Je was ladderzat dudequote:Op maandag 17 februari 2020 11:47 schreef kree het volgende:
[..]
Er was nog helemaal geen schade formulier ingevuld ik stond samen met de eigenaren van de andere auto te kijken wat de schade nu was en hoe we het af zouden handelen. Toen kwam de politie en ben ik meegenomen zonder verder de schade te kunnen afhandelen.
Misschien kun je te raden gaan bij de TS van dit topicquote:Op maandag 17 februari 2020 13:21 schreef kree het volgende:
Nouja pech het is gebeurt nu en kan er ook niks meer aan doen. Bekeuring ofzo maakt me niet eens uit. Punt is moet zsm mijn rijbewijs terug hebben. Ben nu nog niet gelijk nl ontslagen. Maar als dit heel lang gaat duren dan vrees ik het ergste.
Zal iig maar even wachten want de officier heeft het nu toch nog niet.
Leer ervan, want op veel coulance moet je niet rekenenquote:Op maandag 17 februari 2020 13:21 schreef kree het volgende:
Nouja pech het is gebeurt nu en kan er ook niks meer aan doen. Bekeuring ofzo maakt me niet eens uit. Punt is moet zsm mijn rijbewijs terug hebben. Ben nu nog niet gelijk nl ontslagen. Maar als dit heel lang gaat duren dan vrees ik het ergste.
Gewoon uitgelegd eerlijk, nouja hetzelfde verhaal als bij de politie dus.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Misschien kun je te raden gaan bij de TS van dit topic
WGR / Rijbewijs ingevorderd - geen informatie bekend bij politie #2
Gaat iig wel even duren en de bekeuring is denk ik laatste waar je je druk om moet maken. Hoe heb je het vandaag opgelost met werk?
Waarom zou je geen salaris krijgen? Heel erg legaal lijkt niet?quote:Op maandag 17 februari 2020 13:26 schreef kree het volgende:
[..]
Gewoon uitgelegd eerlijk, nouja hetzelfde verhaal als bij de politie dus.
Krijg alleen geen salaris nu. Dus ok heb ik nog wel wat reserve om het een paar maanden te redden met huur etc. Maar echt niet veel langer.
Nee zeker niet, de politie kwam pas later aan het was geen algemene controle.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:26 schreef praadje het volgende:
@:Kree, ben je wel helemaal eerlijk? Want er staat hier ergens dat er door de politie een bericht op Twitter stond uit jouw woonplaats dat er een bestuurder is aangehouden bij een controle die exact hetzelfde promillage had als jij? 1197u/gl
Was je misschien wel aan het rijden want de strafmaat lijkt me anders ook buitenproportioneel?
Het is hier al vaker gezegd maar uit je posts van vandaag is weer zeer weinig zelfreflectie te bespeuren.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:28 schreef kree het volgende:
[..]
Nee zeker niet, de politie kwam pas later aan het was geen algemene controle.
Ik zat al niet eens meer in die auto was gewoon “normaal”. De schade aan het afhandelen. De politie is gebeld door een buur ofzo...
Lang verhaal kort, die schade was allang geregeld geweest want stelde echt weinig voor. Nu heb ik dik 4 uur op het politiebureau gezeten.
Euhm als ik loon door ga eisen nu terwijl ik niet kan werken gaat mijn werkgever denk niet zo leuk vinden?quote:Op maandag 17 februari 2020 13:27 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Waarom zou je geen salaris krijgen? Heel erg legaal lijkt niet?
Ik snap niet waarom je die schade erbij haalt...quote:Op maandag 17 februari 2020 13:28 schreef kree het volgende:
[..]
Ik zat al niet eens meer in die auto was gewoon “normaal”. De schade aan het afhandelen. De politie is gebeld door een buur ofzo...
Lang verhaal kort, die schade was allang geregeld geweest want stelde echt weinig voor. Nu heb ik dik 4 uur op het politiebureau gezeten.
Ja nou zeg, echt super gestapo om vooral in het weekend alert te zijn op mensen die in benevelde toestand niet zo handig bezig lijken te zijn.quote:Op maandag 17 februari 2020 11:10 schreef Excavator het volgende:
Mss eens verhuizen ook, blijkbaar woon je in een of ander gestapodorp.
Het gaat dan ook niet alleen om openbare dronkenschap. Ts is aangetroffen terwijl ze de schade aan het opnemen waren. Als de gluurbuur belde vanwege het moeilijke inparkeren, dan is dat 1+1=2.quote:Op maandag 17 februari 2020 11:44 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Kan wel zijn maar voor openbaar dronkenschap krijg je een boete en raak je niet je rijbewijs kwijt
Ok, maar dan nog komt de politie dus erbij staan terwijl je bespreekt dat je dus net wel in die toestand een voertuig hebt bestuurd. Met een 2,7 is de kans best groot dat je niet alleen je rij-skills beïnvloedt zijn, maar dat er wel meer niet optimaal is. Misschien heeft de politie je daarom ook wel meegenomen voor je de schade af kon handelen?quote:Op maandag 17 februari 2020 11:47 schreef kree het volgende:
[..]
Er was nog helemaal geen schade formulier ingevuld ik stond samen met de eigenaren van de andere auto te kijken wat de schade nu was en hoe we het af zouden handelen. Toen kwam de politie en ben ik meegenomen zonder verder de schade te kunnen afhandelen.
Verwijtbaar niet in staat tot werkquote:Op maandag 17 februari 2020 13:27 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Wel erg coulant van je werkgever.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:21 schreef kree het volgende:
Gelukkig wel ja, maarja doe het wel zonder salaris dan nu dat staat er wel tegenover. Maar ok maak me best onwijs zorgen over het vervolg want ben er bang voor nl.... ik kan ook echt niet zonder rijbewijs of iets alternatief daar.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:44 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Wel erg coulant van je werkgever.
Even voor de zekerheid eh:quote:Op maandag 17 februari 2020 13:28 schreef kree het volgende:
[..]
Jaquote:Op maandag 17 februari 2020 13:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid eh:
- Je had twee biertjes op en bent daarmee gaan rijden. En geparkeerd.
- Uurtje of zo naar huis gegaan, daar meer gedronken. Echt veel meer, je zat al duidelijk boven het toegestane limiet.
- Je bent daarna terug naar de auto gegaan, om de auto beter te zetten/in te parkeren.
- Schade gereden. Dus met je dronken kop achter het stuur gezeten.
- Je werd op de schade gewezen en toen je daarmee bezig was, is de politie gekomen.
- Je bent meegenomen (na blaastest).
Klopt dit allemaal?
Printen of uitdraaien.quote:Op zondag 16 februari 2020 23:02 schreef Neef_Wuppie het volgende:
@:wielrennerdt
Deze toppa moet je zeker uitprinten
Het is ook niet legaal om met 2,7 promillage je achter het stuur te begeven. Als je dan je rijbewijs kwijt raakt, zeg maar de raison d'être dat je überhaupt die bedrijfsbus had om je in te verplaatsen, dan lijkt een onbetaald verlof ivm in gebreke moeten blijven van ts niet totaal van de pot gerukt.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:27 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Nou het leek mij redelijk om geen loon door te eisen nu met deze situatie.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:52 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het is ook niet legaal om met 2,7 promillage je achter het stuur te begeven. Als je dan je rijbewijs kwijt raakt, zeg maar de raison d'être dat je überhaupt die bedrijfsbus had om je in te verplaatsen, dan lijkt een onbetaald verlof ivm in gebreke moeten blijven van ts niet totaal van de pot gerukt.
Snap je ook dat jouw kant van het verhaal onbetrouwbaar is (vanaf het moment dat je thuis had gedronken) omdat je al zo ver heen was dat je alles anders hebt ervaart dan het echt was?quote:
Loon opschorten in dit geval is gewoon legaalquote:Op maandag 17 februari 2020 13:52 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het is ook niet legaal om met 2,7 promillage je achter het stuur te begeven. Als je dan je rijbewijs kwijt raakt, zeg maar de raison d'être dat je überhaupt die bedrijfsbus had om je in te verplaatsen, dan lijkt een onbetaald verlof ivm in gebreke moeten blijven van ts niet totaal van de pot gerukt.
Zonder salaris is echt heel coulant en wel de minste "tegenprestatie". Zijn jullie wel verzekerd met zo een promillage en buiten werktijd? Als je werkgever de schade wil verhalen, dan hoeft het niet alleen om het krasje te gaan. Dan zou je ook kunnen denken aan eventuele andere geleden schade, zoals niet inzetbaar kunnen zijn voor werk.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:46 schreef kree het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja, maarja doe het wel zonder salaris dan nu dat staat er wel tegenover. Maar ok maak me best onwijs zorgen over het vervolg want ben er bang voor nl.... ik kan ook echt niet zonder rijbewijs of iets alternatief daar.![]()
Mwah niet echt ben er eerlijk gezegd nog beetje van in shock enzo. Met andere woorden geen flauw idee wat te doen. Met werk is het min of meer geregeld wel nu iig. Denk dat ik maar even die 3 dagen afwacht tot het rijbewijs bij de ovj is. Voor zover ik heb kunnen vinden moet ik dat sowieso afwachtenquote:Op maandag 17 februari 2020 13:59 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zonder salaris is echt heel coulant en wel de minste "tegenprestatie". Zijn jullie wel verzekerd met zo een promillage en buiten werktijd? Als je werkgever de schade wil verhalen, dan hoeft het niet alleen om het krasje te gaan. Dan zou je ook kunnen denken aan eventuele andere geleden schade, zoals niet inzetbaar kunnen zijn voor werk.
Heb je iets van een maatschappelijk werker? Of misschien iemand via de kerk, die een beetje handig is met administratie e.d.? Misschien is het wel handig om iemand te regelen die een en ander met je uit kan zoeken en verduidelijken. Geruststellender ook als je overzicht hebt enzo..
Het gaat niet om de schade dom zwijn. Een krasje in iemands auto rijden ga je niet voor mee naar het bureau.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:28 schreef kree het volgende:
[..]
Hij kan moeilijk liegen over waarom zijn rijbewijs ingenomen is lijkt me..quote:Op maandag 17 februari 2020 13:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Loon opschorten in dit geval is gewoon legaal
TS heeft mazzel dat werkgever niet ontslag (want bedrijfsbus) aanvraagt.
Wat nog kan, als hij niet volledig eerlijk is geweest of als werkgever zich er nog over beraadt
Maar tussen niets en volledige verhaal vertellen zit ook een heel gebied.quote:Op maandag 17 februari 2020 14:08 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hij kan moeilijk liegen over waarom zijn rijbewijs ingenomen is lijkt me..
Heb het al eerder gezegd in dit topic maar dat is mijn advies. Ik ben zelf ook mijn rijbewijs eens kwijt geweest (door veel te snel rijden was dat overigens) en daarmee toch in ieder geval voorlopig snel terug gekregen. Aan je straf gaat dat voor nu nog niets doen, je zal nog voor moeten komen maar die kan er wel wat druk op zetten om hem in ieder geval voorlopig wellicht terug te krijgen/versneld. Als je zelf gaat zitten wachten, gaat het sowieso langer duren.quote:Op maandag 17 februari 2020 14:04 schreef kree het volgende:
Mss toch een advocaat bellen om eens te vragen? Maar ook dat geen flauw idee wie of wat moet dat allemaal nog opzoeken
Je kan kijken of de advocaten in je omgeving een gratis spreekuur hebben.quote:Op maandag 17 februari 2020 14:04 schreef kree het volgende:
Mss toch een advocaat bellen om eens te vragen? Maar ook dat geen flauw idee wie of wat moet dat allemaal nog opzoeken
Of niet snappenquote:Op maandag 17 februari 2020 14:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar tussen niets en volledige verhaal vertellen zit ook een heel gebied.
Ervaring leert dat mensen, zeker als het dit soort zaken betreft, liever wat dingen verzwijgen of afzwakken
Dit hele topic bedoel je? Deze drie topicsquote:Op maandag 17 februari 2020 14:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar tussen niets en volledige verhaal vertellen zit ook een heel gebied.
Ervaring leert dat mensen, zeker als het dit soort zaken betreft, liever wat dingen verzwijgen of afzwakken
Een advocaat of rechtsbijstand lijkt me serieus heel handig voor jou.quote:Op maandag 17 februari 2020 14:04 schreef kree het volgende:
Het is de schuld van de anderen en nooit van jou...quote:Op maandag 17 februari 2020 13:55 schreef kree het volgende:
[..]
Nou het leek mij redelijk om geen loon door te eisen nu met deze situatie.
Kan vertellen telefoontje met werkgever moeten doen hierover was niet leuk.
Hoe dit gaat aflopen geen flauw idee het is nl de eerste keer en of dat verhoor nou helemaal wel volgens de regels ging betwijfel ik sowieso. Woorden als “ zou maar dit verklaren want anders”. Hmmmms weet niet hoor.
Zonder goed te praten wat er is gebeurd: de politie legt je bij zo'n verhoor toch al snel wat in de mond (helaas ook uit eigen ervaring), en ik kan me zeker voorstellen als je nog wat in schok bent van wat er allemaal in zo'n korte periode gebeurd dat je achteraf denkt kut dat had ik zo niet willen laten zeggen/opschrijven/whatever.quote:Op maandag 17 februari 2020 14:27 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Het is de schuld van de anderen en nooit van jou...
Yeah right
Als je zoveel gezopen hebt dan valt er amper met je te praten ,en verval je al snel in het bagatelliseren van datgene wat je zelf hebt aangericht , misschien vind ik dat nog wel het meest kwalijke in dat hele verhaal: het niet nemen van je verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 17 februari 2020 14:31 schreef anndb het volgende:
[..]
Zonder goed te praten wat er is gebeurd: de politie legt je bij zo'n verhoor toch al snel wat in de mond (helaas ook uit eigen ervaring), en ik kan me zeker voorstellen als je nog wat in schok bent van wat er allemaal in zo'n korte periode gebeurd dat je achteraf denkt kut dat had ik zo niet willen laten zeggen/opschrijven/whatever.
Daarom ook: advocaat raadplegen.
Denk het, heb net maar het algemene politie nr gebeld om iig nu de contact gegevens te krijgen van de mensen waar ik nou die schade heb gemaakt.quote:Op maandag 17 februari 2020 14:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een advocaat of rechtsbijstand lijkt me serieus heel handig voor jou.
Kijk, je hoeft echt niet helemaal kapot gemaakt te worden of de grond in getrapt te worden. De materiële schade valt hardstikke mee en er is gelukkig geen immateriële schade; er is dus op zich niets aan de hand.
Ik zeg "op zich", omdat ik echt sterk het idee heb dat je je nog steeds niet bewust bent van wat je nou hebt gedaan. Dat is waar je mijns inziens echt tekortschiet. Ik ben ook niet echt overtuigd dat je niet over een maand of een half jaar dezelfde fout begaat. Puur omdat je de ernst van de situatie niet inziet.
Zo'n advocaat kan je hopelijk wat meer laten beseffen wat je hebt gedaan. En ervoor zorgen dat je hier niet al te veel last van krijgt, want werkloos worden en zo helpt helemaal niets natuurlijk. Hoop wel voor een goed afloop voor je, daar niet van, maar ik hoop ook echt dat je inziet hoe fout het ook kon lopen.
Dat neem je dan aan wel nu natuurlijk? Er was gewoon een ok gesprek hoor wat ook gewoon normaal afgehandeld zou zijn ware het niet politie en daarna de scheldende overbuur erbij die sowieso eigenlijk er niks mee te maken hadquote:Op maandag 17 februari 2020 14:35 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Als je zoveel gezopen hebt dan valt er amper met je te praten ,en verval je al snel in het bagatelliseren van datgene wat je zelf hebt aangericht , misschien vind ik dat nog wel het meest kwalijke in dat hele verhaal: het niet nemen van je verantwoordelijkheid.
Heb jij een alcoholprobleem?quote:Op maandag 17 februari 2020 14:37 schreef kree het volgende:
[..]
Dat neem je dan aan wel nu natuurlijk? Er was gewoon een ok gesprek hoor wat ook gewoon normaal afgehandeld zou zijn ware het niet politie en daarna de scheldende overbuur erbij die sowieso eigenlijk er niks mee te maken had
Had, drink alleen nog in het weekend.quote:Op maandag 17 februari 2020 14:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb jij een alcoholprobleem?
Uit alles wat je tot nu toe hierover hebt gezegd is duidelijk te lezen dat je je verantwoordelijkheid nog steeds niet neemt , dus nee geen aannamequote:Op maandag 17 februari 2020 14:37 schreef kree het volgende:
[..]
Dat neem je dan aan wel nu natuurlijk? Er was gewoon een ok gesprek hoor wat ook gewoon normaal afgehandeld zou zijn ware het niet politie en daarna de scheldende overbuur erbij die sowieso eigenlijk er niks mee te maken had
https://www.cbr.nl/nl/onv(...)w-alcoholgebruik.htmquote:Op maandag 17 februari 2020 14:35 schreef kree het volgende:
[..]
Denk het, heb net maar het algemene politie nr gebeld om iig nu de contact gegevens te krijgen van de mensen waar ik nou die schade heb gemaakt.
Maar ok is doorgegeven en moet belletje afwachten van die agent weer.
De enige schade is een klein krasje nl. Ok ik gedaan (wss). Op mijn auto zit het bewijs niet, maar kan best. Nouja dat afhandelen is het minste wat ik kan doen. Rest is juridisch
Zie jij in dat je niet had moeten drinken en rijden?quote:Op maandag 17 februari 2020 14:38 schreef kree het volgende:
[..]
Had, drink alleen nog in het weekend.
Komt-ie weer met zijn klein krasje.quote:Op maandag 17 februari 2020 14:35 schreef kree het volgende:
[..]
Denk het, heb net maar het algemene politie nr gebeld om iig nu de contact gegevens te krijgen van de mensen waar ik nou die schade heb gemaakt.
Maar ok is doorgegeven en moet belletje afwachten van die agent weer.
De enige schade is een klein krasje nl. Ok ik gedaan (wss). Op mijn auto zit het bewijs niet, maar kan best. Nouja dat afhandelen is het minste wat ik kan doen. Rest is juridisch
Dat blijkt ja, maar die schade was de hele aanleiding voor het vervolg. \quote:Op maandag 17 februari 2020 13:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je die schade erbij haalt...
Het gaat er helemaal niet om dat je schade hebt gereden...
Waarom blijf je daar toch op terugkomen? Doet echt lijken alsof je het echte probleem maar lijkt te negeren. Of niet wil beseffen.
Ja maar het was maar een krasjequote:Op maandag 17 februari 2020 14:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zie jij in dat je niet had moeten drinken en rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |