abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191477227
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:00 schreef Nadelspiel het volgende:
Asked about reports that the coronavirus epidemic could be over by April, Dr Michael Ryan, executive director of the WHO health emergencies programme says he would love to be able to predict the future, “but we need to be cautious”.

He says that evidence of the stabilisation of cases is very reassuring. “We expect to see the virus come under control but we’re not going to talk about numbers or dates ... It’s way too early to predict the beginning the middle or the end of this epidemic.

Asked about reports that the Chinese authorities silenced those warning of the virus at the end of last year, Dr Michael Ryan says that the country’s government notified WHO as soon as there was evidence of the outbreak.

He said that given the country’s huge population and the fact that the symptoms are so similar to influenza, the speed of the identification of the outbreak was impressive. “Now is not the time for recrimination, now is not the time for forensics, now is the time to fight this virus,” he said.

The WHO officials are asked why the numbers of diagnoses are stabilising, but the death rate is going up. Dr Ryan says that this is because the length of the illness is comparatively long, so we are now seeing the “end of life moments” of those who were diagnosed weeks ago.

Persconferentie WHO

Bron (The Guardian)
Het moment waarop de WHO zich een propaganda orgaan van een communistisch regime (dat organen uit dissidenten snijdt) toont. _O-
pi_191477270
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:03 schreef asco het volgende:

[..]

Vond ik ook al.
Wat een pleuriszooi daar man man man.
Enige positieve is dat die verhalen uit dat artikel al van een week of 2 (eind januari) terug zijn. Hopelijk snel ook dit soort artikelen over hoe het nú is.
pi_191477285
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Enige positieve is dat die verhalen uit dat artikel al van een week of 2 (eind januari) terug zijn
Hoe kom je erbij dat dit positief en niet ijzingwekkend zou zijn?
pi_191477301
quote:
11s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dit positief en niet ijzingwekkend zou zijn?
Waar doel je op met 'dit'?
pi_191477321
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Waar doel je op met 'dit'?
quote:
dat die verhalen uit dat artikel al van een week of 2 (eind januari) terug zijn
Had ik toch gewoon geciteerd?
pi_191477350
quote:
5s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

Had ik toch gewoon geciteerd?
Ja oke, niet dat je zelf iets gaat invullen.

Wat ik bedoel is dat het positief is dat het verhalen uit het verleden zijn. Het zegt niets over de situatie nu, dus inmiddels kan het zo zijn dat men wel bij ziekenhuizen terecht kan, en dat er wel enige waarheid zit in de dalende trend die de cijfers van de Chinezen laat zien.
pi_191477370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja oke, niet dat je zelf iets gaat invullen.

Wat ik bedoel is dat het positief is dat het verhalen uit het verleden zijn. Het zegt niets over de situatie nu, dus inmiddels kan het zo zijn dat men wel bij ziekenhuizen terecht kan, en dat er wel enige waarheid zit in de dalende trend die de cijfers van de Chinezen laat zien.
De aanname dat het nu beter zou zijn is een enorme sprong. Evengoed mogelijk is de situatie nu enorm verslechterd.
pi_191477384
quote:
12s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

De aanname dat het nu beter zou zijn is een enorme sprong. Evengoed mogelijk is de situatie nu enorm verslechterd.
Klopt. Alleen wijzen de cijfers daar niet op.
pi_191477416
quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het moment waarop de WHO zich een propaganda orgaan van een communistisch regime (dat organen uit dissidenten snijdt) toont. _O-
Hoe kom je daarbij ?

MisterAntiBully twitterde op woensdag 12-02-2020 om 20:05:57 "How does the Chinese government's dick taste?""Well... I um, you see, I um, well" https://t.co/ubCaYt036n reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191477444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Alleen wijzen de cijfers daar niet op.
Cijfers komend van de Chinese Communistische Partij, je weet wel van die kampen en de orgaantransplantaties. Cijfers waar de WHO het uitgesproken niet over wil hebben en dat net de dag nadat China de definitie van besmettingen zou hebben aangepast waardoor zelfs de officiele cijfers omlaag zijn bijgesteld.

Ik zie zelf nou niet direct aanleiding voor optimisme.
pi_191477493
quote:
12s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Cijfers komend van de Chinese Communistische Partij, je weet wel van die kampen en de orgaantransplantaties. Cijfers waar de WHO het uitgesproken niet over wil hebben en dat net de dag nadat China de definitie van besmettingen zou hebben aangepast waardoor zelfs de officiele cijfers omlaag zijn bijgesteld.

Ik zie zelf nou niet direct aanleiding voor optimisme.
Het is wel de enige data die er is.

Als ze daadwerkelijk niet kloppen gaan we dat vrij snel merken natuurlijk.
pi_191477537
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het is wel de enige data die er is.

Als ze daadwerkelijk niet kloppen gaan we dat vrij snel merken natuurlijk.
Als gevolg van het volstrekt inadequaat of simpelweg niet reageren door onze overheden, ja. :B
pi_191477541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dit is verontrustender dan welk pixelig filmpje dan ook.
Dit is inderdaad de informatie van de mensen in Wuhan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191477586
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dit is inderdaad de informatie van de mensen in Wuhan.
Dat dat ambulance-personeel zegt " waarom heb je dan gebeld?" als die man al overleden is, is erg verontrustend.

Met andere woorden " hij is toch dood, ze komen hem dadelijk wel ophalen om in een bodybag te stoppen."

Ja, ik quotte mezelf van de schrik.

Link even bijzetten

https://nos.nl/artikel/23(...)b-je-ons-gebeld.html
pi_191477648
Hoe is dat verontrustend? Dat de medische voorzieningen in Wuhan compleet overbelast zijn weet iedereen die z'n kop niet in het zand gestoken heeft toch al weken?

Verbaast het echt nog iemand dat ze daar niet genoeg ambulances en ziekenbedden hebben voor de levenden?
pi_191477668
quote:
5s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Hoe is dat verontrustend? Dat de medische voorzieningen in Wuhan compleet overbelast zijn weet iedereen die z'n kop niet in het zand gestoken heeft toch al weken?

Verbaast het echt nog iemand dat ze daar niet genoeg ambulances en ziekenbedden hebben voor de levenden?
Jezus, wat ben jij vervelend _O-

Het is volkomen logisch dat men bevestiging afwacht van de tot nu toe nog veelal niet bevestigde berichten, hoe hysterisch je ook blijft doen.
pi_191477669
quote:
5s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Ja, ik wist het in mijn achterhoofd wel, maar zij zegt het nu ook echt.

Zijj woont daar. Dit is dus niet fake.
  woensdag 12 februari 2020 @ 20:28:29 #118
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191477698
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:43 schreef Markesh het volgende:
Ik denk persoonlijk dat heel veel besmette personen die ze oppakken gewoon vermoord worden. Daar doen ze niet zo moeilijk over in China.
Ik heb al zoveel filmpjes gezien dat mensen voor hun leven vechten als ze worden opgepakt.En natuurlijk voor de schijn worden er ook mensen behandelt en in ziekenhuizen en veldhospitaals gedumpt. China wil van de geïnfecteerden af, het zijn er zovelen dus ik denk echt dat ze ze gewoon kielhalen
Ik denk niet dat ze een kogel door het hoofd krijgen, maar als ze gedwongen opgenomen worden in zo'n quarantaine kamp met andere zieken dan is dat wel redelijk een doodvonnis idd.

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 12-02-2020 20:51:53 ]
pi_191477713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het is volkomen logisch dat men bevestiging afwacht van de tot nu toe nog veelal niet bevestigde berichten, hoe hysterisch je ook blijft doen.
Hysterisch? Ik doe verveeld want ik hoor hier werkelijk niets schokkends of nieuws. Het enige dat me lichtelijk verbaast is hoe enorm veel geloof/waarde hier gehecht wordt aan 'bevestiging' door het slag beroepsleugenaars dat militante geloofsgestoorde koppensnellers steevast duidt als "gematigde rebellen". _O-

Het zou me van de NOS geenszins verbazen als ze morgen met het bericht naar buiten zouden komen dat gras het merendeel van de tijd paars is. :')
  woensdag 12 februari 2020 @ 20:31:31 #120
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191477733
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Bijna alsof er sprake is van een gecoordineerde mediastilte om paniek (maar effectief ook adequaat reageren en discussies daartoe) te voorkomen.
Ik had m al eerder gepost vandaag maar nog een keer dan maar :P

A clip from the movie Contagion regarding an impending quarantine. The government would deny there is a crisis until it’s apparent. This is to prevent panic, mass hysteria and to give it time to implement disaster protocol to prevent a structural collapse.
pi_191477740
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:31 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ik had m al eerder gepost vandaag maar nog een keer dan maar :P

A clip from the movie Contagion regarding an impending quarantine. The government would deny there is a crisis until it’s apparent. This is to prevent panic, mass hysteria and to give it time to implement disaster protocol to prevent a structural collapse.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191477742
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Die vrouw zei in dat filmpje van dat NOS artikel dat er bij haar in de flat al 40 besmettingen waren waarvan er maar 1 was gemeld.
pi_191477810
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:32 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die vrouw zei in dat filmpje van dat NOS artikel dat er bij haar in de flat al 40 besmettingen waren waarvan er maar 1 was gemeld.
Yep. Ik denk zelf (zonder dat ergens op te baseren :')) dat de cijfers van China niet kloppen, maar de trends wel. Dus dat er een daling in het aantal nieuwe besmettingen is, maar dat de aantallen vele malen hoger zijn.

Ik ben alleen wel benieuwd naar het aantal doden, want dat bericht van NOS geeft ook aan dat het klopt dat als je dood gaat zonder officieel te zijn getest, je niet mee telt.
pi_191477851
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Yep. Ik denk zelf (zonder dat ergens op te baseren :')) dat de cijfers van China niet kloppen, maar de trends wel. Dus dat er een daling in het aantal nieuwe besmettingen is, maar dat de aantallen vele malen hoger zijn.

Ik ben alleen wel benieuwd naar het aantal doden, want dat bericht van NOS geeft ook aan dat het klopt dat als je dood gaat zonder officieel te zijn getest, je niet mee telt.
Het staat in de tekst, bedoelde ik

"'Het moge duidelijk zijn dat Wuhan heeft nog nooit zoiets meegemaakt', zegt Shi. ''Het meest zorgwekkende is dat men er niet op is voorbereid.'' Iets dat ook Xin onderschrijft. In haar wooncomplex zijn ondertussen al 40 mogelijke besmettingen gemeld. Slechts één persoon kon tot nu toe getest worden. ''Ze testen je niet, tot je in kritieke toestand raakt'', zegt Xin, wiens moeder en oom nog in het ziekenhuis liggen. ''Ik neem niemand iets kwalijk, maar ik denk dat de manier waarop de overheid omgaat met zo'n noodsituatie ronduit problematisch is.''

https://nos.nl/artikel/23(...)b-je-ons-gebeld.html

Dat zegt ook wel veel over het aantal "new cases"

Ik bedoelde eigenlijk, "ze zijn wel gemeld, maar ze testen ze niet."
  woensdag 12 februari 2020 @ 20:39:31 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_191477859
quote:
Jezus wat een verhaal. Lijkt me echt verschrikkelijk om je familie zo achter elkaar aan ziekte kwijt te raken. Eerst je grootvader dagenlang kuchend en rochelend, dan je grootmoeder...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')