abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2020 @ 06:43:39 #276
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191499495
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 05:05 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat een verrijking, we kunnen veel van vreemde culturen (ofschoon die hier al generaties lang aanwezig zijn) leren. :9~ Mooi ook dat deze kinderen Nederland mee zullen willen vormen vanuit hun idealisme! :B

En hoe lagen de demografische verhoudingen ook alweer? Meer, meer, meer! :9~
Ik ben het helemaal met je eens maar als ik werkelijk zeg wat ik denk word ik geband.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_191499594
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:03 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Dit is -helaas- nu de situatie in Nederland en eigenlijk heel West-Europa. -O-
iemand boert wat op en een ander neemt 'm op de mond hier.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 07:25:36 #278
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191499687
Familie van een getuige wordt al bedreigd door die gezellige salafisten :')

https://nos.nl/artikel/23(...)ia-mijn-dochter.html

Echt, behandel die lui als criminele organisatie met terroristisch oogmerk. Als het bij een stel leernichten gaat dan kun je vast ook iets met deze volksmenners.
pi_191499711
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 07:25 schreef Twiitch het volgende:

Echt, behandel die lui als criminele organisatie. Als het bij een stel leernichten gaat dan kun je vast ook iets met deze volksmenners.
Motorclubs met pak m beet 10000 leden.
Moslims min 1 miljoen, die ga je niet met een paar politie acties aanpakken.
De Aivd heeft een grote rol, maar kan ook niet veel meer dan constateren en waarschuwen, tegen een zwak orgaan.
Vakman pur sang
  vrijdag 14 februari 2020 @ 07:32:15 #280
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191499728
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 07:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Motorclubs met pak m beet 10000 leden.

Ik denk dat de diehard salafisten ook niet met een gigantisch aantal zijn. Pak die kern en hun schier oneindige geldstroom uit het Midden-Oosten eerst eens aan. Voor de bouw van moskeeën is bijvoorbeeld nog altijd een bouwvergunning nodig, de overheid heeft al een wet (Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur) waarmee ze in het kader van de vergunningverlening geldstromen bij (bouw)projecten beoordelen. Dit wordt nu vooral gebruikt om crimineel geld op te sporen (dan kan een drugsbaas bijvoorbeeld geen geld steken in een bouwproject), lijkt me een prima instrument. Word jouw moskee/school/kinderopvang/wijkcentrum/begraafplaats grotendeels gesponsord door een of andere vage sjeik uit Koeweit? Dan geen vergunning. Maar ja, dat vergt wel een beetje daadkracht.

[ Bericht 5% gewijzigd door Twiitch op 14-02-2020 07:38:32 ]
  vrijdag 14 februari 2020 @ 07:41:52 #281
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191499774
Vijanden van de democratie en rechtsstaat moeten als terroristen worden aangepakt. Elke salafist is een terrorist dus overheid ..... waar wachten jullie nog op?
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_191499830
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 07:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik denk dat de diehard salafisten ook niet met een gigantisch aantal zijn. Pak die kern en hun schier oneindige geldstroom uit het Midden-Oosten eerst eens aan. Voor de bouw van moskeeën is bijvoorbeeld nog altijd een bouwvergunning nodig, de overheid heeft al een wet (Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur) waarmee ze in het kader van de vergunningverlening geldstromen bij (bouw)projecten beoordelen. Dit wordt nu vooral gebruikt om crimineel geld op te sporen (dan kan een drugsbaas bijvoorbeeld geen geld steken in een bouwproject), lijkt me een prima instrument. Word jouw moskee/school/kinderopvang/wijkcentrum/begraafplaats grotendeels gesponsord door een of andere vage sjeik uit Koeweit? Dan geen vergunning. Maar ja, dat vergt wel een beetje daadkracht.
Dat waren prima wetten om de bouw te voorkomen. Maar welke ambtwnaar in een links orgaan dueft zich daar aan te branden?
Vakman pur sang
pi_191499857
quote:

[..]

+-1000?

0.1%

En waarschijnlijk vindt 25% van de Moslims het prima wat die 0.1% doet dus die zijn ook eng as fuck.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191499877
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 07:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat waren prima wetten om de bouw te voorkomen. Maar welke ambtwnaar in een links orgaan dueft zich daar aan te branden?
Dat zie je nu dus in Amsterdam, waar zelfs de VVD voor een plan gaat stemmen waardoor de bouw van een grote door Turkije gefinancierde moskee mogelijk gemaakt wordt.

pi_191499878
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 04:52 schreef NoPicNic het volgende:
Moslimkinderen die op school klasgenootjes bedreigen omdat ze een boterham met ham eten.
Wat een achterlijk land is Nederland toch.
Whut
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191499880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is toch vreselijk? Na alles wat die al te verduren hebben gehad in het verleden.
Zeg maar gerust de afgelopen 5000 jaar.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_191499951
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het feit dat je over een sprookje spreekt en een zeer grote meerderheid van de wereldbevolking die theist is wegzet als lachwekkend en triest zegt wellicht meer iets over jou dan over die miljarden mensen.
Helemaal niet. Mensen die in een god geloven leiden aan een kindse vorm van naïeve debielheid. Hoeveel wetenschappelijke bewijzen heb je nog nodig om erachter te komen dat de grote religies simpelweg verzonnen zijn als gevolg van onwetendheid
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_191499957
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik ga hier niet eens op reageren. Als je het geloven in God echt gelijk stelt aan Sinterklaas hoef ik je ook totaal niet serieus te nemen
Wat is het verschil dan? Ze bestaan beide niet en de mensen die erin geloven denken dat ze cadeautjes krijgen als ze lief zijn.

Geloof me, ik ben (streng) christelijk opgevoed, ken de bijbel van begin tot eind en beter nog, ik ken de doctrine waarmee het geloof in stand gehouden wordt. En echt, een paar jaar nadat ik uit scepsis de knop had omgezet, begon ik pas écht in te zien dat het allemaal de grootste kolder is.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_191500256
quote:

[..]

Goede post, kleine notitie: opvallend dat niemand jou om bronnen vraagt bij een uitspraak over aantallen. ;)

Waarom, nou omdat ik niet geloof dat het om een "klein aantal" gaat. Ik zag in dit topic een artikel voorbij komen wat wederom weer eens over Geleen ging. Waar wederom het idee gecreëerd wordt dat er helemaal niets mis is met de moslims en islam in Geleen en dat het alleen maar komt door die nieuwe generatie salafisten. Toen die salafisten 30 jaar geleden nog niet geboren waren was het al één en al ellende met moslims. Waar vallen die dan onder?

Of we het nu salafisten noemen of moslimbroederschap, IS, Al Qaida, Taliban, Boko Harem of al die andere benamingen die we de laatste 30 jaar de revue hebben zien passeren de rode draad is keer op keer hetzelfde. De islam. Ik vraag mij ook af hoe mensen denken dit salafisme te bestrijden? Ga je een gedachtegang vanuit de islam bestrijden? Hoe identificeer je die mensen? Het is wederom een woordje om het idee te creeren dat het maar om een heel klein groepje gaat. Maar tel al die kleine groepjes eens bij elkaar op, mag je de niet criminelen die hier hun hele dag op het gat liggen uitkering te trekken terwijl ze een huisje in land van herkomst hebben ook meetellen. Uiteindelijk kan je niet anders dan de conclusie trekken dat alles wat islamitisch is gerelateerd één grote brok ellende oplevert. Maar ook hetgeen wat in de OP wordt geschetst riep ik 20 jaar terug al, het kwartje dat er iedere keer een stempel op wordt geplakt om vooral de gemene deler niet te benoemen zal over 20 jaar wel eens vallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 14-02-2020 09:14:01 ]
  vrijdag 14 februari 2020 @ 10:10:41 #290
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191500907
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik ga hier niet eens op reageren. Als je het geloven in God echt gelijk stelt aan Sinterklaas hoef ik je ook totaal niet serieus te nemen
Het gaat niet eens alleen om God. Vliegende paarden, mensen die over water lopen, wereldwijde overstromingen die nooit plaats hebben gevonden en alleen een handjevol mensen op een boot overleefd zouden hebben, water in wijn veranderen en: broden en vissen uit het niets toveren.

Zeker dat laatste is op hetzelfde niveau als een man met mijter die uit Spanje komt met een bodemloze zak cadeau's voor alle Nederlandse kinderen, die door elke schoorsteen past.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 10:24:28 #291
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191501040
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 08:19 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan? Ze bestaan beide niet en de mensen die erin geloven denken dat ze cadeautjes krijgen als ze lief zijn.

Geloof me, ik ben (streng) christelijk opgevoed, ken de bijbel van begin tot eind en beter nog, ik ken de doctrine waarmee het geloof in stand gehouden wordt. En echt, een paar jaar nadat ik uit scepsis de knop had omgezet, begon ik pas écht in te zien dat het allemaal de grootste kolder is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het gaat niet eens alleen om God. Vliegende paarden, mensen die over water lopen, wereldwijde overstromingen die nooit plaats hebben gevonden en alleen een handjevol mensen op een boot overleefd zouden hebben, water in wijn veranderen en: broden en vissen uit het niets toveren.

Zeker dat laatste is op hetzelfde niveau als een man met mijter die uit Spanje komt met een bodemloze zak cadeau's voor alle Nederlandse kinderen, die door elke schoorsteen past.
Doet het ertoe?

Jullie zijn het niet eens met de christelijke doctrines en met de Bijbel, prima. Maar jullie zullen toch moeten erkennen dat er een wereld van verschil zit tussen het christendom en de islam, waar dit topic over gaat. Jullie zouden als atheïsten er verstandig aan doen om christenen te zien als bondgenoten, als medemensen die evengoed gevaar lopen door de oprukkende radicale islam, in plaats van alle geloofsystemen en gelovigen over een kam te scheren.

Voor de rest wil ik best eens inhoudelijk op jullie punten ingaan, maar dan wel in het F&L-subforum waar het beter past. :)
pi_191501146
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:24 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

[..]

Doet het ertoe?

Jullie zijn het niet eens met de christelijke doctrines en met de Bijbel, prima. Maar jullie zullen toch moeten erkennen dat er een wereld van verschil zit tussen het christendom en de islam, waar dit topic over gaat. Jullie zouden als atheïsten er verstandig aan doen om christenen te zien als bondgenoten, als medemensen die evengoed gevaar lopen door de oprukkende radicale islam, in plaats van alle geloofsystemen en gelovigen over een kam te scheren.

Voor de rest wil ik best eens inhoudelijk op jullie punten ingaan, maar dan wel in het F&L-subforum waar het beter past. :)
De religieuzen wille helemaal niet samenwerken met atheïsten, dat blijkt ook wel uit het feit dat ze overal op de wereld enorme tempels, kerken, synagogen, moskeeën etc bouwden om hun goden te kunnen vereren/aanbidden, daarmee frustreerden de religieuzen de weinige atheïsten. Religieuzen zijn dus nooit betrouwbare bondgenoten.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 10:43:49 #293
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191501276
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:36 schreef torentje het volgende:

[..]

De religieuzen wille helemaal niet samenwerken met atheïsten, dat blijkt ook wel uit het feit dat ze overal op de wereld enorme tempels, kerken, synagogen, moskeeën etc bouwden om hun goden te kunnen vereren/aanbidden, daarmee frustreerden de religieuzen de weinige atheïsten. Religieuzen zijn dus nooit betrouwbare bondgenoten.
Zonder bondgenoten ga je de radicale islam niet tegenhouden.
pi_191501631
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:32 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Het wordt geen WW3, maar het wordt waarschijnlijk wél burgeroorlog hier en daar.
Eerste kanshebbers binnen Europa: Frankrijk, Engeland en Duitsland. Die ellende gaat ongetwijfeld uitbreiden naar buurlanden daarvan. Eigenlijk net zoals het met WW1 ging, alleen zijn er nu geen koloniën meer, dus zal er hopelijk minder toevloed zijn van strijders van buiten Europa.
Natuurlijk zal er wel wat komen, maar niet zoveel als destijds uit de koloniën werden gehaald....hoop ik dus.
Zweden zal de eerste land in Europa worden dat als "totaal verloren door immigratie" kan worden bestempeld. Ik gok ergens tussen nu en 10 jaar.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_191502030
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:43 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Zonder bondgenoten ga je de radicale islam niet tegenhouden.
Weet ik. Maar men heeft niets aan bondgenoten die atheïsten geen mitrailleurs en kogels gunnen, om het vele frustrerende gebouw door de radicale religieuzen te kunnen stoppen.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 12:04:00 #296
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_191502138
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:54 schreef torentje het volgende:

[..]

Weet ik. Maar men heeft niets aan bondgenoten die atheïsten geen mitrailleurs en kogels gunnen, om het vele frustrerende gebouw door de radicale religieuzen te kunnen stoppen.
Er zijn altijd nuances in dat verhaal. Het christendom staat doorgaans voor een vreedzame aanpak, maar er zijn natuurlijk ook kruistochten geweest in de geschiedenis. Maar het fanatisme waarmee mensen de wapens oppakken staat me soms wel tegen. Je kan je afvragen of je niet bezig bent jezelf naar het niveau van moslimterroristen te verlagen als je nu al de wapens wil oppakken. Wapens lijken me een allerlaatste redmiddel.
pi_191502426
Check bepaalde figuren reikhalzend uitkijken naar een burgeroorlog (uiteraard met de toevoeging dat ze dat 'echt niet willen').
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 14 februari 2020 @ 12:38:51 #298
319979 Fok-it
All is well
pi_191502602
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
Check bepaalde figuren reikhalzend uitkijken naar een burgeroorlog (uiteraard met de toevoeging dat ze dat 'echt niet willen').
Zijn beetje dezelfde figuren die een destructieve leider 'wel lachen' vinden ja. Heel apart
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191502644
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:04 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Er zijn altijd nuances in dat verhaal. Het christendom staat doorgaans voor een vreedzame aanpak, maar er zijn natuurlijk ook kruistochten geweest in de geschiedenis. Maar het fanatisme waarmee mensen de wapens oppakken staat me soms wel tegen. Je kan je afvragen of je niet bezig bent jezelf naar het niveau van moslimterroristen te verlagen als je nu al de wapens wil oppakken. Wapens lijken me een allerlaatste redmiddel.
Radicale religieuzen zijn reuzen geoefend in man tegen man vechten. De atheïsten zijn dat niet, dus kunnen een man tegen mangevecht zonder dodelijke wapens nooit winnen. Wapens zijn dus voor atheïsten nodig om het gevecht met radicale religieuzen gelijk te maken.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 13:07:20 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191502958
LAPO!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')