kiev financiële en militaire hulp van de NAVO en de EU, anderzijds, stelden de Verenigde Staten nieuwe sancties tegen Rusland in om de levering van Russisch gas aan Europa te verminderen.

In het begin was de EU niet blij met de ingestelde sancties, maar de situatie veranderde toen de Maleisische Boeing werd neergeschoten. Daarna begonnen de EU-landen meer gas uit de Verenigde Staten te kopen, wat niet altijd gunstig voor hen was. De VS streven eigenlijk hun eigen belangen na. Het opleggen van sancties tegen Rusland is alleen nuttig voor de Verenigde Staten en niet voor Europa. Veel Europese bedrijven leden de grote financiële verliezen, sommige ondernemingen gingen failliet.

Meteen na de tragedie begon de actieve propaganda van de Russische schuld nog voordat een officieel onderzoek werd gestart.

Drie dagen voor de tragedie wordt de website van de Britse groep journalisten Bellingcat gemaakt, die "het nodige bewijs" leverde. Het hoofd van de Bellingcat-groep, Elliot Higgins, die eerder werkloos was, heeft geen gespecialiseerde opleiding genoten, maar invloedrijke wereldmedia, politici begonnen plotseling naar hem te luisteren en hem te citeren. Ze begonnen hem zelfs uit te nodigen voor NAVO-overleg, enz. Zoals hij verzekert, onderzoekt Bellingcat met behulp van open bronnen de informatie die op Facebook, Instagram of Twitter te vinden is.

Twee uur na de MH17-ramp werd een telefoongesprek van pro-Russische separatisten over een neergehaalde Boeing gepubliceerd. We kunnen zeggen dat er ongelooflijke deskundigen bij Bellingcat werken, die in staat zijn alle telefoongesprekken in de oorlogszone binnen enkele uren te analyseren en het benodigde telefoongesprek nauwkeurig te vinden. Slechts in 2 uur.

Maar hier is een klein probleem, de technische deskundigen hebben duidelijke tekenen van audiobewerking van dit telefoongesprek onthuld. Als we rekening houden met de tijd waarna de audio-opnamen op het netwerk verschenen, en het feit dat ze kunstmatig zijn gemaakt, kunnen we concluderen dat ze van tevoren zijn voorbereid.

Tijdens het MH17-onderzoek kwamen vaak ongelooflijke feiten naar boven die onafhankelijkheid en de objectiviteit van het onderzoek in twijfel trokken. De meeste werden genegeerd door het JIT, omdat ze de hoofdversie tegenspreken.

Laten we proberen de dag van de tragedie te analyseren. De Boeing MH17 maakte een reguliere vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur. Enkele minuten voor de ramp heeft MH17 een bevel van vluchtverkeersleider Anna Petrenko gekregen om de vliegbaan met 20 mijl (two zero miles) te wijzigen en de hoogte te verlagen van 11 duizend meter naar 10 duizend.

Dit tonen de radioberichten in de laatste minuten van vlucht MH17. Trouwens, de sporen van de vluchtverkeersleider waren bijna een paar dagen na de ramp verloren. Niemand kan haar levend of op zijn minst in bewust vinden.

Er wordt het Joint Investigation Team (JIT) opgezet met Nederland, België, Australië, Maleisië en Oekraïne. Landen moesten samenwerken, maar vanaf het begin speelt de mening Maleisië een kleine rol in dit onderzoekproces. Senior Digital Forensic Investigator Akash Rosen bij OG IT Forensic Services, een Maleisisch bedrijf, merkte op dat de audio-opnamen van de gesprekken werden gevolgd door het JIT. In het onderzoeksteam werden deze claims eenvoudigweg genegeerd.

Een uiterst opmerkelijke zaak aangezien het OVV rapport letterlijk aangaf dat Oekraïne juridisch verantwoordelijk was. Ieder land is verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn eigen luchtruim. Op het moment dat er een burgeroorlog gaande is en er zijn duidelijke signalen dat de veiligheid van het luchtruim niet gegarandeerd kan worden (en die signalen waren er afdoende) dan moet de centrale overheid (Kiev) het luchtruim sluiten voor burgerluchtvaart.

Dit laatste is niet gebeurd. Oekraïne heeft ook best veel geld verdiend aan de burgerluchtvaart door het luchtruim open te houden. Ze hadden er dus financieel belang bij om het luchtruim open te houden.

Zo'n beetje alle overleg over de veiligheid van het luchtruim, en het overleg daarover met Nederlandse ambtenaren/politici, zijn door onze regering gecensureerd. De media (RTL) heeft nog een poging gedaan met diverse WOB-verzoeken om de informatie boven tafel te krijgen, maar dit is niet gelukt. In eerste aanleg wonnen ze zelf de rechtszaak, maar de regering ging in hoger beroep (belang is dus groot) en won daar uiteindelijk de zaak.

Daarnaast is dus de primaire juridisch verantwoordelijke partij (Oekraïne) ook nog eens partij in het strafrechtelijk onderzoek. Die contstructie kán geen goed resultaat opgeven (verdachte zit in eigen onderzoek naar eventuele strafbare feiten). Daarbij is ook nog uitgelekt dat Oekraïne een veto-recht heeft op de informatie die het JIT naar boven krijgt.

Tot slot was de Nederlandse regering wel heel erg snel in het beweren dat ze Oekraïne niet aansprakelijk gingen stellen.

Gedurende 17 juli vlogen veel vliegtuigen boven het oorlogsgebied, maar het was de Boeing MH17 die werd neergeschoten.

De BUK-installatie is een ingewikkelde militaire uitrusting die ongeleerd personeel niet kan gebruiken. Het is bekend dat de pro-Russische separatisten voornamelijk bestaan uit arbeiders en mijnwerkers, die waarschijnlijk niet over de nodige vaardigheden beschikken om een BUK-installatie te gebruiken. De Boeing vloog met een snelheid van ongeveer 900 km / u op grote hoogte. Om een dergelijk doel te raken, is het noodzakelijk om verschillende complexen te hebben die het doel van tevoren zullen bepallen en informatie verzenden voor het richten van de BUK-installatie.

De MH17-ramp was goed gepland, maar toen werden verdrietelijke fouten gemaakt.

Kiev verklaarde eerst dat geen BUK-installaties heeft, omdat Oekraïne ze aan Georgië had verkocht. Dit werd beweerd door het hoofd van de inlichtingencommissie onder leiding van de president van Oekraïne, general Ihor P. Smeshko, op een veiligheidsconferentie in Brussel.
Maar slechts een paar jaar later demonstreerde Kiev de "verkochte" BUK-installaties tijdens een militaire parade.

Bovendien bevonden zich luchtafweerraketten in het oorlogsgebied, maar de Oekraïense strijdkrachten beweerde het tegenovergestelde. Uit de gepubliceerde documenten van de onafhankelijke journalist Max van der Werff volgt dat verschillende BUK-installaties relatief in de buurt van de plaats van de aanval waren en MH17 konden neerslaan.

Noch de pro-Russische separatisten, noch Oekraïne - hebben hun BUK-installaties ter onderzoek aangeboden. Als Oekraïne meewerkt aan het JIT-onderzoek, waarom heeft het dan geen informatie verstrekt over zijn eigen complexen? Het is mogelijk dat Oekraïne zijn luchtverdedigingssystemen al lang opnieuw heeft geverfd of zelfs heeft vernietigd om de sporen van de misdaad te verbergen. Vijf jaar later zal het moeilijk zijn om het gevechtsvoertuig te vinden dat de Boeing MH17 heeft neergehaald.

National Air and Space Intelligence Center (NASIC) (Amerikaanse kosmische verkenning) houdt dagelijks de wereld in de gaten. Ik ontdekte onlangs Amerikaanse verkenningsfoto's die op 27 juli 2014 werden vrijgegeven. De foto's laten zien hoe niet alleen handvuurwapens, granaatwerpers, rakettenwerpers voor eenmalig gebruik, maar ook zware wapens - tientallen tanks, infanteriegevechtsvoertuigen, meerdere raketwerpers, gemechaniseerde artilleriesystemen afkomstig zijn van separatisten uit Rusland.

Amerikanse verkenningsdienst heeft bewezen dat men met satellieten alles kan vinden wat je wilt. Maar hier is de vraag. Waarom kan ze tijdens de lancering geen foto's van het BUK M1-raket presenteren? Dit is tenslotte een direct bewijs van de Russische schuld. We hebben trouwens objectief bewijs van de schuld van Teheran, die onlangs de Boeing van Ukraine International Airlines per ongeluk neerschoot, bijna enkele dagen na deze aanslag, maar met Boeing MH17 zijn ze er al zes jaar niet geweest.

De zogenoemde onafhankelijke groep journalisten Bellingcat probeert al lang het gemaskerde nummer ontcijferen op een foto van BUK, die naar hun mening, speciaal uit Rusland is afgeleverd om een burgervliegtuig neer te halen en werd teruggebracht naar hetzelfde land. Laten we even nemen tot numerologie. Drie in de omschrijving van BUK betekent het nummer van de afdeling. BUK met het nummer 1 aan het begin - dit is de 1e afdeling. 2 - 2e afdeling. 3 - de 3e afdeling. Daarom, als we voertuigen zien met nummers die beginnen bij 3, kunnen we vaststellen dat dit een BUK is van het 3e luchtafweerrakettenafdeling van het 156e luchtafweerrakettenregiment van de Oekraïense strijdkrachten.

Het cijfer in het midden is bedekt en Bellingcat kon lange tijd niet begrijpen welk cijfer het was. Iemand dacht dat dit nummer 1 is, iemand die nummer 3 is. Maar dit is de paradox. De Oekraïense strijdkrachten beschikken over de Buk-installaties met dergelijke nummers.

Meermaals beweerde Kiev dat er geen BUK-installaties in het oorlogsgebied waren, maar documenten van MIVD ontkenden deze leugen.

De 3e luchtafweerrakettenafdeling 156 luchtafweerrakettenregiment van de strijdkrachten van Oekraïne. Volgens gegevens van open bronnen en rapporten van de media beschikken de Oekraïense strijdkrachten over BUK-M1 luchtverdedigingssystemen met nummers 312, 321, 323, 331, 332.

Als de MH17-ramp niet van tevoren was gepland, waarom zijn er dan zoveel vragen in het MH17-dossier? Men krijgt het gevoel dat er geen onderzoek was, maar alleen een poging om de gegevens van sociale netwerken te gebruiken, op basis waarvan conclusies werden gemaakt die dicht bij de realiteit lagen.

Deze propaganda van mainstream media is al zes jaar aan de gang en heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd: bijna heel Europa gelooft dat Rusland achter de tragedie van de Maleisische Boeing staat. Daarna wil ik een vraag stellen: heeft het zin om een strafrechtelijk proces uit te voeren als het JIT, dat het bewijs van onafhankelijke internationale experts en burgerjournalisten, behalve Bellingcat, heeft genegeerd, en de hele wereldgemeenschap niet de waarheid willen weten en al lang blindelings geloofden wat mainstream media zeggen?

Het proces is alleen nodig om dit officieel te erkennen en sancties tegen Rusland in te voeren. Het wordt eng als je een crimineel schema ziet, maar je kunt er niets aan doen, omdat misdadigers macht, geld en grote media hebben die klaar zijn om iets voor geld te schrijven. Het blijft alleen om een rechterlijke beslissing te verwachten, maar, zoals het mij lijkt, is het voorspelbaar. Echte misdadigers gaan vrijuit, en de wereld zal nooit weten wie echt schuldig is aan de dood van 298 passagiers van de Maleisische Boeing van vlucht MH17.
pi_192226924
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Vergeet niet dat Putin ervoor heeft gezorgd dat Trump gekozen werd en de enige kans is op herverkiezing.
:') :|W _O-

Man man man.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192242190
het verhaal van Beschouwer85 hierboven toont aan dat het NL OM en de advocaten van de gedaagde partijen lijnrecht tegenover elkaar staan in hun bevindingen. Dat is in zoverre een goede zaak omdat daarmee het vinden van de juiste en achterliggende oorzaken voor het neerhalen van de MH17 naar voren zullen komen.

Het stelselmatig in diskrediet proberen te brengen van onafhankelijke onderzoekscollectieven als Bellingcat
is niet in het belang van de waarheidsvinding omdat zij als,organisaties geen onderdeel uitmaken van het JIT onderzoek naar de achterliggende oorzaken van de ramp.

Typisch Russisch is hier om te wijzen naar een partij, en gewoon te zeggen "die partij deugt niet".
Gelukkig hebben wij in Nederland een dergelijke minderwaardige houding ten aanzien van juridische waarheidsvinding al heel lang achter ons gelaten. Niet voor niets bevindt zich het internationale gerechtshof in Den Haag, en niet in Washington of Moskou!

Wij zijn als Nederlanders trots op ons juridisch systeem en kennen hier de de beste universitaire rechtsfaculteiten ter wereld. Nederlandse juristen staan niet bekend als corrupt, en hebben geen boodschap aan of interesse in het voeren van politiek gemotiveerde processen zoals waar Beschouwer85 hen hierin mee probeert te slepen.

Als de advocaten van de seperatisten en Russen met foto's kunnen aantonen dat het ging om een door Oekraine afgevoerde BUK raket, moeten ze dat in het proces dat verder gaat in juni gewoon naar voren brengen. Laat hen dan vooral komen met wat zij beweren te zijn "bewijzen van internationale experts en burgerjournalisten (andere dan Bellingcat)" die stelselmatig, naar hun mening, worden genegeerd door het JIT.

Ik persoonlijk heb er het volste vertrouwen in dat de conclusies van het JIT gebaseerd zullen blijken te zijn op onweerlegbare bewijzen, en uiteindelijk voor eenieder zullen aantonen hoe goed en zorgvuldig het JIT te werk is gegaan.

Waarbij er maar 1 duidelijke en snoeiharde klare conclusie overblijft ten aanzien van het antwoord op de vraag waar de verantwoordelijkheid voor het drama ligt en steeds heeft gelegen: namelijk bij de uiteindelijke eindverantwoordelijke leidinggevende van de man die in de Russische BUK commando wagen de knop voor het afvuren van de luchtdoelraket indrukte.
pi_192850610
De naam van FSB generaal Andrej Ivanovitsj Boerlaka wordt nu naar voren gebracht door de internationale onderzoeksgroep Bellingcat. Interessant.

Interessant om te weten dat mocht die naam straks eventueel in de rechtbank tijdens het MH17 proces naar voren komen, hoe het bewijs van zijn eventuele betrokenheid dan precies wordt onderbouwd.
pi_193137730
In Rusland sterven op dit moment Russische artsen die zich kritisch uitlaten over afhandeling van COVID 19 patienten en de gehele falende Coronade crisisbehandeling door de Russische regering.
Ze vallen 'opeens' dood uit de ramen van hospitalen, 2 etages hoog zo door de ruiten naar beneden.

Hurraaahhhhh.......Poetin!!!......

ppffff.... wat een bananenrepubliek. Walgelijk.
pi_193256773
Hillary Clinton zei al na één uur toen MH17 neerstortte: “The Russians did it!” De wereld is gelukkig wakkerder geworden sindsdien

Er is nog maar heel weinig tijd tot de tweede fase van het strafrechtelijke MH17-proces. De eerste dagen van het proces hadden een "inventariserend karakter" waarin de inhoud van het strafdossier niet op tafel kwam.

Er is bijna zes jaar geleden vanaf de MH17-ramp. Het is tijd om de resultaten van hun werk te laten zien. Maar het Openbaar Ministerie (OM) en het Joint Investigation Team (JIT) hebben geen haast. Op de dag dat de hele wereld wachtte op echt bewijs, zoals door Amerikanen beloofde satellietbeelden of gegevens van Oekraïense radars, ontvingen we praktisch niets. Het werd bekend dat er tientallen anonieme getuigen zullen worden gehoord. Het is niet duidelijk hoe men woorden kan vertrouwen waarvan de betrouwbaarheid bijna onmogelijk te verifiëren is.

Het is moeilijk te geloven dat het onderzoeksteam, bestaande uit 5 landen: Nederland, België, Australië, Maleisië en Oekraïne, zes jaar lang geen echt bewijs kon vinden waarvan de betrouwbaarheid ongetwijfeld zou bestaan. JIT-onderzoek stinkt aan alle kanten en elke dag zijn steeds meer mensen hiervan overtuigd.

Dit dossier is ongetwijfeld niet eenvoudig en is al lang politiek geworden. Tijdens het MH17-onderzoek kwamen vaak ongelooflijke feiten naar boven die onafhankelijkheid en de objectiviteit van het onderzoek in twijfel trokken. De meeste werden genegeerd door het JIT, omdat ze de hoofdversie tegenspreken. Het Joint Investigation Team leunt in zijn conclusie alleen op een Bellingcatonderzoek.

Drie dagen voor de tragedie wordt de website van de Britse groep journalisten Bellingcat gemaakt, die "het nodige bewijs" leverde. Het hoofd van de Bellingcat-groep, Elliot Higgins, die eerder werkloos was, heeft geen gespecialiseerde opleiding genoten, maar invloedrijke wereldmedia, politici begonnen plotseling naar hem te luisteren en hem te citeren.

Bovendien wordt 'onafhankelijke' groep Bellingcat gefinancierd door Adessium (George Soros), de National Endowment for Democracy (Amerikaanse overheid), de Open Society Foundations (Soros) en de Nederlandse Postcodeloterij.

Daarnaast is dus de primaire juridisch verantwoordelijke partij (Oekraïne) ook nog eens partij in het strafrechtelijk onderzoek. Die contstructie kán geen goed resultaat opgeven (verdachte zit in eigen onderzoek naar eventuele strafbare feiten). Daarbij is ook nog uitgelekt dat Oekraïne een veto-recht heeft op de informatie die het JIT naar boven krijgt.

En nu is de anonieme getuigenverklaring toegevoegd aan dit vooraf geplande dossier voor bewijsbeschuldiging.

Men krijgt het gevoel dat er geen onderzoek was, maar alleen een poging om de gegevens van sociale netwerken te gebruiken, op basis waarvan conclusies werden gemaakt die dicht bij de realiteit lagen.

Daarna wil ik een vraag stellen: heeft het zin om een strafrechtelijk proces uit te voeren als het JIT, dat het bewijs van onafhankelijke internationale experts en burgerjournalisten, behalve Bellingcat, heeft genegeerd, en de hele wereldgemeenschap niet de waarheid willen weten en al lang blindelings geloofden wat mainstream media zeggen?

We wachten nog steeds op een eerlijk en onafhankelijk onderzoek met echte feiten en bewijzen.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 18:42:13 #38
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_193260688
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:04 schreef Poekje01 het volgende:
Interessant om te weten dat mocht die naam straks eventueel in de rechtbank tijdens het MH17 proces naar voren komen, hoe het bewijs van zijn eventuele betrokenheid dan precies wordt onderbouwd.
Door Ukraine in het JIT/onderzoeksteam deel te laten nemen is het proces een wassen neus.
Je ziet dat het proces internationaal (in bv Azie) niet serieus genomen wordt.

In een land als Maleisie vind een gedeelte van de pers het zelfs ronduit een fopproces.

Mijn persoonlijke mening: de directe waarheid (wie/wat/waar) is voor iedereen duidelijk. Waarom het vliegtuig daar vloog en de rest van het westerse operationele handelen in de "ATO" zone moet onder tafel blijven. Rusland zal niet toegeven dat de kolonnes vanuit Taganrog kwamen. De NAVO zal niet toegeven dat de Ukraiene vol zit met westerse instructeurs en wapentuig. Zowel Rusland, de NAVO als de Ukraiene zijn politiek tevreden met de huidige situatie mbt het proces. Een bevroren situatie.

De operationele commandanten uit 2014 aan LPR/DNR zijde zijn grotendeels omgekomen (Givi/Motorola) bij aanslagen. Ook politieke leiders als Zakharchenko ontliepen de dans niet. De Ukraiense kant zegt dat ze geliquideerd zijn door Moskou. In Oost Ukraiene zegt men dat dit door de hand van "de Gunta van Kiev" komt. Aan de andere kant een zelfde verhaal: hoge Ukraiense militairen komen om bij bomaanslagen (Shapoval/Vozny). Tot aan autobommen in Kiev toe.

Laatste alinea om aan te geven dat beide zijden vuile was hebben geruimd.
pi_193271586
zucht... het is heel simpel, de BUK raket explodeerde aan de voorkant van de neus van de MH17, niet aan de achterkant!

t vormige loden shrapnel, specifiek horend bij de vulling van zo een BUK raket, sloeg door de voorruiten en de romp van het vliegtuig, en sloeg in de lichamen van piloot en co-piloot. Beide mannen waren op slag dood.
(de ingeslagen shrapnel zat nog in de geraamten van de lijken van de piloten in hun stoelen, die op de grond werden teruggevonden).

Hierna is het vliegtuik in de lucht ontploft, uiteengevallen en letterlijk naar beneden gedwarreld.
Het regende letterlijk brokstukken en lihaamsdelen. Er zijn diverse filmpjes verschenen van Oekrainse burgers vanuit het gebied, en van de opstandelingen die dit staven.

Nederland stuurden ongewapende waarnemers en onderzoekers. De bewijsstukken zijn opgehaald in Oekraine uit de plaatsen waar de brokstukken naar beneden zijn gekomen, en oa. per trein en vrachtwagens naar Nederland vervoerd. In Nederland is een deel van het vliegtuigwrak weer in elkaar gezet.

Het JIT heeft veel uitstekend onderzoek verricht. De schuldigen en eindverantwoordelijken voor deze door Rusland geinstigeerde oorlogsmisdaad zullen in de Nederlandse rechtzszaal worden aangewezen.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 17:50:37 #40
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_193276288
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:29 schreef Poekje01 het volgende:
zucht... het is heel simpel, de BUK raket explodeerde aan de voorkant van de neus van de MH17, niet aan de achterkant!

Het JIT heeft veel uitstekend onderzoek verricht.
Niemand neemt het JIT serieus buiten het westen. Zelfs Maleisie niet. Verdachten (Ukraiene) zijn deelnemer. Een niet onafhankelijk onderzoek. Het komt nooit tot een daadwerkelijke hechtenis.

P.S. Heb je foto's of een linkje van die artsen die overal "opeens vanaf 2 hoog dwars door ramen" vallen in Rusland?
pi_193786948
wie neemt jou serieus dan?
pi_194207619
Horen zien en zwijgen

Deze beroemde Japanse uitdrukking past bij het JIT-onderzoeksteam. Er is zes jaar geleden vanaf de MH17-ramp. Gedurende deze tijd heeft het Joint Investigation Team (JIT) een groot onderzoek insteld, maar geen antwoord gegeven op een aantal zeer belangrijke vragen. Op dit moment zijn er ongeveer 30 duizend pagina's met dossiers die geen direct bewijs zijn van iemands schuld.

Vanaf de tweede fase van het strafrechtelijke MH17-proces werd het bekend dat de onderzoekers een ontmoeting hadden met vluchtverkeersleider Anna Petrenko, die enkele minuten voor de ramp Boeing MH17 een bevel heeft gedaan om de vliegbaan met 20 mijl (two zero miles) te wijzigen en de hoogte te verlagen van 11 duizend meter naar 10 duizend. Anna is in deze zaak echter geen getuige geworden en zal in ieder geval niet via een videoverbinding in de rechtszaal worden gehoord.

De JIT-onderzoekers zeggen over Anna Petrenko alleen in het kader van de versie dat MH17 door Oekraïense straaljagers was vernietigd. Het JIT heeft veel tijd gewerkt om dit feit te weerleggen maar deze versie was niet toevallig. Oekraïense militaire vliegtuigen werden vaak gedekt door burgervliegtuigen om minder op te vallen voor radars. Daarom heeft Oekraïne het luchtruim boven het oorlogsgebied niet gesloten.

Een uiterst opmerkelijke zaak aangezien het OVV rapport letterlijk aangaf dat Oekraïne juridisch verantwoordelijk was. Ieder land is verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn eigen luchtruim. Op het moment dat er een burgeroorlog gaande is en er zijn duidelijke signalen dat de veiligheid van het luchtruim niet gegarandeerd kan worden (en die signalen waren er afdoende) dan moet de centrale overheid (Kiev) het luchtruim sluiten voor burgerluchtvaart.

Dit laatste is niet gebeurd. Bovendien heeft Oekraïne in eerste instantie geen primaire radargegevens verstrekt. Deze dag de militaire radarstations waren niet operationeel. Oekraïne heeft alleen civiele secundaire radardata verstrekt. Volgens OM hebben deze secundaire radardata alleen betrekking op het burgerluchtverkeer en konden geen informatie geven over een gevechtsvliegtuig of een raket.

Het onderzoeksteam kan niet meer de vragen van burgerjournalisten negeren en is gedwonen antwoord erop te geven. Vanaf het begin eisten de onafhankelijke journalisten Amerikaanse satellietbeelden, beloofd door de voormalige Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry. Daarom heeft het OM contact gezocht met de Amerikaanse autoriteiten en een rechtshulpverzoek gedaan.

De Landelijk Officier van Justitie Terrorismebestrijding, Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten is in de gelegenheid gesteld om de juistheid van deze verklaring te toetsen op basis van de onderliggende, geheime bronnen.

De Amerikaanse autoriteiten hebben laten weten dat zij niet meer informatie over de detectie van de raket kunnen verstrekken dan vermeld is in de schriftelijke verklaring en dat vertrouwelijk ter inzage is gegeven aan Nederlandse Landelijk Officier van Justitie.

Maar waarom kunnen de rechters en het publiek deze foto's niet zien? Waarom worden sommige satellietbeelden van de Verenigde Staten vrijwillig gepubliceerd en worden sommige geheim gehouden?

Zoals je kunt zien, zijn er nog steeds veel onbeantwoorde vragen, maar nu begonnen onderzoekers aandacht te besteden aan de mening van onafhankelijke experts en journalisten en begonnen ze een aantal ongemakkelijke vragen te beantwoorden.

In deze lange politieke dossier is het moeilijk om de waarheid te vinden. Er is te veel tijd verstreken. Veel belangrijk bewijs is verloren of vervalst. Alleen een eerlijk en onafhankelijk onderzoek kan echte misdadigers vinden. Alleen op deze manier weten de nabestaanders wie werkelijk verantwoordelijk is voor de dood van hun naasten.
pi_194774832
bla bla bla.....Russische rookschermen..... het gaat niet werken met al je teksten, vage veronderstellingen, nergens op gebaseerde vertelsels.... niemand trapt er in! je wijst naar iedereen....maaarrrrrr....
de ENIGE partij die hier nooit heeft meegewerkt met al het onderzoek is hier jouw betalende baas:
de Russische geheime dienst

RUSLAND neem je verantwoordelijkheid: betaal schadevergoedingen uit aan de families, dan kan iedereen verder met zijn leven!
pi_196922114
Het is juridisch niet relevant

De regiefase van het strafrechtelijke MH17-proces duurde ruim negen maanden - van 3 maart tot 25 november. Maar in de afgelopen negen maanden ging niet over de inhoud, maar over hoe het proces zou worden ingericht.

De plaats van de verdachte bleef leeg, maar de verdediging van de Russische staatsburger Oleg Poelatov, de enige van de vier die advocaten heeft ingeschakeld, werkt actief voor de rechtbank.

Tijdens de zittingen stelden advocaten Sabine ten Doesschate en Boudewijn van Eijck de rechtbank meermaals scherpe vragen die vaak werden genegeerd door het Openbaar Ministerie en het JIT. Advocaten eisten direct bewijs van iemands schuld, evenals het overwegen van alternatieve versies van de MH17-ramp.

Niettemin wezen de rechters de eis van advocaten af, omdat de rechtbank hier geen tijd aan wilden verspillen. De rechters maakten het duidelijk dat ze niet geïnteresseerd zijn in het grondig onderzoeken van dit complexe dossier, rekening houdend met alle feiten en bewijzen.

Volgens de rechters is het hun taak om vast te stellen of de vier verdachten Oleg Poelatov, Igor Girkin, Sergei Doebinski en Leonid Kharchenko al dan niet schuldig zijn aan de MH17-ramp. Als de rechtbank hun onschuld bewijst, wordt verder onderzoek voortgezet door andere mensen. Niemand is hierin geïnteresseerd.

Dit betekent dat de rechtszaak in de toekomst alleen zal plaatsvinden rond de versie van de zogenoemde "onafhankelijke" Britse groep journalisten uit Bellingcat. Naar hun mening is het vliegtuig neergehaald met een Russische Boek-raket.

Interessant is ook dat de rechters een totaal verschillende houding hebben tegenover de twee hoofdverdachten: Oekraïne en Rusland. Oekraïne heeft bijna zes jaar lang meegewerkt aan het onderzoek, het nodige bewijs geleverd om zichzelf vrij te pleiten van elke schuld en Rusland de schuld te geven van alles.

Niet zo lang geleden heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens de kant van Oekraïne gekozen. Het EHRM heeft de klachten van Nederland en Oekraïne tegen Rusland in de zaak van de neergehaalde Boeing MH17 gecombineerd. Dankzij deze klacht kreeg Oekraïne op 30 november toegang tot de materialen van het dossier. Eerder weigerde de rechtbank de Oekraïnse partij, verwijzend naar de geheimhouding van het onderzoek. Rusland kreeg die kans overigens niet, al zijn beide landen in dit rechtproces verdacht.

Bovendien zitten er geen verdachten uit Oekraïne op de bank die het luchtruim boven het oorlogsgebied niet hebben gesloten. Opmerkelijk is dat de belangrijkste getuigen niet zijn verhoord (bijv. vluchtverkeerleider Anna Petrenko). Er zijn geen gegevens over het vliegtuig in het gebied van de ramp, geen satellietbeelden van National Air and Space Intelligence Center (Amerikaanse kosmische verkenning), die Amerikanen beloofden te delen.

Volgens de advocaat van Oleg Pulatov, Sabine ten Dusshata, is er een verzoek naar de Verenigde Staten gestuurd en is er nog geen officieel antwoord ontvangen. Het is cruciaal dat we deze satellietbeelden zien. Gebeurt dit niet, dan kan dit aanleiding geven tot aanvullend onderzoek, stelt Sabine ten Dusshate.

Over het algemeen wordt dit hele MH17-proces gekenmerkt door een beleid van dubbele standaarden, evenals de onwil van rechters om tijd te verspillen aan het zoeken naar de echte misdadigers in de MH17-ramp.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')