abonnement Unibet Coolblue
pi_191534088
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191534269
Wat waren het aantal bemettingen+doden op 13, 14 en 15 februari?
Cindy De Vuyst
  zondag 16 februari 2020 @ 11:19:22 #154
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191534332
70 new cases of coronavirus on cruise ship near Tokyo, raising ship's total to 355
https://www.reddit.com/r/(...)on_cruise_ship_near/

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 16-02-2020 11:32:00 ]
pi_191534372
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 11:13 schreef einzeinz het volgende:
Wat waren het aantal bemettingen+doden op 13, 14 en 15 februari?
Dat gaat niemand uit het blote hoofd weten. Even wat linkjes uit de op aanklikken anders.
  zondag 16 februari 2020 @ 11:22:32 #156
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_191534382
quote:
2s.gif Op zondag 16 februari 2020 10:45 schreef Lonaa het volgende:
[modbreak]Jongens, hou eens op. [/modbreak]
??
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_191534393
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 11:22 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

??
Als je je niet aangesproken voelt, geldt het niet voor jou. :* Met enige regelmaat wordt er op de man gespeeld en getrolled. Dat heb ik weggehaald + modbreak.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191534617
BNODesk twitterde op zondag 16-02-2020 om 11:21:25 NEW: Tokyo reports 5 new cases of coronavirus - NHK https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
BNODesk twitterde op zondag 16-02-2020 om 11:35:58 UPDATE: Japan reports another case of coronavirus: friend of couple which traveled to Hawaii https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Succes Japan.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2020 11:40:10 ]
pi_191534668


[ Bericht 50% gewijzigd door wodca op 16-02-2020 11:53:19 ]
  zondag 16 februari 2020 @ 11:48:58 #160
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191534736
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 11:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
BNODesk twitterde op zondag 16-02-2020 om 11:21:25 NEW: Tokyo reports 5 new cases of coronavirus - NHK https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
BNODesk twitterde op zondag 16-02-2020 om 11:35:58 UPDATE: Japan reports another case of coronavirus: friend of couple which traveled to Hawaii https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Succes Japan.
Ben benieuwd of er een link is tussen die eerste 5. Hopelijk niet 'random' mensen die niet eens in die taxi hebben gezeten of die dokter hebben gezien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191534749
quote:
2s.gif Op zondag 16 februari 2020 11:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ben benieuwd of er een link is tussen die eerste 5. Hopelijk niet 'random' die niet eens in die taxi hebben gezeten.
Google Translate zegt dit (persbericht van Japan):

quote:
Volgens een persoon in Tokio is bevestigd dat vijf nieuwe mensen besmet zijn met het nieuwe coronavirus.

Twee van hen waren twee mannen, waaronder een chauffeur van een privétaxi die in Tokyo woonde, wat op de 13e van deze maand werd bevestigd, en een chauffeur van een collega die beide deelnamen aan een nieuwjaarsfeest dat vorige maand op een woonboot werd gehouden.

Een daarvan was een mannelijke medische werker die contact had opgenomen met een nieuwjaarsfeest dat al besmet was bevonden.

Bovendien blijken de twee mannen pas besmet te zijn en zal Miyako nadien een persconferentie houden om de details te verduidelijken.
  zondag 16 februari 2020 @ 11:50:57 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191534761
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 11:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Google Translate zegt dit (persbericht van Japan):
[..]

Thanks. Wel terug te linken dus. Dat is goed in principe.

edit: alleen voor die eerste 3 van wat ik begrijp.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 16 februari 2020 @ 11:51:50 #163
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191534772
htommy998 twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 19:38:00 2/15 #CoronavirusOutbreak “I know when I speak up, I am in danger but I can not tolerate any longer! All the residents in my community are now in hospitals. And no beds and medicines are available. All the news on CCTV are fake! All Fake! ...I want to speak up for Wuhan people” https://t.co/g9GtnXvUdw reageer retweet
  zondag 16 februari 2020 @ 11:53:34 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191534800
Eerste dode + 2 nieuwe cases in Taiwan.

Ook weer een case in Zuid-Korea trouwens, paar uur geleden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191534896
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 11:51 schreef Markesh het volgende:
htommy998 twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 19:38:00 2/15 #CoronavirusOutbreak “I know when I speak up, I am in danger but I can not tolerate any longer! All the residents in my community are now in hospitals. And no beds and medicines are available. All the news on CCTV are fake! All Fake! ...I want to speak up for Wuhan people” https://t.co/g9GtnXvUdw reageer retweet
Dat is een dappere vrouw.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191534908
quote:
2s.gif Op zondag 16 februari 2020 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerste dode + 2 nieuwe cases in Taiwan.

Dat is nog niet vermeld op de BNO-site.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191534916
quote:
2s.gif Op zondag 16 februari 2020 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerste dode + 2 nieuwe cases in Taiwan.

Ook weer een case in Zuid-Korea trouwens, paar uur geleden.
Staat nog niet op BNO en gisanddata.

https://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/

https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6

EDIT: Digi2 was me voor. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191535015
Taiwan cases en death nu wel vermeld op BNO

quote:
11:01: 2 new cases and 1 new death in Taiwan.
Mortaliteit tot nu toe buiten mainland China blijft daarmee op circa 0,5%
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191535051
https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
Wat me op Gisanddata trouwens op valt, is het relatief grote aantal besmettingen en doden in de meest noordoostelijke provincie van China, Heilongjiang. 445 besmettingen, 11 doden. Dat is een redelijk fors aantal slachtoffers.

Vergelijk dat met veel grotere - en dichterbij brandhaard Wuhan gelegen - provincies/steden als Beijing (380/4) en Shanghai (328/1).

Lijkt me interessant om daar een verklaring voor te vinden. Link met die ver gelegen provincie, arbeiders die uit die provincie komen, e.d.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191535103
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:10 schreef Salina het volgende:
https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
Wat me op Gisanddata trouwens op valt, is het relatief grote aantal besmettingen en doden in de meest noordoostelijke provincie van China, Heilongjiang. 445 besmettingen, 11 doden. Dat is een redelijk fors aantal slachtoffers.

Vergelijk dat met veel grotere - en dichterbij brandhaard Wuhan gelegen - provincies/steden als Beijing (380/4) en Shanghai (328/1).

Lijkt me interessant om daar een verklaring voor te vinden. Link met die ver gelegen provincie, arbeiders die uit die provincie komen, e.d.
Misschien de kou.
pi_191535183
Wtf.

Waarom is mijn post weg?
pi_191535201
Mijn eerdere getallen klopten niet.
430 slachtoffers in Australië (griep 2019) op 217.000 confirmed cases. Dat is 0.2% oftewel 2.5x minder dodelijk dan Corona buiten China.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_191535214
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:21 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn eerdere getallen klopten niet.
430 slachtoffers in Australië (griep 2019) op 217.000 confirmed cases. Dat is 0.2% oftewel 2.5x minder dodelijk dan Corona buiten China.
Dan edit je je post zoals een normale user.
pi_191535234
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dan edit je je post zoals een normale user.
Ik had gehoopt op n ninja weghaalpost, maar je was me helaas voor. Excuus.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_191535262
Er zijn zoveel tegenstrijdigheden in het verhaal dat het bijna onmogelijk is om nu te weten wat waar is en wat niet.
Bijv. Er wordt door medici beweerd dat het virus buiten het lichaam niet kan leven. Maar men gaat wel geld ontsmetten.
Ook is er totale onduidelijkheid of je al anderen kunt besmetten voordat je verschijnselen hebt. Er wordtvmet evenveel stelligheid beweerd van wel en ook van niet.
Zijn de doden nu alleen ouderen en ongezonden of ook mensen die niet oud of ziek waren? Dar blijft vaag. Die dokter bijv. Was toch geen oude verzwakte man? Er wordt daar nauwelijks iets over gemeld. Percentages doden wel, maar percentages oud, zwak, jong, gezond niet.
Ben je nadat je het hebt overleefd immuun of niet? Eerst stellig van wel, maar nu lijkt dat je wel opnieuw ziek kunt worden, maar dan meteen levensbedreigender. Maar of dat klopt?
Hoe besmettelijk is het? 1 geval op een schip en nu meer dan 100?
Weten ze eigenlijk al exact hoe de besmetting verloopt? Het lijkt meer giswerk en aannames dan feitelijk.

Dat regeringen en overheden in China zulke drastische maatregelen nemen doen vermoeden dat het niet echt allemaal duidelijk en onder controle is.

Ik blijf het wonderlijk vinden dat in Nederland niemand nog besmet is. Hoezo slaat het virus ons landje over?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zondag 16 februari 2020 @ 12:32:17 #176
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191535367
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:25 schreef Injetta het volgende:
Er zijn zoveel tegenstrijdigheden in het verhaal dat het bijna onmogelijk is om nu te weten wat waar is en wat niet.
Bijv. Er wordt door medici beweerd dat het virus buiten het lichaam niet kan leven. Maar men gaat wel geld ontsmetten.
Ook is er totale onduidelijkheid of je al anderen kunt besmetten voordat je verschijnselen hebt. Er wordtvmet evenveel stelligheid beweerd van wel en ook van niet.
Zijn de doden nu alleen ouderen en ongezonden of ook mensen die niet oud of ziek waren? Dar blijft vaag. Die dokter bijv. Was toch geen oude verzwakte man? Er wordt daar nauwelijks iets over gemeld. Percentages doden wel, maar percentages oud, zwak, jong, gezond niet.
Ben je nadat je het hebt overleefd immuun of niet? Eerst stellig van wel, maar nu lijkt dat je wel opnieuw ziek kunt worden, maar dan meteen levensbedreigender. Maar of dat klopt?
Hoe besmettelijk is het? 1 geval op een schip en nu meer dan 100?
Weten ze eigenlijk al exact hoe de besmetting verloopt? Het lijkt meer giswerk en aannames dan feitelijk.

Dat regeringen en overheden in China zulke drastische maatregelen nemen doen vermoeden dat het niet echt allemaal duidelijk en onder controle is.

Ik blijf het wonderlijk vinden dat in Nederland niemand nog besmet is. Hoezo slaat het virus ons landje over?
Links en rechts van Nederland is het virus wel aangetroffen. Ik denk dat het komt omdat we zo'n klein landje zijn.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 16 februari 2020 @ 12:33:08 #177
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191535380
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:25 schreef Injetta het volgende:
Er zijn zoveel tegenstrijdigheden in het verhaal dat het bijna onmogelijk is om nu te weten wat waar is en wat niet.
Bijv. Er wordt door medici beweerd dat het virus buiten het lichaam niet kan leven. Maar men gaat wel geld ontsmetten.
Dat is niet echt een tegenstrijdigheid maar meer een onduidelijkheid in de definities. Een virus kan nooit buiten een host overleven (een virus leeft niet eens maar dat terzijde). Het heeft een host nodig om kopieen te maken. Een virus deeltje gaat langzaam kapot in UV (zon) licht. Het duurt alleen wel even voordat zo'n deeltje echt kapot is en daarvan lopen de schattingen uiteen.

Overleven is een beetje een rare term voor een virus ook, want daarbij krijg je een beeld dat het virus actief in leven probeert blijven. Maar het is meer vergelijkbaar met een knikker oid die ergens blijft liggen. Het doet verder niets op dat moment.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191535402
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:25 schreef Injetta het volgende:
Er zijn zoveel tegenstrijdigheden in het verhaal dat het bijna onmogelijk is om nu te weten wat waar is en wat niet.
Bijv. Er wordt door medici beweerd dat het virus buiten het lichaam niet kan leven. Maar men gaat wel geld ontsmetten.
Ja, het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat het virus buiten het lichaam kan overleven. Dat kunnen vergelijkbare virussen ook. De vraag is vooral hoe lang het kan overleven onder welke omstandigheden. Daar wordt als het goed is ook meer onderzoek naar gedaan.

quote:
Ook is er totale onduidelijkheid of je al anderen kunt besmetten voordat je verschijnselen hebt. Er wordtvmet evenveel stelligheid beweerd van wel en ook van niet.
Dat kan, maar de kans lijkt kleiner. Als je hoest moge duidelijk zijn dat je erg besmettelijk bent.

quote:
Zijn de doden nu alleen ouderen en ongezonden of ook mensen die niet oud of ziek waren? Dar blijft vaag. Die dokter bijv. Was toch geen oude verzwakte man? Er wordt daar nauwelijks iets over gemeld. Percentages doden wel, maar percentages oud, zwak, jong, gezond niet.
Ja, deze informatie is mij ook onduidelijk. Ik mis ook informatie over rokers. Dat is bij longontsteking normaal gesproken de belangrijkste risicofactor, maar er wordt niets over gepubliceerd.

quote:
Ben je nadat je het hebt overleefd immuun of niet? Eerst stellig van wel, maar nu lijkt dat je wel opnieuw ziek kunt worden, maar dan meteen levensbedreigender. Maar of dat klopt?
Geen idee.
quote:
Hoe besmettelijk is het? 1 geval op een schip en nu meer dan 100?
Weten ze eigenlijk al exact hoe de besmetting verloopt? Het lijkt meer giswerk en aannames dan feitelijk.
Het is volgens mij inderdaad vooral giswerk. Achteraf probeer je te beredeneren wat er waarschijnlijk is gebeurd.

quote:
Dat regeringen en overheden in China zulke drastische maatregelen nemen doen vermoeden dat het niet echt allemaal duidelijk en onder controle is.
Eens. Het probleem is dat ze dit ook niet eeuwig vol gaan houden in China. En dan kan het virus zich weer vrolijk verder verspreiden.
quote:
Ik blijf het wonderlijk vinden dat in Nederland niemand nog besmet is. Hoezo slaat het virus ons landje over?
Voor zover bekend is er nog niemand besmet We leven in een relatief klein land, maar uiteindelijk gaan we het niet tegenhouden, zeker niet zolang de grenzen wijd open blijven.
pi_191535511
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:25 schreef Injetta het volgende:
Er zijn zoveel tegenstrijdigheden in het verhaal dat het bijna onmogelijk is om nu te weten wat waar is en wat niet.
Bijv. Er wordt door medici beweerd dat het virus buiten het lichaam niet kan leven. Maar men gaat wel geld ontsmetten.
Ook is er totale onduidelijkheid of je al anderen kunt besmetten voordat je verschijnselen hebt. Er wordtvmet evenveel stelligheid beweerd van wel en ook van niet.
Zijn de doden nu alleen ouderen en ongezonden of ook mensen die niet oud of ziek waren? Dar blijft vaag. Die dokter bijv. Was toch geen oude verzwakte man? Er wordt daar nauwelijks iets over gemeld. Percentages doden wel, maar percentages oud, zwak, jong, gezond niet.
Ben je nadat je het hebt overleefd immuun of niet? Eerst stellig van wel, maar nu lijkt dat je wel opnieuw ziek kunt worden, maar dan meteen levensbedreigender. Maar of dat klopt?
Hoe besmettelijk is het? 1 geval op een schip en nu meer dan 100?
Weten ze eigenlijk al exact hoe de besmetting verloopt? Het lijkt meer giswerk en aannames dan feitelijk.

Dat regeringen en overheden in China zulke drastische maatregelen nemen doen vermoeden dat het niet echt allemaal duidelijk en onder controle is.

Ik blijf het wonderlijk vinden dat in Nederland niemand nog besmet is. Hoezo slaat het virus ons landje over?
Het virus kan sowieso wel overleven buiten het lichaam, alleen is er onduidelijkheid over hoe lang dat is en in welke condities. Ik ga er sowieso vanuit dat het minstens een paar uur wel kan overleven, vandaar dat men ook cash geld schoonmaakt.

Onduidelijkheid over besmetting door mensen zonder verschijnselen, volgens mij ligt het gewoon aan de persoon, de één heeft gewoon zeer weinig tot geen last van het virus en een ander persoon kan er zwaar ziek van worden. Ik denk dat daar het verschil in zit. Als je het virus hebt en je wordt er niet ziek van, misschien een beetje een keelpijn dan zal die persoon zeggen ja ik had er niet echt ergens last van, terwijl die persoon wel andere mensen ook het virus geeft.

Net als dat verhaal van die Duitsers die zijn aangestoken door die Chinese collega, ze had wel wat last van verschijnselen alleen dat leek voor die Duitsers alsof die collega nergens last van had.

Meer informatie komt wel naar buiten naarmate de tijd verstrijkt.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 februari 2020 @ 12:50:56 #180
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191535760
Volgens mij wordt er een beetje veel verwacht van wetenschappers, die het ook nog maar zo'n anderhalve maand aan het bestuderen zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191535801
quote:
2s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:32 schreef mazaru het volgende:

[..]

Links en rechts van Nederland is het virus wel aangetroffen. Ik denk dat het komt omdat we zo'n klein landje zijn.
Dat klopt.

Het virus heeft duidelijk een voorkeur voor grote landen.
pi_191535839
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:50 schreef heywoodu het volgende:
Volgens mij wordt er een beetje veel verwacht van wetenschappers,
Daar zijn het wetenschappers voor. Daar mogen we ook veel van verwachten. :).
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191535903
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:25 schreef Injetta het volgende:
Er zijn zoveel tegenstrijdigheden in het verhaal dat het bijna onmogelijk is om nu te weten wat waar is en wat niet.
Bijv. Er wordt door medici beweerd dat het virus buiten het lichaam niet kan leven. Maar men gaat wel geld ontsmetten.
Ook is er totale onduidelijkheid of je al anderen kunt besmetten voordat je verschijnselen hebt. Er wordtvmet evenveel stelligheid beweerd van wel en ook van niet.
Zijn de doden nu alleen ouderen en ongezonden of ook mensen die niet oud of ziek waren? Dar blijft vaag. Die dokter bijv. Was toch geen oude verzwakte man? Er wordt daar nauwelijks iets over gemeld. Percentages doden wel, maar percentages oud, zwak, jong, gezond niet.
Ben je nadat je het hebt overleefd immuun of niet? Eerst stellig van wel, maar nu lijkt dat je wel opnieuw ziek kunt worden, maar dan meteen levensbedreigender. Maar of dat klopt?
Hoe besmettelijk is het? 1 geval op een schip en nu meer dan 100?
Weten ze eigenlijk al exact hoe de besmetting verloopt? Het lijkt meer giswerk en aannames dan feitelijk.

Dat regeringen en overheden in China zulke drastische maatregelen nemen doen vermoeden dat het niet echt allemaal duidelijk en onder controle is.

Ik blijf het wonderlijk vinden dat in Nederland niemand nog besmet is. Hoezo slaat het virus ons landje over?
...en daar komt dan nog bij dat de qarantaine-maatregelen ook niet zo erg consequent zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 16 februari 2020 @ 13:00:48 #184
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191535975
quote:
:')

Dat gaat over dat geval wat je gister of eergisteren postte, wat echt niets bijzonders was en alleen maar logisch (het zou pas bijzonder zijn als ze die maatregelen NIET zouden treffen).
pi_191535982
Ministerie wil geen cruisegangers ophalen. Te duur en onnodig om vliegtuig te sturen

Bron: Telegraaf (Premium)
  zondag 16 februari 2020 @ 13:05:54 #187
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191536000
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:04 schreef Nadelspiel het volgende:
Ministerie wil geen cruisegangers ophalen. Te duur en onnodig om vliegtuig te sturen

Bron: Telegraaf (Premium)
Welke cruise. De westerdam lui mogen gewoon zelf terug, EN hoeven niet in quarantaine (ook niet zelf thuis)... Bizar als je het mij vraagt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 16 februari 2020 @ 13:07:00 #188
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_191536010
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:53 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat klopt.

Het virus heeft duidelijk een voorkeur voor grote landen.
Begrijpend lezen is een kunst :')
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_191536037
quote:
2s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Welke cruise. De westerdam lui mogen gewoon zelf terug, EN hoeven niet in quarantaine (ook niet zelf thuis)... Bizar als je het mij vraagt.
Die in Japan.

---------------
De Nederlanders hoeven er niet op te rekenen dat ze net als hun Amerikaanse of Canadese reisgenoten vervolgens door de overheid terug naar Nederland worden gebracht. Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten geen repatriëringsactie op te zetten.

,,Dat is een verschil in aanpak tussen ons en andere landen", zegt een woordvoerder van het ministerie. Hij wijst erop dat mensen die in quarantaine zijn geweest en vervolgens gezond verklaard, gewoon reizigers zoals iedereen zijn. ,,Dan is er geen enkele reden om een duur vliegtuig erheen te sturen. Dat heeft geen enkele zin. Het kost veel geld en is niet nodig."

Op eigen houtje
Daarmee loopt het ministerie wel het risico op een herhaling van de situatie rond het cruiseschip Westerdam dat in Maleisië is aangemeerd. Daar bleek na de quarantaineperiode toch nog een Amerikaanse vrouw geïnfecteerd te zijn. Daardoor mogen de elf Nederlanders die op dat schip zaten, voorlopig het land niet verlaten. Twee van hen werden geweigerd voor de terugvlucht.

Het ministerie laat wel weten in contact te zijn met de rederij achter Westerdam, om goed in beeld te krijgen wie precies op het schip zaten. ,,Maar uiteindelijk gaat iedereen op eigen houtje verder reizen. Die mensen kunnen dan opduiken in allerlei landen en zijn daardoor moeilijk te traceren", zegt de woordvoerder.

,,We kunnen mensen alleen maar adviseren om met hun reisorganisaties in gesprek te gaan", adviseert de zegsman van Buitenlandse Zaken. De reisbureaus zijn volgens hem verantwoordelijk voor een goede afhandeling voor de gedupeerde reizigers.

Onzekerheid
Intussen lopen de Nederlanders op het 'coronaschip' de Diamond Princess nabij het Japanse Yokohama voortdurend achter de feiten aan. Terwijl 400 Amerikanen zondag worden geëvacueerd van het schip en Hongkong, Canada en Zuid-Korea laten weten hun burgers ook te halen, verkeren de vijf Nederlanders in onwetendheid en onzekerheid.

,,Gaan die landen de passagiers ook ophalen? Wij weten van niets. We worden wel geïnformeerd door de kapitein die twee keer per dag door de intercom ons toespreekt, maar dat zijn updates die we meestal al weten via de media", vertelt een Nederlandse man die met zijn vrouw in quarantaine zit op het schip.

Tot grote schrik van het stel meldde de kapitein zaterdag dat er 70 nieuwe gevallen van coronabesmetting zijn geconstateerd. Daarmee zijn er 355 van de 3700 passagiers besmet; de hoogste concentratie van corona buiten China. ,,Natuurlijk schrikken we daarvan. Maar we snappen de cijfers niet helemaal. Tot twee dagen terug zijn alleen de 70-plussers getest. Wij ook. We verwachten de uitslag zondag of maandag."

Militaire basis
Op de gang hoort het stel, dat een binnenhut heeft zonder daglicht, het gerommel van koffers. ,,Dat zijn de Amerikanen die weg gaan. Hun is verteld dat ze naar een militaire basis worden gevlogen. Ze maken zich wel zorgen hoor. Ze vrezen dat ze, eenmaal in de Verenigde Staten, wéér 14 dagen in quarantaine moeten. Ons is verteld, als 19 februari de quarantaine op de boot afloopt, dat we met een gezondheidsverklaring van de Japanse overheid naar Nederland worden gevlogen en dan niet opnieuw in quarantaine moeten."

[ Bericht 44% gewijzigd door Nadelspiel op 16-02-2020 13:23:38 ]
  zondag 16 februari 2020 @ 13:09:35 #190
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191536051
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:')

Dat gaat over dat geval wat je gister of eergisteren postte, wat echt niets bijzonders was en alleen maar logisch (het zou pas bijzonder zijn als ze die maatregelen NIET zouden treffen).
ben je weer alleen maar aan het kraken ipv constructief posten?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 februari 2020 @ 13:15:55 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191536138
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Daar zijn het wetenschappers voor. Daar mogen we ook veel van verwachten. :).
Ja, binnen een redelijke tijd :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191536470
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ben je weer alleen maar aan het kraken ipv constructief posten?
Huh?

Nee, ik geef je een prima uitleg voor dat hele gebeuren wat jij postte. Met officiele .gov bron.

Een dag later post je een filmpje die hetzelfde zegt, maar dan heel wat dramatischer alsof het iets heel ernstigs is. Post dat filmpje dan gewoon niet, je weet zelf ook dondersgoed dat het niets bijzonders is.
pi_191536562
Gestrande Nederlanders Westerdam: ‘Situatie is chaotisch, we voelen ons onveiliger dan op het schip’

Zeker veertien Nederlanders die cruiseschip Westerdam vrijdag mochten verlaten na twee weken op zee vanwege de coronacrisis, zitten nu vast in Cambodja. Door het nieuws over de besmette Amerikaanse medepassagier mogen ze hun hotel niet verlaten. ,,We voelen ons hier onveiliger dan op het schip’’, zegt Johan Kok uit Lekkerkerk over de telefoon vanuit Phnom Penh tegen deze site.

Zijn vrouw Willy en hij hadden vandaag eigenlijk weer thuis moeten komen na hun 19-daagse cruise door het Verre Oosten. In plaats daarvan zitten ze ‘opgesloten’ in een hotel in de Cambodjaanse hoofdstad. ,,Een prachtig hotel maar het is allemaal zó chaotisch dat niemand weet waar hij aan toe is’’, vervolgt Kok.

Volgens hem verblijven er nog minstens veertien andere Nederlanders in het hotel die ook aan boord zaten van de Westerdam. ,,We ontdekten gistermorgen na het opstaan een onder de kamerdeur geschoven brief. Daarin meldde het Cambodjaanse ministerie van Volksgezondheid dat we op onze kamers moesten blijven en dat we onderzocht zouden worden door een arts. Dit naar aanleiding van het nieuws over de besmetting van een Amerikaanse medepassagier. Toen ik de receptie belde om de informatie te checken, zeiden ze doodleuk: nee hoor, komt u maar naar beneden.’’

Tot grote verbazing van het echtpaar Kok liepen in de hotellobby al tientallen passagiers van de Westerdam rond. Omdat hij het zaakje toch niet helemaal vertrouwde, vroeg Johan de contactpersoon van de Holland America Line (HAL) om opheldering. ,,Hij vertelde dat we eerst rustig konden ontbijten. Weer terug op onze kamer vonden we ineens een brief waarin de HAL mededeelde dat we op onze kamer moesten blijven.’’

Gezondheidstest
In die hotelkamer zitten Johan en Willy Kok nu nóg. ,,We wachten op de gezondheidscontrole. Die omvat meer dan alleen het meten van onze lichaamstemperatuur. Ik denk dat het een soortgelijke test zal zijn als op de Westerdam. Daar gingen ze met een wattenstaafje in mijn neus toen ik een verkoudheid te pakken had’’, zegt de Nederlander.

Zijn vrouw en hij zijn ‘enorm’ geschrokken van het nieuws over de besmetting van de Amerikaanse medepassagier van de Westerdam. ,,Mede daardoor voelen we ons hier veel onveiliger dan op het schip. Wie zegt dat er niet meer passagiers zijn besmet en misschien zitten die wel in dit hotel. Aan de andere kant: iedereen mocht vrij rondlopen aan boord en niemand is ziek geworden. Terwijl het virus zich enorm snel verspreidt. Daarom lijkt het on sterk dat de Amerikaanse vrouw al besmet was op het schip. De HAL plaatst ook vraagtekens bij de zaak en heeft een second opinion aangevraagd. Het zou me niet verbazen als het geen coronavirus blijkt te zijn.

Bron:AD
pi_191536606
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:42 schreef Nadelspiel het volgende:
Gestrande Nederlanders Westerdam: ‘Situatie is chaotisch, we voelen ons onveiliger dan op het schip’

Zeker veertien Nederlanders die cruiseschip Westerdam vrijdag mochten verlaten na twee weken op zee vanwege de coronacrisis, zitten nu vast in Cambodja. Door het nieuws over de besmette Amerikaanse medepassagier mogen ze hun hotel niet verlaten. ,,We voelen ons hier onveiliger dan op het schip’’, zegt Johan Kok uit Lekkerkerk over de telefoon vanuit Phnom Penh tegen deze site.

Nou, kort samengevat, dat klopt dus echt voor geen meter.
Zijn vrouw Willy en hij hadden vandaag eigenlijk weer thuis moeten komen na hun 19-daagse cruise door het Verre Oosten. In plaats daarvan zitten ze ‘opgesloten’ in een hotel in de Cambodjaanse hoofdstad. ,,Een prachtig hotel maar het is allemaal zó chaotisch dat niemand weet waar hij aan toe is’’, vervolgt Kok.

Volgens hem verblijven er nog minstens veertien andere Nederlanders in het hotel die ook aan boord zaten van de Westerdam. ,,We ontdekten gistermorgen na het opstaan een onder de kamerdeur geschoven brief. Daarin meldde het Cambodjaanse ministerie van Volksgezondheid dat we op onze kamers moesten blijven en dat we onderzocht zouden worden door een arts. Dit naar aanleiding van het nieuws over de besmetting van een Amerikaanse medepassagier. Toen ik de receptie belde om de informatie te checken, zeiden ze doodleuk: nee hoor, komt u maar naar beneden.’’

Tot grote verbazing van het echtpaar Kok liepen in de hotellobby al tientallen passagiers van de Westerdam rond. Omdat hij het zaakje toch niet helemaal vertrouwde, vroeg Johan de contactpersoon van de Holland America Line (HAL) om opheldering. ,,Hij vertelde dat we eerst rustig konden ontbijten. Weer terug op onze kamer vonden we ineens een brief waarin de HAL mededeelde dat we op onze kamer moesten blijven.’’

Gezondheidstest
In die hotelkamer zitten Johan en Willy Kok nu nóg. ,,We wachten op de gezondheidscontrole. Die omvat meer dan alleen het meten van onze lichaamstemperatuur. Ik denk dat het een soortgelijke test zal zijn als op de Westerdam. Daar gingen ze met een wattenstaafje in mijn neus toen ik een verkoudheid te pakken had’’, zegt de Nederlander.

Zijn vrouw en hij zijn ‘enorm’ geschrokken van het nieuws over de besmetting van de Amerikaanse medepassagier van de Westerdam. ,,Mede daardoor voelen we ons hier veel onveiliger dan op het schip. Wie zegt dat er niet meer passagiers zijn besmet en misschien zitten die wel in dit hotel. Aan de andere kant: iedereen mocht vrij rondlopen aan boord en niemand is ziek geworden. Terwijl het virus zich enorm snel verspreidt. Daarom lijkt het on sterk dat de Amerikaanse vrouw al besmet was op het schip. De HAL plaatst ook vraagtekens bij de zaak en heeft een second opinion aangevraagd. Het zou me niet verbazen als het geen coronavirus blijkt te zijn.

Bron:AD
Nou, kort samengevat, dat klopt dus echt voor geen meter.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191536853
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:45 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou, kort samengevat, dat klopt dus echt voor geen meter.
[Offtopic]
Hoe onthoudt je met inloggen hoeveel essen je hebt? :@

Ik heb er maar 3, dat is nog te overzien.
[/Offtopic]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191536890
quote:
2s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Welke cruise. De westerdam lui mogen gewoon zelf terug, EN hoeven niet in quarantaine (ook niet zelf thuis)... Bizar als je het mij vraagt.
Ze mankeren niets. Waarom zou je
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 16 februari 2020 @ 14:06:02 #197
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191536894
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:04 schreef Nadelspiel het volgende:
Ministerie wil geen cruisegangers ophalen. Te duur en onnodig om vliegtuig te sturen

Bron: Telegraaf (Premium)
Terecht. Ik zie niet waarom dat de verantwoordelijkheid van de overheid zou moeten zijn. Dit soort dingen is gewoon eigen risico. Als je je poot breekt op vakantie dan komt de overheid je toch ook niet ophalen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191536910
Oók slim, ....op 15 februari.....10.000 man bij elkaar :|W

Hadaka Matsuri: Thousands gather for Japan's annual 'Naked Festival'

Bron: CNN Travel
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 16 februari 2020 @ 14:08:26 #199
74056 crew  ToT
pi_191536934
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:07 schreef Nadelspiel het volgende:
Oók slim, ....op 15 februari.....10.000 man bij elkaar :|W

Hadaka Matsuri: Thousands gather for Japan's annual 'Naked Festival'

Bron: CNN Travel
_O- Wat een sausagefest! :D
En het virus trof voor 99% mannen? :P
pi_191536969
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:07 schreef Nadelspiel het volgende:
Oók slim, ....op 15 februari.....10.000 man bij elkaar

Hadaka Matsuri: Thousands gather for Japan's annual 'Naked Festival'
afgelopen nacht in de jaarbeurs 35.000 man bij elkaar. Ook mensen uit japan en china kwamen naar a state of trance.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')