Stop loss = take a lossquote:Op maandag 2 maart 2020 11:23 schreef metallicelmo het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat de ene keer dat je eens trade dat dan precies je stop loss wordt getriggered? Echt tot precies op de dollar? Had ik hem 1 dollar lager gezet dan was er niets aan de hand geweest. gvd just my luck he. En 24 uur later staat ie weer op 8700 hé![]()
Dat is geen traden meer.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Stop loss = take a loss
Doe ik niet aan, gewoon hodl tot het eind.
Das toch geen probleem?quote:Op maandag 2 maart 2020 12:50 schreef dimmak het volgende:
Heeft er ooit al iemand problemen met de belastingdienst gehad met hun bitcoin? Bijv. een paar jaar niet aangegeven en nu ineens wel?
Geen idee, volgens mij heeft vorig jaar een een Nederlander van volgens mij Cryptocast er aardig problemen mee gekregen. Moest hij aantonen hoe hij eraan was gekomen en dergelijke.quote:
Als het om minder dan 30k gaat (waarde op 1 januari van ieder jaar) en je hebt geen overig kapitaal hoef je het niet op te geven.quote:Op maandag 2 maart 2020 12:50 schreef dimmak het volgende:
Heeft er ooit al iemand problemen met de belastingdienst gehad met hun bitcoin? Bijv. een paar jaar niet aangegeven en nu ineens wel?
Vorig jaar zat mijn boekhouder mij aan te kijken alsof ik het over rocket science had toen ik voor het eerst begon over bitcoin. Dus wou het dit jaar zelf doen. Hoeft verder niet zo moeilijk te zijn toch? Dit jaar ben ik voor het eerst die grens van 30k over. Vorig jaar geen last en tijdens de bull market er net onder. Maar heb al bitcoin sinds 2013. Dus ben vooral benieuwd of ik problemen ga krijgen als ik dat allemaal moet aantonen. Van de laatste 3 jaar kan ik nog wel laten zien. Maar oorsprong gaat lastig worden.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:54 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Als het om minder dan 30k gaat (waarde op 1 januari van ieder jaar) en je hebt geen overig kapitaal hoef je het niet op te geven.
Anders misschien even een boekhouder in de hand nemen?
Ik zat in hetzelfde schuitje. Vorig jaar voor het eerst aangegeven. Deden ze niks mee. Boeit ze niet.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:10 schreef dimmak het volgende:
[..]
Vorig jaar zat mijn boekhouder mij aan te kijken alsof ik het over rocket science had toen ik voor het eerst begon over bitcoin. Dus wou het dit jaar zelf doen. Hoeft verder niet zo moeilijk te zijn toch? Dit jaar ben ik voor het eerst die grens van 30k over. Vorig jaar geen last en tijdens de bull market er net onder. Maar heb al bitcoin sinds 2013. Dus ben vooral benieuwd of ik problemen ga krijgen als ik dat allemaal moet aantonen. Van de laatste 3 jaar kan ik nog wel laten zien. Maar oorsprong gaat lastig worden.
Je moet alles opgeven. Zelfs als je meer dan 500 euro cash hebt liggen thuis.quote:Op maandag 2 maart 2020 13:54 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Als het om minder dan 30k gaat (waarde op 1 januari van ieder jaar) en je hebt geen overig kapitaal hoef je het niet op te geven.
Anders misschien even een boekhouder in de hand nemen?
Dan vul ik het gewoon in en zien we wel weer.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zat in hetzelfde schuitje. Vorig jaar voor het eerst aangegeven. Deden ze niks mee. Boeit ze niet.
Gewoon zeggen dat je in 2010 wat Bitcoins hebt gemined. Weten hun veel.quote:Op maandag 2 maart 2020 14:10 schreef dimmak het volgende:
[..]
Vorig jaar zat mijn boekhouder mij aan te kijken alsof ik het over rocket science had toen ik voor het eerst begon over bitcoin. Dus wou het dit jaar zelf doen. Hoeft verder niet zo moeilijk te zijn toch? Dit jaar ben ik voor het eerst die grens van 30k over. Vorig jaar geen last en tijdens de bull market er net onder. Maar heb al bitcoin sinds 2013. Dus ben vooral benieuwd of ik problemen ga krijgen als ik dat allemaal moet aantonen. Van de laatste 3 jaar kan ik nog wel laten zien. Maar oorsprong gaat lastig worden.
Inderdaad, tot de 30846 ben je vrijgesteld maar je moet het officieel wel aangeven. Niet dat ik ooit Bitcoin heb aangegeven, maar ben wel van plan om in Nederland er belasting over te betalen, is toch maar een habbekrats.quote:Op maandag 2 maart 2020 15:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Je moet alles opgeven. Zelfs als je meer dan 500 euro cash hebt liggen thuis.
Valt gewoon in box 3. Zit zelfs een apart onderdeel in het aangifteformulier voor.
Ik heb het ook gedaan voor de zekerheid, dan kunnen ze achteraf niet gaan zeuren dat er iets niet klopt. Ik kan me namelijk wel voorstellen dat de belastingdienst moeilijk gaat doen als je ineens 100k casht en dan moet uitleggen waar dat ineens vandaan komt bijvoorbeeld. Als je kan aantonen dat je alle jaren daarvoor gewoon alles hebt opgegeven dan kun je er nog een geloofwaardig verhaal van maken.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:13 schreef illusions het volgende:
[..]
Inderdaad, tot de 30846 ben je vrijgesteld maar je moet het officieel wel aangeven. Niet dat ik ooit Bitcoin heb aangegeven, maar ben wel van plan om in Nederland er belasting over te betalen, is toch maar een habbekrats.
Klopt wel, maar als jij zegt dat je in 2010 hebt gemined, kan je dat ook best aannemelijk maken op een vrij eenvoudige manier.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:17 schreef metallicelmo het volgende:
[..]
Ik heb het ook gedaan voor de zekerheid, dan kunnen ze achteraf niet gaan zeuren dat er iets niet klopt. Ik kan me namelijk wel voorstellen dat de belastingdienst moeilijk gaat doen als je ineens 100k casht en dan moet uitleggen waar dat ineens vandaan komt bijvoorbeeld. Als je kan aantonen dat je alle jaren daarvoor gewoon alles hebt opgegeven dan kun je er nog een geloofwaardig verhaal van maken.
Precies, maar als je ze in 2010 hebt gemined en nu pas in 2020 aangeeft dan vragen ze zich misschien af waarom je dat niet al eerder hebt gedaan aangezien dat eigenlijk wel verplicht was... Maarja ik denk dat er niet actief op gecontroleerd wordt hoorquote:Op maandag 2 maart 2020 16:18 schreef illusions het volgende:
[..]
Klopt wel, maar als jij zegt dat je in 2010 hebt gemined, kan je dat ook best aannemelijk maken op een vrij eenvoudige manier.
Ik ben sinds 2009 al niet in Nederland ingeschreven dus daar kom ik wel mee weg denk ik. Inschrijven en belasting opgeven, hoppa.quote:Op maandag 2 maart 2020 16:22 schreef metallicelmo het volgende:
[..]
Precies, maar als je ze in 2010 hebt gemined en nu pas in 2020 aangeeft dan vragen ze zich misschien af waarom je dat niet al eerder hebt gedaan aangezien dat eigenlijk wel verplicht was... Maarja ik denk dat er niet actief op gecontroleerd wordt hoor
twitter:VitalikButerin twitterde op maandag 02-03-2020 om 18:56:09My understanding of events leading up to the takeover:1. Tron buys steem: https://t.co/Wo6RV166MA2. Steem delegates move to limit Steem co account's voting rights: https://t.co/rpDsr1Ce1h3. Justin Sun not impress: https://t.co/hKLIKeV2Zh4. This: https://t.co/INeN2fnNrJ reageer retweet
Wow wow wow.quote:Op maandag 2 maart 2020 23:00 schreef Rossdale het volgende:
Dat Poloniex en Binance maar gauw kapot mogen gaan.
Er is altijd een nieuwe “grootste”quote:Op maandag 2 maart 2020 23:33 schreef metallicelmo het volgende:
Als Binance er ineens niet meer is dan ga je dat aan alle prijzen wel merken, ze zijn zo'n beetje de grootste
En dan lekker met z'n allen naar Cobin Hood of Hitbtc?quote:Op maandag 2 maart 2020 23:00 schreef Rossdale het volgende:
Dat Poloniex en Binance maar gauw kapot mogen gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |