abonnement Unibet Coolblue
pi_192257632
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Goed dat je er zelf hebt geleerd om nieuwe relaties nog een kans te geven van je eerdere nare ervaring. Maar wat maakt dan dat je vertrouwen hebt dat die een uitzondering was?
Omdat heel veel mensen wel geluk kunnen vinden in de liefde. Zo moeilijk is het allemaal eigenlijk niet. Dat ik geen geluk heb gevonden so far in de liefde, heeft in de eerste plaats met mezelf te maken. Ik ben nog erg onzeker over mezelf en ik heb sowieso moeite om mij te binden aan iemand, ook voor vriendschappen.

Als ik zou concluderen voor mezelf dat alle mannen hetzelfde zijn - wat nogal raar is aangezien ik zelf een man ben - en dat ik daarom maar helemaal geen relatie zou moeten hebben, dan voelt mijn leven heel erg leeg en zinloos.

Daarbij leveren ook relaties die stuklopen uiteindelijk wel iets positiefs op. Mijn vorige relatie dat was een biseksuele man met inderdaad narcistische trekken (en vooral Asperger). Ik ben toch zelf akkoord gegaan om met hem een relatie aan te gaan en ik heb ook wel leuke dingen meegemaakt. Uiteindelijk levert het mij meer inzicht op in wat ik nou van een partner graag zou willen en dat ik voortaan sneller mijn eigen grenzen moet aangeven.
pi_192258869
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 18:55 schreef Keep_Walking het volgende:

Hoe oud ben je nu?
31 hoezo?

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:38 schreef Hexagon het volgende:
Met pubers bedoel ik vooral lui die in hun hoofd nog niet volwassen zijn. Er zijn hier lui van boven de 40 die daaronder vallen.

Maar je projecteert teveel het gedrag van onprettige mannen op de gehele mannenpopulatie. Dat terwijl als je eerlijk kijkt, de meeste mannen met een relatie gewoon prima partners zijn. Loop eens over straat en kijk naar de stellen. Grotendeels hele normale mensen.

Geef je niet gewoon de verkeerde mannen de kans? Vaak zie je dat bij vrouwen die klagen over dat alle mannen eikels zijn. Die zoeken iedere keer opnieuw dat type man op en de mannen die niet zo zijn die zien ze niet staan.
Ik denk niet dat ik de verkeerde mannen eens kans geef. Ja, ik heb ook verkeerde jongens een kans gegeven in het verleden, maar ontdekte pas later dat ze verkeerd waren omdat ze zich in het begin heel anders voordeden. En ik las toevallig net nog in mijn dagboek over mijn eerste "relatie"... Ik sprak met hem af omdat hij zo aardig deed, maar ik was bang voor een relatie. Ik zoende met hem maar wachtte in stilte tot het eindelijk over was, ik ging liever in het donker naar huis dan bij hem te blijven slapen terwijl ik hem voor de rest een hele lieve, leuk uitziende jongen vond. Ik was alleen niet verliefd op hem. Ik moest huilen toen hij online schreef "my sweet valentine" ofzo omdat ik dacht dat het over mij ging en ik bang was om hem teleur te stellen. Daarom was ik ontzettend opgelucht toen hij alleen vrienden wou zijn, terwijl als ik er puur platonisch naar kijk we best een goede klik hadden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:35 schreef Shreyas het volgende:

Mannen die hier posten die doen dat ook vaak uit stoerdoenerij of met een knipoog. Veel reacties worden gepost om een andere reactie uit te lokken, dus misschien dat je daardoor een verkeerd beeld hebt gekregen
Ben ik me nu ook wel meer van bewust idd. Maar zoals jouw reactie nu lijkt me wel serieus. Dus dan is het gewoon lastig om de wel serieuze van de niet serieuze reacties te scheiden soms.

quote:
Dat is lastig te zeggen, het verschilt sowieso per man, maar het is moeilijk te meten. Een narcistische man kan zich op het eerste gezicht helemaal niet zo voor doen en andersom, ik weet dus niet van welke voorbeeld er meer zijn, maar ze bestaan allebei ja.
Gelukkig dat jij het iig niet ontkend. Volgens sommige hier bestaan er immers gewoon geen mannen met minder goede bedoelingen of zo. Nu is het idd raar dat ik daar blij om ben, maar het lijkt me gewoon net zo onrealistisch dat er helemaal geen narcistische mannen bestaan als dat er heel veel van bestaan.

quote:
Dat kan, maar het is een elke relatie geven en nemen. Dus je kan als vrouw niet verwachten dat je aanbeden wordt er er niets voor terug doet. Als de relatie goed is dan geef je elkaar beide wat nodig is. Dat betekent dus dat je elkaars voorzien in zijn/haar behoefte.
Nou ik heb in het verleden wel jongens aanbeden zonder dat ze er iets voor deden. Dat zit in mij omdat ik zo obsessief verliefd kan zijn. En misschien heb ik dat onbewust nog niet verwerkt en wil ik van anderen de aandacht terug die ik vergeefs aan de verkeerde had geschonken, of zo. Onbewust zeg ik omdat ik het namelijk bewust allang had verwerkt, ja verliefdheid is wel eens niet wederzijds, het was m'n eigen schuld dus ik kan die mannen niets verwijten, bla bla. En als mijn behoefte daardoor dan aanbeden worden is en niks anders, dan is het voor mij dus logisch dat ik geen relatie hoef toch? Want dan kan niemand in mijn behoefte voorzien, en het lijkt mij toch niet onredelijk om geen relatie te willen waarin ik alleen in de behoefte van een ander kan voorzien en andersom niet.

quote:
Fysieke en seksuele aantrekkingskracht is natuurlijk enorm belangrijk. Van de man tegenover de vrouw, maar ook van de vrouw tegenover de man, laten we dat niet vergeten. Zonder deze passie is het verschil klein met ''gewoon'' vrienden zijn (of 'leven als broer en zus').
Ja, daar gaat het mij dus vooral om. Bedankt dat jij dat wel inziet.

quote:
Verder iedereen heeft een andere smaak dus ik weet niet of er "universele standaarden van aantrekkelijkheid" bestaan. Wat denk ik belangrijker is, is dat de vrouw er enigszins gezond uit ziet (dus niet zwaar obese of zwaar anorexia) en ook een beetje moeite doet om er aantrekkelijk uit te zien. Ook dit werkt beide kanten op, vrouwen verlangen dit namelijk ook van een man.
Laat ik ten slotte opmerken dat sex appeal niet alleen uiterlijk is, het is ook uitstraling, spontaniteit, gedrag, zelfvertrouwen hebben/zelfverzekerd zijn, opgewekt zijn, open staan voor dingen, etc.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met je laatste punt ''dat ze zijn leven niet al te lastig maakt", ik denk dat weinig mensen het volhouden om bij een partner (ongeacht man of vrouw) te blijven die hun leven lastig maakt.
Daarmee bedoel ik dat ik wel eens lees dat als een vrouw zich slecht voelt of over haar gevoelens wil praten dat een man dat heel lastig vindt. Maar goed meestal is het dan ook de situatie: man komt uit werk, wil niet dat vrouw aan zijn hoofd zeurt (lees: uberhaupt iets zegt) en doet z'n eigen ding, maar wil wel seks anders is ze kil en afstandelijk. Dat zou echt mijn nachtmerrie scenario zijn. Maar ja, volgens mij zit de relatie dan sowieso niet goed, en het helpt mij ook niet door te denken dat veel mannen zo zijn of zo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 22:06 schreef mspoez het volgende:
Het bijzonderste van dit topic is wel dat de TS schijnt te denken dat er enorme mentale verschillen zijn tussen jongens en meisjes.
Het bijzonderste van jouw reacties lijkt mij dat je om onduidelijke reden zo'n hekel aan mij lijkt te hebben dat je me alleen maar wilt afkraken en verder niks.
Ik denk helemaal niet dat er over het algemeen grote verschillen zijn tussen mannen en vrouwen, jongens en meisjes of whatever maar op relatiegebied krijg ik dat idee door dit forum wel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 22:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Omdat heel veel mensen wel geluk kunnen vinden in de liefde. Zo moeilijk is het allemaal eigenlijk niet. Dat ik geen geluk heb gevonden so far in de liefde, heeft in de eerste plaats met mezelf te maken. Ik ben nog erg onzeker over mezelf en ik heb sowieso moeite om mij te binden aan iemand, ook voor vriendschappen.

Als ik zou concluderen voor mezelf dat alle mannen hetzelfde zijn - wat nogal raar is aangezien ik zelf een man ben - en dat ik daarom maar helemaal geen relatie zou moeten hebben, dan voelt mijn leven heel erg leeg en zinloos.

Daarbij leveren ook relaties die stuklopen uiteindelijk wel iets positiefs op. Mijn vorige relatie dat was een biseksuele man met inderdaad narcistische trekken (en vooral Asperger). Ik ben toch zelf akkoord gegaan om met hem een relatie aan te gaan en ik heb ook wel leuke dingen meegemaakt. Uiteindelijk levert het mij meer inzicht op in wat ik nou van een partner graag zou willen en dat ik voortaan sneller mijn eigen grenzen moet aangeven.
Nou ja misschien is dat het verschil wel, jouw leven lijkt leeg en zinloos zonder relatie maar ikzelf heb dat gevoel niet. Of misschien wel een beetje maar niet zo erg dat het mijn weerzin voor relaties overtreft.
Dat laatste ben ik echter wel met je eens en vind ik een goede manier van ernaar kijken. Was die relatie door die ander uitgemaakt of door jou en waarom? Niet dat het nog wat uitmaakt natuurlijk maar ik ben benieuwd daarnaar. Maar waar ik ook benieuwd naar ben is... Je bent dus al eerder op een narcist met Aspergers gevallen. Dat wist je in het begin niet neem ik aan, of wel? Zo niet hoe denk je dat dan in het vervolg wel te kunnen herkennen voordat het te laat is? Of neem je het risico op weer dezelfde vervelende ervaring en tijdverspilling (om dat je dat keer niks nieuws meer leert behalve wat je al wist) maar op de koop toe?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:10:20 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192260751
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 00:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Ik denk niet dat ik de verkeerde mannen eens kans geef. Ja, ik heb ook verkeerde jongens een kans gegeven in het verleden, maar ontdekte pas later dat ze verkeerd waren omdat ze zich in het begin heel anders voordeden. En ik las toevallig net nog in mijn dagboek over mijn eerste "relatie"... Ik sprak met hem af omdat hij zo aardig deed, maar ik was bang voor een relatie. Ik zoende met hem maar wachtte in stilte tot het eindelijk over was, ik ging liever in het donker naar huis dan bij hem te blijven slapen terwijl ik hem voor de rest een hele lieve, leuk uitziende jongen vond. Ik was alleen niet verliefd op hem. Ik moest huilen toen hij online schreef "my sweet valentine" ofzo omdat ik dacht dat het over mij ging en ik bang was om hem teleur te stellen. Daarom was ik ontzettend opgelucht toen hij alleen vrienden wou zijn, terwijl als ik er puur platonisch naar kijk we best een goede klik hadden.
Heeft het dan eigenlijk niet te maken met dat je moeite hebt mensen te kunnen inschatten? Dat je iets te graag in gouden bergen gelooft? Vaak kun je bij foute mensen al heel snel zien dat het niet klopt.

Wat zoek je eigenlijk in een man? Als je een man zou mogen toveren waarmee je gelukkig zou kunnen worden, wat is dat voor iemand?
pi_192261616
Niet elke vrouw is narcistisch (ja als je een keer van de zolder komt ontmoet je ook vrouwen met minder issues) en niet elk man wordt gebruikt als narcistisch supply (doen mannen met elkaar een stuk meer heb ik het gevoel)

Het karakter van de vrouw wordt ook veelal gevoed door de omgeving.
Zie je vrouwen in Ghana met minder dan 4 kids en parttime werken en rondneuken?
Dat laatste weet ik niet maar echt geen 40-er die een cuck aan de haak slaat en dan pas begint te verwekken.

Het probleem is dat de meeste mannen in het westen dan ook gore pussies zijn. Je vriendengroep nog het meest. Gaan ze voor je chicks regelen, of gaan ze zielig lopen doen op het eind van de avond want 'bro's before ho's' wat ook een achterlijk iets is.

conclusie my 2 cents: ditch al je mannelijke toxic friends, maak vrouwelijke platonische vriendinnen, ditch hen als ze je disrespecten, en spreek elke chick boven jouw persoonlijke 8 aan.

Ik doe dat laatste ook niet altijd dus het is ook een advies aan mijzelf.

EDIT: is deze TS nou een man met een vrouwicoontje? :')

[ Bericht 7% gewijzigd door SwaPore op 25-03-2020 09:20:44 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:07:54 #180
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_192263917
Typisch dat de reacties in dit soort topics heel anders zijn als een man zoiets over vrouwen roept.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_192264001
wat is dit voor mannenhatend gelul dit
pi_192264125
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:10 schreef Hexagon het volgende:
Heeft het dan eigenlijk niet te maken met dat je moeite hebt mensen te kunnen inschatten? Dat je iets te graag in gouden bergen gelooft? Vaak kun je bij foute mensen al heel snel zien dat het niet klopt.

Wat zoek je eigenlijk in een man? Als je een man zou mogen toveren waarmee je gelukkig zou kunnen worden, wat is dat voor iemand?
Ja ik ging vroeger wel aan de ene kant uit van het goede, meer dan nu. Maar wilde eerst helemaal niet met hem afspreken vanwege plotseling claimerige fwbs (waar het toen logischerwijs na die poging tot serieuze relatie met een ander ook mee doodbloedde).
Als je met gouden bergen bedoelt familiebezoek en bios of: het feit dat ik dan wist hoe afspreken met een jongen voelde en deze voor mijn gevoel een kans had gegeven en andersom hij mij, dan, ja.

Nou, vroeger deed ik dat veel! In gedachten dan. Leuke vraag. Maar nu niet meer. Want als ik nu een man zou moeten toveren zou het aan de ene kant helemaal geen man zijn, omdat ik mannen deels zat ben. Maar een relatie / daten met een meisje heb ik wel eens geprobeerd maar dat werd ook niks, ook voor vrouwen voel ik te weinig voor een relatie.
waar ik in serieuze zin de laatste tijd wel eens over fantaseer is dat er een jongen was uit mijn klas die even geobsedeerd was met mij als dat ik destijds geobsedeerd was met een andere jongen, maar dat ik het gewoon nooit doorhad of zo. Als ik die dan nu tegen zou komen en hij was single, zou ik denk ik direct even geobsedeerd worden met hem als destijds met die ander, als hij een beetje leuk is.
Maar het kan ook zijn dat ik daar gewoon over fantaseer omdat de kans dat dit werkelijkheid wordt gewoon zo extreem klein is....

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:15 schreef SwaPore het volgende:
Niet elke vrouw is narcistisch (ja als je een keer van de zolder komt ontmoet je ook vrouwen met minder issues) en niet elk man wordt gebruikt als narcistisch supply (doen mannen met elkaar een stuk meer heb ik het gevoel)

Het karakter van de vrouw wordt ook veelal gevoed door de omgeving.
Zie je vrouwen in Ghana met minder dan 4 kids en parttime werken en rondneuken?
Dat laatste weet ik niet maar echt geen 40-er die een cuck aan de haak slaat en dan pas begint te verwekken.

Het probleem is dat de meeste mannen in het westen dan ook gore pussies zijn. Je vriendengroep nog het meest. Gaan ze voor je chicks regelen, of gaan ze zielig lopen doen op het eind van de avond want 'bro's before ho's' wat ook een achterlijk iets is.

conclusie my 2 cents: ditch al je mannelijke toxic friends, maak vrouwelijke platonische vriendinnen, ditch hen als ze je disrespecten, en spreek elke chick boven jouw persoonlijke 8 aan.

Ik doe dat laatste ook niet altijd dus het is ook een advies aan mijzelf.

EDIT: is deze TS nou een man met een vrouwicoontje? :')
Huh? Ik snap helemaal niets van deze reactie, op het vrouwen in Ghana gedeelte na. Ja die hebben het zwaarder, kun je niet echt vergelijken.
Nee, ben vrouw.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:10 schreef Hexagon het volgende:
Heeft het dan eigenlijk niet te maken met dat je moeite hebt mensen te kunnen inschatten? Dat je iets te graag in gouden bergen gelooft? Vaak kun je bij foute mensen al heel snel zien dat het niet klopt.

Wat zoek je eigenlijk in een man? Als je een man zou mogen toveren waarmee je gelukkig zou kunnen worden, wat is dat voor iemand?
Ja ik ging vroeger wel aan de ene kant uit van het goede, meer dan nu. Maar wilde eerst helemaal niet met hem afspreken vanwege plotseling claimerige fwbs (waar het toen logischerwijs na die poging tot serieuze relatie met een ander ook mee doodbloedde).
Als je met gouden bergen bedoelt familiebezoek en bios of: het feit dat ik dan wist hoe afspreken met een jongen voelde en deze voor mijn gevoel een kans had gegeven en andersom hij mij, dan, ja.

Nou, vroeger deed ik dat veel! In gedachten dan. Leuke vraag. Maar nu niet meer. Want als ik nu een man zou moeten toveren zou het aan de ene kant helemaal geen man zijn, omdat ik mannen deels zat ben. Maar een relatie / daten met een meisje heb ik wel eens geprobeerd maar dat werd ook niks, ook voor vrouwen voel ik te weinig voor een relatie.
waar ik in serieuze zin de laatste tijd wel eens over fantaseer is dat er een jongen was uit mijn klas die even geobsedeerd was met mij als dat ik destijds geobsedeerd was met een andere jongen, maar dat ik het gewoon nooit doorhad of zo. Als ik die dan nu tegen zou komen en hij was single, zou ik denk ik direct even geobsedeerd worden met hem als destijds met die ander, als hij een beetje leuk is.
Maar het kan ook zijn dat ik daar gewoon over fantaseer omdat de kans dat dit werkelijkheid wordt gewoon zo extreem klein is....

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:15 schreef SwaPore het volgende:
Niet elke vrouw is narcistisch (ja als je een keer van de zolder komt ontmoet je ook vrouwen met minder issues) en niet elk man wordt gebruikt als narcistisch supply (doen mannen met elkaar een stuk meer heb ik het gevoel)

Het karakter van de vrouw wordt ook veelal gevoed door de omgeving.
Zie je vrouwen in Ghana met minder dan 4 kids en parttime werken en rondneuken?
Dat laatste weet ik niet maar echt geen 40-er die een cuck aan de haak slaat en dan pas begint te verwekken.

Het probleem is dat de meeste mannen in het westen dan ook gore pussies zijn. Je vriendengroep nog het meest. Gaan ze voor je chicks regelen, of gaan ze zielig lopen doen op het eind van de avond want 'bro's before ho's' wat ook een achterlijk iets is.

conclusie my 2 cents: ditch al je mannelijke toxic friends, maak vrouwelijke platonische vriendinnen, ditch hen als ze je disrespecten, en spreek elke chick boven jouw persoonlijke 8 aan.

Ik doe dat laatste ook niet altijd dus het is ook een advies aan mijzelf.

EDIT: is deze TS nou een man met een vrouwicoontje? :')
Huh? Ik snap helemaal niets van deze reactie, op het vrouwen in Ghana gedeelte na. Ja die hebben het zwaarder, kun je niet echt vergelijken.
Nee, ben vrouw.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:07 schreef Quotidien het volgende:
Typisch dat de reacties in dit soort topics heel anders zijn als een man zoiets over vrouwen roept.
O+ O+ O+ :* :* :* *O* Dank je

quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:11 schreef Salvad0R het volgende:
wat is dit voor mannenhatend gelul dit
Tja.... Zo ben ik nou eenmaal geworden.. Ik doe mijn best om minder mannenhatend te zijn, maar de weg ertoe voelt (VOOR MIJ) eerder als Nanga Parbat of zo dan het heuvelland in Zuid Limburg.

[ Bericht 22% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 25-03-2020 11:35:06 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 25 maart 2020 @ 11:51:16 #183
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_192264840
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:11 schreef Salvad0R het volgende:
wat is dit voor mannenhatend gelul dit
Doodeng dit :7
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192265169
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:51 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Doodeng dit :7
Nee vooral veel projectie.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 25 maart 2020 @ 12:12:08 #185
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_192265189
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:10 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee vooral veel projectie.
Klopt ,dat sowieso :+ maar ik vind dit soort mensen ziekelijk en doodeng :@
Ik blijf daar liever bij uit de buurt
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 25 maart 2020 @ 14:39:53 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192267963
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:16 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja ik ging vroeger wel aan de ene kant uit van het goede, meer dan nu. Maar wilde eerst helemaal niet met hem afspreken vanwege plotseling claimerige fwbs (waar het toen logischerwijs na die poging tot serieuze relatie met een ander ook mee doodbloedde).
Als je met gouden bergen bedoelt familiebezoek en bios of: het feit dat ik dan wist hoe afspreken met een jongen voelde en deze voor mijn gevoel een kans had gegeven en andersom hij mij, dan, ja.
Je loopt natuurlijk altijd het risico om iemand te treffen die toch niet zo tof is. De zoektocht naar liefde zal bij de meeste mensen niet pijnloos gaan. Maar als het goed is leer je ook van iedere keer dat er dingen misgaan en kun je dingen beter inschatten.

Vrouwen die iedere keer de mist in gaan en gaan beweren dat mannen "allemaal klootzakken" zijn hebben op een of andere manier een soort blinde vlek voor hun eigen gedrag. Want als ze uitgeraasd zijn blijven ze iedere keer maar weer naar het zelfde type kerel kijken en blijven ze mannen die normaal zijn geen kans geven.

Wat voor mannen gaf je een kans in de tijd dat je open stond voor een relatie. En waarom kregen anderen die niet?

quote:
Nou, vroeger deed ik dat veel! In gedachten dan. Leuke vraag. Maar nu niet meer. Want als ik nu een man zou moeten toveren zou het aan de ene kant helemaal geen man zijn, omdat ik mannen deels zat ben. Maar een relatie / daten met een meisje heb ik wel eens geprobeerd maar dat werd ook niks, ook voor vrouwen voel ik te weinig voor een relatie.
waar ik in serieuze zin de laatste tijd wel eens over fantaseer is dat er een jongen was uit mijn klas die even geobsedeerd was met mij als dat ik destijds geobsedeerd was met een andere jongen, maar dat ik het gewoon nooit doorhad of zo. Als ik die dan nu tegen zou komen en hij was single, zou ik denk ik direct even geobsedeerd worden met hem als destijds met die ander, als hij een beetje leuk is.
Maar het kan ook zijn dat ik daar gewoon over fantaseer omdat de kans dat dit werkelijkheid wordt gewoon zo extreem klein is....
Met een meisje daten als heterovrouw is vooral een nepoplossing voor een probleem. Je ben in ieder geval dus niet lesbisch en heb eigenlijk wel gewoon behoefte aan een fijne relatie.

Maar belangrijk is dan te weten wat je precies in een man zoekt. En waarom je dan steeds de verkeerde vind.
pi_192268882
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik ben geen wetenschapper en jij denk ik ook niet. Dus we kunnen niet eens zelf een deugdelijk onderzoek uitvoeren. En daarnaast zijn mensen nou eenmaal individuen ipv gemiddelden en als je dan alsnog niet de juiste individuen tegenkomt dan maakt het algemene resultaat allemaal niks uit.
Jij wilt van mij dat ik geloof dat heel veel mannen heel erg verliefd kunnen worden, maar ik vraag steeds om voorbeelden en je geeft geen duidelijke voorbeelden. Hoe moet ik dat dan geloven? Waarom verwacht je wel van mij dat ik mijn mening baseer op wetenschappelijk onderzoek, maar kom je zelf niet met voorbeelden van je eigen kwalitatieve onderzoek? Ik bedoel nu weet ik nog niks. Hoeveel procent geschat van de mannen die jij kent worden er zo hevig verliefd? Hoe vaak? Willen ze dan ook een relatie met degene waar ze verliefd op zijn? Enz.
[..]

Nou echt totaal ongrijpbaar is verliefdheid niet helemaal. Je kunt het wel definieren met hoe vaak iemand aan de ander denkt bijv.
[..]

Je hebt gelijk wat betreft dat eerste, maar hoe kan iets dat logisch is desondanks niet verstandig zijn?
Ik wil helemaal geen onrealistisch wereldbeeld creeren. Wat zou ik daar in godsnaam mee opschieten. Ik sta heus wel open voor tegengestelde meningen, graag juist, maar ik geloof het qua gevoel niet zomaar. En ja dat komt door negatieve ervaringen, maar dat hebben we allemaal. Het lag ook niet eens voor 100% aan die mannen. Zij waren deels verknipt ja, maar ik zelf ook.
Ik weet niet wat je bedoelt met aan mezelf werken, want ik heb bijna een decennium onder behandeling gestaan van diverse psychologen en psychiaters (totdat zij zelf ook vonden dat ik was uitbehandeld tenzij ik nog extra, niet verzekerde onderzoeken zou laten uitvoeren die hetzelfde waren als wat ik al had gehad maar dan uitgebreider) en diverse psychologische zelfhulpboeken geraadpleegt. Ja, ik houd er zeker niet mee op want het is inderdaad belangrijk, maar het is een vage term en ik vraag me ook af wie er niet aan zichzelf werkt. Dat je vind dat aan mezelf werken inhoud dat ik radicaal anders moet gaan denken zonder dat je argumenten geeft waarom, doet me afvragen waarom je niet gewoon kunt accepteren hoe ik nu denk, want op mij komt het niet over alsof ik ineens gelukkiger zou zijn door me door een ander te laten vertellen wat ik moet denken. Maar ja. Ik ga er maar van uit dat je het goed bedoelt, dus bedankt dat je dat hoopt dan.

Ik denk sowieso dat de meeste mensen een relatie willen met iemand als ze verliefd zijn, maar er zullen best uitzonderingen zijn. Hoe dan ook: ik heb nog nooit iets serieus gelezen over dat verliefdheid bij mannen en vrouwen anders werkt en het zou ook onlogisch zijn, aangezien mannen en vrouwen voor een heel groot deel hetzelfde functioneren en vanuit biologisch oogpunt is er ook geen enkele deden om daar verschil tussen te hebben.

Wat ik bedoel met ongrijpbaar is dat iedereen het anders ervaart.

Ten aanzien van het laatste: natuurlijk bedoel ik het goed. En dat ik over dit onderwerp met jou nogal eens van gedachten wissel is gewoon omdat je hier post.

Van mij moet niets, alleen lees ik dat je toch met jezelf en/of het leven in de knoop zit. Met aan jezelf werken zou je denk ik de volgende dingen kunnen bereiken:

1. de pijn die het gekwetst zijn met zich brengt verwerken, zodat jouw brein zich niet meer verzet tegen de mogelijkheid dat je je weer blootstelt aan een liefdesrelatie, waarbij je dus ook weer gekwetst kan raken.

2. je zelfbeeld aanpassen. B.v. niet meer te denken dat je verknipt bent. Niet denken dat een relatie voor jou niet is weggelegd. Enz.

3. jezelf kan conditioneren om niet meer zo negatief over mannen te denken en gewoon te beseffen dat het merendeel van de mannen prima te vertrouwen zijn.

En als je op dat niveau bent gekomen dat je open naar de wereld kan zijn en ook jezelf open kan stellen voor gekwetst worden, waarmee je dus ook open staat voor al het positieve. En andersom ook: als jij je afsluit voor gekwetst kunnen worden, sluit je jezelf af voor al het positieve.
pi_192268950
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:39 schreef Hexagon het volgende:

Met een meisje daten als heterovrouw is vooral een nepoplossing voor een probleem. Je ben in ieder geval dus niet lesbisch en heb eigenlijk wel gewoon behoefte aan een fijne relatie.
Meerdere biseksuele vrouwen hebben tegen mij gezegd dat ze nooit een relatie met een vrouw willen, omdat vrouwen altijd zo moeilijk doen. Dus zelfs als je wel ook seksuele interesse hebt in vrouwen schijnt het niet probleemloos te zijn. ;)
pi_192269025
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 00:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Nou ik heb in het verleden wel jongens aanbeden zonder dat ze er iets voor deden. Dat zit in mij omdat ik zo obsessief verliefd kan zijn. En misschien heb ik dat onbewust nog niet verwerkt en wil ik van anderen de aandacht terug die ik vergeefs aan de verkeerde had geschonken, of zo. Onbewust zeg ik omdat ik het namelijk bewust allang had verwerkt, ja verliefdheid is wel eens niet wederzijds, het was m'n eigen schuld dus ik kan die mannen niets verwijten, bla bla. En als mijn behoefte daardoor dan aanbeden worden is en niks anders, dan is het voor mij dus logisch dat ik geen relatie hoef toch? Want dan kan niemand in mijn behoefte voorzien, en het lijkt mij toch niet onredelijk om geen relatie te willen waarin ik alleen in de behoefte van een ander kan voorzien en andersom niet.
Aanbidden is misschien een wat al te sterk woord, maar het is helemaal niet gek om een relatie te willen waarin beide partners duidelijk hun best doen voor elkaar, supergelukkig zijn met elkaar en dat ook duidelijk laten blijken.

Zo werkt dat in ieder geval bij mij.

Al zeg ik dan weer eerlijk: van een afstand lijkt het alsof dat bij velen na verloop van tijd zeker niet de norm is. Maar misschien zie ik dat ook verkeerd. Mijn vriendin en ik houden onszelf niet heel erg in, in gezelschap (wel voor zover het maatschappelijk gewenst is natuurlijk), waar anderen in gezelschap moeite hebben met genegenheid tonen naar elkaar.
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:55:57 #190
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_192273733
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 00:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
quote:

Het bijzonderste van jouw reacties lijkt mij dat je om onduidelijke reden zo'n hekel aan mij lijkt te hebben dat je me alleen maar wilt afkraken en verder niks.
Ik denk helemaal niet dat er over het algemeen grote verschillen zijn tussen mannen en vrouwen, jongens en meisjes of whatever maar op relatiegebied krijg ik dat idee door dit forum wel.

Whut? Ik heb geen idee wie jij bent en reageer puur op wat je allemaal post.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 11:06 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Natuurlijk heb ik dat gedacht, maar over andere dingen denken jullie wel na jullie zijn geen dieren dus mijn enige conclusie is dan dat jullie dit niet belangrijk genoeg vinden. En als de vrouw een man afwijst voor seks dan zijn jullie niet gelukkig, dus die vlieger dat jullie niet nadenken tov vrouwen omdat jullie altijd gelukkig met ze zijn gaat ook niet op.
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 23:58 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Beetje onzinnig om het bijv over gemiddelden te gaan hebben als het karakter uniek is voor het individu. Daarnaast gaat het inderdaad juist over de vrouw als object van obsessie voor jullie. Waardoor het geheel volgens realiteitszin ontbreekt want een man is hier blijkbaar zo geobsedeerd mee als jullie zijn met het vrouwelijke lichaam als middel tot een doel. Of wil jij anders zelf even uitweiden over het karakter van de vrouw en wat je daar zoal aan waardeert?
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ja en nee. Ik zal proberen om het bij mezelf te houden, ondanks dat ik sterk het gevoel heb dat dit voor heel veel vrouwen geldt. Ik ben niet aseksueel bij mannen waar ik verliefd op ben.
Ik ben wel aseksueel bij mannen waar ik niet verliefd op ben. Ik kan ze knap vinden, zelfs leuk, maar bij het idee met hen te zoenen of seks met hen te hebben moet ik echt bijna kotsen. Dab ben ik dus wel aseksueel, want in zulke situaties hadden ze dan net zo goed in 1 ruimte met een lesbische vrouw kunnen zijn, de hoeveelheid passie vanuit mij voor hen is dan denk ik hetzelfde.
Echter, aangezien mannen vaak het omgekeerd hebben, dus dat ze seksverslaafd zijn bij vrouwen waar ze niet verliefd op zijn, een afkeer lijken te hebben voor verliefdheid en soms zelfs niet meer geil worden of zo als ze verliefd zijn, lijkt het idee van een relatie met wederzijdse aantrekkingskracht me nogal onmogelijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:51 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik lees immers weinig over mannen die heel verliefd werden op vrouwen. En als ze het zijn dan zijn ze er niet blij mee en keuren het af. Dan kunnen ze alsnog wel op een platonische manier om vrouwen geven wat niet per se minder hoeft te zijn, kan ook juist meer zijn maar dan zijn ze niet verliefd.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Jij wilt van mij dat ik geloof dat heel veel mannen heel erg verliefd kunnen worden, maar ik vraag steeds om voorbeelden en je geeft geen duidelijke voorbeelden. [...] Hoeveel procent geschat van de mannen die jij kent worden er hevig verliefd? Hoe vaak? Willen ze dan ook een relatie met degene waar ze verliefd op zijn?
Ik lees toch echt dat je het idee hebt dat mannen en vrouwen in hun hoofd en hormonaal bijna tegengesteld functioneren. Dat vind ik bijzonder. Volgens mij worden mannen en vrouwen net zo vaak en net zo hevig verliefd, het is afhankelijk van de persoonlijkheid van de man of vrouw in kwestie hoe hevig ze dat daarna hun leven laten beheersen. Denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door mspoez op 26-03-2020 18:25:48 ]
Prrrrr
pi_192314080
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:39 schreef Hexagon het volgende:
Je loopt natuurlijk altijd het risico om iemand te treffen die toch niet zo tof is. De zoektocht naar liefde zal bij de meeste mensen niet pijnloos gaan. Maar als het goed is leer je ook van iedere keer dat er dingen misgaan en kun je dingen beter inschatten.
Natuurlijk, dat is logisch. Maar dat betekent ook niet dat iedereen maar hetzelfde moet doen als de rest omdat een relatie verplicht is of zo.

quote:
Vrouwen die iedere keer de mist in gaan en gaan beweren dat mannen "allemaal klootzakken" zijn hebben op een of andere manier een soort blinde vlek voor hun eigen gedrag. Want als ze uitgeraasd zijn blijven ze iedere keer maar weer naar het zelfde type kerel kijken en blijven ze mannen die normaal zijn geen kans geven.
Het lijkt alsof je erg graag wilt geloven dat ik "normale" mannen geen kans gaf, aangezien ik niet weet wat je nog bedoelt met een normale man als een aardige jongen die mij aansprak en vroeg of ik met hem films wilde kijken en zijn familie leren kennen kennelijk niet normaal genoeg is voor jou.

quote:
Wat voor mannen gaf je een kans in de tijd dat je open stond voor een relatie. En waarom kregen anderen die niet?
De jongens die ik een kans gaf, waren de jongens die mij aanspraken/met mij flirtten. En 2x een jongen die ik zelf leuk vond die ik had aangesproken, omdat ik vond dat hun haar en kledingstijl hen aantrekkelijk maakte. Waarom geen andere? Omdat ik geen zin heb om de hele wereld een kans te geven als daar gevoelsmatig geen aanleiding toe is?

quote:
Met een meisje daten als heterovrouw is vooral een nepoplossing voor een probleem. Je ben in ieder geval dus niet lesbisch en heb eigenlijk wel gewoon behoefte aan een fijne relatie.

Maar belangrijk is dan te weten wat je precies in een man zoekt. En waarom je dan steeds de verkeerde vind.
Ja je hebt op zich wel gelijk. Ik weet niet eens of ik hetero ben maar waarschijnlijk meer hetero dan biseksueel iig ja. Op dit moment heb ik alleen maar behoefte aan een relatie als die echt voldoet aan mijn wensen, anders hoef ik niks omdat ik alleen zijn niet vervelender vind dan mijn eigen behoeftes weg te moeten cijferen. Het enige wat ik nu misschien nog aantrekkelijk genoeg zou kunnen vinden voor een relatie in een man is dat hij echt exclusief en obsessief verliefd op mij zou zijn vanwege mijn persoonlijkheid (mijn echte niet de geidealiseerde die hij zelf heeft verzonnen en op mij wil projecteren). Maar dat is op dit moment ook het enige, en zelfs dan weet ik nog niet met zekerheid hoe ik daar op zou reageren als dat echt zo was. Ik vond het vroeger leuk als een man lief en verlegen was, er verzorgd uitzag en veel dagelijkse problemen (niet trauma's maar gewoon dat hij dingen lastig vindt) had, maar wel kon relativeren en een soort handicap had dan snapte hij mij ten minste.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:34 schreef VEM2012 het volgende:

Ik denk sowieso dat de meeste mensen een relatie willen met iemand als ze verliefd zijn, maar er zullen best uitzonderingen zijn. Hoe dan ook: ik heb nog nooit iets serieus gelezen over dat verliefdheid bij mannen en vrouwen anders werkt en het zou ook onlogisch zijn, aangezien mannen en vrouwen voor een heel groot deel hetzelfde functioneren en vanuit biologisch oogpunt is er ook geen enkele deden om daar verschil tussen te hebben.
Nou oke, dan neem ik dat maar aan dan. Nu ik er over nadenk heb ik idd wel gehad dat iemand mij fuckbudfyzonede /als rebound gebruikte om over zijn obsessie met een ander heen te komen. (En andersom heb ik een ander ook wel eens gebruikt zo was alsnog wel leuk dus tja) . En ook 1x dat een man verliefd was op mij maar hij was nogal snel verliefd. Ik denk dat ik het gewoon niet vaak genoeg heb meegemaakt.

quote:
Wat ik bedoel met ongrijpbaar is dat iedereen het anders ervaart.
Ja maar ik bedoel dus op de manier van mij, dus echt geobsedeerd zijn met de ander.

quote:
Ten aanzien van het laatste: natuurlijk bedoel ik het goed. En dat ik over dit onderwerp met jou nogal eens van gedachten wissel is gewoon omdat je hier post.
Oke, dank je

quote:
Van mij moet niets, alleen lees ik dat je toch met jezelf en/of het leven in de knoop zit. Met aan jezelf werken zou je denk ik de volgende dingen kunnen bereiken:

1. de pijn die het gekwetst zijn met zich brengt verwerken, zodat jouw brein zich niet meer verzet tegen de mogelijkheid dat je je weer blootstelt aan een liefdesrelatie, waarbij je dus ook weer gekwetst kan raken.
Ja maar die andere relaties heb ik allang verwerkt. Het punt is meer dat ik hier te zwartwit in denk. Ik wil dat ik iemand heel leuk vind anders niks , dan voel je je ook slechter als het uitgaat. En ik wil me nooit meer vermijdelijk zo depressief voelen. Ik ga dat niet opzoeken.

quote:
2. je zelfbeeld aanpassen. B.v. niet meer te denken dat je verknipt bent. Niet denken dat een relatie voor jou niet is weggelegd. Enz.
Ik ben letterlijk verknipt... Ik heb laatst nog allerlei half autobiografische dingen verknipt omdat het vreselijk zou zijn als een ander het zou lezen... En dat ik nooit een relatie zal krijgen (die ik zelf ook echt wil) is een gevoel van een pessimistisch maar naar mijn idee wel realistisch scenario, geen bevel dat ik mezelf opleg.

quote:
3. jezelf kan conditioneren om niet meer zo negatief over mannen te denken en gewoon te beseffen dat het merendeel van de mannen prima te vertrouwen zijn.
Ja dat geloof ik ergens ook wel, maar ik word er niet meer zo enthousiast van dat ik zin heb om het te testen.

quote:
En als je op dat niveau bent gekomen dat je open naar de wereld kan zijn en ook jezelf open kan stellen voor gekwetst worden, waarmee je dus ook open staat voor al het positieve. En andersom ook: als jij je afsluit voor gekwetst kunnen worden, sluit je jezelf af voor al het positieve.
Dat is ook zo ja

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:37 schreef VEM2012 het volgende:
Meerdere biseksuele vrouwen hebben tegen mij gezegd dat ze nooit een relatie met een vrouw willen, omdat vrouwen altijd zo moeilijk doen. Dus zelfs als je wel ook seksuele interesse hebt in vrouwen schijnt het niet probleemloos te zijn. ;)
Echt? :o Wat vreemd aangezien ze zelf een vrouw zijn. Ik zelf vind juist dat vrouwen mij vaak beter begrijpen, terwijl een man dan zeurt dat ik moeilijk doe. Dus ik zou zelf nooit zeggen dat een vrouw moeilijk doet, maargoed dat zeg ik nu.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:41 schreef VEM2012 het volgende:

Aanbidden is misschien een wat al te sterk woord, maar het is helemaal niet gek om een relatie te willen waarin beide partners duidelijk hun best doen voor elkaar, supergelukkig zijn met elkaar en dat ook duidelijk laten blijken.

Zo werkt dat in ieder geval bij mij.

Al zeg ik dan weer eerlijk: van een afstand lijkt het alsof dat bij velen na verloop van tijd zeker niet de norm is. Maar misschien zie ik dat ook verkeerd. Mijn vriendin en ik houden onszelf niet heel erg in, in gezelschap (wel voor zover het maatschappelijk gewenst is natuurlijk), waar anderen in gezelschap moeite hebben met genegenheid tonen naar elkaar.
Ja, ik ben blij dat jij dat ook begrijpt. Het lijkt mij niet normaal om in een relatie te zitten "omdat het nog net iets beter is dan niks, ook al is het dan niet heel veel beter" ofzo. Maar afgaand op veel posts hier lijkt het wel heel normaal.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:55 schreef mspoez het volgende:
Whut? Ik heb geen idee wie jij bent en reageer puur op wat je allemaal post.

Ik lees toch echt dat je het idee hebt dat mannen en vrouwen in hun hoofd en hormonaal bijna tegengesteld functioneren. Dat vind ik bijzonder. Volgens mij worden mannen en vrouwen net zo vaak en net zo hevig verliefd, het is afhankelijk van de persoonlijkheid van de man of vrouw in kwestie hoe hevig ze dat daarna hun leven laten beheersen. Denk ik.
Sorry, verkeerd begrepen dan.
En een deel post ik ook gewoon om te kijken of het tegengestelde reacties uitlokt ;) (wat het dus eigenlijk vooral van oa Scary_Mary en van VEM2012 en dus van jou doet, in dit topic had ik wel vrij veel voorbeelden van optie 2 die ik gaf)
Ik ga niet dingen plaatsen omdat ik alleen maar mijn eigen wereldbeeld bevestigd wil zien en verder niks. Maar als ik het idee krijg dat dingen mij opgedrongen worden dan word ik daar wel inflexibeler in ja. En wat ik schrijf is gebaseerd op de dingen die ik heb gelezen of gehoord, dus het is niet uit mijn mannenhatende fantasie ontsproten ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 28-03-2020 10:26:34 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192314844
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:11 schreef Salvad0R het volgende:
wat is dit voor mannenhatend gelul dit
Dan heb ik hier nog wat leuke filmpjes voor je.


pi_192317888
Trouwens in dat eerste filmpje van mijn vorige post. Die man heeft een totaal tegenovergestelde uitstraling als die vrouw. Hij is heel extravert, praat makkelijk en kan goed uiting geven aan zijn gedachten. Zij is daarentegen veel introverter.

Toch zijn die twee al jaren een stel en hebben inmiddels een kind samen. De relatie werkt omdat ze elkaar vertrouwen en in elkaars waarde laten.

Zo moeilijk is het allemaal niet.

Ik kan je wel zeggen dat je het allemaal niet zo moet overdenken en analyseren. Maar dat heb je waarschijnlijk ook al weleens tegen jezelf gezegd. Zo druk is het nou eenmaal in je hoofd: laat die gedachten er maar zijn, want als je er tegen probeert te vechten, wordt het juist erger.

Maar laat het je niet teveel tegenhouden om dingen te gaan ervaren in het leven.

Als ik weer een nieuwe vriend aantref, dan is dat iemand waarbij ik een idee heb dat ik met hem een leuk leven kan hebben. Ik stel me dan bijvoorbeeld voor dat ik met hem leuke dingen doe, zoals op vakantie samen, uit eten, samen stappen. En ik heb er ook ideeën bij hoe de rest van mijn leven er dan uit gaat zien, bijvoorbeeld in hoeverre we elkaar kunnen vrijlaten en ik nog steeds mijn andere vrienden kan blijven zien en de dingen kan blijven doen waarbij ik liever op mezelf ben.

Ik weet bij voorbaat al dat het niet zal gaan verlopen op de manier zoals ik het mij voorstel. Hoe het wel gaat, dat zie ik dan wel weer. Dat het sowieso anders gaat worden dan hoe ik het mij in eerste instantie voor mij zie, vind ik juist interessant, want juist dat verrijkt mijn leven en mijn beleving.

Het zou kunnen dat het veel negatiever gaat uitpakken dan ik in eerste instantie hoopte. Als ik er ongelukkig bij word, dan is er nog altijd mogelijkheid om dit met hem te bespreken, zodat we samen kunnen onderzoeken in hoeverre we beiden compromissen kunnen maken en het daarmee alsnog leuk kunnen krijgen. Als er bepaalde omstandigheden zijn waardoor hij niet goed in zijn vel zit, dan weet ik dat hij ook niet happy is ermee en het liever anders ziet. Dan is gedeelde smart halve smart. Zijn problemen worden dan ook die van mij omdat ik hem wil helpen die op te lossen.

Ik heb inmiddels wel geleerd dat wanneer er geen gelijkwaardig respect is en/of er is geen communicatie mogelijk omdat hij mij niet kan en/of wilt begrijpen, ik voor mezelf moet kiezen. Ik ga er anders geestelijk teveel door kapot.
pi_192348056
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Trouwens in dat eerste filmpje van mijn vorige post. Die man heeft een totaal tegenovergestelde uitstraling als die vrouw. Hij is heel extravert, praat makkelijk en kan goed uiting geven aan zijn gedachten. Zij is daarentegen veel introverter.
Toch zijn die twee al jaren een stel en hebben inmiddels een kind samen. De relatie werkt omdat ze elkaar vertrouwen en in elkaars waarde laten.
Haha hoe vind je die rare filmpjes toch weer iedere keer :D

quote:
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Nou eh... Dat bepaal ik nog steeds liever zelf als je het niet erg vindt 8)7

quote:
Ik kan je wel zeggen dat je het allemaal niet zo moet overdenken en analyseren. Maar dat heb je waarschijnlijk ook al weleens tegen jezelf gezegd. Zo druk is het nou eenmaal in je hoofd: laat die gedachten er maar zijn, want als je er tegen probeert te vechten, wordt het juist erger.
Ja klopt, zeg ik ook wel eens tegen mezelf daar heb je ook gelijk in maar wat dan overblijft is gevoel. Dus dat werkt dan denk ik vooral als je veel positieve gevoelens hebt.

quote:
Maar laat het je niet teveel tegenhouden om dingen te gaan ervaren in het leven.

Als ik weer een nieuwe vriend aantref, dan is dat iemand waarbij ik een idee heb dat ik met hem een leuk leven kan hebben. Ik stel me dan bijvoorbeeld voor dat ik met hem leuke dingen doe, zoals op vakantie samen, uit eten, samen stappen. En ik heb er ook ideeën bij hoe de rest van mijn leven er dan uit gaat zien, bijvoorbeeld in hoeverre we elkaar kunnen vrijlaten en ik nog steeds mijn andere vrienden kan blijven zien en de dingen kan blijven doen waarbij ik liever op mezelf ben.
Maar zoek jij een vriend daar dan ook op uit? Van welke activiteiten hij houdt? Dus je motivatie is in de eerste zin platonisch, en dan word je vanzelf aangetrokken tot iemand?

quote:
Ik weet bij voorbaat al dat het niet zal gaan verlopen op de manier zoals ik het mij voorstel. Hoe het wel gaat, dat zie ik dan wel weer. Dat het sowieso anders gaat worden dan hoe ik het mij in eerste instantie voor mij zie, vind ik juist interessant, want juist dat verrijkt mijn leven en mijn beleving.
Snap ik maar het is dus een enorme gok dan? Dat komt erg onzeker over op mij, maar ja dat is misschien ook wel mijn probleem. Ik vertrouw er zelf niet genoeg op. Of ik heb geen zin om tijd te verspillen aan een relatie die mislukt dat is het meer. Voel jij je dan niet rot als je tijd hebt verspild aan een relatie die stukliep? Ik snap dat jij het dus niet ziet als verspilde tijd maar je bent er toch veel tijd mee kwijt geweest, die je ook in bijv. thuisstudie of hobby had kunnen steken?

quote:
Het zou kunnen dat het veel negatiever gaat uitpakken dan ik in eerste instantie hoopte. Als ik er ongelukkig bij word, dan is er nog altijd mogelijkheid om dit met hem te bespreken, zodat we samen kunnen onderzoeken in hoeverre we beiden compromissen kunnen maken en het daarmee alsnog leuk kunnen krijgen. Als er bepaalde omstandigheden zijn waardoor hij niet goed in zijn vel zit, dan weet ik dat hij ook niet happy is ermee en het liever anders ziet. Dan is gedeelde smart halve smart. Zijn problemen worden dan ook die van mij omdat ik hem wil helpen die op te lossen.

Ik heb inmiddels wel geleerd dat wanneer er geen gelijkwaardig respect is en/of er is geen communicatie mogelijk omdat hij mij niet kan en/of wilt begrijpen, ik voor mezelf moet kiezen. Ik ga er anders geestelijk teveel door kapot.
Ja maar hoe filter jij de mensen zonder respect of mogelijkheid tot normale communicatie er dan snel genoeg uit? Want vaak doen ze zich heel anders voor in het begin.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')