abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 februari 2020 @ 17:05:10 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191648405
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe iemand zo erg mensen in hokjes wil plaatsen vanwege hun uiterlijk. Ik zie die hokjes inderdaad helemaal niet.
Mentaliteit is aangeleerd, kwestie van cultuur. En loopje: :')

Behalve enkele lichamelijke kenmerken is er echt geen aangeboren verschil tussen mensen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_191648431
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe iemand zo erg mensen in hokjes wil plaatsen vanwege hun uiterlijk. Ik zie die hokjes inderdaad helemaal niet.
Je gaat niemand kunnen wijsmaken dat je geen verschil kunt zien in het uiterlijk van mensen. Of waar je zelf voorkeur voor hebt of niet. Lengte. Voorkomen. Kleuren, gedrag?
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191648500

[ Bericht 100% gewijzigd door Geerd op 23-02-2020 17:09:47 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_191648506
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:06 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Je gaat niemand kunnen wijsmaken dat je geen verschil kunt zien in uiterlijk van mensen. Of waar je zelf voorkeur voor hebt of niet. Lengte. Voorkomen. Kleuren, gedrag?
Oh, ja. Ik zie wel verschillen in uiterlijk van mensen. Alleen bij eeneiige tweelingen niet altijd. Maar dat maakt nog niet dat ieder persoon in een ander hokje zit.

Ik zelf lijk net zo min op mijn blanke buurman als op de man die aan het eind van de straat het Chinees restaurant runt.

En nee, voorkeuren zie ik niet aan iemands uiterlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191648509
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mentaliteit is aangeleerd, kwestie van cultuur. En loopje: :')

Behalve enkele lichamelijke kenmerken is er echt geen aangeboren verschil tussen mensen.
Neehoor. Hondensoorten hebben toch ook hun eigen kenmerken. Zowel uiterlijk als in de mentaliteit. Dit is bij mensen ook.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  zondag 23 februari 2020 @ 17:10:14 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191648521
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:09 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Neehoor. Hondensoorten hebben toch ook hun eigen kenmerken. Zowel uiterlijk als in de mentaliteit. Dit is bij mensen ook.
Hondensoorten zijn tot in het oneindige doorgefokt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_191648566
quote:

[..]

Gedrag zie je vooral in hondenfamilies. Zoals een D66 familie een ander gedrag heeft als een SGP familie, om het politiek uit te drukken. Zie je niet aan hun uiterlijk. Gedrag heeft niks met uiterlijk te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 23 februari 2020 @ 17:13:49 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191648599
quote:

[..]

Echt onzin. Bij mensen is er trouwens in wetenschappelijke zin helemaal geen sprake van 'rassen'.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_191648619
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Oh, ja. Ik zie wel verschillen in uiterlijk van mensen. Alleen bij eeneiige tweelingen niet altijd. Maar dat maakt nog niet dat ieder persoon in een ander hokje zit.

Ik zelf lijk net zo min op mijn blanke buurman als op de man die aan het eind van de straat het Chinees restaurant runt.
Heb jij geen voorkeuren in je leven?
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191648659
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:14 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Heb jij geen voorkeuren in je leven?
Jawel, maar die voorkeuren hebben niets te maken met iemands uiterlijk. Zelfs niet met iemands afkomst.

Het is toch absurd als je tegen Aboutaleb anders aan kijkt als tegen Asscher of Samson, puur op basis van uiterlijk?
  zondag 23 februari 2020 @ 17:19:17 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191648720
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jawel, maar die voorkeuren hebben niets te maken met iemands uiterlijk. Zelfs niet met iemands afkomst.

Het is toch absurd als je tegen Aboutaleb anders aan kijkt als tegen Asscher of Samson, puur op basis van uiterlijk?
Aboutaleb heeft natuurlijk geen ander uiterlijk, alleen een andere afkomst en godsdienst.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_191648789
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Aboutaleb heeft natuurlijk geen ander uiterlijk, alleen een andere afkomst en godsdienst.
Als dat het is (ik ben niet zo goed in dat hokjesdenken op basis van uiterlijk, wanneer is je uiterlijk anders genoeg voor een ander hokje?): anders aan kijken tegen Laetitia Griffith dan tegen Pieter Duisenberg op basis van uiterlijk is toch ook absurd?
  zondag 23 februari 2020 @ 17:27:27 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191648899
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als dat het is: anders tegen Laetitia Griffith dan tegen Pieter Duissenberg is toch ook absurd?
Ik ben donkerbruin maar beschouw mezelf als tamelijk typische Nederlander, ik snap verder ook niet waar imgoddamnugly zo moeilijk over doet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_191649005
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik ben donkerbruin maar beschouw mezelf als tamelijk typische Nederlander, ik snap verder ook niet waar imgoddamnugly zo moeilijk over doet.
Ik ken ook wel van die surinamers. 'ik ben nederlander hoorr'. Ja tuurlijk dream on.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  zondag 23 februari 2020 @ 17:32:27 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191649016
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:31 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ik ken ook wel van die surinamers. 'ik ben nederlander hoorr'. Ja tuurlijk dream on.
Ik kom niet uit Suriname en kan zelf wel bepalen of ik Nederlander ben of niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_191649099
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik ben geen Surinamer.
Ik wilde ook niet veronderstellen dat je surinaams bent :P
Het valt me wel op dat voornamelijk surinaamse jongens zo een houding hebben. Dan zeggen ze ja het staat in mn paspoort. En dan denk ik ze zullen je altijd zien als een zwarte, het spijt me voor je.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191649101
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het onderscheid "echte" Nederlander versus niet "echte" Nederlander is tricky.
Mensen kunnen opgroeien in een land en zich verbonden voelen met dat land en de meeste bewoners. En je ziet steeds meer dat mensen van Surinaams en Turkse afkomst gewoon Nederlands en Nederlander zijn, Die etnische nauwe verwantheid is aanwezig.... door opgegroeid zijn in Nederland.
Nederland is ook gewoon een heel lastig land om een identiteit aan vast te plakken. Door alle eeuwen heen is er altijd een dynamische kruisbestuiving geweest met de Randstad als A-lokatie en een brede orientatie op de wereld.

De VOC is dood maar het langstlopende Europese bedrijf ooit. Nederlanders handelen en staan er bekend in dat ze overal wel sporen nalaten. Het is niet een weinig inspirerende geconserveerde kolonie waar je nauwelijks tussenkomt en waar niets gebeurd.

Als ik iets typisch Nederlands en moderns recent moet noemen dan zijn het wel de baggerwerken, iets als Nederlandse DJ's met Trance muziek en iets kleins als kapsalon dat een hit werd. Het gaat allemaal de wereld over.

We kunnen niet ineens besluiten van deze dynamiek die het land in alle opzichten verrijkt maar ineens maar een soort museumstuk te worden.
pi_191649194
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:35 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ik wilde ook niet veronderstellen dat je surinaams bent :P
Het valt me wel op dat voornamelijk surinaamse jongens zo een houding hebben. Dan zeggen ze ja het staat in mn paspoort. En dan denk ik ze zullen je altijd zien als een zwarte, het spijt me voor je.
Onzin. Jij zult ze altijd zien als 'zwarte' (wat een verschrikkelijke term), maar dat gaat echt niet voor iedereen op. Ken niemand die minder voor Depay of Ntab juicht omdat ze een donker kleurtje hebben. En de genoemde Griffith (7 jaar kamerlid, 2 jaar wethouder Amsterdam, daarna Raad van State) is toch ook echt gewoon een Nederlandse.
pi_191649446
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin. Jij zult ze altijd zien als 'zwarte' (wat een verschrikkelijke term), maar dat gaat echt niet voor iedereen op. Ken niemand die minder voor Depay of Ntab juicht omdat ze een donker kleurtje hebben. En de genoemde Griffith (7 jaar kamerlid, 2 jaar wethouder Amsterdam, daarna Raad van State) is toch ook echt gewoon een Nederlandse.
Dit dus.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 23 februari 2020 @ 17:54:40 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191649449
Overigens vind ik niet dat alleen een paspoort genoeg is om Nederlander te zijn (in juridische zin natuurlijk wel), maar om ook tot de natie in politiek-sociologische zin gerekend te worden moet toch sprake zijn van enige aarding in Nederland zelf. De meeste Marokkaanse Nederlanders zijn hier trouwens meer geaard dan zij zelf (en de borealen met hen, de ironie) willen toegeven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_191649868
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:32 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ja. Een licht kleurtje kan maar niet zo donker zoals Frank Rijkaard.
Dan denk je racistisch

En Marion Bloem ?
Is zij wel blank genoeg om Nederlander te kunnen zijn ?
pi_191649940
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:34 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Je kiest wel net de grensgevalen uit zeg maar kwa uiterlijk. Maar als je Nederland gaat overleveren aan de rassenvermenging. Vergeet het dan maar. De meerderheid zal er totaal niet Nederlands uit komen te zien. Ik heb in een zwarte wijk gewoond. Vergeet je kumbaiaanse vermengde rassen fantasie nou maar. Plus je gaat heel veel kinderen heel erg verdrietig maken.
Overleveren ?
Mensen moeten zelf uitmaken me wie ze kinderen maken.
Dat is niet mijn zaak
pi_191650001
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij zult ze altijd zien als 'zwarte' (wat een verschrikkelijke term)
Maar 'witte' is uiteraard wel goed.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191650060
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:20 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Maar 'witte' is uiteraard wel goed.
Nee, ik heb ook nog nooit iemand 'wit' genoemd (nou ja, mijn kinderen als ze ziek zijn, dan zijn ze wel eens wit). Ik noem eigenlijk bijna nooit iemand naar zijn huidskleur, alleen in een gekke discussie als deze ontkom je daar soms niet aan (en je ziet dat ik daar het woord blank heb gebruikt).
  zondag 23 februari 2020 @ 18:57:36 #175
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_191650727
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Bij Nederlanders denk ik net zo veel aan Epke Zonderland als aan Clarence Seedorf, Memphis Depay, Mohamed Ihataren, Kai Verbij of Dai Dai Ntab. Of net zo veel aan Mark Rutte als Khadija Arib of Ahmed Aboutaleb. Ik zie werkelijk geen verschil tussen hen. Ik snap niet waarom jij mensen op basis van uiterlijk in een ander hokje wil plaatsen. Ik vind het zelfs heel erg dat jij dat doet.
Dit is precies hoe ik erover denk, Hanca.
Op het scherp van de snede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')