Zo goed als zeker loopt het systeem op geleidebussen in om rond de wiellagers en de fusee. De dwarsgeleidingen van de wielen zullen ze mechanisch moeten locken met elektrische bekrachtigde klembussen of pinnen. Dat is onafgeveerd gewicht, potentiële speling en hoog risico storing (effect is namelijk significant).quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als dat 140 keer per GP goed moet werken wordt het snel kwetsbaar. Maar als ze het alleen in kwalificaties gebruiken en bijvoorbeeld dan kan het al knap winst opleveren
quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:09 schreef Sounddragon het volgende:
WTF hebben die moffies nu weer bedacht?
https://racingnews365.nl/(...)et-voorwielophanging
Lijkt mij een beetje kwetsbaar; na de eerste wheelbang dartelt het ding natuurlijk alle kanten op..
ALS..het al legaal is.
Ja en hier kan ik slecht tegen want ik heb gewoon meer verstand van hoe zo'n auto aerodynamisch in elkaar zit in mijn kleine teen dan hij.quote:Op woensdag 19 februari 2020 15:16 schreef Zorro het volgende:
Dat niet alleen, Plooij loopt ook rond met een air van "ik beteken hier wat en jullie zijn maar armzalig volk dat er niks van snapt en ik wel."
Walgelijke vent.
Als dat mag en zo iets blijft heel hebben de Mercedes engineers de status van magicians bereikt imo. Petje af dan hoor. Maar ik heb zo'n idee dat zelfs als het volgens de regelementen mag de FIA dit heel snel inde kiem gaat smoren.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:09 schreef Sounddragon het volgende:
WTF hebben die moffies nu weer bedacht?
https://racingnews365.nl/(...)et-voorwielophanging
Lijkt mij een beetje kwetsbaar; na de eerste wheelbang dartelt het ding natuurlijk alle kanten op..
ALS..het al legaal is.
Dat idee heb ik ook en daarbij, is het niet ook een klein complimentje naar RedBull toe dat zij beter bandenmanagment hebben dan MGP? Het zal mij niets verbazen dat RBR het wel gaat proberen, maar dat ze het anderzijds niet nodig hebben. Het is ook extra gewicht denk ik + de gevoeligheid inderdaad van eventuele faillures ?quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:37 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ja en hier kan ik slecht tegen want ik heb gewoon meer verstand van hoe zo'n auto aerodynamisch in elkaar zit in mijn kleine teen dan hij.
[..]
Als dat mag en zo iets blijft heel hebben de Mercedes engineers de status van magicians bereikt imo. Petje af dan hoor. Maar ik heb zo'n idee dat zelfs als het volgens de regelementen mag de FIA dit heel snel inde kiem gaat smoren.
Dat krijg je met verschillende topics. Een algemeen en een live topic is zinvol maar de rest is versplintering.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:30 schreef Starflyer het volgende:
Kan dit niet in het andere topic, anders zijn er twee topics waar hetzelfde besproken wordt
F1 / [F1 Testing] Waar de eerste rondjes gereden worden
Het testtopic is een soort van live topicquote:Op donderdag 20 februari 2020 15:36 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat krijg je met verschillende topics. Een algemeen en een live topic is zinvol maar de rest is versplintering.
Ja dat is ook waar iddquote:Op donderdag 20 februari 2020 16:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het testtopic is een soort van live topic
Dat zou wel handig zijn idd.quote:Op donderdag 20 februari 2020 15:37 schreef ondeugend het volgende:
Er was ooit een technisch topic... waarin het prima zou passen
Olav en Jack zijn bekend in de paddock, maar zijn echt niet zo geliefd als men beweerd. Voor interviews b.v. na de race is Ziggo altijd als laatste aan de beurt(ze hebben vrij weinig te vertellen in de paddock ten opzicht van RTL/SKY, zelfs CNN news heeft voorrang).quote:Op woensdag 19 februari 2020 08:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat is gewoon de perceptie die de haters hebben. In realiteit loopt hij al een jaar of 20 op die paddock en is hij aardig ingeburgerd.
Ik blijf erbij dat het voor de haters gewoon simpele jaloezie is terwijl de haters vergeten dat het in het begin ook maar een heeeeele dure hobby was voor Jack.
RB heeft al soort van toegegeven dat ze merc's snelheid niet kunnen matchen. Maar ze zitten er niet heel ver vanaf. Lijkt me dus dat ze eerst vermogen gaan onderzoeken voor dit soort tierenlantijnen erbij komt.quote:Op donderdag 20 februari 2020 23:51 schreef flipsen het volgende:
Ik durf te zweren dat Toto iedere nacht met een grote glimlach in slaap valt. Niet zozeer vanwege dit geniale systeem wat ze bedacht hebben natuurlijk, want iedereen bij Mercedes weet dat ze hier helemaal niet mee gaan racen. Maar gewoon dat, in plaats van zandzakken, ze nu met dit systeem alle focus van de concurrent hierop hebben gevestigd, terwijl ze iets heel anders ongetwijfeld missen![]()
De concurrentie gaat nu ook heel veel tijd verliezen om dit systeem te onderzoeken, eventueel na te bootsen om er vervolgens achter te komen dat Mercedes ze weer voor joker heeft gezet met een systeem dat ze helemaal niet gaan gebruiken. Ik heb een bloedhekel aan Toto, maar dit is wel weer briljant van ze
Het draaien van de banden is slechts een fractie van een seconde en valt in het niet bij het verlies van secondenlang rechtuit rijden.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Daar heb je een goed punt. Extra gewicht zou een dingetje kunnen zijn, maar ook gek genoeg slijtage.
De voordelen die je hebt op het rechte stuk zou je in theorie ook weer kunnen verliezen, omdat je de banden op snelheid eerst in de goede stand moet draaien, dus meer slijtage en snelheidsverlies. Vervolgens win je er op het rechte stuk iets mee, maar bij het afremmen moet je bij 300+ de banden weer in de normale stand zetten. Dat levert slijtage en mogelijke oververhitting op. Tenminste als mijn gedachtes kloppen.
Voor een rondje zou het dus goed kunnen werken, maar je zult het absoluut niet iedere ronde tijdens een race kunnen gebruiken. De vraag is hoe groot het voordeel zou kunnen zijn.
Aandoenlijk filmpje totdat Plooijlul weer idioot begon te doen.twitter:SportMoments4Al twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 09:48:46Max Verstappen had an adorable moment with a young fan https://t.co/AlDOKChpAE reageer retweet
Zoals dit:quote:Op donderdag 20 februari 2020 23:51 schreef flipsen het volgende:
Maar gewoon dat, in plaats van zandzakken, ze nu met dit systeem alle focus van de concurrent hierop hebben gevestigd, terwijl ze iets heel anders ongetwijfeld missen![]()
https://forums.autosport.(...)hnical-thread/page-9quote:On a side note, there is a rumor that with the way Merc have re-arranged the rear suspension, a sort of "double diffuser" effect has been re-created.
Laten we eerst maar eens afwachten of hier tegen die tijd alles gewoon door kan gaan.quote:Op zondag 23 februari 2020 09:39 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Bijna een maand tussen Vietnam en Nederland.
Of wat te denken van Monza, het coronavirus zou zomaar de kalender in de war kunnen gaan schoppen dit jaarquote:Op dinsdag 25 februari 2020 17:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens afwachten of hier tegen die tijd alles gewoon door kan gaan.
Vietnam is momenteel ook niet 100% zeker, er wordt momenteel overwogen om deze ook uit te stellen vanwege coronavirus, ondanks dat er niet zoveel besmettingen zijn in Vietnam. Ze zijn voornamelijk bang dat buitenlanders het virus meenemen.quote:Op zondag 23 februari 2020 09:39 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Bijna een maand tussen Vietnam en Nederland.
Zelfde met Bahrainquote:Op dinsdag 25 februari 2020 18:41 schreef ETA het volgende:
[..]
Vietnam is momenteel ook niet 100% zeker, er wordt momenteel overwogen om deze ook uit te stellen vanwege coronavirus, ondanks dat er niet zoveel besmettingen zijn in Vietnam. Ze zijn voornamelijk bang dat buitenlanders het virus meenemen.
De RIVM test mensen die contact gehad hebben met een besmet persoon pas wanneer ze symptonen vertonen... Dus in geval van nood kunnen we simpelweg 21 races op Zandvoort houden, want hier zijn ze welkom, met of zonder virus.quote:Op woensdag 26 februari 2020 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Vietnam laat geen Italianen meer toe (Ferrari, Alpha Tauri, Pirelli) en Bahrein laat niemand toe die die in Dubai of Singapore is geweest (het hele paddock, anders is Australië bijna niet bereikbaar).
Tja... nu is de enige hoop eigenlijk nog dat het een pandemie wordt en het geen donder meer uit maakt.
Zuur ja, vind de zomerstop altijd zo lang durenquote:Op zondag 23 februari 2020 09:39 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Bijna een maand tussen Vietnam en Nederland.
Gelukkig hebben we de Marbula One nogquote:Op woensdag 26 februari 2020 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Vietnam laat geen Italianen meer toe (Ferrari, Alpha Tauri, Pirelli) en Bahrein laat niemand toe die die in Dubai of Singapore is geweest (het hele paddock, anders is Australië bijna niet bereikbaar).
Tja... nu is de enige hoop eigenlijk nog dat het een pandemie wordt en het geen donder meer uit maakt.
Transfer in Dubai of Singapore lijkt mij niet te tellen, aangezien je daarbij niet in die landen komt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Vietnam laat geen Italianen meer toe (Ferrari, Alpha Tauri, Pirelli) en Bahrein laat niemand toe die die in Dubai of Singapore is geweest (het hele paddock, anders is Australië bijna niet bereikbaar).
Tja... nu is de enige hoop eigenlijk nog dat het een pandemie wordt en het geen donder meer uit maakt.
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op donderdag 27 februari 2020 22:26 schreef Meike26 het volgende:
Heeft iemand toevallig vanochtend F1 tvpro aan gehad? Olav was een uurtje te gast bij Ted (en Will?) en ben wel benieuwd wat er gezegd besproken is.
Het gaat dus om de eerste sessie van dag 2, 2e test (of als je het als 1 test zien, dag 5). Olav zat er bij vanaf ca 10:15, dus bij live coverage zal dat rond 1:15 zijn.
Ik kan alleen de tweede sessie van vandaag vinden.
Niks wat we nog niet wisten. Was gewoon een dingetje om Zandvoort wat te promoten had ik het idee.quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:26 schreef Meike26 het volgende:
Heeft iemand toevallig vanochtend F1 tvpro aan gehad? Olav was een uurtje te gast bij Ted (en Will?) en ben wel benieuwd wat er gezegd besproken is.
Het gaat dus om de eerste sessie van dag 2, 2e test (of als je het als 1 test zien, dag 5). Olav zat er bij vanaf ca 10:15, dus bij live coverage zal dat rond 1:15 zijn.
Ik kan alleen de tweede sessie van vandaag vinden.
https://f1tv.formula1.com(...)ason-day-5-session-1quote:Op donderdag 27 februari 2020 22:26 schreef Meike26 het volgende:
Heeft iemand toevallig vanochtend F1 tvpro aan gehad? Olav was een uurtje te gast bij Ted (en Will?) en ben wel benieuwd wat er gezegd besproken is.
Het gaat dus om de eerste sessie van dag 2, 2e test (of als je het als 1 test zien, dag 5). Olav zat er bij vanaf ca 10:15, dus bij live coverage zal dat rond 1:15 zijn.
Ik kan alleen de tweede sessie van vandaag vinden.
dit, het virus gaat gewoon de wereld rond en elk jaar opnieuw.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 17:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens afwachten of hier tegen die tijd alles gewoon door kan gaan.
yessquote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:28 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Drive to Survive seizoen 2 staat sinds vanochtend op Netflix.
Yes, vrees voor ep4.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 10:28 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Drive to Survive seizoen 2 staat sinds vanochtend op Netflix.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |