Wel voor het gewone volk en niet alleen maar via de pastoor. Dat is echt een misvatting die in onze geschiedenisboeken terecht is gekomen. 1 van de vele. Maar inderdaad niet massaal beschikbaar. Dit kwam inderdaad pas met de reformatie en vooral dankzij de uitvinding van de boekdrukkunst op gang.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ja dat misschien wel maar waren niet veel beschikbaar en denk al helemaal niet voor het "gewone" volk. Veel mensen die ook analfabeet waren etc.
Men moest het hebben van wat de pastoor hen vertelde.
En of dat nu echt was wat de bijbel hen leerde was maar de vraag, men moest de pastoor op zijn blauwe ogen vertrouwen.
Vertaald uit een niet al te nauwkeurige Griekse vertaling van de oorspronkelijke Hebreeuwse teksten. Bij een vertaling van een vertaling worden er fouten gemaakt en gaat er informatie verloren.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Voor de reformatie waren er al bijbels in de 'gewone' taal.
Met demonen worden waanbeelden bedoeld en met zieken genezen wordt bedoeld "mensen bekeren".quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
Waarom konden de discipelen van Jezus wel demonen uit drijven en zieken genezen?
Onder de gehele geschiedenis van de mensheid versta ik de gehele geschiedenis van de mensheidquote:Op donderdag 5 maart 2020 15:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wat versta jij onder de gehele geschiedenis?
Toch vreemd dat in een tijdperk waarin communicatie retesnel is, alle medische zaken uitgebreid gedocumenteerd worden en iedereen een camera op zak heeft, er geen enkel teken is van die kracht van god.quote:Ik denk dat het leren begrijpen van de bijbel en wat voor kracht er werkelijk van God's woord uit kan gaan is iets van de laatst 50 jaar misschien (weet dit niet precies).
Vertel jij het me maar, want ik ben er niet van overtuigd dat ze dat kondenquote:Waarom konden de discipelen van Jezus wel demonen uit drijven en zieken genezen?
je bent zelf levend bewijs dat het nu niet anders is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder de gehele geschiedenis?
Want voor de reformatie werden vele mensen van den domme gehouden voor het evangelie.
Dus de gewone mens moesten uitgaan van wat de pastoor of monniken ofzo hen voor hielden.
Domweg omdat men geen bijbel had in de eigen taal.
Er is niet voor niets een reformatie geweest.
Dus men wist toen weinig tot niks van gebeds genezing etc af.
Ik denk dat het leren begrijpen van de bijbel en wat voor kracht er werkelijk van God's woord uit kan gaan is iets van de laatst 50 jaar misschien (weet dit niet precies).
Dit geldt dus ook voor de ooit voor waar aan genomen vervangingsleer.
Dus dat de christenen het nieuwe Israėl zou zijn, terwijl het eigenlijk om het huidige Joodse volk gaat en geen geestelijke variant dat voort leeft in de christenen. Maar dan kom je dus met bepaalde Bijbelse teksten niet uit.
Kortom het heeft dus met kennis te maken.
Waarom konden de discipelen van Jezus wel demonen uit drijven en zieken genezen?
Heb je hier bronmateriaal over? Ik ging ervan uit dat voornamelijk de Vulgaat gebruikt werd.quote:Op donderdag 5 maart 2020 16:13 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Vertaald uit een niet al te nauwkeurige Griekse vertaling van de oorspronkelijke Hebreeuwse teksten.
Sja.. Traduttore traditore. Dat is altijd zo. Kijk alleen maar naar de gemiddelde ondertiteling op TV.quote:Bij een vertaling van een vertaling worden er fouten gemaakt en gaat er informatie verloren.
Het Vulgaat kwam uit de hemel gevallen? Of is dat ook ergens op gebaseerd?quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:00 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Heb je hier bronmateriaal over? Ik ging ervan uit dat voornamelijk de Vulgaat gebruikt werd
Die is in het latijn ipv in koine vandaar mijn opmerkingquote:Op donderdag 5 maart 2020 18:07 schreef dop het volgende:
[..]
Het Vulgaat kwam uit de hemel gevallen? Of is dat ook ergens op gebaseerd?
Okay, dan zit ik in elk geval wat verder terug in mijn gedachten.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:51 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Die is in het latijn ipv in koine vandaar mijn opmerking
No probs.quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:57 schreef dop het volgende:
[..]
Okay, dan zit ik in elk geval wat verder terug in mijn gedachten.
Ik ging er van uit dat er op de oorsprong van het oude testament werd geduid.
Ik denk dat je hier gelijk hebt maar daar wordt het niet beter van...quote:Op donderdag 5 maart 2020 18:00 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Heb je hier bronmateriaal over? Ik ging ervan uit dat voornamelijk de Vulgaat gebruikt werd.
[..]
quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:58 schreef Mijk het volgende:
[..]
Vooruit,
Ik denk dat het wel wat ervaring vereist in ademhalingsmeditaties omdat je die ademhalingsenergie/zuurstof gaat gebruiken.
Wat je eigenlijk doet, is in je normale meditatieritme komen totdat je tot rust bent. Daarna ga je visualiseren dat je bij iedere ademhaling zuivere blauwe lucht inademt, en dat die zuurstof via je mond, door je longen, dan verder door je lichaam richting de plek gaat waar je ergens last van hebt en dat die plek door de ingeademde lucht/wind wordt schoon geblazen. Als je dit goed en met overtuiging doet, dan ben je op een gegeven moment in staat om dat "path" wat de zuurstof door je lichaam aflegt letterlijk te voelen, en het eindpunt gaat tintelen en het pad erheen ook. Op het moment dat de zwakke plek "schoon gewaaid" is in je visualisatie, adem je uit en visualiseer je dat er verbruikte energie (het afval, de ontsteking) als in zwarte rook door je longen terug naar buiten geblazen wordt. And repeat.
Je ademt zegmaar met de getroffen plek.
Des te langer je dit doet, des te sterker ga je dat "path" kunnen voelen wat de zuurstof af zou leggen in je lichaam. Zodra je dit pad gaat voelen ben je al een heel eind.Ik heb ervaring met de Wim Hof-methode, ademhalingsoefeningen en meditatie, dus dat komt wel goed. Hoe lang nam jij voor 1 sessie?SPOILER: AmplifierOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit klinkt in het beginsel heel zweverig en alles, maar geloof me; this aint nothing yet. Hoe meer je te weten komt, des te bizarder alles wordt. Mind over matter, Fibonacci.Ik schrijf boeken over wetenschap en filosofie!
https://www.epsilon-uitga(...)e-tijd-materie/10996
https://www.spectrumboeke(...)k-niet-9789000386765
https://www.spectrumboeke(...)tronen-9789000395071
Eerst inkomen 10 min met normale ademhalingsmeditatie om in de trance te komen, en daarna 15-20 min dit. Ik deed het elke dag, en na een dag of 10-12 begonnen mijn klachten sterk af te nemen. Na 14 dagen had ik er nog amper last van, sindsdien heb ik die meditaties ook niet meer gedaan en is het zo gebleven... even afkloppen..quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met de Wim Hof-methode, ademhalingsoefeningen en meditatie, dus dat komt wel goed. Hoe lang nam jij voor 1 sessie?
Ok, interessant. Zal es kijken wanneer ik dit kan doen, thnx.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 12:11 schreef Mijk het volgende:
[..]
Eerst inkomen 10 min met normale ademhalingsmeditatie om in de trance te komen, en daarna 15-20 min dit. Ik deed het elke dag, en na een dag of 10-12 begonnen mijn klachten sterk af te nemen. Na 14 dagen had ik er nog amper last van, sindsdien heb ik die meditaties ook niet meer gedaan en is het zo gebleven... even afkloppen..
Jezus heeft zelf het volgende gezegd:quote:Op donderdag 5 maart 2020 17:26 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Onder de gehele geschiedenis van de mensheid versta ik de gehele geschiedenis van de mensheid
[..]
Toch vreemd dat in een tijdperk waarin communicatie retesnel is, alle medische zaken uitgebreid gedocumenteerd worden en iedereen een camera op zak heeft, er geen enkel teken is van die kracht van god.
[..]
Vertel jij het me maar, want ik ben er niet van overtuigd dat ze dat konden
Het komt op mij over alsof ze daar op de markt de boel stonden op te lichten, zoals "gebedsgenezers" vandaag de dag nog steeds doen.
Laat maar eens zien dan. Waar wil je afspreken? Ik heb een hartritme stoornis en ben allergisch voor stof, pollen en dieren met haar.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jezus heeft zelf het volgende gezegd(volgens een anonieme, niet te verifiėren bron):
Johannes 14:12 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader.
Dus als Jezus al mensen kon genezen konden zijn discipelen het ook, ook de christenen van alle tijd kunnen het. Het is een gave van de Geest.
Ja dat durf ik glashard te beweren. Het enige waar we beelden van hebben zijn charlatans of (in het beste geval) het placebo effect.quote:Hoezo er is geen enkel teken te vinden van God ondanks alle camera's etc?
Wil je beweren dat er geen video beelden zijn van mensen die genezen zijn door gebed of zieken zalving ofzo?
https://www.facebook.com/Martinkoornstra/videos/382954162410944/
In een poging mensen te misleiden blijft Satan zich voordoen als de engel van het licht.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 16:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Jezus heeft zelf het volgende gezegd:
Johannes 14:12 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader.
Dus als Jezus al mensen kon genezen konden zijn discipelen het ook, ook de christenen van alle tijd kunnen het. Het is een gave van de Geest.
Hoezo er is geen enkel teken te vinden van God ondanks alle camera's etc?
Wil je beweren dat er geen video beelden zijn van mensen die genezen zijn door gebed of zieken zalving ofzo?
https://www.facebook.com/Martinkoornstra/videos/382954162410944/
Gelukkig maar dat deze teksten niet voor ons bedoelt zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:07 schreef Amee het volgende:
[..]
In een poging mensen te misleiden blijft Satan zich voordoen als de engel van het licht.
2 Korinthiėrs 11:14
Maar de aanwezigheid van de wetteloze is het werk van Satan, met allerlei krachtige werken, leugenachtige tekenen, wonderen en allerlei onrechtvaardig bedrog, bedoeld voor degenen die vernietigd worden. Dat verdienen ze, want ze hebben de liefde voor de waarheid niet aanvaard, wat ze had kunnen redden.
2 Thessalonicenzen 2:9, 10
Als je het op die manier bekijkt: De hele bijbel is dan niet voor de moderne christenen bedoeld.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:15 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat deze teksten niet voor ons bedoelt zijn
Er is geen 1 tekst uit de bijbel oorspronkelijk bedoeld voor christenen.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:18 schreef Amee het volgende:
[..]
Als je het op die manier bekijkt: De hele bijbel is dan niet voor de moderne christenen bedoeld.
Waarom kies jij deze teksten niet voor jullie bedoeld, maar andere teksten dan wel weer? Waaraan bepaal je wat wel en wat niet bedoeld is voor de moderne christenen?
Ik begrijp dat je alle vormen van gebedsgenezing ziet als het werk van de duivel?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 17:07 schreef Amee het volgende:
[..]
In een poging mensen te misleiden blijft Satan zich voordoen als de engel van het licht.
2 Korinthiėrs 11:14
Maar de aanwezigheid van de wetteloze is het werk van Satan, met allerlei krachtige werken, leugenachtige tekenen, wonderen en allerlei onrechtvaardig bedrog, bedoeld voor degenen die vernietigd worden. Dat verdienen ze, want ze hebben de liefde voor de waarheid niet aanvaard, wat ze had kunnen redden.
2 Thessalonicenzen 2:9, 10
Waarom gebruiken jullie het dan? Ik neem aan je een christen bent?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:33 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Er is geen 1 tekst uit de bijbel oorspronkelijk bedoeld voor christenen.
Ja, ik zie alle gebedsgenezing als het werk van de duivel. 2 Thessalonicenzen 2:9, 10 zegt het.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:36 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je alle vormen van gebedsgenezing ziet als het werk van de duivel?
Ik ben zelf vaak ook wel kritisch op dergelijke bijeenkomsten omdat er inderdaad veel charlatans zijn, maar ik zou dergelijke boude uitspraken niet willen doen. De Farizeeėrs meenden immers ook Beelzebub tegenover zich te hebben...
Panterjong is nogal vrijzinnigquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:40 schreef Amee het volgende:
[..]
Waarom gebruiken jullie het dan? Ik neem aan je een christen bent?
Geloof je dan ook niet in wonderen? Of ben je van het cessationisme?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:42 schreef Amee het volgende:
[..]
Ja, ik zie alle gebedsgenezing als het werk van de duivel. 2 Thessalonicenzen 2:9, 10 zegt het.
Ik ben van niets. Ik ben er niet zo mee bezig tegenwoordig.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Panterjong is nogal vrijzinnig
[..]
Geloof je dan ook niet in wonderen? Of ben je van het cessationisme?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |