Links en rechts van Nederland is het virus wel aangetroffen. Ik denk dat het komt omdat we zo'n klein landje zijn.quote:Op zondag 16 februari 2020 12:25 schreef Injetta het volgende:
Er zijn zoveel tegenstrijdigheden in het verhaal dat het bijna onmogelijk is om nu te weten wat waar is en wat niet.
Bijv. Er wordt door medici beweerd dat het virus buiten het lichaam niet kan leven. Maar men gaat wel geld ontsmetten.
Ook is er totale onduidelijkheid of je al anderen kunt besmetten voordat je verschijnselen hebt. Er wordtvmet evenveel stelligheid beweerd van wel en ook van niet.
Zijn de doden nu alleen ouderen en ongezonden of ook mensen die niet oud of ziek waren? Dar blijft vaag. Die dokter bijv. Was toch geen oude verzwakte man? Er wordt daar nauwelijks iets over gemeld. Percentages doden wel, maar percentages oud, zwak, jong, gezond niet.
Ben je nadat je het hebt overleefd immuun of niet? Eerst stellig van wel, maar nu lijkt dat je wel opnieuw ziek kunt worden, maar dan meteen levensbedreigender. Maar of dat klopt?
Hoe besmettelijk is het? 1 geval op een schip en nu meer dan 100?
Weten ze eigenlijk al exact hoe de besmetting verloopt? Het lijkt meer giswerk en aannames dan feitelijk.
Dat regeringen en overheden in China zulke drastische maatregelen nemen doen vermoeden dat het niet echt allemaal duidelijk en onder controle is.
Ik blijf het wonderlijk vinden dat in Nederland niemand nog besmet is. Hoezo slaat het virus ons landje over?
Dat is niet echt een tegenstrijdigheid maar meer een onduidelijkheid in de definities. Een virus kan nooit buiten een host overleven (een virus leeft niet eens maar dat terzijde). Het heeft een host nodig om kopieen te maken. Een virus deeltje gaat langzaam kapot in UV (zon) licht. Het duurt alleen wel even voordat zo'n deeltje echt kapot is en daarvan lopen de schattingen uiteen.quote:Op zondag 16 februari 2020 12:25 schreef Injetta het volgende:
Er zijn zoveel tegenstrijdigheden in het verhaal dat het bijna onmogelijk is om nu te weten wat waar is en wat niet.
Bijv. Er wordt door medici beweerd dat het virus buiten het lichaam niet kan leven. Maar men gaat wel geld ontsmetten.
Ja, het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat het virus buiten het lichaam kan overleven. Dat kunnen vergelijkbare virussen ook. De vraag is vooral hoe lang het kan overleven onder welke omstandigheden. Daar wordt als het goed is ook meer onderzoek naar gedaan.quote:Op zondag 16 februari 2020 12:25 schreef Injetta het volgende:
Dat kan, maar de kans lijkt kleiner. Als je hoest moge duidelijk zijn dat je erg besmettelijk bent.quote:Ook is er totale onduidelijkheid of je al anderen kunt besmetten voordat je verschijnselen hebt. Er wordtvmet evenveel stelligheid beweerd van wel en ook van niet.
Ja, deze informatie is mij ook onduidelijk. Ik mis ook informatie over rokers. Dat is bij longontsteking normaal gesproken de belangrijkste risicofactor, maar er wordt niets over gepubliceerd.quote:Zijn de doden nu alleen ouderen en ongezonden of ook mensen die niet oud of ziek waren? Dar blijft vaag. Die dokter bijv. Was toch geen oude verzwakte man? Er wordt daar nauwelijks iets over gemeld. Percentages doden wel, maar percentages oud, zwak, jong, gezond niet.
Geen idee.quote:Ben je nadat je het hebt overleefd immuun of niet? Eerst stellig van wel, maar nu lijkt dat je wel opnieuw ziek kunt worden, maar dan meteen levensbedreigender. Maar of dat klopt?
Het is volgens mij inderdaad vooral giswerk. Achteraf probeer je te beredeneren wat er waarschijnlijk is gebeurd.quote:Hoe besmettelijk is het? 1 geval op een schip en nu meer dan 100?
Weten ze eigenlijk al exact hoe de besmetting verloopt? Het lijkt meer giswerk en aannames dan feitelijk.
Eens. Het probleem is dat ze dit ook niet eeuwig vol gaan houden in China. En dan kan het virus zich weer vrolijk verder verspreiden.quote:Dat regeringen en overheden in China zulke drastische maatregelen nemen doen vermoeden dat het niet echt allemaal duidelijk en onder controle is.
Voor zover bekend is er nog niemand besmet We leven in een relatief klein land, maar uiteindelijk gaan we het niet tegenhouden, zeker niet zolang de grenzen wijd open blijven.quote:Ik blijf het wonderlijk vinden dat in Nederland niemand nog besmet is. Hoezo slaat het virus ons landje over?
Het virus kan sowieso wel overleven buiten het lichaam, alleen is er onduidelijkheid over hoe lang dat is en in welke condities. Ik ga er sowieso vanuit dat het minstens een paar uur wel kan overleven, vandaar dat men ook cash geld schoonmaakt.quote:Op zondag 16 februari 2020 12:25 schreef Injetta het volgende:
Ook is er totale onduidelijkheid of je al anderen kunt besmetten voordat je verschijnselen hebt. Er wordtvmet evenveel stelligheid beweerd van wel en ook van niet.
Zijn de doden nu alleen ouderen en ongezonden of ook mensen die niet oud of ziek waren? Dar blijft vaag. Die dokter bijv. Was toch geen oude verzwakte man? Er wordt daar nauwelijks iets over gemeld. Percentages doden wel, maar percentages oud, zwak, jong, gezond niet.
Ben je nadat je het hebt overleefd immuun of niet? Eerst stellig van wel, maar nu lijkt dat je wel opnieuw ziek kunt worden, maar dan meteen levensbedreigender. Maar of dat klopt?
Dat regeringen en overheden in China zulke drastische maatregelen nemen doen vermoeden dat het niet echt allemaal duidelijk en onder controle is.
Ik blijf het wonderlijk vinden dat in Nederland niemand nog besmet is. Hoezo slaat het virus ons landje over?
Dat klopt.quote:Op zondag 16 februari 2020 12:32 schreef mazaru het volgende:
[..]
Links en rechts van Nederland is het virus wel aangetroffen. Ik denk dat het komt omdat we zo'n klein landje zijn.
Daar zijn het wetenschappers voor. Daar mogen we ook veel van verwachten.quote:Op zondag 16 februari 2020 12:50 schreef heywoodu het volgende:
Volgens mij wordt er een beetje veel verwacht van wetenschappers,
...en daar komt dan nog bij dat de qarantaine-maatregelen ook niet zo erg consequent zijn.quote:Op zondag 16 februari 2020 12:25 schreef Injetta het volgende:
quote:
Welke cruise. De westerdam lui mogen gewoon zelf terug, EN hoeven niet in quarantaine (ook niet zelf thuis)... Bizar als je het mij vraagt.quote:Op zondag 16 februari 2020 13:04 schreef Nadelspiel het volgende:
Ministerie wil geen cruisegangers ophalen. Te duur en onnodig om vliegtuig te sturen
Bron: Telegraaf (Premium)
Begrijpend lezen is een kunstquote:Op zondag 16 februari 2020 12:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat klopt.
Het virus heeft duidelijk een voorkeur voor grote landen.
Die in Japan.quote:Op zondag 16 februari 2020 13:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Welke cruise. De westerdam lui mogen gewoon zelf terug, EN hoeven niet in quarantaine (ook niet zelf thuis)... Bizar als je het mij vraagt.
ben je weer alleen maar aan het kraken ipv constructief posten?quote:Op zondag 16 februari 2020 13:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat gaat over dat geval wat je gister of eergisteren postte, wat echt niets bijzonders was en alleen maar logisch (het zou pas bijzonder zijn als ze die maatregelen NIET zouden treffen).
Ja, binnen een redelijke tijdquote:Op zondag 16 februari 2020 12:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar zijn het wetenschappers voor. Daar mogen we ook veel van verwachten..
Huh?quote:Op zondag 16 februari 2020 13:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ben je weer alleen maar aan het kraken ipv constructief posten?
Nou, kort samengevat, dat klopt dus echt voor geen meter.quote:Op zondag 16 februari 2020 13:42 schreef Nadelspiel het volgende:
Gestrande Nederlanders Westerdam: ‘Situatie is chaotisch, we voelen ons onveiliger dan op het schip’
Zeker veertien Nederlanders die cruiseschip Westerdam vrijdag mochten verlaten na twee weken op zee vanwege de coronacrisis, zitten nu vast in Cambodja. Door het nieuws over de besmette Amerikaanse medepassagier mogen ze hun hotel niet verlaten. ,,We voelen ons hier onveiliger dan op het schip’’, zegt Johan Kok uit Lekkerkerk over de telefoon vanuit Phnom Penh tegen deze site.
Nou, kort samengevat, dat klopt dus echt voor geen meter.
Zijn vrouw Willy en hij hadden vandaag eigenlijk weer thuis moeten komen na hun 19-daagse cruise door het Verre Oosten. In plaats daarvan zitten ze ‘opgesloten’ in een hotel in de Cambodjaanse hoofdstad. ,,Een prachtig hotel maar het is allemaal zó chaotisch dat niemand weet waar hij aan toe is’’, vervolgt Kok.
Volgens hem verblijven er nog minstens veertien andere Nederlanders in het hotel die ook aan boord zaten van de Westerdam. ,,We ontdekten gistermorgen na het opstaan een onder de kamerdeur geschoven brief. Daarin meldde het Cambodjaanse ministerie van Volksgezondheid dat we op onze kamers moesten blijven en dat we onderzocht zouden worden door een arts. Dit naar aanleiding van het nieuws over de besmetting van een Amerikaanse medepassagier. Toen ik de receptie belde om de informatie te checken, zeiden ze doodleuk: nee hoor, komt u maar naar beneden.’’
Tot grote verbazing van het echtpaar Kok liepen in de hotellobby al tientallen passagiers van de Westerdam rond. Omdat hij het zaakje toch niet helemaal vertrouwde, vroeg Johan de contactpersoon van de Holland America Line (HAL) om opheldering. ,,Hij vertelde dat we eerst rustig konden ontbijten. Weer terug op onze kamer vonden we ineens een brief waarin de HAL mededeelde dat we op onze kamer moesten blijven.’’
Gezondheidstest
In die hotelkamer zitten Johan en Willy Kok nu nóg. ,,We wachten op de gezondheidscontrole. Die omvat meer dan alleen het meten van onze lichaamstemperatuur. Ik denk dat het een soortgelijke test zal zijn als op de Westerdam. Daar gingen ze met een wattenstaafje in mijn neus toen ik een verkoudheid te pakken had’’, zegt de Nederlander.
Zijn vrouw en hij zijn ‘enorm’ geschrokken van het nieuws over de besmetting van de Amerikaanse medepassagier van de Westerdam. ,,Mede daardoor voelen we ons hier veel onveiliger dan op het schip. Wie zegt dat er niet meer passagiers zijn besmet en misschien zitten die wel in dit hotel. Aan de andere kant: iedereen mocht vrij rondlopen aan boord en niemand is ziek geworden. Terwijl het virus zich enorm snel verspreidt. Daarom lijkt het on sterk dat de Amerikaanse vrouw al besmet was op het schip. De HAL plaatst ook vraagtekens bij de zaak en heeft een second opinion aangevraagd. Het zou me niet verbazen als het geen coronavirus blijkt te zijn.
Bron:AD
[Offtopic]quote:Op zondag 16 februari 2020 13:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, kort samengevat, dat klopt dus echt voor geen meter.
Ze mankeren niets. Waarom zou jequote:Op zondag 16 februari 2020 13:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Welke cruise. De westerdam lui mogen gewoon zelf terug, EN hoeven niet in quarantaine (ook niet zelf thuis)... Bizar als je het mij vraagt.
Terecht. Ik zie niet waarom dat de verantwoordelijkheid van de overheid zou moeten zijn. Dit soort dingen is gewoon eigen risico. Als je je poot breekt op vakantie dan komt de overheid je toch ook niet ophalen?quote:Op zondag 16 februari 2020 13:04 schreef Nadelspiel het volgende:
Ministerie wil geen cruisegangers ophalen. Te duur en onnodig om vliegtuig te sturen
Bron: Telegraaf (Premium)
quote:Op zondag 16 februari 2020 14:07 schreef Nadelspiel het volgende:
Oók slim, ....op 15 februari.....10.000 man bij elkaar![]()
Hadaka Matsuri: Thousands gather for Japan's annual 'Naked Festival'
Bron: CNN Travel
afgelopen nacht in de jaarbeurs 35.000 man bij elkaar. Ook mensen uit japan en china kwamen naar a state of trance.quote:Op zondag 16 februari 2020 14:07 schreef Nadelspiel het volgende:
Oók slim, ....op 15 februari.....10.000 man bij elkaar
Hadaka Matsuri: Thousands gather for Japan's annual 'Naked Festival'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |