abonnement Unibet Coolblue
pi_191472944
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:27 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Maar dat doen ze niet en ik snap niet waarom niet. Is dit maakbaar i.v.m. dilatatie?
_O-

Oké, dit is nu al de grappigste opmerking van het jaar.
  woensdag 12 februari 2020 @ 15:29:08 #277
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191472946
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:27 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Maar dat doen ze niet en ik snap niet waarom niet. Maar schijnbaar zijn wij slimmer dan die Jappen daar.
Omdat het geen nut heeft. Ze laten sowieso niemand gaan. Of je hebt het virus, dan mag je naar het vaste land. Of niet, en dan mag je op het schip blijven. Er is momenteel geen scenario dat iemand uberhaupt weg mag naar eigen land.

Het schip dient als een soort filter nu, om niet de ziekenhuizen in Japan onder druk te zetten. Volgens mij is dat de reden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191472960
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Omdat het geen nut heeft. Ze laten sowieso niemand gaan. Of je hebt het virus, dan mag je naar het vaste land. Of niet, en dan mag je op het schip blijven. Er is momenteel geen scenario dat iemand uberhaupt weg mag naar eigen land.
Ze laten ze 19 februari gaan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 12 februari 2020 @ 15:30:29 #279
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191472965
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze laten ze 19 februari gaan.
Betwijfel ik ten zeerste. Tenzij je bedoelt dat ze allemaal naar het ziekenhuis kunnen. maar laten gaan? Waar? Laten vliegen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191473001
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Betwijfel ik ten zeerste. Tenzij je bedoelt dat ze allemaal naar het ziekenhuis kunnen. maar laten gaan? Waar? Laten vliegen?
Ik zal het anders formuleren. Volgens dit artikel, laten ze ze 19 februari gaan:

"Tot 19 februari in quarantaine
De Diamond Princess heeft ongeveer 3700 mensen aan boord, onder wie vijf Nederlanders. De reizigers zitten sinds 3 februari vast, nadat bij een reiziger die in Hongkong van boord was gegaan het longvirus was vastgesteld. De verwachting is dat de opvarenden op het cruiseschip nog tot 19 februari in quarantaine blijven.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)an-vijf-nederlanders
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191473078
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:28 schreef AToontje87 het volgende:

[..]


[..]

Jullie begrijpen duidelijk niet hoe een virus werkt.

Moment van besmetting is niet hetzelfde als moment van ziek worden. Nooit van incubatietijd gehoord?

Dat men dagen later ziek wordt, wil dus niet zeggen dat ze na het in quarantaine gaan van het schip besmet zijn.
Ik weet precies hoe het werkt.

Persoon A heeft symptomen, wordt getest en van boord gehaald.

Voordat hij symptomen kreeg heeft hij mogelijk persoon B en persoon C besmet. Die hebben nog geen symptomen en als ze doe tot 19 februari niet krijgen dan mogen ze met iedereen van boord. Ondertussen kunnen daags erna persoon B en C symptomen krijgen en besmet blijken. Die elk dus op die boot ook al weer mensen besmet kunnen hebben. Die geen symptomen hebben, maar ook allemaal al weer anderen besmet kunnen hebben.

2 weken na de 19de als ze iedereen los laten kan het zomaar zijn dat iedereen besmet is.

Volgens mij ben jij degene die het niet snapt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191473167
quote:
3s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet precies hoe het werkt.

Persoon A heeft symptomen, wordt getest en van boord gehaald.

Voordat hij symptomen kreeg heeft hij mogelijk persoon B en persoon C besmet. Die hebben nog geen symptomen en als ze doe tot 19 februari niet krijgen dan mogen ze met iedereen van boord. Ondertussen kunnen daags erna persoon B en C symptomen krijgen en besmet blijken. Die elk dus op die boot ook al weer mensen besmet kunnen hebben. Die geen symptomen hebben, maar ook allemaal al weer anderen besmet kunnen hebben.

2 weken na de 19de als ze iedereen los laten kan het zomaar zijn dat iedereen besmet is.

Volgens mij ben jij degene die het niet snapt.
Vandaar dat na persoon A iedereen ook in quarantaine is gesteld. Het idee van quarantaine is dat
personen B en C anderen dus niet daags erna kunnen besmetten.

Zucht... alsof je een aap een trucje probeert te leren.
  woensdag 12 februari 2020 @ 15:47:19 #283
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191473213
Lijkt erop dat de gevangenis toch geen cases heeft. Althans er is officieel een update afgegeven van cases in het VK en er is niks bijgekomen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191473262
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lijkt erop dat de gevangenis toch geen cases heeft. Althans er is officieel een update afgegeven van cases in het VK en er is niks bijgekomen.
Bron?
pi_191473280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:45 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Vandaar dat na persoon A iedereen ook in quarantaine is gesteld. Het idee van quarantaine is dat
personen B en C anderen dus niet daags erna kunnen besmetten.

Zucht... alsof je een aap een trucje probeert te leren.
De meeste nieuwe besmettingen zijn bij het personeel van het cruise-schip.

Bovendien hebben die mensen een paar dagen geleden pas handschoenen gekregen en dat virus overleeft heel lang op staal.

[ Bericht 4% gewijzigd door tesssssssss op 12-02-2020 15:57:21 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191473294
Had zonet een zoekopdracht gedaan mbt het virus krijg ik dit te zien

Informatie uit betrouwbare bronnen
Betrouwbare actuele informatie over het nieuwe coronavirus staat op de website van het RIVM.

Waarom moet twitter voor mij bepalen wat betrouwbare bronnen zijn ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191473314
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:58 schreef CyberCow het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom dat schip bij de Japanse kust nog 6 dagen in quarantaine moet blijven terwijl er iedere dag tientallen mensen ziek worden op dat schip. Het lijkt mij dat ze bij iedere nieuwe besmetting beter die 14 dagen opnieuw in kunnen laten gaan.
Ik vraag me dit ook al dagen af. Hoe langer je op dat schip moet verblijven, hoe groter de kans dat je ooit besmet raakt.

Self-fulfilling prophecy iemand?

Zelfde als met die Amerikaan die per ongeluk negatief werd getest (en later positief bleek) en dus weer terug gezet werd tussen 200 evacuees in quarantaine om te voorkomen dat ze anderen gingen besmetten bij gebleken positief.

Hoezo ironisch/self-fulfilling?

Het enige dat werkt is iedereen op dat schip afzonderlijk in quarantaine zetten (dus ook gezinnen, stelletjes, etc.) en hopen dat ondertussen de besmetting niet verder verspreid wordt via airconditioning, ventilatie, waterafvoer e.d.
En continu blijven testen; iedereen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191473317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:52 schreef Ali_boo het volgende:
Had zonet een zoekopdracht gedaan mbt het virus krijg ik dit te zien

Informatie uit betrouwbare bronnen
Betrouwbare actuele informatie over het nieuwe coronavirus staat op de website van het RIVM.

Waarom moet twitter voor mij bepalen wat betrouwbare bronnen zijn ?
Fake news van de RIVM aan je opdringen.
pi_191473355
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:53 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik vraag me dit ook al dagen af. Hoe langer je op dat schip moet verblijven, hoe groter de kans dat je ooit besmet raakt.

Self-fulfilling prophecy iemand?

Zelfde als met die Amerikaan die per ongeluk negatief werd getest (en later positief bleek) en dus weer terug gezet werd tussen 200 evacuees in quarantaine om te voorkomen dat ze anderen gingen besmetten bij gebleken positief.

Hoezo ironisch/self-fulfilling?

Het enige dat werkt is iedereen op dat schip afzonderlijk in quarantaine zetten (dus ook gezinnen, stelletjes, etc.) en hopen dat ondertussen de besmetting niet verder verspreid wordt via airconditioning, ventilatie, waterafvoer e.d.
En continu blijven testen; iedereen.
Ik denk dat daarom ook bijna niemand die cruise-schepen laat aanmeren.

Of hoe noem je dat officieel.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191473380
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:53 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Fake news van de RIVM aan je opdringen.
Daar lijkt het wel op ja , vind het bijna enger dan het virus zelf
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 12 februari 2020 @ 15:57:24 #291
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191473391
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 12 februari 2020 @ 16:13:12 #292
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191473612
quote:
3s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet precies hoe het werkt.

Persoon A heeft symptomen, wordt getest en van boord gehaald.

Voordat hij symptomen kreeg heeft hij mogelijk persoon B en persoon C besmet. Die hebben nog geen symptomen en als ze doe tot 19 februari niet krijgen dan mogen ze met iedereen van boord. Ondertussen kunnen daags erna persoon B en C symptomen krijgen en besmet blijken. Die elk dus op die boot ook al weer mensen besmet kunnen hebben. Die geen symptomen hebben, maar ook allemaal al weer anderen besmet kunnen hebben.

2 weken na de 19de als ze iedereen los laten kan het zomaar zijn dat iedereen besmet is.

Volgens mij ben jij degene die het niet snapt.
Het probleem is dat er geen echte waterdichte quarantaine is op het schip.
Mensen mogen nog gewoon af en toe uit hun hut.
Dus de besmettingen kunnen door blijven gaan.
Die 14 dagen incubatietijd schijnt overigens niet te kloppen en is veel langer, 24 tot 42 dagen zelfs
  woensdag 12 februari 2020 @ 16:14:04 #293
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191473629
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:52 schreef Ali_boo het volgende:
Had zonet een zoekopdracht gedaan mbt het virus krijg ik dit te zien

Informatie uit betrouwbare bronnen
Betrouwbare actuele informatie over het nieuwe coronavirus staat op de website van het RIVM.

Waarom moet twitter voor mij bepalen wat betrouwbare bronnen zijn ?
Dat krijg ik al een paar dagen..heel irritant
pi_191473657
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:43 schreef Viltje het volgende:
https://news.harvard.edu/(...)ust-gathering-steam/

Interessant artikel met een professor in de epidemiologie over de uitbraak:
[..]

Goed artikel!

Opvallende punten inderdaad met betrekking tot Indonesie en Singapore.

=>Indonesie : veel verkeer met China => geen cases

=>Singapore: veel verkeer met China -> veel cases

Nu kan het zo zijn dat Singapore ze beter kan detecteren, maar ook daar hebben ze gevallen zonder bron. ( Staat ook in het artikel) ....Moest eigenljk gelijk denken aan het eerste geval in de gevangenis in de UK.

Tweede wat opviel:

=> Singapore ligt op de Equator => waarom zijn daar dan zoveel cases?

Want andere (flu/corona) virussen verdwijnen toch als het warmer wordt?
pi_191473661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 16:13 schreef Markesh het volgende:

[..]

Het probleem is dat er geen echte waterdichte quarantaine is op het schip.
Mensen mogen nog gewoon af en toe uit hun hut.
Dus de besmettingen kunnen door blijven gaan.
Die 14 dagen incubatietijd schijnt overigens niet te kloppen en is veel langer, 24 tot 42 dagen zelfs
Mensen die geen balkon hebben mogen op het dek "luchten"

Dan moet je 1 meter van elkaar blijven staan.

Lijkt me niet echt een waterdicht systeem, nee.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 12 februari 2020 @ 16:19:19 #296
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191473711
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 16:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Mensen die geen balkon hebben mogen op het dek "luchten"

Dan moet je 1 meter van elkaar blijven staan.

Lijkt me niet echt een waterdicht systeem, nee.
En het personeel wat het eten en drinken komt brengen in de hutten..ze dragen dan wel mondkapjes maar dat zegt niets.
  woensdag 12 februari 2020 @ 16:19:21 #297
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191473713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 16:13 schreef Markesh het volgende:

[..]

Het probleem is dat er geen echte waterdichte quarantaine is op het schip.
Mensen mogen nog gewoon af en toe uit hun hut.
Dus de besmettingen kunnen door blijven gaan.
Die 14 dagen incubatietijd schijnt overigens niet te kloppen en is veel langer, 24 tot 42 dagen zelfs
14 dagen is max he. 42 is misschien 1 in de 10.000. Mediaan is nog steeds 6 geloof ik.

Zou best kunnen dat 1 op 1.000.000 mensen na 3 maanden nog opeens ziek wordt, maar of je daar nou echt naar moet handelen....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 12 februari 2020 @ 16:22:11 #298
489693 Markesh
Antispecisist
pi_191473761
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 16:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

14 dagen is max he. 42 is misschien 1 in de 10.000. Mediaan is nog steeds 6 geloof ik.

Zou best kunnen dat 1 op 1.000.000 mensen na 3 maanden nog opeens ziek wordt, maar of je daar nou echt naar moet handelen....
Het virus is ook bij 1 persoon begonnen en kijk eens wat er nu aan de hand is..
Ik vind 14 dagen tekort als er meerdere wetenschappers hebben ontdekt dat de incubatietijd langer is
  woensdag 12 februari 2020 @ 16:23:07 #299
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191473779
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 16:15 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Goed artikel!

Opvallende punten inderdaad met betrekking tot Indonesie en Singapore.

=>Indonesie : veel verkeer met China => geen cases

=>Singapore: veel verkeer met China -> veel cases

Nu kan het zo zijn dat Singapore ze beter kan detecteren, maar ook daar hebben ze gevallen zonder bron. ( Staat ook in het artikel) ....Moest eigenljk gelijk denken aan het eerste geval in de gevangenis in de UK.

Tweede wat opviel:

=> Singapore ligt op de Equator => waarom zijn daar dan zoveel cases?

Want andere (flu/corona) virussen verdwijnen toch als het warmer wordt?
ik denk dat binnenshuis het vergelijkbaar is.. Singapore zal de airco continu draaien, idem in de metro.. En ik denk dat zo'n omgeving voor een airborne virus prima handhaven is..
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 12 februari 2020 @ 16:24:46 #300
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191473806
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 16:23 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

ik denk dat binnenshuis het vergelijkbaar is.. Singapore zal de airco continu draaien, idem in de metro.. En ik denk dat zo'n omgeving voor een airborne virus prima handhaven is..
Zou wel het proberen waard kunnen zijn. Alle airco gewoon uitzetten. Beetje kut maar ook weer niet heel erg. En als daardoor het virus zich een stuk minder kan verspreiden...

Maar dat hele temperatuur dingetje is nooit echt bevestigd volgens mij, voor dit specifieke virus.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')