Ja, maar in dat geval ligt het aantal doden vele malen hoger.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Yep. Ik denk zelf (zonder dat ergens op te baseren) dat de cijfers van China niet kloppen, maar de trends wel. Dus dat er een daling in het aantal nieuwe besmettingen is, maar dat de aantallen vele malen hoger zijn.
Ik ben alleen wel benieuwd naar het aantal doden, want dat bericht van NOS geeft ook aan dat het klopt dat als je dood gaat zonder officieel te zijn getest, je niet mee telt.
Yep.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar in dat geval ligt het aantal doden vele malen hoger.
Als dat ambulandepersoneel al zegt als haar opa dood is " waarom heb je dan gebeld?"
Dat zegt dus dat ze het aantal doden niet goed tellen.
Dat is allemaal maar het topje van de ijsberg wat we te horen krijgen.quote:
Ja, als er op 40 zieken er maar 1 gemeld wordt.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is allemaal maar het topje van de ijsberg wat we te horen krijgen.
Nee, maar ik geloof nu wel dat filmpje van die massa-graven een beetje meer.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, als er op 40 zieken er maar 1 gemeld wordt.
Maar goed, het doel wordt wel bereikt. Er is optimisme over de cijfers en er is geen paniek.
Misschien is het toch wel de mist slechte aanpak. Het melden van de cijfers dan.
Tegelijkertijd is er ook nul gevaarbesef en worden er in landen die eerder nog geen besmettingshaarden/clusters hadden geen stappen gezet om vorming daarvan te voorkomen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:46 schreef Toefjes het volgende:
Er is optimisme over de cijfers en er is geen paniek.
Wel allemaal ouwe geweren die de pineut zijn als ik het zo lees. Dat is dan wel weer positief.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jezus wat een verhaal. Lijkt me echt verschrikkelijk om je familie zo achter elkaar aan ziekte kwijt te raken. Eerst je grootvader dagenlang kuchend en rochelend, dan je grootmoeder...
Weer zo'n grapjurk die de gruwelijke dood van z'n eigen (groot)ouders met positiviteit tegemoetziet.quote:
Die heb ik niet dus kalmeer jezelf maar weer even held.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Weer zo'n grapjurk die de gruwelijke dood van z'n eigen (groot)ouders met positiviteit tegemoetziet.
Tja. Overal mondkapjes en lege supermarkten of niet.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is er ook nul gevaarbesef en worden er in landen die eerder nog geen besmettingshaarden/clusters hadden geen stappen gezet om vorming daarvan te voorkomen.
Mensen leven alsof er niets aan de hand is.
Doe eens even normaal.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Weer zo'n grapjurk die de gruwelijke dood van z'n eigen (groot)ouders met positiviteit tegemoetziet.(en erop vooruitloopt dat eenzelfde lot hem niet zal treffen
)
Ik dacht zelf meer aan gesloten grenzen voor chinees nieuwjaar. Dan had het zo'n vaart helemaal niet hoeven lopen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja. Overal mondkapjes en lege supermarkten of niet.
Kies maar.
Daar staat niet cremeren, daar staat verbranden.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:50 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)nd_of_mine_from_his/
[ afbeelding ]
Dat is alweer 3 weken geleden. De grote uittocht was daarvoor al begonnen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik dacht zelf meer aan gesloten grenzen voor chinees nieuwjaar. Dan had het zo'n vaart helemaal niet hoeven lopen.
Ja na drie weken van geen enkele reactie is het rijkelijk te laat.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is alweer 3 weken geleden. De grote uittocht was daarvoor al begonnen.
Ik heb het zelf over de cijfers van nu.
Staat erin nu.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Deze wikipedia pagina mag wel in elke nieuwe topic terugkomen
https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak
In Nederland komt de ambulance ook niet meer langs, als iemand al overleden is.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:03 schreef asco het volgende:
[..]
Vond ik ook al.
Wat een pleuriszooi daar man man man.
Dus als ik het even heel hard samenvat, dan gooien ze die mensen in zo een quarantaine euh.....gebouw, en als ze dood zijn verbranden ze ze,quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:50 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)nd_of_mine_from_his/
[ afbeelding ]
Nee, maar ze hadden al gebeld toen die man nog leefde. Die ambulance deed er zo lang over dat die man toen al overleden was.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:59 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In Nederland komt de ambulance ook niet meer langs, als iemand al overleden is.
Het stuk van Daas vermeldt met name dat de capaciteit in de ziekenhuizen in het begin onvoldoende was, en dat achteraf in de week voor het Chinese nieuwjaar .teveel massa-bijeenkomsten zijn geweest, die beter afgeblazen had kunnen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |