Jou zie ik dan ook niet steeds tekeer gaan over OnZe CulTuUr! en de funeste invloed daarop van buitenlanders.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat mag, ik ben Rotterdammer, mijn ouders waren Rotterdammers net als mijn grootouders (beide kanten) en daar zitten bij mij zeker attributen van bij maar mischien omdat ik veel in het buitenland heb gewerkt is dat niet iets wat bij mij de boventoon voert, ik ben Nederlander en Europeaan en dat is het wel.
Oh, haha, nee, daar moet ik altijd hard om lachen, als je die mensen vraagt wat die cultuur dan wel is dan hebben ze 9 van de 10 keer totaal geen antwoord wat ergens op slaatquote:Op woensdag 12 februari 2020 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jou zie ik dan ook niet steeds tekeer gaan over OnZe CulTuUr! en de funeste invloed daarop van buitenlanders.
Mijn punt. Al die cultuur-roepers hier doen dat echt alleen wanneer het gaat over buitenlanders of links of islam. Cultuur kan ze verder geen moer schelen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, haha, nee, daar moet ik altijd hard om lachen, als je die mensen vraagt wat die cultuur dan wel is dan hebben ze 9 van de 10 keer totaal geen antwoord wat ergens op slaat
Ja de meeste van hen zullen weinig boeken, musea of theaters van binnen zien..quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn punt. Al die cultuur-roepers hier doen dat echt alleen wanneer het gaat over buitenlanders of links of islam. Cultuur kan ze verder geen moer schelen.
Het Mega Piraten Festijn is ook cultuurquote:Op woensdag 12 februari 2020 19:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja de meeste van hen zullen weinig boeken, musea of theaters van binnen zien..
Zeg geestelijk beperkte, als jij liever met barbiepoppen speelt dan voetbal kijkt is dat prima maar ga dan niet over voetbalverslaggeving proberen mee te praten. Ozyakup heeft de Turkse voetbalnationaliteit, Ziyech, Amrabat en Labyad de Marokkaanse, Afellay en Ihattaren hebben de Nederlandse. De NOS zal doorgaans de voetbalnationaliteit vermelden, zoals ze dat hier ook doen met de Nederlander (zonder 'Marokkaanse') Afellay https://nos.nl/video/358347-afellay-speecht-op-verjaardag.html. Je loopt dus met je eigen domheid te koop. Wel exemplarisch voor rechtse kritiek op de zogenaamde linksheid van de NOS-berichtgeving: vaak vloeien die beschuldigingen voort uit een gebrek aan kennis van de materie.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 23:36 schreef epicbeardman het volgende:
Voorbeeld met Hakim Ziyech van natuurlijk. NOS.
https://nos.nl/artikel/21(...)-man-van-ziyech.html
[..]
Als Hakim Ziyech net zoals Saban B in de criminaliteit zat, was het in eens volgens NOS een Nederlandse Marokkaan. Maar ziyech is geboren in Dronten, wat nou Marokkaanse middenvelder.
Zie hier iets van parool:
https://www.parool.nl/ned(...)nederland~bdb9725a4/
[..]
Crimineel dus gelijk Nederlands er voor zetten! wij Nederlanders moeten ons schamen
Triggered much?quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zeg geestelijk beperkte, als jij liever met barbiepoppen speelt dan voetbal kijkt is dat prima maar ga dan niet over voetbalverslaggeving proberen mee te praten. Ozyakup heeft de Turkse voetbalnationaliteit, Ziyech, Amrabat en Labyad de Marokkaanse, Afellay en Ihattaren hebben de Nederlandse. De NOS zal doorgaans de voetbalnationaliteit vermelden, zoals ze dat hier ook doen met de Nederlander (zonder 'Marokkaanse') Afellay https://nos.nl/video/358347-afellay-speecht-op-verjaardag.html. Je loopt dus met je eigen domheid te koop. Wel exemplarisch voor rechtse kritiek op de zogenaamde linksheid van de NOS-berichtgeving: vaak vloeien die beschuldigingen voort uit een gebrek aan kennis van de materie.
Ja, snuggere henkie, omdat het daar relevant is.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:54 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Triggered much?facts hurt of nie xorretje.
Je slaat 1 stuk van mijn betoging over, dat criminelen wel altijd als Nederlands-Marokkaans/Turks worden geplaatst. Dat je dat overslaat zegt al genoeg, dat ik gelijk heb.
En NOS zegt ook gewoon "De Nederlands-Marokkaanse Ibrahim Afellay" zoals het hoort. Ze zeggen bij hem niet Marokkaanse.
![]()
Daar noem je een paar non-descripte plaatsen zonder eigenheid. Hooguit Zwolle en Amersfoort kun je wat mee, maar als je in de VINEX woont en je roots er niet hebt dan is het gewoon niks.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onder de grote rivieren misschien wel, maar tussen de plekken waar ik heb gewoond of waar mijn vrouw heeft gewoond of waar mijn familie woont (Nieuwegein, Ermelo, Hoekse Waard, Alphen aan den Rijn, Hoogeveen, Zwolle, Lelystad, Amersfoort, Barneveld) zitten hooguit hele kleine nuanceverschillen. En dat beslaat toch best een heel groot deel van Nederland.
En allochtonen zie je daar om onbekende redenen niet.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het Mega Piraten Festijn is ook cultuur
Misschien wel om dezelfde reden dat ik daar niet kom.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:33 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En allochtonen zie je daar om onbekende redenen niet.
Nog steeds je piratenfobie niet overwonnen?quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien wel om dezelfde reden dat ik daar niet kom.
Je bedoelt je ziet jezelf niet als de mainstream-Nederlander?quote:Op woensdag 19 februari 2020 00:17 schreef imgoddamnugly het volgende:
Ik ben zelf allochtoon en ik zie mijzelf niet als een hollander, wat dus de echte nederlander is. Ik ben anders en zo zal ik altijd worden aangekeken en behandeld dus waarom dwepen met mijn nationaliteit in mijn paspoort?
Ik vind het ook helemaal niet erg. Het is zelfs zeer logisch!
Ik zie mijzelf niet als Nederlander ook niet vanwege mijn nationaliteit. Paspoort is maar een documentje. Maar ik ben wel voor het land waar ik woon. Nederland dus.quote:Op woensdag 19 februari 2020 02:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt je ziet jezelf niet als de mainstream-Nederlander?
Maar zie je jezelf wel als Nederlander ?
Hoe zie je jezelf dan wel?quote:Op woensdag 19 februari 2020 12:22 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Ik zie mijzelf niet als Nederlander ook niet vanwege mijn nationaliteit. Paspoort is maar een documentje. Maar ik ben wel voor het land waar ik woon. Nederland dus.
Gewoon als zomaar een persoon.quote:
Incorrect.quote:Op woensdag 19 februari 2020 00:17 schreef imgoddamnugly het volgende:
Ik ben zelf allochtoon en ik zie mijzelf niet als een hollander, wat dus de echte nederlander is. Ik ben anders en zo zal ik altijd worden aangekeken en behandeld dus waarom dwepen met mijn nationaliteit in mijn paspoort?
Ik vind het ook helemaal niet erg. Het is zelfs zeer logisch!
Nederland wordt ook wel Holland genoemd. Waarom dan.quote:Op woensdag 19 februari 2020 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Incorrect.
Hollanders zijn inwoners van de provincie Noord- dan wel Zuid-Holland.
Als Brabander ben ik Nederlander, geen Hollander.
Dezelfde reden als waarom ze de Verenigde Staten 'Amerika' noemen: gemakzucht.quote:Op donderdag 20 februari 2020 19:03 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Nederland wordt ook wel Holland genoemd. Waarom dan.
Ik zie mezelf ook als Brabander, maar mijn Vlaamse buren zien me als Hollander.quote:Op woensdag 19 februari 2020 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Incorrect.
Hollanders zijn inwoners van de provincie Noord- dan wel Zuid-Holland.
Als Brabander ben ik Nederlander, geen Hollander.
Brabant boven allesquote:Op donderdag 20 februari 2020 19:26 schreef marzman het volgende:
[..]
Ik zie mezelf ook als Brabander, maar mijn Vlaamse buren zien me als Hollander.
En als Nederland voetbalt is het ook hup Holland dus tja. Laat maar zo
Vreemde jongens, die Brabanders..quote:
Het is sportjournalistiek wel eigen om eindeloos niet relevante bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken. Zo werd b.v. Dirk Kuyt ook nog als ‘Katwijker’ gepresenteerd terwijl hij al jaren in Liverpool woonde. Zegt niet zoveel over het wereldbeeld van de NOS of de journalist in kwestie verder.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 23:02 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
[..]
De NOS is in deze hypocriet dat ze enerzijds 'diversiteit' vieren (dus iedereen is ineens Nederlands, ook al is het slegs op papier), maar vervolgens wel vol trots opschrijven dat het een turk is. Heb dan ook de ballen om te zeggen dat het een Nederlander is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |