abonnement Unibet Coolblue
pi_191558164
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:10 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

In Europa zullen we nooit in die situatie terecht komen, omdat wij wel normaal eten , en redelijk gezonde dingen doen, (sommige gevallen daar gelaten ) . In China roken ze ook geen normale tabak, maar andere ranzige planten misschien andere troep. Dus als je al een longpleuris heb door die vieze lucht en roken en alle gehele gezond ... Ik denk dat een stevige griep ook wel daar flink kan huisvesten zonder het een aparte naam te geven ,
Eet weliswaar geen ranzige dingen maar ben wel een kettingroker . Misschien word het tijd om te stoppen met deze smerige gewoonte :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191558179
quote:
17s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Realiseer je dat hoe klein/weinig ook het alsnog onnoemelijk veel meer is dan hier ondernomen wordt.
Jouw emotie jegens het RIVM neemt de overhand.

Als Nederland deze stunt uitgehaald had. Had ook jij keihard gelachen. Dit haalt niks uit.

Maar omdat het RIVM zo twijfelachtig acteert en een ander land een symbolische daad uithaalt, vind je het ineens geweldig. Dat klopt niet.
pi_191558190
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Eet weliswaar geen ranzige dingen maar ben wel een kettingroker . Misschien word het tijd om te stoppen met deze smerige gewoonte :')
Sws roken ;(
pi_191558203
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Eet weliswaar geen ranzige dingen maar ben wel een kettingroker . Misschien word het tijd om te stoppen met deze smerige gewoonte :')
Ik zit vanaf vrijdag te lurken aan zo'n e-smoker. Chill dingetje hoor. Een stuk beter dan de traditionele sigaret. En met lekkere smaakjes
pi_191558236
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

UK 9
Duitsland 16
Nederland 0
Nu test Nederland dan ook steekproefsgewijs vanuit maarliefst 40 huisartsenpraktijken ook op COVID. Of een virusvrij resultaat van zo'n volstrekt waardeloze meting echt reden is om jezelf op de borst te kloppen waag ik persoonlijk te betwijfelen. Het doet mij sterk denken aan dit verhaal:

quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)ehoorlijk-spijt.html

De Westerdam heeft koers gezet richting Bangkok, maar vanochtend bleek dat de passagiers daar niet welkom zijn, hoewel bij niemand het coronavirus is vastgesteld. "We hebben gisteren allemaal nog een temperatuurcheck gehad. Dit schip is virusvrij." Toch wil de Thaise minister van Volksgezondheid de passagiers "uit voorzorg" niet van boord laten.

"Bij het ministerie van Buitenlandse Zaken zijn tot nu toe geen verzoeken tot consulaire bijstand binnengekomen", zegt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Nederland is wel bezig om op diplomatiek niveau Thailand ertoe te bewegen het schip te laten afmeren. Ook de VS, waar het hoofdkantoor van de rederij gevestigd is, dringt hier bij Thailand op aan.

Hollandse avond
De sfeer aan boord van de Westerdam is ondanks alle tegenslagen relatief goed, zegt Flip Knibbe. "Het ontbreekt ons aan niets. De bemanning doet er alles aan om ons van dienst te zijn."

In tegenstelling tot het cruiseschip Diamond Princess, dat in de haven van Yokohama in Japan ligt, zitten de opvarenden niet in quarantaine. Iedereen kan vrij bewegen, winkels en restaurants zijn open en ook het entertainmentprogramma gaat door. "Vanavond is het toevallig Hollandse avond", zegt hij lachend.
https://nos.nl/artikel/23(...)anders-al-thuis.html :')
pi_191558266
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nu test Nederland dan ook steekproefsgewijs vanuit maarliefst 40 huisartsenpraktijken ook op COVID. Of een virusvrij resultaat van zo'n volstrekt waardeloze meting echt reden is om jezelf op de borst te kloppen waag ik persoonlijk te betwijfelen. Het doet mij sterk denken aan dit verhaal:
[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)anders-al-thuis.html :')
Haha Nederland 0.

Je wil te graag.
pi_191558280
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:13 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Het is gewoon zo , Hier zijn we veel gewoon veel beter voor bereid en doen we dingen heel anders als het op gezondheid aan komen dan China,. In China nemen ze nog liever bijv ( neushoornpiemel ) als medicijn dan naar een dokter te gaan.
Hier in Europa en Nederland ben je als roker, chronisch zieke, astmapatient, een andere longaandoening of simpelweg op leeftijd of juist heel jong ook keihard de sjaak met dit virus.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_191558308
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:21 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha Nederland 0.

Je wil te graag.
Ik wil niets liever dan dat Nederland compleet COVID vrij is en blijft. Het jammere is dat autoriteiten vrijwel niets ondernemen om clustervorming te voorkomen. Zelfs de meest basale, goedkope stappen als dergelijke cruisemuppets zelf repatrieren en verplicht in quarantaine zetten worden niet genomen. Andere westerse landen handelen wel pro-actief. Het is een hele sneue gewaarwording.
pi_191558320
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Sws roken ;(
Een dodelijk virus moet voldoende motivatie geven om te stoppen , denk ik zo :P

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik zit vanaf vrijdag te lurken aan zo'n e-smoker. Chill dingetje hoor. Een stuk beter dan de traditionele sigaret. En met lekkere smaakjes
Heb meerdere e vapors gehad maar het is echt niks voor mij . Moest zo'n 15 a 20 halen nemen om iets van nicotine te voelen . Daarnaast bleeft die ding maar lekken ( en heb er meerdere gehad)

Denk dat het beter is om gewoon cold turkey te stoppen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191558382
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:55 schreef joyvke het volgende:

[..]

Dit benadrukte hij volgens mij twee keer, maar vond het ook een rare opmerking inderdaad. Die twee hangen volgens mij nog steeds samen..
De vraag ging over de besmettingen op de Diamond Princess. Daar is het wel duidelijk dat de maatregelen de situatie erger gemaakt hebben. Ik neem aan dat hij dat bedoelt, dat je het aantal besmettingen moet beperken. Je kan een schip, hotel, flatgebouw in quarantaine plaatsen en dan wachten tot iedereen de ziekte doorgemaakt heeft, maar dan offer je wel veel mensen op.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191558401
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik wil niets liever dan dat Nederland compleet COVID vrij is en blijft. Het jammere is dat autoriteiten vrijwel niets ondernemen om clustervorming te voorkomen. Zelfs de meest basale, goedkope stappen als dergelijke cruisemuppets zelf repatrieren en verplicht in quarantaine zetten worden niet genomen. Andere westerse landen handelen wel pro-actief. Het is een hele sneue gewaarwording.
De VS werd twee weken geleden ook nog geroemd om het bijzonder assertieve handelen, in quarantaine plaatsen van inkomende passagiers, zodat de eerste corona besmetting in de VS voorkomen kon worden.

Hoeveel plaatsen heeft daar één of meerdere besmettingen? 15? 20?
pi_191558424
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De VS werd twee weken geleden ook nog geroemd om het bijzonder assertieve handelen, in quarantaine plaatsen van inkomende passagiers, zodat de eerste corona besmetting in de VS voorkomen kon worden.

Hoeveel plaatsen heeft daar één of meerdere besmettingen? 15? 20?

Hoeveel meer waren het er geweest als ze zoals Nederland al die gerepatrieerden op eigen houtje terug hadden laten reizen? :B

"Ah joh, houden we toch niet meer tegen laten we maar helemaal niets doen, maakt het ook uit"

#hollandsenuchterheid
pi_191558430
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De vraag ging over de besmettingen op de Diamond Princess. Daar is het wel duidelijk dat de maatregelen de situatie erger gemaakt hebben. Ik neem aan dat hij dat bedoelt, dat je het aantal besmettingen moet beperken. Je kan een schip, hotel, flatgebouw in quarantaine plaatsen en dan wachten tot iedereen de ziekte doorgemaakt heeft, maar dan offer je wel veel mensen op.
Maar hoe moet je dat virus "containen" zonder de mensen te "containen?"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191558469
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoeveel meer waren het er geweest als ze zoals Nederland al die gerepatrieerden op eigen houtje terug hadden laten reizen? :B

"Ah joh, houden we toch niet meer tegen laten we maar helemaal niets doen, maakt het ook uit"

#hollandsenuchterheid
Dit is een beetje kinderachtig van je
pi_191558514
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
kinderachtig
Bedankt voor die mening. Mijn lievelingskleur is rood.
pi_191558586
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Bedankt voor die mening. Mijn lievelingskleur is rood.
Niemand beweert dat er helemaal niks gedaan moet worden. Helemaal niemand beweert dat. Niemand

Echt gewoon niemand

Niemand wil dat. Iedereen vindt het best een beetje spannend. De één wat meer dan de ander. Maar niks doen, dat lijkt de hele wereld een slecht idee.

Supervolwassen van je, indrukwekkend. Bedankt weer
pi_191558618
Iedereen is altijd aan het zeuren op de twitterpagina van BNO dat de cijfers nep zijn! En we worden voorgelogen! . Maar ze spenderen wel de hele dag op twitter om dat even duidelijk te maken, :')
pi_191558621
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:38 schreef opgebaarde het volgende:
Niemand beweert dat er helemaal niks gedaan moet worden. Helemaal niemand beweert dat. Niemand

Echt gewoon niemand
Toch is dat vrijwel precies wat Nederlandse autoriteiten doen (concreet in vergelijking met andere westerse landen) en waarover ik mij hier beklaag. Mag je kinderachtig noemen maar daar heb ik nul boodschap aan.
pi_191558932
quote:
17s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Toch is dat vrijwel precies wat Nederlandse autoriteiten doen (concreet in vergelijking met andere westerse landen) en waarover ik mij hier beklaag. Mag je kinderachtig noemen maar daar heb ik nul boodschap aan.
Noem ik niet kinderachtig. Knappe reactie weer van je

Die mensen, die niks doen, die hebben bij veertig huisartsenposten die verspreid door heel Nederland gevestigd zijn die testkits afgeleverd. Weet je nog, over die kits maakte je je daarnet ook al zo druk. Dus ze hebben "iets" gedaan.

Die mensen, die zijn al decennia bezig met infectieziekten. Je zou bijna denken dat zij weten wat zij doen en risico's in kunnen schatten. Toch?

Daarnaast, moeten we reizigers vanuit één van onze buurlanden ook in quarantaine plaatsen of weigeren we gewoon toegang?
pi_191558953
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar hoe moet je dat virus "containen" zonder de mensen te "containen"
Je kan "we have to" ook lezen als "our goal is":
Our goal is to contain the virus, not contain the people.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191558973
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:55 schreef opgebaarde het volgende:
Die mensen, die niks doen, die hebben bij veertig huisartsenposten die verspreid door heel Nederland gevestigd zijn die testkits afgeleverd. Weet je nog, over die kits maakte je je daarnet ook al zo druk. Dus ze hebben iets gedaan.
_O-

Ofschoon al tijden bekend is dat enkelvoudig testen volstrekt waardeloos is en onbetrouwbare resultaten geeft. Over "symboolpolitiek" gesproken. Heb je er familie werken ofzo?

quote:
Die mensen, die zijn al decennia bezig met infectieziekten. Je zou bijna denken dat zij risico's in kunnen schatten. Toch?
Hoe zat het ook alweer met Q-koorts?
pi_191559245
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

_O-

Ofschoon al tijden bekend is dat enkelvoudig testen volstrekt waardeloos is en onbetrouwbare resultaten geeft. Over "symboolpolitiek" gesproken. Heb je er familie werken ofzo?

Hoe zat het ook alweer met Q-koorts?
Jij wil per se dat er iets gedaan wordt, gewoon iets. Zoals tijdens een lange vlucht 14 passagiers afzonderen. Doen ze iets (testkits 40 huisartsen) wat niks uithaalt, is het wéér niet goed

Grenzen sluiten voor alle buurlanden? Waarom durf je daar ineens geen ja op te zeggen?

Ik begrijp ook wel dat wij Belgie, Duitsland of de VK kennen en de boel daar vertrouwen en zodoende de kans op besmetting klein achten, maar de besmettingen zijn nu wel heel dichtbij en dan vind je het ineens niet eng
pi_191559283
Van ad.nl :

Onderzoek wijst uit dat al ruim 3000 artsen en verplegers besmet zijn geraakt met het nieuwe coronavirus. Het Chinese ministerie van Veteranen Zaken maakt bekend dat zij die sterven in de strijd tegen het virus als 'martelaren' mogen worden aangemerkt. Ze worden met militaire eer behandeld en hun familie krijgt dezelfde voorkeursbehandeling als de nabestaanden van omgekomen soldaten.

3.000 artsen en verpleegkundigen. Dat zijn best bizarre aantallen.
pi_191559315
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij wil per se dat er iets gedaan wordt, gewoon iets. Zoals tijdens een lange vlucht 14 passagiers afzonderen. Doen ze iets (testkits 40 huisartsen) wat niks uithaalt, is het wéér niet goed

Grenzen sluiten voor alle buurlanden? Waarom durf je daar ineens geen ja op te zeggen?

Ik begrijp ook wel dat wij Belgie, Duitsland of de VK kennen en de boel daar vertrouwen en zodoende de kans op besmetting klein achten, maar de besmettingen zijn nu wel heel dichtbij en dan vind je het ineens niet eng
Euh, als je nou even leest dan zou je precies weten wat ik bijvoorbeeld graag gezien zou hebben:

quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Zelfs de meest basale, goedkope stappen als dergelijke cruisemuppets zelf repatrieren en verplicht in quarantaine zetten worden niet genomen.
:W

Succes met je stropoppen. Ben er wel klaar mee.
  maandag 17 februari 2020 @ 21:14:54 #125
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_191559366
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:17 schreef Djnormandy het volgende:
De voorspellingen van miljoenen zieken en 10.000 doden blijft trouwens erg ver achter, Heel china had nu geinfecteerd moeten zijn en de helft van Europa.
Als je alleen mensen test die je haastig gebouwde, en inmiddels bijna uit elkaar vallende, sterfhuizen binnenwandelen dan is dat niet zo gek.

Menig Chinees zal inmiddels wel weten dat ze daar juist niet naartoe moeten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_191559860
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:10 schreef Toefjes het volgende:
Van ad.nl :

Onderzoek wijst uit dat al ruim 3000 artsen en verplegers besmet zijn geraakt met het nieuwe coronavirus. Het Chinese ministerie van Veteranen Zaken maakt bekend dat zij die sterven in de strijd tegen het virus als 'martelaren' mogen worden aangemerkt. Ze worden met militaire eer behandeld en hun familie krijgt dezelfde voorkeursbehandeling als de nabestaanden van omgekomen soldaten.

3.000 artsen en verpleegkundigen. Dat zijn best bizarre aantallen.
...en die zullen toch niet allemaal oud zijn?

Owh jah, excuus, je weet niet hoe het ziekte-proces verloopt.

Dat dacht ik alleen omdat er stond "zij die sterven"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191560002
Geen stijl post ook weer wat nieuwe filmpjes:

https://www.geenstijl.nl/(...)-20x-hoger/#comments
pi_191560299
Er zit bij geenstijl dezelfde pipo als in dit forum die alleen maar roept : Dit gaat fout! of We gaan allemaal dood!.

Het is maar waar je je druk om maakt
pi_191560368
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191560376
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:10 schreef Toefjes het volgende:
Van ad.nl :

Onderzoek wijst uit dat al ruim 3000 artsen en verplegers besmet zijn geraakt met het nieuwe coronavirus. Het Chinese ministerie van Veteranen Zaken maakt bekend dat zij die sterven in de strijd tegen het virus als 'martelaren' mogen worden aangemerkt. Ze worden met militaire eer behandeld en hun familie krijgt dezelfde voorkeursbehandeling als de nabestaanden van omgekomen soldaten.

3.000 artsen en verpleegkundigen. Dat zijn best bizarre aantallen.
SARS uitbraak in Toronto in 2003:
totaal aantal besmettingen: 375
medisch personeel: 100
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191560386
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:00 schreef Djnormandy het volgende:
Er zit bij geenstijl dezelfde pipo als in dit forum die alleen maar roept : Dit gaat fout! of We gaan allemaal dood!.

Het is maar waar je je druk om maakt
Precies! Waarom zou je je druk maken om een op handen zijnde pandemie als je ook in kunt zitten over voetbaluitslagen! 8)7
pi_191560418
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Precies! Waarom zou je je druk maken om een op handen zijnde pandemie als je ook in kunt zitten over voetbaluitslagen! 8)7
Andre Hazes en Bridget Maasland zijn ook uit elkaar he ;) :o
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191560431
quote:
En het RIVM geeft weer eens niet thuis!

quote:
Reactie RIVM
Of het gezin uit Landsmeer inderdaad in Nederland is aangekomen, kan het RIVM niet bevestigen. "We kunnen daar niets over zeggen vanwege privacyredenen", zegt een woordvoerder.

Wel bevestigt de woordvoerder dat 'een deel' van de 91 Nederlanders al weer terug in Nederland is. "Die mensen proberen we nu te vinden en te spreken." Ook heeft het RIVM de GGD's in de woonplaatsen van de passagiers, benaderd.

Aantal onbekend
Hoeveel Nederlanders er exact weer terug thuis zijn, is niet duidelijk. "Die mensen zijn vrij om te gaan en te staan waar ze willen."

Ze hoeven niet in quarantaine, vooralsnog. "We zijn voorzichtig en houden contact, maar er is nu geen reden tot zorg. Het is ook niet duidelijk of de besmette vrouw die in Maleisië een positieve uitslag had, ook daadwerkelijk al ziek was op het schip."
_O-
pi_191560610
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En het RIVM geeft weer eens niet thuis!
[..]

_O-
Stuur ze een email anders.
pi_191560643
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Stuur ze een email anders.
Liever jou een PB. :@
pi_191560705
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Andre Hazes en Bridget Maasland zijn ook uit elkaar he ;) :o
Ja, maar zo gaat het nou eenmaal met nieuws. Net als zo'n oorlog tegen Irak. Eerst groot nieuws, het wordt oorlog. Daarna: Groot nieuws: het is oorlog. Dan nog 2 dagen is het de hoofdheadline van het journaal.

En een week later is de oorlog geen nieuws meer maar een gegeven. En dan is weer een staatssecretaris die af dreigt te treden groot nieuws.

Nu is het corona-virus een gegeven. Het zal wellicht even weer belangrijk worden als het in NL komt. Of als het echt in een korte tijd tien-of honderduizenden levens gaat kosten.
pi_191560721
Dit is de facebook pagina van Flip.

https://www.facebook.com/flip.knibbe
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 17 februari 2020 @ 22:22:28 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191560741
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:21 schreef tesssssssss het volgende:
Dit is de facebook pagina van Flip.

https://www.facebook.com/flip.knibbe
Flipper O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 17 februari 2020 @ 22:22:34 #139
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191560745
Weer 11 besmettingen
howroute twitterde op maandag 17-02-2020 om 21:41:42 11 infected on Tokyo tour boat, likely transmitted #coronavirus to non-passengers. The Tokyo Metropolitan Government says the virus may be spreading in the capital, as people not at the party - including an office worker were also confirmed infected. https://t.co/CzKGlJRcnu reageer retweet
pi_191560755
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En het RIVM geeft weer eens niet thuis!
[..]

_O-
Wat weet die RIVM wat China niet weet? Meer dan het halve land leeft ondertussen onder een meer of minder strenge vorm van quarantaine. Das 10% van de wereldbevolking.
pi_191560770
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:21 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, maar zo gaat het nou eenmaal met nieuws. Net als zo'n oorlog tegen Irak. Eerst groot nieuws, het wordt oorlog. Daarna: Groot nieuws: het is oorlog. Dan nog 2 dagen is het de hoofdheadline van het journaal.

En een week later is de oorlog geen nieuws meer maar een gegeven. En dan is weer een staatssecretaris die af dreigt te treden groot nieuws.

Nu is het corona-virus een gegeven. Het zal wellicht even weer belangrijk worden als het in NL komt. Of als het echt in een korte tijd tien-of honderduizenden levens gaat kosten.
Dat kom twaarschijnlijk omdat de oorlog in Irak alleen vervelend (understatement) is voor de mensen in Irak.

Misschien is het met dit virus wel anders omdat het heel veel mensen aangaat.

Dat weet ik niet zeker, hoor
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191560864
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat weet die RIVM wat China niet weet? Meer dan het halve land leeft ondertussen onder een meer of minder strenge vorm van quarantaine. Das 10% van de wereldbevolking.
Wat me wel opvalt is dat die vrienden van die Flip op die Facebook-pagina ook niet hadden verwacht dat die twee naar huis zouden mogen gaan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191560873
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat kom twaarschijnlijk omdat de oorlog in Irak alleen vervelend (understatement) is voor de mensen in Irak.

Misschien is het met dit virus wel anders omdat het heel veel mensen aangaat.

Dat weet ik niet zeker, hoor
Ja, dit is wel iets enger. Al heeft de Irak oorlog hier ook gevolgen gehad met vluchtelingen en terrorisme etc. Maar dat is weer een ander verhaal.

Wat ik bedoelde te zeggen, is, dat als er elke dag 2000 mensen bijkomen dat dat geen nieuws is als dat elke dag gebeurt. Dan wordt dat een soort van normaal.

En dan krijg je rare situaties dat een Bridget, of hoe heet ze. Birgit of Brigitte Maasland spraakmakender is voor de doorsnee Nederlander. Maar goed. Wij zijn geen doorsnee Nederlander. Wij staan daar natuurlijk ver boven.
pi_191560903
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, dit is wel iets enger. Al heeft de Irak oorlog hier ook gevolgen gehad met vluchtelingen en terrorisme etc. Maar dat is weer een ander verhaal.

Wat ik bedoelde te zeggen, is, dat als er elke dag 2000 mensen bijkomen dat dat geen nieuws is als dat elke dag gebeurt. Dan wordt dat een soort van normaal.

En dan krijg je rare situaties dat een Bridget, of hoe heet ze. Birgit of Brigitte Maasland spraakmakender is voor de doorsnee Nederlander. Maar goed. Wij zijn geen doorsnee Nederlander. Wij staan daar natuurlijk ver boven.
Wat aan een op handen zijnde pandemie vs volstrekt irrelevante trivialiteiten begrijp je niet? Dit zou zo maar eens groter kunnen worden dan de watersnoodramp of de hongerwinter.
pi_191560920
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, dit is wel iets enger. Al heeft de Irak oorlog hier ook gevolgen gehad met vluchtelingen en terrorisme etc. Maar dat is weer een ander verhaal.

Wat ik bedoelde te zeggen, is, dat als er elke dag 2000 mensen bijkomen dat dat geen nieuws is als dat elke dag gebeurt. Dan wordt dat een soort van normaal.

En dan krijg je rare situaties dat een Bridget, of hoe heet ze. Birgit of Brigitte Maasland spraakmakender is voor de doorsnee Nederlander. Maar goed. Wij zijn geen doorsnee Nederlander. Wij staan daar natuurlijk ver boven.
Nee, ik ben ook geen doorsnee Nederlander, Ik heb hier thuis al bijna het vaccin tegen Corona klaar.

Maar ik dacht " nou dat is niet zo heel belangrijk ik ga eerst nog even op Fok! kijken."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191560943
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat aan op handen zijnde pandemie vs volstrekt irrelevante trivialiteiten begrijp je niet? Dit zou zo maar eens groter kunnen worden dan de watersnoodramp of de hongerwinter.
Zou kunnen ja.

De oorlog in Syrië zou zich ook kunnen ontwikkelen tot een allesvernietigende wereldoorlog. Of de situatie in Kashmir.

Het wordt wel weer het nummer 1 nieuws als er nieuws is. Dat bedoel ik te zeggen. Nu ebt het, begrijpelijk, een beetje weg.
pi_191560967
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat aan een op handen zijnde pandemie vs volstrekt irrelevante trivialiteiten begrijp je niet? Dit zou zo maar eens groter kunnen worden dan de watersnoodramp of de hongerwinter.
Ja, maar het probleem is dat je nergens kan checken wat waar is of niet waar. alleen dat verhaal van Flip en zijn vrouw inderdaad wel. Want dat staat tot in detail op Facebook.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191560981
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:30 schreef Toefjes het volgende:
De oorlog in Syrië zou zich ook kunnen ontwikkelen tot een allesvernietigende wereldoorlog.
Nou nee, geen machtsblokken maar een proxy oorlog via jihadknurften tegen een legitiem staatshoofd.

Hint: "gematigde rebellen" zijn daar nooit geweest, onze toenmalige overheid bestond uit jihad-collaborateurs.
pi_191561082
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat weet die RIVM wat China niet weet? Meer dan het halve land leeft ondertussen onder een meer of minder strenge vorm van quarantaine. Das 10% van de wereldbevolking.
quote:
Die mensen proberen we nu te vinden en te spreken." Ook heeft het RIVM de GGD's in de woonplaatsen van de passagiers, benaderd.
Dat lijkt me de eerste prioriteit, die mensen vinden. Dan wil je misschien berichten vermijden die hen kunnen afschrikken. De kans bestaat dat sommigen zullen onderduiken als ze vrezen in quarantaine geplaatst te worden (aluhoedjes die veel horrorverhalen gelezen hebben) ..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191561113
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 22:38 schreef crystal_meth het volgende:
Dat lijkt me de eerste prioriteit, die mensen vinden
Nou duidelijk niet dus, anders was er wel pro-actief gehandeld vanuit de overheid (zoals door andere westerse landen) in plaats van deze onbezonnen cruisegangers maar op eigen houtje wat te laten doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')