Het moment waarop de WHO zich een propaganda orgaan van een communistisch regime (dat organen uit dissidenten snijdt) toont.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:00 schreef Nadelspiel het volgende:
Asked about reports that the coronavirus epidemic could be over by April, Dr Michael Ryan, executive director of the WHO health emergencies programme says he would love to be able to predict the future, “but we need to be cautious”.
He says that evidence of the stabilisation of cases is very reassuring. “We expect to see the virus come under control but we’re not going to talk about numbers or dates ... It’s way too early to predict the beginning the middle or the end of this epidemic.
Asked about reports that the Chinese authorities silenced those warning of the virus at the end of last year, Dr Michael Ryan says that the country’s government notified WHO as soon as there was evidence of the outbreak.
He said that given the country’s huge population and the fact that the symptoms are so similar to influenza, the speed of the identification of the outbreak was impressive. “Now is not the time for recrimination, now is not the time for forensics, now is the time to fight this virus,” he said.
The WHO officials are asked why the numbers of diagnoses are stabilising, but the death rate is going up. Dr Ryan says that this is because the length of the illness is comparatively long, so we are now seeing the “end of life moments” of those who were diagnosed weeks ago.
Persconferentie WHO
Bron (The Guardian)
Enige positieve is dat die verhalen uit dat artikel al van een week of 2 (eind januari) terug zijn. Hopelijk snel ook dit soort artikelen over hoe het nú is.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:03 schreef asco het volgende:
[..]
Vond ik ook al.
Wat een pleuriszooi daar man man man.
Hoe kom je erbij dat dit positief en niet ijzingwekkend zou zijn?quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Enige positieve is dat die verhalen uit dat artikel al van een week of 2 (eind januari) terug zijn
Waar doel je op met 'dit'?quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dit positief en niet ijzingwekkend zou zijn?
quote:
Had ik toch gewoon geciteerd?quote:dat die verhalen uit dat artikel al van een week of 2 (eind januari) terug zijn
Ja oke, niet dat je zelf iets gaat invullen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
[..]
Had ik toch gewoon geciteerd?
De aanname dat het nu beter zou zijn is een enorme sprong. Evengoed mogelijk is de situatie nu enorm verslechterd.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja oke, niet dat je zelf iets gaat invullen.
Wat ik bedoel is dat het positief is dat het verhalen uit het verleden zijn. Het zegt niets over de situatie nu, dus inmiddels kan het zo zijn dat men wel bij ziekenhuizen terecht kan, en dat er wel enige waarheid zit in de dalende trend die de cijfers van de Chinezen laat zien.
Klopt. Alleen wijzen de cijfers daar niet op.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
De aanname dat het nu beter zou zijn is een enorme sprong. Evengoed mogelijk is de situatie nu enorm verslechterd.
Hoe kom je daarbij ?quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het moment waarop de WHO zich een propaganda orgaan van een communistisch regime (dat organen uit dissidenten snijdt) toont.
twitter:MisterAntiBully twitterde op woensdag 12-02-2020 om 20:05:57"How does the Chinese government's dick taste?""Well... I um, you see, I um, well" https://t.co/ubCaYt036n reageer retweet
Cijfers komend van de Chinese Communistische Partij, je weet wel van die kampen en de orgaantransplantaties. Cijfers waar de WHO het uitgesproken niet over wil hebben en dat net de dag nadat China de definitie van besmettingen zou hebben aangepast waardoor zelfs de officiele cijfers omlaag zijn bijgesteld.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Alleen wijzen de cijfers daar niet op.
Het is wel de enige data die er is.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Cijfers komend van de Chinese Communistische Partij, je weet wel van die kampen en de orgaantransplantaties. Cijfers waar de WHO het uitgesproken niet over wil hebben en dat net de dag nadat China de definitie van besmettingen zou hebben aangepast waardoor zelfs de officiele cijfers omlaag zijn bijgesteld.
Ik zie zelf nou niet direct aanleiding voor optimisme.
Als gevolg van het volstrekt inadequaat of simpelweg niet reageren door onze overheden, ja.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het is wel de enige data die er is.
Als ze daadwerkelijk niet kloppen gaan we dat vrij snel merken natuurlijk.
Dit is inderdaad de informatie van de mensen in Wuhan.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dit is verontrustender dan welk pixelig filmpje dan ook.
Dat dat ambulance-personeel zegt " waarom heb je dan gebeld?" als die man al overleden is, is erg verontrustend.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de informatie van de mensen in Wuhan.
Jezus, wat ben jij vervelendquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Hoe is dat verontrustend? Dat de medische voorzieningen in Wuhan compleet overbelast zijn weet iedereen die z'n kop niet in het zand gestoken heeft toch al weken?
Verbaast het echt nog iemand dat ze daar niet genoeg ambulances en ziekenbedden hebben voor de levenden?
Ja, ik wist het in mijn achterhoofd wel, maar zij zegt het nu ook echt.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Hoe is dat verontrustend? Dat de medische voorzieningen in Wuhan compleet overbelast zijn weet iedereen die z'n kop niet in het zand gestoken heeft toch al weken?
Verbaast het echt nog iemand dat ze daar niet genoeg ambulances en ziekenbedden hebben voor de levenden?
Ik denk niet dat ze een kogel door het hoofd krijgen, maar als ze gedwongen opgenomen worden in zo'n quarantaine kamp met andere zieken dan is dat wel redelijk een doodvonnis idd.quote:Op woensdag 12 februari 2020 18:43 schreef Markesh het volgende:
Ik denk persoonlijk dat heel veel besmette personen die ze oppakken gewoon vermoord worden. Daar doen ze niet zo moeilijk over in China.
Ik heb al zoveel filmpjes gezien dat mensen voor hun leven vechten als ze worden opgepakt.En natuurlijk voor de schijn worden er ook mensen behandelt en in ziekenhuizen en veldhospitaals gedumpt. China wil van de geïnfecteerden af, het zijn er zovelen dus ik denk echt dat ze ze gewoon kielhalen
Hysterisch? Ik doe verveeld want ik hoor hier werkelijk niets schokkends of nieuws. Het enige dat me lichtelijk verbaast is hoe enorm veel geloof/waarde hier gehecht wordt aan 'bevestiging' door het slag beroepsleugenaars dat militante geloofsgestoorde koppensnellers steevast duidt als "gematigde rebellen".quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij vervelend
Het is volkomen logisch dat men bevestiging afwacht van de tot nu toe nog veelal niet bevestigde berichten, hoe hysterisch je ook blijft doen.
Ik had m al eerder gepost vandaag maar nog een keer dan maarquote:Op woensdag 12 februari 2020 19:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Bijna alsof er sprake is van een gecoordineerde mediastilte om paniek (maar effectief ook adequaat reageren en discussies daartoe) te voorkomen.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik had m al eerder gepost vandaag maar nog een keer dan maar
A clip from the movie Contagion regarding an impending quarantine. The government would deny there is a crisis until it’s apparent. This is to prevent panic, mass hysteria and to give it time to implement disaster protocol to prevent a structural collapse.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vrouw zei in dat filmpje van dat NOS artikel dat er bij haar in de flat al 40 besmettingen waren waarvan er maar 1 was gemeld.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij vervelend
Het is volkomen logisch dat men bevestiging afwacht van de tot nu toe nog veelal niet bevestigde berichten, hoe hysterisch je ook blijft doen.
Yep. Ik denk zelf (zonder dat ergens op te baserenquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die vrouw zei in dat filmpje van dat NOS artikel dat er bij haar in de flat al 40 besmettingen waren waarvan er maar 1 was gemeld.
Het staat in de tekst, bedoelde ikquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Yep. Ik denk zelf (zonder dat ergens op te baseren) dat de cijfers van China niet kloppen, maar de trends wel. Dus dat er een daling in het aantal nieuwe besmettingen is, maar dat de aantallen vele malen hoger zijn.
Ik ben alleen wel benieuwd naar het aantal doden, want dat bericht van NOS geeft ook aan dat het klopt dat als je dood gaat zonder officieel te zijn getest, je niet mee telt.
Jezus wat een verhaal. Lijkt me echt verschrikkelijk om je familie zo achter elkaar aan ziekte kwijt te raken. Eerst je grootvader dagenlang kuchend en rochelend, dan je grootmoeder...quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:21 schreef tesssssssss het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)b-je-ons-gebeld.html
Ja, maar in dat geval ligt het aantal doden vele malen hoger.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Yep. Ik denk zelf (zonder dat ergens op te baseren) dat de cijfers van China niet kloppen, maar de trends wel. Dus dat er een daling in het aantal nieuwe besmettingen is, maar dat de aantallen vele malen hoger zijn.
Ik ben alleen wel benieuwd naar het aantal doden, want dat bericht van NOS geeft ook aan dat het klopt dat als je dood gaat zonder officieel te zijn getest, je niet mee telt.
Yep.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar in dat geval ligt het aantal doden vele malen hoger.
Als dat ambulandepersoneel al zegt als haar opa dood is " waarom heb je dan gebeld?"
Dat zegt dus dat ze het aantal doden niet goed tellen.
Dat is allemaal maar het topje van de ijsberg wat we te horen krijgen.quote:
Ja, als er op 40 zieken er maar 1 gemeld wordt.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is allemaal maar het topje van de ijsberg wat we te horen krijgen.
Nee, maar ik geloof nu wel dat filmpje van die massa-graven een beetje meer.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, als er op 40 zieken er maar 1 gemeld wordt.
Maar goed, het doel wordt wel bereikt. Er is optimisme over de cijfers en er is geen paniek.
Misschien is het toch wel de mist slechte aanpak. Het melden van de cijfers dan.
Tegelijkertijd is er ook nul gevaarbesef en worden er in landen die eerder nog geen besmettingshaarden/clusters hadden geen stappen gezet om vorming daarvan te voorkomen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:46 schreef Toefjes het volgende:
Er is optimisme over de cijfers en er is geen paniek.
Wel allemaal ouwe geweren die de pineut zijn als ik het zo lees. Dat is dan wel weer positief.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jezus wat een verhaal. Lijkt me echt verschrikkelijk om je familie zo achter elkaar aan ziekte kwijt te raken. Eerst je grootvader dagenlang kuchend en rochelend, dan je grootmoeder...
Weer zo'n grapjurk die de gruwelijke dood van z'n eigen (groot)ouders met positiviteit tegemoetziet.quote:
Die heb ik niet dus kalmeer jezelf maar weer even held.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Weer zo'n grapjurk die de gruwelijke dood van z'n eigen (groot)ouders met positiviteit tegemoetziet.
Tja. Overal mondkapjes en lege supermarkten of niet.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is er ook nul gevaarbesef en worden er in landen die eerder nog geen besmettingshaarden/clusters hadden geen stappen gezet om vorming daarvan te voorkomen.
Mensen leven alsof er niets aan de hand is.
Doe eens even normaal.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Weer zo'n grapjurk die de gruwelijke dood van z'n eigen (groot)ouders met positiviteit tegemoetziet.(en erop vooruitloopt dat eenzelfde lot hem niet zal treffen
)
Ik dacht zelf meer aan gesloten grenzen voor chinees nieuwjaar. Dan had het zo'n vaart helemaal niet hoeven lopen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja. Overal mondkapjes en lege supermarkten of niet.
Kies maar.
Daar staat niet cremeren, daar staat verbranden.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:50 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)nd_of_mine_from_his/
[ afbeelding ]
Dat is alweer 3 weken geleden. De grote uittocht was daarvoor al begonnen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik dacht zelf meer aan gesloten grenzen voor chinees nieuwjaar. Dan had het zo'n vaart helemaal niet hoeven lopen.
Ja na drie weken van geen enkele reactie is het rijkelijk te laat.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is alweer 3 weken geleden. De grote uittocht was daarvoor al begonnen.
Ik heb het zelf over de cijfers van nu.
Staat erin nu.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Deze wikipedia pagina mag wel in elke nieuwe topic terugkomen
https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak
In Nederland komt de ambulance ook niet meer langs, als iemand al overleden is.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:03 schreef asco het volgende:
[..]
Vond ik ook al.
Wat een pleuriszooi daar man man man.
Dus als ik het even heel hard samenvat, dan gooien ze die mensen in zo een quarantaine euh.....gebouw, en als ze dood zijn verbranden ze ze,quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:50 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)nd_of_mine_from_his/
[ afbeelding ]
Nee, maar ze hadden al gebeld toen die man nog leefde. Die ambulance deed er zo lang over dat die man toen al overleden was.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:59 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In Nederland komt de ambulance ook niet meer langs, als iemand al overleden is.
Het stuk van Daas vermeldt met name dat de capaciteit in de ziekenhuizen in het begin onvoldoende was, en dat achteraf in de week voor het Chinese nieuwjaar .teveel massa-bijeenkomsten zijn geweest, die beter afgeblazen had kunnen worden.
Ja, en designer drugs worden daar ook geproduceerd. Dat gaan sommige mensen ook niet heel leuk vinden.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:07 schreef Za het volgende:
Farmaceutische problemen dreigen in Europa wegens coronavirus (grondstoffen worden in China geproduceerd)
https://www.epochtimes.de(...)tter_impression=true
Ik heb hier zelf nog een zakje met wegwerphandschoenen in mijn keukenkastje.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:07 schreef slashdotter3 het volgende:
People in China use toothpicks and lighters to avoid pressing lift buttons amid coronavirus outbreak
- een eigen aansteker gebruiken is wel slim, die kan je zelf ontsmetten met het vuur wat eruit komt.
- tijd voor een app op je smartphone waarmee je de lift kan bedienen
Denk dat ze achter de schermen zich nu de pleuris werken om voorbereid te zijn als het over een paar weken/maanden lostbarst maar dat ze niets zeggen om de mensen niet ongerust te maken.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:23 schreef crystal_meth het volgende:
Benieuwd wat westerse overheden gaan doen als het hier uitbreekt. En benieuwd naar de reacties wanneer hier mensen zich verzetten tegen gedwongen quarantaine (oh wacht, die reacties hebben we reeds gezien)...
Natuurlijk niet man.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:38 schreef Draak31 het volgende:
Ben benieuwd of er hier ook dat soort kampen gaan komen waar je naartoe gestuurd wordt om dood te gaan.Klinkt heel eng allemaal daar.
Owh die heeft mijn zoontje ook. zo een op afstand bestuurbare auto.quote:
Waarom natuurlijk niet? Als hier extreem veel geïnfecteerden komen dan doen ze toch hetzelfde? In de UK hebben ze forced quarantine al wetmatig goedgekeurd nu.quote:
Hey, wat leuk dat ik jou weer in dit topic zie. Hoe staat het met de exponentiële groei? Als ik het goed heb horen we nu op zo'n 1.5 miljoen doden te zitten.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Waarom natuurlijk niet? Als hier extreem veel geïnfecteerden komen dan doen ze toch hetzelfde? In de UK hebben ze forced quarantine al wetmatig goedgekeurd nu.
Dat ligt er een beetje aan of die massa-graven echt zijn, denk ik.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Hey, wat leuk dat ik jou weer in dit topic zie. Hoe staat het met de exponentiële groei? Als ik het goed heb horen we nu op zo'n 1.5 miljoen doden te zitten.
Euh? Ik heb nooit verwachtingen geplaatst.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Hey, wat leuk dat ik jou weer in dit topic zie. Hoe staat het met de exponentiële groei? Als ik het goed heb horen we nu op zo'n 1.5 miljoen doden te zitten.
Ik vind het altijd raar om te zien, Alsof al die auto en zoveel truck al klaar stonden om per direct in Wuhan te gaan desinfecteren. Ik geloof er niets van dat het er ineens zomaar is .quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:16 schreef slashdotter3 het volgende:
2x per dag in Wuhan
Iedereen zit thuis, er loopt geen kip over straat
Dit lijkt me echt onnodig en zo raak je 2x zo snel door je beperkte voorraad heen.
Mensen raken vooral besmet van in een gesloten ruimte met elkaar zitten en zo elkaars virussen krijgen, niet van de straten en autowegen aanraken die nu 2x per dag bespoten worden.
Hoe bedoel je? Die trucks en blazers werden eerder ook gebruikt in Korea en China bij Mers en Sars. Die hadden ze dus al.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:52 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Ik vind het altijd raar om te zien, Alsof al die auto en zoveel truck al klaar stonden om per direct in Wuhan te gaan desinfecteren. Ik geloof er niets van dat het er ineens zomaar is .
Zoals geëvacueerden uit China die in quarantaine op legerbasissen (VS), in militaire hospitalen (België) of in een detentiecentrum op een eiland (Australië) geplaatst worden?quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:38 schreef Draak31 het volgende:
Ben benieuwd of er hier ook dat soort kampen gaan komen waar je naartoe gestuurd wordt om dood te gaan.Klinkt heel eng allemaal daar.
Dat zijn de goede kampen. Ik heb het over kampen als de getallen boven de 10k lopen. Dan krijg je echt geen eigen kamer meer etc.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zoals geëvacueerden uit China die in quarantaine op legerbasissen (VS), in militaire hospitalen (België) of in een detentiecentrum op een eiland (Australië) geplaatst worden?
Bedoel je dat het virus zelf dooft?quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:03 schreef Djnormandy het volgende:
Ik lees er zelf amper meer wat over, Ik kijk alleen einde van de dag naar de cijfers meer niet meer.
Dit dooft uit op gegeven moment , Dus kan me tijd beter besteden dan elke case volgen
Op een gegeven moment dooft alles uit. Zelfs een pandemie.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:03 schreef Djnormandy het volgende:
Ik lees er zelf amper meer wat over, Ik kijk alleen einde van de dag naar de cijfers meer niet meer.
Dit dooft uit op gegeven moment , Dus kan me tijd beter besteden dan elke case volgen
Eerste lockdown buiten China?quote:Local - A Village in Vietnam (around 10,000 people) is quarantined.
From 13.02.2020, the Son Loi Village in Vinh Phuc Province, Vietnam is quarantined after 5 confirmed positive cases. Around 10,000 people will be affected. The government will support 1.72 USD per person per day (40,000 Vnd).
\- Source: [https://vtc.vn/tin-nhanh-(...)oi-xa-ar527422.html](https://vtc.vn/tin-nhanh-(...)hoi-xa-ar527422.html)
As a Vietnamese, I really hope that Vinh Phuc will not become a second Wuhan.
Hoe bedoel je? vandaag zijn het er 3 toch? In totaal 50 ofzoquote:Op woensdag 12 februari 2020 22:00 schreef tesssssssss het volgende:
In Singapore zijn er nu 8 gevallen.
Of wisten jullie dat allang?
Okee.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? vandaag zijn het er 3 toch? In totaal 50 ofzo
Dat is net de manier waarop je de epidemie snel beëindigt. Ja, als één lid van het gezin het virus heeft raakt heel het gezin besmet, maar dan stopt het. Het aantal opeenvolgende besmettingen is beperkt (door het aantal gezinsleden, maar meestal zullen er slechts 2 of 3 "generaties" zijn: "patient zero" besmet iedereen, of de door hem besmette personen besmetten al de overgebleven gezinsleden). Gezinnen die virus-vrij zijn blijven virus-vrij. En na vrij korte tijd wordt niemand meer besmet, omdat al de besmette personen ofwel weer genezen ofwel dood zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:16 schreef slashdotter3 het volgende:
2x per dag in Wuhan
Dit lijkt me echt onnodig en zo raak je 2x zo snel door je beperkte voorraad heen.
Mensen raken vooral besmet van in een gesloten ruimte met elkaar zitten en zo elkaars virussen krijgen, niet van de straten en autowegen aanraken die nu 2x per dag bespoten worden.
Ik vraag me af hoe gezond dat middel is. Straks gaan daar meer mensen aan dood dan aan het virus.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:16 schreef slashdotter3 het volgende:
2x per dag in Wuhan
quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:23 schreef slashdotter3 het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu
https://www.youtube.com/results?search_query=1918+flu+pandemic
Between 3 and 6 percent of the world's population died in 18 months when the flu first tried to take over the world. In today's episode we explore the flu outbreak's origins from military camps across the United States and Canada.
The flu arrived in France. It found a pleasant home in the crowded wartime trenches, much to the dismay of the Allies who tried to keep the flu a secret. When it made its way to Madrid, not subject to wartime censorship, it picked up the nickname "Spanish flu."
Londen bedoel je, of weer een nieuwe (dat zou nummer 10 zijn dan)quote:
Misschien had iemand per ongeluk de echte bijna gestuurd.quote:
quote:Op woensdag 12 februari 2020 23:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien had iemand per ongeluk de echte bijna gestuurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |