Ik ben het helemaal met je eens maar als ik werkelijk zeg wat ik denk word ik geband.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 05:05 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat een verrijking, we kunnen veel van vreemde culturen (ofschoon die hier al generaties lang aanwezig zijn) leren.Mooi ook dat deze kinderen Nederland mee zullen willen vormen vanuit hun idealisme!
![]()
En hoe lagen de demografische verhoudingen ook alweer? Meer, meer, meer!
iemand boert wat op en een ander neemt 'm op de mond hier.quote:Op donderdag 13 februari 2020 23:03 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Dit is -helaas- nu de situatie in Nederland en eigenlijk heel West-Europa.
Motorclubs met pak m beet 10000 leden.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 07:25 schreef Twiitch het volgende:
Echt, behandel die lui als criminele organisatie. Als het bij een stel leernichten gaat dan kun je vast ook iets met deze volksmenners.
Ik denk dat de diehard salafisten ook niet met een gigantisch aantal zijn. Pak die kern en hun schier oneindige geldstroom uit het Midden-Oosten eerst eens aan. Voor de bouw van moskeeën is bijvoorbeeld nog altijd een bouwvergunning nodig, de overheid heeft al een wet (Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur) waarmee ze in het kader van de vergunningverlening geldstromen bij (bouw)projecten beoordelen. Dit wordt nu vooral gebruikt om crimineel geld op te sporen (dan kan een drugsbaas bijvoorbeeld geen geld steken in een bouwproject), lijkt me een prima instrument. Word jouw moskee/school/kinderopvang/wijkcentrum/begraafplaats grotendeels gesponsord door een of andere vage sjeik uit Koeweit? Dan geen vergunning. Maar ja, dat vergt wel een beetje daadkracht.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 07:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Motorclubs met pak m beet 10000 leden.
Dat waren prima wetten om de bouw te voorkomen. Maar welke ambtwnaar in een links orgaan dueft zich daar aan te branden?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 07:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik denk dat de diehard salafisten ook niet met een gigantisch aantal zijn. Pak die kern en hun schier oneindige geldstroom uit het Midden-Oosten eerst eens aan. Voor de bouw van moskeeën is bijvoorbeeld nog altijd een bouwvergunning nodig, de overheid heeft al een wet (Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur) waarmee ze in het kader van de vergunningverlening geldstromen bij (bouw)projecten beoordelen. Dit wordt nu vooral gebruikt om crimineel geld op te sporen (dan kan een drugsbaas bijvoorbeeld geen geld steken in een bouwproject), lijkt me een prima instrument. Word jouw moskee/school/kinderopvang/wijkcentrum/begraafplaats grotendeels gesponsord door een of andere vage sjeik uit Koeweit? Dan geen vergunning. Maar ja, dat vergt wel een beetje daadkracht.
+-1000?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 07:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik denk dat de diehard salafisten ook niet met een gigantisch aantal zijn. Pak die kern en hun schier oneindige geldstroom uit het Midden-Oosten eerst eens aan. Voor de bouw van moskeeën is bijvoorbeeld nog altijd een bouwvergunning nodig, de overheid heeft al een wet (Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur) waarmee ze in het kader van de vergunningverlening geldstromen bij (bouw)projecten beoordelen. Dit wordt nu vooral gebruikt om crimineel geld op te sporen (dan kan een drugsbaas bijvoorbeeld geen geld steken in een bouwproject), lijkt me een prima instrument. Word jouw moskee/school/kinderopvang/wijkcentrum/begraafplaats grotendeels gesponsord door een of andere vage sjeik uit Koeweit? Dan geen vergunning. Maar ja, dat vergt wel een beetje daadkracht.
Dat zie je nu dus in Amsterdam, waar zelfs de VVD voor een plan gaat stemmen waardoor de bouw van een grote door Turkije gefinancierde moskee mogelijk gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 07:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat waren prima wetten om de bouw te voorkomen. Maar welke ambtwnaar in een links orgaan dueft zich daar aan te branden?
Whutquote:Op vrijdag 14 februari 2020 04:52 schreef NoPicNic het volgende:
Moslimkinderen die op school klasgenootjes bedreigen omdat ze een boterham met ham eten.
Wat een achterlijk land is Nederland toch.
Zeg maar gerust de afgelopen 5000 jaar.quote:Op donderdag 13 februari 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is toch vreselijk? Na alles wat die al te verduren hebben gehad in het verleden.
Helemaal niet. Mensen die in een god geloven leiden aan een kindse vorm van naïeve debielheid. Hoeveel wetenschappelijke bewijzen heb je nog nodig om erachter te komen dat de grote religies simpelweg verzonnen zijn als gevolg van onwetendheidquote:Op donderdag 13 februari 2020 22:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het feit dat je over een sprookje spreekt en een zeer grote meerderheid van de wereldbevolking die theist is wegzet als lachwekkend en triest zegt wellicht meer iets over jou dan over die miljarden mensen.
Wat is het verschil dan? Ze bestaan beide niet en de mensen die erin geloven denken dat ze cadeautjes krijgen als ze lief zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2020 22:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens op reageren. Als je het geloven in God echt gelijk stelt aan Sinterklaas hoef ik je ook totaal niet serieus te nemen
Goede post, kleine notitie: opvallend dat niemand jou om bronnen vraagt bij een uitspraak over aantallen.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 07:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het gaat niet eens alleen om God. Vliegende paarden, mensen die over water lopen, wereldwijde overstromingen die nooit plaats hebben gevonden en alleen een handjevol mensen op een boot overleefd zouden hebben, water in wijn veranderen en: broden en vissen uit het niets toveren.quote:Op donderdag 13 februari 2020 22:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens op reageren. Als je het geloven in God echt gelijk stelt aan Sinterklaas hoef ik je ook totaal niet serieus te nemen
quote:Op vrijdag 14 februari 2020 08:19 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan? Ze bestaan beide niet en de mensen die erin geloven denken dat ze cadeautjes krijgen als ze lief zijn.
Geloof me, ik ben (streng) christelijk opgevoed, ken de bijbel van begin tot eind en beter nog, ik ken de doctrine waarmee het geloof in stand gehouden wordt. En echt, een paar jaar nadat ik uit scepsis de knop had omgezet, begon ik pas écht in te zien dat het allemaal de grootste kolder is.
Doet het ertoe?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 10:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het gaat niet eens alleen om God. Vliegende paarden, mensen die over water lopen, wereldwijde overstromingen die nooit plaats hebben gevonden en alleen een handjevol mensen op een boot overleefd zouden hebben, water in wijn veranderen en: broden en vissen uit het niets toveren.
Zeker dat laatste is op hetzelfde niveau als een man met mijter die uit Spanje komt met een bodemloze zak cadeau's voor alle Nederlandse kinderen, die door elke schoorsteen past.
De religieuzen wille helemaal niet samenwerken met atheïsten, dat blijkt ook wel uit het feit dat ze overal op de wereld enorme tempels, kerken, synagogen, moskeeën etc bouwden om hun goden te kunnen vereren/aanbidden, daarmee frustreerden de religieuzen de weinige atheïsten. Religieuzen zijn dus nooit betrouwbare bondgenoten.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 10:24 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
[..]
Doet het ertoe?
Jullie zijn het niet eens met de christelijke doctrines en met de Bijbel, prima. Maar jullie zullen toch moeten erkennen dat er een wereld van verschil zit tussen het christendom en de islam, waar dit topic over gaat. Jullie zouden als atheïsten er verstandig aan doen om christenen te zien als bondgenoten, als medemensen die evengoed gevaar lopen door de oprukkende radicale islam, in plaats van alle geloofsystemen en gelovigen over een kam te scheren.
Voor de rest wil ik best eens inhoudelijk op jullie punten ingaan, maar dan wel in het F&L-subforum waar het beter past.
Zonder bondgenoten ga je de radicale islam niet tegenhouden.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 10:36 schreef torentje het volgende:
[..]
De religieuzen wille helemaal niet samenwerken met atheïsten, dat blijkt ook wel uit het feit dat ze overal op de wereld enorme tempels, kerken, synagogen, moskeeën etc bouwden om hun goden te kunnen vereren/aanbidden, daarmee frustreerden de religieuzen de weinige atheïsten. Religieuzen zijn dus nooit betrouwbare bondgenoten.
Zweden zal de eerste land in Europa worden dat als "totaal verloren door immigratie" kan worden bestempeld. Ik gok ergens tussen nu en 10 jaar.quote:Op donderdag 13 februari 2020 15:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Het wordt geen WW3, maar het wordt waarschijnlijk wél burgeroorlog hier en daar.
Eerste kanshebbers binnen Europa: Frankrijk, Engeland en Duitsland. Die ellende gaat ongetwijfeld uitbreiden naar buurlanden daarvan. Eigenlijk net zoals het met WW1 ging, alleen zijn er nu geen koloniën meer, dus zal er hopelijk minder toevloed zijn van strijders van buiten Europa.
Natuurlijk zal er wel wat komen, maar niet zoveel als destijds uit de koloniën werden gehaald....hoop ik dus.
Weet ik. Maar men heeft niets aan bondgenoten die atheïsten geen mitrailleurs en kogels gunnen, om het vele frustrerende gebouw door de radicale religieuzen te kunnen stoppen.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 10:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zonder bondgenoten ga je de radicale islam niet tegenhouden.
Er zijn altijd nuances in dat verhaal. Het christendom staat doorgaans voor een vreedzame aanpak, maar er zijn natuurlijk ook kruistochten geweest in de geschiedenis. Maar het fanatisme waarmee mensen de wapens oppakken staat me soms wel tegen. Je kan je afvragen of je niet bezig bent jezelf naar het niveau van moslimterroristen te verlagen als je nu al de wapens wil oppakken. Wapens lijken me een allerlaatste redmiddel.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 11:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Weet ik. Maar men heeft niets aan bondgenoten die atheïsten geen mitrailleurs en kogels gunnen, om het vele frustrerende gebouw door de radicale religieuzen te kunnen stoppen.
Zijn beetje dezelfde figuren die een destructieve leider 'wel lachen' vinden ja. Heel apartquote:Op vrijdag 14 februari 2020 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
Check bepaalde figuren reikhalzend uitkijken naar een burgeroorlog (uiteraard met de toevoeging dat ze dat 'echt niet willen').
Radicale religieuzen zijn reuzen geoefend in man tegen man vechten. De atheïsten zijn dat niet, dus kunnen een man tegen mangevecht zonder dodelijke wapens nooit winnen. Wapens zijn dus voor atheïsten nodig om het gevecht met radicale religieuzen gelijk te maken.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 12:04 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Er zijn altijd nuances in dat verhaal. Het christendom staat doorgaans voor een vreedzame aanpak, maar er zijn natuurlijk ook kruistochten geweest in de geschiedenis. Maar het fanatisme waarmee mensen de wapens oppakken staat me soms wel tegen. Je kan je afvragen of je niet bezig bent jezelf naar het niveau van moslimterroristen te verlagen als je nu al de wapens wil oppakken. Wapens lijken me een allerlaatste redmiddel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |