Sowieso, ik bedoelde meer what if.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:39 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Gast die, pakjesbezorgers (POST NL) krijgen die pakjes hier pas 3á4 weken later in hun handen. Dat virus overleefd nog geen dag op karton of plastiek.
Veiligheidsmaatregelen zijn Nobel maar totaal nutteloos.
quote:The number of confirmed cases of the Wuhan coronavirus have continued to surge inside China, sickening tens of thousands, with a death toll of more than 1,000. But outside the Asian giant the numbers remain a fraction of that, a trend Harvard’s Marc Lipsitch views with suspicion. Lipsitch thinks it is just a matter of time before the virus spreads widely internationally, which means nations so far only lightly hit should prepare for its eventual arrival in force and what may seem like the worst flu season in modern times. Lipsitch, professor of epidemiology at the Harvard T.H. Chan School of Public Health and head of the School’s Center for Communicable Disease Dynamics, talked to the Gazette about recent developments in the outbreak and provided a look ahead.
Zit wel een kern van waarheid in. Het is nu kalm, voornamelijk ook omdat China half op slot zit, en er overal goed opgelet wordt. Maar dat hou je geen maanden vol.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:43 schreef Viltje het volgende:
https://news.harvard.edu/(...)ust-gathering-steam/
Interessant artikel met een professor in de epidemiologie over de uitbraak:
[..]
Hmmm....ergens snap ik je punt wel hoor. Maar zo'n gappie die iets zegt over koeienpoep zegt in mijn ogen niets dat verboden of illegaal is.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als je bv ziet dat zo'n gappie in India zegt dat het medicijn koeienpoep is... Mensen trappen snel in scams. Er waren ook al links te vinden op Twitter naar bv een website die claimde al een vaccin te hebben. Ik snap wel dat overheden willen voorkomen dat mensen daar dan troep gaan bestellen.
Het vervelende is dat de vrijheid van meningsuiting soms misbruikt wordt voor allerlei misselijke praktijken.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Hmmm....ergens snap ik je punt wel hoor. Maar zo'n gappie die iets zegt over koeienpoep zegt in mijn ogen niets dat verboden of illegaal is.
Dat van die valse aanbieders van een vaccin zou je wel mogen aanpakken mijns inziens. Maar waar ligt de grens tussen adverteren/reclame maken en illegale praktijken die door overheden gereguleerd/gecensureerd dienen te worden? En wie bepaald dat? Op basis waarvan? Overheden, instanties of autoriteiten die soms zelf ook een dubbele agenda of tegenstrijdige belangen hebben?
Ik snap je wel hoor, maar de grens tussen vrijheid van meningsuiting/vrije pers/reclame maken (voor wat dan ook, hoe onzinnig ook) en zaken die gecensureerd dienen te worden is soms moeilijk zichtbaar en die grens is soms makkelijk overschreden. En daar ben ik wat huiverig voor.
Ik heb een pakje uit China vaak genoeg binnen een week binnen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:39 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Gast die, pakjesbezorgers (POST NL) krijgen die pakjes hier pas 3á4 weken later in hun handen. Dat virus overleefd nog geen dag op karton of plastiek.
Veiligheidsmaatregelen zijn Nobel maar totaal nutteloos.
Halen ze die besmette mensen er niet af, dan?quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:58 schreef CyberCow het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom dat schip bij de Japanse kust nog 6 dagen in quarantaine moet blijven terwijl er iedere dag tientallen mensen ziek worden op dat schip. Het lijkt mij dat ze bij iedere nieuwe besmetting beter die 14 dagen opnieuw in kunnen laten gaan.
Ik weet alleen maar dat het op staal heel lang overleeft. Over karton heb ik gelezen dat droge pakjes niet gevaarlijk zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:58 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik heb een pakje uit China vaak genoeg binnen een week binnen.
Wie zegt dat het nog geen dag overleefd op karton? Voor zover ik weet zijn ze dit nog aan het onderzoeken
Ze halen die zieke mensen wel eraf maar dan kunnen ze in die korte tijd ze ziek zijn aan boord of de tijd dat ze het nog niet doorhadden ze ziek waren weer nieuwe mensen hebben besmet. Ik vind het heel raar dat ze hebben gezegd oke de eerste is ziek dus 14 alles opsluiten maar daarna is alles weer prima. Of heb ik het ergens verkeerd begrepen?quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Halen ze die besmette mensen er niet af, dan?
Ja, die besmette mensen halen ze eraf.
Het is dus een epidemie als minstens 6 mensen die zich bij de huisarts gemeld hebben (in één week) daadwerkelijk griep hebben. Beetje matige epidemie wel.quote:
Ja. Je hebt gelijk. Dat systeem gaat niet werken.quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:12 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Ze halen die zieke mensen wel eraf maar dan kunnen ze in die korte tijd ze ziek zijn aan boord of de tijd dat ze het nog niet doorhadden ze ziek waren weer nieuwe mensen hebben besmet. Ik vind het heel raar dat ze hebben gezegd oke de eerste is ziek dus 14 alles opsluiten maar daarna is alles weer prima. Of heb ik het ergens verkeerd begrepen?
Waarom is dit vreemd?quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:42 schreef Lafoy het volgende:
Mijn aliexpress pakketje uit China is opeens wel verzonden? Lijkt me vreemd
quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Maar goed dat ik dan 2 berichten poste
Blij dat tenminste iemand het eens is met mij. Jammer alleen dat nergens is te vinden waarom dat dit zo word gedacht.quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja. Je hebt gelijk. Dat systeem gaat niet werken.
Op 19 februari eraf is veel te vroeg.
Ik zou willen dat ik het uit kon leggen, maar ik lees ook veel tegenstrijdige berichten. Dat ik echt denk van " hoe wil je nou ooit van dat virus afkomen als je zo handelt?"quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:15 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Blij dat tenminste iemand het eens is met mij. Jammer alleen dat nergens is te vinden waarom dat dit zo word gedacht.
Omdat er van uitgegaan wordt dat na het in quarantaine stellen van de mensen er geen besmettingen konden optreden. Langer in quarantaine houden heeft dan geen zin.quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik het uit kon leggen, maar ik lees ook veel tegenstrijdige berichten. Dat ik echt denk van " hoe wil je nou ooit van dat virus afkomen als je zo handelt?"
Ja, maar jouw redenering gaat in het geval van het cruis-schip niet op.quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:21 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Omdat er van uitgegaan wordt dat na het in quarantaine stellen van de mensen er geen besmettingen konden optreden. Langer in quarantaine houden heeft dan geen zin.
Verklaar je nader.quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar jouw redenering gaat in het geval van het cruis-schip niet op.
Dat is zo een simpel reken-sommetje dat zelfs ik het uit kan rekenen
Bij elke nieuwe zieke moeten die 14 dagen quarantaine gewoon opnieuw ingaan. Dat is de enige mogelijkheid om verdere verspreiding te voorkomen aldaar.quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:12 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Ze halen die zieke mensen wel eraf maar dan kunnen ze in die korte tijd ze ziek zijn aan boord of de tijd dat ze het nog niet doorhadden ze ziek waren weer nieuwe mensen hebben besmet. Ik vind het heel raar dat ze hebben gezegd oke de eerste is ziek dus 14 alles opsluiten maar daarna is alles weer prima. Of heb ik het ergens verkeerd begrepen?
@CyberCow kwam er als eerste mee.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:58 schreef CyberCow het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom dat schip bij de Japanse kust nog 6 dagen in quarantaine moet blijven terwijl er iedere dag tientallen mensen ziek worden op dat schip. Het lijkt mij dat ze bij iedere nieuwe besmetting beter die 14 dagen opnieuw in kunnen laten gaan.
Maar dat doen ze niet en ik snap niet waarom niet. Maar schijnbaar zijn wij slimmer dan die Jappen daar.quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij elke nieuwe zieke moeten die 14 dagen quarantaine gewoon opnieuw ingaan. Dat is de enige mogelijkheid om verdere verspreiding te voorkomen aldaar.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij elke nieuwe zieke moeten die 14 dagen quarantaine gewoon opnieuw ingaan. Dat is de enige mogelijkheid om verdere verspreiding te voorkomen aldaar.
Jullie begrijpen duidelijk niet hoe een virus werkt.quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
@:CyberCow kwam er als eerste mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |